eitaa logo
بیّنات
12.7هزار دنبال‌کننده
713 عکس
1.5هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد آیت الله وفسی ۹۳.mp3
1.75M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و سوم 🆔 @bayyenat110
7.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ┊ ⚘🍃 ┊ ┊ ⚘🍃 ┊ ⚘🍃 ⚘🍃 💐رهنمود امام حسن مجتبی -ع- درباره زندان بودن دنیای مؤمن ☂حجابِ طبیعت، مانع از فهم حقیقت عذاب 🌹حضرت آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══📿═╗ @bayyenat110 ╚═📿══.🍃🕊.═╝
🏴🏴🏴🏴🏴 ▪️عَنْ عَلِيٍّ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: سُمَّ رَسُولُ اَللَّهِ يَوْمَ خَيْبَرَ فَتَكَلَّمَ اَللَّحْمُ فَقَالَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ إِنِّي مَسْمُومٌ قَالَ فَقَالَ اَلنَّبِيُّ عِنْدَ مَوْتِهِ اَلْيَوْمَ قَطَعَتْ مَطَايَايَ اَلْأَكْلَةُ اَلَّتِي أَكَلْتُ بِخَيْبَرَ وَ مَا مِنْ نَبِيٍّ وَ لاَ وَصِيٍّ إِلاَّ شهيدا [شَهِيدٌ]. ▪️حضرت امام صادق -علیه السلام- فرمودند: ▪️هیچ پیامبر و وصی پیامبری نیست الّا اینکه به شهادت می رسد. 📚بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام , جلد۲۲ , صفحه۵۱۶ 🆔 @bayyenat110
8.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🥀 دلائل اطّلاع و احاطه ی پیامبر گرامی اسلام -ص- به وحی، قبل از ابلاغ آن 💐 ابلاغ وحی به نبیّ مکرّم -ص- غیر از تعلیم وحی به آن حضرت 🍂 حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🍃شرحی بر زیارت جامعه کبیره 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۶ ♻️ چگونه پيامبر در حجره عايشه دفن مي‌شود؟ و حال آن‌كه شما شيعه‌ها عايشه را به كفر و نفاق متهم مي‌كنيد؟! آيا دفن شدن پيامبر در حجره او دليلي نيست بر اين‌كه پيامبر او را دوست داشته و از او راضي بوده است؟! 🌷 به ۴۶ ۱. ما عايشه را مسلمان مي‌دانيم. ۲. در تاريخ اهل سنت و تشيع متواتراً رسيده است كه او و طلحه و زبير، جنگ جمل را بر علي -علیه السلام- تحميل نموده و او تا آخر عمر از اين عمل اظهار پشيماني مي‌نموده است. ۳. دفن پيامبر -صلی الله علیه و آله- در حجره عايشه به وسيله مسلمانان انجام گرفته است و عمل مسلمانان حجت نيست و نمي‌تواند دليلي بر مقام قرب الهي عايشه باشد. ۴. اما پيامبر -صلی الله علیه و آله- هر كس را كه متقي باشد دوست دارد و از اهل ظلم و كفر و نفاق بيزار است. نتيجه: بايد به اعمال عايشه نگاه كرد كه آيا جزء ظالمين بوده است يا متقين؛ سپس درباره او حكم نمود. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔻ادامه ۴۶ ♻️ چگونه ابوبكر و عمر در كنار پيامبر دفن مي‌شوند و حال آن‌كه از ديدگاه شما آن‌ها كافرند؟! و مسلمان را نبايد در كنار كفار دفن كرد چه برسد به پيامبر؟ و چرا خداوند او را از قرارگرفتن در جوار كفار محافظت نكرد. 🌷بخش دوم به ۴۶ ۱. ما ابوبكر و عمر را مسلمان مي‌دانيم. ۲. عمل مسلمانان حجت نيست و ملاك ارزش‌هاي الهي نمي‌باشد. ۳. مسلمانان وقتي كسي را اگر چه ضد دين باشد، گمان كنند مسلمان است، مسلماً او را در قبرستان مسلمانان دفن مي‌كنند. ۴. پيامبر -صلی الله علیه و آله- در جنگ‌ها خصوصاً احد دندان‌شان شكست و خدا اراده‌اش بر حفظ پيامبر -ص- به صورت غيرعادي نبود. ۵. هم‌چنان‌كه خداوند كعبه را در زمان مشركين از سپاه ابرهه حفظ كرد اما از سپاه يزيد براي انهدام يا سيل حفظ نكرد و آنها به وسيله منجنيقي كه سنگ به طرف كعبه پرتاب مي‌نمودند، يكي از اركان کعبه را خراب کردند. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔻ادامه ۴۶ ♻️ علي كجا بود؟ چرا با اين امر خطرناك و مهم مخالفت نكرد؟ پس بايد شما بپذيريد كه ابوبكر و عمر مسلمان بوده‌اند و به خاطر جايگاهي كه نزد خدا و پيامبرش داشته‌اند خداوند افتخار دفن‌شدن در كنار پيامبر را نصيب آن‌ها كرده است و يا علي در دين و ايمانش راه سازش را در پيش گرفته است . 🌷بخش سوم به ۴۶ ۱. افتخار دفن شدن در كنار پيامبر -صلی الله علیه و آله- را مسلمانان به اين دو نفر دادند هم‌چنان‌كه مهم‌تر از آن يعني جانشيني پيامبر -ص- را به اين دو دادند. ۲. افتخاراتي كه از طرف خداوند اعطاء مي‌شود غير از افتخاراتي است كه مردم به كسي مي‌دهند مانند نبوت و يا در مقابل، رياست جمهوري. ۳.حضرت علي -علیه السلام- براي حفظ وحدت مسلمانان هميشه آن‌ها را هدايت مي‌نمود و با مسلمانان و خلفاي ثلاثه مدارا مي‌كرد همان‌طور كه حضرت رسول اكرم -ص- با عبدالله ابن‌ابي ابن ابي‌سلول مدارا مي‌كرد و حتي با او در جلسه شوراي بزرگان مشورت مي‌نمودند. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و هشتم ( ۹۹.۶.۲۵ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و هفتم» 🔹 تفکیک بین غایت فعل و غایت فاعل 🔹بررسی غایت دنیا و زندگی دنیوی 🔹اشاره ای به ماتقدّم و ماتأخّر از اعمال ( اعمال ماتقدّم و ماتأخّر ) 🔹عدم ظرفیّت دنیا، برای پاداش و کیفر متناسب با عمل 🔹تبیین سنّت های الهی، در دنیا ( امتحان، امداد، إمهال و استدراج ) 🔹بیان سنّت الهی امداد 🔹تفاوت بین محبوبیّت نزد خدا به معنای عامّ و محبوبیّت نزد خدا به معنای خاصّ 🔹عدم تلازم بین برخورداری از نعمات مادّی، و محبوبیّت عندالله ( هر متنعّمی، رستگار نیست ) 🔹دعوت عمومی و همگانی انبیاء ( سلام الله علیهم )، یکی از نعمات و امداد های عامّ الهی 🔹اشاره ای به فهم نادرست از اسلام رحمانی 🔹رابطه ی بین سنّت الهی امداد و تکریم بنی آدم ( نظری بر معنای " تکریم بنی آدم " ) 🔹چیستی سنّت إمهال ( امهال، فرصتی برای توبه و جبران ) 🔹توضیح معنای سنّت استدراج 🔹روبرو شدن افراد مکّار، با سنّت استدراج ( مواجهه ی مکّاران، با مکر الهی ) 🔹تنبیه و ایقاظ، یکی از حکمت های بلا های دنیوی مؤمن ( مؤمن مجرم غیر مکّار ) .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۶.۲۵.mp3
13.64M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و هفتم ( ۹۹.۶.۲۵ ) 🆔 @bayyenat_media
16.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥|ببینید: ☄ بخش اول سخنرانی معظّم له، در همایش "استیضاح به نفع مردم" 📆 تاریخ برگزاری : ۹۹/۷/۳ 🕌 مشهد مقدّس 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🔴 آمریکا و انگلیس، بزرگترین مصداق سلاطین جور روزگار 🌹حضرت امام (ره): از بزرگترین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر و شـریف ترین و لطیف ترین و مؤثر ترین آن در نفوس، مخصوصـاً اگر علمـاء دین و رؤساء مـذهب (اعلی الله کلمتهم) مباشـر آن باشند، امر به معروف و نهی از منکر کسانی است که اهل معروف باشند و به عمل به واجبات و مستحب دین شناخته شده باشند، کسـانیکه خود از منکرات و بلکه از مکروهـات دوري میکننـد و به اخلاق انبیـاء و روحـانیین متخلق باشـند و خود را از اخلاق سفیهان و اهل دنیا منزه بدارند، به طوريکه عمل و زي و اخلاق آنان خود آمر به معروف و ناهی از منکر و الگو براي مردم باشـد، و اما اگر (العیاذ بالله) برخلاف این باشـند و مردم عالم دین را که مـدعی جانشـینی انبیاء و زعامت امتنـد را ببیننـد که به گفته هاي خود عمل نمیکنـد طبعا رفتار او باعث ضـعف عقیـده مردم و جرئت یافتن آنان بر معاصـی و بـد گمان شدنشان به سـلف صالح می شـود، پس بر علمـاء و مخصوصـاً رؤسـاء مـذهب واجـب است از مواضـع تهمت دوري کننـد، و بزرگـترین موضـع تهمت تقرب به سلاطین جور و رؤساء ظلمه است، و بر امت اسـلامی است که اگر به عالمی اینطوري برخورد کردند اگر احتمال صـحت میدهند عمل او را حمل بر صـحت کنند و الاّ از او اعراض نموده او را از خود برانند چون چنین فردي روحانی نیست و تنها به لباس روحانیت در آمده، شیطانی است که رداء علماء را به تن کرده، پناه میبریم به خدا از شرّي که چنین افراد براي اسلام دارند. 📚کتاب تحریر الوسیله، مراتب امر به معروف و نهی از منکر، مرتبه سوم، مسئله پانزدهم 🆔 @bayyenat110
10.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌸 تبیین سبک زندگی روحانیّت اصیل 📿 دین، علّت محدثه و مُبقیّه ی انقلاب سال ۵۷ 🌺 حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۹۴.mp3
2.05M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و چهارم 🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼 🌼 رسول خدا -صلی الله علیه و آله- فرمودند: 🌼 اَلرّوحُ وَ الرّاحَةُ وَ الفَلَجُ وَ الفَلاحُ وَ النَّجاحُ وَ البَرَكَةُ وَ العَفوُ وَ العافيَةُ وَ المُعافاةُ وَ البُشرى وَ النَّصرَةُ وَ الرِّضا وَ القُربُ وَ القَرابَةُ وَ النَّصر وَ الظَّـفَرُ وَ التَّمكينُ وَ السُّروُر وَ المَحَبَّةُ مِنَ اللّه‏ِ تَبارَكَ وَ تَعالى عَلى مَن اَحَبَّ عَلىَّ بنَ اَبى طالِبٍ عليه‏السلام وَ والاهُ وَ ائتَمَّ بِهِ وَ اَقَرَّ بِفَضلِهِ وَ تَوَلَّى الأَوصياءَ مِن بَعدِهِ وَ حَقٌ عَلَىَّ اَن اُدخِلَهُم فى شَفاعَتى وَ حَقٌ عَلى رَبّى اَن يَستَجيبَ لى فيهِم وَ هُم اَتباعى وَ مَن تَبِعَنى فَاِنَّهُ مِنّى؛ 🌼 آسايش و راحتى، كاميابى و رستگارى و پيروزى، بركت و گذشت و تندرستى و عافيت، بشارت و خرّمى و رضايتمندى، قرب و خويشاوندى، يارى و پيروزى و توانمندى، شادى و محبّت، از سوى خداى متعال، بر كسى باد كه على بن ابى طالب را دوست بدارد، ولايت او را بپذيرد، به او اقتدا كند، به برترى او اقرار نمايد، و امامانِ پس از او را به ولايت بپذيرد. بر من است كه آنان را در شفاعتم وارد كنم. بر پروردگار من است كه خواسته مرا درباره آنان اجابت كند. آنان پيروان من هستند و هر كه از من پيروى كند، از من است. 📚بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 27، ص 92 {شبیه این حدیث در المحاسن ج1 ، ص152} 🆔 @bayyenat110