🔘 پست دوم
جواب:
۱. اگر اخباري كه رسيده از نظر سند صحيح و كامل باشد آن را ميپذيريم. وگرنه مسكوت گذاشته ميشود. زيرا در چيزي كه علم نداريم حق اثبات و رد آن را نداريم.
۲. عقلاً اشكالي ندارد كه اولاً ولايت به انبياء عرضه شده باشد و آنها به تبليغ پيامبر آخر زمان و خليفه او پرداخته باشند. ثانياً ولايت پذيرفتن اشياء هم اشكال ندارد. زيرا معناي آن اين است كه چون پيامبر و اهل بيت -علیهم السلام- واسطه در فيض الهي هستند و اگر آنها نبودند خداوند، عالم را نميآفريد، هر كه موجود شده است يعني به واسطه آنها است و آنچه محقق نشده به سبب آن است. زیراكه چيزي بدون واسطه فيض الهي محقق نميشود.
۳.درباره اديان گذشته مثل يهود ، قرآن ميگويد: پيامبر را مانند پسر خود ميشناختند؛ اما آن را پنهان كردند به خاطر اغراض خاصي كه داشتند.
۴. آن كساني كه حقيقت را پنهان كردهاند ـــ در دوران ۹۰ ساله ممنوعيت حديث ـــ بهترين زمينه را براي نابودي احاديث پيامبر به وجود آوردند.
۵. هفتاد سال در نمازجمعه لعن عليبنابيطالب -سلام الله علیه- و كشتن مبلغين معارف ايشان و احاديثي كه در مدح ايشان بوده است ، احتمال از بين رفتن اين معارف را زياد ميكند.
۶. آيه ۲۵ سوره انبياء دلالت بر نفي اينكه يهود پيامبر را ميشناختند نميكند و نفي بر ولايت و دعوت انبياء در اين مورد ندارد. زيرا ميفرمايد در مقام توحيد آنها به چه چيزي دعوت ميكردند اما مطلبي درباره نفي نبوت يا ولايت ندارد. (به قول منطقيون: اثبات شيء نفي ماعدا نميكند مثلا اگر بنده بگويم حسين را دوست دارم معنايش اين نيست كه نفي محبت حسن را مينمايم) مثلاً آيا نفي ميكند كه حضرت موسي خلافت هارون را به قومش ابلاغ نموده است؟
۷. پيامبران همه براي توحيد آمدند اما پيروان آنها توحيد را منكر و مشرك شدند. شرك امروز اين پيروان دلالت نميكند كه پيامبران الهي توحيد را تبليغ نكردهاند خداوند نه تنها ولايت حضرت علي -سلام الله علیه- بلكه وجود حكومت جهاني پر از عدل به وسيله #مهدي_موعود را به همه پيامبران فرموده است.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🔻عَنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: كُنْتُ أُقْرِئُ امْرَأَةً كُنْتُ أُعَلِّمُهَا الْقُرْآنَ فَمَازَحْتُهَا بِشَيْءٍ فَقَدِمْتُ عَلَى أَبِي جَعْفَرٍ ع فَقَالَ لِي أَيَّ شَيْءٍ قُلْتَ لِلْمَرْأَةِ (فَغَطَّيْتُ وَجْهِي) فَقَالَ لَا تَعُودَنَّ إِلَيْهَا
🔻ابابصیر می گوید به زنی قرآن می آموختم و روزی اتفاق افتاد که با او مزاح کردم. هنگامی که در مدینه به محضر امام باقر -علیه السلام- وارد شدم، مرا سرزنش کرد و فرمود :کسی که در خلوت مرتکب گناه شود، خدا به او اعتنا نمی کند. چه چیزی به آن زن گفتی؟ - از خجالت چهره خود را پوشاندم و توبه کردم- حضرت فرمود: دیگر تکرار مکن.
📚 شيخ حر عاملى، محمد بن حسن، وسائل الشيعة (1409 ق.) قم، چاپ: اول، ج20 ؛ ص198
مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار (ط - بيروت) (1403ق)، چاپ: دوم ؛ ج46 ؛ ص247
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| آیت الله وفسی خطاب به دولت :
💢 وضعیت را خراب تر نکنید ، کار دینی پیشکش
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس جمهور و امثال او توجه بکنند که خدمتگزارند
🔷️امام خمینی(ره) : شمایی که میخواهید خدمت به این مردم بکنید و دولت که میخواهد خدمت به این مردم بکند و رئیس جمهور و امثال اینها که میخواهند خدمت به این مردم بکنند، توجه بکنند که خدمتگزارند، در دل خودشان این مطلب را ایمان بیاورند به آن که ما خدمت میخواهیم به این مردم بکنیم.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🔸امام علی علیه السلام :
🔹 طوبى لِمَن يَألَفُ النّاسَ ويَألَفونَهُ عَلى طاعَةِ اللّهِ؛
🔹 خوشا به حال كسى كه بر پايه طاعت خداوند ، با مردم الفت مى گيرد و مردم با او الفت مى گيرند.
📚 تحف العقول : ص ٢١٧
🆔 @bayyenat110
فحش در پاکت یعنی چه؟ - فحّاشی و حسادت به سبک علما - ظرافت حسادت عالمانه.mp3
6.57M
🔈 #صوت| ظرافت حسادت عالمانه
🎙استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
☘☘☘☘☘☘
پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند:
في كُلِّ قضاءِ اللهِ عزّوجلَّ خِيَرَةٌ للمؤمنِ.
در تمام قضاهاي خداوند، براي مؤمن خير است.
📚امالي شيخ صدوق، ص 439
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 تبیین اصطلاح تعصّب و عصبیّت
🌹حضرت آیت الله وفسی
✅ @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صدم ( ۹۷.۱۲.۷ ) :
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه بیست و نهم»
🔹عقل ، ناتوان از درک و توصیف حقیقت و کنه ذوات مقدّسه ی اهل بیت ( علیهم السّلام )
🔹تبیینی برای جنبه ی قداست حضرات اهل بیت ( علیهم السّلام )
🔹اهل بیت ( علیهم السّلام ) ، برترینِ ما سوی الله ، در بهره مندی از التذاذات معنوی
🔹معرفت ، راز التذاذ از عبادت
🔹ضرورت تأسّی به حضرات معصومین ( علیهم السّلام ) ، در بهره مندی از عبادت و معنویّت
🔹لزوم عادت دادن نفس به معنویّت الهی و تقویت آن
🔹عادت به گناه ، زمینه ساز اشتیاق به محرّمات و انزجار از عبادات
🔹تبیین رابطه ی پلیدی نفس ، و التذاذ از گناه
🔹بررسی چرایی تعالی نفس ( چشیدن لذّت بی نهایت ) ، در سایه ی ترک لذّات حرام
🔹ضرورت اجتناب از فحشاء و فساد باطنی نفس
🔹فحشاء و فساد باطن ، خطرناک تر از فحشاء و فساد ظاهر
🔹فحشاء و فساد شخص ، خودکشی حقیقی
❌سیاسی
🔻طفره ی مسئولین ، از بیان و تبیین محرّمات و فواحش
🔻قصور یا خیانت مسئولین ، در تنظیم ، و نظارت بر اجرای آیین نامه های داخلیِ مبتنی بر احکام مقدّس شرعیّه
🔻پایبندی مسئولین و زیر دستانشان به احکام شرعی و اخلاق اسلامی ، تکریم حقیقی ارباب رجوع
🔻شعار دین حدّاقلّی و تبلیغ آن ، خیانت به اسلام عزیز ، و به سخره گرفتن آن
🔻نقد معیار های دو گانه ( استاندارد های دو گانه ) مسئولین ، در برخورد با مردم
🔻حکومت ، مکلّف به پیش گیری از محرّمات ، و همچنین تعزیر مرتکبین خلاف شرع
🔻حاکم شدن احکام الهی ، هدف انقلاب اسلامی
🔻نقد بر همایش های بی ثمر مسئولین ، در راستای تعظیم فرامین رهبری
هدایت شده از بیّنات مدیا
97.12.7.mp3
14.28M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حضرت استاد آیت الله وفسی
🗓جلسه بیست و نهم ( ۹۷.۱۲.۷ )
🆔 @bayyenat_media
🍃🍃🍃🍃🍃🍃
پيامبر اکرم -صلّي الله عليه و آله- فرمودند:
رحم اللَّه امرءا أصلح من لسانه؛
خدا رحمت کند کسى را که زبان خود را اصلاح کند.
📚نهج الفصاحه
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 تبدیل شدن جمهوری اسلامی به نظام سرمایه داری و امپریالیستی
🔸 فرق نمای امروزی شهرها ، با نمای شهرها در اوایل انقلاب
🎙استاد حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅آيا ائمه ، صيغه (ازدواج موقت) كردهاند؟! و پسراني كه از صيغه دارند چه كساني هستند؟
جواب:
۱.آيه قرآن دلالت بر جواز دارد و آيهاي براي نسخ نيامده است و با خبر واحد يا عمل عمربنخطاب نميشود آيه قرآن را نسخ كرد.
۲. اينكه ما دليل بر عمل صيغه نداشته باشيم دليل بر نبودن نيست زيرا قاعده عقلي ميگويد نيافتن، دليل نبودن نيست.
۳. الزام نيست كه امامان هر كار مباحي را انجام داده باشند و خيلي از امامان بهترين زنان عالم را به عنوان كنيز به همسري خود انتخاب نموده و آنها مادر امامان گرديدهاند.
در كتاب «اعتقاد ما» از آيتالله مكارم شيرازي صفحه ۱۱۳ و ۱۱۴ آمده است: قرآن در آيه ۲۴ سوره نساء ميفرمايد : (...فَمَا اسْتَمْتَعْتُم بِهِ مِنْهُنَّ فَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنََّ...): زناني را كه متعه ميكنيد مِهر آنها را بايد بپردازيد.
بسياري از محدثان معروف و مفسران بزرگ تصريح كردهاند كه اين آيه درباره عقد موقت است. در «تفسير طبري» روايات زيادي در ذيل اين آيه نقل شده كه نشان ميدهد آيه فوق مربوط به ازدواج موقت است و گروه كثيري از صحابه پيامبر -صلی الله علیه و آله- به آن شهادت دادهاند (تفسير طبري، ج ۵ ، ص ۹).
در تفسير «الدر المنثور» (ج۲ ، ص ۱۴۰) و «سنن بيهقي» ( ج ۷، ص ۲۰۶ ) نيز روايات در اين زمينه فراوان است.
در «صحيح بخاري» (ج۷ ، ص ۱۶)، «صحيح مسلم» (ج ۲ ، ص ۱۰۲۲)، «مسند احمد» (ج ۴ ، ص ۴۳۶) و كتب فراوان ديگر نيز رواياتي كه دليل بر وجود عقد موقت در عصر پيامبر اكرم -صلی الله علیه و آله- است ديده ميشود هرچند روايات مخالف آن نيز وجود دارد.
جمعي از فقهاي اهل سنت معتقدند كه نكاح متعه در عصر پيامبر -صلی الله علیه و آله- بوده سپس اين حكم نسخ شده است (البته آيهاي براي نسخ آن وجود ندارد) در حالي كه جمعي ديگر ميگويند اين حكم تا آخر عمر پيامبر -صلی الله علیه و آله- بوده و عمربنخطاب آن را نسخ كرده است و جمله معروف عمر را نقل كردهاند: «متعتان كانتا علي عهد رسولالله و انا محرِّمهما و معاقبٌ عليهما متعه النساء و متعه الحج: دو متعه در عصر پيامبر وجود داشت و من آنها را تحريم كردم و بر آنها مجازات ميكنم ؛ متعه زنان و متعه حج (كه نوع خاصي از حج است)». اين جمله عمر در «سنن بيهقي» (ج۷ ، ص ۲۰۶) و بسياري از كتب ديگر آمده است.
نويسنده «الغدير» بيست و پنج حديث از كتب صحاح و مسندها نقل ميكند كه متعه در شرع اسلام حلال و در عصر پيامبر -صلی الله علیه و آله- و خليفه اول و مقداري از زمان عمر معمول بوده سپس او در اواخر عمرش از آن نهي كرد (الغدير، ج۳ ، ص ۳۳۲).
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🌼 پیامبر اکرم -صلی الله علیه و آله- فرمود:
⛔️ کسی که با زن نامحرمی مزاح کند، به ازاء هر کلمه ای که با او سخن گفته، هزار سال در دوزخ حبس می شود.
❌ مَنْ فَاکهَ امْرَأَهً لَا یمْلِکهَا- حُبِسَ بِکلِّ کلِمَهٍ کلَّمَهَا فِی الدُّنْیا أَلْفَ عَامٍ فِی النَّار
📚 مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج 73، ص 363
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| حضرت آیت الله وفسی خطاب به مسئولین :
🔥به جای حرف مفت زدن ، به حرف رهبری عمل کنید
♨️ با این مسئولین ، در #گام_دوم ، خدا به دادمان برسد...
#جنجالی
🆔 @bayyenat110
🌻🌻🌻🌻🌻🌻
امام على عليه السّلام فرمودند:
وَ اللَّهِ ما أرى عَبْداً يَتَّقى تَقْوىً تَنْفَعُهُ حَتَّى يَخْزِنَ لِسانَهُ؛
به خدا سوگند، بنده با تقوايى را نمى شناسم كه تقوايش او را سود دهد مگر آن كه زبانش را نگه دارد.
📚نهج البلاغه، خطبه 176 .
🆔 @bayyenat110
مخفی بودن علائم حسادت - حسادت ، ذاتأ مخرّب ایمان - حقیقت اطمینان قلب - تعارض حسد و اطمینان قلب - حسادت برای قلب،به منزله ی تهاجم نرم و نفوذ فرهنگی برای یک جامعه.mp3
6.31M
🔈 #صوت| حسادت ، ذاتاً مخرّب ایمان
🔹تعارض حسد و اطمینان قلب
🎙حضرت استاد وفسی
🆔 @bayyenat110
🔴 #شبهه
🔅جنايتي كه از ديدگاه شيعيان اصحاب مرتكب شدهاند اين است كه به گفته آنها اصحاب از ولايت علي منحرف شدهاند و خلافت را به او نسپردند بنابراين از ديدگاه شيعه عادل و درستكار نيستند.
سؤال اين است كه شيعيان چرا در مورد فرقههاي ديگر شيعه مانند فطحيه و واقفيه كه امامت بعضي از ائمه را قبول ندارند چنين نميگويند؟ بلكه از افراد اين فرقهها دليل ميگيرند و آنها را عادل ميدانند؟! اين تناقض دليلش چيست؟
جواب:
۱. ما اصحاب را مسلمان ميدانيم و براي پذيرفتن خبر، ثقهبودن راوي كافي است.
۲. (الفضلُ ما شهدت به الاعداء): فضيلت چيزي است كه حتي دشمنان به آن گواهي ميدهند. كساني كه با حضرت علي -سلام الله علیه- مخالف بودند و از او فضائلي را نقل كردهاند حتماً صحيح است.
۳. شيعه هر كسي را كه امامی را به امامت نشناسد يا پيامبري را پيامبر نداند يا ملائك مقرب را قبول نداشته باشد، مؤمن نميداند اما اين مطلب مربوط به پذيرش اخبار نيست.
۴. علماي شيعه در احكام به سبب اينكه ظنّ معتبر ارزش دارد؛ به بعضي اخبار ثقه و خبر واحد ارزش قائل شدهاند. اما در عقايد بايد اخبار متواتر باشد تا مورد قبول واقع شود.
📚برگرفته از کتاب پاسخ ( نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود )
✨حضرت استاد آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
🍁🍁🍁🍁🍁🍁
🍂 قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء سلام الله علیها :
🌻إنّی قَدِاسْتَقْبَحْتُ ما یُصْنَعُ بِالنِّساءِ، إنّهُ یُطْرَحُ عَلی الْمَرْئَةِ الثَّوبَ فَیَصِفُها لِمَنْ رَأی، فَلا تَحْمِلینی عَلی سَریر ظاهِر، اُسْتُرینی، سَتَرَکِ اللّهُ مِنَ النّارِ ؛
🌼 حضرت فاطمه زهرا - سلام الله علیها - در آخرین روزهای عمر پر برکتشان ضمن وصیّتی به اسماء فرمودند: من بسیار زشت و زننده می دانم که جنازه زنان را پس از مرگ با انداختن پارچه ای روی بدنش تشییع می کنند. و افرادی اندام و حجم بدن او را مشاهده کرده و برای دیگران تعریف می نمایند. مرا بر تختی که اطرافش پوشیده نیست و مانع مشاهده دیگران نباشد قرار مده ـ بلکه مرا با پوشش کامل تشییع کن ـ، خداوند تو را از آتش جهنّم مستور و محفوظ نماید.
📚تهذیب الأحکام، ج 1، ص 429
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 لطیفه نظم در ایران
🌹نقد جالب و طنّازانه ی استاد در مورد عدم پایبندی مردم به نظم
🌸حضرت آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #فیلم| اگر نبود در ادعیه الّا دعای مناجات شعبانیه، کافی بود برای اینکه امامان ما، امامان بحقند.
#امام_سید_روح_الله_موسوی_خمینی
💠کانال نشر آثار استاد وفسی ↙️
🆔 @bayyenat110
🌾🌾🌾🌾🌾🌾
امام صادق -عليه السّلام- فرمودند:
اِنَّ العَبْدَ إذا كَثُرَتْ ذُنُوبُهُ وَ لَمْ يكُنْ عِندَهُ مايُكَفِّرُها إبتَلاهُ اللّه ُ تَعالى بِالحُزْنِ فَيُكَفِّرُ عَنهُ ذُنُوبَهُ؛
چون گناه بنده فراوان شود و عمل صالحى نداشته باشد كه جبران آن گناهان كند، خداوند او را به غم و اندوه گرفتار مى سازد تا گناهانش را پاك كند.
📚امالى مفيد، مجلس سوم ح 7 ص 36
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 الفضل ما شهدت به الأعداء
🌻تمجید اردشیر زاهدی از کارکرد انقلاب
🎤آیت الله وفسی
🆔 @bayyenat110