eitaa logo
بصیرت
232 دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
5هزار ویدیو
704 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔮حرز امام جواد (ع) 🎙حجت الاسلام عالی
تعدادی موش آزمایشگاهی را به استخر آبی انداختند و زمان گرفتند تا ببینند چند ساعت دوام می آورند. حداکثر زمانی که توانستند دوام بیاورند ۱۷ دقیقه بود. سری دوم موش ها را با توجه به اینکه حداکثر ۱۷ دقیقه می توانند زنده بمانند به همان استخر انداختند، اما این بار قبل از ۱۷ دقیقه نجاتشان دادند. بعد از اینکه زمانی را نفس تازه کردند دوباره آنها را به استخر انداختند. حدس بزنید چقدر دوام آوردند؟ ۲۶ ساعت !!!!!!!!!!! 👈👈پس از بررسی به این نتیجه رسیدند که علت زنده بودن موش ها این بوده که آن ها امیدوار بودند تا دستی باز هم نجات شان بدهد و تونستند این همه دوام بیارورند.    👈امید قوه محرک زندگی است. # @ghadir_16
خطر حذف ۴۰ درصد مشاغل با هوش مصنوعی رئیس صندوق بین‌المللی پول: 🔹حدود ۴۰ درصد از مشاغل جهان در معرض تهدید گسترش هوش مصنوعی هستند. 🔹اقتصادهای پیشرفته و پردرآمد بیشتر از بازارهای نوظهور و کشورهای کم درآمد در معرض این خطر هستند و حدود ۶۰ درصد مشاغل ممکن است تحت تأثیر هوش مصنوعی قرار بگیرند. # @ghadir_16
موافقت دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان 🔹رئیس سازمان برنامه و بودجه: دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان موافقت کرد. بخش دوم لایحۀ بودجه در دولت درحال تکمیل است که در روزهای آینده به مجلس تقدیم می‌شود. # @ghadir_16
🔺اردشیر زاهدی: لعنت بر من و شاه که باعث جداشدن بحرین از ایران شدیم | کاش ذره‌ای از وجود سردار سلیمانی در من و شاه بود 📡 @ghadir_16
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا پرودگارا! مرا در هر کار به طرز درست داخل کن و به طرز درست خارج ساز از جانب خود برای من تسلطی یاری بخش قرار ده. 📚 اسراء ۸۰ @ghadir_16
🌹حضرت اﻣﺎﻡ ﺻﺎﺩﻕ می‌فرﻣﺎﯾﻨﺪ: ﯾﮏ ﻣﺆﻣﻦ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﯿﺰ ﺑﺎﯾﺪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ: 1. ﺧﺎﻧﻪ ﻭﺳﯿﻊ 2. ﺳﻮﺍﺭﯼ ﺧﻮﺏ 3. ﻟﺒﺎﺱ ﺯﯾﺒﺎ 4. ﭼﺮﺍﻍ ﭘﺮ ﻧﻮﺭ ♦️ﺷﺨﺼﯽ ﭘﺮﺳﯿﺪ ﻣﺎ ﮐﻪ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ ﭼﻪ ﮐﻨﯿﻢ؟ ﺣﻀﺮﺕ ﻓﺮﻣﻮﺩﻧﺪ:این حدیث ﺑﺎطنی ﻫﻢ ﺩﺍﺭﺩ: 1⃣ ﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﺯ ﺧﺎنه ﻭﺳﯿﻊ؛ ﺻﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﯿﺎن گر ﺭﻭﺡ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ. 2⃣ ﻣﺮﮐﺐ ﺧﻮﺏ، عقل ﺍﺳﺖ. 3⃣ ﻟﺒﺎﺱ ﺯﯾﺒﺎ، ﺣﯿﺎ ﺍﺳﺖ. 4⃣ ﻭ چراغ پر نور، ﻋﻠﻢ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺛﻤﺮﻩ‌ی ﺁﻥ ﺑﻨﺪﮔﯽ ﺍﺳﺖ. 📚اصول کافی، جلد 6، صفحه 525 @ghadir_16
علی (ع)] آن شخصی بود که وقتی که به حکومت رسید در حال حکومتش زندگی اش از جمیع زندگی امثال ماها و شماها، طلاب علوم دینیه، امثال این بقالها و این کاسبها، زندگی او پست تر بود. یک تکه نان جو بود که در آخر عمر مبارکشان، از قراری که گفته شده است، از بس خشک بود حضرت با دستشان نمی توانستند بشکنند، با زانو می شکستند آن نان را و با آب تناول می کردند. این حکومت اسلام بود . . .» (صحیفه امام؛ ج 2، ص 359 -360) @ghadir_16
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 هر جا خدا باشد، پیروزی هست ✏️ رهبر انقلاب، صبح امروز: إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذينَ اتَّقَوا وَ الَّذينَ هُم مُحسِنُون‏؛ خدا با مردم مؤمن است. هر جا خدا باشد، پیروزی هست. البتّه سختی‌ها وجود دارد، سختی‌ها وجود دارد. درباره‌ی پیغمبر هم خدای متعال میگوید: اگر ما تو را زنده نگه داریم یا از دار دنیا ببریم، عاقبتِ دشمنانت این خواهد شد. شرطش زنده ماندن من و شما نیست امّا پیروزی قطعی است. ✏️ ان‌شاء‌اللّه خدای متعال این پیروزی را به همه‌ی امّت اسلامی در آینده‌ی نه‌چندان دوری نشان خواهد داد و دلها را خرسند خواهد کرد و ملّت فلسطین را و مردم مظلوم غزّه را هم در رأس همه‌ی اینها ان‌شاء‌اللّه خرسند و خوشحال خواهد کرد. @ghadir_16
📌 پدر و پسر شهیدی که سالیان سال در آغوش هم بودند/دوپلاک معروف ۵۵۵و ۵۵۶ 🔹️ طی یک عملیات تفحص در منطقه چیلات، پیکر دو شهید پیدا شد. یکی از آنها در حالت نشسته با لباس و تجهیزات کامل به جایگاهی تکیه داده بود و شهید دیگر در پتو پیچیده شده بود. ◇ معلوم بود شهیدی که درازکش است مجروح شده و شهید نشسته سرِ وی را به دامن گرفته است. پلاک‌هایشان را بررسی کردیم، شماره‌ها پشت سر هم بود: 555 و 556. ◇ متوجه شدیم آنها با هم پلاک گرفته‌اند. معمولاً رزمنده‌هایی که خیلی رفیق بودند، با هم می‌رفتند پلاک می‌گرفتند. با مراجعه به سیستم کامپیوتر متوجه شدیم. ◇ شهیدی که نشسته، پدر و شهیدی که درازکشیده، پسر است. پدر سر پسر را به دامن گرفته بود. ◇ اینها شهید سیدابراهیم اسماعیل‌زاده پدر و سیدحسین اسماعیل‌زاده، اهل روستای باقرتنگه بابلسر بودند. ◇ پسر آرپی‌جی زن و پدر کمک آرپی‌جی زن پسر بود. پسر برای دید بهتر و انهدام تانک‌های دشمن به سمت دامنه قله حرکت می‌کند. ◇ پدر وقتی افتادن فرزندش را می‌بیند، خودش را به دامنه کوه می‌رساند و بالای سر فرزندش می‌رود. چون توان بالا بردن پیکرحسین را نداشت، پتویی می‌آورد و پسرش را در آن می‌پیچد. او را در آغوش می‌گیرد و سر پسرش را روی زانوهایش می‌گذارد ، لحظاتی بعد خودش هم به شهادت می‌رسد و هر دو برای سال‌های طولانی در همان حالت می‌مانند. شادی ارواح طیبه شهدا صلوات... اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل الفرجهم @ghadir_16
🌎 معنویت در بین امریکایی‌ها 🌿 از هر ۱۰ بزرگسال امریکایی، ۷ نفر خود را باورمند به امور معنوی توصیف می کنند. این در حالی است که ۲۲ درصد از این جمع به مذهب خاصی معتقد نیستند. 🌿 در دهه‌های اخیر، امریکایی‌ها کمتر خود را باورمند به مذهب رسمی خاصی می‌دانند. با این حال، نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که اعتقاد به ارواح یا قلمرو معنوی فراتر از این جهان، حتی در میان کسانی که خود را مذهبی نمی‌دانند، گسترده است. نظرسنجی پیو نشان می‌دهد: 1️⃣  ۸۳ درصد از کل بزرگسالان در آمریکا معتقدند که مردم علاوه بر بدن فیزیکی، روح دارند. 2️⃣  ۸۱ درصد می‌گویند امری معنوی فراتر از جهان طبیعی وجود دارد، حتی اگر ما نتوانیم آن را ببینیم. 3️⃣  ۷۴ درصد معتقدند برخی چیزها وجود دارد که علم نمی‌تواند آنها را توضیح دهد. 4️⃣  ۴۵ درصد می‌گویند که احساس ارتباط ناگهانی با چیزی فراتر از این دنیا داشته‌اند. 5️⃣  ۳۴ درصد می‌گویند که احساسی قوی داشته‌اند که فردی که درگذشته از آن سوی دنیا با آنها ارتباط برقرار کرده‌است. 6️⃣  ۳۰ درصد می‌گویند که شخصاً با یک روح یا نیروی معنوی نامرئی مواجه شده‌اند. 🌿 بر اساس این داده‌ها ۷۰ درصد امریکایی‌ها خورد را افرادی باورمند به امور معنوی توصیف می‌کنند. با این حال، از آنجایی که این اولین باری است که مرکز تحقیقاتی پیو بسیاری از این پرسش‌ها را در مورد باورها، اعمال و تجربیاتی که ممکن است معنوی تلقی شوند از امریکایی‌ها پرسیده‌است، بر اساس این داده‌‌ها نمی‌توان درباره میزان افزایش یا کاهش معنویت‌گرایی در بین امریکایی‌ها نظر داد. 🌿 تحقیقات پیشین این مرکز بیشتر بر اعتقاد دینی متمرکز بوده است. این بررسی‌ها کاهش در باورها و اعمال مذهبی سنتی را بین امریکایی‌ها نشان داده‌است که شامل کاهش تعداد بزرگسالان امریکایی است که می‌گویند با اطمینان کامل به خدا ایمان دارند، به طور منظم در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند، روزانه عبادت می‌کنند و دین را در زندگی خود بسیار مهم می‌دانند. 🌿 برخی از مقالات خبری پیش‌بینی کرده‌اند که جوانان امریکایی ممکن است از اعتقاد به مذاهب رسمی دور‌تر شوند و آن را با ترکیبی از عناصر معنوی برگرفته از منابع متعدد، از جمله ادیان آسیایی و سنت‌های بومی آمریکا و همچنین باور به اموری چون کارت‌های تاروت و مانند آن جایگزین کنند. پوشش رسانه‌ای نیز معمولا بر افرادی متمرکز شده‌است که خود را باورمند به امور “معنوی اما نه مذهبی” توصیف می کنند. 🌿 در حالی که بررسی‌های مرکز تحقیقات پیو از سال ۲۰۰۷ نشان می‌دهد درصد امریکایی‌هایی که خود را مسیحی می‌دانند کاهش یافته‌است. با وجوداین، شواهد مبنی بر جایگزینی «مذهب» با «معنویت» بسیار ضعیف‌ به نظر می‌رسد، چراکه تعریف و تفکیک این مفاهیم دشوار است. https://eitaa.com/international20