eitaa logo
بصیرت افزایی
749 دنبال‌کننده
34.6هزار عکس
30.6هزار ویدیو
458 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
افزایش رزق و سرمایه - @Maddahionlin.mp3
2.49M
💢راهکار فزونی رزق و سرمایه از کلام نبی اکرم (ص) ♦️رزق فراتر از مال است ♦️سریعترین راه👆 [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
طینت - @Maddahionlin.mp3
3.58M
💢طینت ♦️علت نزدیکی و قرابت ائمه به شیعیان چیست؟ [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
افزایش رزق و سرمایه - @Maddahionlin.mp3
2.49M
💢راهکار فزونی رزق و سرمایه از کلام نبی اکرم (ص) ♦️رزق فراتر از مال است ♦️سریعترین راه👆 [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
نهایت.mp3
4.46M
💢نهایت ♦️همه ی صفات اهل بیت در حد اعلا بود؛ اگر علم داشتن اگر حلم داشتن و... [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
همّام.mp3
4M
💢 ماجرای مرگ ناگهانی در اثر موعظه ی امیرالمومنین (ع)‼️ ♦️موعظه، اهل میخواهد هم واعظ و هم شنونده باید اهل باشد [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
مداحی_آنلاین_احسان_دوست_حجت_الاسلام.mp3
2.66M
💢امام زمان را برای این چیزا نخواه‼️ تو کز دوست چشمت به احسان اوست تو در بند خویشی نه در بند دوست [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
به یاد او.mp3
3.18M
💢به یاد او ♦️همین دقایقی که به یاد او باشیم؛ فکر و ذکرمان به او تعلق بگیره، ارزش دارد ♦️ان شا الله این دقایق تبدیل به ساعات و روزها و تمام عمر ما بشه [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
خودشناسی.mp3
4.29M
💢خودشناسی ♦️شیطان از نقاط ضعف دینداری ما، ورود میکنه و تمام دین ما رو میگیره ♦️قدرت در ایمان بتدریج است اما این توقع وجود داره ⬅️ کسی که دین را پذیرفت، نسبت به تمام دین حساسیت داشته باشه و سعی و همتش این باشه که به تمام دین عمل کند [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
ثروت.mp3
3.64M
💢هر ساده زیستی ای زهد نیست‼️ ♦️خیلی از زهدها با ریا قاطیه❌ ♦️فرق زهد با فقر⁉️ [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
🔴 نظریه مقاومت طب سنتی؛ سخنی با مخالفان 🔺استاد خسروپناه نوشت: 👈مدتی است بازار مخالفت با طب سنتی رونق گرفته و بسیاری از منتقدان بدون اطلاع و آگاهی از طب سنتی ایرانی به نقدهای غیر علمی و‌ گاه غیر اخلاقی و طعن گونه می پردازند. شاید توجه به فلسفه طب و تبیین پارادایمهای آن پاسخ به چالش را روشن سازد. 🔸 پارادایم طب مدرن در برابر باکتریها و ویروسها، عبارت از تولید داروهای دفاعی از جمله داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال برای نابودی آنها است یعنی رویکرد تهاجم را در پیش گرفتند و لکن ویروس ها و باکتری ها هوشمندانه جهش یافته و در برابر داروهای آنتی باکتریال و آنتی ویرال مقاومت نشان می دادند و‌ خطرناکتر وارد صحنه مبارزه با انسان می شدند. 🔹 پاستور، پارادایم دیگری در برابر این آسیب‌ها پیش گرفت و آن پارادایم مقاوم سازی بدن از طریق واکسن و ورود باکتری و ویروس ضعیف به بدن بود. این رویکرد به دنبال مرگ و نابودی ویروس نبود و لکن ویروس جدید، زحمت دیگری در تولید واکسن جدید برای بشر فراهم می ساخت. 🔸پارادایم طب سنتی بدون جنگ با ویروس و باکتری، مقاوم سازی بدن از هر گونه آسیب است؛ با توصیه های سبک زندگی و چگونگی خوردن و آشامیدن و تجویز داروهای گیاهی تقویت و کمک کننده طبیعت مدبره بدن که هم توان و مقاومت بدن را مقابل هر گونه آسیب میکروبی بالا می برد و هم عفونت ها را زایل می سازد. 🔹این سه پارادایم مبتنی بر مبانی هستی شناختی و طبیعت شناختی و معرفت شناختی و انسان شناختی است. (رک به: فلسفه علوم انسانی و روش شناسی علوم اجتماعی) 🔸این مبانی در طب سنتی اجازه نابودی مخلوقات الهی را نمی دهد و‌ همزیستی مسالمت آمیز بین همه موجودات زنده را با نظریه مقاومت فراهم می‌سازد و از جنگ و ستیز با طبیعت و حتی شرور طبیعی پرهیز می کند. این رویکرد، نوعی تسخیر طبیعت است که باعث کنار آمدن موجودات طبیعی با بدن انسان می شود. نقش دعا هم در کنترل امور طبیعی و تقویت روحیه انسان در برابر بیماری در چارچوب این مبانی معنا پیدا می کند. 🔹طب سنتی در برابر آسیب ها نه تساهل را می پسندد و نه تهاجم را ؛ بلکه مقاوم سازی کلان را از طریق کمک به طبیعت مدبره بدن دنبال می کند. 🔸غلبه طبیعت گرایی و‌ تجربه گرایی در طب مدرن، باعث شده نه تنها تصرف بلکه به تعبیر هایدگر، تعرض و‌ تهاجم بر طبیعت بالا رود و طبیعت هم جنگ جهانی علیه بشریت راه بیندازد. نظریه مقاومت در طب سنتی از مبانی عقلانی و اسلامی بدست آمده است و جا دارد در باب آن گفتگوی بیشتری صورت گیرد. ⁉️ مخالفان طب سنتی به جهت ناآگاهی از فلسفه طب و‌ حتی فلسفه طب مدرن، خود و جامعه را از بهره طب سنتی محروم می سازند. یک حوزوی معممی گمان می کند مدرن یعنی جدید و سنت یعنی قدیم و لذا استفاده از طب سنتی را بازگشت به عصر بوق می خواند؛ در حالیکه نه مدرن به معنای جدید است و نه سنتی به معنای قدیم است. معنای مدرن و سنت را باید در مبانی پیش گفته یافت (ر.ک به: کلام نوین اسلامی و تاریخ فلسفه کاپلستون) و به همین جهت بین علم به معنی ساینس و حکمت تفاوت هست.(رک به: فلسفه فلسفه اسلامی) 🔸سیاستمداری از مسئولان نظام پزشکی با تمسخر و‌ بدون دانستن ظرفیت های طب سنتی، آن را تجویز علفی می نامد و اما چشم بر قراردادهای جنایت‌بار مافیای دارو و درمان و پولهای زیرمیزی می بندد. 🔹مدیر دیگری هم بی باکانه از تجویز پیوند مدفوع انسان دم می زند و در ادامه ی سیاست دولت منحوس پهلوی اول و با همکاری افراد مدعی علم و فقیر در فلسفه علم به ستیز حداکثری با طب سنتی می پردازد و نسبت به قرارداد کلان و ورود داروهای غیر مصوب جهانی به کشور جهت تست بر مردم مظلوم ایران ساکت می ماند و مشارکت می کند و ننگ بهداشتی بر پیشانی بهداشت ایران می زند و اما همین مدیر اجازه تحقیق و هزینه کرد نسبت به داروهای طب سنتی را نمی دهد و بعد با ترفند فرار به جلو و با ادبیات متبخترانه و ظاهراً بعد از عزل، استعفا می دهد. 💢 این وقایع اخیر نشان از فقدان حکمرانی طب و طبابت در کشور دارد که باید مجمع تشخیص مصلحت نظام آن را جدی بگیرد. ناگفته نماند بشر باید از تجربه بشری بهره ببرد و مجموعه دستاوردهای مثبت طب مدرن و سنتی ایرانی و غیرایرانی را برای پیشگیری و درمان بکار گیرد. میدان کرسی های نظریه پردازی و نقد و‌ مناظره برای گفتگوی علمی و آزاد باز است و هیأت حمایت از کرسیها آمادگی دارد جلسات گفتگو‌ بر پا کند تا حقیقت برای طالبان معرفت روشن گردد. خداوندا منجی بشریت را برسان که به شدت منتظر و‌ محتاجیم. ✍️ عبدالحسین خسروپناه اول آذر ۱۳۹۹ @jahaannews
در مسیر بندگی 1100 دلا بسوز که سوز تو کارها بکند نیاز نیم شبی دفع صد بلا بکند تو با خدای خود انداز کار و دل خوش دار که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند حافظ يَا مَنْ يَقْبَلُ الْيَسِيرَ وَ يَعْفُو عَنِ الْكَثِيرِ اقْبَلْ مِنِّي الْيَسِيرَ وَ اعْفُ عَنِّي الْكَثِيرَ إِنَّكَ أَنْتَ الْغَفُورُ الرَّحِيمُ‏ اى آنكه عمل اندك و ناچيز بندگان را مى‏پذيرى و از گناهكاران بسيار در مى‏گذرى از من هم اين عمل كم را بپذير و از گناهان بسيارم درگذر كه تو بسيار مهربان و آمرزنده‏ اى(دعای سحر ماه مبارک رمضان) @ostad_aali
برشی از مجموعه کتاب سرنوشت انسان (مومن و جهنم) برای دسترسی به کتب می توانید از طریق سایت زیر اقدام فرمایید. www.ostadaali.ir
29.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞سخنرانی کامل استاد مهدوی ارفع 💡با موضوع : هراس کرونا، میراث کرونا 🖼 در همایش کرونا و نظم نوین جهانی ◻️ ٣٠ آبان ماه ١٣٩٩ فایل های با کیفیت بالاتر ان شاء الله در روزهای آتی بارگذاری خواهد شد. به پویشِ سراسری «جهانِ پساکرونا» بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
هراس کرونا-میراث کرونا-30-8-1399-سخنرانی حجت الاسلام مهدوی ارفع-همایش کرونا و نظم نوین جهانی.mp3
24.13M
🔊سخنرانی کامل استاد مهدوی ارفع 💡با موضوع : هراس کرونا، میراث کرونا 🖼 در همایش کرونا و نظم نوین جهانی ◻️ ٣٠ آبان ماه ١٣٩٩ فایل های با کیفیت بالاتر ان شاء الله در روزهای آتی بارگذاری خواهد شد. به پویشِ سراسری «جهانِ پساکرونا» بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
برای گرفتارها.mp3
2.3M
💢تسبیحات حضرت زهرا س از مصادیق ذکر کثیر است ♦️۳۴ الله اکبر، ۳۳ الحمدلله، ۳۳سبحان الله ♦️برای وسعت و برکت وقت و عمر [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
زاهد کیست؟.mp3
4.49M
💢گاهی دقت مون روی برخی مفاهیم دینی که زیاد شنیدیم، کم میشه❌ مثل تقوا، توبه، زهد و... ♦️مروری بر معنای زهد [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
Aali-24.mp3
3.51M
💢 شباهت سخنرانی به داروخانه ♦️امیرالمومنین علی علیه السلام به شخصی فرمود مرا موعظه کن، گفت: شما که موعظه لازم ندارید شما همه چیز ها را می دانید، امام علیه السلام فرمود: در شنیدن اثری هست که در دانستن نیست. [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
وابسته.mp3
3.55M
💢ماجرای مراجعه ی درویش به ملا احمد نراقی [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
💢شباهت سخنرانی به داروخانه ♦️امیرالمومنین علی علیه السلام به شخصی فرمود مرا موعظه کن، گفت: شما که موعظه لازم ندارید شما همه چیز ها را می دانید، امام علیه السلام فرمود: در شنیدن اثری هست که در دانستن نیست. [ حجت الاسلام عالی ] @eitaa_Ostadaali
در مسیر بندگی 1101 ناز پرورده تنعم نبرد راه به دوست عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد غم دنیی دنی چند خوری باده بخور حیف باشد دل دانا که مشوش باشد حضرت علی علیه السلام می فرمایند: إنَّ أولياءَ اللّه ِ هُمُ الَّذينَ نَظَروا إلى باطِنِ الدُّنيا إذا نَظَرَ النّاسُ إلى ظاهِرِها ، وَاشتَغَلوا بِآجِلِها إذَا اشتَغَلَ النّاسُ بِعاجِلِها ، فَأَماتوا مِنها ما خَشوا أن يُميتَهُم ، وتَرَكوا مِنها ما عَلِموا أنّهُ سَيَترُكُهُم ، ورَأَوُا استِكثارَ غَيرِهِم مِنهَا استِقلالاً ، ودَرَكَهُم لَها فَوتا ، أعداءُ ما سالَمَ النّاسُ ، وسِلمُ ما عادَى النّاسُ ، بِهِم عُلِمَ الكِتابُ وبِهِ عَلِموا ، وبِهِم قامَ الكِتابُ وبِهِ قاموا ، لا يَرَونَ مَرجُوّا فَوقَ ما يَرجونَ ، ولا مَخوفا فَوقَ ما يَخافونَ . اولياى خدا كسانى هستند كه به باطن دنيا نگريستند ، آن گاه كه مردم ظاهر آن را ديدند، و به آينده دنيا پرداختند ، آن گاه كه مردم به اكنونِ آن سرگرم شدند. از اين رو، از دنيا آنچه را كه ترسيدند آنان را بميراند ، ميراندند، و آنچه را كه دانستند به زودى تركشان خواهد كرد ، ترك گفتند، و آنچه را ديگران بسيار ارزشمند شمردند ، اندك و بى ارزش شمردند، و دستيابى شان به دنيا را از دست دادن آخرت دانستند . با آنچه مردمْ آشتى كردند ، دشمنى ورزيدند، و با آنچه مردمْ دشمنى كردند ، آشتى نمودند . قرآن ، به واسطه آنان دانسته شده است و آنان ، به قرآنْ دانايند . قرآن به وسيله آنان برپاست و آنان به قرآن برپايند. بالاتر از آنچه بدان اميد دارند ، چيزى را شايسته اميدوارى نمى بينند، و بالاتر از آنچه از آن مى ترسند ، چيزى را سزاوار ترس نمى دانند. (نهج البلاغة :الحكمة 432) (شاعر:حافظ) @ostad_aali