eitaa logo
بصیر🌱
929 دنبال‌کننده
698 عکس
435 ویدیو
22 فایل
🔸مقام معظم رهبری: ملاک انقلابی بودن، تقوا، شجاعت، بصیرت ،صراحت است. ۱۳۹۵/۳/۶ 💡ارتباط با مدیر کانال: @Admin3345 لینک ناشناس: https://gkite.ir/es/9686858 📌اگر مطلبی رو برای ما بفرستید به اسم خودتون منتشر خواهیم کرد😊 گپ کانال: https://B2n.ir/g18860
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹حج ناتمام کلید واژه‌ای است که برای توصیف آخرین حج امام حسین(علیه‌السّلام) استفاده می‌شود. معمولاً از این گذاره برای بیان مظلومیت امام استفاده می‌کنند، اما ناتمام گذاشتن حج بنا بر احکام جز در شرایطی خاص ممکن نیست. پس چگونه ممکن است امام چنین کاری کرده باشند؟ در این زمینه دو پرسش مهم وجود دارد: آیا امام حسین (علیه‌السلام) حج خود را نا‌تمام گذاشتند؟ اگر این چنین نیست، پس علت خروج امام از مکه چه بود؟ 🔸برای پاسخ به این سوال ابتدا لازم است کمی به چگونگی انجام اعمال در عرفات و چگونگی خروج امام از مدینه بپردازیم. روز هشتم ذی‌الحجّه یوم التَرویه نام دارد. در این روز حجاج به نیت حج تمتع مُحرم شده و به سمت منا حرکت می‌کنند. آنها شب را در منا می‌مانند و صبح عرفه به سمت صحرای عرفات رهسپار می‌شوند. حج از دو عمل عمره و تمتع تشکیل شده است. حج تمتع زمان مشخصی دارد و شروع آن از نهم ذی‌الحجه است. همین دلیل کافی است، تا بدانیم نقل حج نا‌تمام حسین(علیه‌السلام) نقلی اشتباه است؛ چون حاجیان در شب نهم ذی‌الحجه با توقف در عرفات حج را آغاز می‌کنند، در حالی که امام در هشتم ذی‌الحجه از مکه خارج شدند. اغلب روایات معتبر به انجام اعمال عمره توسط امام اشاره دارند، نه تبدیل حج تمتع به عمره. 🔹امام حسین(علیه‌السّلام) در اواخر رجب سال شصت هجری به قصد قیام علیه یزید از مدینه خارج شدند. ایشان پس از هجرت از مدینه چند ماه در مکه حضور داشتند. وارد شدن به شهر مکه بدون داشتن احرام مشروع نیست. پس ایشان در اوایل شعبان و زمان ورود به مکه عمره مفرده به جا آورده‌اند. احتمالاً امام در چندین ماه اقامت در مکه بارها به انجام اعمال عمره اقدام کرده‌اند، اما این عمل به معنای ورود به اعمال حج تمتع نیست. در جایی از تاریخ ثبت نشده که امام دوباره برای بستن احرام یا حج تمتع به جُحفه یا سایر میقات‌ رفته باشند. همچنین گفته نشده که امام حسین(علیه‌السّلام) احرام تمتع بسته بوده و آن را تبدیل به عمره کرده باشند.[1] در این زمان بنی‌امیّه علیه جان امام دسیسه چیدند و مکه برای حضور امام حسین(علیه‌السّلام) ناامن شد. پس امام در یوم‌الترویه مکه را به سمت عراق ترک کردند. با اینکه مسلم‌بن‌عقیل در روز هشتم ذی‌الحجه به شهادت رسید، اما هنگام خروج امام از مکه هنوز خبر شهادت مسلم به ایشان نرسیده بود؛ زیرا برای تندروترین قاصدها هم پیمودن فاصلۀ بین مکه تا کوفه سه روز طول می‌کشید. امام در شبی که صبح آن قصد خروج از مکه را داشتند، با برادرشان محمد حنفیه ملاقات کردند. حنفیه خیانت و پیمان‌شکنی کوفیان را به ایشان یادآور شد. او از امام خواست که برای امنیت بیشتر و حفظ جان خود در حریم کعبه بمانند. امام فرمودند: «از آن بیم دارم که مرا در حریم حرم به قتل برسانند و حرمت کعبه شکسته شود.»[2] سپس حنفیه پیشنهاد هجرت به یمن را مطرح کرد، اما امام نمی‌توانست به دلیل پیشینۀ مردم کوفه در خیانت آن‌ها را رها کند؛ زیرا در توبه و امتحان همیشه به روی انسان‌ها باز است و امام که در مقام راهنما قرار دارد، نمی‌تواند کسانی را که از او دعوت کرده و علیه ظالم یاری خواسته‌اند، تنها رها کند. علاوه بر آن شیعیان یمن از امام دعوتی به عمل نیاورده بودند و این در برابر هزاران هزار نامه‌ای که کوفیان برای امام نوشته بودند، چاره‌ای برای امام جز سفر به سمت کوفه باقی نمی‌گذاشت. 🔸طبق آنچه که بر اساس مستندات تاریخی و فقهی بیان کردیم، حج ناتمام روضه‌ای اشتباه است. روشنی این مسئله به قدری است که امام صادق (علیه‌السّلام) در چند حدیث فرمودند: «حسین(علیه‌السّلام) به نیت عمره و با احرام عمره وارد مکه شد. او اعمال عمره را انجام داده بود. سپس قبل از هشت ذی‌الحجه از مکه خارج شد.» در منابع معدودی هم اشاره شده، که احتمالاً امام نیت تمتع را به عمره مفرده تغییر داده‌اند؛ چرا که عمره را در چند ساعت می‌توان تمام کرد. حضرت هم چون نمی‌توانستند حج را کامل کنند، سعی و طواف را ادا کرده و از احرام خارج شده‌اند[3] در هر دو صورت این روضه از اساس اشتباه است و تنها دست‌آویزی برای مظلوم نشان دادن امام است، در حالی که شناختن امام برای فهم مرتبۀ مظلومیت ایشان کفایت می‌کند. #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
🔹احتمالاً اغلب ما بارها حدیث مشهور اصلاح‌طلبی امام حسین(علیه السّلام) را شنیده‌ایم. حدیثی که امام فرمود: «من برای خودخواهی و خوش‌گذرانی قیام نکرده‌ام. من برای فساد و ستمگری بلند نشده‌ام. من برای اصلاح در امت جدم قیام کردم. آمدم امر به معروف و نهی از منکر کنم. قیام کردم تا به سیرة جدم و پدرم عمل کنم.».[4] بنابراین ایشان نه تنها عملی بر خلاف دین انجام نمی‌دهند، بلکه مثل نماز ظهر عاشورا جانشان را برای ادای درست دین به خطر می‌اندازند. چه‌طور ممکن است امام نسبت به احکام حج آن هم در مقابل توجه مردم و جاسوسان بی‌تفاوت باشند؟ ایشان چگونه در حالی که متهم به خروج از دین و قیام علیه خلیفة مسلمین شده‌اند، برخلاف دین عمل می‌کنند؟ آیا این کار مهر تأیید بر دروغ یاوه‌گویان نخواهد زد؟ در اکثر کتب و مستندات معتبر تاریخ اثری از این افسانة غلط نیست. اصلاً امام حسین(علیه‌السّلام) در احرام نبوده‌اند که برای سفر به کربلا حج را ناتمام رها کنند. اهمیت قیام امام به حدی واضح و روشن است که نیاز به بیان چیزی جز حقیقت ماجرا نیست. آیا اندیشیده‌ایم که این نوع سخن‌ها نوعی دروغ بستن به امام است؟ 🔸حقیقت حرکت امام حسین(علیه‌السّلام) از زمان حرکت ایشان از مدینه روشن بود. عده‌ای غاصب بر منبر رسول‌الله(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نشسته‌اند، در مقابل همه پیمان ولایت غدیر را نقض کرده‌اند، دین خدا را زشت جلوه داده و به خدمت منافع خود درآورده‌اند و مهم‌تر این‌که؛ دست بشر را از دامان تربیت امام کوتاه کرده‌اند. اگرچه تمامی اهل‌بیت(علیهم‌السّلام) یک نور و انسانی واحدند، اما شرایط زمانی برای قیام حسین(علیه‌السّلام) متفاوت بود. این‌که امام حسین(علیه‌السّلام) در موسم حج بی‌اعتنا از کنار آن می‌گذرند و راهی عراق می‌شوند، حامل پیغام مهمی برای بشریت است. ایشان به ما می‌گویند: امام و ولایت او هسته و مغز دین است. اما بشر به پوستة دین یا همان احکام شریعت بسنده کرده است. مسلمانان درک نکرده‌اند که قرآن بدون عترت، مثل گلدانی مصنوعی روی طاقچه زیبا اما بدون رنگ و حیات‌بخشی است. قرآن مفسری جز امام نخواهد داشت. احکام معلمی جز امام ندارد. اصلاً دین بدون امام پوسته‌ای وارونه است که با کوچک‌ترین نسیم از هم می‌پاشد. حسین(علیه‌السّلام) برای احیاء پیام غدیر به قربان‌گاه رفت. او با هر قربانی فریاد زد: همة ما شاخه‌های درختیم و امام ریشة درخت است. انسان بدون امام شاخه‌ای است که از ریشه جدا افتاده و می‌خشکد. تنها راه حیات و طراوت این شاخه وصل و تغذیه از ریشه است و بشر بدون امام نابود خواهد شد. 🔹در این مقاله به بیان پاسخ این شبهه پرداختیم که امام حسین ‌(علیه‌السلام) آخرین حج خود را ناتمام رها کرده و به سمت کوفه رفته‌اند. گفتیم که از اساس چنین چیزی ممکن نبوده است و بیان چنین شبهه‌ای خود از بزرگترین دلایل مظلومیت امام است؛ زیرا خود یک نمونه از عدم شناخت امام و مسیر و فلسفۀ قیام ایشان در میان شیعیانشان است. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻پانویس [1] کافی، ج۴، ص۵۳۶ [2] طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک، ج۴، ص۲۵۳. [3] شیخ مفید، ارشاد، ص ۶۸ [4] مجلسی، ج ۴۴، ص ۳۲۸ #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
download.mp3
7.08M
🏴 حبیبي راح 💔 🎤 حیدر البیاتی 🇮🇶 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمی از زیبایی های پیاده روی اربعین حسینی ببینیم😍 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
⭕ کربلا فقط یک سلام💔 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹قلتُ لِأَبي جَعفَرٍ عليه السلام: ما تَقولُ فيمَن زارَ أباكَ عَلى خَوفٍ؟ قالَ: يُؤمِنُهُ اللّهُ يَومَ الفَزَعِ الأَكبَرِ و تَلَقّاهُ المَلائِكَةُ بِالبِشارَةِ و يُقالُ لَهُ: لا تَخَف و لا تَحزَن، هذا يَومُكَ الَّذي فيهِ فَوزُكَ. 🔸به نقل از زُراره :به امام باقر عليه السلام گفتم: چه مى‌گويى در باره كسى كه با بيم و هراس، پدرت ( يعنى امام حسين عليه السلام ) را زيارت كند؟ فرمود: «خداوند، او را در روز هراس بزرگ (قيامت)، ايمن مى‌دارد و فرشتگان، با بشارت، با او رو به رو مى‌شوند و به او گفته مى‌شود: «مترس و غم مخور. اين، روز رستگارى توست » . 📚كامل الزيارات : ص ۲۴۲ ح ۳۵۹ #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
توصیه امام حسین علیه السلام به یارانش در شب عاشورا 🔹امام حسین علیه السلام شب عاشورا به یارانش فرمود: هر کسی از شما حق الناسی به گردن دارد،برگردد. #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انحراف در عزاداری در کلام مقام معظم رهبری #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
enc_16901216330949882104895.mp3
4.38M
🏴 لالایی 🥀 🎤 امیر طلاجوران 🇮🇷 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصاویری از عزاداری زائران اباعبدالله در کربلای معلاء #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
جينه مشاية-باسم الكربلائي.mp3
6.9M
🏴 جینه مشایة 🏃 🎤 باسم‌ کربلایی 🇮🇶 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹تاسوعا يَومٌ حوصِرَ فيهِ الحُسَينُ عليه السلام وأصحابُهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنهُم بِكَربَلاءَ ، وَاجتَمَعَ عَلَيهِ خَيلُ أهلِ الشّامِ وأناخوا عَلَيهِ ، وفَرِحَ ابنُ مَرجانَةَ وعُمَرُ بنُ سَعدٍ بِتَوافُرِ الخَيلِ وكَثرَتِها ، وَاستَضعَفوا فيهِ الحُسَينَ عليه السلام وأصحابَهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنهُم ، وأيقَنوا أن لا يَأتِيَ الحُسَينَ عليه السلام ناصِرٌ ولا يُمِدُّهُ أهلُ العِراقِ. 🔸تاسوعا روزی است که حسین (عليه‌السلام) و اصحاب او در کربلا محاصره شدند و سپاه شامی بر ضد آنان گرد هم آمدند. ابن زیاد و عمر بن سعد نیز از فراهم آمدن آن همه نیرو خوشحال شدند و آن روز حسین (عليه‌السلام) و یارانش را ناتوان شمردند و یقین کردند که دیگر برای او کمکی نخواهد رسید و عراقیان نیز او را پشتیبانی نخواهند کرد.‌ #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
بذار برگردم.mp3
4.68M
🏴 بذار برگردم 🥺 🎤 گروه سرود نسیم رحمت 🇮🇷 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبتهای جالب مرحوم سید جواد ذاکر درباره نوکری امام حسین علیه السلام #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
شباهت‌های امام حسین و قرآن 🔹قرآن، در بین کتب آسمانی «سید الکلام» است، امام حسین علیه‌السلام، نیز در بین شهدا «سیدالشهداء» است. 🔸قرآن دارای مقام شفاعت است: «نِعْمَ الشّفیعُ الْقرآن»؛ «قرآن چه خوب شفیعی است» امام حسین علیه‌السلام نیز از مقام شفاعت بهره‌مند است: «أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَهَ الْحُسَیْنِ»؛ «خدایا، شفاعت حسین را روزیم کن». 🔹قرآن نور است: «نُورًا مُبینًا»؛ «نور آشکار» امام حسین علیه‌السلام نیز نور می‌باشد: «كُنْتَ نُوراً فِي الْأَصْلَابِ الشَّامِخَةِ»؛ «شما نوری در صلب‌های عالی مرتبه هستید». 🔸قرآن امر به معروف و نهی از منکر می‌کند: «فَالْقُرآنُ آمِرٌ وَ زاجِرٌ»؛ «قرآن امر کننده و نهی کننده است» امام حسین علیه‌السلام نیز فرمود: «هدف من از رفتن به کربلا، امر به معروف و نهی از منکر است». 🔹قرآن، عظیم است: «الْقُرْآن الْعَظیم»؛ «قرآن بزرگ مرتبه» در زیارت ناحیه مقدسه امام حسین علیه‌السلام را با عنوان «عظیم السوابق» زیارت می‌کنیم؛ یعنی دارای سوابقِ باعظمت و ارزشمند. 🔸در قرآن هیچ انحرافی وجود ندارد: «غَیرَ ذی عِوَجٍ»؛ «بدون هیچ گونه کجی و انحراف است» در زیارت امام حسینخ علیه‌السلام نیز می‌خوانیم: «لحظه‌ای از جوانب حق به سوی باطل نگرایید». #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
Einallah Tarakom.mp3
10.45M
🏴 عین الله ترعاکم 🥲 🎤 باسم‌ کربلایی 🇮🇶 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
همسران سیدالشهدا سلام الله علیه 🔹اکثر تاریخ نگاران از جمله شیخ مفید در کتاب ارشاد تعداد همسران امام حسین (سلام الله علیه) را پنج زن ذکر کرده اند: 1. شهربانو 2. لیلا 3. زنی از قبیله قضاعیه 4. ام اسحاق 5. رباب. [۱] ۱- شهربانو: شهربانو مادر امام سجاد (سلام الله علیه) درباره محل تولد و اصل و نسبش اختلاف زیادی است. گروهی نام او را شاه زنان، شاه جهان، شهربانو و شهربانویه گفته‏ اند. بنا به گفته این گروه او دختر یزدگرد سوم آخرین پادشاه ساسانى بوده است‏. در روایت وارد شده است که وی بعد از ولادت حضرت سجاد (سلام الله علیه) به تب نفاس از دنیا رفت. [۲] ۲- لیلا: مادر حضرت علی اکبر (سلام الله علیه) که در باره حضورشان در حادثه کربلا و بعد از آن تردید جدی وجود دارد. ۳- زنی از قبیله قضاعیه. ۴- امّ اسحاق دختر طلحة بن عبید اللّه: وی از قبیله تیم بوده و مادر فاطمه دختر امام حسین (سلام الله علیه) است که در حادثه کربلا حضور نداشت. ۵- رباب: بنا به نقل مورخان حضرت رباب، دختر امرء القیس بن عدى، همسر سید الشهدا «ع» و مادر سکینه و على اصغر (عبد الله) است. او در سفر کربلا حضور داشت و همراه اسیران به شام رفت، سپس به مدینه باز گشت و مدّت یک سال براى سید الشهدا «سلام الله علیه» عزادارى کرد و مرثیه‏ هایى هم در سوگ آن حضرت سرود. خواستگارانى از اشراف و بزرگان قریش را ردّ کرد و حاضر نشد با کسى ازدواج کند. در سوگ ابا عبد اللّه «سلام الله علیه» پیوسته گریان بود و زیر سایه نمیرفت، از فرط گریه و اندوه بر شهادت حسین « سلام الله علیه » یک سال بعد (در سال 62 هجرى) جان باخت. [۳]  🔸برای امام حسین (سلام الله علیه) بعضی همسر دیگری نقل کرده اند که فرزند خود (به نام محسن) را نزدیک شهر حلب در مکانی به نام جوشن، که معدن مسی در آن بوده سقط کرده، و احتمال دارد که این همسر یکی از همان همسرانی باشد که بیان کردیم. 🔹حموی در معجم البلدان گفته است: جوشن کوهی است در طرف غربی حلب، وقتی اسرای اهل بیت (علیهم السلام )را از آن جا عبور دادند. همسر امام حسین که حامله بود از آنان طلب آب و غذا کرد ایشان او را ناسزا گفتند و از آب و نان منع کردند، پس آن زن آنها را نفرین کرد و آن معدن از کار افتاد، و آن مکان معروف به مشهد السقط و مشهد الدکة شد. [۵] 📚منابع: [1] شیخ مفید، محمد بن محمد بن نعمان، ارشاد، ج 2، ص 135، کنگره شیخ مفید، قم، 1413 ق. [2] راوندی، قطب الدین، الخرائج و الجرائح، ج2، ص 750، موسسة امام مهدی عج، قم، 1409هـ. ق. [3] ابن اثیر، عز الدین، الکامل، ج 4، ص 88، دار صادر، بیروت، 1385 هـ ق. [5] حموی، یاقوت، معجم البلدان، ج 2، ص 186، دار صادر، بیروت، 1995 م. #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹فِی حَدِیثٍ طَوِیلٍ قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ مَا تَقُولُ فِیمَنْ تَرَکَ زِیَارَتَهُ وَ هُوَ یَقْدِرُ عَلَی ذَلِکَ قَالَ أَقُولُ إِنَّهُ قَدْ عَقَّ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله) وَ عَقَّنَا وَ اسْتَخَفَّ بِأَمْرٍ هُوَ لَهُ وَ مَنْ زَارَهُ کَانَ اللَّهُ لَهُ مِنْ وَرَاءِ حَوَائِجِهِ- وَ کُفِیَ مَا أَهَمَّهُ مِنْ أَمْرِ دُنْیَاهُ وَ إِنَّهُ لَیَجْلِبُ الرِّزْقَ عَلَی الْعَبْدِ وَ یُخْلِفُ عَلَیْهِ مَا أَنْفَقَ- وَ یَغْفِرُ لَهُ ذُنُوبَ خَمْسِینَ سَنَةً وَ یَرْجِعُ إِلَی أَهْلِهِ وَ مَا عَلَیْهِ وِزْرٌ وَ لَا خَطِیئَةٌ إِلَّا وَ قَدْ مُحِیَتْ مِنْ صَحِیفَتِهِ فَإِنْ هَلَکَ فِی سَفَرِهِ نَزَلَتِ الْمَلَائِکَةُ فَغَسَّلَتْهُ وَ فُتِحَتْ لَهُ أَبْوَابُ الْجَنَّةِ وَ یَدْخُلُ [وَ فُتِحَ لَهُ بَابٌ إِلَی الْجَنَّةِ یَدْخُلُ]عَلَیْهِ رَوْحُهَا حَتَّی یُنْشَرَ وَ إِنْ سَلِمَ فُتِحَ لَهُ الْبَابُ الَّذِی یَنْزِلُ مِنْهُ الرِّزْقُ وَ یُجْعَلُ لَهُ بِکُلِّ دِرْهَمٍ أَنْفَقَهُ عَشَرَةُ آلَافِ دِرْهَمٍ وَ ذُخِرَ ذَلِکَ لَهُ فَإِذَا حُشِرَ قِیلَ لَهُ لَکَ بِکُلِّ دِرْهَمٍ عَشَرَةُ آلَافِ دِرْهَمٍ وَ إِنَّ اللَّهَ نَظَرَ لَکَ وَ ذَخَرَهَا لَکَ عِنْدَهُ 🔸محضر مبارک امام صادق علیه السّلام عرضه داشتم: فدایت شوم چه می‌فرمائید درباره کسی که با داشتن قدرت و توانایی، زیارت آن حضرت را ترک می‌کند؟ حضرت فرمودند:این شخص عاق رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و عاق ما اهل بیت می‌باشد و امری که به نفع او است را سبک شمرده است و کسی که آن حضرت را زیارت کند خداوند متعال حوائجش را برآورده نماید و آنچه از دنیا مقصود او است را کفایت فرماید. و نیز زیارت آن حضرت موجب جلب رزق برای زائر می‌باشد. و آنچه در این راه انفاق کرده بر او باقی مانده و جانشین و یادگارش خواهد بود و همچنین زیارت آن حضرت موجب می‌شود، گناهان پنجاه ساله او آمرزیده شده و وی به اهلش بازگردد در حالی که بر عهده‌اش نه وزر و وبالی بوده و نه لغزشی و آنچه از گناه در صحیفه اعمالش ثبت شده همگی محو و پاک می‌گردد. اگر زائر در سفر زیارت فوت شود فرشتگان نازل گشته و او را غسل می‌دهند و نیز درب‌هائی از بهشت به روی او گشوده می‌شود و نسیم خوش آن در قبر بر او وزیده و در قبر پراکنده و منتشر می‌گردد و اگر وی در سفر زیارت سالم و از گزند مرگ در امان ماند دری به روی او گشوده می‌شود که رزق و روزی وی از آن نازل می‌گردد و در مقابل هر درهمی که انفاق کرده ده هزار درهم قرار داده می‌شود و آن را برای وی ذخیره کرده و هنگامی که محشور شد و از قبر بیرون آمد به او گفته می‌شود در مقابل هر درهمی که در سفر زیارتت خرج کردی ده هزار درهم مال تو است و خداوند به تو نظر نموده و آنها را نزد خودش برای او ذخیره کرد. 📚کامل الزیارات باب ۴۴ حدیث دوم #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
و جانش را در راه تو بذل کرد تا بندگانت را از جهالت و سرگردانیِ گمراهی برهاند. #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر
قدم قدم.mp3
6.66M
🏴 قدم قدم 💔 🎤 حسن کاتب کربلایی 🇮🇷 #️⃣ #️⃣ #️⃣ 🏴@basir_bashiim| 🌱کانال بصیر