eitaa logo
بیّنات
13.2هزار دنبال‌کننده
703 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
9.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌼 رستگاری در گروی انتخاب حقّ، نه منفعت و لذّت شخصی 🥀 تفاوت تربیت اسلامی، با تربیت های امروزی 🌻حقّ محوری، اساس پرورش و تربیت دینی 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📣 🌹حضرت امام (ره): قال الله تعالی قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادا 🔻خودخواهی و برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. 🔻قیام برای نفس است که بیش از دهها میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی پشت میزنشین شدند. 🔻قیام برای شخص است که یک نفر مازندرانی بیسواد را بر یک گروه چندین میلیونی چیره می کند که حرث و نسل آنها را دستخوش خود کند. 🔻قیام برای نفع شخصی است که الان هم چند نفر کودک خیابانگرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده. 🔻قیام برای نفس اماره است که مدارس علم و دانش را تسلیم مشتی کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را کرده. 🔻قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان تسلیم مشتی بی شرف کرده و نفس از هیچ کس در نمی آید. 🔻قیام برای نفس است که را از سر زن های عفیف مسلمان برداشت و الان هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخن نمی گوید. 🔻قیام برای نفع های شخصی است که روزنامه ها که کالای پخش است، امروز هم همان نقشه ها را که از مغز خشک رضاخان تراوش کرده تعقیب می کنند و در میان توده پخش می کنند. 🔻قیام برای خود است که مجال به بعضی از این وکلای داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هر چه می خواهند بگویند و کسی نفس نکشد. 🔴 هان ای روحانیین اسلامی! ای علماء ربانی! ای دانشمندان دیندار! ای گویندگان آیین دوست! ای دینداران خداخواه! ای خداخواهان حق پرست! ای حق پرستان شرافتمند! ای شرافتمندان وطنخواه! ای وطنخواهان باناموس! 🔻موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفع های شخصی کرده تا به همه سعادت های دو جهان نائل شوید... 🔻امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آئین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند. امروز شماها در پیشگاه خدای عالم چه عذری دارید؟ 🔻همه دیدید کتاب های یک نفر تبریزی بی سروپا را که تمام آیین شماها را دستخوش کرد و در مرکز تشیع به امام صادق و امام غایب روحی له الفدا آن همه جسارت ها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد. امروز چه عذری در محکمه خدا دارید؟ این چه ضعف و بیچارگی است که شماها را فرا گرفته؟ 🔻شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره سران بیدین از جای برخاستند و در گوشه زمزمه بیدینی را آغاز کردند، به همین زودی بر شما تفرقه زده ها چنان چیره شوند که از زمان رضاخان روزگارتان سخت تر شود. 📚صحیفه نور، جلد ۱، ص ۳ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۶ .mp3
4.81M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و ششم. ۲۶ شهریور ۹۹ 🆔 @bayyenat110
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 / ببینید: 🔴 حساب متدیّنین، با مسئولین جمهوری اسلامی، واگذار به قیامت 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۳ ♻️ شيعيان چند شرطي براي امام گذاشته‌اند يكي اين‌كه از همه پسران پدرش بزرگ‌تر باشد و او را كسي جز امام غسل ندهد و زره پيامبر بر او درست درآيد و بايد از همه مردم عالم‌تر باشد و جنب نشود و احتلام نگردد و اين‌كه او غيب مي‌داند... اما اين شرايط آن‌ها را در مضيقه قرار مي‌دهد!! زيرا مي‌بينيم كه بعضي از ائمه از همه برادرانشان بزرگتر نبوده‌اند مانند موسي كاظم و حسن عسكري و بعضي را امامي غسل نداده است مانند علي‌الرضا كه پسرش محمدجواد او را غسل نداد چون در آن وقت امام جواد هشت سال بيش‌تر سن نداشت و همچنين موسي‌كاظم را پسرش علي‌الرضا غسل نداد زيرا در آن وقت آن‌جا نبود و حسين‌بن‌علي را زين‌العابدين غسل نداد چون بر فراش مرض بود و لشكريان ابن‌زياد اجازه نمي‌دادند و زره پيامبر با بعضي برابر درنمي‌آيد مثل امام جواد كه به هنگام وفات پدرش هشت‌ساله بود و پسرش علي امام هادي در حالي پدرش را از دست داد كه كوچك بود و بعضي از ائمه عالم‌ترين فرد نبودند مانند آنان كه در كودكي به امامت رسيده‌اند و در مورد بعضي در روايات شيعه تصريح شده كه احتلام و جنب مي‌شده‌اند و روايت كرده‌اند كه پيامبر -ص- گفت: «براي هيچ كس جايز نيست كه در اين مسجد جنب شود به جز من و علي و فاطمه و حسن و حسين». اما دانستن علم غيب دروغي است كه نيازي به ردكردن ندارد؛ زيرا خداوند در قرآن آن را رد كرده است. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۴۳ ۱. شرايط امامت به علم و عصمت الهي برمي‌گردد و هر كس كه آن دو را داشته باشد امام است. و نصوص شيعه از زمان پيامبر -صلی الله علیه و آله- مثل حديث جابر آن را بيان مي‌كند. اما علائمي كه ذكر شده است براي راهنمايي بيش‌تر است و اگر براي بعضي صحيح نباشد، خللي ايجاد نمي‌كند؛ زيرا در اصول فرموده‌اند كه (ما مِن عامٍ الّا و قد خُصّ) هيچ عمومي نيست مگر اين‌كه مواردي استثناء شده است. ۲. در مورد تمام امامان -علیهم السلام- به گواهي تاريخ اهل سنت –حتي امام جواد (ع)– علمِ استثنايي آن‌ها و تقدس و پاكي‌شان معروف بوده است و يگانه‌هاي زمان بوده‌اند. چنان‌كه از مناظره امام رضا -ع- و همچنین مجلس امام جواد -ع- مشخص و روشن است. ۳. اما درباره غسل امام، آن‌ها با قدرت طي‌الارض به وظيفه خود عمل نموده‌اند. قدرت خارق‌العاده امري محال نيست. مثل امام جواد -ع- براي امام رضا -ع- و امام زين‌العابدين -ع- براي امام حسين (ع). ۴. در مورد جنب‌نشدن امامان، استثناء، منقطع مي‌باشد و استثناءِ منقطع به معني اين است كه آن‌ها اساساً محتلم نمي‌شوند به سبب طهارت الهي كه خداوند به آن‌ها داده؛ زيرا خداوند در قرآن مي‌فرمايد: وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا و اين تطهير به صورت مطلق ذكر شده و نشان مي‌دهد از همه ناپاكي‌ها، پاك و منزه هستند. ۵. داشتن علم غيب در قرآن رد نشده است و متأسفانه اين‌ها «لااله» را مي‌خوانند ولي «الّا الله» را فراموش مي‌كنند! قرآن آيه ۲۶ سوره جن مي‌فرمايد: عَالِمُ الْغَيْبِ فَلَا يُظْهِرُ عَلَىٰ غَيْبِهِ أَحَدًا إِلَّا مَنِ ارْتَضَىٰ مِن رَّسُولٍ... «داناي غيب است و كسي را بر غيب خود آگاه نمي‌كند مگر پيامبري را كه بپسندد...». و رسول اكرم -صلی الله علیه و آله- از كساني است كه مرضي خداست و همچنين اهل بيت پيامبر؛ و در روايات داريم كه حضرت رسول -صلی الله علیه و آله- فرمودند آن‌چه من مي‌بينم تو [حضرت علی (ع)] نیز مي‌بيني و آن‌چه من مي‌شنوم تو مي‌شنويي... . 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🥀🥀🥀🥀🥀 🥀 اَىّ شَىْ‏ءٍ كُنْتُمْ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ اللّهُ عَزّوَجَلّ آدَمَ (ع)؟ قَالَ كُنّا اَشْبَاحَ نُورٍ نَدُورُ حَوْلَ عَرْشِ الرّحْمنِ فَنُعَلّمُ لِلْمَلاَئِكَةِ التّسْبِيحَ وَ التّهْلِيلَ وَ التّحْمِيدَ. 🥀 از حضرت امام حسين -علیه السلام- پرسيده شد: «قبل از اين‏كه خداوند عزّوجل آدم -ع- را خلق كند، شما چه چيزى بوديد؟» فرمود: ما شبح‏هايى از نور بوديم كه بر گرد عرش خدا میچرخيديم و به ملائكه درس تسبيح و توحيد و ستايش خدا را می آموختيم. 📚بحار الانوار، ج ۵۷ ص ۳۱۱ ح۱ 🆔 @bayyenat110
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📿 توحید و تایتانیک 🌸 داستان کشتی تایتانیک و خداشناسی 🌷حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۷ .mp3
5.24M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و هفتم. ۲۸ شهریور ۹۹ 🆔 @bayyenat110
13.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📽/ 🔴 پاسخ دندان شکن به اظهارات سخیف "حسن آقامیری" در کلیپ «آغوش باران» 🔥حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۸۸ .mp3
6.47M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و هشتم. غدیر ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
🔰 اسلامی بودن 🌹حضرت امام (ره): مجرد اینکه ما ادعا بکنیم که جمهوری ما اسلامی است این ادعا پذیرفته نیست. آن وقت‌ جمهوری ما اسلامی می‌شود و به کمال خودش می‌رسد که خدای تبارک و تعالی در این ملت و در این کشور حاکم باشد؛ یعنی از آن نقطه اولی‌ تا آن آخر حکومت، حکومت الهی باشد 📅 ۱۸ دی ۱۳۵۹ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
📚 ﷽ «فضل قرآن» یازدهمین کتاب حضرت آیت الله وفسی، که در سال ۱۳۹۹ توسط پایگاه مردمی بیّنات به زینت طبع درآمد، به دنبال تحلیل و بررسی جایگاه حقیقت قرآن در نظام واقع و نظام اندیشه ی دینی است. اندیشمند محترم، در این اثر به مقایسه ی ارزش و منزلت حقیقت قرآن کریم و حقیقت اهل بیت -سلام الله علیهم- که در قرون متمادی، موضوع بحث متکلّمین بوده پرداخته، با این تفاوت که تلاش شده براهین قاطع و ادلّه ای بدون مناقشه و زَیغ، در این زمینه ارائه شود و همچنین ضعف و قوّت ادلّه ی مأثوره ی مشهور، مورد بررسی قرار گیرد. این اثر وزین، در سه بخش و از سه منظر، به بررسی مسئله پرداخته: ۱- درون فقهی و عرفی ۲- درون دینی و کلامی ۳- فلسفی و عرفانی مؤلّف بارع، بعد از تبیین منظور از حقیقت قرآن و اهل بیت -سلام الله علیهم- در بخش ابتدایی به تزییف برخی از ادلّه ی اقامه شده بر افضلیت اهل بیت -علیهم السلام- و در ادامه به بخش جایگاه قانون، قانون گذار، مجری قانون و مفسّرقانون پرداخته است. در بخش میانیِ اثر از سه دلیل هدایت، شرافت و فضیلت ذاتی علم و اعجاز جاودانی، برای اثبات افضلیّت بهره جسته و به سؤالاتی در مورد قرآن پاسخ داده شده است. بخش پایانی که شاید تخصّصی تر و ثقیل تر از مباحث پیشین باشد، پس از بیان برخی مقدّمات فلسفی و عرفانی، عهده دار تحقیق پیرامون مسئله، در دو مشرب فلسفی و عرفانی گشته است. این اثر کم نظیر و شاید بی نظیر این عالم جلیل القدر را باید از آثار به اصطلاح کلامی و فلسفی ایشان برشمرد. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110