eitaa logo
سنگر جنگ رسانه
25 دنبال‌کننده
133 عکس
67 ویدیو
1 فایل
پایگاه توزیع «مهمات جنگ رسانه‌ای» آموزش «سواد رسانه» و «تبلیغ در فضای مجازی»
مشاهده در ایتا
دانلود
چند قاعده برای محتوا گذاری در فضای مجازی: ۱. از طرح شبهه بدون اشاره به جواب زیر کلیپی که به آن شبهه جواب داده، بپرهیزید. زیرا برخی افراد به دلیل حجم کم اینترنت از باز کردن کلیپ امتناع کرده و شبهه بدون جواب در ذهنشان می‌ماند. ۲. از مقایسه ایران با کشورهای اجنبی در نقد شرایط ایران پرهیز کنید. زیرا این کار تحقیر عزت و هویت ملی ایران در برابر آن کشور است و دشمن از چنین پیام‌هایی به نفع خود امتیاز می‌گیرد. ۳. به هیچ عنوان هیچ روایت، حکایت و ماوقعی را بدون سند و منبع نقل نکنید. چرا که دشمن از سنت شدن این روش برای تحریف نامحسوس مسائل استفاده می‌کند. همچنین به خواندن سند اکتفا نکرده و بررسی نمایید و فقط به سند مرجع اعتماد کنید. ۴. از نقل هشتگی که دشمن آن را طرح کرده و یا اسم رمز دشمن است، به شدت خودداری کنید. زیرا تکرار هر هشتگ، کمک به صدرنشینی آن در لیست هشتگ‌ها و نشانه مقبولت موضوع آن هشتگ است. ۵. از درج هشتگی که عنوان آن بدون اعلام موضع له یا علیه بیان شده و می‌تواند مورد استعمال دشمن هم قرار بگیرد، پرهیز کنید. این کار موجب اختلاط محتوای دوست و دشمن و سوء استفاده دشمن از آن می‌شود. ۶. از نقد شخصیتهای منفی به نحوی که نام آنها عَلم شود، اجتناب کنید. زیرا این کار ضمن اینکه موجب شهرت بیش از پیش آنها می‌شود، از آنها نمادسازی کرده، هتک تمام صنفی که او به آن منتسب است را معنا می‌دهد. ۷. مشکلات را تعمیم ندهید و اگر ضرورت داشت ناهنجاری‌ای را نقد کنید، اولاً به گونه‌ای مصداقی بودن آن را اعلام کنید که فرهنگ عمومی را نشانه نرود؛ ثانیاً در اظهار تعجب و یا ایجاد رعب شدت بورزید تا قبح آن از بین نرود و ثالثاً از تکرار و موج انداختن در آن بپرهیزید تا عادی سازی نشود. ۸. از به کار بردن تعابیری که با ایجاد تنش، فضای دوقطبی رسمی در جبهه خودی ایجاد می‌کند و اتحاد مؤمنین را مخدوش می‌کند، اجتناب کنید. مانند تعبیر «صورتی» که دشمن آن را برای جبهه سازی علیه یکدیگر و مشغول کردن انقلابیون به همدیگر، بر سر زبان انداخته است! ۹. هنگام بیان نقاط ضعف داخلی، از عبارات انشایی و هنگام بیان نقاط قوت داخلی، از عبارات اِخباری استفاده کنید تا موجب مصادره دشمن برای سیاه‌نمایی نگردد و امید را در میان مردم از بین نبرد. ۱۰. از انعکاس مستقیم ناهنجاری‌ها هنگام نقد و مطالبه‌گری در متون و تصاویر و کلیپ‌ها به شدت امتناع کنید. زیرا این کار کمک به دشمن در نشر آن و مصداق عینی اشاعه فحشاء و یا سیاه‌نمایی می‌باشد. ۱۱. هنگام نقل هر پیام مراقبت کنید به بهانه بیان یک مطلب درست، بدآموزی غیرمستقیم در لفافه نداشته باشد. یکی از شگردهای دشمن این است که در بیان مطلبی، ما را به متن آن مشغول و در حاشیه به طور نامحسوس، ناخودآگاه ما را با امری نامطلوب درگیر می‌کند. به عنوان مثال به بهانه تبلیغ حجاب در اجتماع، اشتغال افراطی زن را مطرح می‌کند! ضمناً گاهی دشمن پیام خود را از راه غیر تئوری و با نمایش تصاویر منتقل می‌کند. ۱۲. هنگام پاسخ به شبهات مراقب باشید در زمین دشمن بازی نکنید. چرا که دشمن با علم به اینکه افسران جنگ نرم شبهات را پاسخ می‌دهند، شبهاتی طرح می‌کند که پاسخ دادن به آن، غرض او را تأمین نماید. مثلاً شبهه درباره خوب یا بد بودن روش فلان آمر به معروف، سوژه‌ای است برای عقب نشینی ما از حمله به هنجارشکنان و باید از پرداختن به آن صرف نظر کنیم تا جای جلاد و شهید عوض نشود! ۱۳. سعی کنید هنگام پاسخ به شبهات، صورت شبهه را حذف و جوابش را به صورت بکر و در قالب «روایت اول» بیان کنید تا هم به انتشار شبهه کمک نکرده باشید و هم از حالت دفاعی خارج و بدون تنش در خط حمله قرار بگیرید. ۱۴. جهت حفظ حیثیت ملی، از طرح نقاط ضعف داخلی در شبکه‌های خارجی که سرور آن در اختیار دشمن است، قاطعاً پرهیز کنید و در صورت اضطرار برای طرح چنین موضوعاتی در آن فضاها، حتماً از ادبیات زرگری استفاده نموده و در لفافه بیان نمایید. ۱۵. مراقب عملیات‌های ایذائی دشمن باشید و از موج افکنی موضوعات فرعی که موجب اغفال از خط مقدم حمله دشمن می‌شود، به شدت امتناع کنید. موج افکنی مباحثی که طرح آن ارزش تبیین میان درگیری‌های به‌روز جبهه حق و باطل ندارد (مانند گرد یا مسطح بودن زمین) و همچنین درگیری جبهه داخلی در شاخ و برگ جزئی مسائل کلان (مانند بحث درباره سوزاندن کتاب هاریسون در ایامی که باید روی انعکاس قیام مردم عراق برای انتقام سخت تمرکز می‌کردیم)، از جمله عملیاتهای ایذایی دشمن برای مشغول کردن ما به خودمان و اغفال از جبهه دشمن است! ۱۶. سعی کنید بیش از اینکه سلبی سخن بگویید، به صورت ایجابی فعالیت کنید و تا می‌توانید به الگو سازی با نشر هنجارها بپردازید. چرا که ماهیت فضای مجازی از حیث روانی به گونه‌ای است که قبل از آنکه عبرت‌ها را به وجدان مخاطب منتقل کند، واقعیت‌های تعریف شده درون خود را به مخاطب تلقین می‌دهد.
668.8K
کوتاهی افسران جنگ نرم که منتهی به آشوبها شد، چه بود و چگونه قابل جبران است؟ حمیدی‌زاده
🔸امر به معروف و نهی از منکر مردم، امر و نهی همان کسانی است که ممکن است روزی برخی از آنها مسئول شوند. ؛ -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 🔸کسانی که در برابر گران فروش کوتاه می‌آیند و به خیال خودشان با چانه زنی سر گران فروشی جزئی شأن خود را پایین نمی‌آورند، همان کسانی هستند که با میدان دادن به گران فروش، افراد ضعیف‌تر از خود را در جامعه له می‌کنند! ؛ -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 🔸امر به معروف در امور جزئی مانع قبح شکنی از امور کلان می‌شود و سطح چانه‌زنی هنجارشکنان را در همان حد جزئی نگه می‌دارد و از اینکه تخم مرغ دزد شتر دزد بشود، پیشگیری می‌کند. ؛ -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 🔸قرآن می‌فرماید: «فَمَنْ یَعْمَل مِثْقالَ ذَرَةٍ شَرّاً یَرَهُ». یعنی «هر کس به اندازه مثقال و ذره‌ای عمل شر انجام دهد، مجازات آن را می‌بیند». (زلزال،۸) ؛ -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 🔸زمانی که کرایه تاکسی ۸۰۰ تومان بود، اسکناس هزاری به راننده دادم و دیدم راننده علی‌رغم انتظارم برای گرفتن ۲۰۰ تومان مابقی، دنده عوض کرد تا برود! ۲۰۰ تومان را مطالبه کردم و امتناع کرد و گفت: «کرایه ۱۰۰۰ تومنه». گفتم: «با اثر وضعی این ۲۰۰ تومن پول حرام، زندگی خودتو بهم نریز». گفت: «چرا اینو به من میگی؟ برو به اونی بگو که اون بالا داره اختلاس می‌کنه». گفتم: «کسی که اختلاس می‌کنه، اول از همین ۲۰۰ تومن‌ها شروع کرده»! ؛ -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 🔸آیا می‌دانید بدحجابی موجب اختلاس در جامعه می‌شود؟ مردان اختلاسگر در دامن زنان بدحجاب تربیت می‌شوند. زیرا زن بدحجاب نگاه مردان را از زنان حلالشان می‌دزدد و به سمت خود جلب می‌کند. مردی که با چنین منطقی تربیت شده باشد نیز اموال بیت المال را از مسیر حقش منحرف و به سمت جیب خود جلب می‌کند! ؛ -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- 🔸زن بدحجاب با جاذبه کاذب خود در داد و ستدها و معاملات، نیاز کاذب برای مشتری تعریف کرده و با برهم زدن عرضه و تقاضا، اقتصاد جامعه را متزلزل و موجب تورم می‌گردد!
پاسخ به یک شبهه اخیراً شبهه‌ای دارد در فضای مجازی منتشر می‌شود با این مضمون که «نهی از منکر همان اعتراض است؛ امر به معروف یعنی پیشنهاد»! این عبارت تحریف امر به معروف و نهی از منکر است؛ چرا که ماهیت «امر و نهی» اجبار است و ماهیت «پیشنهاد و انتقاد»، اختیار دادن به طرف مقابل. چه بسا غرض از چنین تعریفی، منفعل کردن آمرین به معروف در امتداد تاکتیک‌های قبلی دشمن است که تلاش می‌کند استعلاء را از جامعه انقلابی بگیرد و به هنجارشکنان بدهد؛ کما اینکه این سیاست در لایحه «عفاف و حجاب» نیز مشاهده شد! کسانی که این شبهه را طرح کرده‌اند، ادعا دارند که این عبارت از امام خامنه‌ای است و با این ادعا، فرمایش ایشان را تفسیر به رأی کرده و حرف به دهان ایشان گذاشته‌اند! امام خامنه‌ای در جلسه‌ای که با دانشجویان داشتند، در حال شنیدن پیشنهادات و انتقادات دانشجویان بودند و لذا از باب تواضع، در آن جلسه پیشنهاد و اعتراض را «من وجه شبه» با امر به معروف و نهی از منکر مقایسه کردند که وجه شبه آن در این است که «امر» و «پیشنهاد» هر دو ایجابی و «نهی» و «اعتراض»، هردو سلبی هستند. بنابراین ایشان در آن جلسه به هیچ وجه در مقام تعریف معنای «امر به معروف و نهی از منکر» نبودند که اگر باشند، بین سخنان ایشان تناقض حاصل می‌شود؛ چرا که در جای دیگر فرموده‌اند: «روح و مدل امر به معروف، مدل امر و نهی است؛ مدل خواهش و تقاضا و تضرع نیست». ۷۹/۴/۱۹
تبليغ در فضاي مجازي، حمیدی زاده، ج5 ، جنگ ترکیبی.mp3
12.09M
تخصصی تبلیغ آموزش «تبلیغ در فضای مجازی» جلسه پنجم / جنگ ترکیبی ، فضای تهاجمی حمیدی‌زاده
چرا زندگی می‌کنیم.mp3
1.6M
🔸چرا زندگی می‌کنیم؟ حمیدی‌زاده
کلاس سواد رسانه و تبليغ در فضاي مجازي، ج14، هشتگ .mp3
10.7M
تخصصی تبلیغ آموزش «تبلیغ در فضای مجازی» جلسه چهاردهم / هشتگ حمیدی‌زاده
هیأت سکولار هیأتی هست که.... دسته راه میندازه برای ابلاغ امر به معروف و نهی از منکر امام حسین‌ع و این دسته بی‌تفاوت از کنار بدحجاب‌ها رد میشه و هیچ حساسیتی نشون نمیده و به این صورت این گناه رو عادی جلوه میده و شبهه تأیید بدحجابی از جانب دین رو ایجاد می‌کنه!!
سگ بازی سنت یزید است....
کارگاه «تبلیغ در فضای مجازی» به مناسبت ایام تبلیغی محرم حمیدی‌زاده
حجاب = حیا هر گردویی تشکیل شده از یک مغز و یک پوسته و حیای بدون حجاب معنا ندارد. کسانی که در این راستا می‌گویند: مهم دل آدم است و ظاهر ملاک نیست، خودشان را در مقابل منطق عموم تحمیق می‌کنند؛ چرا که هر کسی گرایش دارد به اینکه تفکر و خوی درونی خودش را بروز دهد و طبق آنچه که دوست دارد، رفتار کند و لباس بپوشد. نمی‌شود گفت: فلان کس بر خلاف طبع درونی خودش لباس می‌پوشد؛ مگر اینکه از سر نفاق باشد! بنابراین زن بی‌حجاب دقیقاً یعنی زن بی‌حیا! از نگاه روانشناسی هرکس هر اندازه که حیا دارد، به همان اندازه خودش را در مقابل دیگران جمع و جور می‌کند و هر کس هر اندازه که در مقابل دیگران بی‌پروا باشد، به همان اندازه در مقابل دیگران احساس راحتی می‌کند و این موضوع در یک حد ثابت باقی نمانده، این احساس راحتی تا حد دریدگی و تهاجم به سمت دیگران و در موازاتش تا حد مرد صفتی، قابل رشد است. اسلام حجاب به معنی خاص را برای زن واجب کرده؛ چون مرد جنس تسخیر و تهاجم آفریده شده و پوشش متعارف او، این تهاجم را تا حد شخصیت خواستگار تعدیل می‌کند. در مقابل زن که جنس خواستگاری شونده و فتح شونده است، باید حجاب به معنی خاص داشته باشد که در غیر این صورت، مقبولیت و محبوبیت خود را از دست داده و سپس با دریدگی و تهاجم افسار گسیخته، عامل ناامنی در جامعه خواهد شد که در این میان، عقده‌های ناشی از عدم مقبولیت هم به ایجاد ناامنی از جانب او دامن می‌زند! حیای زن به تناسب ماهیت و فلسفه جنسیتش در برابر مرد، مقدمه تنظیم حیای او در برابر خدا است و از این جهت است که زن هنگام نماز نیز موظف است حجاب داشته باشد. حمیدی‌زاده
کشف حجاب سه بار در تاريخ صورت گرفت: 🔸يک بار وقتي يزيديان چادر از سر زينب کشيدند! 🔸يک بار وقتي پهلوی‌های يزيد صفت، چادر از سر شيعيان زينب کشيدند! 🔸و يک بار توسط «هاليوود» و عوامل او همچون «بی‌بی‌سی» در جنگ نـرم! «اللّهم العن اوّل ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذٰلک»!