eitaa logo
بیّنات
12.7هزار دنبال‌کننده
713 عکس
1.5هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐 روایت شنیدنی رهبر معظم انقلاب از مرحوم شهید نواب صفوی (ره) #امام_خامنه_ای 💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️ 🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸🌸 امام صادق عليه السّلام فرمودند : اِذا رأَیتمُ العَبدَ مُتفُقَّداً لِذُنوبِ النّاس ناسیا لِذنوبه فَاعلُمو اَنَّهُ مُكِرَ بهِ هرگاه دیدید كه بنده ای گناهان مردمان را جستجو می كند و گناهان خویش را فراموش كرده است بدانید كه او فریب شیطان را خورده است. 📚جهاد النفس،ح 237 🆔 @bayyenat110
6.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شکست پدر و مادر ندارد... 🔻مسئول #فحشاء و بی حجابی در کشور چه کسی است؟! 🎤حضرت استاد آیت الله وفسی ✅ @bayyenat110
🔴 🔅در زمان خلافت ابوبكر علي در جنگ با مرتدين مشاركت نمود و كنيزي از افراد اسيرشده بني‌حنيفه برده او شد كه بعدها علي از او صاحب فرزندي به نام محمدبن‌الحنفيه گرديد از اين چنين برمي‌آيد كه از ديدگاه علي خلافت ابوبكر درست بوده است و اگر درست نمي‌بود علي مشاركت با او را در اين امر نمي‌پسنديد. جواب : ۱.قبلا هم توضيح داديم با اسنادي كه طبري در تاريخ خود ذكر مي‌كند و ديگران هم نوشته‌اند حضرت علي -علیه السلام- و بني‌هاشم و بعضي از انصار و مهاجرين حاضر به بيعت نشدند و بعد از شهادت حضرت زهرا (س) به قول عايشه شش‌ماه بعد حضرت علي -علیه السلام- بيعت نمود و در آن‌جا هم به ابوبكر فرمود كه در اين مسئله ولايت ، من سزاوارتر از شما بودم و شما بر ما (اهل بيت) استبداد كرديد. ۲.حضرت علي -علیه السلام- با ابوبكر و عمر و ديگران به عنوان يك مسلمان برخورد مي‌كرد و مانند يك مشاور يا وزير و حتي زماني كه عمر به بيت‌المقدس رفت ، خليفه او شد. پس با اين دو نفر يا ديگران همكاري داشت. ۳. با توجه به نص صريح حضرت علی -علیه السلام- درباره مخالفت با حكومت ابوبكر نمي‌توان اين همكاري را به درست‌بودن خلافت آن‌ها تأويل نمود. ۴. در هيچ جاي دنيا همكاري كردن براي اهداف كلي و مهم به معني تأييد تمام اعمال و گفتار حاكمان نيست. اميرالمؤمنين -علیه السلام- براي حفظ وحدت و كيان اسلام و جامعه اسلامي فعاليت نمود خصوصاً در زمان حكومت خود روش‌هاي ضد عدالت و نژادپرستانه عمر در تقسيم اموال و مقامات را كنار گذاشت و عدالت ايشان در دوره سه خليفه و خلفاي بعدي بي‌نظير است و از همين جهت در شيعه و سنّي و غيرمسلمانان ضرب‌المثل است. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) ✨حضرت استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
🔵 سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام (ره) ✨توسط حضرت استاد آیت الله وفــســے (زیدعزّه) 📌سه شنبه ها ۱۹:۳۰ عباسی جنوبی ، کوچه شهید ذوالفقاری مسجد پنج تن آل عبا_علیهم السلام_حوزه علمیه رشاد
◾️◾️◾️◾️◾️◾️◾️ [صلوات الله] علی الجوهرۀ القدسیۀ فی تعیّن الانسیۀ صورۀ النفس الکلیۀ جواد العالم العقلیۀ بضعۀ الحقیقۀ النبویۀ مطلع الانوار العلویۀ عین عیون الاسرار الناجیۀ لمحبیهاعن النار ثمرۀ شجرۀ الیقین سیدۀ نساءالعالمین المعروفۀ بالقدر و المجهولۀ بالقبر قرة عین الرسول الزهراء العذراء البتول صلوات الله علیها 📚 بخشی از خطبه جناب ابن عربی رحمت الله علیه ، برگرفته از کتاب حقیقت حضرت آیت الله وفسی ⚫️ شهادت جانسوز مادر سادات ، ام ابیها حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- تسلیت باد
🍃 تربیت فاطمی 🍂حضرت استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
🔴 🔅شيعه و اهل سنت بر اين اجماع دارند كه علي بسيار بوده است و او از ملامت هيچ ملامت‌كننده‌اي نمي‌ترسيده است و از آغاز زندگي‌اش تا به دست ابن‌ملجم كشته شد يك لحظه اين شجاعت از او جدا نگرديد و شيعه اعلام مي‌كند كه علي جانشين بلافصل پيامبر است آيا بعد از وفات پيامبر شجاعت علي تمام شد و به خاطر اين با ابوبكر بيعت كرد؟ و سپس بعد از او با عمر فاروق بيعت كرد؟ و سپس بعد از عمر بلافاصله با عثمان بن عفان بيعت كرد؟ آيا نمي‌توانست كه حتي براي يك بار بالاي منبر پيامبر برود و با صداي بلند اعلام كند كه خلافت از او شده است؟ و او از ديگران به آن سزاوارتر است چون او پيامبر است؟! چرا علي با اين‌كه فردي شجاع و دلير بود و ياوران و دوستداران زيادي هم داشت چنين نكرد؟! جواب: اگرچه مكرر جواب داده‌ايم اما چون مجدد اين سؤال مطرح شده است ما يك جواب با عبارت ديگر عرض مي‌كنيم. در زماني‌كه خلافت ظاهري به‌وسيله مسلمانان به حضرت علي داده شد و ايشان بين مردم مي‌نمود دو زن هر دو ادعا مي‌كردند كه يك طفل از آنِ آن‌ها هست و دليل و شاهدي هم بر مدعاي خود نداشتند بعد از آن كه حضرت آن‌ها را فرمود و آن‌ها هر دو بر حرف خود اصرار داشتند حضرت با خشم فرياد زد كه اي قنبر شمشير مرا بياور تا اين طفل را دو نيمه كنم و به هر يك نيمي از آن را بدهم در اين هنگام مادر حقيقي ترسيد و فوراً گفت من از حق خود گذشتم به اين طفل آسيبي نرسانيد و حضرت علي فرمود تو مادر حقيقي هستي بيا و طفل خود را بگير. آن‌كه مادر حقيقي است برايش حفظ طفل مهم است نه اين‌كه سهمي بگيرد اما حضرت علي بنا به «تاريخ طبري» و اسناد اهل سنت تا فاطمه زنده بود با ابوبكر بيعت نكرد. همچنين بني‌هاشم، و حضرت علي به ابوبكر اين مطلب را كه سزاوارتر است را فرمود اما چون آن‌ها طالب قدرت و حكومت بودند حتي به قيمت گشودن بيت فاطمه و به آن حضرت كه بعدها ابوبكر از آن اظهار پشيماني مي‌كرد حاضر به كوتاه آمدن از مقاصدشان نشدند. و حضرت علي بيعت ابوسفيان را به سبب ايجاد در ميان مسلمين نپذيرفت و حفظ مسلمين را بر همه چيز اولويت داد و در اين راه عزيزانش را به شكل‌هاي مختلف از دست داد (مانند شهادت حضرت فاطمه زهرا و طفل در رحم او و ازدواج دختر خردسالش با مردي پير كه به تندخويي مشهور بود) و اين كار هم شجاعت بسيار مي‌خواهد و هم صبر ايوب. آيا بعد از پيامبر شجاعت علي تمام شد؟ خير جز علي كسي نمي‌توانست اين‌طور عمل كند و بين اهم و مهم حفظ اسلام و قرآن ( ) را بر حفظ ترجيح داد و اين اولويت را تا روز آخر در نظر داشت. اما در شورا وقتي به او پيشنهاد كردند كه به كتاب خدا و سنت رسول‌الله و روش عمل كند فرمود به كتاب خدا و سنت پيامبر عمل مي‌كند و به اجتهاد خود عمل مي‌نمايد و روش شيخين را نپذيرفت و امضا نفرمود و خلافت ظاهري را از دست داد. آيا نمي‌توانست براي يك‌بار بگويد كه خلافت از او غصب شده؟ خير نمي‌توانست زيرا آن‌ها كه صحابه خاص پيامبر بودند نسبت به او و فاطمه چگونه رفتار كردند تا به زمان‌هاي بعد كه مردم مسلمان به قدري دور شدند كه ۵۰ سال بعد فاجعه اتفاق افتاد همچنين حضرت اگر مطلبي مي‌گفت بيم آن مي‌رفت كه جامعه مسلمين دچار آشوب و فتنه شود و حضرت تلاش مي‌نمود كه مردم در آرامش باشند و هدايت يافته در دنيا و آخرت سعادتمند گردند اما چرا با اين‌كه ياوراني داشت چنين نكرد؟ زيرا در حالي‌كه دوستاني داشت دشمناني هم داشت و اظهار چنين مطالبي وحدت جامعه را به هم مي‌زد و حفظ وحدت و عدم تفرقه اصلي‌ترين وظيفه پيامبر و امامان بود. 📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ) 🔅حضرت استاد آیت الله وفــســے 🆔 @bayyenat110
🍁🍁🍁🍁🍁🍁 🔸امام علی علیه السلام : 🔹 الدُّنيا عَرَضٌ حاضِرٌ يَأكُلُ مِنهُ البَرُّ وَالفاجِرُ ، وَالآخِرَةُ دارُ حَقٍّ يَحكُمُ فيها مَلِكٌ قادِرٌ . 🔹دنيا متاعى نقد است كه نيك و بد، از آن استفاده مى‌كنند، و آخرت، سراى حق است كه پادشاهى مقتدر در آن حكم مى‌راند. 📚 غرر الحكم : ح ١٩٣٤ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 حرام بودن ابتداء به سلام ، در برابر متکبّر 🌻تکبّر خود را بسنجیم 🎙حضرت استاد آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم_اختصاصی ⚠️ الا بِذِکرِ اللهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ 🔹 امام خمینی(ره): اگر تمام عالم تحت سلطه یک نفر بیاید، باز قانع نمی‌شود، تا نرسد به آنجایی که اتصال به دریای کمال مطلق پیدا بکند و فانی در آنجا بشود، برایش اطمینان حاصل نمی‌شود. نه به ریاست جمهوری و نه به قدرتهای بزرگ و نه به دارا بودن همه مُلک و ملکوت. 🔹 آنی که اطمینان می‌آورد و #نفس را از آن تزلزل که دارد بیرون می‌آورد «ذکر الله» است. نه ذکر الله به اینکه با لفظ، ما لا إله إلّا الله بگوییم. ذکر اللهی که در قلب واقع می‌شود، یاد خدا، توجه به او. #امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی 💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️ 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات
🔵 سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام (ره) ✨توسط حضرت استاد آیت الله وفــســے (زیدعزّه) 📌سه شنبه ها ۱۹:۳۰ عباسی جنوبی ، کوچه شهید ذوالفقاری مسجد پنج تن آل عبا_علیهم السلام_حوزه علمیه رشاد