سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
امام علی (ع):
هر کس بعد از نماز صبح ۱۱ مرتبه سوره توحید را قبل از طلوع آفتاب بخواند آن روز مرتکب گناه نمیشود حتی اگر شیطان به سوی او طمع کند.
#اللهم_ارزقنا_شهادت
#اللهمعجللولیکالفرج
🌴💎🏴💎🌴
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
🌹محمد بن عثمان می گوید:از پدرم شنیدم گفت:از امام حسن عسکری(ع) این سؤال شدآیا این مطلب که از پدران شما نقل شده :«هیچ گاه زمین از حجت خدا خالی نمی ماند، اگر کسی بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است»1
حق است؟
♦️امام حسن عسکری(ع) فرمودند:
آری این مطلب حق است.چنان که روز حق است.
شخصی پرسید:
بعد از شما امام مردم کیست؟
♦️فرمودند:
پسرم محمد،امام و حجت بعد از من است،
هر کس بمیرد و او را نشناسد،
به مرگ زمان جاهلیت مرده است.
و برای او غیبتی است که نادانان در این مورد حیران گردند
و منحرفان هلاک شوند،
و کسانی که وقت ظهورش را تعیین کنند او را تکذیب نمایند،
سپس ظهور می کند،
♦️گویا می بینم طوق های سفیدی را که بر بالای سر او در نجف و کوفه در حرکت است.2
و در پرچم ارتش آن حضرت نوشته شده:
«البیعة لله؛
بیعت مخصوص خداست»3
📚 1_ من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة
2_ کشف الغمه/ج3/ص451
3_ المجالس السنیه سید محسن جبل عاملی/ج5
@ebratha_ir
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
🌹 قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می شوند
♦️امام خامنه ای : قبل از دوران مهدی موعود، آسایش و راحت طلبی و عافیت نیست. در روایات، «والله لتمحصن» و «والله لتغربلن» است، به شدت امتحان می شوید، فشار داده می شوید.
♦️امتحان در کجا و چه زمانی است؟ آن وقتی که میدان مجاهدتی هست.
♦️قبل از ظهور مهدی موعود، در میدانهای مجاهدت، انسانهای پاک امتحان می شوند. در کوره های آزمایش وارد می شوند و سربلند بیرون می آیند و جهان به دوران آرمانی و هدفی مهدی موعود (ارواحنا فداه) روزبه روز نزدیکتر می شود
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
🌹مهدی موعود (عج) عالم را پر از عدالت خواهد کرد
♦️امام خمینی(ره):در زمان ظهور مهدی موعود( سلام الله علیه)که خداوند ذخیره کرده است او را از باب اینکه هیچ کس در اولین و آخرین ، این قدرت برایش نبوده است و فقط برای حضرت مهدی موعود بوده است که تمام عالم را ، عدالت را در تمام عالم گسترش بدهد.
📚صحیفه نور جلد ۱۲ صفحه ۲۰۷
@ebratha_ir
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
🔴نفوذی نایاک فکتشیت نویس برجام!
🔹در صفحه توضیحات فکت شیت انگلیسی منتشر شده در سایت وزارت خارجه نام #هومن_مجد به عنوان نویسنده قید شده
🔹هومن مجد از رابطان تشکیلات امنیتی-ضدایرانی نایاک و از اقوام محمد خاتمی است. تفکرات او بیش از همه در کتاب آخرش (وزارت ارشاد از شما میخواهد که نمانید) مشخص است، کتابی سرتاسر سیاهنمایی از اوضاع کشور که در آن ادعا کرده ایرانیها مجبورند به جای شام، سبزی بخورند!
🔹این اشخاص در حلقه محافظت شده آقای ظریف و در خط مقدم جبهه دیپلماسی کشور چه میکنند؟
#دولت_جاسوس_پرور
#گاندو
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
📜نامه سرگشاده جمعی از طلاب و بسیجیان و مؤمنین قم به جناب سرمست استاندار بیکفایت قم
⚠️قم جای هیچگونه سرمستی نیست
وَمَا لَهُمْ أَلَّا يُعَذِّبَهُمُ اللَّهُ وَهُمْ يَصُدُّونَ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَمَا كَانُوا أَوْلِيَاءَهُ إِنْ أَوْلِيَاؤُهُ إِلَّا الْمُتَّقُونَ وَلَٰكِنَّ أَكْثَرَهُمْ لَا يَعْلَمُونَ
ﻭ ﭼﻪ ﭼﻴﺰﻱ ﻣﺎﻧﻊ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﻋﺬﺍﺑﺸﺎﻥ ﻧﻜﻨﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺩم ﻣﺆﻣﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻭﺭﻭﺩ ﺑﻪ ﻣﺴﺠﺪﺍﻟﺤﺮﺍم و ﻋﺒﺎﺩﺕ ﺩﺭ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺘﻮﻟّﻴﺎﻥ ﺁﻥ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ، ﺑﺎﺯﻣﻰﺩﺍﺭﻧﺪ؛ ﻣﺘﻮﻟّﻴﺎﻥِ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻭ ﻭﺍﻗﻌﻲِ ﺍﻳﻦ ﻣﻜﺎﻥ ﻣﻘﺪﺱ ﻓﻘﻂ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﺍﻧﻨﺪ، ﻭﻟﻲ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﻧﻤﻰﺩﺍﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﺗﻮﻟﻴﺖ ﺁﻧﺠﺎ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ.(انفال٣٤)
🔴مسئولیت طعمه نمیباشد، و حقوق معنوی و مادی مردم بازیچه نیست که نسبت به آن سرمستانه عمل کنیم یا بیتفاوت باشیم
🔸جناب سرمست، در دوران مسئولیت شما در استانداری قم که هنوز معلوم نیست با کدام رانت و به چه هدفی تو را بر این مسند نشاندهاند؛ اما توقع میرود حد و حدود خود را بشناسید و در اموری که فهم آنرا ندارید دخالت نکنید؛
و شاید سکوت و انفعال نهادها و معممین مسئول در این قبیل موضوعات، که رسالت پاسداشت مسائل دینی و امور معنوی را برعهده دارند و در این خیانتهای خواسته یا ناخواسته ساکت و یا همراه تو هستند شما را چنین جری نموده است
🔴در ضمن لازم است بدانید که لااقل در این روزهای پایانی جریان مفلوک لیبرال غربگدا که امثال تو نیز بایست به زودی در محکمه قضا _ فارغ از محکمه سخت الهی _ پاسخگوی هزاران میلیارد سرمایه استان قم و مردم غیور این شهر مقدس باشید، لااقل از جهت ظاهرسازی قدری مراعات حال و حقوق مردم را بیاموزید
🔻چگونه است که در مقابل هدر رفت میلیاردها تومان از بودجه شهر مقدس قم در باغ پرندگان و زنده به گور کردن ظالمانه پرندگان بیگناه به بهانه کرونا سکوت کردید؟!
🔻در مقابل مفاسد اجتماعی سازمان یافته، هجوم به فرهنگ عمومی، فسادهای باشگاههای بانوان و . . . سکوت کردهاید؟!
🔻در مورد فرودگاه به گل نشسته با هزاران میلیارد سرمایه رها شده مردم و سرمایهگذاران کاری نکردید
🔻چگونه است که در روزهای پایانی سال ۹۹ در اوج ادعای ستاد کرونا در مورد کرونای انگلیسی؟!؟! و اوضاع نامناسب معیشتی مردم، با دعوت از دهها هنرمندنما از شهرهای مختلف بصورت قاچاقی و با هزینههای چند صد میلیونی از جیب بیتالمال مردم مظلوم، در سولههای میدان میوه و ترهبار قم جشنواره گنجشکها راه انداختید و هیچ خطری و ممنوعیتی در کار نبود، کرونایی نبود؟!
🔶اما در ایامی که همه مردم و رسانهها شاهد هستند با مجوز ستاد کرونا رفت و آمد به تمامی شهرهای آبی و زرد _ که تقریبا بیش از ۹۰ درصد شهرها اینگونهاند _ با ترافیک بالا آزادانه انجام میشود
🔴حال در کمال تعجب با بیاعتنایی آشکار به توصیههای دلسوزان و برخی #مراجع_تقلید مبنی بر باشکوهتر برگزار شدن نیمه شعبان امسال، معالاسف به #بهانه_کرونا وسلامت و به نام علم و کارشناسی ( که بهانه #گاندوهای #نفوذی #صهیونیستی برای ایجاد ضدیت با دین است) و بدون پرسش از نظر کسانی که أهلیت نظر در امور معنوی را دارند و خود نیز فاقد اهلیت ورود در مسائل دینی و معنوی میباشید، امروز در برابر عقلانیت دینی و احساسات دینی و پاک مردم، ادعای کرونا را بهانه کردهاید و در ایام عزیز و ویژه نیمه شعبان، بیشرمانه راه مسجد مقدس جمکران را به روی عاشقان مهدی فاطمه سلام الله علیهما میبندید؟!
مردمی که دوستدار اهل بیت علیهم السلام هستند و با ارادت و عشق و هزاران آرزو به این مسجد مقدس رفت و آمد میکنند، چه آسیبی به #دنیای_متعفن شما وارد میکنند؟!
🔷هرچند لزوم رسیدگی به جرم کوتاهی، کمکاری و سکوت نهادها و معممین مسئول امور معنوی به قوت خود باقیست؛ اما ناگفته پیداست، امت حزبالله قم نیز، قصور خود در برخورد با مسئولین کمکار، فاسد، محافظهکار و منحرف را با کمال شرمندگی درک میکند و با استغفار به درگاه الهی و طلب بخشش از محضر امام زمان عجل الله تعالی فرجه و نائب ایشان امام خامنهای دام ظله؛ درخواست توفیق جبران این خسارت و تقصیر را دارد
🔸إن شالله به یاری حضرت حق از این پس تلاش خواهیم کرد #آتش_به_اختیار با تمام توان مراقب مسئولان #قرارگاه_تعطیل باشیم
#امام_خامنهای_روحی_فداه
#آتش_به_اختیار
دوستان را به #نجات_تاریخ دعوت کنیم
👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1737359374C70e3695ffe
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
📑 #مقاله/ محمد فاتحی
💢 شیخ شهید در چند نما
#مرجع_شهید_علامه شیخ فضل الله نوری(ره) از شاگردان میرزای شیرازی بود که به درخواست میرزا راهی تهران شد. فعالیت مشترک شیخ و میرزا را می توان از جمله نخستین واکنش های نسبت به حضور کمپانی های اقتصادی بیگانه در بازار مسلمین و فلج شدن اقتصاد داخل قلمداد کرد. از این رو رساله شصت سوال و جواب در باب تحریم کالاهای خارجی بین شیخ فضل الله و میرزای شیرازی رد و بدل شد. اکثر مورخان حضور وی در جریان مشروطه خواهی مردم را سبب تاسیس عدالت خانه و عامل اصلی عزل عین الدوله و تسلیم شاه می دانند.
با شروع اعتراض های مردمی برای ایجاد عدالت خانه و به دنبال آن نهضت مشروطه خواهی در مهاجرت کبری علما به قم حضور یافت. به اعتراف مورخین [ماسون مأمور تحریف تاریخ مشروطه] از جمله ناظم الاسلام [کرمانی]، شیخ در آغاز نهضت در ایجاد فکر و رهبری تاسیس عدالت خانه و جنبش روحانیت و سپس تدوین قانون اساسی نقش عمده ای داشت.
درک و درایت وی از شرایط آن روز جامعه تهران از یکسو و شناخت عمیقش از مفاهیم دینی، شیخ فضل الله را چهره ای کارآمد و راهگشا ساخته بود. به گونه ای که در جریان مراحل مختلف نهضت مشروطه و با شدت و ضعف گرفتن حضور مردم، وی مواضع مناسبی در راستای حفظ آرمان های مشروطه می گرفت.
نهضت مشروطه موج بزرگی بود که همه ابعاد جامعه ایران را تحت الشعاع قرار داد و حوزه های دینی نیز از ثمرات و عوارض آن نمی توانستند برکنار باشند. با توجه به اینکه خود زعما و پیشوایان روحانی، مؤسسان اولیه نهضت عدالتخانه و مبارزه علیه دربار و حکومت قاجار بودند، لذا بعد از صدور فرمان مشروطیت و تأسیس مجلس، بحث های حقوقی، فکری و سیاسی مشروطیت وارد حوزه های داخلی گردید و علمای بزرگ را در مورد مفاهیم جدید به تامل انداخت و اجتهادات گوناگون به منصه ظهور رسید. از جمله این افراد شهید آیت الله حاجی شیخ فضل الله نوری بود.
با تشکیل نظام پارلمانی در ایران، بحث بر سر مشروطه و استبداد نبود؛ بلکه بحث روی نوع مشروطه بود و شیخ فضل الله قسمت اسلامی را مد نظر قرار داد، در حقیقت برداشت اسلامی از مشروطیت. در این مرحله از مشروطه، شیخ مخالف مشروطه نیست؛ بلکه خواهان اصلاح انحراف مشروطه است. شیخ فضل الله نگاهی نقادانه نسبت به مشروطه داشت، همه چیز آن را نمی پذیرفت و تسلیم واژه ها و مشهورات زمان نمی شد. از همین جهت است که شیخ فضل الله در مرحله اول، مشروطه ضد استبداد و در مرحله دوم مشروطه مشروعه را مطرح می کند. یعنی وقتی بین دو خط قرار می گیرد، هیچ کدام را نمی پذیرد. نه بطور مطلق مشروطه مورد نظر غربی ها را تایید می کند و نه به طور مطلق انقلاب مشروطه را نفی می کند که جانب دیگرش استبداد است. و به تعبیری با ضابطه اجتهادی خواهان بازسازی و بازیابی هویت دینی در مشروطه شد. نهضت مشروعه [اسلام خواهی] خواهی، بیداری اسلامی را بیش از پیش متوجه خطر غرب گرایی و فرنگی مابی دوران مدرن نمود.
ارتباط با مشروطه اصفهان
جریان مشروعه خواهی با نام شیخ فضل الله نوری شناخته می شود. ارتباط [دوستی] آقا نجفی [از علمای مشروطه خواه اصفهان که شریعت را بر قامت مشروطه، طالب بود] با شیخ فضل الله به قبل از مشروطه بر می گردد. [هم درس بودن در نجف و همفکر بودن در جنبش تحریم تنباکو]. این ارتباط در دوره مشروطه نیز ادامه پیدا کرد. یکی از اسناد مهم در این زمینه نامه ای است که شیخ شهید در اوایل مشروطه به آقا نجفی فرستاده و در آن تفسیری کاملا شریعت خواهانه از مشروطه ارائه کرده است.
«و بالجمله اگر از اول امر، عنوان مجلس، عنوان سلطنت جدید بر قوانین شرعیه باشد، قائمه اسلام همواره مشید خواهد بود.»[1]
در جریان تحصن و تجمع مردم اصفهان برای برکناری ظل السلطان شیخ فضل الله تلگراف هایی را به اصفهان از جمله خطاب به آقانجفی و حاج آقا نورالله ارسال کرد و خواستار آرام کردن مردم توسط آن دو و پیگیری خواسته ها در شرایط مناسب شد.
🔰ادامه در بخش دوم/پایانی🔰
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
🔰بخش دوم/پایانی🔰
مدتی بعد به دنبال شرایط بوجود آمده از جمله توهین هایی که توسط برخی سخنرانان و روزنامه نگاران[مشروطه خواه] به مقدسات اسلامی شد و نیز با عدم پذیرش حداقل خواسته های شیخ فضل الله مبنی بر «اعمال اصلاحات علما بر متمم قانون اساسی» و «تصویب بدون تغییر اصل نظارت فائقه فقها بر مصوبات مجلس»،
تحصن مشروعه خواهی عبدالعظیم به ریاست شیخ فضل الله در اواسط سال 1325(جمادی الاول تا شعبان)، شکل گرفت.
متحصنین در روزهای اول تحصن(17 جمادی الاول)، تلگرافی کوتاه با لحن و ادبیاتی که نشان دهنده مخاطره آمیز بودن اوضاع بود، به علمای شهرهای مختلف از جمله اصفهان ارسال کردند.
با رسیدن این تلگراف و احتمالا تلگراف های دیگر، آقانجفی و دیگر علمای اصفهان از جمله حاج آقا نورالله، تلگرافی را در حمایت و تایید خواسته های متحصنین به مجلس شورای ملی ارسال کردند.
در وقایع مربوط به فتح تهران و شهادت شیخ فضل الله برخی گزارش ها وجود دارد که آقانجفی با توجه به احساس خطر جانی برای شیخ، در تدارک سفر به تهران بود، اما به عللی تحقق نیافت.[2]
بازگشایی دوباره مجلس
شیخ فضل الله نوری که مترصد اوضاع تهران بود؛ چون متوجه انحراف نهضت مشروطه شد و آن را بستری برای رشد جریان غرب گرایی و نفوذ غربزدگی را مشاهده کرد؛ حکم به حرمت مشروطه داد...
در حقیقت شیخ شهید با بررسی زمانه و سبک سنگین کردن اوضاع، دست به چنین اقدامی زد...
[شیخ در جریان تحصن حرم حضرت عبدالعظیم، فرمود:
استبداد شاهی و مشروطه غربی هر دو روی یک سکه هستند، منتها بر اساس قاعده «دفع افسد به فاسد» اهم، دفع افسد است، که همانا مشروطه غیر مشروع درآمده از دیگ پلوی سفارت انگلیس است]
◽️سید شهیدان اهل قلم [شهید سید مرتضی #آوینی] درایت شیخ را ستوده و می نویسد: «اما هنوز این نظم نیهیلیستی گاو مقدسی است که پرستیده میشود، حتی در میان ما که همواره نظم و نظام و انتظام را از درون به بیرون معنا میکنیم. این، تفاوتی عمده است میان تمدن شرق و تمدن غرب. رویکرد تاریخی ما به غرب در مشروطیت با یک رویکرد ظاهری به «ضرورت وجود قانون» آغاز میشود. اولین نشریهای که در ایران انتشار مییابد «قانون» نام میگیرد و میرزا ملکم خان یک قرن پیش، در نخستین شماره جریده «قانون» (رجب ۱۳۰۷ هجری قمری) مینویسد: «ایران مملو است از نعمات خداداد. چیزی که همه این نعمات را باطل گذاشته نبودن قانون است».
شیفتگی در برابر قانون، تقدیر تاریخی همه اقوامی است که در آغاز ظهور تمدن غرب پای در آخرین دوران از اضمحلال تاریخی خویش نهاده بودند. اما این شیفتگی صرفا ظاهری است. وجود قانون، فی نفسه نمیتوانست همه آنچه را که ما میخواستیم تامین کند. قانون تعیین کننده حقوق و ضامن تامین آن است. پس نخست باید درباره حق و حقوق اندیشید.
نظم نیهیلیستی، یعنی قانونی که «حق» متناسب با روزگار غلبه نیهیلیستی معنا شده است و از آن گذشته، اگر قانون هر (قانونی) ضمانت اجرای خویش را در یک نظام ظاهری جستوجو کند، بشر خود را از «اخلاق» مستغنی خواهد پنداشت و قانون را به جای «شریعت» خواهد نشاند. قانون یا باید خود را «حافظ شریعت» بداند و یا خود، شریعتی دیگر خواهد شد. پس، رویکرد تاریخی ما به قانون در مشروطیت روی آوردن به شریعتی دیگر بود، بیآنکه خود بدانیم. شیخ فضل الله نوری به همین «نسبت» توجه یافته بود، چرا که «شرع» نیز در مقام احکام به مجموعهای از شرطها و حدود – یعنی قانون – مبدل میشود».[3]
جلال آل احمد در مورد شیخ فضل الله می نویسد: «من نعش آن بزرگوار را بالای دار نشانه استیلای غرب زدگی می دانم.»
از آن روز [اعدام مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری ره] بود که نقش غرب زدگی را همچون داغی بر پیشانی ما زدند و من نعش آن بزرگوار را بر سر دار، همچون پرچمی می دانم که به علامت استیلای غربزدگی، پس از دویست سال کشمکش بر بام سرای این مملکت، افراشته شد.
و اکنون در لوای این پرچم، شبیه به قومی از خود بیگانه ایم.در لباس و خانه و خوراک و ادب و مطبوعاتمان، و خطرناکتر از همه فرهنگمان، فرنگی مآب می پروریم و فرنگی مآب راه حل هر مشکل را می جوییم[4]
[1] احمد کسروی، انقلاب مشروطه ایران، صفحه 288
[2] موسی نجفی، حکم نافذ آقانجفی، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، چاپ اول 1390، صفحع 279 الی 281
[3] فردایی دیگر، مرتضی آوینی، آخرین رنج دوران، ص۹۲ ،نشر واحه، چاپ دوم تابستان ۱۳۹۰
[4] ك، غرب زدگى، جلال آل احمد
🔸از: پایگاه خبری صاحب نیوز با اضافات/کد خبر 6384
✳️ @ShahidRabe
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸رزق و روزی🔸
رزق، مثل ظرف آب مرغداریهاست. آب خوری آنها این طور است که کمی بالاتر از لبه ظرفی را سوراخ کرده و آن را پر از آب میکنند و روی یک ظرف بشقاب مانند، بر میگردانند و آب توی بشقاب زیرین میآید.
وقتی آب در بشقاب جمع شد و مقابل سوراخ رسید متوقف میشود و جوجهها از آبها میخوردند.
یعنی وقتی مصرف شد تولید میشود نه این که تولید میشود تا مصرف شود. روزی همیشه با مصرف همراه است نه تولید.
اگر ده جوجه آب بخوردند، آب بیشتری بیرون میآید و اگر پنج جوجه بخورند، آب کمتری بیرون میآید.
روزی انسان این چنین است. اگر کسی هزینه چند خانواده را تأمین کند، مصرف آنها، موجب زیاد شدن درآمد میشود زیرا هرکس روزی خودش را میخورد و نمیتواند روزی شخص دیگری را بخورد.
اگر انسان این معنی را بداند، وقتی کسی از او کمکی بخواهد؛ خوشحال میشود و میفهمد که بناست خداوند به او روزی بیشتری بدهد. اما اگر سفرهاش را بست و جلوی مصرف دیگران را گرفت، روزی هم بند میآید.
@haerishirazi
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☎️ زنگ عبرت:
🔴جمع آوری و تخریب آذین بندی جشن نیمه شعبان توسط شهرداری منطقه ۹ اصفهان
♦️ فیلم و تصاویری توسط اهالی محله مهدیه اصفهان به دست خبرنگار #اصفهان_پرس رسیده است که نشان میدهد در اقدامی باعث تاثر و تاسف ، آذین بندی خیابان برای جشن نیمه شعبان توسط شهرداری منطقه ۹ تخریب شده است
♦️ آقای #شهردار_اصفهان و اعضای #شورای_شهر_اصفهان مشکل مدیر منطقه ۹ شهرداری و عوامل تحت امرش چیست که اینگونه اقدام به تخریب آذین بندی جشن امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) نمودند؟!
🌍 @ebratha_ir
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
◀️ سلسله نشست های تحلیلی
🔸️ با موضوع:
🌹 انتخابات ١۴٠٠
🌹 تبیین مسائل روز
🌹پاسخ به شبهات و سئوالات
🔊 با حضور:
✅ دکتر سید جلال حسینی، استاد دانشگاه وتحلیل گر مسائل سیاسی
⚡ زمان: هر هفته سه شنبه ها از تاریخ ١٧ فروردین ساعت ٢٢
🎥 این نشست بصورت وبیناری برگزار و حضور برای عموم آزاد است.
◀️ لینک نشست: لطفا بصورت مهمان وارد شوید.
https://www.skyroom.online/ch/ab.y/s.-ostan
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
افزایش ۳ برابری بیماران کرونایی در اصفهان
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
🔹 از ۲۲ شهرستان استان ۳ شهرستان آبی، ۳ شهر نارنجی و ۲ شهرستان قرمز و سایر شهرستانها زرد هستند.
🔹 تعداد بیماران بستری نسبت به ۲ هفته قبل ۲ برابر و وضعیت تستهای مثبت و تعداد بیمار شناسایی شده ۳ برابر شده است.
🔹 مردم از مکانهایی پر تجمع دوری کنند، نبود تهویه و فضای سربسته در انتشار ویروس بسیار جدی است و در رستورانها میزان انتقال ویروس کرونا بالا است.
🔹 احتمال میدهیم در دو هفته آینده ضمن افزایش موارد فوت و حاد، حتی ممکن است با موارد بستری نزدیک به هزار نفر روبه رو شویم.
fna.ir/my5s
@Isffarsna
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قرارداد بین ایران و چین می تواند به اقتصاد ایران کمک کند؛ همه کشورها به دنبال رابطه با #چین هستند!
نادر حبیبی، استاد اقتصاد خاورمیانه در دانشگاه برندایس با حضور در برنامه بی بی سی که برای تخریب قرارداد ایران با چین پخش می شد، گفت:
🔹این قرارداد منحصر به ایران نیست، بیشتر کشورها با چین همکاری دارند؛ چین بدهی کشورها را تبدیل به مالکیت کرده است؛ این راهبرد می تواند در زمینه توسعه نفت و گاز و همچنین فروش نفت به ایران کمک کند؛ قرارداد ایران و چین می تواند اهرمی باشد برای کاهش و یا حتی رفع تحریم ها علیه ایران
@Fetan2
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سکانس هیجانانگیز سریال گاندو
🔹عملیات خنثیسازی ترور سفیر روسیه در قلب پایتخت
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی
عشق محمد بس است و آل محمد
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
امام علی (ع):
هر کس بعد از نماز صبح ۱۱ مرتبه سوره توحید را قبل از طلوع آفتاب بخواند آن روز مرتکب گناه نمیشود حتی اگر شیطان به سوی او طمع کند.
#اللهم_ارزقنا_شهادت
#اللهمعجللولیکالفرج
🌴💎🏴💎🌴
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135
🌺 تقویم شیعه ۱۵ شعبان
🌺🌺 ولادت حضرت بقیة اللَّه الاعظم صلوات اللَّه علیه
🌺🌺🌺در سال 255 ه’ شب جمعه ولادت خاتم الاوصیاء منتقم آل محمّد صلّی اللَّه علیه و آله، آخرین امام بر حق و ولی مطلق خداوند حضرت بقیه اللَّه حجه بن الحسن عجل اللَّه تعالی فرجه الشریف واقع شده است.
📚 اصول کافی: ج ۱، ص ۴۳۱.
🌺🌺🌺 در این شب آب زمزم زیاد میشود به گونهای که همه میتوانند رؤیت کنند ولی اکنون روی آن پوشیده است.
📚 خلاصه المنهج، ج۵، ص ۱۴۵ - ۲۴۶.
🌺🌺🌺 در این شب برات آزادی از آتش برای افراد زیادی نوشته میشود، و آن را «شب برات» و «شب مبارک» و «شب رحمت» گویند.
🌺🌺🌺 از امام باقر و امام صادق علیهماالسّلام روایت شده که فرمودند: وقتی شب نیمه شعبان شود، منادی از افق اعلی ندا میکند: «ای زائرین قبر حسینبن علی برگردید در حالی که گناهان شما آمرزیده شده و اجر شما با خدای شما و محمّد باشد». ولی کسی که استطاعت زیارت قبر امام حسین علیه السّلام را ندارد قبور مطهر ائمه دیگر را زیارت کند، و اگر این هم ممکن نیست با اشاره به طرف قبرشان سلام دهد.
📚 فیض العلام: ص ۳۴۳
🌺🌺🌺 نام پدرشان حضرت ابومحمد حسنبن علی علیه السّلام، و نام مادرشان حضرت نرجس سلام اللَّه علیها است.
📚 ارشاد: ج ۲، ص ۳۳۹
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
💐💐💐
@Basirat_135
eitaa.com/Basirat_135