9.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای سرور شهیدان عالم و یاران باوفایش را تسلیت و تعزیت عرض مینماییم.
⚫️⚫️⚫️⚫️⚫️
https://t.me/nahidzamani57
https://eitaa.com/nahidzamani57
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
〰〰〰〰〰〰〰〰
YEKNET_IR_vahed_2_shabe_10_moharram1399_javad_moghaddam.mp3
8.9M
🔳 #واحد #عاشورا #محرم
🌴شب آخر شد و چشمان حرم گریان است
🌴سینه ی کرب و بلا از تب غم سوزان است
🎙 #جواد_مقدم.
🔰واسپاری، نقض غرض است
دولت، برنامه میخواهد نه باب!
🔸ما در این ۴۵ سال، دو گونه رئیس جمهور داشتهایم؛ آنها که خود مستقیماً با مردم تعامل میکردند، و آنان که باب پیدا کرده بودند و آن بابها جای رئیسجمهور حرف میزدند و موضع میگرفتند و اعمال قدرت میکردند!
🔸بنیصدر در مقابل دیگر قوا و نهادها، خیلی ادعای قلدری داشت و شاخ و شانه میکشید؛ اما در واقع، سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با ریاست مسعود رجوی، همه کاره او و دفتر وی بودند و جای رئیسجمهور فضاسازی میکردند.
🔸شهید رجایی، دوران کوتاهی رئیسجمهور بود و پس از وی، آیتالله خامنهای رئیسجمهور شد که تعامل مستقیم و بیواسطه با مردم داشت. مرحوم هاشمی نیز، خود با افکار عمومی تعامل داشت؛ هر چند که به مرور، برخی دولتمردان اطراف وی با تشکیل حزب، نقطه ثقل دومی را هم بر ساختند.
🔸پس از آن، حزب کارگزاران در کنار حزب مشارکت و سازمان مجاهدین (انقلاب)، نفوذ پر قدرتی در دولت خاتمی پیدا کردند و بنابراین، به گفتمانسازی مستقل در کنار خاتمی پرداختند. هر جاها هم که خاتمی نتوانست یا نخواست پا به پای تندروی های بی حد و مرز آنها حرکت کند، او را به پیاده نمودن از قطار اصلاحات تعدید نمودند.
🔸آقای احمدینژاد در ابتدا با عبور از احزاب و تاکید بر هویت مستقل سر کار آمد، اما در دولت دوم، بشدت تحت تاثیر برخی اطرافیان به ویژه اسفندیار رحیم مشایی قرار گرفت و نسبت به وی کاملا منفعل بود. همین هم، دولت موفق او را در سال های پایانی، تبدیل به دولتی ناموفق کرد.
🔸آقای روحانی، خود را فراتر از احزاب ائتلافی و حامی می دید و حتی مرحوم هاشمی، از برخورد از موضع بالای روحانی گله داشت؛ با این وجود، برخی اصلاح طلبان، روحانی و دولت او را نامزد و دولت و رحم اجاره ای خود نامیدند.
🔸شهید رئیسی (ره) در زمره روسای جمهوری بود که کاملا استقلال رای داشت و با وجود تعامل سازنده با احزاب و محافل و شخصیت های مختلف، شخصیت مستقل خود را حفظ کرد و شخصا، بیشترین تعامل مستقیم با مردم و صاحب نظران را داشت.
🔸آقای پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور، کدام رویکرد را در پیش می گیرد؟ مستقل از احزاب و محافل حامی، و بالا دست آنان، یا زیر دست و تابع آنها؟ قرار است مستقیما با مردم تعامل کند، یا باب و واسطه داشته باشد؟!
🔸بیش از ده روز از انتخاب آقای پزشکیان می گذرد. روز اول پس از انتخاب، اعلام شد که او کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران خواهد داشت، اما ساعتی بعد، برنامه لغو شد که تا امروز هم ادامه دارد.
🔸پزشکیان در این قریب دو هفته، هیچ تعامل رسانه ای مستقیمی با مردم نداشته و امثال آقای ظریف و آذری جهرمی، جای او با مردم حرف زده و در واقع به جای باب و واسطه رئیس جمهور منتخب ظاهر شده اند!
🔸این در حالی است که مردم و کارشناسان از شص آقای پزشکیان و نه دیگران توقع دارند که بگوید درباره برنامه و اولویت های حاکم بر دولت جدید چگونه فکر می کند و بر مبنای آن برنامه، ترکیب دولت را چگونه می چیند و کار را تا کجا پیش برده است؟
🔸در حالی که طرف غربی حتی از گفتن تبریک خشک و خالی به آقای پزشکیان دریغ کرد و مقامات بی سر و پای آمریکایی، انتخابات ایران را زیر سوال بردند، منطقی این است که دولت به مسیرهای دیگری در داخل و خارج (به جای تکرار فرصت سوزی چند ساله روحانی) بیاندیشد و این همه، نیازمند تحرک مستقیم و دو چندان آقای پزشکیان در سر و شکل دادن به دولت و برنامه ها و اولویت آن است. این مهم، قطعا از امثال ظریف بر نمی آید و واسپاری مسئولیت به آنان، نقض غرض است.
#محمد_ایمانی
#اللهمعجللولیکالفرج
#سلامبرمحرم🖤
#دلمسوختبرایرئیسی
#حزب_الله_هم_الغالبون🌿
#ایرانمقتدر
#پیروزیمقاومت💪
#نابودیصهیون😡
#شهدا_مدیونیم🌷
#امامخمینیمعمارانقلابروحتشاد
#لبیک_یا_خامنه_ای
#جمهورى_اسلامى🇮🇷
#جهاد_تبیین
#نشر_حداکثری
هدایت شده از عمار۱۱۰
⚫️ افتخار به جنایات پدران در کربلا
🔻اینکه تصور کنیم مردم در سال ۶۱هجری و بعد از واقعه عاشورا به سمت اهلبیت آمده و آنان را از غربت نجات دادند، صد در صد باطل است، آنان نه تنها خود، بلکه نسلشان به جنایات در کربلا افتخار میکردند.
علامه کراجکی در کتابی با عنوان
«التعجب» به نمونههایی حیرتآور از افتخار مردم به جنایت عاشورا میپردازد.
🔻"خانواده هایی در شام، پس از حادثه کربلا با عناوین تازهای مشهور شدند. مانند بنوالسراویل و بنوالسرج و بنواسنان و بنوالمکبری و بنوالطشتی و بنوالقضیبی و بنواادرجا.
🔹بنوالسراویل، فرزندان کسانی بودند که لباس امام حسین را ربودند.
🔹بنوالسرج، فرزندان آنانی بودند که بر پیکر امام حسین اسب تاختند. برخی از آن تازندگان اسب، نعل اسب خود را به بهای بسیاری به مردم فروختند و مردم نعل اسبان را بر سردر خانه خود می زدند و بدان افتخار می کردند.
🔸بنو اسنان، فرزندان کسی بودند که نیزهای را که سر امام حسین بر آن بود را حمل میکرد...
🔸بنوالمکبری، فرزندان کسی بودند که پشت سر نیزهداری که سر امام حسین را حرکت میداد تکبیر میگفت!
💡حال اهمیت آن ۷۲ یار باوفا بیشتر درک میشود.
حال کار بزرگ زینبکبری بیشتر به چشم میآید که چگونه و در چه شرایطی و در جمع چه مردمانی عَلَمِ #جهاد_تبیین را به دست گرفت.
🌸 #عمار۱۱۰: کانال برادر #سلطانزاده
🟢 ـــــــــــ❅🌿🌿🌿❅ــــــــــــــ
🔻 پاتوق #نخبگانی در ایتا👇
🆔 |➺ @ammar110
هدایت شده از ستاد عتبات عالیات سبزوار
چه زیبا حروف در کنار هم قرار میگیرند و نام شما را نقش میزنند. اینجا کارگاه نامنویسی شما مشارکت کنندهی عزیز در پویش کاشی حرم است. خطاطان، با ذوق و شوقی سرشار از عشق به ساحت اهلبیت علیهمالسلام نام شما را پشت این کاشیها ثبت میکنند تا برای همیشه همنشین صحن حضرت زینب (س) در کربلای معلا باشید.
🔸فرصتی برای ابراز عشق و ارادت به اهل بیت (ع)
🔹شما هم مى توانيد سهيم باشيد و نام و ياد خود را براى هميشه در پشت كاشى هاى حرم به يادگار بگذاريد
🔹علاقهمندان برای شرکت در پویش کاشی حرم می توانند مبلغ 200 هزار تومان به شماره کارت 5892107045964353 نزد بانک سپه واریز کنند و رسید آن را برای ثبت و اقدامات بعدی از طریق شماره تلفن 09152250289 و یا 09151711831 اطلاع دهند .
آدرس : سبزوار ,خیابان قاضی زاده ، جنب اداره دارایی ( جهاد سازندگی سابق) ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات سبزوار
#پویش_کاشی_حرم
•─────•❁•─────•
🕌 #ستاد_عتبات_عالیات_سبزوار :
@setad_atabat_sabzevar
هدایت شده از ابوذر ۳۱۳
💢وداع جانسوز امام سجاد (ع)با امام حسین (ع)/ امام حسین(ع) لحظات آخر چه پیام مهمی برای شیعیان فرستاد؟
✍لطفا بدون وضو و اشک این متن را نخوانید.
در روايتى آمده است:هنگامى كه امام حسين(ع) تنها شد به خيمه هاى برادرانش سر كشيد، آنجا را خالى ديد. آنگاه به خيمه هاى فرزندان عقيل نگاهى انداخت، كسى را در آنجا نيز نديد؛ سپس به خيمه هاى يارانش نگريست كسى را نديد، امام در آن حال ذكر «لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّةَ إِلاَّ بِاللهِ الْعَلِىِّ الْعَظِيمِ» را فراوان بر زبان جارى مى ساخت.
آنگاه به خيمه هاى زنان روانه شد و به خيمه فرزندش امام زين العابدين(عليه السلام) رفت. او را ديد كه بر روى پوست خشنى خوابيده و عمّه اش زينب(س) از او پرستارى مى كند. چون حضرت على بن الحسين(عليه السلام) نگاهش به پدر افتاد خواست از جا برخيزد، ولى از شدّت بيمارى نتوانست، پس به عمّه اش زينب گفت: «كمكم كن تا بنشينم چرا كه پسر پيامبر(صلى الله عليه وآله) آمده است» زينب(عليها السلام) وى را به سينه اش تكيه داد و امام حسين(عليه السلام) از حال فرزندش پرسيد: او حمد الهى را بجا آورد و گفت:
«يا أبَتاهُ ما صَنَعْتَ الْيَوْمَ مَعَ هؤُلاءِ الْمُنافِقِينَ»؛ (پدر جان! امروز با اين گروه منافق چه كرده اى؟).
امام(عليه السلام) در پاسخ فرمود:
«يا وَلَدِي قَدِ اسْتَحْوَذَ عَلَيْهِمُ الشَّيْطانُ فَاَنْساهُمْ ذِكْرَ اللّهِ، وَ قَدْ شُبَّ الْقِتالُ بَيْنَنا وَ بَيْنَهُمْ، لَعَنَهُمُ اللّهُ حَتّى فاضَتِ الاَْرْضُ بِالدَّمِ مِنّا وَ مِنْهُمْ»؛ (فرزندم! شيطان بر آنان چيره شده و خدا را از يادشان برده است و جنگ بين ما و آنان چنان شعله ور شد كه زمين از خون ما و آنان رنگين شده است!).
حضرت سجّاد(عليه السلام) عرض كرد: «يا أبَتاهُ أَيْنَ عَمِّىَ الْعَبّاسُ»؛ (پدر جان! عمويم عبّاس كجاست؟). در اين هنگام اشك بر چشمان زينب حلقه زد و به برادرش نگريست كه چگونه پاسخ مى دهد ـ چرا كه امام(ع) خبر شهادت عبّاس را به وى نداده بود زيرا كه مى ترسيد بيمارى وى شدّت پيدا كند! ـ
امام(عليه السلام) پاسخ داد: «يا بُنَىَّ إِنَّ عَمَّكَ قَدْ قُتِلَ، وَ قَطَعُوا يَدَيْهِ عَلى شاطِىءِ الْفُراتِ»؛ (پسر جان! عمويت كشته شد و دستانش كنار فرات از پيكر جدا شد!).
على بن الحسين(ع) آن چنان گريست كه بى هوش شد. چون به هوش آمد از ديگر عموهايش پرسيد و امام پاسخ مى داد: «همه شهيد شدند».
آنگاه پرسيد: «وَ أَيْنَ أَخي عَلِيٌّ، وَ حَبيبُ بْنُ مَظاهِرَ، وَ مُسْلِمُ بْنُ عَوْسَجَةَ، وَ زُهَيْرُ بْنُ الْقَيْنِ»؛ (برادرم على اكبر، حبيب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه و زهير بن قين كجايند؟).
امام(ع) پاسخ داد: «يا بُنَىَّ إِعْلَمْ أَنَّهُ لَيْسَ في الْخِيامِ رَجُلٌ إِلاّ أَنَا وَ أَنْتَ، وَ أَمّا هؤُلاءِ الَّذِينَ تَسْأَلُ عَنْهُمْ فَكُلُّهُمْ صَرْعى عَلى وَجْهِ الثَّرى»؛ (فرزندم! همين قدر بدان كه در اين خيمه ها مردى جز من و تو نمانده است، همه آنان به خاك افتاده و شهيد شده اند).
پس على بن الحسين(ع) سخت گريست. آنگاه به عمّه اش زينب(س) گفت:
«يا عَمَّتاهُ عَلَىَّ بِالسَّيْفِ وَ الْعَصا»؛ (عمّه جان! شمشير و عصايم را حاضر كن).
پدرش فرمود: «وَ ما تَصْنَعُ بِهِما»؛ (مى خواهى چه كنى؟).
عرض كرد: «أمَّا الْعَصا فَأَتَوَكَّأُ عَلَيْها، وَ أَمَّا السَّيْفُ فَأَذُبُّ بِهِ بَيْنَ يَدَىْ إِبْنِ رَسُولِ اللهِ(ص) فَإِنَّهُ لاَ خَيْرَ فِي الْحَياةِ بَعْدَهُ»؛ (بر عصا تكيه كنم و با شمشيرم از فرزند رسول خدا(ص) دفاع نمايم، چرا كه زندگانى پس از او ارزش ندارد).
امام حسين(ع) او را باز داشت و به سينه چسباند و فرمود:(فرزندم! تو پاك ترين ذريّه و برترين عترت منى و تو جانشين من بر اين بانوان و كودكانى. آنان غريب و بى كس اند كه تنهايى و يتيمى و سرزنش دشمنان و سختى هاى دوران آنان را فرا گرفته است. هر گاه كه ناله سر دادند آنان را آرام كن، و چون هراسان شدند مونسشان باش و با سخنان نرم و نيكو، خاطرشان را تسلّى بخش.
چرا كه كسى از مردانشان جز تو نمانده است تا مونسشان باشد و غم هايشان را به وى باز گويند. بگذار آنان تو را ببويند و تو آنان را ببويى و آنان بر تو گريه كنند و تو بر آنان
آنگاه امام(ع) دست فرزندش را گرفت و با صداى رسا فرمود:
اى زينب! اى امّ كلثوم! اى سكينه! اى رقيّه! و اى فاطمه! سخنم را بشنويد و بدانيد كه اين فرزندم جانشين من بر شماست و او امامى است كه پيروى از او واجب است
سپس به فرزندش فرمود: «يا وَلَدي بَلِّغْ شيعَتي عَنِّيَ السَّلامَ فَقُلْ لَهُمْ: إِنَّ أَبي ماتَ غَريباً فَانْدُبُوهُ وَ مَضى شَهيداً فَابْكُوهُ»؛ فرزندم! سلامم را به شيعيانم برسان و به آنان بگو: پدرم غريبانه به شهادت رسید پس بر او اشك بريزيد.
👌ارسال به دیگران واجب.
منبع: معالى السبطين، ج 2، ص 20 - 21.
🔝#انتشار_حداکثری_با_شما
@SAboozar313