eitaa logo
بیّنات
12.1هزار دنبال‌کننده
700 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸حقیقت بسیار مهمی که باید به صورت جدی و عمیق به آن رسیدگی کنیم این است که «ألإسلامُ یَعلو وَلا یُعلیٰ عَلَیه» وجود مقدس امام خمینی با همه ی وجود در طول عمر پر برکتشان تجلی این حقیقت الهیه بوده اند..
8.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔵 اخلاص ، راز موفقیت و برتری حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
⚪ امام صادق علیه السلام : ◽ عن ابی عبد الله ـ علیه السلام ـ إنه قال: «انا انزلناه فی لیلة القدر ، اللیلة فاطمة و القدر الله فمن عرف فاطمة حق معرفتها فقد ادرک لیلة القدر و انما سمیت فاطمة لأن الخلق فطموا عن معرفتها» ▫«إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِمراد از لیله فاطمه و مراد از قدر خداوند است؛ پس هر کس فاطمه را به درستی بشناسد، شب قدر را درک کرده است و فاطمه به آن جهت فاطمه نامیده شده است که خلق از کنه معرفتش بریده شده و عاجزاند». 📚فرات کوفی، ابوالقاسم، تفسیر فرات کوفی، تهران، سازمان چاپ و نشر وزارت ارشاد، ۱۴۱۰ق، ج۱، ص۵۸۱ 🆔 @bayyenat110
14.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 مراتب توبه 🔹کدام توبه سیئات را تبدیل به حسنات می کند؟ 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
🔴 🔅شيعه نمي‌تواند بيعت‌كردن ابوبكر و عمر و عثمان در زير درخت (بيعة‌الرضوان) با پيامبر را انكار كنند و خداوند خبر داده است كه او تعالي از كساني كه زير درخت با پيامبر بيعت نموده‌اند راضي است و مي‌دانسته كه در دلهايشان چه هست پس چگونه شيعه بعد به اين خبر الهي كفر مي‌ورزند و خلاف آن را مي‌گويند؟! و گويا شيعيان مي‌گويند: «پروردگارا تو در باره آن‌ها چيزي را كه ما مي‌دانيم نمي‌داني» و العياذبالله. جواب : الف. قرآن كريم در سوره فتح آيه ۱۸ مي‌فرمايد :( لَّقَدْ رَضِيَ اللَّهُ عَنِ الْمُؤْمِنِينَ إِذْ يُبَايِعُونَكَ تَحْتَ الشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِي قُلُوبِهِمْ فَأَنزَلَ السَّكِينَةَ عَلَيْهِمْ وَأَثَابَهُمْ فَتْحًا قَرِيبًا ) : به راستي خدا هنگامي كه مؤمنان زير آن درخت با تو بيعت مي‌كردند از آن‌ها راضي شد و از آن‌چه در دلشان [از صدق نيت ] بود آگاه گرديد، پس آرامش را بر آن‌ها نازل كرد و پيروزي نزديكي را به آن‌ها پاداش داد. ۱. اين آيه شريفه مي‌فرمايد كه خداوند از مؤمنان خشنود و راضي شد اما آن كساني كه منافق بودند و ظاهراً با پيامبر بيعت كردند خداوند هرگز از آن‌ها راضي نشده است زيرا در باره منافقين سوره نساء آيه ۱۴۰ مي‌فرمايد :(...إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِينَ وَالْكَافِرِينَ فِي جَهَنَّمَ جَمِيعًا ) : مسلماً خدا همه منافقان و كافران را يك‌جا در دوزخ گرد خواهد آورد. و سوره نساء آيه ۱۴۵ مي‌فرمايد :(إِنَّ الْمُنَافِقِينَ فِي الدَّرْكِ الْأَسْفَلِ مِنَ النَّارِ ...) : همانا منافقان در پايين‌ترين طبقه از آتش جهنم مي‌باشند. پس اين آيه شريفه تخصُّصاً منافقين را بيرون مي‌كند و آن‌ها مشمول اين آيه نيستند اگرچه ظاهراً بيعت نموده باشند زيرا منافق ظاهرش مسلمان و باطنش مشرك و كافر است. ۲. كساني كه اول مؤمن بوده‌اند ولي بعداً منافق شده‌اند آن‌ها هم تخصيصاً مشمول آيه نمي‌شوند. قرآن در سوره منافقين آيه ۳ مي‌فرمايد :( ذَٰلِكَ بِأَنَّهُمْ آمَنُوا ثُمَّ كَفَرُوا فَطُبِعَ عَلَىٰ قُلُوبِهِمْ فَهُمْ لَا يَفْقَهُونَ ) : اين بدان سبب است كه آن‌ها ايمان آوردند سپس كافر شدند در نتيجه بر دل‌هايشان مُهر زده شد از اين‌رو آن‌ها نمي‌فهمند. بنابراين خداوند از ميان مسلمانان كه در تحت شجره با پيامبر بيعت نمودند فقط از مؤمنان راضي و خشنود بود نه از منافقين و كساني كه در آن زمان مؤمن بودند بعد كافر شدند خداوند از آن‌ها هم خشنود نمي‌باشد. ب. اما مؤمنان كه خداوند از ايشان راضي و خشنود بود به معني عصمت آن‌ها نيست و اگر بر فرض گناهي يا جرمي مرتكب مي‌شدند، پيامبر با آن‌ها برخورد مي‌نمود و خدا و پيامبر به سبب آن گناه يا جرم آن‌ها را مؤاخذه مي‌كنند. چنان‌كه احكام الهي بعد از اين آيه نسبت به مؤمنان تعطيل نشده است يعني چون خدا از اينان راضي بود معنايش اين نيست كه اگر بعد از آن نماز نمي‌خواندند يا مثلا شراب مي‌خوردند آزاد بودند و مجازات نمي‌شدند. ج. شيعيان به تمام مؤمنان كه در زمان رسالت پيامبر از اول تا به آخر و بعد از رحلت تا آخر عمر ايستادگي كردند افتخار مي‌كند و آرزو مي‌كند كه جزء مؤمنان و ياران پيامبر و خلفاي آن حضرت باشند. نتيجه: ما شيعيان نمي‌دانيم در قلب ابوبكر و عمر چه بوده است اما اعمال آن‌ها در تاريخ اهل سنت ثبت و ضبط شده و ما قبلا آن را ذكر نموديم. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅امام خامنه ای : 🔴امروز همه ی دنیای اسلام ، باید قضیه ی فلسطین را قضیه ی خود بداند 💥وعده ی ما ، راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس 🆔 @bayyenat110
⚪ امام جعفر صادق علیه السلام: ◽جعل الخير كله في بيت و جعل مفتاحه الزهد في الدنيا ▫همه خير در خانه اي نهاده شده و كليدش را زهد و بي رغبتي به دنيا قرار داده اند. 📚اصول كافي ، ج 3 ، ص 194 🆔 @bayyenat110
5.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔷 اولین شرط کار فرهنگی صحیح 🔹صداوسیما و رواج بی بند و باری! 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
⚠️ بعد از معصومین مانند امام خمینی سراغ نداریم 🔅امام خامنه ای : ♦️حقیقتاً خدا میداند که آن بزرگوار [امام خمینی (ره)] در این دنیای تاریک ظلمانی، مثل یک خورشید، چند صباحی آمد درخشید و رفت، تا مردم بدانند که خورشیدی هم هست. 🔹دیگر بعد از ائمه و ، ما و دیگران هم مثل آن آدم سراغ نداریم. 🔺اگر کسی هم بگوید، به نظر من کرده است. انسانیت باید بفهمد که این گوهر در خزانه‌ی الهی وجود دارد. آن مرد، اگر میفهمید که تکلیف است، عمل میکرد. ۱۳۶۹/۱۰/۱۰ 💠در محضر آیت الله وفــســے ↙️ ✅ @bayyenat110
🔶 امام على عليه السلام : 🔷 نَومُ الصائِم عِبادَةٌ وَ صَمتُهُ تَسبيحٌ و َدُعاؤُهُ مُستَجابٌ و َعَمَلُهُ مُضاعَفٌ. اِنَّ للصائِمِ عِندَ اِفطارِهِ دَعوَةً لاتُرَدُّ؛ 🔷 خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار به هنگام افطار از درگاه خدا رد نمی شود. 📚دعوات(راوندى) ص 27 ، ح 45 و 46. 🆔 @bayyenat110
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 داستان شیطان و معاویه 🔸هشداری برای علما و مسئولین! 🎤حضرت استاد آیت الله وفــســے ✅ @bayyenat110
🔴 🔅شيعه ناسزاگفتن به بزرگان اصحاب به خصوص خلفاي راشدين ابوبكر و عمر و عثمان را عبادت مي‌داند و با اين كار به خدا تقرب مي‌جويند در حالي‌كه هيچ سنّي به كسي از اهل بيت ناسزا نمي‌گويد! بلكه اهل سنت با دوست داشتن اهل بيت به خدا تقرب مي‌جويند و شيعه اين واقعيت را نمي‌تواند انكار نمايند. جواب: خداوند در سوره شوري آيه ۲۰ مي‌فرمايد :( قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ...) : اي پيامبر: بگو من از شما مزد و اجر و پاداشي نمي‌خواهم غير از مودت و دوست داشتن اهل بيتم. در صفحه ۷۴ كتاب «لماذا اخترت مذهب الشيعه» مي‌نويسد: «فقد اتفق المفسرون من الشيعه جميعاً علي نزول هذه الايه الكريمه خاصهً في اهل البيت علي و فاطمه و الحسن و الحسين : و هكذا جاء في تفاسير السنه و الجماعه و صحاحهم و مسانيدهم...: در صفحه ۷۴ كتاب «چرا مذهب شيعه را اختيار كردم» مي‌گويد: تحقيقاً مفسرين شيعه اتفاق دارند كه اين آيه مخصوص اهل بيت بوده و در شأن آن‌ها نازل شده است كه عبارتند از علي و فاطمه و حسن و حسين(علیهم السلام) و همچنين در تفاسير و اسناد اهل سنت هم اين معنا آمده است». محبت نسبت به نزديكان پيامبر وظيفه‌اي است كه خداوند به عنوان اجر رسالت قرار داده است و آن هم به نفع مسلمانان مي‌باشد زيرا قرآن در آيه ۴۷ سوره سباء مي‌فرمايد :( قُلْ مَا سَأَلْتُكُم مِّنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى اللَّهِ...): بگو هر مزدي كه از شما خواسته‌ام پس آن هم به نفع شماست مزدي نيست مگر بر خدا... . بنابراين وظيفه هر مسلمان همان‌طور كه نماز مي‌خواند يا روزه مي‌گيرد محبت به اهل بيت است شايد از همين سبب باشد كه ابوبكر همان‌طور كه از تاريخ طبري ذكر كرديم در آخر عمر خود گفت از كارهايي كه دوست داشتم انجام نمي‌دادم كشف بيت فاطمه بود. اما سخن اين‌جا است كه معاويه از زمان حكومت خود برخلاف عهدنامه با حسن‌بن‌علي در تمام خطبه‌هاي نماز جمعه دستور لعن علي‌بن‌ابي‌طالب را صادر كرد و اين رسم تا زمان عمربن‌عبدالعزيز ادامه داشت. و يزيد ، حسين‌بن‌علي را با ياران او كه اولادالنبي اكرم بودند به قتل رساند و بعضي از صحابه با علي به دشمني برخاستند و با او جنگيدند اين چه محبتي است! و آيا كساني كه امروز مدعي محبت به اهل بيت مي‌باشند چگونه مي‌شود هم عاشق و محب اهل بيت بود و هم دشمنان اهل بيت را دوست داشت چه خوب قرآن در آيه ۴ سوره احزاب مي‌فرمايد :( مَّا جَعَلَ اللَّهُ لِرَجُلٍ مِّن قَلْبَيْنِ فِي جَوْفِهِ ...): خداوند براي هيچ مردي در درونش دو دل ننهاده است... . دلي كه عشق خدا و رسول و اهل بيت دارد خواه ناخواه و ضرورتاً نسبت به دشمنان آن‌ها دشمني دارد و آن‌ها را لعن مي‌كند. اما همان‌طور كه قبلا هم گفتيم شيعيان صحابه را محترم شمرده و ابوبكر و عمر و عثمان را مسلمان مي‌دانند و هر كسي را كه كافر يا مشرك يا منافق باشد يا به محمد و آل محمد ظلم كرده باشد لعن مي‌نمايد. خداوند در قرآن كريم سوره هود، آيه ۱۸ مي‌فرمايد :(ألا لعنه‌الله علي‌الظالمين): هان لعنت خدا بر ظالمان باد و در آيه ۵۷ سوره احزاب مي‌فرمايد : ( إِنَّ الَّذِينَ يُؤْذُونَ اللَّهَ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابًا مُّهِينًا) : بي‌گمان كساني كه خدا و پيامبر او را آزار مي‌دهند خدا آن‌ها را در دنيا و آخرت لعنت كرده و برايشان عذابي خفت‌بار آماده كرده است. بنابراين وقتي شيعيان به ظالمين حقوق اهل بيت لعن مي‌فرستند در حقيقت عمل‌شان مطابق عمل خداوند و رسولش مي‌باشد. اما ناسزاگفتن صحيح نيست و همه علماي شيعه آن را از گناهان كبيره شمرده‌اند. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110