eitaa logo
بیّنات
10.8هزار دنبال‌کننده
676 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۲ .mp3
5.29M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب دوم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۰ ♻️ در آيات قرآن و احاديث از حضرت علي امر به صبر در بلا و مصيبت شده و حسين در كربلا به خواهرش زينب گفت: «خواهرم تو را به خدا سوگند مي‌دهم كه وقتي من كشته شدم گريبانت را پاره مكن و چهره ات را با ناخن‌هايت خونين مكن و به خاطر شهادت من فرياد واويلا سر مده» يا اميرالمؤمنين به يارانش گفت: «لباس سياه نپوشيد زيرا لباس سياه لباس فرعون است». و در كافي آمده است پيامبر به فاطمه وصيت نمود و گفت: «وقتي من مُردم چهره‌ات را خونين مكن موهايت را ژوليده و آويزان مكن و فرياد واويلا سرمده و زن نوحه‌سرايي را براي نوحه‌سرايي براي من مقرر مكن». علماي شيعه مجلسي و نوري و بروجردي از پيامبر خدا نقل كرده‌اند كه فرموده است: «دو صداي نفرين شده هستند كه خداوند آن‌ها را دوست ندارد شيون و فرياد به هنگام مصيبت و صداي آهنگ و ترانه يعني نوحه‌سرايي و موسيقي». ♻️ سؤال: چرا شيعه با حقيقتي كه در اين روايات ذكر شده است مخالفت مي‌ورزند؟ و ما چه كسي را تصديق كنيم آيا سخن پيامبر و اهل بيت را باور كنيم يا گفته آخوندها را قبول كنيم؟ ♻️ اگر چنان كه شيعيان ادعا مي‌كنند قمه‌زني و خونين‌كردن سر و نوحه‌سرايي و زدن به سر و سينه پاداش بزرگي دارد پس چرا آخوندها قمه نمي‌زنند و سر و صورت خود را خونين نمي‌نمايند؟ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۴۰ ۱.صبر بر مصيبت يعني تحمل‌كردن سختي و حوادث ناگوار و از دست‌دادن فرزندان و عزيزان و... به نحوي كه بردباري و شكيبايي مؤمن از دست نرود خوب است. ۲. اشك‌ريختن و عزاداري به شرطي كه كلمات و رفتارهايي كه نشان مي‌دهند عدم رضايت به قضاء الهي نباشد بسيار خوب است. آيا به نظر شما روزي كه پيامبر -ص- از دنيا رفت و يا عمربن‌خطاب به قتل رسيد مسلمانان بايد خوشحالي مي‌كردند؟ يا بايد گريه و زاري مي‌نمودند؟ ۳. قرآن كريم نقل مي‌كند كه برادران يوسف -ع- وقتي نزد پدر آمدند تا خبر كشته شدن يوسف را بدهند گريه مي‌كردند آيه ۱۶، سوره يوسف: وَجَاءُوا أَبَاهُمْ عِشَاءً يَبْكُونَ و شبانگاه گريه‌كنان نزد پدرشان آمدند. و پيامبر يا خداوند آن‌ها را براي گريه سرزنش نكردند، بلكه اين عمل را با سكوت و تقرير خود امضاء نموده‌اند. حضرت يعقوب -ع- مي‌فرمايد: ... فَصَبْرٌ جَمِيلٌ وَاللَّهُ الْمُسْتَعَانُ عَلَىٰ مَا تَصِفُونَ پس اينك صبري نيكو بهتر است و بر آن‌چه توصيف مي‌كنند از خداوند ياري مي‌خواهيم.(آیه ۱۸) در آيه ۸۴ مي‌فرمايد: ... وَقَالَ يَا أَسَفَىٰ عَلَىٰ يُوسُفَ وَابْيَضَّتْ عَيْنَاهُ مِنَ الْحُزْنِ فَهُوَ كَظِيمٌ حضرت يعقوب از شدت حزن بر دوري يوسف در حاليكه زنده بود و يعقوب اميد داشت كه خداوند او را باز گرداند چشمانش از بسياري گريه سفيد شد يعني كور شد. و در آيه ۹۶ مي‌فرمايد: فَلَمَّا أَن جَاءَ الْبَشِيرُ أَلْقَاهُ عَلَىٰ وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيرًا... خداوند به معجزه پيراهن يوسف چشمان يعقوب را بينا فرمود؛ ۴. در فوت ابراهيم پسر رسول خدا -ص- و شهادت حمزه و ۷۰ نفر از ياران پيامبر -ص- در احد پيامبر و اصحابش گريه مي‌كردند و زنان اصحاب عزاداري مي‌نمودند اما پيامبر -ص- سخني كه خلاف رضاي الهي يا شكايت از حوادث باشد هرگز نمي‌فرمودند. پس وظيفه ما براي شهادت حسين بن علي -علیه السلام- عزاداري است و اما درباره مكروهيت لباس سياه هر قانوني معمولاً استثنايي دارد به نحوي كه علماي اصولي از شيعه و سنّي مي‌گويند: «ما من عامٍ الا و قد خصّ: هيچ قانوني نيست مگر اين‌كه استثنايي دارد». لباس سياه پوشيدن مكروه است، مگر براي عزاي اهل بيت -علیهم السلام- و همچنين مجالس عزاداري براي حفظ سنت حسين‌بن‌علي (جهاد و مبارزه و قيام عليه ظالمان) و رسوايي پيامبر و يا ضعف ايمان صحابه و مسلمانان كه منجر به اين فاجعه شد و نشان دادن فداكاري براي حق بسيار پسنديده است. اما علماي شيعه و بزرگان آن‌ها طريقه صحيح عزاداري را عمل نموده و آموزش مي‌دهند اما همان‌طور كه پيامبر اسلام -ص- اصحابي داشتند كه فرمان مي‌بردند و بعضي نافرماني مي‌كردند، شيعيان هم بعضي به دستور آخوندها يا علما عمل مي‌كنند و بعضي عمل نمي‌كنند. خلاصه: شيعيان بايد به دستور قرآن و اهل بيت -علیهم السلام- براي عزاداري اهل بيت گريه كنند اما كارهايي مثل قمه‌زني و ترانه‌خواني و... به نظر رهبر انقلاب اسلامي به هيچ‌وجه جايز نيست. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۳ .mp3
6.23M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب سوم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🎥|ببینید: 🌸 چرا در مورد نام مبارک حضرت رقیه -سلام الله علیها- اختلاف وجود دارد؟! 🌷حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۴ .mp3
6.38M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب چهارم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣 🔴 ۴۱ یکی از مخاطبین به نام " ??" از محضر معظّم له سلام لطفا در پاسخ گویی به این شبهه ما را یاری کنید: مدرک قرآنی که ثابت می کند اسلام برای ما نیامده است ﺍﮔﺮ به ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﻭﺭ ﺩﺍﺭﯾﺪ ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ خدا یا همان آلله ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ، ﺑﺪﺍﻧﯿﺪ ﮐﻪ بر اساس گفته ﺍﻟﻠﻪ ما ایرانیها ﺑﺎﯾﺪ ﺯﺭﺗﺸﺘﯽ بمانیم. ﺍﯾﻦ گفته آشکار ﺍﻟﻠﻪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﭼﻨﺪﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﺗﮑﺮﺍﺭ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺟﺎﯼ ﻫﯿﭻ تردیدی ﻧﺒﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﻫﺎ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﻣﺤﻤﺪ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮐﻪ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺍﺳﺖ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ. ﺩﺭ زیر ﺁﯾﻪ ﻫﺎﯼ ﻗﺮﺁﻥ با آدرس آن ﺑﺮﺍی شما آورده شده تا باور کنید👇👇👇 ﺳﻮﺭﻩ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻢ، ﺁﯾﻪ 4 ﻭَﻣَﺎ ﺃَﺭْﺳَﻠْﻨَﺎ ﻣِﻦ ﺭَّﺳُﻮﻝٍ ﺇِﻟَّﺎ ﺑِﻠِﺴَﺎﻥِ ﻗَﻮْﻣِﻪِ ﻟِﻴُﺒَﻴِّﻦَ ﻟَﻬُﻢْ ۖ ﻓَﻴُﻀِﻞُّ ﺍﻟﻠَّـﻪُ ﻣَﻦ ﻳَﺸَﺎﺀُ ﻭَﻳَﻬْﺪِﻱ ﻣَﻦ ﻳَﺸَﺎﺀُ ۚ ﻭَﻫُﻮَ ﺍﻟْﻌَﺰِﻳﺰُ ﺍﻟْﺤَﻜِﻴﻢُ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﯿﭻ ﻗﻮﻣﯽ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮﯼ ﻧﻔﺮﺳﺘﺎﺩﯾﻢ ﺑﻐﯿﺮ ﺍﺯ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮﯼ ﮐﻪ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺳﺨﻦ ﺑﮕﻮﯾﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺯﺑﺎﻧﺎﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺑﻮﺩ. ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻟﻨﺤﻞ (ﺯﻧﺒﻮﺭ)، ﺁﯾﻪ 36 ﻭَﻟَﻘَﺪْ ﺑَﻌَﺜْﻨَﺎ ﻓِﻲ ﻛُﻞِّ ﺃُﻣَّﺔٍ ﺭَّﺳُﻮﻟًﺎ ﺃَﻥِ ﺍﻋْﺒُﺪُﻭﺍ ﺍﻟﻠَّـﻪَ ﻭَﺍﺟْﺘَﻨِﺒُﻮﺍ ﺍﻟﻄَّﺎﻏُﻮﺕَ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﯼ ﺭﺳﻮﻟﯽ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻳﻢ، ﻣﯽ ﮔﻔﺖ: "ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻫﺮﮔﻮﻧﻪ ﺑﺘﯽ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﻨﻴﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﺭﺳﻮﻝ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﯿﺎﻡ ﯾﮑﺘﺎ ﭘﺮﺳﺘﯽ ﺭﺍ هماهنگ ﺑﺎ ﺧﻮﯼ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺁﻭﺭﺩ. ﺳﻮﺭﻩ ﯾﻮﻧﺲ، ﺁﯾﻪ 47 ﻭَﻟِﻜُﻞِّ ﺃُﻣَّﺔٍ ﺭَّﺳُﻮﻝٌ ۖ ﻓَﺈِﺫَﺍ ﺟَﺎﺀَ ﺭَﺳُﻮﻟُﻬُﻢْ ﻗُﻀِﻲَ ﺑَﻴْﻨَﻬُﻢ ﺑِﺎﻟْﻘِﺴْﻂِ ﻭَﻫُﻢْ ﻟَﺎ ﻳُﻈْﻠَﻤُﻮﻥَ ﺑﺮﺍﯼ ﻫﺮ ﺍﻣﺘﯽ ﺭﺳﻮﻟﯽ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﺮﮔﺎﻩ ﺁﻥ ﺭﺳﻮﻝ ﺁﯾﺪ ﻭ ﺣﺠﺖ ﮐﻨﺪ، ﺣﮑﻢ ﺑﻪ ﻋﺪﻝ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ ﻭ ﻫﯿﭽﮑﺲ ﺳﺘﻢ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺩﯾﺪ. ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ ﺯﺭﺗﺸﺖ بود ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻟﺸﻌﺮﺍﺀ (ﺷﺎﻋﺮﺍﻥ)، ﺁﯾﻪ 195، 198،199 ﺑِﻠِﺴَﺎﻥٍ ﻋَﺮَﺑِﻲٍّ ﻣُّﺒِﻴﻦٍ، ﻭَﻟَﻮْ ﻧَﺰَّﻟْﻨَﺎﻩُ ﻋَﻠَﻰٰ ﺑَﻌْﺾِ ﺍﻟْﺄَﻋْﺠَﻤِﻴﻦَ، ﻓَﻘَﺮَﺃَﻩُ ﻋَﻠَﻴْﻬِﻢ ﻣَّﺎ ﻛَﺎﻧُﻮﺍ ﺑِﻪِ ﻣُﺆْﻣِﻨِﻴﻦَ 195 ﻭ ﺁﻥ (ﻗﺮﺁﻥ) ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻋﺮﺑﯽ ﺁﻣﺪ 198 ﻭ ﺍﮔﺮ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﺮﺑﯽ ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻨﺪ ﻧﺎﺯﻝ ﻣﯿﮑﺮﺩﯾﻢ،199 ﻣﺤﺎﻝ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻔﻬﻤﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﺑﯿﺎﻭﺭﻧﺪ. ﯾﮑﺒﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ آشکارا ﻣﯿﮕﻮﯾﺪ ﮐﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻋﺮﺏ ﺯﺑﺎﻧﻬﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺯﺑﺎﻧﻬﺎ ﺳﻮﺭﻩ ﺳﺠﺪﻩ، ﺁﯾﻪ 3 ﺃَﻡْ ﻳَﻘُﻮﻟُﻮﻥَ ﺍﻓْﺘَﺮَﺍﻩُ ۚ ﺑَﻞْ ﻫُﻮَ ﺍﻟْﺤَﻖُّ ﻣِﻦ ﺭَّﺑِّﻚَ ﻟِﺘُﻨﺬِﺭَ ﻗَﻮْﻣًﺎ ﻣَّﺎ ﺃَﺗَﺎﻫُﻢ ﻣِّﻦ ﻧَّﺬِﻳﺮٍ ﻣِّﻦ ﻗَﺒْﻠِﻚَ ﻟَﻌَﻠَّﻬُﻢْ ﻳَﻬْﺘَﺪُﻭﻥَ ﺍﯼ ﻣﺤﻤﺪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﻗﻮﻡ ﺗﻮ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﯾﻢ ﭼﻮﻥ ﭘﯿﺶ ﺍﺯ ﺗﻮ ﺭﺳﻮﻟﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺁﻧﻬﺎ ﻧﯿﺎﻣﺪﻩ ﺑﻮﺩ ﺗﺎ ﺗﻮ آنان را انذار ﮐﻨﯽ ﻭ ﺷﺎﯾﺪ ﮐﻪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺷﻮﻧﺪ. ﻣﺎ ﺯﺭﺗﺸﺖ ﺭﺍ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ﮐﻪ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﭼﻬﺎﺭ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ ﮐﺘﺎﺑﺪﺍﺭ ﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﻗﺒﻮﻝ ﺍﻟﻠﻪ ﻭ ﻣﺤﻤﺪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﻫﯿﭻ ﻟﺰﻭﻣﯽ ﻧﺪﺍﺷﺖ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻣﺎ ﺣﻤﻠﻪ ﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺁﻥ کشتارها ﻭ ﻏﺎﺭﺕ ﻭ ﺑﺮﺩﻩ ﮔﯿﺮﯼ ﺭﺍ انجام دهند و ﻫﻨﻮﺯ ﻫﻢ این داستان ادامه دارد. ﺳﻮﺭﻩ ﺍﻧﻌﺎﻡ (ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﯾﺎﻥ)، ﺁﯾﻪ 92 ﻭَﻫَـٰﺬَﺍ ﻛِﺘَﺎﺏٌ ﺃَﻧﺰَﻟْﻨَﺎﻩُ ﻣُﺒَﺎﺭَﻙٌ ﻣُّﺼَﺪِّﻕُ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﺑَﻴْﻦَ ﻳَﺪَﻳْﻪِ ﻭَﻟِﺘُﻨﺬِﺭَ ﺃُﻡَّ ﺍﻟْﻘُﺮَﻯٰ ﻭَﻣَﻦْ ﺣَﻮْﻟَﻬَﺎ ۚ ﻭَﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﺎﻟْﺂﺧِﺮَﺓِ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﻪِ ۖ ﻭَﻫُﻢْ ﻋَﻠَﻰٰ ﺻَﻠَﺎﺗِﻬِﻢْ ﻳُﺤَﺎﻓِﻈُﻮﻥَ، ﺍﻳﻦ ﻧﯿﺰ ﻛﺘﺎﺏ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﻣﺒﺎﺭﻛﯽ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻣﺎ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﺮﺩﻩ‌ﺍﻳﻢ، ﺗﺼﺪﯾﻖ ﮐﻨﻨﺪﻩٔ ﻛﺘﺐ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﭘﻴﺸﻴﻦ. ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻬﻢ ﺗﺮﻳﻦ ﺟﺎﻣﻌﻪ (ﻣﮑﻪ) ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﺣﻮﺍﻟﯽ ﺁﻥ( ام القرا )ﻫﺸﺪﺍﺭ ﺩﻫﯽ. ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﺑﻪ ﺍﻳﻦ (ﻛﺘﺎﺏ) ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﻧﻤﺎﺯﻫﺎ (ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺑﺎ ﺧﺪﺍ) ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻣﯽ ﺁﻭﺭﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺁﯾﻪ ﺛﺎﺑﺖ ﻣﯿﮑﻨﺪ ﮐﻪ ﻣﺤﻤﺪ ﻓﻘﻂ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮﯼ ﻣﮑﻪ ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺁﻥ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺷﺪﻩ. ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺣﺘﯽ ﺍﯾﺮﺍﻧﯿﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻋﺮﺏ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﺪﺍﻧﻨﺪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﯿﺮﻭﯼ ﮐﻨﻨﺪ ﭼﻮﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺩﺭ ﺍﯾﺮﺍﻥ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻣﯿﮑﻨﻨﺪ، ﻧﻪ ﺩﺭ ﻣﮑﻪ ﻭ ﺣﻮﺍﻟﯽ. ﺳﻮﺭﻩ ﻓﺼﻠﺖ (ﺟﺰﯾﯿﺎﺕ)، ﺁﯾﻪ 3 ﻛِﺘَﺎﺏٌ ﻓُﺼِّﻠَﺖْ ﺁﻳَﺎﺗُﻪُ ﻗُﺮْﺁﻧًﺎ ﻋَﺮَﺑِﻴًّﺎ ﻟِّﻘَﻮْﻡٍ ﻳَﻌْﻠَﻤُﻮﻥَ ﮐﺘﺎﺑﯽ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﮐﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺁﻥ ﺑﺎ ﺗﻤﺎﻡ ﺟﺰﺋﻴﺎﺕ ﺑﯿﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﻋﺮﺑﯽ، ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﻋﺮﺑﯽ ﻣﯽ ﺩﺍﻧﻨﺪ ﯾﮑﺒﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ، ﻗﺮﺁﻥ ﻋﺮﺑﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺮﺩﻡ ﻋﺮﺏ ﺯﺑﺎﻥ. ﻧﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﭘﺎﺭﺳﯽ ﺯﺑﺎﻥ. ﺑﯿﺨﻮﺩ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﺁﺧﻮﻧﺪﻫﺎ کوشش می کنند ﮐﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﺎ ﺭﺍ ﻋﺮﺑﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﺗﺎ ﺍﺯ ﻧﻮﻥ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﻧﯿﻔﺘﻨﺪ. اکنون؛ واقعاً زمان اندیشیدن فرا رسیده ، حداقل کمی تلاش فکری کنیم 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺 📍 به ۴۱ سلام علیکم و رحمة الله بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه با تشکر از روحیه دوستان اهل تفکر و تحقیق ۱- حضرت احدیت، حق متعال، هادی مطلق است و برای هر مردمی هدایتگری قرار داده ولی فقط پنج پیامبر صاحب شریعت هستند و دیگر رسولان تابع آنان میباشند. شَرَعَ لَكُم مِّنَ الدِّينِ مَا وَصَّىٰ بِهِ نُوحًا وَالَّذِي أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ وَمَا وَصَّيْنَا بِهِ إِبْرَاهِيمَ وَمُوسَىٰ وَعِيسَىٰ أَنْ أَقِيمُوا الدِّينَ وَلَا تَتَفَرَّقُوا فِيهِ كَبُرَ عَلَى الْمُشْرِكِينَ مَا تَدْعُوهُمْ إِلَيْهِ اللَّهُ يَجْتَبِي إِلَيْهِ مَن يَشَاءُ وَيَهْدِي إِلَيْهِ مَن يُنِيبُ (شوری ۱۳) ۲- هیچ دلیل یا معجزه یا آیه و روایت معتبری درباره رسالت زرتشت موجود نیست؛ حتی نمیتوان زرتشت را مانند حضرت موسی و حضرت عیسی -علیهماالسلام- و دارای دین الهی و تحریف شده محسوب کنیم. اگرچه فقهای شیعه آنان را در حکم اهل کتاب یعنی اهل ذمه قرار دادند. ۳- دین زرتشتی بر اساس شرک بوده و برای جهان قائل به دو مبدأ هستند: خدای خوبیها اهورا مزدا خدای بدیها اهریمن البته در مقام پرستش فقط اهورا را می‌پرستند. ۴- حضرت رسول اکرم‌ خاتم انبیاء محمد بن عبدالله -صلی الله علیه و آله- آخرین پیامبر صاحب شریعت با معجزه جاودانی قرآن است و تمام ادیان الهی پس از ایشان منسوخ گشته و فقط دین اسلام مورد قبول خداوند متعال است. إِنَّ الدِّينَ عِندَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺩﻳﻦ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍوند، ﺍﺳﻠﺎم ﺍﺳﺖ...(١٩ آل عمران) وَمَن يَبْتَغِ غَيْرَ الْإِسْلَامِ دِينًا فَلَن يُقْبَلَ مِنْهُ وَهُوَ فِي الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِينَ ﻭ ﻫﺮﻛﻪ ﺟﺰ ﺍﺳﻠﺎم، ﺩﻳﻨﻲ ﻃﻠﺐ ﻛﻨﺪ ، ﻫﺮﮔﺰ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺁﺧﺮﺕ ﺍﺯ ﺯﻳﺎﻧﻜﺎﺭﺍﻥ ﺍﺳﺖ .(٨٥ آل عمران) ۵- همه انسان ها باید از دین اسلام پیروی کنند؛ زیرا قرآن هدایت برای همه مردمان است. هُدًى لِّلنَّاسِ ﻗﺮﺁﻧﻲ ﻛﻪ ﺳﺮﺍﺳﺮﺵ ﻫﺪﺍﻳﺘﮕﺮ ﻣﺮﺩم ﺍﺳﺖ و الّا عاقبتش سقوط در جهنم است إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالصَّابِئِينَ وَالنَّصَارَىٰ وَالْمَجُوسَ وَالَّذِينَ أَشْرَكُوا إِنَّ اللَّهَ يَفْصِلُ بَيْنَهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِنَّ اللَّهَ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ ﻫﻤﺎﻧﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﻳﻬﻮﺩﻱ ﺍﻧﺪ ﻭ ﺻﺎﺑﺌﺎﻥ ﻭ ﻧﺼﺎﺭﻱ ﻭ ﻣﺠﻮﺱ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺷﺮﻙ ﻭﺭﺯﻳﺪﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺣﺘﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻣﻴﺎﻧﺸﺎﻥ ﺩﺍﻭﺭﻱ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ [ ﺗﺎ ﮔﺮﻭﻳﺪﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﺣﻖ ﺍﺯ ﺁﻟﻮﺩﮔﺎﻥ ﺑﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﺟﺪﺍ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﺣﻖ ﭘﻴﺸﮕﺎﻥ ﺑﻪ ﺑﻬﺸﺖ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ ﮔﺮﺍﻳﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﻭﺯﺥ ﺩﺭﺁﻳﻨﺪ ] ; ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﻫﻤﻪ ﭼﻴﺰ ﮔﻮﺍﻩ ﺍﺳﺖ .(١٧ حج) حکم خداوند حکیم متعال این است که همه مردمان از مومنان ظاهری( مسلمانان) گرفته تا کسانیکه خودشان را یهودی، صابئی و یا مسیحی میخوانند یا آنان که مشرک هستند، هر انسانی که به خداوند واحد و روز قیامت ایمان حقیقی داشته و عمل صالح و شایسته انجام دهد سعادتمند است. إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَادُوا وَالنَّصَارَىٰ وَالصَّابِئِينَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحًا فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﻣﺴﻠﻤﺎً ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ [ ﺑﻪ ﻇﺎﻫﺮ ] ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺪ ، ﻭ ﻳﻬﻮﺩﻱ ﻫﺎ ﻭ ﻧﺼﺮﺍﻧﻲ ﻫﺎ ﻭ ﺻﺎﺑﺌﻲ ﻫﺎ ﻫﺮ ﻛﺪﺍﻣﺸﺎﻥ [ ﺍﺯ ﺭﻭﻱ ﺣﻘﻴﻘﺖ ] ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﻧﺪ ﻭ ﻛﺎﺭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﻨﺪ ، ﺑﺮﺍﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺷﺎﻥ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ ، ﻭ ﻧﻪ ﺑﻴﻤﻰ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﺷﻮﻧﺪ .(٦٢ بقره) 🔘 ادامه دارد... 🆔 @bayyenat110
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔘 ادامه مطلب: ۶- آخرین دین الهی ناگزیر باید از میان زبانهای مختلف به یک زبان، با همه جهانیان سخن میگفت و حضرت احدیت بهترین و قانونمند ترین زبان را برای مردمی که آنرا میدانند برگزید پس کسانی که میخواهند مستقیما کلام الهی را بفهمند لازم است زبان عربی را یاد بگیرند. كِتَابٌ فُصِّلَتْ آيَاتُهُ قُرْآنًا عَرَبِيًّا لِّقَوْمٍ يَعْلَمُونَ ﻛﺘﺎﺑﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻳﺎﺗﺶ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﺭﻭﺷﻨﻲ ﺑﻴﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، [ﺑﻪ ﺯﺑﺎن] عربی، ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺮﺩﻣﻰ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﺍﻧﺪ. (٣ فصّلت) ۷- در پایان خوب است بدانیم دین اسلام بر پایه جنسیت مرد یا زن یا نژاد و قبیله و یا رنگ پوست یا زبان و منطقه ثروت و فقر نیست و اساس این دین حق بر علم، عدالت و تقوا است. يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُم مِّن ذَكَرٍ وَأُنثَىٰ وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ ﺍﻱ ﻣﺮﺩم ! ﻣﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻳﻚ ﻣﺮﺩ ﻭ ﺯﻥ ﺁﻓﺮﻳﺪﻳﻢ ﻭ ﻣﻠﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻗﺒﻴﻠﻪ ﻫﺎ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﻢ ﺗﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﻴﺪ . ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﮔﺮﺍﻣﻰ ﺗﺮﻳﻦ ﺷﻤﺎ ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﺗﺮﻳﻦ ﺷﻤﺎﺳﺖ . ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺧﺪﺍ ﺩﺍﻧﺎ ﻭ ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ .(١٣ حجرات) اسلام دین قبیله قریش یا قوم عرب نیست و به شدت با نژاد پرستی و ملی گرایی یا هرگونه تبعیضی مبارزه کرده و بشریت را به آزادی و زندگی پاک همراه با سلامتی و طهارت ظاهری و باطنی دعوت کرده است. اسلام بشریت را به تفکّر و تعقّل فرا می‌خواند و نه تنها برای اصول عقاید خود اقامه برهان مینماید بلکه از مخالفان میخواهد که از تقلید آباء و اجدادشان دست برداشته، برهان بیاورند. الحمدلله ایرانیان فهیم چه در گذشته و چه امروز این افتخار بزرگ را دارند که به دور از تعصبهای نژادی اسلام علوی را پذیرفته و اسلام اموی را طرد کردند و هم اکنون با نهضت حسینی و پیروزی انقلاب اسلامی تمامی بشریت را به حیات طیّبه مهدوی فرا میخوانند. وَالسّلامُ عَلیٰ مَنْ إتَّبَعَ الْهُدیٰ حامد وفسی 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۵ .mp3
5.84M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب پنجم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴🏴🏴 💐 بزرگ مردان کوچک 📿 اخلاص حیرت برانگیز رزمندگان اسلام، در دوران دفاع مقدّس 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۶ .mp3
6.04M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب ششم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣 🔴 بخش دوم ۴۱ ⁉️ یکی از مخاطبین با نام "اسماعیل" از معظّم له سلام علیکم با تسلیت ایام شهادت امام حسین -علیه السلام- و یاران باوفایش در پاسخ به شبهه ۴۱، ضمن اینکه پاسخ استاد مستدل و محکم است، ایکاش به تمام آیاتی که در شبهه مورد استناد قرار گرفته با همان ترتیب مطروحه پاسخ داده می شد. بعبارتی همان آیات تفسیر و تشریح می شدند و پاسخهای استاد به آنها اضافه می شد. با تشکر فراوان، لطفا مجدد برای تک تک آیات داخل شبهه، پاسخ، تفسیر و تشریح لازم صورت گیرد. واقعا نیازمند روشنگری استاد هستیم؛ چون هم معلم هستیم و دانستن پاسخ ها به روشنگری نوجوانان و جوانان کمک می کند. هم در گروه های متعدد قرآنی و مذهبی عضویم یا مسئولیتی داریم و می توانیم به روشن شدن شبهه کمک کنیم اگر خود به پاسخ مسلط گردیم. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷بخش دوم به ۴۱ سلام علیکم و رحمة الله بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه برای تفسیر آیات باید به کتب تفسیر مراجعه فرمائید، اما اجمالا عرض میکنیم: ♻️ آیه ۴ سوره ابراهیم: بیان یک قاعده عقلائی است که رسول خداوند با مخاطب خودش باید هم زبان باشند؛ این مطلب فقط در آنجاست که مخاطبان یک قوم و یک قبیله باشند، به شکلی که یک زبان در آن منطقه حاکم باشد؛ اما این مطلب در مورد سرزمین های بزرگ یا همه مردم جهان و رسول جهانی، عقلاً نمی‌تواند صحیح باشد و از این قاعده مستثنی میباشند؛ در فلات بزرگ ایران حتی قبل از آریایی ها، مردمی از نژادهای مختلف که شامل قبایل و زبانهای متفاوتی بودند زندگی میکردند که تا حدود ۳۰ قبیله تخمین زده میشود؛ بخشی از این مردم مانند امروز پارسها بودند، و هیچ اطلاعی از هادیان و رسولان آن‌ قبایل در دست نیست؛ بنابراین آیه اثبات نمیکند که دین زرتشتی حق است، بلکه میگوید در یک زمانی قوم پارسی، پیامبری پارسی زبان داشته اما اقوام دیگر سرزمین ایران، پیامبران دیگر به زبان خودشان داشتند. ♻️ آیه ۳۶ سوره نحل: مقصود از امت، غیر از قوم است. زبان عربی بسیار غنی است و باید به کلمات و ریشه آن توجه جدی نمود؛ اجمالا امت جمعیتی است که با هم یک تفکر یا عقیده مشترک دارند و رسولان الهی به آنان می‌گفتند باید بنده خداوند یکتا باشید و پادشاهان خود را نپرستید و از این افراد سرکش اجتناب کنید. خصوصا که در کرمانشاه نقش برجسته ای از ساسانیان وجود دارد که نشان می‌دهد اهورا مزدا، مردی است سوار بر اسب که به پادشاه، لوح شاهی را اعطاء می‌کند؛ اشکالات: ۱- خداوند در نگاه آنان به شکل انسان و مرد میباشد. ۲- خداوند و پادشاه، هر دو هم اندازه و هم شأن هستند. بنابر این آیه برای اثبات مدعای نویسنده مفید نیست، بلکه به مردم ایران و روم و غیره هشدار می‌دهد که فقط خداوند را بپرستند و تابع پادشاهان و امپراطوران نباشند. ♻️ آیه ۴۷ سوره یونس: در قیامت خداوند میان امت و رسول آنان به عدالت قضاوت کرده، کسانیکه از فرستاده الهی پیروی نکردند را به دوزخ میاندازد. رُّسُلًا مُّبَشِّرِينَ وَمُنذِرِينَ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَى اللَّهِ حُجَّةٌ بَعْدَ الرُّسُلِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻧﻲ ﻛﻪ ﻣﮋﺩﻩ ﺭﺳﺎﻥ ﻭ ﺑﻴﻢ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺗﺎ ﻣﺮﺩم ﺭﺍ [ﺩﺭ ﺩﻧﻴﺎ ﻭ ﺁﺧﺮﺕ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺧﺪﺍ] ﭘﺲ ﺍﺯ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻥ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ، ﻋﺬﺭ ﻭ ﺑﻬﺎﻧﻪ ﻭ ﺣﺠﺘﻲ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ .(١٦٥ النساء) این آیه دلالت دارد تا حجت با آمدن رسول تمام نشود، خداوند مردم را مجازات نمیکند؛ اگر بر فرض محال، زرتشت پیامبر خداوند بوده باشد، به دلیل عدم بیّنه و معجزه امروزه برای ما حجت نیست و ما حق داریم خودش و آیین اش را مرود بدانیم. 🔘 ادامه پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔘 ادامه مطلب: ♻️ آیات سوره شعراء: اولاً رسالت پیامبر خاتم -ص- جهانی است؛ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ﻗﺮﺁﻥ ﻓﻘﻂ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻳﺎﺩﺁﻭﺭﻱ ﻭ ﭘﻨﺪ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺳﺖ.(٢٧ تکویر) إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ ﺁﻥ [ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻧﻢ] ﺟﺰ ﻣﺎﻳﻪ ﺗﺬﻛﺮ ﻭ ﭘﻨﺪﻱ ﺑﺮﺍﻱ ﻧﻴﺴﺖ‌. (٨٧ ص) ثانیاً این رسالت به تدریج و در آغاز پنهانی از نزدیکان شروع شد و پس از سه سال نوبت به عشیره ایشان، سپس به مکه و اطراف آن و تمامی حجاز و بعد نوبت به دعوت از پادشاه ایران، امپراطور روم و مصر رسید و عاقبت اعلان خاتمیت شد و در غدیرخم اکمال دین با استمرار ولایت مرضی حق گشت؛ بنابراین قوم عرب اولین مخاطب بودند و خداوند یکتا، زبان آنان را برگزید. ثالثاً آیه در مقام بیان لجاجت عربهای زمان پیامبر است که اگر بر غیر عرب نازل می‌گشت، چون مردمی متعصب بودند بهانه می آورند که چون عربی نیست ما نمی فهمیم؛ به همین سبب می‌فرماید به لسان عربی مبین آنرا فرستادیم. رابعاً کلمه لَوْ شرطیه، مانند إِن شرطیه نیست و برای شرطِ محال بکار میرود؛ یعنی اگر بر فرض محال قرآن عربی را بر بعضی از غیر عرب نازل می کردیم آنها (بعضی از غیر عربها می‌توانستند بهانه بگیرند چونکه به زبان عربی است) به آن (قرآن) ایمان نمی آوردند. امام صادق -ع- در تفسیر این آیه فرمودند: اگر قرآن بر عجم نازل شده بود عرب به آن ایمان نمی آورد ولی قرآن بر عرب نازل شد و عجم به آن ایمان آورد و این فضیلتی برای عجم است. آیه دلالت دارد که همه ی غیر عربها متعصب نیستند و ایمان می آورند؛ اگرچه گروهی هم به زبان خودشان متعصب باشند و ایمان نیاوردند، باز حجت بر هر عاقلی تمام است؛ زیرا عاقل به محتوای مطلب می اندیشد، حالا به هر زبانی که باشد؛ اما برخی از عرب های زمان پیامبر -ص- متعصّب و لجوج بودند و متأسفانه امروزه هم برخی اینگونه اند و به اسم ملّی گرایی یا روشنفکری، تقلید از دین و عقاید بی پایه و اساس پدران و اجدادشان را تبلیغ میکنند. ♻️ آیه ۳ سوره سجده: این آیه دلالت دارد که قبل از پیامبر اکرم -ص- منذرینی بوده اند؛ ولی این مطلب هیچ ارتباطی با زرتشت ندارد و اثبات نمیکند: الف) او از منذرین بوده! ب) او صاحب کتاب بوده! ثانیاً ایرانیان در زمان ساسانیان، عموماً در طبقه رعیت بودند و اربابان و خدایگان ها، هرجور میخواستند با آنان رفتار میکردند؛ همچنین گرفتار نظام طبقاتی بودند و هیچکس از طبقه اجتماعی خودش تغییر نمی‌کرد؛ مثلا اگر بچه رعیت نابغه بود و بچه شاه کودن، تأثیری در زندگی و مرتبه اجتماعی نداشت؛ بنابراین عموم مردم ایران به دنبال رهایی از ظلم حکومت زرتشتی ساسانیان بودند. رابعاً محال است جمعیت قلیل لشکریان عرب بدون پشتیبانی عمیق ملتهای ایران و روم و مصر بر سه تمدن عظیم و پر جمعیت غلبه کند؛ مگر آنکه بگوئیم هر عرب بدوی صد برابر یک ایرانی یا رومی قدرت نظامی و درایت داشته است. و چون این امر محال است، بنابراین مردم ایران و ملل دیگر با هوشمندی، اعتقاد و ایمان راسخ، اسلام علوی را برگزیده و بنیانگذار تمدن عظیم اسلامی شدند. خامساً عملکرد جناب خلیفه اول در کشتار مسلمانانی که از پرداخت زکات امتناع کردند و کنیز گرفتن زنان آنها یا عملکرد جناب خلیفه دوم در ایران و روم و نحوه تقسیم طبقاتی غنائم و بیت المال و یا برتری دادن عرب بر عجم با شخص ایشان است؛ زیرا آن‌ها معصوم و جانشین منصوب پیامبر نبودند؛ و جالب این است که ایرانیان در همان زمان هم به این موضوع متفطّن بودند و اسلام علوی در ایران رونق گرفت؛ اما حکومت ساسانیان نسبت به رومیان و اعراب و حتی رعایای ایرانی خودشان، با کشتار و غارت و برده گیری رفتار میکردند. قَالَتْ إِنَّ الْمُلُوكَ إِذَا دَخَلُوا قَرْيَةً أَفْسَدُوهَا وَجَعَلُوا أَعِزَّةَ أَهْلِهَا أَذِلَّةً وَكَذَٰلِكَ يَفْعَلُونَ ﮔﻔﺖ: ﻫﻤﺎﻧﺎ ﭘﺎﺩﺷﺎﻫﺎﻥ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﻬﺮﻱ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺒﺎﻩ میکنند ﻭ ﻋﺰﻳﺰﺍﻥ ﺍﻫﻠﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺫﻟﺖ ﻭ ﺧﻮﺍﺭﻱ ﻣﻰ ﻧﺸﺎﻧﻨﺪ ﻭ [ﺁﻧﺎﻥ] ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﭼﻨﻴﻦ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ! (٣٤ نمل) ♻️ آیه ۹۲ سوره انعام: توضیح دادیم که مأموریت رسالت پیامبر -ص- با تدریج نزول قرآن توسعه میافت و یکی از مراحل آن پس از انذار عشیره پیامبر، مکه و اطراف آن بود. ♻️ آیه ۳ سوره فصلت: {برای "قومی" که میدانند} بسیار آیاتی داریم که می فرماید لِقَوْمٍ يَعْقِلُونَ کلمه قوم در اینگونه آیات، به معنی قبیله و عشیره نیست؛ بلکه هشداری است برای همه انسان ها تا خودشان را در گروه عالمان و عاقلان قرار دهند و حقیقتاً اهل تفکر و تعقل باشند با تشکر از دوستان اهل تحقیق حامد وفسی محرم الحرام ۱۴۴۲ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۷ .mp3
7.42M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب هفتم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🎥ویژه| ببینید: ❤️ حسینی حقیقی ❤️ 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۸ .mp3
7.1M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب هشتم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۹ .mp3
6.12M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب نهم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| ببینید: 🔴 شمر زمان، در چهره ی برخی مسئولین جمهوری اسلامی 📍شمر ۱۴۰۰ سال پیش مُرد، شمر امروزت را بشناس! 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹رجایی و دیگران اگر نیستند، خدا هست. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🏴 هزاران درود و سلام بر آن تجلیگاه حق 🏴 سلام بر محراب و مقام و کعبه ی عُشّاق حق 🏴 سلام بر آن مُحرِم غم دیده ی سیه پوش حق 🏴 سلام بر اشک های آتشین غرقه در خون حق 🏴 سلامی چو آفتاب بر سر نیزه، ناطق به حق 🏴 چو شمشیر مولا، خیبر گشا، قائم دین حق 📚برگرفته از مقاله «عزاداری به شیوه اهل بیت» ✍🏻حامد وفسی 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی عاشورا ۱۰ .mp3
7.34M
🏴🏴🏴 🏴🏴 🏴 🔉| 📿 سخنرانی با موضوع: ❣شناخت عاشورا و حفاظت از تحریف آن 🌹حامد وفسی 📆 شب دهم محرّم الحرام ۱۴۴۲ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و سوّم (۹۹.۵.۷): 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و دوّم» 🔹مراتب توکّل 🔹نمونه هایی از آثار توکّل حقیقی 🔹انقطاع از اسباب، و اضطرار حقیقی، موجبِ خروجِ فطرت از کمون 🔹کمال الانقطاع الی الله، حقیقت توکّل 🔹توکّل تفریطی در امور دنیوی و توکّل افراطی در امور اخروی ( یکی از معانی افراط و تفریط در توکّل ) ♦️سیاسی 🔻غیر مشهود بودن توکّل بر خدا، در بین مسئولین و سیاستمداران جمهوری اسلامی 🔹واهی بودنِ دل بستنِ به شفاعت اهل بیت -علیهم السّلام- بدون ایمان و عمل صالح 🔹معنای تکفیری بودن برخی اعمال 🔹قابل جمع بودن توکّل بر خدا و تلاش و سعی انسان ( نادرستیِ رها کردن انجام وظایف، به بهانه ی توکّل بر حضرت حقّ ) 🔹بسیاری از تصمیمات حضرت امام خمینی (ره)، نمونه هایی از جمع بین توکّل و انجام وظیفه ( نمونه ای از امداد های غیبی در انقلاب اسلامی ).
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۵.۷ .mp3
11.56M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و دوّم ( ۹۹.۵.۷ ) 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀 🥀🥀 🥀 🌺 ارتباط جایگاه شهدای کربلا، با مقام رضا 💐 تفاوت عبادات، دعاخوانی و حاجت طلبیِ نفس راضیه، با نفوس دیگر 🌹حامد وفسی 🆔 @bayyenat110