استاد آیت الله وفسی ۲۲.mp3
4.21M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه بیست و دوم. رمضان المبارک ۱۴۴۱
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالات نفس گیر از شیعیان‼️
🔴 #شبهه
♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین انسان ها را کسانی معرفی کرده که به خداوند دروغ میبندند (وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنِ افْتَرَىٰ عَلَى اللَّهِ كَذِبًا أَوْ كَذَّبَ بِآيَاتِهِ إِنَّهُ لَا يُفْلِحُ الظَّالِمُونَ - ۲۱ انعام) کیست ستمکارتر از آن کسی که بر خدا دورغ بسته یا آیات او را تکذیب نموده؟
♻️ من در اینجا به صورت بسیار مختصر چند آیه را بیان میکنم که آخوند ها به دروغ، دانسته یا ندانسته تفسیری خلاف منظور خداوند برای آن ارائه میکنند، تفاسیری که سرآغاز شرک در دین و کینه توزی در امت اسلام است:
۶. آیه عصمت: میگویید مراد از رجس (آلودگی) دوری از هر گونه گناه و خطا و اشتباه است و این آیه مختص ۵ نفر است! پس چرا آیات قبل و بعدی این آیه دارد در خصوص زنان پیامبر اسلام صحبت میکند: (عنکم) ۳۲ احزاب مذکر است ولی در سوره هود آیه ۷۳ مذکر علیکم استفاده شده در صورتی که در آیه قبل از آن، خطاب با ابراهیم و همسرش است؟! پس (عنکم) آیه عصمت شما به دلیل آن است که مردانی مانند: زید (پسرخوانده پیامبر اسلام) ابوبکر و سلمان فارسی و حضرت علی(داماد) و عثمان(داماد) نیز جزء اهل بیت (اهل خانه) پیامبر اسلام محسوب میشده اند. وگرنه طبق استدلال خود شما اگر (عنکم) مختص مردان است پس تکلیف حضرت فاطمه چه میشود؟ به ناچار ایشان باید از شمول آیه خارج شوند! ضمنا اگر معنای تطهیر عصمت است، چرا خداوند در سوره مائده آیه ۶ این وعده را با کلمه تطهیر خطاب به اصحاب پیامبر هم داده؟ جالب است که هم کلمه (يُرِيدُ لِيُطَهِّرَكُمْ) در این آیه آمده و هم مانند آیه عصمت شما قبل از آن صحبت از وضو و خواندن نماز است!
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷 #پاسخ
پاسخ ۶. آیه عصمت:
...إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً«۳۳ احزاب»
اجمالاً باید به دو نکته اشاره کنم:
۱. مخاطب قبل از این آیه «نساء النبی» است و دستوراتی به آن ها داده شده است و دو تن از این زنان همان زنانی هستند که در سوره تحریم افشاء سرّ نمودند و مورد توبیخ خداوند واقع شدند و در آن جا قرآن متذکر میشود که زن پیامبر بودن موجب بهشتی بودن نیست، و مثال زن حضرت نوح و حضرت لوط -علیهماالسلام- بیان شده و در روایت صحیح از صحاح آمده است که ابن عباس از جناب عمر بن خطاب درباره آن دو زن سؤال کرد و ایشان گفتند: [ام المومنین] عایشه و [ام المومنین] حفصه بودند پس تکلیف همسران پیامبر -ص- کاملاً روشن است.
۲. مخاطب این قسمت از آیات «اهل بیت» است و به صورت متواتر همه علما اجماع دارند که مصداق اهل بیت حتی به نظر افرادی همچون #ابن_تیمیه پنج تن هستند: حضرت محمد بن عبدالله -ص- حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب -ع- حضرت فاطمه الزهراء -س- حضرت حسن بن علی -ع- و حضرت حسین بن علی -ع-
از نظر لغت «اهل بیت» یا خانواده شامل مردان و زنان میشود و اطلاق کلمه «کم» در زبان عربی شامل جمعی میشود که مثلاً امکان دارد چند زن به همراه یک مرد و یا یک مرد در میان چند زن باشد. بنابراین کلمه نساء النبی شامل تعداد محدودی از زنان میشود که در تمام کتب معتبر اسامی آن ها کاملاً مشخص و عملکرد آن ها خصوصاً درباره ام المومنین عایشه، آمده است و مصادیق کلمه اهل بیت نیز کاملاً واضح است؛ به علاوه کلمه اهل بیت فقط بر آن کسانی که در تاریخ به صورت متواتر آمده است اطلاق شده که قبلاً اسامی مبارک آن ها مذکور شد و شامل هیچ فرد دیگر نیست و این امر متفقٌ علیه علمای اسلام است.
معنا و دلالت آیه تطهیر:
کلمه «الرجس» در قرآن درباره موارد زیر آمده است:
...كَذَٰلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ«۱۲۵ انعام»
پس رجس با ایمان رابطه متضاد دارد یعنی بی ایمانی، رجس است.
...وَيَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يَعْقِلُونَ«۱۰۰ یونس»
پس رجس با عقل هم رابطه متضاد دارد یعنی جهالت، رجس است.
...فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنَ الْأَوْثَانِ...«۳۰ حج»
پس رجس با توحید نیز رابطه متضاد دارد یعنی شرک، رجس است.
نتیجه آن که هرگونه شرک، عدم ایمان و جهالت، رجس محسوب میشود. بنابراین آیه میفرماید که خداوند از این پنج تن (اهل بیت ع) تمامی پلیدی ها را از بین برده است پس آن ها موحد و مخلَص بوده و معدن ایمان محض و تعقل صرف میباشند. همچنین در مقام عمل هم از خمر، میسر و انصاب و ازلام (۹۰ مائده) و خوردن گوشتهای خوک و میته و... (۱۴۵ انعام) و از مرضهای قلبی (۱۲۵ توبه) کاملاً پاک و منزه هستند.
🔘 ادامه دارد...
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
📝حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷
🌷قال الامام علی (علیه السّلام ):
🌷قال رسول الله (صلّی الله علیه و آله): ... و رایتُ اِمْراَةً تُقطَعُ لحمُ جَسَدِها مِنْ مُقَدِّمِها و مؤخّرِها بِمَقاریض من نارٍ ... .
🌷امام علی - علیه السّلام - فرمودند: رسول خدا فرمودند: در شب معراج زنانی را دیدم که گوشت بدنشان توسط قیچی های آتشین از جلو و عقب بریده می شد ...
🌷پس آنها کسانی هستند که خود را در معرض مردان نامحرم قرار می دهند و با رفتارهای مختلف توجه آنها را جلب نموده و به آنها اظهار تمایل می نمایند.
📚«بحار الانوار، ج 8، ص 309»
🆔 @bayyenat110
12.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🥀 سه مرحله از مراحل سیر و سلوک در عرفان
💐 توضیح مراحل تخلیه، تجلیه و تحلیه
🎙حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
بیّنات
✅ سؤالات نفس گیر از شیعیان‼️ 🔴 #شبهه ♻️ خداوند در قرآن کریم چندین و چندبار، ظالمترین و ستمگرترین ا
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷بخش دوم #پاسخ به #شبهه
معنای «يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا»:
معنای تطهیر در قرآن کریم عام است و اختصاص به مسئله غسل و وضو ندارد؛ بلکه غسل و وضو یکی از مصادیق طهارت است (۶ مائده) و در آیه ۴۲ سوره مبارکه آلعمران آمده است:
وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَىٰ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ
یا آیه ۲۵ سوره مبارکه بقره میفرماید:
وَلَهُمْ فِيهَا أَزْوَاجٌ مُّطَهَّرَةٌ وَهُمْ فِيهَا خَالِدُونَ
خداوند حضرت مریم -س- را مطهر قرار داده است و ربطی به غسل و وضو ندارد؛ بلکه پاکی اخلاق و پاکدامنی مقصود است و درباره زنان بهشتی هم همینطور است. همچنین خداوند به حضرت ابراهیم و حضرت اسماعیل -علیهماالسلام- دستور میدهد بیتش (کعبه) را تطهیر کنند:
...أَن طَهِّرَا بَيْتِيَ لِلطَّائِفِينَ وَالْعَاكِفِينَ وَالرُّكَّعِ السُّجُودِ«۱۵ بقره و ۲۶ حج»
در آیه ۴ سوره مبارکه مدثر «وَثِيَابَكَ فَطَهِّرْ» بحث از پاکی ظاهری و مادی است و این غیر از پاکی معنوی است و در آیه شریفه:
رَسُولٌ مِّنَ اللَّهِ يَتْلُو صُحُفًا مُّطَهَّرَةً «۲ البینه»
مقصود این است که آیات قرآن دارای پاکی معنوی است نه پاکی ظاهری و درباره قرآن عظیم الشان الهی میفرماید:
فِي صُحُفٍ مُّكَرَّمَةٍ مَّرْفُوعَةٍ مُّطَهَّرَةٍ بِأَيْدِي سَفَرَةٍ كِرَامٍ بَرَرَةٍ«۱۳ تا ۱۶ عبس»
که دراین جا بحث از طهارت و ارزش عالی و معنوی این کتاب آسمانی است و باز هم درباره قرآن کریم میفرماید:
إِنَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ فِي كِتَابٍ مَّكْنُونٍ لَّا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ«۷۷ تا ۷۹ واقعه»
این باطن قرآن کریم است که یک حقیقت پوشیده میباشد و فقط «مطهرون» قادرند که با آن تماس داشته باشند (و این مطهرون همان اهل بیت -ع- هستند و لا غیر) و جنبه ظاهری آیه شریفه نیز آن است که با غسل و وضو به قرآن تماس داشته باشند. در این آیه خداوند اهمیت و ارزش والای معنوی اولیای خود را بیان نموده است و در مقام تمجید از ایشان میباشد چرا که آن ها را تطهیر فرموده است:
إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا... «۵۵ آل عمران»
و این مقام پاکی از کفار، همان مقام قرب و اخلاص معنوی است و عکس آن را برای کفار مطرح ساخته است و میفرماید:
...أُولَٰئِكَ الَّذِينَ لَمْ يُرِدِ اللَّهُ أَن يُطَهِّرَ قُلُوبَهُمْ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ «۴۱ مائده»
این مطلب نشان میدهد که خداوند درباره مشرکان اراده نکرده است که قلوبشان را تطهیر کند «لم یرد الله ان یطهر قلوبهم» اما درباره اهل بیت -ع- اراده فرموده است که آنان را تطهیر فرماید. نتیجه آن که سیاق آیه ۲۸ سوره مبارکه احزاب «یا ایها النبی قل لازواجک» مربوط به دستوراتی است که باید همسران پیامبر رعایت کنند و در آیه ۳۲ هم «یا نساء النبی» خطابش متوجه همسران پیامبر است؛ اما در آیه تطهیر کاملاً به صورت بیّن خطاب عوض شده است و از ضمیر جمع مونث به ضمیر جمع مذکر تغییر یافته است؛ از طرف دیگر عنوان «ازواجک» و «نساء النبی» غیر از عنوان «اهل بیت» میباشد، پس آیه تطهیر و تمجید از اهل بیت -ع- شامل زنان پیامبر نخواهد شد و از قطعیات و مسلّمات در تاریخ قرآن کریم است که پیامبر اسلام -ص- پس از نزول آیات، تعیین میفرمودند کدام آیه یا جمله در کجای آیات دیگر قرار گیرد و به اصطلاح ادبی این آیه تطهیر یک جمله معترضه است و دلالت و سیاق، سبب نمیشود که از ظهور ضمیرهای متفاوت و ظهور عنوانهای کاملاً متفاوت صرف نظر نماییم.
🔘 ادامه دارد...
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
📝حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی قدر۱.mp3
2.66M
🏴🏴🏴
🏴🏴
🏴
📿 سخنرانی شنیدنی، پیرامون لیالی قدر
🌹حامد وفسی
📆 شب ۱۹ رمضان المبارک ۱۴۴۱
🆔 @bayyenat110
◾️◾️◾️◾️◾️
🏴 تَهَدّمت والله ارکانُ الهُدی...
▪️امیرالمؤمنین علی -علیه السلام- فرمودند:
▪️إِنَّا صَنَائِعُ رَبِّنَا وَ النَّاسُ بَعْدُ صَنَائِعُ لَنَا
▪️ما ساخته پروردگارمان هستیم و مردم پس از آن ساخته ما هستند.
📚نامه ۲۱ نهج البلاغه
⚫️ سالروز ضربت خوردن مولای متقیان، اسدالله الغالب، حضرت امیر مؤمنان علی ابن ابی طالب -علیه آلاف التحیة والثناء- تسلیت باد.
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 گریه سیاسی و انسان ساز
🎤حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۲۳ .mp3
3.67M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه بیست و سوم. رمضان المبارک ۱۴۴۱
🆔 @bayyenat110