هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵جلسه صد و پنجاه و سوّم ( ۹۹.۱۱.۲۸ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هشتاد و دوم»
🔹آغاز شرح حدیث هجدهم، با موضوع ذکر
🔹دوام مقام توبه و إنابه برای سالک تا بالاترین منازل سلوک ( ضرورت استمرار این کمالات تا سر منزل مقصود )
🔹ضرورت معیّت فکر و ذکر، تا مقامات عالیه ی سلوک
🔹مغفول ماندن رشدِ بُعد عقلانی و بی توجهّی به مسئله ی مهمّ عقائد، در بین بزرگان علمی و سیاسی کشور
🔹فهم ارزش های ناب اسلام عزیز، مبتنی بر تحقیقات عمیق و گسترده
🔹تمییز بین مکاتب، با اسلام ناب، نیازمند تعقّل و تحقیق ژرف
🔹نفس در مقام تعقّل، قابل و پذیرنده ی علم، نه فاعلِ موجد و تولیدگر
🔹اشاره ای به جایگاه عقل نظری و مدرَکات آن، و همچنین عقل عملی
🔹مأموریّت فکر، در سیر الی الله و رشد سالک
🔹ضرورت کسب یقین به معنای اخصّ، در باور های عقیدتی
🔹تبیین جایگاه سلوکی ذکر
🔹تمثیلی در بیانِ سست بودن تقدّس ها و ایمان های بدون تعقّل و تعمّق فکری و عقیدتی
🔹اشاره ای به ضرورت اجتهاد در عقائد ( عدم جواز تقلید در عقائد )
🔹مسئله ی ولایت فقیه، از مسائل کلامی و غیر تقلیدی
♦️سیاسی
🔻کوتاهی یا خیانت برخی مسئولین جمهوری اسلامی در مقام گسترش و تعمیق معارف دین و مسائل عقیدتی در جامعه
🔹فکر و ذکر، در تعاون با هم، نه در تعارض با یکدیگر
🔹محال بودن تفکّر به معنا و اصطلاح علم منطق، برای حضرات اهل بیت ( سلام الله علیهم )
🔹تحقیق دینی و تحصیل معارف از شرایط تأثیر ذکر ( در نفوس ناطقه )
🔹ذکر زبانی، از مراتب مقدّماتی ذکر
🔹ذکر لسانی، ابزاری مفید برای عقل عملی ( بویژه در مورد سالک مبتدی )
🔹ضرورت توجّه به برخی آداب ذکر و آثارشان
♦️سیاسی
🔻تغییر صورت ظاهری شهرها بویژه تهران، از ظاهر اسلامی به ظاهر غربی ( کتابت آیات، روایات و دیگر اذکار بر دیوار شهرها، در اوائل انقلاب )
🔻تغییر فضای تبلیغی صدا و سیما، در جهت غیر دینی و غربی شدن
🔻ضرورت استفاده همگانی بخصوص مسئولین از هنر، در جهت تذکّر ( احیاء معارف و تلقین اذکار به افراد، در لباس هنر )
🔻ضرورت تلقین آموزه های دین توسّط همه ی نهادهای فرهنگی نظام، بویژه آموزش و پرورش و صدا و سیما.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️🥀♦️🥀♦️🥀♦️
📽| #جنجالی
❌تربیت مفسدین فی الارض، ثمره تفکر رئیس دولت سازندگی !
⚠️ نابودی عدالت، به اسم پیشرفت کشور
🔥استاد آیت الله وفسی
☄#نشر_حداکثری
╭━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╮
@bayyenat110
╰━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╯
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۶۰
♻️شيعه از [حضرت] علي روايت ميكند در حاليكه غمگين بود نزد يارانش آمد و گفت: چگونه رفتار ميكنيد وقتي در زمانهاي بسر بريد كه حدود، در آن اجراء نميشود. و مال مردم به ناحق خورده ميشود و با دوستان خدا دشمني و با دشمنان خدا دوستي ميشود؟ گفتند اي اميرالمؤمنين اگر آن زمان را دريافتيم چه كنيم؟ گفت: همانند ياران عيسي باشيد كه با ارهها اره شدند و به دار آويخته شدند؛ مردن در عبادت خداوند بهتر از زندگي با گناه و نافرماني است. (نهجالسعاده، 2/639).
♻️سؤال اين است كه چگونه اين فرمان امام علي با تقيه شيعيان جور درميآيد؟
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🌷#پاسخ به #شبهه ۶۰
هر زمان كه فقط اسلام و ظواهر آن مثل حدود اجرا گشت و با دوستان خدا دوستي و با دشمنان خدا دشمني شد، وظيفه انسان مؤمن يعني شيعه اين است كه براي مبارزه با حاكمان ظالم و حفظ وحدت مسلمين تقيه نمايد (مثل حضرت امام حسن و بقيه امامان -علیهم السلام- )
اما اگر از اسلام فقط اسمش باقي است و حدود الهي اجراء نميشود و... تقيه جايز نيست و بايد علني عليه ظالمين جنگيد و تا مرز شهادت پيش رفت ( مثل حضرت امام حسين -علیه السلام- )
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۲۰ .mp3
1.54M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
●━━━━━━──────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🌹حامد وفسی
📆 جلسه صد و بیستم
🆔 @bayyenat110
💞💞💞💞💞
💞كانَ رَسُولُ اللّه ِ -صلي الله عليه و آله- يَقُولُ: إِذا اُمـَّتى تَواكَلَتِ الْأَمـْرَ بِاْلمـَعْرُوفِ وَالنَّهىَ عَنِ الْمُنْكَرِ فَلْيَأْذَنوُا بِوِقاعٍ مِنَ اللّه ِ
💞حضرت امام رضا -عليه السلام- فرمودند:
💞رسول خدا -صلي الله عليه و آله- همواره مى فرمودند: هرگاه امّت من از انجام امر به معروف و نهى از منكر سرپيچى كنند و آن را به يكديگر واگذار نمايند، گويا با خـداوند اعـلان جنگ داده اند.
📚وسائل الشيعه، ج 11، ص 394
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۲۱ .mp3
1.38M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
●━━━━━━──────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🌹حامد وفسی
📆 جلسه صد و بیست و یکم
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹🌹🌹🌹🌹
🎞|ببینید:
🧠 بیان اهمّیّت موضوعِ تفکّر
⏳موضوع هر علم، بیانگر ارزش و جایگاه آن علم
💓حضرت آیت الله وفسی
#انتخابات
╔═.🍃🕊.══♥️══╗
@bayyenat110
╚═♥️═══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💓💓💓
💓💓
💓
╭━━⊰•❀❀•⊱━━╮
💔یا مهدی💔
╰━━⊰•❀❀•⊱━━╯
🎥 بازنشر/ببینید:
💝 فرمایشات آیت الله وفسی درباره تاریکی دنیا، بی نور امام زمان (ارواحنا فداه)
💓فرصت ها کم، امام زمان در حال دستگیری، امّا لبیک نگفتیم...
💓
💓💓
💓💓💓
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران👇🏻👇🏻👇🏻
╔═.🍃🕊.══♥️══╗
@bayyenat110
╚═♥️═══.🍃🕊.═╝
استاد آیت الله وفسی نیمه شعبان.mp3
3.99M
╭━━⊰•❀❀•⊱━━╮
💓یا مهدی💓
╰━━⊰•❀❀•⊱━━╯
🔉/ #ویژه
💖نطق طوفانی آیت الله وفسی به مناسبت ولادت با سعادت قائم آل محمد حضرت بقیة الله (ارواحنا فداه)
📆 شعبان ۱۴۴۲
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
#سخنرانی
╔═.🍃🕊.══💝══╗
@bayyenat110
╚═💝═══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💗💗💗
💗💗
💗
╭━━⊰•❀❀•⊱━━╮
🌺یا مهدی🌺
╰━━⊰•❀❀•⊱━━╯
🎥 بازنشر/ببینید:
❣رفیق ترینِ رفیقها، امام زمان -علیه السلام-
💝داستان زیبای مردی که عاشق حضرت حجت -عج- بود
💞 دلمان را به آقا بدهیم...
🌹استاد آیت الله وفسی
💗
💗💗
💗💗💗
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران👇🏻👇🏻👇🏻
╔═.🍃🕊.══♥️══╗
@bayyenat110
╚═♥️═══.🍃🕊.═╝
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۶۱
♻️خداوند در قرآن اصحاب را ستوده است. (اعراف ۱۵۶-۱۵۷ ) «و رحمتم همه چيز را فراگرفته و آن را براي آنها كه تقوا پيشه كنند و زكات را بپردازند و آنها كه به آيات ما ايمان ميآورند مقرر خواهم داشت! همانها كه از رسولِ نبیِّ امي پيروي ميكنند، پيامبري كه صفاتش را در تورات و انجيلي كه نزدشان است مييابند؛ آنها را به معروف دستور ميدهد و از منكر باز ميدارد، اشياء پاكيزه را براي آنها حلال ميشمرد و ناپاكيها را تحريم ميكند و بارهاي سنگين و زنجيرهايي را كه بر آنها بود (از دوش و گردنشان) برميدارد و از نوري كه با او نازل شده پيروي نمودند آنان رستگارانند» (آل عمران ۱۷۲ و ۱۷۳ و انفال ۶۲ و ۶۳ و آل عمران ۱۱۰)
در سوره فتح آيه ۲۹ ميفرمايد «محمد -صلی الله علیه و آله- فرستاده خدا است و كساني كه با او هستند در برابر كفار سرسخت و شديد و در ميان خود مهربانند، پيوسته آنها را در حال ركوع و سجود ميبيني درحالي كه همواره فضل خدا و رضاي او را ميطلبند (تا آنان را به بهشت وارد نمايد) نشانه (اطاعت) آنها (از خداوند) در صورت شان از اثر سجده (و عبادت) نمايان است مراد اين است كه اثر عبادت و صلاح و اخلاص براي خداوند متعال بر چهره مؤمن آشكار ميشود اين توصيف آنان در تورات و توصيف آنان در انجيل است همانند زراعتي كه جوانههاي خود را خارج ساخته سپس به تقويت آن پرداخته تا محكم شده و برپاي خود ايستاده است و به قدري نمو و رشد كرده كه زارعان را به شگفتي وامي دارد؛ اين براي آن است كه كافران را به خشم آورد ( يعني: حق تعالي مسلمانان را بسيار نيرومند ميگرداند تا مايه خشم و غيظ كافران گردند ولي) كساني از آنها را كه ايمان آورده و كارهاي شايسته انجام دادهاند خداوند وعده آمرزش و اجر عظيمي (كه بهشت است) داده است. (البته اين مثل شامل صحابه رسولالله و همه كساني از افواج ايمان و لشگريان اسلام در گذار عصرها و نسلها ميشود كه نقش قدمشان را دنبال و بر راه و روش ايشان رهرو باشند) و آيات زياد ديگري هست كه خداوند در آن اصحاب را ميستايد و شيعيان ميگويند اصحاب در دوران حيات پيامبر -صلی الله علیه و آله- مؤمن بودهاند اما بعد از وفات او مرتد شدهاند عجيب است! چگونه همه اصحاب بعد از وفات پيامبر -صلی الله علیه و آله- به اتفاق، مرتد شدند؟! و چرا آنها بايد از دين برگردند و مرتد شوند؟! مگر آنكه شما شيعيان بگوييد كه آنها با خليفهكردن ابوبكر مرتد شدند پس ما به شما ميگوييم چرا اصحاب به اتفاق همه با ابوبكر بيعت كردند؟ آيا از ابوبكر ميترسيدند؟! و آيا ابوبكر داراي قدرت بود و از آنها به زور بيعت گرفت؟ ابوبكر از قبيله بنيتيم قريش بود كه افراد اين قبيله از افراد ديگر قبيلههاي قريش كمتر بودند و از ميان قبايل قريش بنيهاشم و بنيعبدالدار و بنيمخزوم افرادشان بيشتر و مهمتر بودند پس وقتي ابوبكر توانايي نداشت كه به زور از اصحاب بيعت بگيرد چرا اصحاب به خاطر ابوبكر جهاد و ايمان و ياريكردن و پيشگام بودنشان در اسلام را فدا ميكنند؟!
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷بخش اول #پاسخ به #شبهه ۶۱
متأسفانه بسيار تلاش ميشود بين صحابه واقعي پيامبر با هر كسي كه كنار پيامبر بوده است خلط شود براي شناخت صحابه خصوصاً سابقين آنها از اطرافيان پيامبر توجه به جنگ احد و علل شكست مسلمانان در اين غزوه بسيار حائز اهميت است.
الف. آيات قرآن كريم در سوره آل عمران به روشني وضعيت صحابه و حالات روحي و معنوي و عملكرد ظاهري آنها را افشا ميكند و از آنجا كه قرآن بررسي صحابه را صراحتاً بيان ميكند جواب دندانشكني است به تقدسنمايي بعضي از دانشمندان اهل سنت ـــ كه از پاپ، كاتوليكتر و دلسوزتر از مادر شدهاند ـــ و ميگويند ما نبايد درباره صحابه و كارهايشان سخني بگوييم و آنها را نقّادي كنيم و فقط بايد آنها را تمجيد كنيم و رواياتي را از پيامبر در اين باره نقل ميكنند كه اين روايات با صراحت آيات قرآني معارض است.
ب. مشابهت تاريخي اين دو واقعه:
۱. شايعه كشتهشدن پيامبر اكرم -صلی الله علیه و آله- و عكسالعمل صحابه كه عبارت بود از بيتوجهي به فرمان پيامبر، سستي و ضعف، فرار و دنياطلبي عدهاي از آنها و در مقابل آخرتطلبي عده كمي از صحابه.
۲. وقوع رحلت پيامبر اكرم و عكسالعمل صحابه كه عبارت بود از تهديد عمر به قتل صحابهاي كه بگويد «محمد مرده است» (ضمناً نشان ميدهد كه عمر از معارف ديني و قرآن كريم تا چه اندازه بهره داشته است) و بيتوجهي به دستور پيامبر -صلی الله علیه و آله- در غدير. وقتي ما عملكرد بزرگان و سابقين صحابه را در شايعه قتل پيامبر شناختيم آن هم شناختي كه به وسيله خود قرآن كريم به دست آمده است بهتر ميتوانيم وضعيت صحابه را بعد از وقوع رحلت پيامبر -صلی الله علیه و آله- درك كنيم كه آنها چقدر مطيع فرامين پيامبر بوده و نسبت به حق و دين خدا تا چه اندازه حاضر به فداكاري ميشدند.
بررسي تاريخي نشان ميدهد كه عبدالله ابنابيسلول جزء شوراي مشورتي پيامبر بوده است و آيا ايشان هم جزء صحابه بوده است و آيات تمجيد از صحابه شامل حال او و كساني كه مثل او بوده اند ميشود؟ خير. اما ما ميفهميم كه پيامبر -صلی الله علیه و آله- به همه مسلمانان احترام ميگذاشته است و با بزرگان مردم مسلمان مشورت مينمود و به هر صورت فرد مذكور با ۳۰۰ نفر، از سپاه پيامبر -صلی الله علیه و آله- جدا شدهاند. (۷۰۰ نفر در جنگ احد بودند).
نتيجه بررسي آيات ۱۵۲ تا ۱۵۵ سوره آلعمران:
۱. خداوند به وعده خود وفا ميكند اگر مسلمانان مطيع خداوند باشند.
۲. مسلمانان سستي كردند و در كار جنگ اختلاف نمودند (اذا فَشِلتُم و تَنازَعتم)
۳. نافرماني كردند (عصيتم)
۴. گروهي از شما دنيا ميخواهد (منكم من يريد الدنيا) گروهي از شما آخرت ميخواهد (و منكم من يريد الاخرة)
۵. خداوند شما را امتحان ميكند.
۶. خداوند مؤمنان را ميآمرزد (و لقد عفا عنكم والله ذوفضلٍ عليالمؤمنين)
۷. شما فرار ميكرديد به طرف بالاي كوه (اذ تصعدون)
۸. به كسي توجه نميكرديد و در حاليكه پيامبر از پشت سر شما را به [دفاع و جهاد ] فراميخواند (و لا تكون علي احدٍ و الرسول يدعوكم في اُخراكم)
۹. پس خدا شما را به غمي روي غم سزا داد (فأثابكم غمّاً بغمٍ)
۱۰. گروهي از شما گمانهاي دوران جاهليت بر خدا داشتند (يظنون بالله غيرالحق ظنّ الجاهليه)
▪️ادامه پاسخ به شبهه در پست بعدی
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷بخش دوم #پاسخ به #شبهه ۶۱
نتيجه:
۱. گروهي از مسلمانانِ گرد وجود پيامبر -صلی الله علیه و آله- منافق بودند يا از منافقين، فريبخورده و از جهاد بازماندند.
۲. جمعي از مسلمانان سستي كردند.
۳. جمعي از مسلمانان اختلاف نمودند.
۴. جمعي نافرماني كردند.
۵. جمعي طالب دنيا بودند.
۶.جمعي طالب آخرت بودند.
۷. جمعي مؤمن بودند و به سبب خطايشان مورد مغفرت الهي قرار گرفتند.
۸. گروهي به طرف بالاي كوه فرار ميكردند.
۹. گروهي با اينکه پيامبر آنها را فرمان ميداد و به ياري ميطلبيد به او بيتوجه بودند.
۱۰. گروهي به خداوند ظن سوء و جاهلي داشتند.
فقط خداوند يك گروه را تمجيد ميكند؛ زيرا آنها همانهايي بودند كه با فداكاري و ايمان بدون اشتباه كنار پيامبر -صلی الله علیه و آله- مقاومت كردند كه بعضي آنها را تعداد اندكي شمردهاند. البته به جز مؤمنين معفوّ (عفوشده) بقيه گروهها ميتوانند با هم تداخل در مصداق داشته باشند مثلا كسي، هم مصداق گروه ۹ باشد هم مصداق گروه ۱۰
۱۰. اما آياتي كه در تعريف و تمجيد اصحاب پيامبر -صلی الله علیه و آله- وارد شده ميفرمايد كه چنين كساني با اين صفات و خصوصيات ياران پيامبر هستند. به قول ضربالمثلي كه ميگويد: آقايان (وهابيها) شيپور را از سر گشادش ميزنند و مطلب را وارونه جلوه ميدهند. خداوند در اين آيات تمجيد صحابه را نميگويد مثلا آيه نميگويد زيد و عمرو اين صفات را داشتهاند بلكه بهصورت آشكار ميفرمايد اصحاب رسول، نه هر كس كه گِرد وجود پيامبر است ـــ يعني حتي منافقين و افراد سستايمان ـــ هر كس كه به درجه و افتخار صحابه پيامبر -صلی الله علیه و آله- برسد اين چنين كسي است و چنين صفات شايستهاي را دارد؛ و با اين ملاك بسيار عالي كه قرآن به ما ميدهد ميتوانيم اصحاب پيامبر را شناسايي كنيم.
آيه ۲۹ سوره فتح ميفرمايد:
۱. محمد رسول خداست يعني فقط در مورد ايشان مصداق مشخص شده است.
۲. كساني كه با محمدبنعبدالله هستند، اين صفات را دارند: الف. بر كفار شديد هستند ب. نسبت به هم مهربان هستند ج. آنها اهل ركوع و سجده ميباشند يعني اهل عبادتند و به دنبال رضاي الهي ميباشند ه. علامت ايشان آثار سجده بر چهرههايشان ميباشد و. ايمان دارند و عمل صالح انجام ميدهند.
نتيجه: هر كس از اطرافيان پيامبر -صلی الله علیه و آله- اين صفات را نداشت از اصحاب پيامبر نيست. مثلا كسي كه نسبت به مؤمنين شديد باشد يا اهل عبادت نباشد يا نسبت به كفار مهربان باشد يا آنكه ايمان يا عمل صالح نداشته باشد؛ اين چنين كسي جزء صحابه نيست. مهمتر از همه ـــ كه تشخيص آن براي ما مشكل است ـــ به دنبال رضاي الهي نباشد ولي تظاهر كند به اينكه من براي رضاي خدا كار ميكنم و اين علم (تشخيص چنين فردي) مخصوص خدا و هر که خدا بخواهد می باشد. زيرا منافقين هم تظاهر مينمودند كه براي رضاي خداوند كار ميكنند.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
╭━━⊰•❀❀•⊱━━╮
🌺یا مهدی🌺
╰━━⊰•❀❀•⊱━━╯
🔮ماجراهای عجیب علّامه محمّد تقی مجلسی -ره- و کربلایی کاظم ساروقی
🌸حضرت آیت الله وفسی
╭━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╮
@bayyenat110
╰━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
╭━━⊰•❀❀•⊱━━╮
🇮🇷جمهوری + اسلامی🇮🇷
╰━━⊰•❀❀•⊱━━╯
❌هدف این نبود که اسلام بشود یک عنوان تشریفاتی و ظاهری
🌹حضرت آیت الله وفسی
╭━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╮
@bayyenat110
╰━━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━━╯
122.mp3
1.49M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
●━━━━━━──────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🌹حامد وفسی
📆 جلسه صد و بیست و دوم
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹حضرت امام (ره):
🇮🇷ملی گرایی، اساس بدبختی مسلمین است...
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران👇🏻👇🏻👇🏻
╔═.🍃🕊.══♥️══╗
@bayyenat110
╚═♥️═══.🍃🕊.═╝
🔵جلسه صد و پنجاه و چهارم ( ۹۹.۱۲.۵ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هشتاد و سوم»
🔹اشاره ای به معنای "قرب الهی"
🔹مسئله ی تعظیمِ در حدّ رکوع و سجده در برابر غیرِ خداوند ( مسئله ی تعظیم شخصیّت های مشهور در مقابل مردم )
♦️سیاسی
🔻عدم برخورد قاطع و مناسب با رفتار نا به هنجار اشخاص مشهور و چهره، بستری برای عادی و مرسوم شدن آن
🔹آداب دعا و ذکر
🔹بهتر بودن انجام علنیِ واجبات
🔹مراتب ذکر
🔹ذکر بودنِ وجود قرآن و اولیای الهی ( سلام الله علیهم )
🔹توجّه به مکان و زمان ذکر ( جواز و استحباب دعا و ذکر در حال استحمام، تخلّی، جماع و ... )
🔹اشاره ای به مقام والای اهل بیت ( سلام الله علیهم )
🔹ذکر بودنِ سر تا پای وجود حضرت امام خمینی (ره)
🔹عین الذّکر شدن، برترین اثرِ ذکر حقیقی ( نور گشتن برای هدایت دیگران )
🔹آثار ذکر و دعا در زیارت اهل قبور ( بی ارزش بودن برخی از رسوم در زیارت اهل قبور )
🔹جلیس و همنشین بودنِ خدا، برای ذاکر حقیقی
🔹اشاره ای به ضرورتِ تنزیه الفاظ از معانی مادّی و عرفی، در مقام انتسابِ به حضرت حقّ.
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۱۲.۵ .mp3
10.67M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حامد وفسی
🗓جلسه هشتاد و سوم ( ۹۹.۱۲.۵ )
🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻
✅ https://m.aparat.com/v/RWZVx
🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🦋💦💙💦🦋•✾••┈
📽| ببینید:
📿مشکل بودن کار تربیتی و عظمت نقش هدایتگری
⚔مخالفت با انبیاء -علیهم السّلام-، از باب درد نداشتن و نفهمیدن دردِ بیماری
👤استاد آیت الله وفسی
💧#کانال_ما_را_به_دوستان_انقلابی_خود_معرفی_نمایید
╭━━🍃❀🌺❀🍃━━╮
@bayyenat110
╰━━🍃❀🌺❀🍃━━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
❓❓ #پرسش
🕌 در حریم پاک و مطهّر اهل بیت، ماسک زدن چه لزومی دارد⁉️
⁉️آیا کرونا در حرم حضرت رضا -علیه السلام- وجود ندارد؟!
🌹استاد آیت الله وفسی
☄#نشر_حداکثری
💐#کانال_ما_را_به_دوستان_انقلابی_خود_معرفی_نمایید
╔═.🍃🕊.══♥️══╗
@bayyenat110
╚═♥️═══.🍃🕊.═╝
⁉️ #پرسش یکی از مخاطبین از محضر معظّم له
سلام عرض میکنم خدمت شما و استاد عزیز حضرت آیت الله وفسی
سوالی داشتم از محضر ایشان
آیا چون حرم اهل بیت پناهگاه مومنان است، رعایت دستورات بهداشتی، مانند ماسک زدن لازم نیست؟
و حرم اهل بیت مطهَّر است و کرونا در آنجا وجود ندارد؟
لطفا از جنبه معارف دینی این مطلب را تبیین فرمایید.
ممنونم.
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
اللهم صلی علی محمد و آل محمد
در پاسخ به سوالی که دوستان فرمودند، چند نکته را عرض می کنم:
اولاً نباید امور دنیایی و لوازم و وظایف زندگی دنیایی را با امور معنوی خلط کنیم؛ زیرا این کار باعث میشود که مغالطه رخ دهد و مطالب درهم شود؛ هر مومنی وظیفه دارد که تکالیف مادی و شرعی خود را انجام دهد؛ همچنین وظیفه دارد که توکل کند، توسل داشته باشد و دعا جزء وظایف و تکالیف دینی مومنین است و این امور با یکدیگر منافاتی ندارند.
ثانیا زمانی که خود حضرت رسول اکرم -صلی الله علیه و آله و سلم- با بدن دنیوی زندگی می کردند و یا حضرت سید الشهدا -علیه السلام- در کربلا حضور داشتند، در عین حالی که این بزرگان، مطهَّر بودند و ملجأ و پناه مومنان بودند، خود این حضرات وظیفه دنیوی خود را انجام میدادند؛
مثلاً آن اموری که برای حفظ صحتشان بود یا در مورد وظایف جنگی، نکات ایمنی را رعایت می کردند و به همه مومنین دستور میدادند که آنها هم به وظایف شرعی و دنیوی خود عمل کنند.
مثلا در جنگ احزاب، حضرت رسول اکرم -ص- دستور حفر خندق دادند.
حضرت سیدالشهدا -ع- در کربلا دستور دادند که دور خیمه ها خندقی بکنند و بوته هایی را داخل آن قرار دادند که وقتی دشمن حمله کرد آنها را اتش زدند؛ وجود مقدس این عزیزان، در عین حالی که مطهَّر هستند، ولی خودشان وظایف دنیوی را به صورت خیلی جدی رعایت می فرمودند.
ثالثاً اینجا مسئله برعکس است.
وظیفه مومنان این است که وجود مادّی حضرت رسول اکرم یا حضرت سید الشهدا -علیهماالسلام- در کربلا را حفاظت کنند؛ بنابر این در حرم حضرات معصومین مثل حضرت امام رضا -علیه السلام- اگر به مومنان تعرض شد –مانند زمان رضاخان که در آنجا حمّام خون به راه انداخت یا صدام که در نجف یا در کربلا این کار را کرد یا وهابی ها که این کار را کردند– وظیفه ما دفاع از حرم است.
پس اگر الان کرونا وارد حرم ها شده یا هر آلودگی دیگری که وارد حرم ها شود، وظیفه ما دفاع از این حرم هاست.
باید اگر پزشک ها دستور قطعی دادند که حرم ها ضد عفونی شده یا مردم ماسک بزنند، ما وظیفه داریم حرم ها را ضد عفونی کرده و آن دستورات لازم را برای تطهیر حرم ها انجام دهیم یا برای دارو هایی که ضد این میکروب ها و ویروس ها هستند آنها را استفاده کنیم.
بنابر این وظیفه ما دفاع از الودگی و کثیفی و ویروس هاست.
حالا اگر مثل ماسک زدن و این طور امور مطرح باشد این نیز جزء وظیفه ماست.
خصوصاً وقتی که حاکم شرعی بر اساس ولایت مطلقه حکم میدهد که ما باید دستورات ستاد کرونا را رعایت کنیم، باید رعایت کنیم.
هرچند این ستاد به علت عدم کفایتش دچار مشکل باشد یا به خاطر دستورات نامناسبی که داده است، شبهات زیادی مانند اینکه تصمیمات این ستاد، تصمیمات ضد دینی بوده، نسبت به مراکز دینی ناجوانمردانه رفتار کرده و مثلا برای تفریحگاه ها و مراکز فساد و فحشا، کنسرت و رقاصی و... سختگیری نمی کنند، خب البته این شبهات وجود دارد و مسئولین باید پاسخ گو باشند.
ولی به هر حال وظیفه ما اطاعت از دستورات بهداشتی است.
والسلام علیکم و رحمة الله
ان شاء الله که موفق باشید.
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران👇🏻👇🏻👇🏻
🆔 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
⁉️ #پرسش یکی از مخاطبین از محضر معظّم له
با عرض سلام و وقت بخیر
درباره مطلب آخر استاد که در کانال منتشر گردید، سوالی داشتم:
این مطلبی که بیان فرمودند " امور معنوی و دنیایی را نباید با هم خلط کنید" را درک نمیکنم، لطفا توضیح بیشتری در این باره بفرمایید.
سوال بعدی اینکه
چطور با توجه به امکان اشتباه ستاد ملی کرونا و نااهل بودن برخی از مسئولین و مغرض بودن برخی آقایانِ مسئول نسبت به دیانت مردم، مردم باید از دستور ستاد اطاعت کنند؟
لازمه ی این حرف آیا این نیست که در زمان طاغوت هم، مردم ملزم به اطاعت از حاکم فاسد بوده اند؟!
آیا باید به اوامر امریکا که به اصطلاح، کدخدای جهان معرفی میگردد، گوش فرا دهیم؟!
آیا ما باید زیر بار ظلم برویم؟
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
سلام علیکم و رحمة الله
امور معنوی را نباید با وظایف دینی و شرعی خلط نمود؛ زیرا اینها باهم هیچ منافاتی ندارند.
یعنی یک فرد خاصی به وسیله دعا و توسل یا صدقه و... به همراه تقوا یا ایمان قوی و اخلاص یا مضطر بودن، مورد عنایت قرار گرفته، خداوند حاجت او را برآورده یا شفاء میدهد، ولی آن فرد و دیگر از مومنان باید به تکالیف شرعی و وظایف عقلایی خودشان عمل کنند.
ما نسبت به حاکم کشور یا حاکمان جهانی وظیفه اطاعت نداریم؛ ولی باید از حکم ولی فقیه جامع الشرایط که نایب امام زمان -علیه السلام- است اطاعت نماییم.
اگر چه نسبت به حکم، انتقاد یا تردیدی هم داریم بازهم باید آنرا اطاعت کنیم و این مطلب، اجماع علمای شیعه میباشد و حتی اجرای آن وظیفه دیگر مجتهدان و مقلدین آنها نیز میباشد.
وظیفه ولی فقیه و دیگر مسئولان هم اینست که جواب سوالات را بگویند تا شبهات و ... رفع گردد.
یاعلی (ع)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران👇🏻👇🏻👇🏻
🆔 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
🌸🌸🌸🌸🌸
🌸حضرت امام كاظم -عليه السلام- فرمودند:
🌸إِنَّ الزَّرعَ يَنبُتُ فِى السَّهلِ وَلايَنبُتُ فِى الصَّفا فَكَذلِكَ الحِكمَةُ تَعمُرُ فى قَلبِ المُتَواضِعِ وَلا تَعمُرُ فى قَلبِ المُتَكَبِّرِ الجَبّارِ، لأِنَّ اللّه جَعَلَ التَّواضُعَ آلَةَ العَقلِ وَجَعَلَ التَّكَبُّرَ مِن آلَةِ الجَهلِ؛
🌸زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع جاى مى گيرد نه در دل هاى متكبر. خداوند متعال، تواضع را وسيله عقل، و تكبر را وسيله جهل قرار داده است.
📚تحف العقول ، ص 396
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
🔴#جنجالی
📹 بیانات مهم آیت الله وفسی درباره "جریان مراد و مریدی امروزی، در بین برخی از حوزویان"
✔️بخش اول
☄#نشر_حداکثری
┏━✨🌹✨🌸✨━┓
🌸 @bayyenat110 🌸
┗━✨🌸✨🌹✨━┛