eitaa logo
بیّنات
12.1هزار دنبال‌کننده
700 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
بیّنات
📣📣📣📣📣 🔴 #شبهه ۴۱ #پرسش یکی از مخاطبین به نام " ??" از محضر معظّم له سلام لطفا در پاسخ گویی به ای
📣📣📣📣📣 🔴 بخش دوم ۴۱ ⁉️ یکی از مخاطبین با نام "اسماعیل" از معظّم له سلام علیکم با تسلیت ایام شهادت امام حسین -علیه السلام- و یاران باوفایش در پاسخ به شبهه ۴۱، ضمن اینکه پاسخ استاد مستدل و محکم است، ایکاش به تمام آیاتی که در شبهه مورد استناد قرار گرفته با همان ترتیب مطروحه پاسخ داده می شد. بعبارتی همان آیات تفسیر و تشریح می شدند و پاسخهای استاد به آنها اضافه می شد. با تشکر فراوان، لطفا مجدد برای تک تک آیات داخل شبهه، پاسخ، تفسیر و تشریح لازم صورت گیرد. واقعا نیازمند روشنگری استاد هستیم؛ چون هم معلم هستیم و دانستن پاسخ ها به روشنگری نوجوانان و جوانان کمک می کند. هم در گروه های متعدد قرآنی و مذهبی عضویم یا مسئولیتی داریم و می توانیم به روشن شدن شبهه کمک کنیم اگر خود به پاسخ مسلط گردیم. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣📣📣📣📣 🔴 بخش دوم #شبهه ۴۱ ⁉️ #پرسش یکی از مخاطبین با نام "اسماعیل" از معظّم له سلام علیکم با تسلیت
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش دوم به ۴۱ سلام علیکم و رحمة الله بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه برای تفسیر آیات باید به کتب تفسیر مراجعه فرمائید، اما اجمالا عرض میکنیم: ♻️ آیه ۴ سوره ابراهیم: بیان یک قاعده عقلائی است که رسول خداوند با مخاطب خودش باید هم زبان باشند؛ این مطلب فقط در آنجاست که مخاطبان یک قوم و یک قبیله باشند، به شکلی که یک زبان در آن منطقه حاکم باشد؛ اما این مطلب در مورد سرزمین های بزرگ یا همه مردم جهان و رسول جهانی، عقلاً نمی‌تواند صحیح باشد و از این قاعده مستثنی میباشند؛ در فلات بزرگ ایران حتی قبل از آریایی ها، مردمی از نژادهای مختلف که شامل قبایل و زبانهای متفاوتی بودند زندگی میکردند که تا حدود ۳۰ قبیله تخمین زده میشود؛ بخشی از این مردم مانند امروز پارسها بودند، و هیچ اطلاعی از هادیان و رسولان آن‌ قبایل در دست نیست؛ بنابراین آیه اثبات نمیکند که دین زرتشتی حق است، بلکه میگوید در یک زمانی قوم پارسی، پیامبری پارسی زبان داشته اما اقوام دیگر سرزمین ایران، پیامبران دیگر به زبان خودشان داشتند. ♻️ آیه ۳۶ سوره نحل: مقصود از امت، غیر از قوم است. زبان عربی بسیار غنی است و باید به کلمات و ریشه آن توجه جدی نمود؛ اجمالا امت جمعیتی است که با هم یک تفکر یا عقیده مشترک دارند و رسولان الهی به آنان می‌گفتند باید بنده خداوند یکتا باشید و پادشاهان خود را نپرستید و از این افراد سرکش اجتناب کنید. خصوصا که در کرمانشاه نقش برجسته ای از ساسانیان وجود دارد که نشان می‌دهد اهورا مزدا، مردی است سوار بر اسب که به پادشاه، لوح شاهی را اعطاء می‌کند؛ اشکالات: ۱- خداوند در نگاه آنان به شکل انسان و مرد میباشد. ۲- خداوند و پادشاه، هر دو هم اندازه و هم شأن هستند. بنابر این آیه برای اثبات مدعای نویسنده مفید نیست، بلکه به مردم ایران و روم و غیره هشدار می‌دهد که فقط خداوند را بپرستند و تابع پادشاهان و امپراطوران نباشند. ♻️ آیه ۴۷ سوره یونس: در قیامت خداوند میان امت و رسول آنان به عدالت قضاوت کرده، کسانیکه از فرستاده الهی پیروی نکردند را به دوزخ میاندازد. رُّسُلًا مُّبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﮋﺩﻩ ﺭﺳﺎﻥ ﻭ ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ [ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍ] ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ، ﻋﺬﺭ ﻭ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﻭ ﺣﺠﺘﻲ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ .(١٦٥ النساء) این آیه دلالت دارد تا حجت با آمدن رسول تمام نشود، خداوند مردم را مجازات نمیکند؛ اگر بر فرض محال، زرتشت پیامبر خداوند بوده باشد، به دلیل عدم بیّنه و معجزه امروزه برای ما حجت نیست و ما حق داریم خودش و آیین اش را مرود بدانیم. 🔘 ادامه پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
بیّنات
📣📣📣📣📣 🔴 بخش دوم #شبهه ۴۱ ⁉️ #پرسش یکی از مخاطبین با نام "اسماعیل" از معظّم له سلام علیکم با تسلیت
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔘 ادامه مطلب: ♻️ آیات سوره شعراء: اولاً رسالت پیامبر خاتم -ص- جهانی است؛ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ﻗﺮﺁﻥ ﻓﻘﻂ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻳﺎﺩﺁﻭﺭﻱ ﻭ ﭘﻨﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺳﺖ.(٢٧ تکویر) إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ﺁﻥ [ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻢ] ﺟﺰ ﻣﺎﻳﻪ ﺗﺬﻛﺮ ﻭ ﭘﻨﺪﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﻴﺴﺖ‌. (٨٧ ص) ثانیاً این رسالت به تدریج و در آغاز پنهانی از نزدیکان شروع شد و پس از سه سال نوبت به عشیره ایشان، سپس به مکه و اطراف آن و تمامی حجاز و بعد نوبت به دعوت از پادشاه ایران، امپراطور روم و مصر رسید و عاقبت اعلان خاتمیت شد و در غدیرخم اکمال دین با استمرار ولایت مرضی حق گشت؛ بنابراین قوم عرب اولین مخاطب بودند و خداوند یکتا، زبان آنان را برگزید. ثالثاً آیه در مقام بیان لجاجت عربهای زمان پیامبر است که اگر بر غیر عرب نازل می‌گشت، چون مردمی متعصب بودند بهانه می آورند که چون عربی نیست ما نمی فهمیم؛ به همین سبب می‌فرماید به لسان عربی مبین آنرا فرستادیم. رابعاً کلمه لَوْ شرطیه، مانند إِن شرطیه نیست و برای شرطِ محال بکار میرود؛ یعنی اگر بر فرض محال قرآن عربی را بر بعضی از غیر عرب نازل می کردیم آنها (بعضی از غیر عربها می‌توانستند بهانه بگیرند چونکه به زبان عربی است) به آن (قرآن) ایمان نمی آوردند. امام صادق -ع- در تفسیر این آیه فرمودند: اگر قرآن بر عجم نازل شده بود عرب به آن ایمان نمی آورد ولی قرآن بر عرب نازل شد و عجم به آن ایمان آورد و این فضیلتی برای عجم است. آیه دلالت دارد که همه ی غیر عربها متعصب نیستند و ایمان می آورند؛ اگرچه گروهی هم به زبان خودشان متعصب باشند و ایمان نیاوردند، باز حجت بر هر عاقلی تمام است؛ زیرا عاقل به محتوای مطلب می اندیشد، حالا به هر زبانی که باشد؛ اما برخی از عرب های زمان پیامبر -ص- متعصّب و لجوج بودند و متأسفانه امروزه هم برخی اینگونه اند و به اسم ملّی گرایی یا روشنفکری، تقلید از دین و عقاید بی پایه و اساس پدران و اجدادشان را تبلیغ میکنند. ♻️ آیه ۳ سوره سجده: این آیه دلالت دارد که قبل از پیامبر اکرم -ص- منذرینی بوده اند؛ ولی این مطلب هیچ ارتباطی با زرتشت ندارد و اثبات نمیکند: الف) او از منذرین بوده! ب) او صاحب کتاب بوده! ثانیاً ایرانیان در زمان ساسانیان، عموماً در طبقه رعیت بودند و اربابان و خدایگان ها، هرجور میخواستند با آنان رفتار میکردند؛ همچنین گرفتار نظام طبقاتی بودند و هیچکس از طبقه اجتماعی خودش تغییر نمی‌کرد؛ مثلا اگر بچه رعیت نابغه بود و بچه شاه کودن، تأثیری در زندگی و مرتبه اجتماعی نداشت؛ بنابراین عموم مردم ایران به دنبال رهایی از ظلم حکومت زرتشتی ساسانیان بودند. رابعاً محال است جمعیت قلیل لشکریان عرب بدون پشتیبانی عمیق ملتهای ایران و روم و مصر بر سه تمدن عظیم و پر جمعیت غلبه کند؛ مگر آنکه بگوئیم هر عرب بدوی صد برابر یک ایرانی یا رومی قدرت نظامی و درایت داشته است. و چون این امر محال است، بنابراین مردم ایران و ملل دیگر با هوشمندی، اعتقاد و ایمان راسخ، اسلام علوی را برگزیده و بنیانگذار تمدن عظیم اسلامی شدند. خامساً عملکرد جناب خلیفه اول در کشتار مسلمانانی که از پرداخت زکات امتناع کردند و کنیز گرفتن زنان آنها یا عملکرد جناب خلیفه دوم در ایران و روم و نحوه تقسیم طبقاتی غنائم و بیت المال و یا برتری دادن عرب بر عجم با شخص ایشان است؛ زیرا آن‌ها معصوم و جانشین منصوب پیامبر نبودند؛ و جالب این است که ایرانیان در همان زمان هم به این موضوع متفطّن بودند و اسلام علوی در ایران رونق گرفت؛ اما حکومت ساسانیان نسبت به رومیان و اعراب و حتی رعایای ایرانی خودشان، با کشتار و غارت و برده گیری رفتار میکردند. قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوكَ إِذَا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً وَكَذَٰلِكَ يَفْعَلُونَ ﮔﻔﺖ: ﻫﻤﺎﻧﺎ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻬﺮﻱ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺒﺎﻩ میکنند ﻭ ﻋﺰﻳﺰﺍﻥ ﺍﻫﻠﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺫﻟﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﺭﻱ ﻣﻰ ﻧﺸﺎﻧﻨﺪ ﻭ [ﺁﻧﺎﻥ] ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ! (٣٤ نمل) ♻️ آیه ۹۲ سوره انعام: توضیح دادیم که مأموریت رسالت پیامبر -ص- با تدریج نزول قرآن توسعه میافت و یکی از مراحل آن پس از انذار عشیره پیامبر، مکه و اطراف آن بود. ♻️ آیه ۳ سوره فصلت: {برای "قومی" که میدانند} بسیار آیاتی داریم که می فرماید لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ کلمه قوم در اینگونه آیات، به معنی قبیله و عشیره نیست؛ بلکه هشداری است برای همه انسان ها تا خودشان را در گروه عالمان و عاقلان قرار دهند و حقیقتاً اهل تفکر و تعقل باشند با تشکر از دوستان اهل تحقیق حامد وفسی محرم الحرام ۱۴۴۲ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۷ .mp3
7.42M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب هفتم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
7.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🎥ویژه| ببینید: ❤️ حسینی حقیقی ❤️ 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۸ .mp3
7.1M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب هشتم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۹ .mp3
6.12M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب نهم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| ببینید: 🔴 شمر زمان، در چهره ی برخی مسئولین جمهوری اسلامی 📍شمر ۱۴۰۰ سال پیش مُرد، شمر امروزت را بشناس! 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹رجایی و دیگران اگر نیستند، خدا هست. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🏴 هزاران درود و سلام بر آن تجلیگاه حق 🏴 سلام بر محراب و مقام و کعبه ی عُشّاق حق 🏴 سلام بر آن مُحرِم غم دیده ی سیه پوش حق 🏴 سلام بر اشک های آتشین غرقه در خون حق 🏴 سلامی چو آفتاب بر سر نیزه، ناطق به حق 🏴 چو شمشیر مولا، خیبر گشا، قائم دین حق 📚برگرفته از مقاله «عزاداری به شیوه اهل بیت» ✍🏻حامد وفسی 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۱۰ .mp3
7.34M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب دهم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و سوّم (۹۹.۵.۷): 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و دوّم» 🔹مراتب توکّل 🔹نمونه هایی از آثار توکّل حقیقی 🔹انقطاع از اسباب، و اضطرار حقیقی، موجبِ خروجِ فطرت از کمون 🔹کمال الانقطاع الی الله، حقیقت توکّل 🔹توکّل تفریطی در امور دنیوی و توکّل افراطی در امور اخروی ( یکی از معانی افراط و تفریط در توکّل ) ♦️سیاسی 🔻غیر مشهود بودن توکّل بر خدا، در بین مسئولین و سیاستمداران جمهوری اسلامی 🔹واهی بودنِ دل بستنِ به شفاعت اهل بیت -علیهم السّلام- بدون ایمان و عمل صالح 🔹معنای تکفیری بودن برخی اعمال 🔹قابل جمع بودن توکّل بر خدا و تلاش و سعی انسان ( نادرستیِ رها کردن انجام وظایف، به بهانه ی توکّل بر حضرت حقّ ) 🔹بسیاری از تصمیمات حضرت امام خمینی (ره)، نمونه هایی از جمع بین توکّل و انجام وظیفه ( نمونه ای از امداد های غیبی در انقلاب اسلامی ).