26.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سیلیهای سینمایی مشکل شرعی ندارد؟
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ماجرای عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان...
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نگذاریم بالا رفتن سن ازدواج بخصوص در مورد دختران ادامه پیدا کند!
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پیرمرد عارف شهر بابل مازندران میگفت:
☝️ هر کس این دو دقیقه زمان رو گذاشت و کارش حل نشد، به من لعنت کنه. من نود سالمه، آخر عمرمه، الکی لعنت برا خودم نمیخرم!!
#حتماـگوشببینید
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴 اگر ریشه ها در ما پا گرفته باشند؛
نه در تشویق ها غروری میآید
و نه در ضربه ها خستگی..
-استادعلیصفائیحائری-
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 انگیزههایی که باعث افشای اسرار میشود را باید در نطفه نابود کرد...
🔸 فرمانده ایرانی در مرز سربازش را دزدید تا ...
رائفی پور
#خبرچینی
#ریشهاختلالاتروانی
#تبعاتغفلت
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اگه خیلی زندگی رو سخت گرفتی تا انتها این ویدئورو ببین تا بفهمی تهش هیچی نیست...
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خیلی قشنگ بود😍
اون کاروان ایرانی هاست
وقتی که رسانه و مدرنیته میخواد زیباییهای انسان رو ازش بگیره
حیا رو از زن
غیرت رو از مرد
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴چرا دستور #حجاب مخصوص بانوان است؟
🔸علت اینکه در اسلام دستور #پوشش اختصاص به #زنان یافته است این است که میل به خودنمایی و خودآرایی مخصوص زنان است.
از نظر تصاحب قلبها و دلها مرد شکار است و زن شکارچی، همچنانکه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچی. #میل زن به #خودآرایی از این نوع حس شکارچیگری او ناشی میشود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که #مردان لباسهای بدن نما و آرایشهای تحریک کننده به کار برند.
این زن است که به حکم طبیعت خاص خود میخواهد دلبری کند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به خود اسیر سازد. لهذا انحراف #تبرّج و برهنگی از انحرافهای مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است.
📗استاد مطهری، مسئله حجاب، ص80
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟣 بجای اندوه چشماش، فقط اینو دیدن که داره از ناتو درخواست میکنه که به ایران حمله نظامی کنن...
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴"شیعه و سنی: ید واحد در مقابله با دشمن"
🎬🎥 مولوی یعقوب حسین بر؛ #امام_جمعه مسجد جامع شهرخاش: «باید در مقابل دشمن، ید واحد باشیم؛ زیرا برای دشمن، #مذهب معیار نیست و #شیعه یا #سنی بودن تفاوتی ندارد. نفوذ دشمن زمینه #تفرقه و #اختلاف را ایجاد میکند. بنابراین، لازم است که ما بیدار باشیم و این فرصت را به دشمن ندهیم که میان وحدت امت اسلامی تفرقه و رخنه ایجاد کند و آب را گلآلود کند و زمینه تفرقه بین شیعه و سنی و #امت_اسلامی را فراهم آورد.»
#هفته_وحدت
#برائت
#اهل_تسنن
#امت_واحد
https://eitaa.com/Basir_MN
🍃 با مردم و درمیان مردم
🔺 آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی، همان حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی؛
➕ او ولیّفقیه است و نائب امام معصوم، امّا هرگز برای خویش، قداست نمیتراشد. میگوید نهفقط قابلمقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است.
🎙 #مهدی_جمشیدی
📖 برای مطالعه متن کامل کلیک کنید...
#رهبری
#عکس_نگاشت
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر چیزی در زندگی موقتی است
پس اگر همه چیز خوب است از آن لذت ببر چون تا ابد ادامه ندارد
و اگر هم شرایط مساعد نیست نگران نباش چون آن هم تا ابد ادامه ندارد...
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از چیزهایی که شکرگزاری رو بالا میبره اینه که تکلیف با توست نتیجه با تو نیست 🌻
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه خبری ترکیه:
📍پهپادهای انتحاری ایران در سال های اخیر، یکی از چشم نوازترین فناوریهای نظامی روز جهان بودهاند...
#ترکی
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ وزیر خارجه سوریه خطاب به مجری شبکه مصری:
📍ایران برای مبارزه با نیروهای شیطانی و به درخواست ما در سوریه حضور پیدا کرده، آن طرفی که خاک سوریه را اشغال کرده ایران نیست بلکه ترکیه است...
#عربی
https://eitaa.com/Basir_MN
📌 انجمنی از درون کافر
🛑 محمدعلی حیدری دلگرم، فرمانده وقت مهندسی گردان الغدیر جهاد همدان، نقل میکند: یک روز در جبهه سردشت، شهید ضرغامی که اهل خرمآباد بود، در کمین دشمن نشسته بودیم. حرف شهید مدنی پیش آمد و شهید ضرغامی گفت که روزی بحث انجمن حجتیه پیش آمد. شهید مدنی فرمودند: «مراقب اینها باشید. اگر به آنها نان بدهید، میجنباند. درونشان کافر و همنشین شیطان هستند.» این حرف را هفت سال قبل از انقلاب، در دورانی که تنها انجمن مذهبی فعال کشور، انجمن حجتیه بود و کمتر کسی متوجه انحرافات اعتقادی آن میشد، زده بودند.
#انجمن_حجتیه
#اسلام_آمریکایی
#شیعه_انگلیسی
#انحراف
https://eitaa.com/Basir_MN
♨️تعطیلی اجباری به دستور بیتالعدل بهائی ؛ سندی از نقض آزادی و حقوق فردی در فرقه بهائیت
🔺بر اساس یکی از دستور#العملهای بیتالعدل و لازمالاجرا برای تمام #بهائیان، اعضای این #فرقه باید در ایام خاصی (بهاصطلاح متبرکه در نمسلک بهائیت)، تابع تعطیلی اجباری بوده و از هرگونه کار و فعالیت در این ایام اجتناب ورزند وگرنه با اقدامات قهری لجنههای #بهائی مواجه خواهندبود.
🔺این دستورالعمل، بدون هرگونه توضیح و تفسیری، سندی است واضح از زیر پا نهادن حقوقفردی و حدود اختیارات و #آزادی شهروندی در بهایئت؛ همان چیزی که سنگ آن را بر سینه زده و همواره با علم کردن آن، از یکسو ادعای مترقی و پیشرو بودن در #حقوق_بشر دارند و از سوی دیگر، سایرین به ویژه نظام #جمهوری_اسلامی را به نقض این حقوق متهم میسازند. حال آنکه #اقلیتهای دینی و قومی در ایران از حقوق و آزادی و اختیارات مشخصی برخوردار بوده که کمترین آن، برخورداری از آزادی در انجام #مناسک_دینی، زیست بر اساس مبانی اعتقادی خود، مدارس مستقل، نماینده مجزا در #مجلس و... میباشد.
#حزب_بهائیت
#فرقه_ضاله
#پهلوی
#محمدرضا_پهلوی
https://eitaa.com/Basir_MN
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۱
عقبماندگی تحلیلی در کارگزاران فرهنگی
🖊مهدی جمشیدی
۱. حجاب، یکی از عرصههای «باخت فرهنگی» است؛ این باخت، از سالهای آغازین دهۀ هفتاد آغاز شد و به صورت تدریجی، تداوم یافت و پیش آمد و به وضع کنونی رسید. حجاب، یکی از زمینههای نمادینِ تهاجم فرهنگی بود تا از سپهر جامعه، ارزشزدایی شود و در پی آن نیز، مجموعهای از «ساختشکنیهای فرهنگی» پدید آید. چنین نیز شد؛ رفتهرفته، حجاب از معیارهای دهۀ شصت، فاصله گرفت و دههبهدهه، افت و افول یافت، اما این روند، به گونهای مرحلهبهمرحله طراحی شده بود که در جامعه، چندان حس مقاومت و واکنش شکل نگیرد. هرچند تحرّکات اندکی نیز صورت میگرفت، اما از همان ابتدا، مشخص بود که این قبیل فعالیّتها، نتیجهای به دنبال نخواهد داشت و وضع پوشش، سیر انحطاطی را خواهد پیمود. بسیاری، به دیدۀ اهمّیّت و اولویّت به حجاب نگاه نمیکردند و اهتمام به آن را نشانۀ سطحیاندیشی و ظاهرنگری میپنداشتند، اما حقیقت این بود که حجاب، یک تکۀ نمادین از «سبک زندگی» است و خودبهخود، تکههای متناسب و همگون با خویش را تولید میکند. تغییر حجاب، به معنی تغییر در لایههای دیگر سبک زندگی است و اینگونه نیست که اگر این لایه، استحاله و مسخ شود، لایههای دیگر، همچنان برقرار بمانند. سستی در حجاب، تساهل در نمادهای دینیِ دیگر را به دنبال خواهد داشت؛ بلکه حتی تزلزل در عقاید و باورها را نیز به همراه خواهد داشت. در تجربۀ سیاستی و مدیریّتیِ گذشته، نه جنبۀ نمادین حجاب، فهم شد و نه همبستگی آن با لایههای دیگر سبک زندگی.
۲. سیر تدریجیِ ضعف حجاب نشان میدهد که این روند، در هیچ نقطهای متوقف نخواهد ماند و همچنان پیشروی خواهد کرد. در گذشته، گمان میشد که وضعیّت کنونی، نهایت و غایت است و روند در همین نقطه، متوقف خواهد ماند، اما مشاهده کردیم که خطوط قرمز، یکی پس از دیگری، درنوردیده شدند و داستان «ضعف حجاب»، به «کشف حجاب» رسید. بعید میدانم کسی در میان کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، میتوانست باور کند که روزی خواهد رسید که کشف حجاب، به یک «جریان اجتماعیِ عیان» تبدیل میشود و قانون و مجریانش در برابر آن، ایناندازه حقیر و منفعل خواهند شد. کارگزارانِ فرهنگیِ نظام، از عهدۀ آیندهنگری برنیامدند و در مقام نگهداشت ارزشها، رویکرد روندی و خطی نداشتند و در اکنون، منجمد شده بودند. کسی دربارۀ آینده، اندیشه نکرد و محاسبه ننمود که این روند، به مرحلههای دیگری خواهد رسید. دستکم در دهۀ نود، دیگر مشخص شده بود که حجاب، یکی از مهمترین و جدّیترین نمادهای فرهنگی است که به طور خاص و منحصربهفرد، در دستورکار عالَم تجدّد قرار گرفته و بهزودی، به معرکۀ نزاع و جدال تبدیل خواهد شد. در دهۀ نود، این مسیر و مدار، بسیار بیشتر از دهههای دیگر، برجسته و نمایان بود، اما هیچ فهم و حسّاسیّتی در این زمینه به چشم نخورد. عقبماندگی تحلیلی و فهم ناچیزِ کارگزاران فرهنگیِ نظام، جامعه را هرچه بیشتر در این مرداب فرو برد و پنجرههای گشایش و رهایی را به روی جامعه بست. طلب تغییر در آن روزها، بسیار آسانتر از اکنون بود؛ اکنون، گرهها کور شدهاند و امکانها، محدود. در اثر غفلت و انفعال و ندانمکاریِ حاکمیّتی، فرصتهای بسیاری از دست رفتند.
۳. نهفقط حجاب، بلکه همۀ عرصههای فرهنگی در طول دهههای گذشته، دچار «ولنگاری» بودهاند؛ فرهنگ، تهی از تدبیر بوده و به دست اتّفاق، واگذار شده است. هیچ تفکّری در میان نبوده و کارگزاران فرهنگ، عدّهای «دیوانسالارِ محافظهکار» بودهاند که طرح و تدبیری در دست نداشتهاند و کلّیّات سیّال و بیخاصیّتی را به عنوان برنامۀ فرهنگی ارائه کردهاند. نه خودشان اهل نظر و معرفت و فهم فرهنگ بودهاند، و نه از آنان که بهرهای از عقل عملی در زمینۀ فرهنگ دارند، استفاده کردهاند. حلقهوار و بسته و اندکسالار به قدرت راه یافتند و با کمال نابخردی و نسنجیدهکاری، زمام و عنان فرهنگ را در اختیار گرفتند، و حاصل، این شده که اکنون میبینیم. در دولت گذشته، هیچ خبری از «نظریۀ فرهنگی» در میان نبود و فرهنگ بر اساس اقتضاهای روزمرّه و ارادۀ دیوانسالارانه تدبیر میشد و برایناساس، تحوّلی نیز رقم نخورد و زمان تاریخی، سوخت و از دست رفت. دولت گذشته در زمینۀ فرهنگ، چهلتکه و بریدهبریده و بهشدّت، نامنسجم بود و در بیرون از آن نیز، عقول منفصل برای ایجاد تحوّل فرهنگی فراخوانده نشده بودند. در این سه سال، خامی خویش را مزیّن به اندکی تجربه کردند و از تحوّل، تخیّل آفریدند. در دولت کنونی نیز، با وزیری در فرهنگ روبرو هستیم که قواره و قامت فرهنگیاش، در تجربۀ سرد و بیاثر گذشتهاش آشکار شده است.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔻حجاب و قدرت سیاسی -۲
تکنوکراتهای دولتی و مفهوم اعتدال
🖊مهدی جمشیدی
۱. باید مسألۀ حجاب را به قدرت سیاسی ارجاع داد و مراد از قدرت سیاسی، دولتهایی هستند که در دهههای گذشته، سیاستهای فرهنگیِ خود را به اجرا نهادند. چه از لحاظ ایجابی و چه از لحاظ سلبی، حجاب از سوی این دولتها، ضربههای جبرانناپذیر خورده و وضع امروز، حاصل اهمالها و انحرافهای دیروز است. در هر دولتی، مفهومی مطرح شد و در سایۀ آن مفهوم، مسألۀ حجاب نیز صورتبندی شد. ازاینرو، باید به گذشتۀ دولتی و مفاهیمی که هر یک در عرصۀ عمومی مطرح کردند رجوع کرد و ریشهها و سرچشمههای چالش را شناسایی نمود. در دولت سازندگی، هاشمیرفسنجانی از آغاز، مفهوم «اعتدال» را بیان کرد و بر روی آن اصرار ورزید. مقصود او از اعتدال، موقعیّتی در میانۀ دو جریان سیاسیِ آن روز بود. او میخواست از طریق تلفیق و ترکیب، سیاستِ خاصِ خویش را صورتبندی کند و این منطق را در همۀ زمینههای حکمرانی به کار گرفت. افزون بر اینکه فرهنگ برای او، هیچ منزلتی نداشت و اقتصاد و توسعۀ اقتصادی، همۀ ذهن او را به تسخیر درآورده بود، روحیۀ «عملگراییِ» دیرینهاش سبب شده بود که ارزشها در منطق او، صوری و بیخاصیّت و تزیینی باشند. او بهراستی، یک روحانی عملگرا بود که اصول و قواعد مشخصی نداشت. وی بهشدّت، «اقتضایی» و «موقعیّتی» میاندیشید و رفتار میکرد و دربارۀ فرهنگ و از جمله حجاب نیز، میکوشید در میانه بنشیند و از خود، چهرهای که در ذیل گفتمان تهاجم فرهنگی قرار میگیرد، نسازد.
۲. اسلامشناسیِ هاشمیرفسنجانی، لغزنده و سیّال بود و وضع کنونی و شرایط حاکم، روایت وی را از اسلام تعیین میکردند. او همهچیز را به «شرایط» و «موقعیّت»، ارجاع میداد و اسلام را در چهارچوب پسند اجتماعی، تفسیر میکرد. روشن بود که برای وی، «قدرت» یک بنیان تعیینکننده است و هیچ امری نباید به گونهای تعریف شود که تداوم قدرت را با دشواری روبرو سازد. باید با شرایط ساخت و ارزشها را متناسب با آنها خوانش کرد؛ اگر روزی جامعه، مایل به ارزشها بود و آنها را طلبید، باید همراهی کرد، و اگر روزی نیز، بخشهای مهمی از جامعه، تجدّد را بر تدیّن ترجیح دادند، نباید اصرار و حسّاسیّت ورزید، بلکه باید تفسیری از ارزشها ارائه کرد که با گرایش جامعه، سازگار باشد. مقصود وی از اعتدال نیز در حقیقت، همین عملگراییِ موقعیّتزده بود که ارزشها را برای تداوم قدرت، میفرسود و به حاشیه میراند. او بر اساس «میل» و «ارادۀ» خویش، برای همهچیز، دو حد افراط و تفریط تعیین میکرد و آنگاه میان این دو حد، یک نقطۀ میانی در نظر میگرفت و خود را ساکن این نقطه معرفی میکرد. بهاینترتیب، هر دو جریان مقابل خویش را ملامت و نفی میکرد و خود را مدار و محور عقلانیّت وانمود میکرد. این در حالی بود که «حد وسط»های او، دلخواهانه و سلیقهای بودند و پیوستاری که او تعریف کرده بود، بینالاذهانی نبود. او پس از استقرار اصلاحطلبان، بسیار بیشتر از گذشته دریافت که باید در ارزشهای اسلامی و انقلابی، تجدیدنظر کند تا بتواند بدنۀ اجتماعی به دست آورد و به قدرت خویش، استمرار ببخشد. اگر آنچه وی میخواست در حوزۀ فرهنگ رخ میداد، نتیجۀ مستقیم آن، رقمخوردن ترمیدور فرهنگی بود.
۳. شانزده سال پس از دولت سازندگی، حسن روحانی که مطیع و تابع هاشمیرفسنجانی بود و به سبب ماهیّت تکنوکراتیکش، جزو اصحاب اصلی هاشمیرفسنجانی به شمار میآمد، قدرت را به دست گرفت و همان اندیشۀ هاشمیرفسنجانی را تکرار کرد؛ او از «اعتدال» سخن گفت و برای مسألهها، دو حد افراط و تفریط ساخت و نقطۀ بینابینی را معقول و موجّه جلوه داد. در نظر او نیز، فرهنگ امر حاشیهای و فرعی بود که باید به خدمتِ قدرت سیاسی گمارده شود و از آن در راستای تثبیت قدرت، استفاده شود. او چونان هاشمیرفسنجانی، هرگز شخصیّتی فرهنگی نبود و تنها درکی که از فرهنگ داشت، این بود که باید از امیال تجدّدی در جامعه، اهرمی برای فشار سیاسی بسازد و قدرت خود را محکم گرداند. تکنوکراتها در طول شانزده سال حاکمیّت خویش، هرچه توانستند در جهت مقتضیات عالَم تجدّد پیش رفتند و جامعه را از لحاظ هویّتی، به آن وابسته و شیفته کردند. بااینحال، اعتدال، هرگز به یک «نظریه» تبدیل نشد و راه به عرصۀ معرفت نبرد، جز اینکه بهانه و توجیهی برای ولنگاری بیشتر در سیاست فرهنگی را فراهم کرد و جامعه را به آغوش تجدّد فرهنگی افکند. گذشته از سیاست فرهنگیِ عملگرایانه و شبهلیبرالی این دو دولت، اشرافیگری آنها و مفاسدی که در درونشان شکل گرفت، خسارتهای فراوانی به فرهنگ وارد کرد و بدبینیها و فاصلهها و گسستهای متعدّدی آفرید.
https://eitaa.com/Basir_MN
🔴چند نکته بدیهی
🔹دادستان کل کشور: اقدامات زیادی در خصوص بیحجابی یا "بدحجابی" انجام شده. مکرر گفتیم کسی حق ندارد در خیابان با مجرم برخورد فیزیکی کند.تنها باید پرونده تشکیل و به دادستان ارجاع شود و متخلف قطعا تعقیب میشود.برخورد فیزیکی به هیچ وجه توجیه قانونی ندارد.تمرد از دستور پلیس جرم است و متمرد تعقیب و مواخذه میشود.(۲۱ /۶ /۱۴۰۳)
🔹احتمالا دادستان فرصت دقت در واقعیت جامعه را ندارند که اگر داشتند لحن و محتوای صحبت و تاکیدات شان کاملا متفاوت بود:
▪️اول آن که مدتهاست کار از "بدحجابی" گذشته و به برهنگی رسیده است!
▪️دوم این که نتیجه "اقدامات زیادی"که در خصوص بی حجابی انجام شده، چه بوده؟
▪️سوم این که در طول دو سال اخیر صدها بار،افراد بی حجاب اقدام به ضرب و شتم شدید پلیس و آمران به معروف کرده اند! در حالی که در سخنان دادستان چند مرتبه به برخورد فیزیکی با افراد بی حجاب در خیابان اشاره شده!(چرا ایشان حتی یک بار به وحشیگری افراد بی حجاب علیه پلیس و آمران به معروف اشاره نکرده؟)
به نظر دادستان در دو سال اخیر چند مورد افراد بی حجاب و متمرد از دستور پلیس،تعقیب و مواخذه شده اند؟
▪️بر اساس قانون اساسی پیشگیری از جرائم بر عهده قوه قضائیه است آیا این قوه برای پیشگیری از جرم بی حجابی قدمی برداشته؟ آیا رسیدگی به پرونده افراد بی حجاب در عدلیه، بازدارندگی جهت عدم تکرار جرم را ایجاد کرده؟و یا این که با تساهل درباره بی حجابی و مرتکبان آن زمینه ساز گسترش این جرم بوده است؟
▪️به نظر دادستان،سخنان شان موجب قوت قلب بی حجابها شده یا پلیس و آمران به معروف؟
✍دکتر صادق کوشکی
https://eitaa.com/Basir_MN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ شبکه اسرائیلی:
📍با پرتاب این ماهواره ایران به فضا، ایران یک گام دیگر به تبدیل شدن به یک ابرقدرت نظامی نزدیک شده است...
https://eitaa.com/Basir_MN
📝#عکس_نوشته
💠 گزارشهای جعلی در خصوص حالات پیامبر صلی الله علیه و آله هنگام بعثت
حجت الاسلام دکتر جباری
https://eitaa.com/Basir_MN