فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷طیّب کیست؟
🌹حقّ پرستی ، موجب پاکی
🌼 استاد حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
⚪️ تفاوت آیت الله بروجردی با آیت الله کاشانی و شهید نواب
🔶 آقای بروجردی بر خلاف مرحوم کاشانی اهل مبارزه نبود و مبارزه را بر خلاف مصالح حوزه می دانست و معتقد بود مبارزه فایده ای نخواهد داشت.
🔅 حضرت آیت الله خامنه ای :
سؤال شده که چرا آیتالله کاشانی موافق [مبارزه] و آیتالله بروجردی مخالف [مبارزه] بود؟
🔸 البته این سؤال، جواب درست و حسابییی ندارد. آیتالله کاشانی که موافق بود چون خودش هم اهل مبارزه بود. به این ترتیب آیتالله بروجردی که مخالف بود، چون عقیدهای به مبارزهی با این دستگاه نداشت. معتقد نبود به مبارزه.
🔸 او معتقد بود که بایستی حوزه علمیه قم را که میتواند پایگاه عظیم تبلیغات اسلامی باشد، این را درست کرد. ساخته و پرداخته کرد. طلاب و مجتهدین و علمای بزرگی در اینجا تربیت کرد و برای آینده اسلام اینها را ذخیره کرد. اعتقاد مرحوم آیتالله بروجردی این بود. عقیده نداشت که حالا حوزه علمیه قم را باید کشاند به مبارزه این دستگاه. امید هم نداشت که این مبارزه به جایی میرسد. امیدوار نبود.
🔸 لذا مرحوم نواب و اینها رفتند قم در مدرسه فیضیه چند تا سخنرانی کردند و حوزه قم را تحریک کردند علیه دستگاه شاه در آن سالها، یک عدهای چوب دست گرفتند از عمامه به سرها و اینها را کتک زدند. مفصل مرحوم نواب و دوستانش مورد آزار اینها قرار گرفتند که گذاشتند و در رفتند از آنجا.
🔸 مرحوم آقای بروجردی هم معتقد نبود که اینها بایستی در قم باشند و حوزه را به آشوب بکشانند. این اعتقاد مرحوم آیتالله بروجردی بود. آیتالله بروجردی مرجع تقلید بزرگی بود. شخص عالیقدری بود. واقعاً یک شخصیت و یک چهره مایهی افتخار و درخشندهای بود اما عقیدهاش این بود که با این دستگاه، مبارزه نباید بکنید و فایدهای هم ندارد این مبارزه، و به جایی نمیرسد. اعتقاد داشت، بر طبق این اعتقاد عمل میکرد و لذا بود که اینها را قبول نمیکرد. البته زمینه آن وقت هم مثل زمینه سالهای ۴۲ ، ۴۱ که مبارزات حوزه شروع شد نبود. بعدها زمینه بهتر شده بود.
بیانات در پاسخ به سؤالات؛ ۱۲اردیبهشت ۱۳۶۰
#امام_خامنه_ای
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘☘
🔸 امام رضا -علیهالسلام- فرمودند:
🔹مَن فَرَّجَ عن مُؤمِنٍ فَرَّجَ اللّهُ عن قَلبهِ یومَ القِیامَةِ
🔹️ هركـه گره از كار مـؤمنى بـگشاید، خـداوند در روز قیامت گره غم از دل او بگشاید.
📚 منتخب میزان الحكمة، ص 270
🆔 @bayyenat110
یادی از یادگار جبهه ها.mp3
2.66M
🔉 #صوت| یادی از یادگار جبهه ها
🌸 حضرت آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅ما با دو گروه مواجه هستيم
گروهي به كتاب خدا طعنه ميزنند و ادعا ميكنند كه قرآن تحريف شده ؛در رأس آن ها نوري طبرسي است مؤلف كتاب المستدرك
و گروه ديگر كه اصحاب پيامبر خدا هستند گناهشان -كه شيعه دوازده امامي هرگز آن را نميبخشد- اين است كه به جاي علي ، ابوبكر را به عنوان خليفه انتخاب كردند.
گروه اول را كه ميگويند قرآن تحريف شده علماي شيعه معذور قرار ميدهند و ميگويند كه اشتباه كردهاند اجتهاد نموده و تأويل كردهاند و ما با آنها موافق نيستيم و سيدعلي ميلاني در كتابش عدم تحريف قرآن با دفاع از نوري طبرسي ميگويد: «ميرزاي نوري از محدثان بزرگ است و ما به ميرزاي نوري احترام ميگذاريم و او فردي از علماي بزرگ ماست و نميتوانيم كوچكترين توهيني به او بكنيم و اين جايز نيست و حرام است او محدث بزرگي از علماي ماست». پس به اين تناقض بنگر!! [يعني كسي كه به قرآن توهين ميكند عيبي ندارد ولي صحابه كه ابوبكر را انتخاب كردهاند به ايشان توهين ميشود].
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🔘 پست دوم
جواب:
۱. ما بايد به همه مسلمانان كه اقرار به شهادتين ميكنند احترام گذاریم و توهين نكنيم. اما متأسفانه وهابيهاي سعودي، ايرانيان شيعه را مشرك و كافر مينامند.
۲. ما انصار و مهاجرين را محترم ميشماريم.
۳. تحقيق و بيان اشكالات افراد جايز است.
۴. اگر كسي به كتاب خدا و پيامبر و امامان معصوم -صلوات الله علیهم اجمعین- توهين كند، بايد مجازات شود.
۵. اعتقاد به ثقل اكبر (قرآن) با ثقل كبير (اهل بيت) يكي است و كار انصار و مهاجر در انتخاب ابوبكر مسئله كوچكي نيست.
۶. انكار يا توهين به قرآن غير اين است كه كسي بگويد: آيات سخيف و بيمعنا در قرآن ميباشد.
۷. جسارت ابوبكر در كشف بيت فاطمه -سلام الله علیها- و جسارت عمر به پيامبر -صلی الله علیه و آله- كه متواتر از اهل سنت نقل شده چه حكمي دارد؟
نتيجه: توهين به پيامبر -صلی الله علیه و آله- و قرآن و عترت طاهره -علیهم السلام- گناهی بسيار بزرگ ميباشد اما اگر كسي نظريه اشتباه بدهد ميگويند نظرش غلط است. اگرچه عبارتي كه شما نقل ميكنيد صحيح باشد، بسيار زشت است.
اما در مورد صحابه كه اهل سنت ميگويند آنها اجتهاد كرده پس اگر خطا كردند يك اجر ميبرند و اگر درست بود دو اجر؛ ما در جواب ميگوييم اجتهاد به شرطي صحيح است كه در مقابل نص قرآن يا دستور صريح پيامبر -صلی الله علیه و آله- و خليفه واجبالاطاعه نباشد.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🍀🍀🍀🍀🍀🍀
🔸امام علی (علیهالسلام) :
🔹 أقلِل طَعاماً تُقلِل سَقاماً .
🔹 خوراک را كم كن تا بيمارى را كم كنى .
📚 غرر الحكم : ج ٢ ص ١٨٩ ح ٢٣٣٦
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مسئولین خوش خیال #حوزه_علمیه
🔺کار فرهنگی به سبک آقای رفسنجانی
▫️استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
⚠️ مقاومت در برابر دشمن با مسئولین غیر مرفه ممکن است
📍این یکی از الطاف بزرگ خدا بود که حکومت #جمهوری_اسلامی را و متصدیان امور را از قشر مرفه و از اشراف و اعیان قرار نداد. وقتی که بنا شد یک اشخاصی زندگیشان یک زندگی عادی باشد و خودش را #خدمتگزار بداند، قهراً ملت با اوست و قهراً نمیتواند یک قدرت خارجی او را تحت تاثیر قرار بدهد.
📍همیشه قدرت خارجی برای اینکه بر مردم مسلط بشود، این بالاتریها را میترساند. آنها هم از باب اینکه تمام توجهشان به این بود که در بین ملت قدرتمند باشند، دارای یال و کوپال باشند، تسلیم میشدند. حکومتی که از قشر غیر مرفه است، از خود مردم درست شده، وضع طبیعیاش این است که با مردم باشد و #خدمت بکند و ارزش را ارزش جاه و #مقام نداند.
➖ امام خمینی(ره)؛ ۷ شهریور ۱۳۶۱
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌻🌻🌻🌻🌻🌻🌻
🔸پیامبر اکرم (ص)
🔹إنَّ اللّهَ حَرَّمَ الجَنَّةَ أن يَدخُلَها جَسَدٌ غُذِّيَ بِحَرامٍ.
🔹خداوند ، وارد شدن به بهشت را بر جسمى كه با حرام تغذيه شده ، حرام (ممنوع) كرده است.
📚تنبيه الخواطر : ج ١ ص ٦١
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 راه نجات از حبّ دنیا ، مبارزه روشمند و تدریجی با نفس
🎤حضرت آیت الله حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅قرآن ميفرمايد: «از چيزي پيروي كنيد كه از سوي پروردگارتان بر شما نازل شده است و جز خدا از اوليا و سرپرستان ديگري پيروي مكنيد» (سوره اعراف آيه ۳). در اين آيه به صراحت بيان شده كه جز از پيامبر از كسي نبايد پيروي كرد و امامت براي آن است كه امام فرمانهاي الهي كه به ما رسيده را اجرا كند نه اينكه دين جديدي براي مردم بياورد و به گونه ديني كه پيامبر آورده و مردم آن را شناختهاند نباشد و علي وقتي به دين فراخوانده شد كه بيا تا قرآن بين ما داوري كند او پذيرفت و گفت كه داور قراردادن قرآن حق و لازم است اگر علي درست گفت پس او همان چيزي را گفته كه ما به آن معتقديم و اگر سخن نادرستي گفته بدانيد كه علي سخن نادرست نميگويد اگر شيعيان بگويند وقتي پيامبر (ص) وفات يافت بايد امامي باشد كه دين را به مردم برساند ميگوييم اين سخن باطل است و همه كساني كه حضور دارند و يا حضور ندارند و كساني كه بعد از پيامبر ميآيند نياز دارند سخن پيامبر (ص) را به آنها برسانند و در مورد امام هم به نظر شيعه بايد سخن او را به همه مردم جهان رساند و بايد سخنان امام را به همه رساند و سخنان پيامبر رساندنش اولي است و بايد قبل از ديگران از او اطاعت كرد و آنها نميتوانند به اين پاسخ دهند.
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🔘 پست دوم
جواب:
۱. رساندن پيام الهي و ابلاغ وحي يكي از وظايف پيامبراسلام -صلی الله علیه و آله- است؛ وليكن به معني آن نيست كه امام بايد مطابق فهم مردم دين را بفهمد و تفسير كند.
۲. پيامبر و امام وظيفه ديگري هم دارند و آن تبيين و توضيح و تفسير دين است و تفسير آنها ملاك است. بنابراين كلام عمربنخطاب در محضر پيامبر -صلی الله علیه و آله- كه جسارت كرد و گفت كتاب خدا براي ما كافي است باطل است و اجتهاد در برابر نص پيامبر است.
۳. پيامبر و امام وظيفه اجراي دين را در حد توان و وسع خود دارند و همچنين اقبال مردم و تعداد مؤمنين در تحقق اين مسئله يكي از اركان مهم است. زيرا اگر مردم دين را نپذيرند و يا با سليقه و منافع خود بپذيرند يا سستي کنند، این در نتيجه كار پيامبر -صلی الله علیه و آله- مؤثر است. همچنان كه در بدر ما شاهد پيروزي و در احد شاهد شكست پيامبر هستيم يا پيامبر از مكه فرار و در مدينه قرار گرفت.
۴. حضرت علي -سلام الله علیه- حكميت قرآن را پذيرفت و ما به آن معتقديم اما تفسير به رای آن را نميپذيرفت. مانند جريان حكميت كه فرمود كلمه حقي است، اما مراد باطل است. زيرا آنها ميگفتند «ان الحكم الا لله: حكومت فقط براي خداست». اما مرادشان «ان الحاكم الا لله: حاكم فقط خداست» بود.
۵. آنچه اهل زمين به آن احتياج دارند فقط رساندن وحي نيست بلكه فهميدن و پياده نمودن درست آن است. براي همين پيامبر -صلی الله علیه و آله- فرمود كه اهل بيت من ثقل كبيرند، همراه ثقل اكبر. و اگر به اين دو چنگ بزنيد هرگز گمراه نميشويد.
۶. كساني كه امام يا پيامبر -علیهماالسلام- را نديدهاند دو حالت دارند. يا خودشان كوتاهي ميكنند در حالی که ميتوانند حقيقت را بدست آورند، در این صورت براي اينكه تلاش نكردند، مقصرند و معذور نميباشند. و یا به سبب عوامل و شرايط دستشان كوتاه است که در این صورت، معذورند. اما وظيفه پيامبران اين نيست كه شخصاً خودشان در خانه هر فردي در سراسر جهان بروند و ابلاغ رسالت و تبيين دين كنند.
۷. سؤال آخر معلوم نيست كه شيعيان بايد به چه پاسخ دهند كه نويسنده ميگويد [آنها نميتوانند به آن پاسخ دهند!]
نتيجه: پيامبر و امام وظايف مشترك دارند و آن توضيح و تبيين و تفسير و تأويل قرآن و دين و همچنين اجراي عادلانه و صحيح آن ميباشد و وظيفه اختصاصي پيامبر -صلی الله علیه و آله- ابلاغ وحي است. ابوبكر و عمر به گواه تاريخ، دين را نميشناختند و از كارهاي خود پشيمان ميگشتند. مثل گشودن بيت فاطمه -سلام الله علیها- و تقسيم بيتالمال به صورت طبقاتي و قتل كساني كه بگويند پيامبر -صلی الله علیه و آله- كشته شده و غيره. كساني كه از اصحاب دين را به نحو صحيح بشناسند، ميتوانند به اندازه علمشان مردم ديگر را تعليم دهند و وظيفه پيامبر -صلی الله علیه و آله- اين نيست كه به تك تك مردم دنيا حضوراً حجت را تمام كند. ( لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا )
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌹امام حسين (علیه السلام) :
🌹مَاذَا وَجَدَ مَنْ فَقَدَكَ وَ مَا الّذِى فَقَدَ مَنْ وَجَدَكَ؟
🌹پروردگارا! آن كه تو را نيافت، چه يافت و آن كه تو را يافت، چه از دست داد؟
📚بحار الانوار، ج ۹۵ص ۲۲۶ ح۳
🌷میلاد با سعادت حضرت سیدالشهداء ابوعبدالله الحسین -علیه آلاف التحیة والثناء- و روز پاسدار تبریک و تهنیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 ما جای امام حسین علیه السّلام !!
🌹فرق نگاه اسلامی با نگاه غربی در مورد نعمات ظاهری مادّی
🌸استاد حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌹حضرت بقیة الله ارواحنا فداه:
🌷السلام علی العباس بن أمیرالمومنین المواسی أخاه بنفسه، الآخذ لغده من أمسه، الفادی له...
🌷سلام بر عباس -علیه السلام- فرزند امیرالمؤمنین -علیه السلام- آنکه در راه مواسات با برادرش از خودگذشتگی نمود و دنیا را در راه آخرت صرف کرد و جانش را فدای برادرش نمود.
📚بحارالانوار ج 101 / ص 270
🌺 ولادت با سعادت قمر منیر بنی هاشم ، حضرت ابوالفضل العباس -علیه السلام- و روز جانباز تبریک و تهنیت باد.
1_27086654_8120.mp3
2.77M
🌺 عظمت و قهرمانی حضرت عباس -علیه السلام- به چیست؟!
🌹راه حسینی شدن گشوده است...
🎙حضرت استاد وفسی
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ارتجاع مسئولین جمهوری اسلامی به دوران طاغوت
♨️ خوی استکباری مسئولین ، موجب تفاخر به مردم
🎙حضرت آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تروریست کسی است که تابع آنها نباشد
🔷️امام خمینی(ره) : شما چنانچه رفراندم کنید بین ملتهای دنیا، که امروز وحشیترین رژیمها کی است، من گمانم این است که بین ملتها اگر اتفاق آرا نباشد، اکثریت قاطع هست که امریکا؛ آن کسی که از آن ور دنیا میآید به این ور دنیا و تهدید میکند که من چه میکنم و چه میکنم، این وحشی است یا آن که میگوید: بابا، بگذارید ما سر جای خودمان، در کشور خودمان آزاد باشیم؟ در منطق آنها، وحشی این است که رام آنها نباشد؛ چنانچه تروریسم هم آن است که تابع آنها نباشد.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌹امام زين العابدين -عليه السلام- فرمودند:
🌷إيّاكَ و الابتِهاجَ بالذنبِ ، فإنّ الابتِهاجَ بهِ أعظَمُ مِن رُكوبِهِ .
🌷از شاد شدن به گناه بپرهيز، كه شاد شدن به گناه از ارتكاب آن بدتر است .
📚بحار الأنوار : 78/159/10 .
🌺 ولادت باسعادت سیدالساجدین ، زین العابدین حضرت امام علی ابن الحسین -سلام الله علیه- تبریک و تهنیت باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 ناتوانی و تعذّر از وصف اهل بیت علیهم السلام
🌻حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅شيعيان روايات ثابت و صحيحي دارند ، كه مجموعهاي از دروغگويانی را كه دين شيعه براساس و پايه روايتهاي آنان استوار است ، مذمت و لعنت ميكنند ؛و هر فرد را به طور مشخص لعنت و مذمتِ وارد شده در باره آنها را نميپذيرند چون اگر آن را قبول كنند جزو اهل سنت خواهند شد؛ بنابراين براي رويارويي با اين مذمت به تقيه پناه بردهاند .يعني آنها زيركانه سخن امام را رد ميكنند و وقتي كه در مذهب شيعه منكر سخن امام ،كافر است پس بنابراين آنها از دين كاملا بيرون ميآيند. محمدرضا مظفر يكي از علما و آيات معاصرشان اعتراف كرده كه بيشتر راويانشان از سوي ائمه مذمت شدهاند و كتابهاي شيعه اين را نقل كردهاند و در مورد مذمت واردشده درباره هشامبنسالم الجواليقي ميگويد: «و طعنههاي زيادي در مورد او وارد شده است چنانكه بزرگاني از ياوران اهل بيت و اصحاب مورد اعتمادشان مورد مذمت و طعنه قرار گرفتهاند و پاسخ اين است كه اينها به صورت كلي گفته شده است». يعني از روي تقيه گفته شده است سپس ميگويد «و چگونه ميتوان چنان افراد بزرگي را عيبجويي كرد؟ و آيا دين حق و امر اهل بيت جز با دلايل قاطع آنها يا چيز ديگر بر پا شده است؟».
بنگريد به تعصب كه با آدمي چه ميكند! شيعيان از كساني دفاع ميكنند كه امامان اهل بيت آنان را مذمت كردهاند و نصوص روايت شده از علماي اهل بيت را كه متضمن طعن و تبري از اين افراد است انكار مينمايند. رواياتي كه كتابهاي شيعه آن را نقل كردهاند گويي اين متعصبان با انكار آن روايات اهل بيت را تكذيب و سخن آن بزهكاران را تصديق ميكنند با اين گمان كه امامان آن مذمتها را در حال تقيه فرمودهاند اين متعصبان با اين كار اقوال امامان را كه مطابق ديدگاه مسلمانان نيز ميباشد، نميپذيرند و پشت سر راه دشمنانشان به راه افتادهاند سخن آنها را تأييد ميكنند و براي رد اقوال امامان به تقيه تمسك ميورزند.
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🔘 پست دوم
جواب:
۱. بايد به قسمت اول كتاب كه ما فصولي را ذكر كرديم، بازگشت كنيم. بناي ما براي اثبات حقانيت مذهب اهل بيت به ظاهر قرآن و احاديث متواتر پيامبر و تاريخ مسلم و مدارك اهل سنت بوده است و در اين كتاب از منابع اهل تشيع استفاده نشده است. آيا شما راويان و مطالب متواتر خود را قبول داريد؟ متعصب چه كسي است؟! آيا آياتي كه درباره صحابه در روز احد وارد شد با آن مقامي كه شما از اصحاب ميگوييد سنخيت دارد؟ اگر كتاب و روايت متواتر خود را حجت ميدانيد جسارت عمر و كشف بيت فاطمه -سلام الله علیها- و ورود مردان به آنجا توسط ابوبكر با چه منطقي سازگار است؟
۲. شيعه دين و عقايد خود را با تدبر در آيات قرآن و متواترات اهل سنت و شيعه بنا كرده است.
۳. در احكام ، به سبب اينكه اصحاب امام تحت تعقيب و ظلم قرار داشتهاند و احتمال قتل آنها وجود داشته، احتمال تقيه عجيب نيست و بايد مسئله تقيه را هم در خود رجال حديث در نظر گرفت و هم در محتواي حديث.
۴. از امام علي -علیه السلام- و حضرت فاطمه -سلام الله علیها- تا آخرين امامان ، هيچكدام مصونيت جاني و مالي نداشتهاند و هميشه از طرف ظالمين تهديد ميشدند و روشن است كه طرفداران آنها در خطر بيشتري بودهاند. از همين جهت بايد آنها به صورت خاص با امامان ارتباط برقرار ميكردند و از آنها تعليم ميگرفتند.
۵. اگر كسي صريحاً مورد تكذيب واقع شده يا عملي انجام داده كه شايسته نبوده است؛ پس قبول چنين شخصي حتماً تعصب محسوب ميشود؛ مانند كسي كه به پيامبر -صلی الله علیه و آله- جسارت توهينآميز نموده و طرفدارانش از محضر پيامبر به سبب تنازعشان اخراج شدند؛ به نظر شما حكم چنين شخصي چيست؟
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110