eitaa logo
بیّنات
12.2هزار دنبال‌کننده
700 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
8.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 📹|ببینید: 💐صبر در طاعت، موجب رشد حقیقی نفس 🥀صبر در طاعت، برتر از صبر در مصیبت 🌹حامد وفسی 🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 🍃 🆔 @bayyenat110
📷| جامعه، هنگامی فاطمی است که... 🌹حامد وفسی 🦋 و 🆔 @bayyenat110
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🎥|ببینید: ❇️صدق و کذب ما در اقتداء به حضرت زهراء (سلام الله علیها) ۱ ❌ناسازگاری بی نمازی و اقتداء به حضرت زهراء (سلام الله علیها) 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🦋 🆔 @bayyenat110
🌹خالی از لطف نیست که احتجاج حضرت علّامه امینی -ره- را در این جا عرض کنم. می‌گویند ایشان را در مجلسی از علمای حدیث حجاز دعوت کرده بودند و حضرت علّامه -ره- از آن ها سوال می‌کند که آیا این حدیث «مَنْ ماتَ وَ لَمْ یعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیة» از نظر سند صحیح است؟ علمای اهل حدیث عربستان آن را تایید می‌کنند و می‌گویند این روایت صحیح است. 🌹حضرت علّامه -ره- سوال می‌کنند: پس از رحلت رسول اکرم -ص-، امام زمانِ حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- چه کسی بود؟! این احتجاج آقایان را شوکه می‌کند؛ 🌹زیرا قطعاً آن دو نفر نیستند؛ چون که حضرت بر آن ها غضبناک بود و تا آخر هم با آن ها سخن نگفت. 🌹از طرفی هم که نمی‌شود حضرت زهرا -سلام الله علیها- امام زمان خود را نشناخته باشد و نعوذ بالله به مرگ جاهلیت از دنیا رفته باشد! 📚برگرفته از کتاب هارون(بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام)، ص ۲۲۴ ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۱۲ .mp3
1.91M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و دوازدهم 🆔 @bayyenat110
6.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📽|ببینید: ❇️صدق و کذب ما در اقتداء به حضرت زهراء (سلام الله علیها) ۲ 🌸جنگ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی حضرت زهرا (س) ♨️سیاسی بودن، وظیفه ی هیئت های مذهبی 🌷حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🦋 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی علامه مصباح.mp3
4.64M
💐💐💐 💐💐 💐 🔈/بشنوید: 📻 گفت و گوی با موضوع "بررسی شخصیت، آراء و اندیشه های علّامه مصباح یزدی" 🌹حامد وفسی 📆 ۵ شنبه، ۲۵ دی ۱۳۹۹، رادیو گفتگو 💐 💐💐 💐💐💐 🆔 @bayyenat_media
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌼🌼🌼 🌼🌼 🌼 🎞|ببینید: 🌻ملاک هایی برای شناخت توبه حقیقی و تائب حقیقی ⛔️ رضایت از گناه و اظهار آن نزد غیر، بزرگتر از خود ارتکاب گناه 🍃حامد وفسی 🌼 🌼🌼 🌼🌼🌼 🌺 🆔 @bayyenat110
7.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 📽|ببینید: 💐شروط معراجیّت نماز 🌿استفاده از فرصت پیش آمده در جامعه، برای رشد هرچه بیشتر در عبودیّت 🎤حامد وفسی 🌺 🌺🌺 🌺🌺🌺 🌹 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥|ببینید: 🌹پاسخ حضرت امام -ره- به تعریفات آیت الله مشکینی از وی 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
7.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔥ادبیّات مَنقلی ⚠️ علت پر رویی و دریدگی برخی دولتمردان، در کلام حضرت امیر (ع) 🌹استاد آیت الله وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۵ ♻️انصار با ابوبكر مخالفت كردند و به بيعت با سعدبن‌عباده فرا خواندند و علي در خانه‌اش نشست؛ نه با آن‌ها بود و نه با اين‌ها و سپس انصار همه با ابوبكر بيعت كردند كه بيعت آن‌ها به دليل يكي از اسباب ذيل بود: ۱. به زور از آن‌ها بيعت گرفته شد. ۲. برايشان مشخص شد كه ابوبكر به خلافت حق‌دارتر است؛ بنابراين به بيعت با او تن در دادند. ۳. و يا اين‌كه بدون هدف اين كار را كردند و توجيه چهارمي براي كارشان وجود ندارد. ♻️اگر شيعه بگويند به زور از انصار بيعت گرفته شده است، اين دروغ است؛ چون جنگي پيش نيامد و آن‌ها مردمي شجاع بودند و دو هزار قهرمان اسب سوار بودند... ♻️اگر آن‌ها مي‌دانستند كه حق با ابوبكر نيست، هرگز پسر عمويشان را رها نمي‌كردند و با مردي كه نه قبيله بزرگي و نه ثروتي... داشت بيعت نمي‌كردند؛ ♻️پس تنها دليل بيعت آن‌ها با ابوبكر اين بود كه آن‌ها دليل درستي از پيامبرشان داشتند كه نشانگر آن بود كه خلافت حق ابوبكر است. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۵۵ نكته و مطلب بسيار مهمي در اين جا است كه انصار (بعضي از آن‌ها) با ابوبكر بيعت كردند چون در سقيفه فهميدند كه حق با ابوبكر است؟! خوب اهل سنت و وهابي‌ها بگويند كه آن انصار كه بيعت كردند، روي چه دليل و سندي فهميدند؟ اگر واقعاً دليل بر حقانيت ابوبكر داشتند حتماً آن را بازگو مي‌كردند نه اين‌كه ما با فرض و ظنّ و گمان بگوييم حتماً يك دليلي داشته‌اند بي‌خودي كه انسان كاري نمي‌كند؟ ...وَإِنَّ الظَّنَّ لَا يُغْنِي مِنَ الْحَقِّ شَيْئًا ظن و گمان به‌هيچ‌وجه [آدمي را] از [شناخت] حقيقت كفايت نمي‌كند؛ و تقليد از انصار هم به فرمايش قرآن ممنوع است: وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ... و چيزي را كه بدان علم نداري دنبال نكن. دليل حقانيت ابوبكر چيست؟! جالب است به متون خود اهل سنت در مورد سقيفه مراجعه كنيم و ببينيم چه اتفاقي در سقيفه افتاد: آن‌ها بدون اطلاع اهل بيت و مهاجرين و... در زماني كه اهل بيت -علیهم السلام- و اصحاب، مشغول كفن و دفن پيامبر -ص- بودند و سخت عزاداري مي‌نمودند اينان براي امارت مسلمانان شورا تشكيل دادند و از همين آقاي ابوبكر و عمر هم دعوت نكردند و تا آن موقع نمي‌دانستند كه حق با ابوبكر است، اما وقتي پيامبر -صلی الله علیه و آله- براي اين‌كه مردم گمراه نشوند دستور داد قلم و كاغذ بياورند و عمر گفت پيامبر هذيان مي‌گويد و آيات قرآن را نديده گرفت و گفت قرآن براي ما كافي است و در آن‌جا اصحاب نزاع كردند و پيامبر آن‌ها را از محضر خود اخراج نمود؛ پس انصار نمي‌دانستند كه حق با ابوبكر است وگرنه او را دعوت مي‌نمودند. به هر صورت ابوبكر و عمر و ابوعبيده جراح خود را به آن مجلس رساندند. در آن‌جا بحث از حقانيت و اين‌كه چه كسي افضل است نشد و آيات قرآن و احاديث پيامبر -ص- ملاك قرار نگرفت و انصار اول پيشنهاد كردند كه رهبر و امير از آن‌ها باشد ولي اين سه قبول نكردند و قرابت با پيامبر را ملاك شرافت و فضيلت قرار دادند (برخلاف معيار فضيلت در دين اسلام؛ زيرا قرآن مي‌فرمايد: اي مردم ما شما را از يك زن و مرد آفريديم و شما را تيره‌ها و قبيله‌ها قرار داديم تا يكديگر را بشناسيد [اينها ملاك برتري نيست] قطعاً ارجمندترين شما نزد خداوند پارساترين شما است...». بعد قرار شد يك امير از انصار و يك امير از آن‌ها باشد اما عمر گفت نمي‌شود كه دو رهبر در يك كشور باشند و در آخر قبول كردند امير از آن‌ها باشد و وزير از انصار يعني قدرت حاكميت را تقسيم نمودند و درك كردند كه ابوبكر افضل براي امارت مسلمين است. نتيجه بحث: اجتماع سقيفه در حقيقت، تقسيم قدرت حاكميت و امارت بود و ملاك حقانيت اين سه نفر قرابت با رسول اكرم بود و قرار شد امير از آن‌ها و وزير از اين‌ها باشد و هيچ بحثي از حق بودن ابوبكر هم نبود و خود ابوبكر هم خود را مُحِق نمي‌دانست همان‌طور كه تا آخر عمر آن را مي‌گفت من بهترين شما نيستم. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110