eitaa logo
بصیرت
226 دنبال‌کننده
11.2هزار عکس
4.8هزار ویدیو
704 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اعتماد به امپریالیسم جهانی، دیوانگی است، مخصوصاً وقتی می‌دانیم دشمنی آنان با مردم ایران است ... -میسازیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مجموعه کلیپ های معاونت سیاسی سپاه🔺 🔰قطب نما 163| داستان آقاها و آقازاده ها ماجراي آقازادگي و آقازاده ها، موضوعي جنجالي است که اين روزها اخبار مربوط به آنها با جذابيت ويژه اي دنبال مي‌شود.اما عجيب آنجا است که پسر در منجلاب انحراف و انحطاط بيفتد و پدر به جاي آنکه براي نجات او تلاش کند، به عاملي براي توجيه رفتارش بدل گردد و آبرو و اعتبار خود را خرج نجات او سازد.
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺 آمد به خط . شب که شد، گفتیم لابد می‌رود یک جایی دور از هیاهوی رزمنده ها استراحت کند. کفش هایش را گذاشت زیر سرش، گوشه‌ی اتاق دراز کشید. خودمان خجالت کشیدیم، اتاق را خلوت کردیم که چند ساعت استراحت کند.
شادی روح پاکش الفاتحه//صلوات❤️🌹❤️
🍁 ❇️مردم سالاری دینی (3) 💠وجوه اشتراک و افتراق مردم سالاری دینی با مردم سالاری غیردینی 🔸🌹🔹 ❇️وجوه اشتراک و افتراق مردم سالاری دینی با مردم سالاری غیردینی عبارتند از: 🔴الف) وجوه اشتراک: 1-ذی حق دانستن مردم و حرمت نهادن به ملت. 2- زمینه سازی برای مشارکت مردمی در تمام مراحل تصمیم گیری سیاسی و اجتماعی. 3- تعیین ، به عنوان طریق قانونی اعمال مردم سالاری. 4- الزام به رأی اکثریت در امور اجرایی. 5- احترام به آزادی های فردی و جمعی. 6- توسعه همه جانبه و رشد و شکوفایی خلاقیت ها در پرتو تضارب آرا و تعامل افکار. 🔵ب) وجوه افتراق: 1- در مردم سالاری سکولار، حاکمیت ملی به طور مطلق پذیرفته می شود؛ ولی در مردم سالاری دینی با پذیرش حاکمیت مطلق خداوند، حاکمیت ملی نسبی خواهد بود. 2- مردم سالاری سکولار، رأی اکثریت را به صورت مطلق ملاک عمل قرار می دهد؛ اما در مردم سالاری دینی در بعد قانون گذاری، رأی اکثریت در چارچوب شریعت پذیرفته می شود. 3-در مردم سالاری سکولار، حاکمیت اولاً و بالذات از آن مردم است، ولی در مردم سالاری دینی، حاکمیت اولا و بالذات از آن خداست و حاکمیت مردم در طول حاکمیت خداوند است و نه در عرض آن. 4- در مردم سالاری سکولار، دین صرفاً امری شخصی و مربوط به حوزه فردی است؛ اما در مردم سالاری دینی، دین، حوزه فردی و اجتماعی مردم را در بر می گیرد. 5- مردم سالاری سکولار با مردم سالاری دینی در ارائه تعریف از بشر و حقوق آن در پاره ای از موارد دیگر با هم اختلاف دارند.
❇️ 💢موضوع: مروری بر ویژگی‌های شهید سلیمانی قهرمان شکست استکبار 💠رهبرانقلاب در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی (۱۳۹۹/۰۹/۲۶) شهادت سردار سلیمانی را یک حادثه تاریخی خواندند و برخی از ویژگی‌های شهید سلیمانی را برشمردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور می‌شود.
🔴ارزش انسان به بصیرت اوست ♦️انسان با روح انسان است، با بصیرت انسان است. ما همه با همه حیوانات شرکت داریم در اینکه گوش داریم، چشم داریم، پا داریم و ما دست داریم چه، اما این مناط و انسانیت نیست، آنی که انسان را از همه موجودات جدا می کند، از همه موجودات طبیعی جدا می کند، آن قلب انسان است، آن بصیرت انسان است. ♦️شما بصیرت داشته باشید، انسانید. اگر بصیرت نداشته باشد، ابوجهل چشم داشت اما انسان نبود، بعضی از انبیا هم چشم نداشتند و نبی بودند. میزان در انسانیت معنویت انسان است. 📚صحیفه نور جلد ۸ صفحه ۳۴
🔴🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(5) 💠اهمیت و ضرورت مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻 در کشور ما یک حرکت نمایشی نیست. پایه‌ی نظام ما همین انتخابات است. مردم‌سالاری دینی با حرف نمیشود؛ مردم‌سالاری دینی با شرکت مردم، حضور مردم، اراده‌ی مردم، ارتباط فکری و عقلانی و عاطفی مردم با تحولات کشور صورت میگیرد؛ این هم جز با یک انتخابات صحیح و همگانی و مشارکت وسیع مردم ممکن نیست. 🔹این مردم‌سالاری، عامل پایداری ملت ایران است. اینکه شما توانسته‌اید در طول این {42} سال از نهیب ابرقدرتها نترسید، اینکه ابرقدرتها هم غیر از نهیب نتوانستند ضربه‌ی اساسی به شما بزنند، اینکه جوانان کشور در ورود به میدانهای گوناگون این و را نشان میدهند، ناشی از مردم‌سالاری دینی است؛ این را باید خیلی قدر بدانیم. انتخابات سرمایه‌گذاری عظیم ملت ایران است؛ مثل اینکه شما سرمایه‌ی سنگین و عظیمی را در بانک میگذارید، بانک با آن کار میکند و شما از سودش استفاده میکنید؛ انتخابات یک چنین چیزی است. 🔸ملت ایران سرمایه‌گذاری عظیمی را میکند، سپرده‌گذاری بزرگی را انجام میدهد و سود آن را میبرد. آراء یکایک شما مردم سهمی است از همان سرمایه‌گذاری و سپرده‌گذاری. هر رأیی که شما در صندوق می‌اندازید، مثل این است که یک بخشی از پول آن سپرده را دارید تأمین میکنید. یک رأی هم اهمیت دارد. 🔹هرچه انتخابات پرشورتر باشد، بیشتر در چشم مخالفان و دشمنانش دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت؛ دوستان شما هم در دنیا خوشحال میشوند. عظمت ملت ایران را حضور مردم در انتخابات نشان میدهد؛ بنده همواره در درجه‌ی اول در انتخابات سعیم بر این است که به مردم عرض کنم حضور شما در این انتخابات مهم است. این، تصدیق و تأیید و مستحکم کردن نظام جمهوری اسلامی است. مسئله فقط یک مسئله‌ی سیاسی و فردی و اخلاقی محض نیست؛ یک مسئله‌ی همه‌جانبه است. 🔺انتخابات با سرنوشت مردم سر و کار دارد؛ بخصوص انتخابات ریاست جمهوری که سپردن قوه‌ی اجرائیه‌ی کشور به دست یک نفر و یک مجموعه است که کشور را برای مدت چند سال اداره کنند؛ اینقدر انتخابات اهمیت دارد. 🌺 «رهبر معظم انقلاب اسلامی 1388/1/1»
🔴🍁 🍁 ❇️ مردم سالاری دینی(6) 💠 اهداف مردم سالاری دینی 🔹🌺🔸 🔻در اندیشه‌ی سیاسی شیعه در فضای فکری انقلاب اسلامی، برای اولین بار نوعی گذار از نظم سلطانی و نظام پادشاهی در عرصه‌ی نظام‌سازی صورت گرفته است. 🔹برای اولین بار (ره) بحث حکومت دینی و ولایت‌فقیه را در چارچوب نظم جدیدی مطرح کرده است که دیگر نظم سلطانی نیست بلکه نظم مردمی است؛ یعنی قرار است مناسبات سیاسی‌اجتماعی در این حکومت بر اساس خواست و رأی مردم شکل بگیرد. به ‌همین دلیل است که بین ولایت‌فقیه و جمهوریت یا نظمی که جمهور یا اکثر مردم در آن نقش دارند، نوعی سازگاری و همنشینی صورت می‌گیرد. 🔸از این رو، می‌توان گفت اولین و مهم‌ترین دستاوردی که به‌ وجود آمد این است که برای اولین ‌بار امکان ارائه‌ی الگویی از نظام سیاسی مردمی بر مبنای تفکر شیعه صورت گرفت. برای بازخوانی این دستاورد به نظر می‌رسد که از دو زاویه می‌توان به آن اشاره کرد. 1️⃣یک زاویه این است که گفته شود اسلام هم با مخالف نیست یا سعی در اثبات سازگاری اسلام با دموکراسی داشته باشیم؛ اما به نظر می‌رسد امام (ره) با تعابیری که داشته‌اند از زاویه‌ی دومی وارد بحث شده‌اند. در بعضی از فرمایشات ایشان چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی می‌بینیم که ایشان وقتی بحث دموکراسی را مطرح می‌کنند، تعبیرشان این است که اسلام ذاتاً یک دین دموکرات یا مردم‌سالار است و ذاتاً با دموکراسی موافق است و دموکراسی اسلام، دموکراسی واقعی است. در واقع این نوع نگاه می‌خواهد بگوید که دموکراسی یک امر تلفیقی و ترکیبی نیست که ما آن را از غرب بگیریم و با بعضی از مؤلفه‌های اسلامی آشتی داده و سازگار کنیم و ترکیبی را به نام مردم‌سالاری دینی و دموکراسی اسلامی درست کنیم. بلکه دموکراسی یک حقیقت واحد و امری بسیط است و اسلام، دموکراسی خاصی را به رسمیت شناخته است و ما می‌توانیم از متون دینی، مدل و گونه‌ی خاصی از مردم‌سالاری را استخراج کنیم. 2️⃣اگر از زاویه‌ی دوم وارد بحث شویم، هدف اساسی در طرح مردم‌سالاری دینی این است که مدل و الگویی دموکراتیک و مردم‌سالار از اسلام و متون اسلامی استخراج شود و ظرفیت متون و آموزه‌های دینی برای استخراج یک الگوی بومی و اسلامی مردم‌سالار نشان داده شود. برای این مسئله هدفی هم در عرصه‌ی سیاست خارجی قابل تصور است و آن اینکه ما مردم‌سالاری دینی را در سطحی مورد بررسی قرار داده و مطرح کنیم که قابل رقابت با الگوهای دیگر دموکراسی و به‌طور خاص الگوی لیبرال دموکراسی در دنیا باشد.
🔴🍁 🍁 ❇️مردم سالاری دینی(7) 💠نگاه (ره) به مردم سالاری 🔸🌺🔹 🔻امام خمینی(ره) در نخستین مصاحبه خود در پاسخ به این پرسش که چه نوع حکومتی را جایگزین سلطنت حاکم در ایران خواهد کرد، سخن از جمهوری اسلامی می زدند. به این معنا است که؛ ضمن احترام کامل و لازم به آرا و جایگاه مردم در ساختار و ساختن نظام حکومت، محتوای حکومت، دینی و بر اساس قوانین و قواعد شرعی و دینی خواهد بود. 🔸جمهوری اسلامی که تا آن زمان مفهوم نسبتا گنگ و مبهم داشت، از آن زمان به بعد به صورت جدی در فلسفه سیاست و حقوق عرض اندام کرد و با تشکیل حکومتی با ساختار و فرم مردمی اما با درونمایه و محتوای دینی، مبحث تازه و داغ روز گردید و مورد توجه جهانیان – اعم از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی- قرار گرفت. 🔹در امام خمینی(ره) به عنوان مجدد مكتب مردم سالاري ديني، شکل ژریم ها مهم نیست و آنچه مهم است محتوای آن می باشد و از همین جهت جمهوري اسلامي را مطرح ساختند و اظهار داشتند: «قبل از هر چيز ما به محتواي اجتماعي رژيم سياسي آينده خود دل بسته‌ايم.» 🔸«ايشان خواستار جمهوري اسلامي بودند. جمهوري، فرم و شكل حكومت را تشكيل مي‌دهد و اسلامي يعني محتواي آن فرم كه قوانين الهي است.» به باور امام خمینی، جمهوری بهترین شکل نظام است که می توان با این فرم محتوایی آن – دین اسلام- را تطبیق ساخت و اذعان داشت که جمهوری اسلامی نظیری در جهان سیاست ندارد. البته « بديهي است نشانه جمهوريت در آموزه جمهوري اسلامي معناي خاصي در مفصل‌بندي گفتماني امام خميني دارد كه از گفتمان مدرنيسم متفاوت است. غرب مدرن بر اساس آموزه‌هايي چون اومانيسم، سكولاريسم، عقلانيت خود بنياد و قرائت كلان پيشرفت، تفسيري از جمهوريت ارائه كرده است كه در آن تمامي مشروعيت نظام سياسي از قرارداد اجتماعي و خواسته‌هاي بشري نشأت گرفته و دين و آموزه‌هاي الهي در آن كاملا از عرصه سياسي كنار گذاشته شده‌اند. 🔺غرب با سيطره فكري و تمدني خويش و تحميل ديدگاه‌‌هاي خويش بر ديگران بويژه بر ملل جهان اسلام چنين وانمود كرده است كه معنا و مفهومي متفاوت براي جمهوريت وجود ندارد و تنها معناي صحيح آن، همان قرائت غربي آن است که با پیدایش نظریه جمهوری اسلامی بطلان آن ثابت شده است.
🔸روحانی عوام زده🔸 ♨️جنابِ زائری می‌گوید: «مهم این است من خودم رقاص نباشم اما می‌توانم حق شادی و یک خانواده را به رسمیت بشناسم!» آن زمانی که برای جذب فالوور حرف می‌زنیم طبیعی است مجبور شویم به چنین خزعبلاتی روی بیاوریم که حتی بیِّن را به رسمیت بشناسیم. این در حالی است که زائری حق رقص را محترم و به رسمیت می‌شناسد اما حق امر به معروف و نهی از منکر که یک واجب الهی است را خیر! ♨️ بر اساس منطقِ افرادی مانند ، ما می‌توانیم شراب‌خوار نباشیم ولی حق شراب خواری را برای دیگران به رسمیت بشناسیم. حتی می‌توانیم دزد نباشیم ولی حق دزدی را برای دیگران به رسمیت بشناسیم. مگر حضرت امیر علیه‌السلام نفرمود: كسى كه راضى به فعلى شود همانند كسى است كه آن را انجام داده است. ♨️آن‌چنان بلای دامن‌گیر بعضی از به‌اصطلاح روحانیون شده که عده‌ای مانند حاضرند هر کلامی را برای جمع‌کردن طرفدار بر زبان رانده و هر عملی را برای رضایت آن‌ها انجام دهند؛ یک‌بار حق رقص را به رسمیت می‌شمارند و در جایی دیگر حجاب را که از مسلمات اسلام است خدشه می‌کنند. بار دیگر مانند آقامیری با رقاص آن ور آبی (احلام) لایو میگذارند و از او درخواست می‌کنند برایشان بخواند. روزی دیگر شلوارک می‌پوشند و با سگ عکس می‌گیرند. فَأَینَ تَذْهَبُونَ...!
🌠🍁 🍁 🌀/« فقط برای خدا » ♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی 🔸🖤🔹 🌺 فرش کوچکی انداخت گوشه ی حیاط خانه ی پدری اش، توی آفتاب. پیر مرد را از حمام آورد، روی فرش نشاند و سرش را خشک کرد. دست و پیشانی اش را می‌بوسید و می‌گفت: همه‌ی دلخوشی من توی این دنیا، پدرمه.
سید مجتبی خامنه تاجر بزرگ دبی و مشابهت اسمی با فرزند رهبری
🌠🍁 🍁 ✅ جذب حداکثری، یا جذب حداقلی !؟ 🔻یکی از اصول حکمرانی ولایی جذب حداکثری آحاد جامعه است که این امر در روش امامین انقلاب اسلامی در اداره جامعه ثابت شده است. 🔸اما برخی شعارها در سپهر سیاسی کشور مطرح می شود که نتیجه آن در بین ۸۰ میلیون ایرانی، جذب حداقلی بوده و خواهد بود. چترهای بسته یا محدود و شعارهایی همچون "خلوص گرایی" نتیجه ای جز جذب حداقلی نخواهد داشت، اما "وحدت گرایی" موفقیت بالا و جذب حداکثری را به دنبال خواهد داشت. 🔺 این امر چنان بدیهی است که تصور آن، موجب تصدیق آن خواهد بود.
مجتبی خامنه ای
Photo from Dr.A.M
PTT-20201225-WA0029.opus
790K
قاسم فراهانی میزان اثرگذاری FATFبر روابط بانکی
✍️ چرا ایام اللهی همچون ۹دی و تشییع شهید سلیمانی را باید دائما برای مردم یادآوری نمود؟ 🔸«وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ.»(ابراهیم/5) 🔰خداوند متعال در این آیه شریفه خطاب به جناب موسی (ع) می فرماید: ««ایام الله» را برای قومت یادآوری نما.» و منظور از «ایام الله»، ایامی است که بخاطر حوادث خاصی که در آن اتفاق افتاده،  امر خداوند و آیات و نشانه های بزرگی و اقتدار و سلطنت خداوند ظاهر و آشکار گردیده (ر.ک:المیزان؛ ج12، ص18) به عبارت دیگر، منظور از «ایام الله» روزهای خاصی است که در آن روزها دست قدرت و عزت الهی در جامعه ظهور و بروز بیشتری داشته و همگان به عینه دیدند و لمس کردند که اتفاقی(چه نزول نعمت و یا نزول عذاب) خارج از اسباب و علل مادی افتاده است. 🔰اصولاً باید گفت یکی از روش های تربیتی قرآن کریم، «تذکّر» و «یادآوری» است؛ و این روش، دقیقاً نقطه مقابل روش شیطان و جریان های شیطانی، همچون جریان نفاق است که یکی از کار ویژه هایشان را «انساء»(فراموشاندن) تعریف کرده اند: (مجادله: 19؛ انعام: 68، یوسف: 42، کهف: 63 ) در این میان، یکی از اموری که یاد خدا را در ذهن ها متبادر می کند، برخی حوادث عبرت آموزی است که در برخی ایام خاص در حیات یک جامعه به وقوع پیوسته است و مردم جامعه در آن ایام خاص، جلوه های رحمت یا غضب الهی را بطور ملموس درک نمودند.  از آنجا که انسان ها نوعا فراموشکار هستند، باید برخی وقایع خاص پیش آمده در جامعه که یاد خدا و سنت های الهی را به همراه دارد، همواره برای آنان یادآوری شود؛ چراکه این کار روحیه ای جدید در آنان برای ادامه مسیر ایجاد می نماید. 🔰قرآن کریم در آیات متعددی به یادآوری ایام الله در دوران هر پیامبری می پردازد؛ و این یادآوری ها آنقدر زیاد است که گویی تعمّدی برای بازگویی آن وجود دارد. برای مثال، در آیاتی که مربوط به داستان جنگ بدر در سوره مبارکه انفال آمده است، اشاره به عنایات خاص خداوند در جنگ بدر دارد که سپاه ۳۱۳ نفره اسلام در برابر سپاه هزار نفره دشمن با قاطعیت پیروز شد.(انفال/۷، ۹، ۱۱، ۲۶) یوم الله دیگر در قرآن کریم، ماجرای جنگ احزاب است:(احزاب/۹ و ۱۰) همچنین یکی از مواردی که خداوند قرآن کریم اصرار به یادآوری آنها دارد، شکست های عملکردی و گفتمانی منافقان است. در یک آیه سخن منافقان و بیماردلان در جنگ بدر یادآوری می شود: (انفال: 46) و در آیات دیگری، سخنان و کارشکنی های آنان در جنگ احزاب: (احزاب: 13-12). 🔰این یادآوری ها، علاوه بر کمک به تبیین بهتر گفتمان اسلام انقلابی، فواید متعددی دیگری هم برای عموم مردم جامعه اسلامی و هم برای خواص جامعه در پی دارد که به مبارزه با جریان نفاق کمک شایانی خواهد کرد. اولین فایده یادآوری ایام الله، افزایش وحدت در میان مردم است. 🔰فایده دیگر یادآوری ایام الله، افزایش اعتماد مردم به وعده های الهی، افزایش روحیه اعتماد به نفس و امید به آینده و افزایش روحیه مردم برای مقاومت در برابر سختی ها و در برابر دشمنان داخلی و خارجی است. 🔰همچنین علاوه بر ذلت دشمنان خارجی، رسوایی منافقین و فتنه گران داخلی نیز باید دائماً بازگو و یادآوری شود؛ چراکه منافقین وکفار همواره از این تذکر و یادآوری واهمه دارند و از آن فرار می کنند: 🔸"فَما لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ * كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ * فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ؛ چرا آنها اينهمه از یادآوری گريزانند. همچون گورخرانى رميده  كه از شير فرار كرده اند!"(مدثر/۵۱-۴۹)
🔴 | ضرورت قرآنی بزرگداشت ایام الله همچون ۹دی و تشییع شهید سلیمانی و یک سوال محل تامل‼️ 🔻 «وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ.»(ابراهیم/۵) ؛ خداوند متعال خطاب به جناب موسی (ع) می فرماید: ««ایام الله» را برای قومت یادآوری نما.» 🔹منظور از «ایام الله» روزهای خاصی است که در آن روزها دست قدرت و عزت الهی در جامعه ظهور و بروز بیشتری داشته و همگان به عینه دیدند و لمس کردند که اتفاقی(چه نزول نعمت و یا نزول عذاب) خارج از اسباب و علل مادی افتاده است. 🔻 یکی از روش های تربیتی قرآن، «تذکّر» و «یادآوری» است؛ و این روش، دقیقاً نقطه مقابل روش شیطان و جریان های شیطانی، همچون جریان نفاق است که یکی از کار ویژه هایشان را «انساء»(فراموشاندن) تعریف کرده اند: (مجادله: ۱۹؛ انعام: ۶۸، یوسف: ۴۲، کهف: ۶۳) 🔹 یادآوری ها آنقدر زیاد است که گویی تعمّدی برای بازگویی آن وجود دارد. برای مثال: 🔻سوره انفال ۷، ۹، ۱۱، ۲۶ : داستان جنگ بدر و اشاره به عنایات خاص خداوند در جنگ بدر دارد که سپاه ۳۱۳ نفره اسلام در برابر سپاه هزار نفره دشمن با قاطعیت پیروز شد 🔻 احزاب ۹و ۱۰ : ماجرای جنگ احزاب 🔻 انفال ۴۶: یادآوری سریال شکست گفتمانی و عملکردی منافقان و بیماردلان در جنگ بدر است 🔻 احزاب ۱۲، ۱۳: سخنان و کارشکنی های منافقان در جنگ احزاب 🔹 این یادآوری ها، علاوه بر کمک به تبیین بهتر گفتمان اسلام انقلابی، فواید متعددی دیگری هم برای عموم مردم جامعه اسلامی و هم برای خواص جامعه در پی دارد که به مبارزه با جریان نفاق کمک شایانی خواهد کرد. 🔹 از برکات یادآوری ایام الله در جبهه خودی، افزایش وحدت در میان مردم ، افزایش اعتماد مردم به وعده های الهی، افزایش روحیه اعتماد به نفس و امید به آینده و افزایش روحیه مردم برای مقاومت در برابر سختی ها و در برابر دشمنان داخلی و خارجی و نهایتا رویش گل امید است. 🔹در جبهه دشمنان نیز یادآوری ایام الله، ذلت دشمنان خارجی، رسوایی منافقین و فتنه گران داخلی به همراه دارد؛ از اینرو عصبانیت دشمن امری بعید نیست اما آنچه که محل تامل جدی میباشد مخرج مشترک برخی در داخل و دشمنان و فتنه گران در موضوع ترس از یادآوری ایام الله ۹ دی و بازخوانی اصول مکتب شهید سلیمانی در بزرگداشت آن شهید میباشد !! ؛ واقعاً چرا ؟!! فَما لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ _ مدثر/۴۹ 🖌