🍃🍃🍃🍃🍃🍃
🔸 امام علی علیه السلام:
🔹 أفضَلُ المُروءَةِ مُؤاساةُ الإِخوانِ بِالأَموالِ ، ومُساواتُهُم فِي الأَحوالِ؛
🔹 برترين مردانگى، شريك كردن برادران در اموال ، و برابرى با آنان در احوال است.
📚 غرر الحكم: ح ٣٣١٤
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شوخی با استفاده و بهره کشی مسئولین از انقلاب
💢 شکست یتیم به دنیا می آید
🎤 استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅در كتاب نهجالبلاغه آمده است كه علي با پروردگارش مناجات ميكرد و اين دعا را ميگفت: «بارخدايا آنچه در مورد من كه تو بدان از من آگاهتري را بيامرز و اگر باز مرتكب گناه شدم باز مرا بيامرز بارخدايا وعدههايي كه با خود كردهام و به آن وفا نكردهام مرا بيامرز بارخدايا اگر با زبان خود به تو خودم را نزديك كردهام و دلم با آن مخالف نموده مرا ببخش بارخدايا نگاهها و سخنان بيهوده و اشتباهات مرا ببخش».
او دعا ميكند كه خداوند گناهانش از قبيل فراموشي و خطا و غيره را ببخشد و اين با عصمتي كه شما ادعا ميكنيد منافات دارد!
جواب:
۱. این منافاتي ندارد. زيرا امامان در مقام دعا و مناجات خود را در پيشگاه خداوند در بالاترين درجه نقصان و خطا ميديدند.
۲. مقام توابين مقام محبوب خدا است و انبياء و خلفاي آنها و امامان معصوم تلاش ميكردند كه به اين مقام نائل گردند.
۳. پيامبر -صلی الله علیه و آله- در روايتي كه عايشه نقل ميكند شب گريه مينمود و استغفار ميكرد و عايشه گفت آيا شما استغفار ميكنيد در حاليكه خداوند گناهان شما را بخشيده؟ حضرت فرمود آيا بنده شاكري براي خدا نباشم؟
۴. قرآن ميفرمايد: (ْ لَا تُزَكُّوا أَنفُسَكُمْ )[ نجم ۳۲ ] خودتان را پاك ندانيد. پس بايد پيامبر و امامان خود را مزكّي ندانند.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🌾🌾🌾🌾🌾🌾
🔸 پیامبر اکرم (ص):
🔹 إنَّ اللّهَ يُحِبُّ الشّابَّ الَّذي يُفنِي شَبابَهُ في طاعَةِ اللّهِ ؛
🔹 خداوند دوستدار جوانى است كه جوانىاش را به اطاعت خداوند مىگذراند.
📚 ميزان الحكمه، ح ۹۰۹۷
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 حب الله ، ریشه تمامی مقامات عرفانی
🌷باید به تأسی از حضرت حجت (عج) ، #مضطر شویم
🎤حضرت استاد آیت الله وفسی
✅ @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انتظار قیام است نه قعود
🔷️امام خمینی(ره) : ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان- سلام الله علیه- هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانههایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم «عَجّلْ عَلی فَرَجِهِ». عجّل، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او. و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌸🌸🌸🌸🌸🌸
🌹امام صادق (علیهالسلام):
🌺 مَن ماتَ مِنكُم وَ هُوَ مُنتظِرٌ لِهذا الأََمرِ كان كَمَن هوُ مَعَ القائِمِ فی فُسطاطِه.
🌺 هر کس از شما که در حال انتظار ظهور حضرت مهدی -علیهالسلام- از دنیا برود همچون کسی است که در خیمه و معیت آن حضرت در حال جهاد به سر میبرد.
📚 بحار، ج ٥٢، ص ١٢٦
🌷 ولادت باسعادت حضرت بقیة الله -ارواحناله الفداء- تبریک و تهنیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ویژه/ببینید:
🌸 فرمایشات حضرت آیت الله وفسی درمورد تاریکی دنیا، بی نور امام زمان (ارواحناله الفداء)
🌺 فرصت ها کم، امام زمان در حال دستگیری، اما لبیک نگفتیم...
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅شيعيان ميگويند كه هيچ پيامبري نبوده است مگر آنكه به ولايت علي دعوت داده است و خداوند از پيامبران براي ولايت علي پيمان گرفته است و چنان مبالغه و غلو كردهاند كه شيخ آنها تهراني ميگويد: كه ولايت علي بر همه چيزها عرضه شده است و هر چيزي كه ولايت او را پذيرفته درست شده است و هر چيزي آن را نپذيرفته فاسد و خراب گشته است!
به شيعه گفته ميشود كه پيامبران به توحيد و اخلاص عبادت براي خدا و يگانهپرستي دعوت ميدادهاند نه به ولايت علي آنگونه كه شما ادعا ميكنيد خداوند متعال ميفرمايد: «ما پيش از تو هيچ پيغمبري را نفرستادهايم مگر اينكه به او وحي كرديم كه معبود به حقي جز من نيست پس فقط مرا پرستش كنيد». و اگر ولايت علي چنانكه شما ادعا ميكنيد در صحيفههاي پيامبران نوشته شده است پس چرا فقط و تنها شيعيان آن را نقل كردهاند و كسي ديگر از آن خبر ندارد؟ و چرا اهل اديان آن را ندانستهاند؟ و بسياري از پيروان اديان ديگر مسلمان شدهاند و اين ولايت را ذكر نكردهاند بلكه چرا در قرآن كه در بردارنده همه كتابها است ذكر نشده است؟
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🔘 پست دوم
جواب:
۱. اگر اخباري كه رسيده از نظر سند صحيح و كامل باشد آن را ميپذيريم. وگرنه مسكوت گذاشته ميشود. زيرا در چيزي كه علم نداريم حق اثبات و رد آن را نداريم.
۲. عقلاً اشكالي ندارد كه اولاً ولايت به انبياء عرضه شده باشد و آنها به تبليغ پيامبر آخر زمان و خليفه او پرداخته باشند. ثانياً ولايت پذيرفتن اشياء هم اشكال ندارد. زيرا معناي آن اين است كه چون پيامبر و اهل بيت -علیهم السلام- واسطه در فيض الهي هستند و اگر آنها نبودند خداوند، عالم را نميآفريد، هر كه موجود شده است يعني به واسطه آنها است و آنچه محقق نشده به سبب آن است. زیراكه چيزي بدون واسطه فيض الهي محقق نميشود.
۳.درباره اديان گذشته مثل يهود ، قرآن ميگويد: پيامبر را مانند پسر خود ميشناختند؛ اما آن را پنهان كردند به خاطر اغراض خاصي كه داشتند.
۴. آن كساني كه حقيقت را پنهان كردهاند ـــ در دوران ۹۰ ساله ممنوعيت حديث ـــ بهترين زمينه را براي نابودي احاديث پيامبر به وجود آوردند.
۵. هفتاد سال در نمازجمعه لعن عليبنابيطالب -سلام الله علیه- و كشتن مبلغين معارف ايشان و احاديثي كه در مدح ايشان بوده است ، احتمال از بين رفتن اين معارف را زياد ميكند.
۶. آيه ۲۵ سوره انبياء دلالت بر نفي اينكه يهود پيامبر را ميشناختند نميكند و نفي بر ولايت و دعوت انبياء در اين مورد ندارد. زيرا ميفرمايد در مقام توحيد آنها به چه چيزي دعوت ميكردند اما مطلبي درباره نفي نبوت يا ولايت ندارد. (به قول منطقيون: اثبات شيء نفي ماعدا نميكند مثلا اگر بنده بگويم حسين را دوست دارم معنايش اين نيست كه نفي محبت حسن را مينمايم) مثلاً آيا نفي ميكند كه حضرت موسي خلافت هارون را به قومش ابلاغ نموده است؟
۷. پيامبران همه براي توحيد آمدند اما پيروان آنها توحيد را منكر و مشرك شدند. شرك امروز اين پيروان دلالت نميكند كه پيامبران الهي توحيد را تبليغ نكردهاند خداوند نه تنها ولايت حضرت علي -سلام الله علیه- بلكه وجود حكومت جهاني پر از عدل به وسيله #مهدي_موعود را به همه پيامبران فرموده است.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🔻عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: كُنْتُ أُقْرِئُ امْرَأَةً كُنْتُ أُعَلِّمُهَا الْقُرْآنَ فَمَازَحْتُهَا بِشَيْءٍ فَقَدِمْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فَقَالَ لِي أَيَّ شَيْءٍ قُلْتَ لِلْمَرْأَةِ (فَغَطَّيْتُ وَجْهِي) فَقَالَ لَا تَعُودَنَّ إِلَيْهَا
🔻ابابصیر می گوید به زنی قرآن می آموختم و روزی اتفاق افتاد که با او مزاح کردم. هنگامی که در مدینه به محضر امام باقر -علیه السلام- وارد شدم، مرا سرزنش کرد و فرمود :کسی که در خلوت مرتکب گناه شود، خدا به او اعتنا نمی کند. چه چیزی به آن زن گفتی؟ - از خجالت چهره خود را پوشاندم و توبه کردم- حضرت فرمود: دیگر تکرار مکن.
📚 شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، وسائل الشيعة (1409 ق.) قم، چاپ: اول، ج20 ؛ ص198
مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بيروت) (1403ق)، چاپ: دوم ؛ ج46 ؛ ص247
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| آیت الله وفسی خطاب به دولت :
💢 وضعیت را خراب تر نکنید ، کار دینی پیشکش
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس جمهور و امثال او توجه بکنند که خدمتگزارند
🔷️امام خمینی(ره) : شمایی که میخواهید خدمت به این مردم بکنید و دولت که میخواهد خدمت به این مردم بکند و رئیس جمهور و امثال اینها که میخواهند خدمت به این مردم بکنند، توجه بکنند که خدمتگزارند، در دل خودشان این مطلب را ایمان بیاورند به آن که ما خدمت میخواهیم به این مردم بکنیم.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🔸امام علی علیه السلام :
🔹 طوبى لِمَن يَألَفُ النّاسَ ويَألَفونَهُ عَلى طاعَةِ اللّهِ؛
🔹 خوشا به حال كسى كه بر پايه طاعت خداوند ، با مردم الفت مى گيرد و مردم با او الفت مى گيرند.
📚 تحف العقول : ص ٢١٧
🆔 @bayyenat110
فحش در پاکت یعنی چه؟ - فحّاشی و حسادت به سبک علما - ظرافت حسادت عالمانه.mp3
6.57M
🔈 #صوت| ظرافت حسادت عالمانه
🎙استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘☘
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند:
في كُلِّ قضاءِ اللهِ عزّوجلَّ خِيَرَةٌ للمؤمنِ.
در تمام قضاهاي خداوند، براي مؤمن خير است.
📚امالي شيخ صدوق، ص 439
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 تبیین اصطلاح تعصّب و عصبیّت
🌹حضرت آیت الله وفسی
✅ @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صدم ( ۹۷.۱۲.۷ ) :
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه بیست و نهم»
🔹عقل ، ناتوان از درک و توصیف حقیقت و کنه ذوات مقدّسه ی اهل بیت ( علیهم السّلام )
🔹تبیینی برای جنبه ی قداست حضرات اهل بیت ( علیهم السّلام )
🔹اهل بیت ( علیهم السّلام ) ، برترینِ ما سوی الله ، در بهره مندی از التذاذات معنوی
🔹معرفت ، راز التذاذ از عبادت
🔹ضرورت تأسّی به حضرات معصومین ( علیهم السّلام ) ، در بهره مندی از عبادت و معنویّت
🔹لزوم عادت دادن نفس به معنویّت الهی و تقویت آن
🔹عادت به گناه ، زمینه ساز اشتیاق به محرّمات و انزجار از عبادات
🔹تبیین رابطه ی پلیدی نفس ، و التذاذ از گناه
🔹بررسی چرایی تعالی نفس ( چشیدن لذّت بی نهایت ) ، در سایه ی ترک لذّات حرام
🔹ضرورت اجتناب از فحشاء و فساد باطنی نفس
🔹فحشاء و فساد باطن ، خطرناک تر از فحشاء و فساد ظاهر
🔹فحشاء و فساد شخص ، خودکشی حقیقی
❌سیاسی
🔻طفره ی مسئولین ، از بیان و تبیین محرّمات و فواحش
🔻قصور یا خیانت مسئولین ، در تنظیم ، و نظارت بر اجرای آیین نامه های داخلیِ مبتنی بر احکام مقدّس شرعیّه
🔻پایبندی مسئولین و زیر دستانشان به احکام شرعی و اخلاق اسلامی ، تکریم حقیقی ارباب رجوع
🔻شعار دین حدّاقلّی و تبلیغ آن ، خیانت به اسلام عزیز ، و به سخره گرفتن آن
🔻نقد معیار های دو گانه ( استاندارد های دو گانه ) مسئولین ، در برخورد با مردم
🔻حکومت ، مکلّف به پیش گیری از محرّمات ، و همچنین تعزیر مرتکبین خلاف شرع
🔻حاکم شدن احکام الهی ، هدف انقلاب اسلامی
🔻نقد بر همایش های بی ثمر مسئولین ، در راستای تعظیم فرامین رهبری
هدایت شده از بیّنات مدیا
97.12.7.mp3
14.28M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حضرت استاد آیت الله وفسی
🗓جلسه بیست و نهم ( ۹۷.۱۲.۷ )
🆔 @bayyenat_media
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
پيامبر اکرم -صلّي الله عليه و آله- فرمودند:
رحم اللَّه امرءا أصلح من لسانه؛
خدا رحمت کند کسى را که زبان خود را اصلاح کند.
📚نهج الفصاحه
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 تبدیل شدن جمهوری اسلامی به نظام سرمایه داری و امپریالیستی
🔸 فرق نمای امروزی شهرها ، با نمای شهرها در اوایل انقلاب
🎙استاد حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅آيا ائمه ، صيغه (ازدواج موقت) كردهاند؟! و پسراني كه از صيغه دارند چه كساني هستند؟
جواب:
۱.آيه قرآن دلالت بر جواز دارد و آيهاي براي نسخ نيامده است و با خبر واحد يا عمل عمربنخطاب نميشود آيه قرآن را نسخ كرد.
۲. اينكه ما دليل بر عمل صيغه نداشته باشيم دليل بر نبودن نيست زيرا قاعده عقلي ميگويد نيافتن، دليل نبودن نيست.
۳. الزام نيست كه امامان هر كار مباحي را انجام داده باشند و خيلي از امامان بهترين زنان عالم را به عنوان كنيز به همسري خود انتخاب نموده و آنها مادر امامان گرديدهاند.
در كتاب «اعتقاد ما» از آيتالله مكارم شيرازي صفحه ۱۱۳ و ۱۱۴ آمده است: قرآن در آيه ۲۴ سوره نساء ميفرمايد : (...فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنََّ...): زناني را كه متعه ميكنيد مِهر آنها را بايد بپردازيد.
بسياري از محدثان معروف و مفسران بزرگ تصريح كردهاند كه اين آيه درباره عقد موقت است. در «تفسير طبري» روايات زيادي در ذيل اين آيه نقل شده كه نشان ميدهد آيه فوق مربوط به ازدواج موقت است و گروه كثيري از صحابه پيامبر -صلی الله علیه و آله- به آن شهادت دادهاند (تفسير طبري، ج ۵ ، ص ۹).
در تفسير «الدر المنثور» (ج۲ ، ص ۱۴۰) و «سنن بيهقي» ( ج ۷، ص ۲۰۶ ) نيز روايات در اين زمينه فراوان است.
در «صحيح بخاري» (ج۷ ، ص ۱۶)، «صحيح مسلم» (ج ۲ ، ص ۱۰۲۲)، «مسند احمد» (ج ۴ ، ص ۴۳۶) و كتب فراوان ديگر نيز رواياتي كه دليل بر وجود عقد موقت در عصر پيامبر اكرم -صلی الله علیه و آله- است ديده ميشود هرچند روايات مخالف آن نيز وجود دارد.
جمعي از فقهاي اهل سنت معتقدند كه نكاح متعه در عصر پيامبر -صلی الله علیه و آله- بوده سپس اين حكم نسخ شده است (البته آيهاي براي نسخ آن وجود ندارد) در حالي كه جمعي ديگر ميگويند اين حكم تا آخر عمر پيامبر -صلی الله علیه و آله- بوده و عمربنخطاب آن را نسخ كرده است و جمله معروف عمر را نقل كردهاند: «متعتان كانتا علي عهد رسولالله و انا محرِّمهما و معاقبٌ عليهما متعه النساء و متعه الحج: دو متعه در عصر پيامبر وجود داشت و من آنها را تحريم كردم و بر آنها مجازات ميكنم ؛ متعه زنان و متعه حج (كه نوع خاصي از حج است)». اين جمله عمر در «سنن بيهقي» (ج۷ ، ص ۲۰۶) و بسياري از كتب ديگر آمده است.
نويسنده «الغدير» بيست و پنج حديث از كتب صحاح و مسندها نقل ميكند كه متعه در شرع اسلام حلال و در عصر پيامبر -صلی الله علیه و آله- و خليفه اول و مقداري از زمان عمر معمول بوده سپس او در اواخر عمرش از آن نهي كرد (الغدير، ج۳ ، ص ۳۳۲).
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🌼 پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- فرمود:
⛔️ کسی که با زن نامحرمی مزاح کند، به ازاء هر کلمه ای که با او سخن گفته، هزار سال در دوزخ حبس می شود.
❌ مَنْ فَاکهَ امْرَأَهً لَا یمْلِکهَا- حُبِسَ بِکلِّ کلِمَهٍ کلَّمَهَا فِی الدُّنْیا أَلْفَ عَامٍ فِی النَّار
📚 مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 73، ص 363
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| حضرت آیت الله وفسی خطاب به مسئولین :
🔥به جای حرف مفت زدن ، به حرف رهبری عمل کنید
♨️ با این مسئولین ، در #گام_دوم ، خدا به دادمان برسد...
#جنجالی
🆔 @bayyenat110