eitaa logo
بیّنات
12.2هزار دنبال‌کننده
700 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد آیت الله وفسی ۲۰ .mp3
3.97M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه بیستم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سؤالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 #شبهه ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین ا
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش دوم به در پاسخ به استشهاد اهل بیت -علیهم السلام- به آیه ابلاغ نیز باید گفت که نیازی به چنین کاری نبوده است؛ چرا که هر وقت به واقعه غدیر استشهاد می‌کردند، بالملازمه به آیه ابلاغ و اکمال دین هم استشهاد می‌شده است و لازم نبوده است که جداگانه استشهاد کنند؛ زیرا هر دو در یک روز یعنی «یوم الغدیر» واقع شده است. اما خوب است به نکاتی در این مسئله توجه نماییم: روزی حضرت رسول الله -ص- به امیر المومنین علی بن ابی طالب -ع- فرمودند: حق تو واجب است بر کسانی که به من ایمان دارند. اگر تو نبودی حزب الله شناخته نمی‌شد و به واسطه تو دشمن خدا شناخته می‌شود، کسی که خداوند را ملاقات کند بدون ولایت تو هیچ ندارد. خداوند این آیه را به سوی من نازل کرد: «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ» یعنی در مورد ولایت تو یا علی¹ . -ع- در جواب سؤالی به قضیه غدیر اشاره نموده و فرمودند: وقتی آیه ابلاغ در غدیر خم نازل شد و پیامبر -ص- علی -ص- را به ولایت منصوب نمود، در این زمان در قلوب منافقین انکار پدیدار شد و مخفیانه با هم صحبت می‌کردند، به طوری که یکی از آن دو نفر به دیگری گفت: چه کسی بعد از پیامبر -ص- جانشین می‌شود، هرگز آن را در یک خانواده قرار نمی‌دهیم² . واحدی از مفسرین اهل سنت در کتاب اسباب النزول³ و ابن ابی الحاتم⁴ از مفسرین اهل سنت در کتاب تفسیر القرآن العظیم و همچنین جلال الدین سیوطی در تفسیر الدر المنثور٥ و حاکم حسکانی در شواهد التنزیل٦ این روایت را آورده‌اند که: ابی سعید خدری از اصحاب رسول الله -ص- می‌گوید: این آیه [ابلاغ] در روز غدیر در مورد «علی بن ابی طالب ع» نازل شد. همچنین در کتاب گران سنگ و ارزشمند الغدیر حضرت علامه امینی -ره- قَسَم دادن‌های حضرت امیرالمومنین -ع- (مناشدة) را آورده است که ایشان بارها صحابه را قسم دادند که یکی از آن ها به مسئله یوم غدیر بوده است. ترجمه الغدیر ج ۲ ص ۱: این واقعه (غدیر خم) از ابتدای وقوع (روز هجدهم ذی الحجه سال دهم از هجرت نبوی) از قرن‌های نخستین تا عصر حاضر پیوسته و بدون انقطاع از اصول مسلمه و حوادث غیر قابل تردید بوده به طوری که نزدیکان به این داستان ایمان و اذعان به آن داشته و دشمنان و مخالفین بدون اینکه تردید یا انکاری در خاطر خود راه دهند آن را بازگویی (روایت) نموده‌اند و تا بدان پایه از تحقیق رسیده که ارباب جدل و معارضه نیز هر وقت که از طرف مدعیان آن ها دامنه مناظره بدان کشیده شده و قضیه به روایت آن منتهی گشته، ناچار بدان تن داده و نتوانسته‌اند با هیچ نیرنگ و جدلی آن را نادیده و یا ناشنیده انگارند. لذا فیما بین صحابه و تابعین چه پیش از دوران خلافت ظاهری امیرالمومنین علی -ع- و چه در عهد خلافت آن جناب و اعصار بعد از آن استدلال به قضیه غدیر و یادآوری بدان با مبادله سوگند (مناشدة) بسیار دست داده (که علامه مفصل آن را ذکر کرده‌اند و ما فقط یک قسمت کوتاه آن را متذکر می‌شویم) نخستین استدلال بدین منوال، کیفیت گفت و شنودی است که به وسیله شخص امیرالمومنین -ع- با اشخاص همزمان و معاصر در مسجد رسول خدا -ص- بعد از رحلت پیغمبر -ص- وقوع یافته این ماجرا را سلیم بن قیس هلالی در کتاب خود به تفصیل بیان داشته است. آن ها که آگاهی به آن را خواستارند بدان مراجعه کنند و ما در اینجا آنچه را که از مناشدات بعد از آن به وقوع پیوسته ذکر می‌نماییم. سپس ایشان مناشدات بسیاری از اهل بیت -ع- را در کتاب الغدیر مفصلاً با اسناد آن آورده‌اند پس سائل یا نویسنده محترم کاملاً جاهل به استشهاد ها می‌باشد. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ¹. طبری عمادالدین، بشاره المصطفی ، چاپ کتابخانه حیدریه نجف ۱۳۸۳ هـ.ق، ص ۲۷۶ ². همان ص ۱۲۹ ³. اسباب النزول از ابـوالـحـسن علی (۳۹۸ - ۴۶۸ ق) فرزند احمد معروف به واحدی نیشابوری ⁴. تفسیر القرآن الکریم، ابن ابی الحاتم، عبدالرحمن بن محمد، محقق: طیب، اسعد محمد، ناشر: مکتبه نزار مصطفی البارز، محل نشر: ریاض، عربستان ٥. سیوطى، جلال الدین، الدر المنثور فى تفسیر المأثور، کتابخانه آیة الله مرعشى نجفى، قم، ۱۴۰۴ ق. ۶. شواهد ألتنزیل لقواعد ألتفضیل، تألیف حاکم حسکانی، ناشر: وزارت ارشاد، تاریخ نشر ۱۴۱۱ قمری 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
9.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| ❌ ماکیاولیسم هیئتی ⛔️ جاهلیت مدرن با توجیه اعمال سخیف، به اسم دستگاه امام حسین (ع) 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
💢 نامه به مدیر عامل صدا و سیما در ارتباط با پخش یک برنامه توهین آمیز از رادیو (۶۷.۱۱.۹) بسمه تعالی آقای محمد هاشمی مدیر عامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ⛔️ با کمال تأسف و تأثر روز گذشته (روز شنبه ۸ بهمن) از صدای جمهوری اسلامی مطلبی در مورد الگوی زن پخش گردیده است که انسان دارد بازگو نماید. 📌فردی که این مطلب را پخش کرده است و می گردد و دست اندرکاران آن تعزیر خواهند شد. در صورتی که ثابت شود قصد در کار بوده است، بلاشک فرد توهین کننده محکوم به است. 📍اگر بار دیگر از این گونه قضایا تکرار گردد، موجب تنبیه و توبیخ و مجازات شدید و جدی بالای خواهد شد. البته در تمامی زمینه ها اقدام می نماید. روح الله الموسوی الخمینی 📚صحیفه نور، جلد ۲۱، ص ۷۶ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🥀🥀🥀🥀🥀 🥀 حضرت محمد -صلی الله علیه و آله و سلم- فرمودند: 🥀 الصَّوْمُ جُنَّةٌ مِنَ النَّار 🥀 روزه سپر آتش است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود.» 📚كافى(ط-الاسلامیه) ج 4، ص 62 ، ح 1 - تحف العقول ص 258 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۲۱ .mp3
3.92M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه بیست و یکم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹بررسی ارزش تفکّر در مسائل علم اخلاق و امور سیاسی ⚠️ خطر تعبّد و تقلید متدیّنین از تحلیل های 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘ ☘ حضرت محمد -صلی الله علیه و آله و سلم- فرمودند: ☘ الصَّوْمُ فِي الْحَرِّ جِهَاد ☘ روزه گرفتن در گرما، جهاد است. 📚بحار الانوار(ط-بیروت) ج 93، ص 257 ، ح 14 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۲۲.mp3
4.21M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه بیست و دوم. رمضان المبارک ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
9.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| ببینید: ⭕️ فرق سرباز دین با سرباز وطن و میهن 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین انسان ها را کسانی معرفی کرده که به خداوند دروغ می‌بندند (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ - ۲۱ انعام) کیست ستمکارتر از آن کسی که بر خدا دورغ بسته یا آیات او را تکذیب نموده؟ ♻️ من در اینجا به صورت بسیار مختصر چند آیه را بیان می‌کنم که آخوند ها به دروغ، دانسته یا ندانسته تفسیری خلاف منظور خداوند برای آن ارائه می‌کنند، تفاسیری که سرآغاز شرک در دین و کینه توزی در امت اسلام است: ۶. آیه عصمت: می‌گویید مراد از رجس (آلودگی) دوری از هر گونه گناه و خطا و اشتباه است و این آیه مختص ۵ نفر است! پس چرا آیات قبل و بعدی این آیه دارد در خصوص زنان پیامبر اسلام صحبت می‌کند: (عنکم) ۳۲ احزاب مذکر است ولی در سوره هود آیه ۷۳ مذکر علیکم استفاده شده در صورتی که در آیه قبل از آن، خطاب با ابراهیم و همسرش است؟! پس (عنکم) آیه عصمت شما به دلیل آن است که مردانی مانند: زید (پسرخوانده پیامبر اسلام) ابوبکر و سلمان فارسی و حضرت علی(داماد) و عثمان(داماد) نیز جزء اهل بیت (اهل خانه) پیامبر اسلام محسوب می‌شده اند. وگرنه طبق استدلال خود شما اگر (عنکم) مختص مردان است پس تکلیف حضرت فاطمه چه می‌شود؟ به ناچار ایشان باید از شمول آیه خارج شوند! ضمنا اگر معنای تطهیر عصمت است، چرا خداوند در سوره مائده آیه ۶ این وعده را با کلمه تطهیر خطاب به اصحاب پیامبر هم داده؟ جالب است که هم کلمه (يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ) در این آیه آمده و هم مانند آیه عصمت شما قبل از آن صحبت از وضو و خواندن نماز است! 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 پاسخ ۶. آیه عصمت: ...إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً«۳۳ احزاب» اجمالاً باید به دو نکته اشاره کنم: ۱. مخاطب قبل از این آیه «نساء النبی» است و دستوراتی به آن ها داده شده است و دو تن از این زنان همان زنانی هستند که در سوره تحریم افشاء سرّ نمودند و مورد توبیخ خداوند واقع شدند و در آن جا قرآن متذکر می‌شود که زن پیامبر بودن موجب بهشتی بودن نیست، و مثال زن حضرت نوح و حضرت لوط -علیهماالسلام- بیان شده و در روایت صحیح از صحاح آمده است که ابن عباس از جناب عمر بن خطاب درباره آن دو زن سؤال کرد و ایشان گفتند: [ام المومنین] عایشه و [ام المومنین] حفصه بودند پس تکلیف همسران پیامبر -ص- کاملاً روشن است. ۲. مخاطب این قسمت از آیات «اهل بیت» است و به صورت متواتر همه علما اجماع دارند که مصداق اهل بیت حتی به نظر افرادی همچون پنج تن هستند: حضرت محمد بن عبدالله -ص- حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب -ع- حضرت فاطمه الزهراء -س- حضرت حسن بن علی -ع- و حضرت حسین بن علی -ع- از نظر لغت «اهل بیت» یا خانواده شامل مردان و زنان می‌شود و اطلاق کلمه «کم» در زبان عربی شامل جمعی می‌شود که مثلاً امکان دارد چند زن به همراه یک مرد و یا یک مرد در میان چند زن باشد. بنابراین کلمه نساء النبی شامل تعداد محدودی از زنان می‌شود که در تمام کتب معتبر اسامی آن ها کاملاً مشخص و عملکرد آن ها خصوصاً درباره ام المومنین عایشه، آمده است و مصادیق کلمه اهل بیت نیز کاملاً واضح است؛ به علاوه کلمه اهل بیت فقط بر آن کسانی که در تاریخ به صورت متواتر آمده است اطلاق شده که قبلاً اسامی مبارک آن ها مذکور شد و شامل هیچ فرد دیگر نیست و این امر متفقٌ علیه علمای اسلام است. معنا و دلالت آیه تطهیر: کلمه «الرجس» در قرآن درباره موارد زیر آمده است: ...كَذَٰلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ«۱۲۵ انعام» پس رجس با ایمان رابطه متضاد دارد یعنی بی ایمانی، رجس است. ...وَيَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ«۱۰۰ یونس» پس رجس با عقل هم رابطه متضاد دارد یعنی جهالت، رجس است. ...فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنَ الْأَوْثَانِ...«۳۰ حج» پس رجس با توحید نیز رابطه متضاد دارد یعنی شرک، رجس است. نتیجه آن که هرگونه شرک، عدم ایمان و جهالت، رجس محسوب می‌شود. بنابراین آیه می‌فرماید که خداوند از این پنج تن (اهل بیت ع) تمامی پلیدی ها را از بین برده است پس آن ها موحد و مخلَص بوده و معدن ایمان محض و تعقل صرف می‌باشند. همچنین در مقام عمل هم از خمر، میسر و انصاب و ازلام (۹۰ مائده) و خوردن گوشت‌های خوک و میته و... (۱۴۵ انعام) و از مرض‌های قلبی (۱۲۵ توبه) کاملاً پاک و منزه هستند. 🔘 ادامه دارد... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام 📝حامد وفسی 🆔 @bayyenat110