eitaa logo
🇮🇷بصیرت مدیا 🇮🇷
87 دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
3هزار ویدیو
70 فایل
(أَدْعُوا إِلَی اللَّهِ عَلَی بَصِیرَةٍ) (یوسف: 108) با یقین و اطمینان و از روی بصیرت کامل و معرفتی که حق و باطل را از هم جدا می سازد، به خدا دعوت شوید.
مشاهده در ایتا
دانلود
ÈíÇäÇÊÏÑÏíÏÇÑÏÇäÔÂãæÒÇäÏÑÂÓÊÇäå13ÂÈÇäموسیقی.mp3
2.47M
🔹شما بدانید؛ آن روزی که لانه‌ی جاسوسی تسخیر شد، دولت آمریکا آبرو و اعتبار و هیمنه‌اش چندین برابر امروز بود. شما امروز را نگاه نکنید که آمریکا در چشم‌ها سبک شده. ▪️بیانات در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۳۸۹/۰۸/۱۲ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
13880204_2066_32k.mp3
467.2K
🔹کلیپ صوتی وقتی خبر تهاجم هوایی آمریکا به طبس در سال ۱۳۵۹ به مردم ما رسید، یک نفر از مردم نبود که یک‌ذره در دلش احساس رعب کند. ۱۳۹۲/۰۲/۰۴ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام رضا علیه‌السلام: دعا اسلحه‌ی مؤمن، ستون دین و نور آسمان‌ها و زمین است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡️ راز ستون‌های دوقلوی ماسونی، بوآز و جاشین 1️⃣ از آغاز شکل‌گیری تمدن، همواره ورودی مکان‌های مقدس و اسرارآمیز با دو ستون محافظت شده است. چه در هنر و چه در معماری، نمونهٔ اولیهٔ نمادهایی هستند که نشان‌گر اهمیت معبر یا دروازهٔ منتهی به مکانی ناشناخته می‌باشند. 2️⃣ در این ستون‌ها (بوعز) (Boaz) و (یاکین) (Jachin) نامیده می‌شوند، که نمایان‌گر یکی از شناخته‌شده‌ترین نمادهای هستند و به‌صورتی برجسته در هنر، اسناد و ساختمان‌های مطرح می‌شوند. 3️⃣ از دیرباز، نماد ستون‌های دوقلو از دروازه‌های ورودی مکان‌های مقدس و اسرارآمیز محافظت کرده است. آن‌ها نمایانگر راهرویی به‌سوی ناشناخته‌ها و هستند. در یونان باستان اصطلاح در مورد دماغه‌ای بلند به‌کار می‌رفت که در هر دو طرف ورودی تنگهٔ جبل الطارق قرار داشت. 4️⃣ کاربرد ماسونی دو واژهٔ بوآز و جاشین از توضیحات کتاب مقدس دربارهٔ گرفته شده است. به اعتقاد فراماسون‌ها معمار سازندهٔ معبد سلیمان، فردی برجسته در آیین ماسونی بود. 5️⃣ از آن‌جا که جزئیات ساختمان، مفاهیم رمزی مهمی را در بر دارد، تشریح معبد سلیمان در فراماسونری بسیار حائز اهمیت است. در واقع وجود ستون‌های دوقلو در اطراف مکان مقدس به معنای است. 6️⃣ همانند سرّی‌ترین نماد‌ها، ستون‌های دوقلوی ماسونی لایه‌های معنایی متعددی را در خود پنهان می‌کنند که برخی برای کفرورزی و بی‌حرمتی به ادیان الهی در نظر گرفته شده‌اند و بقیه در درجات بالاتر فراماسونری آشکار می‌شوند.
✡️ متن کامل یادداشت «راز ستونهای دوقلوی ماسونی، بوآز و جاشین» را در آدرس زیر بخوانید: 👉 https://jscenter.ir/jewish-and-science/jewish-and-architecture/19769
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خوب بخوانیم
✡️ از واقعیت پنهان مرد عنکبوتی تا دهکدهٔ جهانی باراکا (١) 💥 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت پانزدهم) 1️⃣ نظام اقدام به بازتولید دینی جدید می‌نماید که مبتنی بر آن ساحت وجودی و حوزهٔ عمل انسان به سه سطحِ فردی، شهروندی و مدنی تقسیم می‌گردد. و با محترم‌شمردن هر باور و اعتقادی در حوزهٔ فردی، سعی می‌کند تا دخالت تفکرات خدامحور و بالأخص دین حَق را در روابط اجتماعی و در دو سطح شهروندی و مدنی، نامشروع جلوه داده و حضور در این دو سطح را به‌صورت امری مقدس تلقّی کند. از همین جهت، سینمای اقدام به خلق شخصیت‌هایی همچون مرد عنکبوتی می‌نماید. 2️⃣ (Spider-Man) ابرقهرمانی است که نخستین‌بار در سال ۲۰۰۲م. و به کارگردانی یک به‌نام (Sam Raimi) تولید شد. این اثر، توسط کمپانی کلمبیا پیکچرز به‌عنوان یکی از معتبرترین شرکت‌های سازنده و پخش‌کنندهٔ فیلم عرضه شد و مخاطبان بسیاری را در جهان مجذوب ساخته و به یکی از قهرمانان افسانه‌ای سینما مبدّل گردید. 3️⃣ مرد عنکبوتی پیش از حضور در سینما، نخست در سال ۱۹۶۲م، توسط پدیدآورندهٔ اصلی‌ترین شخصیت‌های کمیک و بازیگر، تهیه‌کننده و نویسندهٔ آمریکا، یعنی (Stan Lee) خلق شد و با سرمایهٔ شرکت و در قالب مجله و کتاب به جهانیان عرضه گردید. 4️⃣ مرد عنکبوتی در واقعیت پنهان خود در تعارضی آشکار با دین حَق و این فرمودهٔ خداوند متعال در قرآن کریم (عنکبوت: ۴۱)، سعی می‌کند تا تنها با کمک نیش یک ، اسطوره‌ای شکست‌ناپذیر خلق نماید که فقط با اتکا به خود با بدی‌ها به مبارزه برخاسته است. 5️⃣ مرد عنکبوتی شاید برای بسیاری مشخص نباشد و تا به آینده نیز هیچ‌گاه ستیز مستقیم او با دین حَق برای بسیاری از مخاطبان معلوم نگردد؛ اما آن‌چه که بدون هیچ تردیدی برای هر مخاطبی قابل فهم و درک می‌باشد، حضور مرد عنکبوتی به‌عنوان شخصیتی و بر بستر تفکر است که به‌نوعی ویژه از ماهیت قُدسی و در جامعهٔ پیرامونی خود دفاع می‌نماید.