فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔖داستان جالب امام حسن مجتبی (ع) و مرد یهودی
🌷الدنیا سجن المؤمن یعنی چه؟!
🎙حضرت آیت الله حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
🌸 قال الامام علی علیه السّلام :
🌷دَخَلْتُ أنا و فاطمَةُ عَلی رسول الله - صلّی الله علیه و آله - ... فقالَ، یا علیُّ، ... رایتُ اِمرَاَةً معلَّقَةً بشَعْرِها یَغْلی دماغُ راسها ... فانّها لا تُغَطّی شَعْرَها من الرّجالِ.
امام علی - علیه السّلام - فرمودند:
(روزی) من و فاطمه خدمت رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - رسیدیم، (دیدم که ایشان شدیداً گریه می کنند. عرض کردم: پدر و مادرم فدایت، ای رسول خدا، چه چیزی شما را به گریه انداخته است؟)
حضرت فرمودند : ای علی شبی که مرا به آسمانها بردند. زنانی از امت خود را دیدم که در عذاب های بسیار سختی به سر می بردند، به یاد عذاب سخت آنها افتادم و گریه بر من غلبه نمود، زنانی را دیدم که از موهای سر خود آویزان هستند و از آتش جهنم مغز سرشان می جوشید ...
🍁 پس آنها کسانی هستد که در دنیا موهای سرشان را از مردان نامحرم نمی پوشانند.
📚 «بحار الانوار، ج 8، ص 309»
🆔 @bayyenat110
rLagm_360p.mp3
6.42M
🔉 #صوت| تفاوت #دارالکفر و دارالاسلام
🔸فلسفه صداقت و دیگر اخلاقیات در اسلام
🎙حضرت استاد وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅كليني نقل ميكند كه يكي از ياران امام علي از امام خواست تا آنچه را كه خلفاي گذشته خراب و فاسد كردهاند اصلاح كند امام علي نپذيرفت و گفت اگر اين كار را بكند لشكريانش از اطراف او پراكنده خواهند شد با اينكه تهمتهايي كه شيعيان به خلفاي قبل از علي (ابوبكر و عمر و عثمان) ميزنند شامل چيزهايي است كه مخالفت با قرآن و سنت است
آيا ترك كردن علي اين مخالفتها را با عصمتي كه شيعه ادعا ميكند همخواني دارد؟!
جواب:
بله همخواني دارد، زيرا امام علي -سلام الله علیه- در زمان سه خليفه ، با اينكه آنها در مواردي خلاف دين عمل ميكردند ، براي حفظ وحدت مسلمين از آن موارد صرف نظر نمود، طبيعي است بعد از خلافت خودش هم همان مردم با همان افكار با او بيعت كرده بودند و ناگزير براي به ثمررسيدن تلاشهاي گذشته بايد همان راه و روش را كه در زمان سه خليفه عمل نموده بود، باز هم انجام ميداد.
اين مطلب نشان ميدهد كه حضرت علي -سلام الله علیه- با مردمي مواجه بود كه تفكر عمربنخطاب و ابوبكر را در روز جسارت به پيامبر، پذيرفته بودند. اين مردم و عمر و ابوبكر، قرآن را قبول داشتند اما آنطور كه ميخواستند تفسير ميكردند ، نه آنطور كه پيامبر تفسير مينمود.
آنجا كه صلاح ميدانستند تفسير و نظر پيامبر را ميپذيرفتند (جسارت عمر و طرفدارانش در محضر پيامبر و اخراج آنها به وسيله پيامبر متواتراَ در منابع سني موجود است).
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
قال الامام علی - علیه السّلام - : قال رسول الله - صلّی الله علیه و آله - : ... و رایتُ اِمرَاةً تاکُلُ لحمَ جَسَدِها و النّار توقَدُ مِنْ تَحتِها ... فاِنَّها کانَتْ تَزیّنُ بَدَنها للنّاس ... .
🌻 امام علی - علیه السّلام - فرمودند:
🌺 رسول خدا - صلّی الله علیه و آله - فرمودند: در شب معراج زنانی را دیدم که گوشت بدن خود را می خوردند در حالیکه آتش جهنم از زیر آنها شعله ور بود ...
⚠️ همانا آنها کسانی هستند که خود را برای مردم نامحرم زینت می کنند.
📚«بحار الانوار، ج 8، ص 309»
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه/ببینید :
🌸 فرمایشات حضرت آیت الله وفسی درمورد تفاوت نگاه اولیاء الهی با عوام
🌺 تمثیلی شگرف ، درباره داستان یوسف (ع) و زلیخا
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍بودجه مملکت از جیب مردم است .شما #نوکر مردم هستید.
📌لفظاً نگویید من خدمتگذارم و عملاً تو سر مردم بزنید...
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷
🌼 قال الامام علی (علیه السّلام ):
🌸 قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله): ... و رایتُ اِمْراَةً تُقطَعُ لحمُ جَسَدِها مِنْ مُقَدِّمِها و مؤخّرِها بِمَقاریض من نارٍ ... .
امام علی - علیه السّلام - فرمودند: رسول خدا فرمودند: در شب معراج زنانی را دیدم که گوشت بدنشان توسط قیچی های آتشین از جلو و عقب بریده می شد ...
⛔️ پس آنها کسانی هستند که خود را در معرض مردان نامحرم قرار می دهند و با رفتارهای مختلف توجه آنها را جلب نموده و به آنها اظهار تمایل می نمایند.
📚 «بحار الانوار، ج 8، ص 309»
🆔 @bayyenat110
🍁 انتظار این نیست که تا طلوع خورشید در تاریکی بنشینیم...
🌷حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شهدا ، مقتدای حقیقی برای مسئولیت
🌷عاشق حق ، حسود نیست...
🎙استاد حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️
🏴 تهدمت والله ارکان الهدی...
◾️پيامبر گرامي اسلام (صليالله عليه و آله و سلم) :
▪️مَن اَرادَ أَن يُنْظُرَ اِلي آدَمَ في عِلمِهِ و الي نوحٍ في تقواهُ و اِلي ابراهيمَ في حِلمِهِ و اِلي موسي في هَيبَتهِ وَ اِلي عيسي في عبادَتِهِ فَليَنظُر الي عليِّ بنِ ابيطالب.
▪️هر کس بخواهد به علم آدم و پارسائي نوح و بردباري ابراهيم و هيبت موسي و عبادت عيسي -علیهم السلام- نظر کند بايد که به علي بن ابيطالب -علیه السلام- نظر نمايد
📚(مناقب خوارزمي، ص ٥٠)
⚫️ سالروز ضربت خوردن مولای متقیان ، اسدالله الغالب ، حضرت امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب -علیه آلاف التحیة والثنا- تسلیت باد
@bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 گریه سیاسی و انسان ساز
🎙استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅عمر قبل از وفاتش شوراي شش نفرهاي را تعيين كرد سپس سه نفر از آنها دست كشيدند و سپس عبدالرحمن بن عوف كنار كشيد و عثمان و علي باقي ماندند
پس چرا علي از همان اول نگفت كه درباره او به خلافت وصيت شده است؟
آيا بعد از وفات عمر از كسي ميترسيد؟
جواب :
۱. عمر، شورا را به نحوي ترتيب داد كه اگر يك نفر يا دو نفر يا سه نفر جدا شدند آنها را بكشند و اگر دو گروه سه نفري بودند آن طرف كه عبدالرحمنبن عوف باشد ، ممتاز است و حق با اوست و سه نفر بعدي را بكشند و ناچار بايد همه با هم توافق ميكردند.
۲. عبدالرحمن به علي -علیه السلام- پيشنهاد كرد كه با تو بيعت ميكنم به شرطي كه به كتاب خدا و سنت پيامبر -صلی الله علیه و آله- و روش شيخين عمل كني و ايشان فرمودند من ميپذيرم كه به كتاب خدا و سنت پيامبر -صلی الله علیه و آله- عمل كنم و به روش خودم عمل ميكنم نه به روش شيخين و عبدالرحمن گفت پس من با تو بيعت نميكنم و همين بيعت را به عثمان عرضه كرد و عثمان پذيرفت.
۳. وقتي حضرت خليفه چهارم شد، باز هم به روش آن سه عمل نكرد. اما سنتهايي را كه آنها گذاشته بودند برای مصلحت اسلام و مسلمين تحمل مينمود.
۴. اما چرا نفرمود كه من چنان و چنين هستم. وقتي كه در سيزده سال پيش، آنها در سقيفه حرف او را قبول نكردند و حضرت با شخصيتي مثل فاطمه زهرا -سلام الله علیها- نتوانست آنها را قانع كند؛ چگونه ممكن بود در آن زمان آنها حرف او را بپذيرند؟ آن هم در چنين شورايي.
اين رساله كه چند روز قبل از ماه رجب شروع گرديد در ۱۳ رجب سال ۱۴۲۸ ه ق تولد اميرالمؤمنين در اعتكاف مسجد دانشگاه اميركبير تهران پايان يافت.
انشاءالله موجب آگاهي برادران اهل سنت و شيعه گردد.
مناظره بهترين راه براي كشف حقيقت است و علماي هر دو گروه ميتوانند در صداوسيما با حضور بهترين علماي دو طرف در اين مناظرهها شركت كنند و همه استفاده نمايند تا از اظهار تكفيرها و مشرك خواندن مسلمانان ديگر و سوءتفاهمها جلوگيري شود و وحدت مسلمانان و زمينه از بين رفتن دشمنان حق فراهم گردد.
والسلام علي من اتبع الهدي
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️
▪️پيامبرگرامي اسلام صليالله عليه و آله و سلم :
▪️لَوأَنَّ الغِياضَ أَقلامٌ والبَحْرَ مِدادٌ والجِنَّ حُسّابٌ والإِنسَ كُتّابٌ ما اَحْصَوْا فضائلَ عليِّ بن ابيطالب عليهالسلام!
▪️اگر تمام درختان قلم، و درياها جوهر، و جنيّان حسابگر و آدميان نويسنده شوند نخواهند توانست فضائل علي بن ابيطالب عليهالسلام را اِحصا و شمارش نمايند!
📚(تذکرة الخواص سبط ابن الجوزي، ص ١٣ ـ کفايةالطالب گنجي شافعي، ص ١٢٤ـ١٢٣)
@bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| ماجرای "بی نظیر بوتو" و هاشمی رفسنجانی
❌ سیر استحاله ، از نماینده انقلابی تا #نماینده_ذلیل مجلس
🎤استاد آیت الله وفسی
#جنجالی
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️
🏴 قد قتل علی المرتضی...
◾️پيامبر گرامي اسلام -صليالله عليه و آله و سلم- :
▪️اذا کانَ يومُ القيامَة وَ نُصِبَ الصِّراطُ عَلي شَفيرِ جَهنّمَ لَم يَجُزْ اِلّا مَن مَعَهُ کِتابُ عليِّ بنِ ابيطالب.
▪️روزي که قيامت برپا ميشود و پل صراط بر کناره جهنم نصب ميگردد هيچ کس حق عبور از آن را نخواهد داشت مگر اينکه برگه اجازه علي بن ابيطالب را به همراه داشته باشد.
📚(مناقب ابن مغازلي، ص ١٤٢ ـ فرائدالسمطين، ج ١، ص ٢٨٩)
⚫️ شهادت مظلومانه مولای متقیان ابوالحسن امیرالمؤمنین حضرت علی ابن ابی طالب -علیه افضل صلوات المصلین- تسلیت باد
@bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 دفاع عملی علامه امینی (ره) از مولی الموحدین امیرالمؤمنین -علیه السلام-
🎙حضرت استاد وفسی
🆔 @bayyenat110
⚠️ موظفید به همنشینی با #مستضعفین
📍 در حکومت اسلامی بهای بیشتر و فزونتر از آن کسی است که #تقوا داشته باشد، نه ثروت و مال و قدرت و همه مدیران و کارگزاران و رهبران و روحانیون نظام و حکومت عدل موظفند که با فقرا و مستمندان و پابرهنهها بیشتر حشر و نشر و جلسه و مراوده و معارفه و رفاقت داشته باشند تا متمکنین و مرفهین
📍 و در کنار مستمندان و پابرهنهها بودن و خود را در عرض آنان دانستن و قرار دادن، افتخار بزرگی است که نصیب اولیا شده و عملًا به شبهات و القائات خاتمه میدهد، که بحمد اللَّه در #جمهوری_اسلامی ایران، اساس این تفکر و بینش در حال پیاده شدن است.
➖ امام خمینی(ره)؛ ۶ مرداد ۱۳۶۶
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️◾️
◾️پيامبرگرامي اسلام -صليالله عليه و آله و سلم- :
▪️کنتُ انَا و عليٌّ نوراً بين يَدَيِ اللهِ تعالي قَبل أَن يُخلقَ آدمُ بأَربَعَةِ عَشَرَ اَلفَ عامٍ!
▪️من و علي -علیه السلام- چهارده هزار سال پيش از خلقت آدم -ع- نوري بوديم که در ساحت قدس خداي متعال به سر ميبرديم.
📚 (الرياض النضرة، ج ٣، ص ١٢٠ ـ ميزان الاعتدال، ج ١، ص ٢٣٥)
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| ترس ، غم و شادی اهل تقوا
🎙استاد حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
✨✨✨✨✨✨
💢 #پرسش هایی از محضر حضرت استاد آیت الله وفسی -زید عزّه- از سوی معاونت مطالبات مردمی ستاد #امر_به_معروف و #نهی_از_منکر استان تهران
۱. اگرفردی عادی (که سِمَتی در نظام نداشته باشد) از طریق تجارتِ حلال وپس از پرداخت وجوهات شرعی (خمس و زکات و...) ثروت زیادی کسب کرده باشد آیا از نظر شرعی اشکال دارد که با آن ثروت کاخ بسازد وگران ترین ماشین های جهان را خریداری کند؟
۲. اگر یکی از مسئولین جمهوری اسلامی از طریق تجارت ِحلال و پس از پرداخت وجوهات شرعی (خمس و زکات و...) ثروت زیادی کسب کرده باشد آیا از نظر شرعی و فقهی اشکال دارد که با آن ثروت کاخ بسازد وگران ترین ماشین های جهان را خریداری کند؟
🔘 ادامه دارد...
@bayyenat110
🌿🌿🌿🌿🌿🌿
﷽
الحمدلله رب العالمین والصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطیبین الطاهرین المعصومین
اولاً از توجه و دغدغه شما نسبت به صیانت از کیان اسلامی در جامعه کمال تشکر را دارم.
ثانیاً باید عرض کنم پس از رحلت حضرت رسول اکرم -صلی الله علیه و آله- دو مدرسه فکری و دو جریان بنیادین پدید آمد
الف) مدرسه اهل بیت -علیهم السلام- ب) مدرسه صحابه
از همان روز های نخست این دو مدرسه گرچه مشترکاتی چون قرآن کریم و سنت متواتر را در اختیار داشتند اما در نظامات سیاسی و اقتصادی و... حتی در مبانی نظری و عقاید ، اختلافات بزرگی داشته و دارند.
آنچه بنده در پاسخ به شما عزیزان عرض خواهم کرد ، برپایه آموزه های اسلام ناب محمدی برگرفته از راه و روش بنیان گذار ج.ا.ا حضرت امام خمینی -ره- است. شما مستحضر هستید که چه بسا افرادی حتی از بزرگان انقلاب ، در مقام بیان و لقلقه زبان می گویند پیرو ایشان هستند اما در مقام ترسیم سیاست های کلی و شعار های بنیادین و اعمالشان ، فرسنگ ها ازین مکتب دور هستند و قطعاً پاسخ های مارا خلاف دین و شریعت می شمارند، همانطور که در زمان آغاز و ادامه این نهضت با حضرت امام و انقلاب اسلامی مبارزه می کردند و آن را خلاف شرع دانسته و برای نابودی آن فتوا صادر نموده و اقدامات و اعمال نابخردانه ای هم انجام دادند که ننگشان در تاریخ ثبت شده است. به هرحال ما مطابق این عقیده پاسخ می دهیم ولو آنکه طرفداران اسلام آمریکایی نپسندند و از ما غضبناک شوند ( قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ - ۱۱۹ آل عمران)
پاسخ سؤال اول و دوم :
در شریعت مقدس اسلامی ، همانطوری که برای تحصیل ثروت قوانینی وجود دارد برای مصرف آن هم ، ضوابط شرعی موجود است که در جامعه کمتر محل توجه واقع شده و می شود. بنابر فرض اگر ثروت انبوهی به هر دلیل مشروعی برای یک مؤمن حاصل شد ، باید از اسراف ، تبذیر و... بپرهیزد و از ورود در گروه مترفان خودداری گرده ، از ذخیره سازی ثروت برحذر باشد.
۱. اسراف (از حد عرفی و عقلایی تجاوز کردن) : عبارت است از این که شیئی مورد نیاز مؤمن و خانواده اش باشد را تهیه کند به نحوی که بیش از مقدار مورد نیاز ، هزینه نماید. مثلا به یک خانه یک میلیاردی نیاز دارد و بیش از آن مقدار هزینه کند ، آن مقدار اضافی ، اسراف و حرام است اگرچه اصل خرید آن صحیح است.
۲. تبذیر (بی اندازه خرج کردن) : که امروزه به آن اشرافی گری گفته می شود این است که اصلاً شیئی مورد نیاز مؤمن و خانواده وی نیست و برای آن هزینه ای انجام می گیرد. مثل آنکه خانه مناسب دارد ولی یک خانه مجلل تهیه می کند در اینجا اصل خرید این خانه کار حرامی است.
۳. إتراف (زیاده روی در تلذذ در نعمت ها - عیاشی کردن) : که امروزه به طبقه ای از مردم یا مسئولان و فرزندانشان نسبت داده می شود و مردم می گویند : «طبقه اشراف» ، «ازما بهترون» . این طبقه به علت ثروت زیاد سر به طغیان اجتماعی گذاشته اند.
كَلَّا إِنَّ الْإِنسَانَ لَيَطْغَىٰ أَن رَّآهُ اسْتَغْنَىٰ ۶ و ۷ علق
این ها افرادی در حقیقت پست هستند که ناگهان به ثروت های زیادی ، حتی نامشروع دست پیدا کرده اند. این گروه افرادی بی مسئولیت ، خود خواه و عیاشی هستند که همیشه دربرابر رسالت انبیاء و حق پرستان ، مخالفت کرده و برای نابودی حق و ادامه زندگی کثیف و ننگینشان ، فعالیت می کنند این طبقه و مرتکبان اسراف و تبذیر در جهنم هستند . بنابر این که این امور از گناهان کبیره است.
کاخ سازی و خرید و فروش آن یا خرید و وارد کردن ماشین های گران قیمت ، از آن جهت که مصداق عناوین اسراف یا تبذیر است ، حرام است . اما اگر ثروت را ذخیره کرده و در راه خداوند انفاق نکنند ، حرام دیگری را مرتکب شده اند (۳۴ توبه )
در این مسئله هیچ تمایزی بین فرد عادی (سؤال اول) با مسئولین جمهوری اسلامی یا وابستگانشان (سؤال دوم) وجود ندارد. الا اینکه گروه دوم به غیر از ارتکاب حرام به سبب بدبین کردن و یا مأیوس کردن مردم نسبت به نظام مقدس ج.ا.ا و ترویج طبقه مترفین و اشراف ، حرام دیگری را هم مرتکب می شوند . پس گناه آن ها مضاعف است.
🔘 ادامه دارد...
🆔 @bayyenat110