eitaa logo
بیان معنوی
2.5هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.8هزار ویدیو
36 فایل
ارتباط با ما @Golbarg مطالب گلچین و ناب استاد پناهیان نشر محتوا تبلیغات در بیش از 10کانال:👇👇👇 https://eitaa.com/tabligh_ita
مشاهده در ایتا
دانلود
💌 منتظر واقعی، زندگی‌جمعی را بلد است https://eitaa.com/bayanemanave
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۲ - قسمت دوم 💠 روش تربیتی دین، «به فکر واداشتن» است 💠 درجات مؤمنین، بر اساس مقدار تفکرشان است 💠 وارد شدن به اجتماع و فرار از فردیت، راه معنویت و تقرب است‌ استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) منبع و محل تفکر ما چه چیزی باید باشد؟ تاریخ گذشتگان؛ خداوند می‌فرماید: «فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ» (اعراف،۱۷۶) روش قرآن به تفکر واداشتن است، نه‌تنها در بحث‌های تاریخی بلکه کلاً قرآن این‌گونه است که انسان‌ها را به تفکر وادار کند. دین این روش تربیتی را می‌پسندد؛ اما مذهبی‌ها خیلی‌وقت‌ها این روش را رعایت نمی‌کنند، به جای اینکه جوان را وادار به فکر کنند، می‌خواهند مراقبت کنند او نتیجۀ غلط نگیرد. باید جوان به فکر وادار شود، نه اینکه نتایج را جلویش بگذاریم و بگوییم اینها را قبول کن و یاد بگیر. قرآن معماگونه حرف می‌زند، شما باید معماها را حل کنید. امتحان‌ها در مدارس و دانشگاه‌ها مبتنی بر حافظه‌ است. متأسفانه حوزۀ علمیه هم چند سالی است نمره‌ای شده و بر اساس حافظه نظر می‌دهند. این راحت‌ترین و غلط‌ترین راه ارزیابی است. باید تفکر پرورش پیدا بکند. وقتی تفکر پرورش پیدا کند، تور ماهیگیری به افراد داده‌اید؛ اما وقتی حافظۀشان زیاد شود ماهی در انبارشان ریخته‌اید. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۷ https://eitaa.com/bayanemanave
💌 زندگی تشکیلاتی منتظران https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیامبر به وحی متصل بود، دائم درخواست مشورت می‌کرد! 👈 معلم‌ها، اساتید، آیا ما اینجوری هستیم؟! تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۳ - قسمت اول 💠 فرهنگ زندگی‌‌جمعی، عصارۀ دین 💠 عامل اتصال مردم و ایجاد امت 💠 علت بیان داستان اقوام در قرآن 💠 تلازم امامت با امت استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) خدا به عنوان قوم و امت با ما برخورد می‌کند، البته نه قومیت به‌معنای ترک، کرد، لُر، بلوچ ...، بلکه به‌معنای امت اسلام و گروه مؤمنان که شما عضو آنها هستید. طبق توصیه مقام معظم رهبری لازم است به دانش‌آموزها زندگی‌‌جمعی یاد داده شود. آنها دوست دارند رفیق‌بازی و تیم‌کِشی کنند. این حال نوجوان را تحویل بگیرید! به آنها بگویید مثل فوتبال گروه‌بندی و یارکِشی کنند. خوب است که تمرین ریاضیات هم تیمی باشد. نوجوان می‌خواهد فرآیند اجتماعی‌شدن و عضوی از امت اسلامی شدن را طی کند؛ اما متوقفش کردیم. فرهنگ زندگی‌‌جمعی عصارۀ دین است. دین خیلی هوشمندانه است، ولی خیلی‌ها این‌طور تصور نمی‌کنند؛ از این‌طرف قرآن نازل کرده تا شما تربیت اجتماعی پیدا کنید و از آن‌طرف یک محل اجتماع به نام مسجد گذاشته است. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۷ https://eitaa.com/bayanemanave
💌 پیامبر(ص) و دل‌های پاک https://eitaa.com/bayanemanave
💌 برای امت اسلامی https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 میلاد تو، زیباترین اتفاق دنیاست. تولدت مبارک، ای پدر مهربان ما ای زیباترین بخش زندگی ما تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت https://eitaa.com/bayanemanave
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۳ - قسمت دوم 💠 اهمیت جامعه‌پردازی نسبت به خودسازی 💠 معنای «یا ایّها الذین آمنوا» 💠 فرق قرآن با سایر کتب 💠 اثر تلاوت و تدبر در فهم قرآن استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) قرآن کریم می‌فرماید: «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنْفُسَكُمْ لا يَضُرُّكُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُم‏» (مائده، ۱۰۵) اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، به خودتان بپردازيد. هرگاه شما هدايت يافتيد، كسی كه گمراه شده است به شما زيانى نمى‌‏رساند. بسیاری این آیه را فردی تفسیر می‌کنند و دلیل بر خودسازی می‌گیرند. وقتی از رسول‌خدا(ص) دربارۀ این آیه سؤال شد فرمود امر به ‌معروف و نهی ‌از منکر کنید؛ اما وقتی دیدی دنیا ترجیح یافته و از بخل و هوس پیروی می‌شود، به خودت بپرداز و عوام مردم را رها کن(مجمع البیان، ج۳، ص۳۹۲). بنابر این «علیکم انفسکم» برای وقتی است که از شما کاری برای جامعه برنمی‌آید. اگر کاری از شما برمی‌آید، اول به جامعه بپردازید. طبق این روایت خودسازی قبل از جامعه‌پردازی نیست؛ آن‌جایی است که انسان ناچار باشد. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۷ https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 می‌خوای احساس تنهایی‌ات از بین بره؟ 🔹دیگه غم و غربت سراغت نیاد؟ 🔹به وحشت نیفتی؟ 🔹راهش اینه که... تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 اینجور بچه‌ها خراب نمیشن! ➕یک روش تضمینی برای اینکه‌ بچه‌هامون خوب بار بیان! تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت https://eitaa.com/bayanemanave
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج چهارم 💠 حکومت‌های طاغوتی، عامل انحراف از اسلام 💠 تأثیر وضعیت عمومی جامعه، بر سرنوشت آن 💠 مسئولیت هدایت و اصلاح جامعه نسبت به خودش 💠 اثر رسانه و افراد پر سروصدا بر شخصیت جامعه استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) برخی از آموزش‌های دینی تحت ‌‌تأثیر تسلط طواغیت در طول تاریخ بر جامعۀ اسلامی، به‌شدت از راه اصلی‌شان خارج شده‌اند. یکی از آن تعلیمات توجه به امت بودن و زندگی اجتماعی است. مثلاً مسجد بیشتر به‌عنوان نمازخانه تلقی می‌شود، در حالی‌که مسجد محل تجمع مؤمنین است. در اسلام تقریباً زندگی فردیِ دینی و معنویت فردی نداریم. بسیاری از درس‌های اخلاق فردی ذیل «لَا رَهْبَانِيَّةَ فِي الْإِسْلَامِ» (دعائم الاسلام، ص۱۹۳) نفی می‌شود. ما دو گرفتاری خیلی بزرگ داریم. هم در دنیا و هم در آخرت، به‌صورت جمعی و قومی محاسبه و جزا می‌بینیم. ما گرفتار جامعه هستیم. خدا در دنیا از جامعه معدل می‌گیرد. مثلاً وقتی آدم‌های هرزه مظلوم‌نمایی کرده و یک عده‌ از افراد جامعه شفقت و گرایشی به آنها پیدا کنند؛ خدا جمع‌بندی می‌کند و اگر تعدادشان زیاد باشد، عصاره‌اش را در نظر می‌گیرد و ممکن است همان را بر مردم حاکم ‌کند. 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۱۹ https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ایرانی‌ها بلدن چجوری شما رو ادب کنند! 🔻می‌خواستید ایران کار شتابزده انجام بده؟! کور خوندید! 🔻اینجا عقلانیت حکم‌فرماست! تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت https://eitaa.com/bayanemanave
📌رویکرد تاریخی قرآن برای تعلیم و تربیت دینی/ج ۵ - قسمت اول 💠 فاجعه‌بار بودن تلقی فردی از دین 💠 ضرورت بیان آثار اجتماعی دین 💠 زبان مناسب برای گفتگو با نوجوان دربارۀ دین 💠 برخی عوارض «اجتماعی ندانستن دین» 💠 درک اهمیت امامت با تلقی اجتماعی از دین استاد در حسینیۀ ام‌ابیها(س) ما معمولاً دین را با اصول عقائد شروع می‌کنیم. این روش ناخواسته القا می‌کند که دین یک امر فردی است، درحالی‌که دین به‌شدت اجتماعی است. تلقی فردی از دین فاجعه‌ای است که همین امروز داریم در آن زندگی می‌کنیم. دین سهمیۀ کمی در انتخابات ما دارد، درحالی‌که سهمیۀ دین در جامعۀ ما خیلی بالا است. حدود هفتاد درصد افراد در عزاداری‌های عاشورا شرکت می‌کنند یا دوست دارند شرکت کنند، اما همه این افراد در انتخابات شرکت نمی‌کنند. در اسلام نابی که امام خمینی(ره) معرفی می‌کند، بالاترین گناه کبیره عدم‌شرکت در انتخابات است ولی برداشت عمومی از دین این‌طور نیست، حتی به منِ طلبه می‌گویند چرا دربارۀ انتخابات و مسائل سیاسی حرف می‌زنی؟! 👈🏻 ادامۀ متن: @panahian_text 📢 صوت: @Panahian_mp3 🚩 حسینیۀ ام‌ابیها(س) - ۱۴۰۳.۰۴.۲۰ https://eitaa.com/bayanemanave
💌 معلم حقیقی انقلاب https://eitaa.com/bayanemanave
حضرت معصومه(س).mp3
2M
🎵این پیام را جهانی کنید! 🔻ماجرای نامۀ جالب دختر دانشجو بعد از زیارت حضرت معصومه(س) https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️باید ‌کلاس‌های نفاق‌شناسی راه بندازیم! 🔻ما اون امتی هستیم که قراره نفاق رو ذلیل کنیم... 👈 از سلسله درس‌های مهدویت استاد پناهیان که به تازگی آغاز شده و هر جمعه برگزار می‌شود ◽️ جمعه‌ها، ساعت ۱۶ 🕌 در فاطمیۀ بزرگ تهران 🔰 هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | اینستاگرام | آپارات | سایت https://eitaa.com/bayanemanave
📌 گفتگوی تلویزیونی استاد علیرضا پناهیان - شبکۀ دو 🗓 شنبه(امشب)، ۷ مهر | ساعت ۲۳ 👈 لینک پخش زنده شبکۀ دو: telewebion.com/live/tv2 https://eitaa.com/bayanemanave
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا