eitaa logo
بیّنات
10.3هزار دنبال‌کننده
654 عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و هفتم 🆔 @bayyenat110
🌸 وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ 🌸 یعنی خود نمایی نکنید و برتری طلبی و جلوه گری و کشاندن نفوس [مردان نامحرم] را مانند دوران جاهلیت نشان ندهید. 🌸 آنچه معلوم است این است که خودنمایی و تبرّج در هر نوعی برحسب وجود آن نوع است و در زن به واسطهٔ آراستن در مقابل بیگانگان و نامحرمان است که می تواند در گفتار، رفتار، راه رفتن، نگاه کردن و حتی در نگاه با گوشهٔ چشم، پدیدار شود. 🌸 پس هر حرکت و سکونی از جانب زن که نگاه و توجّه نامحرم را جلب کند و تأثیر در او را داشته باشد و موجب خودنمایی و جلوه گری و برجسته شدن در مقابل بیگانه و نامحرم گردد، همان تبرّج نهی شده در قرآن کریم است و انجام دهندهٔ آن، مخالفت کننده با امر خداوند متعال و از اهل جاهلیّت می باشد. 🌸 تبرّج گناهی بزرگ است و طیف گسترده ای را پوشش میدهد به شکلی که پیرزن ها هم می‌توانند تبرّج و خودنمایی جنسی داشته باشند.(آیه ۶۰ سوره نور) یا حتی زنان پیامبر -صلی الله علیه و آله- (آیه ۳۲ و ۳۳ سوره احزاب) 🌸 بنابراین حتی خانم‌های چادری با نحوه آرایش خود یا نوع چادر و رنگ چادر یا مقنعه و... یا با نوع رفتار و گفتار می‌توانند مشمول گناه تبرّج گردند. از همین جهت می‌توان گفت که برخی از زنان به ظاهر مؤمن در واقع فاسق هستند. 📚برگرفته از کتاب تبرّج، ص ۱۸ و ۱۹ ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣 ⁉️ یکی از مخاطبین با نام "Ali" از محضر معظّم له با سلام خدمت شما یک سوالی من از حاج آقای وفسی دارم: با توجه به اینکه ایشان فرمودند: نمایندگان مجلسی که در قبال مسئولین بی کفایت، اقدامی نمی کنند، و در انتخاب و تایید آنها مؤثر هستند، آنها هم در خسارات و اشتباهات آن مسئول سهیم اند؛ آیا شخص رهبری هم، به دلیل تنفیذ حکم یک رئیس جمهوری که یا جاهلانه و یا خائنانه، اقداماتی علیه قرآن و سنت اهل بیت -علیهم السلام- و قانون اساسی انجام می دهد، آیا به خاطر تنفیذ ایشان، مقصر هستند یا خیر ⁉️ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 سلام علیکم و رحمة الله بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه در پاسخ به پرسش برادر گرامی نکاتی را عرض میکنم: ۱. كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ همه مسلمانان باید در برابر خداوند متعال و مردم، مسئول و پاسخگو باشند و هر کسی مقامش بالاتر است، قطعا مسئولیتش بیشتر است. ۲. تخلّف در مناصب دوگونه میباشد: الف) جرائم ب) عدم تدابیر لازم ۳. از مقام رهبری و روسای قوا گرفته تا مدیران و کارمندان عادی، همگی مسئولند و این امر مستلزم حقّ دفاع از خود میباشد؛ یعنی به صِرف اتّهام به یک شخصیت نمیتوان وی را مجرم یا خطاکار دانست. پس باید دفاعیات متّهم را استماع و سپس حکم نمود. ۴. وظیفه مستقیم مقام رهبری، حفظ اسلام و نظام اسلامی و آرمانهای انقلاب است، که اصل ۱۱۰ قانون اساسی آنرا بیان کرده است بنابراین شخص ایشان در مسائل مربوط به این موارد باید پاسخگو باشند. ۵. درباره منصب ریاست جمهوری، اولاً پس از احراز شرایط و تایید صلاحیت به وسیله ۶ نفر فقیه عادل و ۶ حقوقدان، بعد از پیروزی در انتخابات، وظیفه رهبری تنها تنفیذ این مقام است؛ بنابراین مانند زمان صدر اسلام، مسئولیتی متوجه حاکم اسلامی در تنفیذ نیست؛ مسئولیت صلاحیّت وی فقط با شورای نگهبان میباشد. اما نظارت بر عملکرد ایشان، مستقیما بعهده نمایندگان مجلس است؛ اگر پس از بررسی و استماع دفاعیات رئیس جمهور، عدم کفایت وی برای نمایندگان محرز شد، از مقام رهبری عزل او را تقاضا میکنند؛ همچنین اگر مرتکب جرمی شده باشد قوه قضائیه پس از بررسی و استماع دفاعیات وی در یک محکمه صالحه، عزل او را از رهبری درخواست مینماید. نتیجه اگر رییس جمهور مرتکب جرم بَیّنی شود یا عدم کفایتش آشکار باشد و در عزل وی مفسده بزرگتری حادث نشود، وظیفه رهبری برکناری فوری اوست و اگر اقدام نکند، مسئول میباشد؛ ولی در موارد عدم کفایت و جرائم غیر بَیّن، وظیفه رهبری نیست و باید قوای مقنّنه و قضائیه پاسخگو باشند. حامد وفسی ۲۶ آذر ۱۳۹۹ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀 🥀🥀 🥀 🔈/بشنوید: 🌺 ظهورِ صبرِ اعظمِ انبیاء عظام -سلام الله علیهم- در سفر سوّم و چهارم از اسفار اربعه ی اهل عرفان ( من الحقّ مع الحق الی الخلق و مع الحق فی الخلق) 🌹حامد وفسی 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/jtu72 🆔 @bayyenat110
🔵 جلسه صد و چهل و پنجم ( ۹۹.۸.۲۷ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و چهارم» ⚪️ آغاز شرح حدیث هفدهم، با موضوع توبه 🔹دلیل برخی از بزرگان بر تقدّم مقام یقظه، بر مقام توبه 🔹بررسی نسبت انواع نفوس، با توبه ( نسبت نفس مرده، بیمار و خواب، با توبه ) ♦️سیاسی 🔻دشواری تنبّه، تیّقظ و توبه ی برخی از بزرگان نظام و مسئولین ارشد جمهوری اسلامی 🔻نقد محتوایی برخی از فیلم های سینمایی ( لوث کردن توبه و رزمندگان توّاب ) 🔹توبه مقامی والا و ارجمند، برای همه ی مراتب نفس 🔹تفاوت نفوس تائب، به حسب متعلّق توبه 🔹توضیحی در مورد مقام یقظه و مراحل آن ♦️سیاسی 🔻ضرورت اقدام همه ی نهاد های فرهنگی بویژه صدا و سیما، در جهت ایقاظ علمی مردم 🔻عادی شدن فساد و فحشاء در کشور، به سبب عدم ترویج فرهنگ اسلام ناب 🔻عجیب بودن آرامش مسئولین ارشد جمهوری اسلامی، با وجود این میزان از بی دینی و بی عدالتی در حکومت و جامعه ی دینی 🔻روند وارونه شدن دین و ملاک های دین داری، در کشور 🔻عدم تلازم بین معیّت با حضرت امام (ره) به حسب ظاهر، و معیّت با ایشان (ره)، به حسب عقیده و باور قلبی 🔻غیر مطّلع و جاهل نگهداشتن مردم، زمینه ساز تحریف ( تعمّد برخی از مسئولین، در ناآگاه و غیر بصیر نگهداشتن مردم ) 🔹توبه، انقلاب و تحوّل در همه ی ابعاد وجودی فرد ( ضرورت تحوّل در همه ی ابعاد، در توبه ) ♦️سیاسی 🔻ارزیابی توبه، تحوّل و انقلاب مردم مصر و مردم ایران ( لزوم توبه و تحوّل در همه ی ابعاد مردم و مسئولین ) 🔹فریبکاری شیطان و شیطانیان، تحت نقاب و عنوان زیبا.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتاد و چهارم ( ۹۹.۸.۲۷ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/SQmDw 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 📽|ببینید: 🌼 توضیحی در معنای عبد و پاسخ به ی نام گذاری کفرآمیز شیعیان 🌻 بیان تفاوت معنای لغوی با معنای اصطلاحی "عبد" 🌸 حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣📣📣📣 ☄ واکنش طوفانی آیت الله وفسی به هتّاکی اخیر آقای محمود امجد 🔴 عبرت از تاریخ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه ۱. در اوائل انقلاب وقتی به بزرگان انقلاب برای استاد اخلاق مراجعه میکردیم، بالاتفاق فردی به نام شیخ علی تهرانی و کتاب ایشان را معرفی میکردند؛ ولی عاقبت به سبب حسادت به نصب آیت‌الله خامنه‌ای برای امامت جمعه تهران به وسیله حضرت امام -ره- تدریجاً متمایل به شیطان گشت تا آنجا که به «صدام» پناهنده شد و تحت ولایت طاغوت در رادیو عراق به همه بزرگان انقلاب، با کلمات بسیار مستهجن فحاشی نموده و تهمت میزد. بالاخره در سال ۱۳۷۴ با ذلّت به ایران تحویل داده شد. ۲. در اواخر عمر شریف حضرت امام -ره-، شیخ منتظری به سبب ساده لوحی شدید و عدم بصیرت و تحت تأثیر اطرافیان مغرض، با استاد و ولی خودش –که او را اعلم و اتقیٰ از خویشتن میدانست– مخالفت کرد و حتی بعد از بخشش امام، تا آنجا در معارضه با نظام الهی پیش رفت که همگام با رسانه‌های دشمنان و شیطان بزرگ، بلندگوی آنان گشت. اگرچه هر دو نفر مورد بخشش و مشمول اخلاق کریمهٔ حضرت آقا قرار گرفتند، امّا به هرحال در دنیا و آخرت عاقبت به خیر نشدند. امّا وضعیت امروز یکی از بزرگترین عوامل معاند و جاسوسی با اسناد تصویری و رسانه و مشوّق و رهبر علنی حرکتهای مسلّحانه و آشوب که منجر به کشته شدن افراد بیگناه و نابودی اموال اشخاص و اموال عمومی شد و مجرم به این خیانتها اعتراف و اقرار کرده، با این حال دشمنان بشریت اشک تمساح ریخته و دم از حقوق بشر میزنند. یک عملهٔ رسانه وهابی او را مانند صدّام شهید می‌نامد. پدر معلوم الحال وی، بجای عذرخواهی و ندامت، تصویری از او میسازد که هرکه نداند گمان میکند او یک قدّیس بوده است! پس جای شگفتی و تعجّب نیست فردی که متأسّفانه لباس مقدّس پیامبر به تن نموده و عنوان استاد اخلاق داشته، با کمال بی اخلاقی یاوه گویی کرده، زبان به تهمت و هتّاکی باز کند؛ علّت این گناه بزرگ شاید شبهات فکری و سیاسی باشد یا اطرافیان نفوذی یا شاید از ساده لوحی و شاید از خباثت های باطنی. به هر صورت در عمل مرتکب گناهی بزرگتر از جنایت گشته و با تحریف حقیقت، ظالم را شهید و امام کریم و مظلوم انقلاب را مستبد می‌نامد. مه فشاند نور و سگ عوعو کند هر کسی بر طینت خود میتند کی شود دریا ز پوز سگ نجس کی شود خورشید از پف منطمس(ناپدید) والسّلام علی من اتّبع الهدیٰ حامد وفسی ۲۸ آذر ۹۹ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
💐💐💐💐💐 💐 حضرت امام سجاد -سلام الله علیها- خطاب به حضرت زینب سلام الله علیها: 💐 أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَةٍ 💐 تو، بحمداللَّه، عالمي هستي كه نزد كسي تعليم نديدي و فهیمی هستي كه نزد كسي تفهیم نشدی 📚بحارالانوار - ج ۴۵، صفحه ۱۶۴ 🌹ولادت با سعادت عمّه سادات، حضرت زینب کبری -سلام الله علیها- تبریک و تهنیت باد. 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 🔉/بشنوید: 🌹تفسیری از فرمایش "ما رأیتُ الّا جمیلاً" 🥀 نگاه عرفانی به مواجهٔ اولیاء الهی -علیهم السلام- با مصائبشان 💐 حامد وفسی 🌺 🌺🌺 🌺🌺🌺 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۴ ♻️قسمت اول/شيعه مي‌گويد ابوبكر و عمر خلافت را از علي غصب كردند و عليه او توطئه نمودند تا او را از رسيدن به خلافت باز دارند... ♻️ مي‌گوييم اگر آن‌چه شما مي‌گوييد درست است پس چرا عمر علي را جزء افراد شورا قرار داد؟ اگر او را از شورا بيرون مي‌كرد، چنان‌كه سعيدبن‌زيد را بيرون كرد، يا كسي ديگر غير از او را تعيين مي‌كرد، هيچ كس اعتراض نمي‌كرد؟! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷بخش اول به ۵۴ ۱. ما نمي‌دانيم چرا و به چه نيتي عمر اين‌چنين كرد اما توجه به چند نكته خوب است: يكي اين‌كه انتخاب ابوبكر در سقيفه همان‌طور كه عمر بعدها گفت كار شتاب‌زده‌اي بود و خيلي قابل دفاع نبود، همان‌طور كه اهل سنت و وهابي‌ها الاَن هم براي ساختن اجماع مسلمين و جريان سقيفه دچار مشكل هستند. عمربن‌خطاب گفت اين كار يك فلته است و فلته در لغت به معني كار شتابزده و نااستوار و بدون فكر مي‌باشد. عمربن‌خطاب درباره انتخاب ابوبكر در سقيفه گفت: «كانت بيعه‌الناس لابي‌بكر فلته من فلتات الجاهليه وقي‌الله المسلمين شرَّها فمن عاد اليها فاقتُلوه». ترجمه: بيعت مردم با ابوبكر قضيه‌اي با شتاب و بدون تفكر اساسي (فلته) به شيوه جاهليت بود. خداوند مسلمانان را از شرّ اين قضيه حفظ كرد و هر كه اين‌گونه از اين به بعد رفتار كند او را بكشيد¹». ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ¹. اسناد: «صحيح بخاري»، ج 8 ص 208؛ «سيره ابن‌هشام»، ج 4 ص 308؛ «صواعق» ابن‌حجر، ص 8؛ «ملل ونحل» شهرستاني، ج1 ص 30؛ «تذكره‌الخواص»، ص 61؛ «نهايه» ابن‌اثير، ج 3 ص 238؛ «مسند احمد»، ج،1ص 55؛ «كنزالعمّال»، ج3 ص 139؛ «كامل» ابن‌اثير، ج2 ص 135؛ «سيره حلبي»، ج3 ص 388؛ «انساب»بلاذري، ج5 ص 15؛ «شرح ابن‌ابي‌الحديد»، ج2 ص 23 و ج6 ص 20؛ «تاريخ ابن‌كثير»، ج 5 ص 246؛ «تاريخ طبري»، ج3 ص .200 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۲. ابوبكر در پايان عمر از اين‌كه بيت فاطمه -س- را گشوده است و اين‌كه چرا خلافت را به آن دو نفر واگذار نكرده راضي نبود و مي‌گفت دوست داشتم بيت فاطمه -س- را نمي‌گشودم و خلافت را به آن دو نفر مي‌دادم. ۳. انتخاب عمر به وسيله وصيت‌نامه ابوبكر كار را براي طرفداران خليفه و اثبات مقام او سخت‌تر كرده است. اهل سنت نصب و وصيت ابوبكر را براي خلافت عمر، چگونه مي‌توانند توجيه كنند؟! در حالي‌كه او مريض بود و وقتي وصيت كرد در اثناء آن بيهوش شد و عثمان اسم عمر را نوشت و وقتي ابوبكر به هوش آمد و عثمان آن وصيت را براي ابوبكر خواند در اين جا عمر اعتراضي نكرد كه ابوبكر هذيان مي‌گويد اما همين عمر در زمان رحلت پيامبر، وقتي حضرت رسول -ص- فرمود براي اين‌كه هرگز گمراه نشويد قلم و كاغذ بياوريد تا چيزي املاء كنم، عمر نه تنها دستور پيامبر را اطاعت نكرد بلكه گفت اين مرد هذيان مي‌گويد و بين صحابه نزاعي درگرفت و پيامبر -ص- همه را از محضر خود اخراج كرد. ۴. در زمان آخر كار عمر، ابوعبيده جراح از دنيا رفته بود و ديگر عمر نمي‌توانست خلافت را به شخصيت سوم سقيفه بدهد . ۵. قوانيني كه عمر براي شورا قرار داده بود به نحوي بود كه هم نشان بدهد به شخصيت علي -علیه السلام- به عنوان اهل بيت و... اهميت داده است و هم خلافت را به عثمان واگذار كند؛ زيرا گفت اگر يك نفر بود و با پنج نفر ديگر مخالفت كرد آن يك نفر را بكشيد و اگر دو نفر و چهار نفر بود، آن دو را بكشيد و اگر سه نفر با سه نفر شد آن طرف كه عبدالرحمن بن عوف باشد حجت است؛ حال بفرماييد كه اين شخصيت نسبت به پنج نفر ديگر چه مزيتي داشت كه طرف او حاكم باشد و آن طرف ديگر محكوم. در حالی که معلوم نيست چرا شخص عبدالرحمن‌بن‌عوف اين فضيلت را يافت كه گروه او حق باشد و او فرقان اسلام قرار گرفت با اين كه افرادي چون طلحه و زبير و عثمان هم بودند. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌸 داخل فی الاشیاء لا کدخول شیء فی شیء، خارج عن الاشیاء لا کخروج شیء عن شیء 🌸 او داخل در اشیا است، نه مثل دخول چیزی در چیز دیگر و خارج از اشیاء است، امّا نه مثل خارج شدن یک چیز از چیز دیگر. 🌸 و گاه می فرماید: «لَه بَیْنُونَهُ صِفَهٍ لَا بَیْنُونَهُ عُزْلَه» حق تعالی در صفات از اشیاء جداست، ولی نه به این معنی که دور از اشیاء باشد. 🌸 و گاه می فرماید: «هو فی کلّ مکان و لا فی شیء من المکان» خدا در عالم و عالمیان داخل است، اما نه مانند دخول چیزی در دیگر چیزها یا دخول کسی در مکان، و خارج است نه مانند خروج چیزی از دیگر چیزها و مکان ها. خداوند سبحان منزّه از آن است که با موجود مادّی بیامیزد و حکم مادّه و مادّی را بپذیرد. اگر با این موجودات نباشد محدود خواهد بود و اگر با آنها بیامیزد و در آنها حلول کند، باز محدود خواهد بود؛ لذا لازمه اصلی ازلیّت و نامحدود بودن حقّ و اطلاق ذاتی خدای متعال آن است که با هر موجودی موجود باشد، ولی در آن نیامیزد و خارج از هر چیزی باشد اما نه جدا. 🌸 و خارج از آن است یعنی با آن آمیخته نیست ولی بر آن محیط است نه اینکه جدا و بیگانه از آن باشد. 🌸 خداوند متعال حقیقتی مطلق و بیکران و بی حد است که « مع کل شیء لا بمقارنه و غیر کل شیء لا بمزایلة» این حقیقت مطلق در همه جا و با همه چیز هست بی آنکه موضوع یا محمول چیزی قرار گیرد. 📚برگرفته از کتاب حقیقت، ص ۲۳۳ و ۲۳۴ (نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه) ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و هشتم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 📹|ببینید: 💞اندیشه ای در حال شهدای دفاع مقدّس ❣خاطره ای تأمّل برانگیز از رزمندگان جبهه های دفاع مقدّس 🌹حامد وفسی 🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 🆔 @bayyenat110
🔵 جلسه صد و چهل و ششم (۹۹.۹.۱۸) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و پنجم» 🔹توبه، انقلاب الی الله 🔹بررسی وجوه مختلف توبه ( توبه در عرفان عملی و تخلّق به اخلاق الله – توبه در احکام شرعی ظاهری ) 🔹توّاب از صفات و مقامات الهی 🔹وجهی از توبه ی اولیای الهی ( سلام الله علیهم ) ( توبه ی اولیای الهی، مظهر اسم توّاب حضرت حقّ ) 🔹توبه کردن، سخت تر از تقوا و پرهیز از گناه ( ترک گناه، آسان تر از توبه ) 🔹توبه، مقامی بین یقظه و إنابه 🔹مراتب توبه، مبتنی بر مراتب معرفت ( معنای تشکیکی توبه ) 🔹مراقبت دقیق و ریزبینانه ی اهل تقوا، بر رفتار خویش 🔹مزیّت توبه ( توبه، موجب قرار گرفتن در مسیر ) 🔹توضیح توبه ی نصوح ♦️سیاسی 🔻تغییر ملاک های ارزش گذاری، در اوائل انقلاب، بواسطه ی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و توبه ی مردم از طاغوت 🔻بازگشت ملاک های ارزش گذاری به ملاک های طاغوتی، بعد از اتمام دهه شصت. 🔹ملاک هایی برای شناخت توبه حقیقی و تائب حقیقی .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتاد و پنجم ( ۹۹.۹.۱۸ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/F51Il 🆔 @bayyenat_media
📚📚📚📚📚 📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۱. ابوبکر بن ابی شیبه (۱۵۹- ۲۳۵) مؤلف کتاب «المصنّف» به سند صحیح: هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره می‌پرداختند و این مطلب به عمر بن خطاب رسید. او به خانه فاطمه آمد و گفت: ای دختر رسول خدا محبوب ترین فرد برای ما پدر توست و بعد از پدر تو خودت، ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آن ها . این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی و زبیر به خانه برگشتند. دختر پیامبر به علی و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود خانه را بر شما بسوزاند. به خدا سوگند آنچه را قسم خورده است انجام می‌دهد. ۲. احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری (متوفای ۲۷۰) مولف کتاب تاریخی «انساب الاشراف»: ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت کند ولی علی از بیعت امتناع کرد. سپس عمر همراه با فتیله (آتشزا) حرکت کرد و با فاطمه در مقابل باب خانه رو به رو شد. فاطمه گفت: «ای فرزند خطاب می‌بینم درصدد سوزاندن خانه من هستی؟» عمر گفت: «بله این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است» ۳. عبدالله بن مسلم بن قتیبیه دینوری (۲۱۲ – ۲۷۶) تاریخ دان و ادیب بزرگ اهل سنت در کتابش «الامامه والسیاسه»: ابوبکر از کسانی که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد. او به در خانه علی آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع کردند. در این موقع عمر طلبید و گفت: «به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را بر سرتان آتش می‌زنم» مردی به عمر گفت: «ای اباحفص در این خانه دختر پیامبر است» گفت: باشد. ابن قتیبیه در دنباله این مطلب نوشته است (صفحه ۱۳): عمر به همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند. هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید با صدای بلند گفت: «ای رسول خدا پس از تو چه مصیبت هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید» وقتی مردم که همراه عمر بودند صدای زهرا و او را شنیدند برگشتند ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند نزد ابی بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن. علی گفت: «اگر بیعت نکنم چه می‌شود؟» گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست گردن تو را می‌زنیم... [حضرت هارون -ع- به حضرت موسی -ع- گفت: قال ابن امّ ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی ... «۱۵۰ اعراف»] ۴. تاریخ طبری: أتی عمر بن الخطاب منزل علی و فیه طلحه و الزبیر و رجال من المهاجرین فقال: «والله لاحرقن علیکم او لتخرجن الی بیعة» فخرج علیه الزبیر مصلتاً بالسیف فعثر فسقط السیف من یده فوثبوا علیه فاخذوه. عمر بن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان کرد و گفت: «به خدا سوگند خانه را به آتش می‌کشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید» زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود، ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد. در این موقع افراد دیگر بر او هجوم آوردند و شمشیر را از دست او گرفتند. بایع الناس و استشبتوا للبیعة و تخلف علی و الزبیر و اخترط الزبیر سیفه و قال اَعمدُه حتی یبایع علیَّ فبلغ ذلک ابابکر و عمر. فقال عمر: خذوا سیف الزبیر فاضربوا به الحجر . ۵. ابوالقاسم طبرانی (۲۶۰ – ۳۶۰) که ذهبی در میزان الاعتدال درباره او می‌گوید فردی معتبر است، در کتاب «المعجم الکبیر» درباره جناب ابوبکر در زمان مرگش می‌گوید: ابوبکر در هنگام مرگ اموری را آرزو می‌کرد: «اما الثلاث اللائی وددت انی لا افعلهن فوددت انی لم أکن اکشف بیت فاطمه و ترکته» ای کاش سه چیز را انجام نمی‌دادم... ای کاش هتک حرمت خانه فاطمه نمی‌کردم و آن را به حال خود واگذار می‌کردم. ۶. ابن عبدربه در عقد الفرید (متوفای ۴۶۳) از عبد الرحمن بن عوف نقل می‌کند: من در بیماری ابی بکر بر او وارد شدم تا از او عیادت کنم، او گفت، قال ابوبکر: «و ودت انی لم اکشف بیت فاطمه عن شیءٍ و ان کانوا اغلقوه علی الحرب» آرزو می‌کنم که ای کاش سه چیز را انجام نمی‌دادم... ای کاش خانه فاطمه را نمی‌گشودم هر چند آنان برای نبرد، در خانه را بسته بودند. 🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید... 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
📚📚📚📚📚 📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ۷. نظّام از علمای بزرگ کلام (اصول عقاید) اهل سنت در کتاب الوافی بالوفیات (۱۶۰ – ۲۳۱): احمد شهرستانی در الملل و النحل به نقل از نظّام می‌نویسد: از جمله از عقاید نظّام آن بود که می‌گفت: عمر به خانه فاطمه حمله ور شده و فریاد می‌زد: خانه را با اهلش به آتش بکشید در حالی که در خانه نبود مگر علی و فاطمه و حسن و حسین. او در ادامه می‌گوید: «ان عمر ضرب بطن فاطمه یوم البیعه حتی القت المحسن من بطنها» عمر در روز اخذ بیعت برای ابی بکر بر شکم فاطمه زد، او فرزندی که در رحم داشت و نام او را نهاده بودند کرد. ۸. مقاتل بن عطیه در کتاب الامامه و الخلافه: «ان ابابکر بعد ما اخذ البیعه لنفسه من الناس بالارهاب و السیف و القوه ارسل عمر و قنفذاً و جماعه الی دار علی و فاطمه و جمع عمر الحطب علی دار فاطمه و احرق باب الدار...» هنگامی که ابوبکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت عمر، قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه فرستاد و عمر هیزم جمع کرد و در خانه را آتش زد... ۹. ابن ابی دارم در کتاب «میزان الاعتدال» احمد بن محمد معروف به ابن ابی دارم محدث کوفی (متوفای ۳۵۷) کسی که محمد بن حماد کوفی درباره او می‌گوید: «کان مستقیم الامر عامة دهره» یعنی او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود. وی نقل می‌کند که در محضر او این خبر خوانده شد: «ان عمر رفس فاطمه حتی اسقطت بمحسن » عمر لگدی بر فاطمه زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد. ۱۰.امام الحرمین جوینی استاد ذهبی از رسول خدا -ص- این گونه روایت می‌کند: زمانی که فاطمه را دیدم به یاد صحنه‌ای افتادم که پس از من برای او رخ خواهد داد، گویا می‌بینم ذلّت وارد خانه او شده، حرمتش پایمال گشته، حقّش غصب شده، از ارث خود ممنوع گشته، پهلوی او شکسته و فرزندی را که در رحم دارد سقط شده در حالی که پیوسته فریاد می‌زند: «وا محمداه» ولی کسی به او پاسخ نمی‌دهد، کمک می‌خواهد اما کسی به فریادش نمی‌رسد. او اول کسی است که از خاندانم به من ملحق می‌شود و در حالی بر من وارد می‌شود که محزون، گرفتار، غمگین و شهید شده است و من در اینجا می‌گویم: خدایا لعنت کن هر که به او ظلم کرده، کیفر ده هر که حقّش را غصب کرده، خوار کن هر که خوارش کرده و در دوزخ مخلّد کن هر که به پهلویش زده تا فرزندش را سقط کرده و ملائکه «امین» گویند. از کتاب فرائد السمطین جوینی حموئی. 📚برگرفته از کتاب 📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐🥀💐🥀💐🥀💐 📽|ببینید: ⚠️ کوچک شمردن گناه، مقدمهٔ غرق شدن در دریای فساد و فحشاء 🔮تبیین ویژهٔ سیرهٔ حضرت زهرا (س)، وظیفهٔ خطیر روحانیّت در ایّام فاطمیّه 🌹حامد وفسی 🦋 و 🆔 @bayyenat110
🏴🏴🏴🏴🏴 ▪️عَنْ سَعِیدِ بْنِ الْمُسَیَّبِ عَنْ عَلِیٍّ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ: أَنَّهُ قَالَ لِفَاطِمَةَ مَا خَیْرُ النِّسَاءِ؟ قَالَتْ ...أَنْ لَا یَرَیْنَ الرِّجَالَ وَ لَا یَرَوْنَهُنَّ فَذَکَرَ ذَلِکَ لِلنَّبِیِّ -ص- فَقَالَ إِنَّمَا فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی ▪️امیرالمومنین علی -علیه السلام- از حضرت زهرا -سلام الله علیها- پرسیدند: بهترین چیز برای یک زن چیست؟ حضرت عرض کردند: بهترین آن است که نه مردی را ببیند و نه هیچ مردی او را مشاهده نماید. پس امیرمومنان -ع- این گفته را نزد پیامبر -ص- ذکر کردند و پیامبر -ص- فرمودند: فقط و فقط فاطمه -سلام الله علیها- پاره ی تن من است. 📚بحار الانوار، ج ۳۷، ص ۶۹ ⚫️ شهادت مادر سادات، حضرت فاطمه زهرا -سلام الله علیها- تسلیت باد. 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 🎥| ⚠️رضاشاه، زیر عمّامه ی برخی مسئولین ج.ا.ا 💢 نهاد پاک و مقدّس زن، در تیررس و هدف برخی صاحب منصبان کشور 🌹حامد وفسی 🦋 و 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و نهم 🆔 @bayyenat110
🌸 متن۷) اساساً نظر ابن مسعود قابل توجیه نیست؛ زیرا جامه ای که خود به خود آشکار است جامۀ رو است نه جامه زیر و در این صورت معنا ندارد که گفته شود زنان زینت های خود را آشکار نکنند مگر جامۀ رو را، جامۀ رو قابل پوشاندن نیست تا استثناء شود برخلاف چیزهایی که در کلمات ابن عباس و ضحّاک و عطاست و در روایات شیعه آمده است. اینها اموری است که قابل این هست که دستور پوشانیدن یا نپوشانیدن آن‌ها داده شود. (مسئله حجاب، شهید مطهری، ص ۱۳۷) 🌸 نقد۷)اولاً اعتراف حضرت استاد که جامه رو خود به خود آشکار است. این همان نصّ صریح آیه است که فرمود «إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا» به جز آنچه خود به خود آشکار است از زینت؛ 🌸 ثانیاً لباس رو، قابل امر و نهی می‌باشد، شاهد آن امری است که در آیه ۳۱ سوره اعراف آمده: «خُذُوا زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ» و در آیه ۶۰ سوره نور شاهد دیگری است درباره خانم های بازنشسته و از کار افتاده: «أَن يَضَعْنَ ثِيَابَهُنَّ». 🌸 ثالثاً امری ممکن و عقلایی است؛ زیرا زیبایی و مرغوب بودن جامه ی رو غیر از آشکار بودن آن می‌باشد؛ بله امکان ندارد جامه رو را پنهان کنند اما اگر الا ما ظهر منها نیامده بود باید زنان مؤمنه از چادر و مقنعه های غیرمرغوب و غیرزیبا استفاده می‌کردند ولی از چنین تکلیفی معاف شده اند. 📚بر گرفته از کتاب حجاب قرآنی (بررسی مسئله حجاب در اسلام) ص ۷۱ ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110