بیّنات
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
در سال ۱۳۹۹ دهمین کتاب با عنوان «عصمت» از حکیم جلیل القدر حضرت آیت الله وفسی به چاپ رسید که به بررسی مسئله عصمت انبیاء - سلام الله علیهم - در قرآن کریم میپردازد.
در این اثر که شامل پنج بخش: ۱- قرآن منیر ۲- عصمت ۳- عصمت انبیاء - سلام الله علیهم - در قرآن ۴- عصمت نبیّ مکرّم اسلام - صلی الله علیه و آله - ۵- عصمت اهل بیت - سلام الله علیهم - (مقام امامت) میباشد، تلاش شده، بعد از نگاهی اجمالی به اعجاز قرآن، تحریف ناپذیری قرآن، حجیّت قرآن و همچنین بیان آراء مذاهب اسلامی در مورد عصمت و اقوال علمای شیعه و براهین عصمت انبیاء - سلام الله علیهم - و منشاء تکوینی عصمت، به برخی شبهات، مبنی بر عدم دلالت آیات شریفه ی قرآن کریم بر عصمت انبیاء - سلام الله علیهم - پاسخ داده شود.
در ۲ بخش پایانی کتاب نیز، دانشمند گرامی با توجه به آیات اختصاصی درباره حضرت رسول اکرم - صلی الله علیه و آله - ، دعاهای حضرت ابراهیم - سلام الله علیه - و نور بودن پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله - و همچنین آیات مربوط به عدم ظلم در امام، اولی الامر، مباهله و تطهیر، در صدد اثبات و دفاع از عصمت نبی مکرم اسلام و اهل بیت گرامیشان - سلام الله علیهم - و عصمت مقام امامت در قرآن کریم، بر آمده اند.
آنچه بر ارزش و اهمیت مطالعه این کتاب و تأمّل در مطالب آن می افزاید توجه به دو نکته میباشد: اول آنکه کسانی در خود دنیای اسلام، ارتکاب گناه صغیره و حتی کبیره، آن هم از روی عمد را، در مورد انبیاء -سلام الله علیهم- جایز و ممکن دانسته، و به طریق اولی خطا و سهو را در افعال و اعمال غیر تبلیغی و تبیینی ایشان روا برشمردهاند. دوم آنکه در دنیای اسلام، عده ای قائل شدهاند که قرآن کریم درصدد دفاع از عصمتِ (عصمت خاص و مورد نظر اکثر حکمای شیعه) انبیاء - سلام الله علیهم - برنیامده و آیاتی دالّ بر عصمت مورد نظر، در مورد انبیاء - سلام الله علیهم - به ویژه نبیّ مکرم اسلام - صلی الله علیه و آله - وجود ندارد و یا حداقلّ، دلالت آن مفهوم و مبیَّن نیست.
این اثر را باید از جمله آثارِ عقیدتی و اصطلاحاً کلامی این استاد بزرگوار برشمرد.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۱۳۰
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
«فضل قرآن» یازدهمین کتاب حضرت آیت الله وفسی، که در سال ۱۳۹۹ توسط پایگاه مردمی بیّنات به زینت طبع درآمد، به دنبال تحلیل و بررسی جایگاه حقیقت قرآن در نظام واقع و نظام اندیشه ی دینی است.
اندیشمند محترم، در این اثر به مقایسه ی ارزش و منزلت حقیقت قرآن کریم و حقیقت اهل بیت - سلام الله علیهم - که در قرون متمادی، موضوع بحث متکلّمین بوده پرداخته، با این تفاوت که تلاش شده براهین قاطع و ادلّه ای بدون مناقشه و زَیغ، در این زمینه ارائه شود و همچنین ضعف و قوّت ادلّه ی مأثوره ی مشهور، مورد بررسی قرار گیرد.
این اثر وزین، در سه بخش و از سه منظر، به بررسی مسئله پرداخته: ۱- درون فقهی و عرفی ۲- درون دینی و کلامی ۳- فلسفی و عرفانی
مؤلّف بارع، بعد از تبیین منظور از حقیقت قرآن و اهل بیت - سلام الله علیهم - در بخش ابتدایی به تزییف برخی از ادلّه ی اقامه شده بر افضلیت اهل بیت - علیهم السلام - و در ادامه به بخش جایگاه قانون، قانون گذار، مجری قانون و مفسّر قانون پرداخته است.
در بخش میانیِ اثر از سه دلیل هدایت، شرافت و فضیلت ذاتی علم و اعجاز جاودانی، برای اثبات افضلیّت بهره جسته و به سؤالاتی در مورد قرآن پاسخ داده شده است.
بخش پایانی که شاید تخصّصی تر و ثقیل تر از مباحث پیشین باشد، پس از بیان برخی مقدّمات فلسفی و عرفانی، عهده دار تحقیق پیرامون مسئله، در دو مشرب فلسفی و عرفانی گشته است.
این اثر کم نظیر و شاید بی نظیر این عالم جلیل القدر را باید از آثار به اصطلاح کلامی و فلسفی ایشان برشمرد.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۱۳۰
بیّنات
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
یکی از جذّاب ترین مباحث در بین عموم شیعیان، بویژه شعرا، مادحین و سخنرانانِ مذهبی، مقایسه مقام و منزلت اولیاء الهی با یکدیگر، بخصوص بزرگان کربلا و حادثه ی عظیم عاشورا، با دیگر انبیاء و ائمه - سلام الله علیهم - میباشد.
عالم مجاهد حضرت آیت الله وفسی دوازدهمین کتاب خویش با عنوان «امامت» را که در سال ۱۳۹۹ به زینت طبع آراسته گشت، بستری برای طرح مباحث فوق قرار داده اند تا در آنجا بعد از تبیین جایگاه امامت و امامانِ از انبیاء - سلام الله علیهم - مانند حضرت ابراهیم - سلام الله علیه - ، افضلیت ایشان را نسبت به اولیاء کربلا - سلام الله علیهم - مورد سنجش قرار دهند.
در این اثر که شامل چهار بخش: ۱- بررسی اجمالی ۲- معرفت و شناخت مقام امامت ۳- مباحثه ۴- شرح اجمالی زیارت حضرت عباس - سلام الله علیه - می باشد، تلاش شده تا مفصّلاً در اطراف مسئله بحث و با ادلّه ی محکم، پاسخ آن تبیین گردد.
در بخش اول بعد از بیان ضرورت و فایده ی این نوع بحث ها و منابع و موانع شناخت و همچنین بررسی مقامات و مناصب الهی، بیّنات قطعیه ی عظمت امامان نسبت به انبیاء - سلام الله علیهم - ، امارات عظمت اولیاء کربلا - سلام الله علیهم - ، نگارنده ی محترم، به تحلیل دقیق دلایل طرفداران افضلیّت اولیاء کربلا - سلام الله علیهم - و حدیث افضلیّت نساء و مغالطات مربوط به اصل مسئله پرداخته اند.
حکیم متألّه، در بخش دوم این اثر ارزشمند، ضمن بیان صفات امام از دیدگاه علمای اهل سنّت و علمای امامیّه و همچنین شرط افضل بودن و ادلّه ی قائلین به افضل بودن امام، ترتیب و نظام مناصب الهی و البته عظمت منصب امامت را تبیین فرموده اند.
ایشان معانی انبیاء، صدّیقین، شهداء، صالحین و همچنین نکات قابل تأمّلی در زیارت اولیاء الهی را مورد بررسی قرار داده اند.
امّا شاید آنچه که بیش از اندازه در این کتاب جلب توجّه نموده و مخاطب را شیفته ی مطالعه ی آن می کند، مناظره ی چند تن از فضلای حوزه با حضرت استاد آیت الله وفسی میباشد که بخشی از کتاب با عنوان مباحثه برای آن تهیه گشته است.
می توان از موضوعات جذّاب و جنجالی مورد بحث در این مناظره، به موارد زیر اشاره نمود:
۱- نقد حدیث مشهور مناقب حضرت علی - سلام الله علیه - ۲- نقد ادعای امامت همه ی شیعیان، به دلیل استضعافشان در زمین ۳- امامت حضرت یوسف - سلام الله علیه - بر پدر بزرگوارشان حضرت یعقوب - سلام الله علیه - ۴- امامت یا عدم امامت حضرت زهرا - سلام الله علیها - ۵- حضرت ابراهیم - سلام الله علیه - اهل یقین یا اهل شکّ ؟ ۶- مسئله برتری حضرت حمزه سیدالشهداء - سلام الله علیه - ۷- نبوّت، رسالت، امامت، مفاهیم مشکّک یا متواطی ؟ ۸- خلط بین فضیلت حقیقی و فضیلت ظاهری ائمّه - سلام الله علیهم - ۹- تفاوت رؤیت ملکوت با نظر به ملکوت ۱۰- ارزش داشتن فضائل و مقامات اعطایی (در کجا ملاکِ ارزش، اکتسابی بودن است؟) و...
این اثر گرانسنگ از آثار کلامی حضرت استاد حامد وفسی، به شمار می آید.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۲۳۲
بیّنات
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
در سال ۱۴۰۰ ، سیزدهمین کتاب مفسّر حکیم حضرت آیت الله وفسی با عنوان «منجی» منتشر گردید.
این کتاب، که از آثار کلامی استاد ارجمند، بشمار میآید، عهده دار بررسی دو مسئله مهم، در زمینه مهدویّت که اهمیت امروزه ی آن بر کسی پوشیده نیست، گردیده است.
اولین مسئله ای که به آن پرداخته شده، تحریف شخصیت خود منجی است؛ در بخش اول کتاب، تلاش شده با بررسی و نقد کتاب «در انتظار کدام منجی» ، دیدگاه صحیح در مورد اسلام ناب و انسان کامل و قیام حضرت صاحب - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - تبیین و تأیید گردد.
استاد عظیم الشّأن، با قلم نقّادانه معروف خویش، اسلام رحمانی ادعا شده و ثمراتش مانند خدای بدون غضب، رسول و امام بدون خشونت و قیام مهدوی بدون شمشیر و خونریزی و حکومت عادل عاری از اجرای حدود تعیّن یافته را مورد خدشه قرار داده و تزییف نموده اند.
بخش دوم این اثر، محملیست برای طرح مسئله ای جذّاب و پر هیاهوی امکان مشاهده ی حضرت حجت - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - در دوران غیبت.
مؤلّف بارع، بعد از بررسی عقلی مسئله ی مشاهده و بیان انواع مشاهده و برخی از حکمت های غیبت، و همچنین بعد از تبیین ادله ی امکان مشاهده، به نقد و بررسی دیدگاه جناب آقای سید کمال حیدری (عدم امکان مشاهده در دوران غیبت) همّت گمارده اند.
در خاتمه ی کتاب، عالم مجاهد، از باب حسن خِتام و ترغیب، ملاقات بزرگوارانی چون شیخ اکبر جناب محیی الدین ابن عربی -ره- و جناب کربلایی کاظم ساروقی - ره - با قطب عالم امکان حضرت مهدی - ارواحنا فداه - را ذکر نموده و بر شرافت درک محضر حضرت - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - برای افرادی این چنین پای فشرده اند.
نکته ی قابل ذکر اینکه، آثار قبلی این عالم مجاهد جلیل القدر، در مقابله ی با اشاعه ی شبهات دینی، فساد و فحشاء، بیشتر جلوه گر است؛ حال آنکه در این اثر گرانسنگ، به عنایت خاصه ی حضرت حقّ ایشان با صلابت علمی، به نبرد و جهاد با تحریف اسلام ناب و ظهور تامّش یعنی حضرت مهدی - عجل الله تعالی فرجه الشّریف - شتافته اند که البته برای مجاهدان اجریست عظیم.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۱۴۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌼🍃•✾••┈
📽| کلیپ ویژه "آواز شیطان"
💰 اقتصاد ربوی در جمهوری اسلامی یا در امریکا ؟!
❌ دروغ بودن مرگ بر امریکای بسیاری از مسئولین
🌹 حضرت آیت الله وفسی
📆 تابستان ۱۳۹۷
╔═.🍃🕊.══🌻═╗
@bayyenat110
╚═🌻══.🍃🕊.═╝
🏴🔥🏴🔥🏴🔥🏴
📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
۱. ابوبکر بن ابی شیبه (۱۵۹- ۲۳۵) مؤلف کتاب «المصنّف» به سند صحیح:
هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره میپرداختند و این مطلب به عمر بن خطاب رسید. او به خانه فاطمه آمد و گفت: ای دختر رسول خدا محبوب ترین فرد برای ما پدر توست و بعد از پدر تو خودت، ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آن ها بسوزانند. این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی و زبیر به خانه برگشتند. دختر پیامبر به علی و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود خانه را بر شما بسوزاند. به خدا سوگند آنچه را قسم خورده است انجام میدهد.
۲. احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری ( متوفای ۲۷۰ ) مولف کتاب تاریخی «انساب الاشراف»:
ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت کند ولی علی از بیعت امتناع کرد. سپس عمر همراه با فتیله (آتشزا) حرکت کرد و با فاطمه در مقابل باب خانه رو به رو شد. فاطمه گفت: «ای فرزند خطاب میبینم درصدد سوزاندن خانه من هستی؟» عمر گفت: «بله این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است»
۳. عبدالله بن مسلم بن قتیبیه دینوری (۲۱۲ – ۲۷۶) تاریخ دان و ادیب بزرگ اهل سنت در کتابش «الامامه والسیاسه»:
ابوبکر از کسانی که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد. او به در خانه علی آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع کردند. در این موقع عمر هیزم طلبید و گفت: «به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را بر سرتان آتش میزنم» مردی به عمر گفت: «ای اباحفص در این خانه دختر پیامبر است» گفت: باشد.
ابن قتیبیه در دنباله این مطلب نوشته است (صفحه ۱۳):
عمر به همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند. هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید با صدای بلند گفت: «ای رسول خدا پس از تو چه مصیبت هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید» وقتی مردم که همراه عمر بودند صدای زهرا و گریه او را شنیدند برگشتند ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند نزد ابی بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن. علی گفت: «اگر بیعت نکنم چه میشود؟» گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست گردن تو را میزنیم...
[ حضرت هارون -ع- به حضرت موسی -ع- گفت: قال ابن امّ ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی ... «۱۵۰ اعراف» ]
۴. تاریخ طبری: أتی عمر بن الخطاب منزل علی و فیه طلحه و الزبیر و رجال من المهاجرین فقال: «والله لاحرقن علیکم او لتخرجن الی بیعة» فخرج علیه الزبیر مصلتاً بالسیف فعثر فسقط السیف من یده فوثبوا علیه فاخذوه.
عمر بن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان کرد و گفت: «به خدا سوگند خانه را به آتش میکشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید» زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود، ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد. در این موقع افراد دیگر بر او هجوم آوردند و شمشیر را از دست او گرفتند. بایع الناس و استشبتوا للبیعة و تخلف علی و الزبیر و اخترط الزبیر سیفه و قال اَعمدُه حتی یبایع علیَّ فبلغ ذلک ابابکر و عمر. فقال عمر: خذوا سیف الزبیر فاضربوا به الحجر .
۵. ابوالقاسم طبرانی (۲۶۰ – ۳۶۰) که ذهبی در میزان الاعتدال درباره او میگوید فردی معتبر است، در کتاب «المعجم الکبیر» درباره جناب ابوبکر در زمان مرگش میگوید:
ابوبکر در هنگام مرگ اموری را آرزو میکرد: «اما الثلاث اللائی وددت انی لا افعلهن فوددت انی لم أکن اکشف بیت فاطمه و ترکته» ای کاش سه چیز را انجام نمیدادم... ای کاش هتک حرمت خانه فاطمه نمیکردم و آن را به حال خود واگذار میکردم.
۶. ابن عبدربه در عقد الفرید (متوفای ۴۶۳) از عبد الرحمن بن عوف نقل میکند:
من در بیماری ابی بکر بر او وارد شدم تا از او عیادت کنم، او گفت، قال ابوبکر: «و ودت انی لم اکشف بیت فاطمه عن شیءٍ و ان کانوا اغلقوه علی الحرب» آرزو میکنم که ای کاش سه چیز را انجام نمیدادم... ای کاش خانه فاطمه را نمیگشودم هر چند آنان برای نبرد، در خانه را بسته بودند.
🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید...
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
✍🏻 حضرت آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
📚🔥📚🔥📚🔥📚
📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
۷. نظّام از علمای بزرگ کلام ( اصول عقاید ) اهل سنت در کتاب الوافی بالوفیات (۱۶۰ – ۲۳۱):
احمد شهرستانی در الملل و النحل به نقل از نظّام مینویسد:
از جمله از عقاید نظّام آن بود که میگفت: عمر به خانه فاطمه حمله ور شده و فریاد میزد: خانه را با اهلش به آتش بکشید در حالی که در خانه نبود مگر علی و فاطمه و حسن و حسین. او در ادامه میگوید: «ان عمر ضرب بطن فاطمه یوم البیعه حتی القت المحسن من بطنها»
عمر در روز اخذ بیعت برای ابی بکر بر شکم فاطمه زد، او فرزندی که در رحم داشت و نام او را محسن نهاده بودند سقط کرد.
۸. مقاتل بن عطیه در کتاب الامامه و الخلافه:
«ان ابابکر بعد ما اخذ البیعه لنفسه من الناس بالارهاب و السیف و القوه ارسل عمر و قنفذاً و جماعه الی دار علی و فاطمه و جمع عمر الحطب علی دار فاطمه و احرق باب الدار...»
هنگامی که ابوبکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت عمر، قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه فرستاد و عمر هیزم جمع کرد و در خانه را آتش زد...
۹. ابن ابی دارم در کتاب «میزان الاعتدال» احمد بن محمد معروف به ابن ابی دارم محدث کوفی (متوفای ۳۵۷) کسی که محمد بن حماد کوفی درباره او میگوید: «کان مستقیم الامر عامة دهره» یعنی او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود.
وی نقل میکند که در محضر او این خبر خوانده شد: « ان عمر رفس فاطمه حتی اسقطت بمحسن » عمر لگدی بر فاطمه زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد.
۱۰.امام الحرمین جوینی استاد ذهبی از رسول خدا -ص- این گونه روایت میکند:
زمانی که فاطمه را دیدم به یاد صحنهای افتادم که پس از من برای او رخ خواهد داد، گویا میبینم ذلّت وارد خانه او شده، حرمتش پایمال گشته، حقّش غصب شده، از ارث خود ممنوع گشته، پهلوی او شکسته و فرزندی را که در رحم دارد سقط شده در حالی که پیوسته فریاد میزند: «وا محمداه» ولی کسی به او پاسخ نمیدهد، کمک میخواهد اما کسی به فریادش نمیرسد. او اول کسی است که از خاندانم به من ملحق میشود و در حالی بر من وارد میشود که محزون، گرفتار، غمگین و شهید شده است و من در اینجا میگویم: خدایا لعنت کن هر که به او ظلم کرده، کیفر ده هر که حقّش را غصب کرده، خوار کن هر که خوارش کرده و در دوزخ مخلّد کن هر که به پهلویش زده تا فرزندش را سقط کرده و ملائکه «امین» گویند. از کتاب فرائد السمطین جوینی حموئی.
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
✍🏻 حضرت آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
«حجاب اسرای کربلا صلوات الله علیهم اجمعین» عنوان چهاردهمین کتاب عالم مجاهد، حضرت آیت الله حامد وفسی می باشد که در سال ۱۴۰۰ به زینت طبع درآمده است.
همانطور که از عنوان بر می آید، این اثر در صدد بررسی وضعیّت حجاب بانوان بلند مرتبه حاضر در کربلا، در دوران اسارت است.
پاسخ به شبهاتی در مورد حدود حجابِ این بانوان ( مانند ادعای نمایان شدن گیسوان ) و همچنین دفاع از حریم حیاء و عفّت، به خصوص در جامعه ی امروز را، می توان از انگیزه های تألیف این کتاب برشمرد.
مؤلّف حکیم، بعد از فصل اوّل، که در آن به معرّفی بانوان مکرّمه حاضر در کربلا و واقعه عاشورا پرداخته، در فصل دوم، سوم و چهارم، مبانی معرفتی خود، برای دفاع از ادّعای این اثر ( بی سند و دروغ تاریخی بودنِ آشکار شدن سر و گیسوی بانوانِ حَرَم حضرت اباعبدالله الحسین سلام الله علیه ) را ارائه می دهد:
مطالبی از قبیلِ وعده ی الهی در مورد غلبه، نصرت و دفاع الهی برای اولیاء خویش - سلام الله علیهم - ، غیور بودن حضرت حقّ نسبت به ناموس خود، و همچنین غیرت انبیاء و اولیاء الهی - سلام الله علیهم - ، در مورد نوامیس.
عالِم فرزانه، در فصل پنجم، با بررسی اسناد روایی و تاریخی، چه از جهت متن و چه به حسب سلسله سَند، دروغ بودنِ ادّعای آشکار شدنِ سَر و گیسوانِ بانوانِ حَرَم را اثبات می نمایند.
پاسخ به این سؤال که اگر خدا از مومنین دفاع میکند، پس مصائب اولیاء الهی - سلام الله علیهم - مانند شهادت و اسارت ایشان چگونه قابل توجیه است و همچنین خاتمه کتاب که جلوه هایی از حیاء، عفّت و غیرت انبیاء و اولیاء الهی - سلام الله علیهم - را تبیین نموده و در صدد دفاع از این ارزش های والا و گم شده جامعه کنونی ما بر می آید را می توان بخشی از مطالب جذّاب، روح نواز و جان فزای این اثر گران سنگ بر شمرد.
«حجاب اسرای کربلا صلوات الله علیهم اجمعین» سومین کتاب حضرت استاد، در بین تألیفات معظّم له، در راستای احیاء فرهنگ متعالی «عفاف» و «حجاب» به حساب می آید.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۸۰
هدایت شده از بیّنات
┈••✾•💕🍃🌼🍃💕•✾••┈
📣📣📣 #اطلاع_رسانی
🌹 سلسله دروس حکمت عملی با محوریت:
🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه-
💐 توسط حضرت استاد آیت الله وفسی -حفظه الله-
🕌 میعاد:
تهران - خیابان هلال احمر - خیابان ابراهیمی(عباسی) جنوبی - کوچه شهید ذوالفقاری - مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه مرحوم حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی -ره-
🗓 موعود:
╔═.🍃⏰.══📆═╗
سه شنبه ها ، ساعت ۱۶
╚═📆══.🍃⏰.═╝
🔻مجلس برای خواهران نیز، برقرار میباشد.
🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🔵 جلسه ۲۲۹ حکمت عملی ( ۱۴۰۲.۶.۲۸ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و پنجاه و هشتم»
🔹 عین معجزه و کرامت بودنِ خود وجود أولیاء الهی - سلام الله علیهم -
🔹 عظمتِ مقاومت در مقابل ظلم
🔹 عقب نشینی و ذلّت بسیاری از بزرگان امروزیِ فقاهت و سیاست، در مواجهه ی با ظلم و فساد و فحشاء
🔹 نقدی بر بزرگان دراویش شیعه و سنّی
🔹 توضیح مرحله ی "فناء در صفات"، از مراحل سبعه ی سلوک عرفانی
🔹 حدود صفات فضیله، در دیدگاه عرفانی
🔹 توضیح مرحله ی "فناء در ذات"، از مراحل سبعه ی سلوک عرفانی
🔹 اشاره ای به علم حضوری و علم حصولی
🔹 دشواری های مرحله ی "فناء در ذات"
🔹 باور حقیقی، بالأصاله و بالذّات در مکتب حضرت امام خمینی - ره -
🔹 بی ارزش بودن ملیت به خودی خود
🔹 فناء و مظهریّت أعلی، أتمّ و أکملِ حضرات أهل بیت - سلام الله علیهم -
هدایت شده از بیّنات مدیا
1402.6.28 - استاد آیت الله وفسی.mp3
13.45M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حضرت استاد وفسی
🗓 جلسه صد و پنجاه و هشتم ( ۱۴۰۲.۶.۲۸ )
🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻
✅ https://aparat.com/v/jrxmo
🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈
🎞| #فاطمیه
🕊 ظهور مقام فرقانیّت حضرت فاطمه زهراء -سلام الله علیها-
🌹 حضرت آیت الله وفسی
╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🔥#نشر_حداکثری
♨️ سوء استفاده مسئولین نظام، از صبر انقلابی و نجیبانه ی مؤمنین
‼️ ذلّت خارق العاده و باور نکردنی قوّه قضائیّه
⚠️ عملکرد برخی مسئولین نفوذی و نالایق، در راستای نهادینه کردن فحشاء در کشور
🌹 استاد آیت الله وفسی
╔═.🍃🕊.══♥️═╗
@bayyenat110
╚═♥️══.🍃🕊.═╝
🔵 جلسه ۲۳۰ حکمت عملی ( ۱۴۰۲.۷.۴ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و پنجاه و نهم»
🔹 توضیح مرحله ی "فنای در فناء" یا "بقاء بالله"، از مراحل سبعه ی سلوک عرفانی
🔹 توجیه سفر دوّم، سفر سوّم و سفر چهارم، از أسفار أربعه
🔹 علّت بروز شَطَحیّاتِ أهل سلوک، از نظر حضرت امام خمینی -ره-
🔹 نقدی بر وضعیّت امروزی منابر و تریبون های دینی و غیره ی کشور، به حسب خطباء و مستمعین
🔹 ضرورت رجوع به امام معصوم -سلام الله علیه- برای تأمین سلوک ( ضرورت معرفت به امام معصوم -سلام الله علیه- )
🔹 اشاره ای به منظور از معرفت مذکور
🔹 تبیینی در مورد أکملیّتِ حقیقت حضرات أهل بیت -سلام الله علیهم-
🔹 حضرات أهل بیت و حضرات أنبیاء -سلام الله علیهم- ، مَظهر اسم جامع "الله" و مصداق های بارز باقیِ بالله
🔹 ظهور کمالات حقیقیِ حضرات چهارده معصوم -سلام الله علیهم- ، متناسب با شرایط حیات مادّی
🔹 اشاره ای به معنای "بابِ علم النّبیّ" بودن حضرت امام علیّ -سلام الله علیه-
🔹 فناء در حضرات أهل بیت -سلام الله علیهم- ، ملاک أهل بیتیِ حقیقی بودن ( از خصوصیّات أهل بیتی های حقیقی ).
هدایت شده از بیّنات مدیا
1402.7.4 - استاد آیت الله وفسی.mp3
11.97M
💐 سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷 حضرت استاد وفسی
🗓 جلسه صد و پنجاه و نهم ( ۱۴۰۲.۷.۴ )
🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻
✅ https://aparat.com/v/uwf7k
🆔 @bayyenat_media
هدایت شده از بیّنات
┈••✾•💕🍃🌼🍃💕•✾••┈
📣📣📣 #اطلاع_رسانی
🌹 سلسله دروس حکمت عملی با محوریت:
🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه-
💐 توسط حضرت استاد آیت الله وفسی -حفظه الله-
🕌 میعاد:
تهران - خیابان هلال احمر - خیابان ابراهیمی(عباسی) جنوبی - کوچه شهید ذوالفقاری - مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه مرحوم حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی -ره-
🗓 موعود:
╔═.🍃⏰.══📆═╗
سه شنبه ها ، ساعت ۱۶
╚═📆══.🍃⏰.═╝
🔻مجلس برای خواهران نیز، برقرار میباشد.
🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
جنجال و هیاهوی موضوعاتی چون «خوانندگی و غناء» ، «موسیقی و کنسرت» و همچنین «رقص» ، در جامعه از طرفی و فتاوا و آراء دور از باورِ اهل تقوا، توسّط بزرگان امروزی فقاهت و سیاست از طرف دیگر، تمهیدی شد برای نگارش پانزدهمین کتاب مجتهد مجاهد، فقیه جلیل القدر حضرت آیت الله حامد وفسی با عنوان «غناء» که در اواخر سال ۱۴۰۱ منتشر گردید.
این رساله ی عظیم که از تخصصی ترین کتب فقهیِ مؤلّف عظیم الشّأن میباشد مطالب خود را در چهار بخش ۱- غناء ۲- مُستثنیات غناء ۳- آلات موسیقی ۴- مسئله ی زفن (رقص) ، ارائه میدهد.
از میان آثار فقهای عظیم الشّأنی که در این باره به تحقیق پرداخته اند، اثر رهبر معظّم انقلاب حضرت آیت الله العظمیٰ امام خامنه ای - مدّظلّه العالی - از جهت تفصیل بیشتر مباحث از ویژگی ممتاز تری برخوردار میباشد.
فقیه عالیمقام حضرت آیت الله وفسی، در کتاب حاضر، پس از تبیین نظر مشهور و مُعظَم فقهای شیعه، بحث گسترده ای ناظر به کتاب "درسنامهی غناء و موسیقی" اثر حضرت آیت الله العظمیٰ امام خامنهای آغاز کرده و در انتهاء، پس از بررسی ادلّه ی معظّم له، به دفاع از موضع رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی - رضوان الله تعالیٰ علیه - در کتاب "مکاسب محرّمه" در باب "غناء" پرداخته اند.
فقیه عظیم الشّأن، حضرت آیت الله وفسی، در خلالِ این نقد و بررسی، فتوای خویش مبنی بر حرمتِ مطلقِ ( اطلاق در حرمت ) غناء «خوانندگی» ، موسیقی و رقص را تبیین نموده اند.
📖 تعداد صفحات کتاب: ۳۰۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🎞| ببینید:
❌ وجود برخی مسئولین، از مهم ترین موانع ظهور حضرت حجت - ارواحنا فداه -
🚨 رضایت برخی مسئولین به گسترش فحشاء، از علائم ضدیت با اهل بیت - علیهم السلام -
🌹 استاد آیت الله وفسی
╔═.🍃🕊.══♥️═╗
@bayyenat110
╚═♥️══.🍃🕊.═╝
🔵 جلسه ۲۳۱ حکمت عملی ( ۱۴۰۲.۷.۱۸ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و شصتم»
🔹 مجاهدت و قیام شجاعانه ی همراه با آمادگی برای جانفشانی، در مقابله ی با ظلم، موجب سعادت دنیا و آخرت
🔹 حضرت امام حسین -سلام الله علیه- ، جلوه ی أعظم مقابله با ظلم
🔹 یکی از ضعف های بزرگ جوامع امروزی مسلمین، بویژه مردم فلسطین
🔹 إنظلام، گناهی بسیار بزرگ ( ظلم پذیری و عدم ظلم ستیزی، خطری عظیم و ضرری مهلک )
🔹 از آثار منحوس إنظلام
🔹 ضرورت شجاعت و ظلم ستیزی ولیّ فقیه
🔹 إنظلامِ برخی از مسئولینِ ارشد امروز جمهوری اسلامی
🔹 نشانه های بی لیاقتی امروز مسئولین قوّه ی قضائیّه و دیگر مسئولین
🔹 عادی شدن فحشاء، نتیجه ی عملکرد بسیاری از بزرگان و مسئولین امروزی نظام
🔹 بسته شدن راه مطالبه گری، توسّط مسئولین امروز جمهوری اسلامی
🔹 وجوب پاسخگو بودن همه ی مسئولین، در مورد استمرار فحشاء و بی حجابی در کشور، و عدم برخورد با آن
🔹 هشدار به برخی مسئولین، در مورد إبتلائشان به زندگی نکبت بار
🔹 لزوم استعفای برخی سران بی لیاقت قوای سه گانه و دیگر مسئولین نالایق ( امکان لزوم محاکمه و مجازات سران قوا )
🔹 خیانت صدا و سیما به رهبر انقلاب
🔹 تحریف دو فریضه ی أمر به معروف و نهی از منکر، توسّط مسئولین و روشنفکران
⚪️ آغاز شرح حدیث سی و پنجم، با موضوع معرفت أسماء حقّ و مسئله ی جبر و تفویض
🔹 ضرورت خداشناسی دقیق و عمیق
🔹 خلل و فُرَجِ "خداشناسی" در برخی از باورها
🔹 فعل الله یا تجلّی خدا بودنِ ماسوی الله.
هدایت شده از بیّنات مدیا
1402.7.18 - استاد آیت الله وفسی.mp3
11.29M
💐 سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷 حضرت استاد وفسی
🗓 جلسه صد و شصتم ( ۱۴۰۲.۷.۱۸ )
🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻
✅ https://aparat.com/v/cJWnM
🆔 @bayyenat_media
بیّنات
📣 | معرفی کتاب
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيم
«حقیقت ۲» شانزدهمین کتاب عالم مجاهد، حضرت آیت الله وفسی است که در تابستان ۱۴۰۲ ( محرم الحرام ۱۴۴۵ )، حلاوت بخش ذائقه ی طبع گردید.
دفاع از عرفان ناب و حکمت متعالیه ی الهیه، خاصّةً حکمت صدرایی - ره - بعد از گذشت دوازده سال، انگیزه تالیف کتابی شد که جلد دومِ کتاب «حقیقت» عنوان گرفت.
این مکتوب گرانمایه رساله بررسی و پاسخ به شبهاتی علیه حکمت صدرایی - ره - را عهده دار گردیده که در کتاب «تعارض در حکمت متعالیه» به قلم «دکتر مهدی طاهریان» گرد آمده است.
همانطور که مستشکل اعتراض و انتقادش را در سه بخش ۱- هستی شناسی و معرفت شناسی ۲- علم النفس و همچنین ۳- عقاید دینی بیان نموده، رساله ی حاضر نیز بررسی و پاسخگویی را در سه بخش ۱- الهیات به معنای اعمّ، ۲- نفس و عقل و ۳- الهیّات و دین و در قالب پاسخ به صد و سی و سه شبهه ارائه میدهد.
این تالیف گرانسنگ با قلمی روان و ساده، رهپویان حکمت در حوزه و دانشگاه را مهمان رویکرد فوق تخصّصی خود در بررسی و پاسخگویی شبهات میگرداند.
مولّف عظیم الشّأن در این نگاشته ی گرانقدر، در صدد ارائه و اثبات توفیق جناب صدرالمتالّهین - ره - در پیمودن صراط مستقیم حکمت و رفع منافاتِ کشفیّات اهل عرفان و اهداف متکلّمین در دفاع از دین، بر آمده است.
قابلیّتِ بهره گیری اساتید برجسته حکمت و مدرّسان بزرگ فلسفه از این اثر جهت تعلیم نکات بسیار ژرف، غامض و تفهیم هفوات و عویصات حکمت صدرایی - ره - به تشنگان حکمت حقّه ی متعالیه از چشم گیر ترین دستاورد های کتاب حاضر بوده که مرهون تدقیق ذهن منوّر حکیم متالّه، حضرت آیت الله وفسی است.
در مقام تشبیه و توصیف، سطح مباحث حِکمی این اثرِ ذی قدر را باید نظیرِ سطح مباحث خارج در فقه، قلمداد نمود.
در آخِر، یادآوریِ وجه تسمیّه ی این تالیف ارزشمند، خالی از لطف نیست؛ که الهام گرفته شده است از بیتی معروف از عارف بزرگ دنیای اسلام، جناب لسان الغیب:
جنگ هفتاد و دو ملّت همه را عذر بنه
چون ندیدند «حقیقت» ره افسانه زدند
📖 تعداد صفحات کتاب: ۴۳۵