eitaa logo
بصیرت
368 دنبال‌کننده
7.8هزار عکس
5.8هزار ویدیو
30 فایل
چه‌بنویسم ؟! قلم‌مات ِ علی ست . نوشتند‌ مارا گدای ِ حسن . بصیرت وار باش مومن (: السلام‌ ُ علیڪ‌ َیا‌ بقیة‌ َ اللہ . کپی؟! نعم . نوکر ِ اهل‌بیت : @yahydar1395 .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅یه ذکر موثر برای زمانی که حال دلمون خوب نیست ! اللهی العفو ----------------------------------------------- اگر یک نفر را به او وصل کردی برای سپاهش تو سردار یاری...
🌼🌼🌼 رَبِّ إِنِّي لِمَآ أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ ای پروردگار من به آنچه از خیر بر من نازل می‌كنی نیازمندم. (۲۴) 🌱🦢
روزمان را با آغاز کنیم 🌹انتخابات مشارکت حداکثری(۴) اگرچه هیچ مجال نفس کشیدن نیست وظیفه من و تو پای پس کشیدن نیست [سوره آلعمران (3): آيه 125] بَلى إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا وَ يَأْتُوكُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ هذا يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ بِخَمْسَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ مُسَوِّمِينَ (125) البتّه اگر صبر و مقاومت كنيد و پرهيزگارى نماييد (گرچه) دشمنان با خشم و خروش بر شما بتازند، پروردگارتان شما را با پنج هزار فرشته مخصوص مدد مىرساند. 🌹🌹درس امروز : امدادهای الهی مخصوص همه زمانها ومکانهاست وتنها نصیب مومنان مجاهدی می شود که اهل مقاومت و پرهیزگاری باشند وقتی دشمن خشمگین و عصبانی وخروشان به مومنین حمله می کند وهمه توافقات را زیر پا می گذارد؛ خداوند امدادهایش را مضاعف می کند 3هزار ملائکه را به 5 هزار می رساند( یگان ویژه ملائکه) 🎯@basirat113_110 🔴شما هم در بصیرت افزایی سهیم باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| برای آخرین و سنگین‌ترین فتنه‌ها و غربال‌ها آماده باشید!
رمز تمام پیروزی ها.mp3
10.91M
| فقط یک رمز وجود داره، برای پیروزیِ فعالیت جهادی و مهدوی! √ چه برای موفقیت یک فرد در تشکیلات، √ چه برای موفقیت یک جبهه، √ چه برای موفقیت نهایی و فرج امام زمان علیه‌السلام.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تنها تأسف رهبر انقلاب پس از بازدید از نمایشگاه تولیدات داخل ...
💠 انقلاب مردمی و جمهوریت انقلاب 🔶 در تاریخ انقلاب‌های دنیا،رهبران پیروز انقلاب ،حکومت مورد نظر خود را در کشور اعمال کرده‌اند،اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران،حضرت امام خمینی(ره) بلافاصله بحث رفراندوم تعیین نوع حکومت را مطرح و پیگیری می‌نمایند. 🔷 سیدصادق طباطبایی که از مجریان رفراندوم انتخاب نوع حکومت بوده می‌گوید به امام خمینی عرض کردم :حالا که دنیا شما ،رهبری شما و این انقلاب به این عظمت را پذیرفته و به رسمیت شناخته است، چه نیازی به رفراندوم داریم؟ من مطمئن هستم اگر شما «جمهوری اسلامی» را به عنوان نظام سیاسی کشور اعلام کنید، هم مردم ما و هم دنیا آن را خواهند پذیرفت. ایشان در جواب گفتند شما الان نمی‌فهمید. پنجاه سال دیگر خواهند گفت با سوءاستفاده از احساسات مردم، نظام مورد نظر خود را بر مردم تحمیل کردند. نه، حتما باید رأی‌گیری شود و دقیقا تعداد مخالف و موافق معین شود. 🔶 واژه جمهوری اسلامی از سوی امام راحل برای نخستین بار در ۲۲ مهرماه ۱۳۵۷ زمانی که در فرانسه بودند در مصاحبه با خبرنگار فیگارو مطرح شد. ایشان در پاسخ به این سؤال که «عمل شما دارای چه جهتی است و چه رژیمی را می خواهید جانشین رژیم شاه کنید؟» برای نخستین بار نوع حکومت اسلامی را جمهوری اسلامی معرفی کردند. (صحیفه نور ج۲، ص ۳۶).ایشان در جواب خبرنگار تایمز لندن که سؤال می کند چه نوع حکومتی را در ایران مایلید ببینید، جواب می‌دهند: «ما جمهوری اسلامی را اعلام کرده‌ایم و ملت با راهپیمایی‌های مکرر به آن رای داده‌اند. حکومتی است متکی به آرای ملت و مبتنی بر قواعد و موازین اسلامی»( ‌صحیفه نور ،ج ۴، ص ۱۶۹) و در پاسخ به سؤال خبرنگار روزنامه گاردین که از نوع حکومت می‌پرسد، می‌فرمایند: «ما خواهان استقرار یک جمهوری اسلامی هستیم و آن حکومتی است متکی به آرای عمومی. شکل نهایی حکومت با توجه به شرایط و مقتضیات کنونی جامعه توسط مردم تعیین خواهد شد» (‌صحیفه نور ، ج ۲، ص ۲۶) همچنین ایشان در پاسخ به سؤال خبرنگار لوموند که پرسیده بود: «حضرت عالی می‌فرمایید که بایستی در ایران، جمهوری اسلامی استقرار پیدا کند، نظر شما بر پایه سوسیالیسم است؟ مشروطیت است؟ بر انتخاباتی استوار است؟ دموکراتیک است؟ چگونه است؟»فرمودند:«اما جمهوری به همان معنایی که همه جا جمهوری است، این که ما جمهوری اسلامی می‌گوییم، برای این است که هم شرایط منتخب و هم احکامی که در ایران جاری شده است، اینها بر اسلام متکی است، لکن انتخاب با ملت است. طرز جمهوری هم همان جمهوری است که همه جا هست.» (همان ، ج ۲، ص ۳۵۱) 🔷 شعار استقلال، آزادی ،جمهوری اسلامی بیانگر اهداف مردم در مقابله با رژیم ستمشاهی و مقصد آنان از مبارزه بود که با طرح عنوان جمهوری اسلامی از سوی حضرت امام به شعار مردم تبدیل شد . ✅ امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی،به دور از قدرت‌طلبی و سهم‌خواهی و با صداقتی بی‌نظیر بر شعارها و خواسته‌های اصیل انقلاب مومن بوده‌اند و تمامی مسئولان نظام،مستقیم یا غیرمستقیم با رجوع با آرا و مشارکت مردم انتخاب شده‌اند. 🖌
تقویم نجومی امروز پنج‌شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۲🌹🌝 مناسبت‌های دینی و اسلامی و احکام دینی و اسلامی🌸 روز خوش یُمن و خوبی برای امور زیر است: 🌼خرید رفتن و خریدن. 🌼مسافرت. 🌼داد و ستد و تجارت. 🌼قرض و وام دادن و گرفتن. 🌼امور زراعی و کشاورزی. 🌼آغاز بنایی و خشت بنا نهادن. 🌼 شروع به کسب و کار خوب است. 🌼مریض امروز زود خوب می‌شود. احکام نجوم🌷 امروز قمر در برج سرطان و از نظر نجومی روز مناسبی برای امور زیر است:🌺🤍 🌸خرید و فروش ملک و کالا. 🌸آغاز نگارش کتاب مقاله و پایان نامه. 🌸درختکاری. 🌸بذر پاشی و کاشت. 🌸امور زراعی و کشاورزی. 🌸کندن چاه و کانال و جوی. 🌸خرید رفتن. 🌸خط نوشتن خوب است. 🌸کتابت ادعیه و حرز و نماز و استفاده از حرز‌ها خوب است. مسافرت: مسافرت خوب است.💙 زایمان: زایمان خوب و نوزادش مبارک و هرگز در زندگی فقیر نگردد.❤️ مباشرت امروز: مباشرت هنگام زوال مستحب و فرزند حاصل از آن عاقل و سیاستمدار و بزرگوار و هیچگونه انحرافی در وی نخواهد بود…ان شاءالله.🌻 حکم مباشرت شبِ جمعه: امشب (شبِ جمعه)، فرزند پس از فضیلت نماز عشاء، خطیبی بسیار نطّاق و گفتار زیبا و بیانی دلربا دارد.🌸✨ اصلاح سر و صورت: طبق روایات، اصلاح مو (سر و صورت) در این روز ماه قمری، باعث غم و اندوه می‌شود.✨🌞 حجامت خون دادن قصد و زالو انداختن: خون دادن یا حجامت و فصد باعث خبط دماغ و اختلالات مغزی می‌شود.🌹🌹 ناخن گرفتن: پنجشنبه برای گرفتن ناخن، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است.💐 دوخت و دوز: پنجشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز خوبیست و باعث میشود، شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد.🌷 وقت استخاره در روز پنج‌شنبه: در روز پنجشنبه از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعد از ساعت ۱۲ ظهر تا عشاء آخر (وقت خوابیدن)🌻✨ تعبیر خواب: خوابی که (شب پنج‌شنبه) دیده شود تعبیرش طبق ایه‌ی ۱۲ سوره مبارکه “یوسف”علیه السلام است.🌤💐 ارسله معنا غدا یرتع و یلعب…؛ و مفهوم آن این است که عزیزی از خواب بیننده دور افتد و عاقبت آن دور افتاده خیر و نیک باشد. ان شاءالله و شما مطلب خود را دراین مضامین قیاس کنید. ذکر روز پنج‌شنبه: لا اله الا الله الملک الحق المبین🌹 ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه یارزاق موجب رزق فراوان می‌گردد. روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است به امام حسن عسکری علیه السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.🌷🤍
💢رای_میدهم چون یکی زنده به گور شد، یکی قطعه قطعه شد، یکی ذبح و دیگری اربا اربا.... سهم من فقط انگشت جوهری است! همه_می‌آییم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اون شخصی که وقتی نهی ازمنکرش میکنی میگه " بتوچه فضول " اینجوری میگه چون فکرمیکنه فضولی چون چند صدنفر از کنار گناهش رد شدن و‌ سکوت کردن! حالا که یکی میخواد واجبشو انجام بده برا گناهکار عجیبه ..
🔺گریه های امشب مهدی ارزش دوچندان داشت، او نمی‌خواست دلیل شکست ایران باشد، او چون حس‌مسوولیت‌پذیری نسبت به سرنوشت تیم ملی کشورش داشت، نگران بود... این گریه‌ها البته فقط نگرانی نبود، بلکه بوی غیرت هم داشت؛ اینها همان چیزی بود که یکسال تلاش کردند از ورزشکاران ایران دیده نشود! ✍مهدی جهان‌تیغی ▪️شاید این بازی خیلی خوب نبود ولی بموقع خطای فنی کرد تا تیم گل نخوره... ان‌شاءالله ژاپن رو ببریم و بازی بعدی بیاد ولی اینبار ضربات اخر رو بهتر بزنه و اشک شوق و خوشحالیش رو ببینیم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کار رسانه و برش یخشی از سخنرانی رهبر انقلاب حالا این سخن ای کامل رهبری هستش تا بفهمیم رسانه چطور می تواند جامعه رو امید یا نامید کند 👇 اعتماد مردم به نظام اسلامی انتخابات ۲۲ خرداد نشان داد که مردم، با اعتماد و با امید و با شادابی ملی در این کشور زندگی میکنند. این جواب خیلی از حرفهائی است که دشمنان شما در تبلیغات مغرضانه‌ی خودشان بر زبان می‌آورند. اگر مردم در کشور به آینده امیدوار نباشند، در انتخابات شرکت نمیکنند؛ اگر به نظام خودشان اعتماد نداشته باشند، در انتخابات شرکت نمیکنند؛ اگر احساس آزادی نکنند، به انتخابات روی خوش نشان نمیدهند. اعتماد به نظام جمهوری اسلامی در این انتخابات آشکار شد. و من بعد عرض خواهم کرد که دشمنان همین اعتماد مردم را هدف گرفته‌اند؛ دشمنان ملت ایران میخواهند همین اعتماد را در هم بشکنند. این اعتماد بزرگترین سرمایه‌ی جمهوری اسلامی است، میخواهند این را از جمهوری اسلامی بگیرند؛ میخواهند ایجاد شک کنند، ایجاد تردید کنند درباره‌ی این انتخابات و این اعتمادی را که مردم کردند، تا این اعتماد را متزلزل کنند. دشمنان ملت ایران میدانند که وقتی اعتماد وجود نداشت، مشارکت ضعیف خواهد شد؛ وقتی مشارکت و حضور در صحنه ضعیف شد، مشروعیت نظام دچار تزلزل خواهد شد؛ آنها این را میخواهند؛ هدف دشمن این است. میخواهند اعتماد را بگیرند تا مشارکت را بگیرند، تا مشروعیت را از جمهوری اسلامی بگیرند. این، ضررش بمراتب از آتش زدن بانک و سوزاندن اتوبوس بیشتر است. این، آن چیزی است که با هیچ خسارت دیگری قابل مقایسه نیست. مردم بیایند در یک چنین حرکت عظیمی اینجور مشتاقانه حضور پیدا کنند، بعد به مردم گفته بشود که شما اشتباه کردید به نظام اعتماد کردید؛ نظام قابل اعتماد نبود. دشمن این را میخواهد. این خط را از پیش از انتخابات هم شروع کردند؛ از دو سه ماه پیش از این. من اول فروردین در مشهد گفتم هی دارند دائماً به گوشها میخوانند، تکرار میکنند که بناست در انتخابات تقلب بشود. میخواستند زمینه را آماده کنند. من آنوقت به دوستان خوبمان در داخل کشور تذکر دادم و گفتم این حرفی را که دشمن میخواهد به ذهن مردم رسوخ بدهد، نگوئید. نظام جمهوری اسلامی مورد اعتماد مردم است. این اعتماد آسان به دست نیامده، سی سال است که نظام جمهوری اسلامی با مسئولانش، با عملکردش، با تلاشهای فراوانش توانسته این اعتماد را در دل مردم عمیق کند. دشمن میخواهد این اعتماد را بگیرد، مردم را دچار تزلزل کند.۱۳۸۸/۰۳/۲۹ خطبه‌های نماز جمعه تهران
☝️☝️☝️
👈👈👈👈مناظره انتخاباتی با موضوع «نظارت استصوابی» جمعه شب (۶ بهمن ۱۴۰۲) با حضور «جواد اطاعت» استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی و «محمد بهادری جهرمی» عضو پژوهشکده شورای نگهبان از شبکه ۴ سیما برگزار شد. اطاعت با بیان اینکه در دنیا چیزی به نام احراز صلاحیت نداریم بلکه احراز شرایط کاندیداتوری وجود دارد، گفت: آنچه الان در کشور اتفاق می‌افتد مردم‌سالاری دینی هم نیست. در شورای نگهبان تفسیری وجود دارد که خیلی نزدیک به تفسیر بنیادگراهاست. البته به عنوان منتقد و مخالف وضع موجود، باید یکی از اعضای شورای نگهبان جلوی من بنشیند و به سؤالاتم پاسخ دهد؛ اما امروز حتی یک حقوقدان شورای نگهبان حاضر به پاسخگویی نیست. وی با اشاره به برخی تفاسیری که فقهای شورای نگهبان از قانون ارائه می‌دهند، تصریح کرد: آقایان باید مشخص کنند که آیا دموکراسی و چیزی به نام رأی مردم را قبول دارند یا نه؟ آقایان باید مشخص کنند که اگر به رأی مردم اعتقادی ندارند که اصلا بحث نکنیم. این استاد دانشگاه تصریح کرد: انتخابات ما با قرآن، نهج‌البلاغه، فقه سیاسی و قانون اساسی نمی‌خواند. شورای نگهبان از اساس نباید در موضوع صلاحیت ورود کند و الان خلاف قانون اساسی عمل می‌کند و تفسیرش هم خلاف است. تمام تلاش دنیا از ابتدا بر این بوده که انتخابات هر چه عادلانه‌تر برگزار شود. ما اکثریت ۷۰ و ۸۰ درصدی را حذف می‌کنیم و بعد می‌گوییم انتخابات برگزار کردیم که بیشتر شبیه شوخی است. ما روز به روز نظام سیاسی را به دلایل مختلف تنگ و تنگ‌تر و به دنبال آن فضا را ناکارآمدتر کرده‌ایم.
بهادری جهرمی در ادامه و در پاسخ به اطاعت، اظهار کرد: ما گاهی ناخودآگاه تفاسیر خودمان را القا می‌کنیم و آن را به قرآن و قانون نسبت می‌دهیم. من از روش دفاع می‌کنم نه از شخص و مصداق. هیچ کدام از شرایط کیفی ذکر شده را شورای نگهبان ننوشته و نمایندگان مجلس این قوانین را نوشته‌اند. این چه ربطی به شورای نگهبان دارد؟ مگر اعضای شورای نگهبان نوشته‌اند که کاندیدا مثلا باید اعتقاد به اسلام داشته باشد و یا سوءشهرت نداشته باشد؟ اگر نقدی به اقدامات نمایندگان داریم، نباید آن را به نهاد ناظر یا مجری تعمیم دهیم. شورای نگهبان مجری است و باید شرایط موجود در قانون را احراز کند. وی با اشاره به مثالی که اطاعت درباره تمکین پیامبر (ص) از نظر اکثریت و شکست در جنگ احد و تایید خداوند به دلیل این اقدام زده بود، یادآور شد: مگر در جمهوری اسلامی غیر از این بوده است؟ مگر مثلا در موضوع مذاکرات، رهبری انقلاب مستقیماً نفرمودند که من خوشبین نیستم اما مردم به کسی که شعار مذاکره می‌داد رأی دادند و از دل آن برجام بیرون آمد؟ آیا کسانی که مذاکره کرده بودند بازخواست و محاکمه شدند؟ این همان تمکین به رأی اکثریت است.
اطاعت در ادامه با تأکید بر اینکه شورای نگهبان مجری نیست، بلکه ناظر است، افزود: آقای جنتی هم سال ۷۶ گفت تقصیر ما نیست و نظارت استصوابی را مجلس و نمایندگان تصویب کرده‌اند. اگر در مجلس چهارم نمایندگان این قانون را تصویب کردند که به آن استناد می‌شود ما هم به عنوان نمایندگان مردم در مجلس ششم با پشتوانه رأی بیشتر، نظارت استصوابی را حذف کردیم. چرا شورای نگهبان این مصوبه مجلس ششم را لغو کرد و کنار گذاشت؟ اگر اصل بر مصوبه مجلس بودن است که ما هم در مجلس ششم نماینده مجلس بودیم ولی قانونی که تصویب کردیم توسط شورای نگهبان کنار گذاشته شد. وی اظهار کرد: مخاطب من شورای نگهبان است. آقای جنتی می‌گوید ما مجری قانونیم. در حالی که شما مجری قانون نیستید بلکه ناظر هستید. شورای نگهبان دادگاه بدوی نیست. وقتی صلاحیت کسی توسط هیأت‌های اجرایی بعد از استعلام‌ها تایید می‌شود، شورای نگهبان حق ندارد صلاحیت را رد کند. مگر دادگاه تجدید نظر می‌تواند نسبت به حکمی که در دادگاه بدوی به آن اعتراضی نشده ورود کند؟ با این حال شورای نگهبان می‌گوید من خودم هم دوباره باید صلاحیت‌ها را بررسی کنم که این خلاف قانون است. بهادری جهرمی در پاسخ گفت: از مجلس اول در سال ۱۳۵۹ نظارت استصوابی داشته‌ایم. قانون سال‌های ۵۹، ۶۲ و ۶۴ و ابلاغیه‌های آن و رویه‌ها در این زمینه موجود است. این شرایطی که در قانون ذکر شده از ابتدا بوده و الان هم هست که ما هم به بخشی از آن انتقاد داریم. ضمن آنکه در مجلس ششم نظارت استصوابی را برنداشتند بلکه در انتخابات شوراهای شهر و روستا که مجلس بر آن نظارت می‌کند، خودشان نظارت استصوابی را اعمال کردند. در ادامه اطاعت از بهادری جهرمی پرسید: اگر این قانون قبلا بوده چرا آیت‌الله رضوانی در خرداد ۱۳۷۰ از شورای نگهبان درباره این موضوع استفساریه خواست؟