eitaa logo
بیّنات
12هزار دنبال‌کننده
697 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
14.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| 💢 ضرورت بهره گیری از شهادت و موقعیّت ، در راستای پرورش عقل و قوّه ی تفکّر مردم ❌ ترویج نگاه سطحی نگرانه به شهید، شهادت و دیگر امور، توسّط مسئولین ج.ا.ا ⚠️ خطر فرهنگ متعبّد پروری، برای انقلاب اسلامی 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
18.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹رهبر معظّم انقلاب: کشیش، کلیسا را تبدیل به کاباره کرده بود و می گفت: آقا شما توجّه ندارید❗️ من برای جوانان مجبورم این کارها را بکنم...! 🔻مرده شور این کلیسا را ببرند، خب بروند همان کاباره‼️ 📍اگر قرار است ماهم جوان را به فسق و فجور و حرام بکشانیم، پس چرا اسممان را بگذاریم اسلامی⁉️ 📌این ضد اسلام است‼️ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘ ☘ حضرت محمد -صلی الله علیه و آله و سلم- فرمودند: ☘ لِكُلِّ شَيْ‏ءٍ زَكَاةٌ وَ زَكَاةُ الْأَبْدَانِ الصِّيَام‏ ☘ براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است. 📚من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 75 ، ح 1774 - كافى(ط-الاسلامیه) ج 4، ص 62، ح 2 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۹ .mp3
4.01M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نوزدهم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
إِنَّ اللَّهَ يُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِيمًا غَفُورًا ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﺯ ﺟﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﺷﻮﻧﺪ [ ﻭ ﻓﺮﻭ ﺭﻳﺰﻧﺪ ] ﻧﮕﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﺭﺩ . ﻭ ﺍﮔﺮ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﺷﻮﻧﺪ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻧﻤﻰ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻧﮕﺎﻫﺸﺎﻥ ﺩﺍﺭﺩ ; ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﺮﺩﺑﺎﺭ ﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺁﻣﺮﺯﻧﺪﻩ ﺍﺳﺖ . سوره مبارکه فاطر آیه ۴۱
9.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| 📍تحلیل و بررسی بلایا و حوادث طبیعی با توجّه به معارف دینی 🎤استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین انسان ها را کسانی معرفی کرده که به خداوند دروغ می‌بندند (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ - ۲۱ انعام) کیست ستمکارتر از آن کسی که بر خدا دورغ بسته یا آیات او را تکذیب نموده؟ ♻️ من در اینجا به صورت بسیار مختصر چند آیه را بیان می‌کنم که آخوند ها به دروغ، دانسته یا ندانسته تفسیری خلاف منظور خداوند برای آن ارائه می‌کنند، تفاسیری که سرآغاز شرک در دین و کینه توزی در امت اسلام است: ۲. آیه ابلاغ: می‌گویید مراد از این آیه حضرت علی بود؛ پس چرا حضرت علی در طول سی سال بعد از آن برای یکبار هم به این آیه اشاره نفرموده اند؟! و امام حسن هم به این آیه اشاره نفرموده اند؟ و امام حسین؟ و درست از سرآغاز گسترش غلات در اطراف امامان صادق و باقر به این احادیث از زبان این امامان برمی خوریم؟ ضمنا در غدیر خم چه کسی کافر بود که انتهای آیه ابلاغ آمده: إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ «۶۷ مائده» 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 در این بحث چند سؤال مطرح شده است: پاسخ ۲: نویسنده اگر اهل تحقیق بودند این سوال را مطرح نمی‌فرمودند؛ زیرا استشهاد به آن بسیار است که یک نمونه اش را از کتاب الغدیر متذکر می‌شویم. اول باید این نکته روشن شود که این آیه در چه زمان و به چه سببی نازل شده است؛ آیا در روز عرفه بوده یا روز هجدهم ذی الحجه؟ آیا این آیه در واقعه غدیر خم نازل شده است؟ پاسخ به این پرسش ها را به نقل از ویکی فقه در منابع معتبر اهل سنت از علمایی که گفته‌اند شأن نزول آیه در روز غدیر است، بیان می‌نماییم: ۱. ابن ابی حاتم عبدالرحمن بن محمد بن ادریس رازی ۲. احمد بن موسی بن مردوبه ۳. احمد بن محمد ثعلبی ۴. ابونعیم احمد بن عبدالله اصفهانی ۵. ابوالحسن علی بن احمد واحدی (مفسر قرآن) ۶. مسعود بن ناصر سجستانی ۷. عبدالله بن عبیدالله حسکانی ۸. ابن عساکر علی بن حسن دمشقی ۹. فخرالدین محمد بن عمر رازی (امام فخر رازی مفسر بزرگ اهل سنت) ۱۰. محمد بن طلحه نصیبی شافعی ۱۱. عبدالرزاق بن رزق الله رسنی ۱۲. حسن بن محمد نیشابوری (مفسر قرآن و صاحب مستدرک صحاح) ۱۳. علی بن شهاب الدین همدانی ۱۴. علی بن محمد معروف به ابن صباغ مالکی ۱۵. محمود بن احمد عینی ۱۶. عبدالرحمن بن ابی بکر سیوطی (مفسر قرآن) ۱۷. محمد محبوب عالم ۱۸. حاج عبدالوهاب بن محمد ۱۹. جمال الدین عطاء الله بن فضل الله شیرازی ۲۰. میرزا محمد بن معتمدخان بدخشانی در تفسیر العیاشی¹ چنین آمده است: «ابن عباس و جابر بن عبدالله انصاری نقل می‌کنند که خداوند به پیامبر -صلی الله علیه و آله- دستور داد تا علی -علیه السلام- را به مردم بشناساند و ولایت او را به مردم خبر دهد. اما پیامبر -ص- نگرانی داشت که مردم بگویند: وی از خاندان خود حمایت کرد و به همین دلیل طغیان کنند که خداوند این آیه را نازل فرمود» 🔘 ادامه دارد... ــــــــــــــــــــــــــــــ ¹. عیاشی، محمد بن مسعود – تفسیر العیاشی – تهران – چاپخانه علمیه ۱۳۸۰ هـ.ق – ج ۱ ص ۳۳۱ 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد آیت الله وفسی ۲۰ .mp3
3.97M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه بیستم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سؤالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 #شبهه ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین ا
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش دوم به در پاسخ به استشهاد اهل بیت -علیهم السلام- به آیه ابلاغ نیز باید گفت که نیازی به چنین کاری نبوده است؛ چرا که هر وقت به واقعه غدیر استشهاد می‌کردند، بالملازمه به آیه ابلاغ و اکمال دین هم استشهاد می‌شده است و لازم نبوده است که جداگانه استشهاد کنند؛ زیرا هر دو در یک روز یعنی «یوم الغدیر» واقع شده است. اما خوب است به نکاتی در این مسئله توجه نماییم: روزی حضرت رسول الله -ص- به امیر المومنین علی بن ابی طالب -ع- فرمودند: حق تو واجب است بر کسانی که به من ایمان دارند. اگر تو نبودی حزب الله شناخته نمی‌شد و به واسطه تو دشمن خدا شناخته می‌شود، کسی که خداوند را ملاقات کند بدون ولایت تو هیچ ندارد. خداوند این آیه را به سوی من نازل کرد: «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ» یعنی در مورد ولایت تو یا علی¹ . -ع- در جواب سؤالی به قضیه غدیر اشاره نموده و فرمودند: وقتی آیه ابلاغ در غدیر خم نازل شد و پیامبر -ص- علی -ص- را به ولایت منصوب نمود، در این زمان در قلوب منافقین انکار پدیدار شد و مخفیانه با هم صحبت می‌کردند، به طوری که یکی از آن دو نفر به دیگری گفت: چه کسی بعد از پیامبر -ص- جانشین می‌شود، هرگز آن را در یک خانواده قرار نمی‌دهیم² . واحدی از مفسرین اهل سنت در کتاب اسباب النزول³ و ابن ابی الحاتم⁴ از مفسرین اهل سنت در کتاب تفسیر القرآن العظیم و همچنین جلال الدین سیوطی در تفسیر الدر المنثور٥ و حاکم حسکانی در شواهد التنزیل٦ این روایت را آورده‌اند که: ابی سعید خدری از اصحاب رسول الله -ص- می‌گوید: این آیه [ابلاغ] در روز غدیر در مورد «علی بن ابی طالب ع» نازل شد. همچنین در کتاب گران سنگ و ارزشمند الغدیر حضرت علامه امینی -ره- قَسَم دادن‌های حضرت امیرالمومنین -ع- (مناشدة) را آورده است که ایشان بارها صحابه را قسم دادند که یکی از آن ها به مسئله یوم غدیر بوده است. ترجمه الغدیر ج ۲ ص ۱: این واقعه (غدیر خم) از ابتدای وقوع (روز هجدهم ذی الحجه سال دهم از هجرت نبوی) از قرن‌های نخستین تا عصر حاضر پیوسته و بدون انقطاع از اصول مسلمه و حوادث غیر قابل تردید بوده به طوری که نزدیکان به این داستان ایمان و اذعان به آن داشته و دشمنان و مخالفین بدون اینکه تردید یا انکاری در خاطر خود راه دهند آن را بازگویی (روایت) نموده‌اند و تا بدان پایه از تحقیق رسیده که ارباب جدل و معارضه نیز هر وقت که از طرف مدعیان آن ها دامنه مناظره بدان کشیده شده و قضیه به روایت آن منتهی گشته، ناچار بدان تن داده و نتوانسته‌اند با هیچ نیرنگ و جدلی آن را نادیده و یا ناشنیده انگارند. لذا فیما بین صحابه و تابعین چه پیش از دوران خلافت ظاهری امیرالمومنین علی -ع- و چه در عهد خلافت آن جناب و اعصار بعد از آن استدلال به قضیه غدیر و یادآوری بدان با مبادله سوگند (مناشدة) بسیار دست داده (که علامه مفصل آن را ذکر کرده‌اند و ما فقط یک قسمت کوتاه آن را متذکر می‌شویم) نخستین استدلال بدین منوال، کیفیت گفت و شنودی است که به وسیله شخص امیرالمومنین -ع- با اشخاص همزمان و معاصر در مسجد رسول خدا -ص- بعد از رحلت پیغمبر -ص- وقوع یافته این ماجرا را سلیم بن قیس هلالی در کتاب خود به تفصیل بیان داشته است. آن ها که آگاهی به آن را خواستارند بدان مراجعه کنند و ما در اینجا آنچه را که از مناشدات بعد از آن به وقوع پیوسته ذکر می‌نماییم. سپس ایشان مناشدات بسیاری از اهل بیت -ع- را در کتاب الغدیر مفصلاً با اسناد آن آورده‌اند پس سائل یا نویسنده محترم کاملاً جاهل به استشهاد ها می‌باشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ¹. طبری عمادالدین، بشاره المصطفی ، چاپ کتابخانه حیدریه نجف ۱۳۸۳ هـ.ق، ص ۲۷۶ ². همان ص ۱۲۹ ³. اسباب النزول از ابـوالـحـسن علی (۳۹۸ - ۴۶۸ ق) فرزند احمد معروف به واحدی نیشابوری ⁴. تفسیر القرآن الکریم، ابن ابی الحاتم، عبدالرحمن بن محمد، محقق: طیب، اسعد محمد، ناشر: مکتبه نزار مصطفی البارز، محل نشر: ریاض، عربستان ٥. سیوطى، جلال الدین، الدر المنثور فى تفسیر المأثور، کتابخانه آیة الله مرعشى نجفى، قم، ۱۴۰۴ ق. ۶. شواهد ألتنزیل لقواعد ألتفضیل، تألیف حاکم حسکانی، ناشر: وزارت ارشاد، تاریخ نشر ۱۴۱۱ قمری 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
9.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| ❌ ماکیاولیسم هیئتی ⛔️ جاهلیت مدرن با توجیه اعمال سخیف، به اسم دستگاه امام حسین (ع) 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110