eitaa logo
بیّنات
10.5هزار دنبال‌کننده
658 عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
📣📣📣📣📣 ⁉️ های یکی از مخاطبین "بدون نام" از محضر معظّم له ۲) برخی چنین مطرح می کنند که در سال های اولیه جنگ و پس از آزاد سازی خرمشهر، عراق پیشنهاد پایان جنگ و پرداخت خسارات آن را داده است، ولی از طرف امام مورد قبول قرار نگرفته است. اولاً آیا این ماجرا صحت دارد؟ ثانیاً اگر صحیح است چرا حضرت امام در آن زمان پیشنهاد صلح را نپذیرفتند و سال ها بعد با تحمل خسارات و صدمات فراوان صلح کردند؟ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 سوال دوم ۱- هرگاه ذات اقدس الهی مؤمنان را موفق نماید که حکومت اسلامی تشکیل دهند، شیاطین و طواغیت عالم با یکدیگر متحد شده، برای نابود کردن آن نهایت تلاش خود را انجام میدهند. ۲- جنگ تحمیلی و صلح تحمیلی، هر دو تیغه های تیز و کشنده یک قیچی، در دست ابر قدرتهای جهانخوار هستند تا به وسیله جنگ، افرادِ ضعیف الایمان، رفاه طلب و سست عنصر را تهدید کرده و از طرف دیگر، نیروهای بصیر و متعهد را از بین ببرند؛ اگر در این مرحله موفق نشوند پرچم صلح طلبی را برافراشته، قرآن بر سر نیزه میکنند تا افراد بزدل و طمّاع را به وعده آسایش و امنیت کاذب فریب داده و مؤمنان را سرگرم نموده و با استفاده از این فرصت، نیروهای فاسد خود را برای حملات بعدی بازسازی و آماده کنند؛ طبیعی است که نیروهای متعهد و بصیر با حفظ وحدت کلمه و اطاعت از امام تا پای جان مقاومت نموده، فریب دشمنان غدّار و دوستان ساده لوح را نخورده، مذاکره نمیکنند؛ اگرچه در تاریخ هنگامی که دوستان نادان، آنچنان قدرت یافتند که امام مسلمین را تحت فشار قرار دادند، امیرالمومنین -ع- مالک اشتر را بازگردانیدند و مذاکره را پذیرفتند و این در زمان اضطرار است که آنرا توضیح خواهیم داد. ۳- حضرت امام خمینی -ره- هرگز جنگ با ظالمان و دفاع از مظلومان را فراموش نکرده و یک لحظه حاضر نشدند با دشمنان بشریت، این شیاطین بزرگ و کوچک، داخلی و خارجی مداهنه کرده یا صلح نمایند؛ حتی در ملاقات با نمایندگان آنان با غیظ برخورد نموده، از یک لبخند دریغ میکردند؛ ایشان مصداق روشن آیه ۲۹ سوره مبارکه فتح بودند نه مانند منافقان روحانی نما که از شدت شعف و خوشحالی نتوانند جلوی خنده خود را بگیرند. مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلًا مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ ذَٰلِكَ مَثَلُهُمْ فِي التَّوْرَاةِ وَمَثَلُهُمْ فِي الْإِنجِيلِ كَزَرْعٍ أَخْرَجَ شَطْأَهُ فَآزَرَهُ فَاسْتَغْلَظَ فَاسْتَوَىٰ عَلَىٰ سُوقِهِ يُعْجِبُ الزُّرَّاعَ لِيَغِيظَ بِهِمُ الْكُفَّارَ وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُم مَّغْفِرَةً وَأَجْرًا عَظِيمًا ﻣﺤﻤّﺪ، ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺑﺮ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺳﺮﺳﺨﺖ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻴﺎﻥ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻣﻬﺮﺑﺎﻧﻨﺪ، ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﻛﻮﻉ ﻭ ﺳﺠﻮﺩ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﻓﻀﻞ ﻭ ﺧﺸﻨﻮﺩﻱ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻃﻠﺒﻨﺪ؛ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﭼﻬﺮﻩ ﺷﺎﻥ ﺍﺯ ﺍﺛﺮ ﺳﺠﻮﺩ ﭘﻴﺪﺍﺳﺖ، ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﺗﻮﺻﻴﻒ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﻮﺭﺍﺕ، ﻭ ﺍﻣﺎ ﺗﻮﺻﻴﻔﺸﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻧﺠﻴﻞ ﺍﻳﻦ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻭﺟﻮﺩﺷﺎﻥ ﭼﻮﻥ ﺯﺭﺍﻋﺘﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺟﻮﺍﻧﻪ ﻫﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺭﻭﻳﺎﻧﺪﻩ ﭘﺲ ﺗﻘﻮﻳﺘﺶ ﻛﺮﺩﻩ ﺗﺎ ﺳﺘﺒﺮ ﻭ ﺿﺨﻴﻢ ﺷﺪﻩ، ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺑﺮ ﺳﺎﻗﻪ ﻫﺎﻳﺶ [ﻣﺤﻜﻢ ﻭ ﺍﺳﺘﻮﺍﺭ] ﺍﻳﺴﺘﺎﺩﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﻃﻮﺭﻱ ﻛﻪ ﺩﻫﻘﺎﻧﺎﻥ ﺭﺍ [ﺍﺯ ﺭﺷﺪ ﻭ ﺍﻧﺒﻮﻫﻲ ﺧﻮﺩ] ﺑﻪ ﺗﻌﺠﺐ ﻣﻰ ﺁﻭﺭﺩ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ [ﺍﻧﺒﻮﻫﻲ ﻭ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪی] ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ، ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﺸﻢ ﺁﻭﺭد. [ﻭ] ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ ، ﺁﻣﺮﺯﺵ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻭﻋﺪﻩ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ. (فتح ۲۹) ۴- مکتب اسلام ناب محمدی -ص- دو حکم برای مکلفان وضع نموده است: الف) احکام ثابت در شرایط عادی ب) احکام اضطراری در شرایط استثنائی مثلا باید برای نماز وضو گرفت یا غذای پاک تناول کرد، اما در مواقع استثنایی که به دلایلی انسان مضطر میشود، باید تیمّم کرد یا برای حفظ جان گوشت مردار خورد. ۵- حکم دفاع از اسلام و مسلمین و حتی همه مستضعفان در برابر جنایتکاران عالم و در رأسشان ایالات متحده آمریکا و انگلیس خبیث و مزدوران منطقه ای آنان، مانند رضا شاه و محمدرضا پهلوی یا صدام و آل سعود، تکلیف ثابت و قطعی است؛ اما امکان دارد مانند امیرالمؤمنین یا امام حسن -علیهماالسلام- در مواقع اضطراری مجبور به صلح یا مذاکره بشویم. ۶- از آغاز جنگ تحمیلی برای حفظ صدام، بارها فریب صلح تحمیلی به اشکال مختلف و رنگارنگ مطرح شده بود و از همان زمان، مسئولان متعهد ج.ا.ا مانند شهید رجایی و امام خامنه‌ای صریحاً با آن مخالفت میکردند. ۷- در سال ۱۳۶۷ تا آخرین روزهای جنگ تحمیلی، حضرت امام برای حفظ کشور اسلامی، تنبیه متجاوزان، درس عبرت به دشمنان، نابودی صدام و حزب کمونیستی بعث و آزادی ملت مظلوم عراق، استقامت میکردند. 🔘 ادامه پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔘 ادامه مطلب: ۸- اشخاصی که در آن زمان مورد اعتماد حضرت امام بودند، مانند رفسنجانی، میرحسین موسوی، محمد خاتمی و... که پس از رحلت ایشان آشکار شد که اعتقادی به مکتب امام و عقاید وی نداشتند و با اهداف امام مخالف و به دنبال تجمّل، اشرافیت و رفاه خود و آقازاده ها و صلح با دشمنان اسلام و انقلاب بودند، گزارش هایی به حضرت امام -ره- دادند تا ایشان را قانع کنند وضعیت کشور کاملا اضطراری است. ۹- برخی معتقدند آن گزارشات، بزرگ نمایی مشکلات و سیاه نمایی افراطی بوده تا حضرت امام -ره- ناگزیر به پذیرش صلح شوند. ۱۰- به هرحال تعابیر ایشان از قبول قطعنامه، نشان از عدم رضایت قلبی است که به اعتماد آقایان آنرا پذیرفتند. ۱۱- دشمنان خارجی ایران اسلامی مطمئن بودند حضرت امام -ره- صلح را نمی‌پذیرند، به همین علت در قطعنامه ۵۹۸ در خواست های ایران را ملحوظ کردند و به خاطر این حرکت ناگهانی و خلاف پیش بینی ایران، اولاً تا مدتی غافلگیر و سردرگم شدند ثانیاً در تبلیغات جهانی (جنگ طلبی) علیه ایران اسلامی شکست خوردند؛ ثالثاً صدام برای جبران ناکامی در تسخیر خوزستان و چاههای نفت، به کویت و عربستان سعودی یعنی حامیان مالی خودش حمله کرد که نتیجه آن نابودی صدامیان بود بنابراین صلح تحمیلی و مذاکره با جنایتکاران غرب یا شرق خلاف مکتب جهاد و شهادت اسلام ناب و نهضت حسینی است و آنچه در تاریخ از صلح و مذاکره هست، فقط در مواقع اضطراری از سوی عناصر ضعیف یا نالایق یا بعضاً خائن نفوذی حزب شیطان و طاغوت است که بر رهبری امام و نیروهای متعهد حزب الله تحمیل شده است. حامد وفسی محرم الحرام ۱۴۴۲ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🌹 سلسله جلسات اخلاق با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- جلسه ۱۳۷ 🌷شما مخاطبین محترم می توانید جهت مشاهده فیلم کامل درس اخلاق، به آپارات به آدرس https://www.aparat.com/Valishenasan مراجعه نمایید. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🔵 جلسه صد و سی و ششم (۹۹.۵.۲۸): 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و پنجم» 🔹معرفت، مبنای خوف و رجاء 🔹موهومیّت متعلّق، سبب خوف و رجاء کاذب 🔹محدودیّت معرفت واجب بالغیر ( ماسوی الله )، نسبت به حقیقت و عظمت واجب بالذّات 🔹تبیین تفاوت و مرز بین رجاء و غرور ( فرق بین رجاء حقیقی و رجاء کاذب ) 🔹خطر ترویج رجاء کاذب در جامعه 🔹خوف و رجاء حقیقی، موجب رشد کیفی و کمّی عبادت 🔹ملاک سنجش عزاداری صادقانه و عزادار راستین و حقیقی امام حسین و آل الله ( سلام الله علیهم ) ( میزان در راستی آزماییِ مدّعیان ایمان ) 🔹ضرورت رعایت اصل گزینش 🔹رجاء کاذب، بستر ساز فساد و فحشاء و منکر 🔻رجاء کاذب مسئولین، موجب صدمات مهلک بر پیکره ی نظام اسلامی و ایمان مردم
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و پنجم ( ۹۹.۵.۲۸ ) 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 تبیین چرایی توقیفی بودن شریعت 📿 عرفان محض، باطن شریعت ظاهری 🌷حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ظهور دم خروس عاطفی پروری مردم در ها 📍ضرورت نظارت و امر و نهی مردمی در بعد از انتخابات 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۲ ♻️ شيعيان همواره در كتاب‌هاي خود در داستان‌هايي كه در مورد حسين -ع- مي‌گويند تكرار مي‌كنند كه حسين تشنه در ميدان جنگ به شهادت رسيده است؛ ♻️ اگر ائمه غيب مي‌دانند آيا حسين نمي‌دانست كه در اثناي جنگ به آب نياز پيدا خواهد كرد و تشنه کشته خواهد شد و نبايد مقدار كافي آب براي خود تهيه مي‌كرد؟! سپس آيا فراهم نمودن آب در جنگ از ضرورياتي نيست كه بايد از آن استفاده كرد؟! ♻️ و خداوند مي‌فرمايد وَأَعِدُّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ... 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۴۲ امام -علیه السلام- مي‌داند و قدرت‌هاي الهي و تكويني و كرامت هم دارد؛ هم‌چنان‌كه پيامبران بزرگ الهي چيزهايي را مي‌دانند كه مردم عادي نمي‌دانند و قدرت‌هاي تكويني و كرامت هم دارند؛ اما هر پيامبر و وصي و خليفه ی پيامبر، به آن‌چه خداوند او را مأمور نموده و مكلَّف گردانيده عمل مي‌كند. مثلا وقتي بني‌اسرائيل مي‌خواستند از دريا بگذرند، حضرت موسي -ع- مأمور شد كه عصايش را در دريا بزند و آن را بشكافد و بني‌اسرائيل از آن عبور نمايند اگر چه همان عصايي بود كه اژدهايي شد و سحر همه ساحران را بلعيد يا حضرت عيسي -ع- مرده زنده مي‌نمود و روي آب راه مي‌رفت وليكن در زماني كه او را روميان دنبال مي‌كردند، مأمور به فرار شد و به آسمان عروج نمود. به‌هر حال وظيفه و تكليف براي آن‌ها (يعني انبياء و خلفاء آن‌ها) مهم است؛ حضرت علي -علیه السلام- درب خيبر را به قدرت الهي كَند اما با مسلماناني كه به خانه او حمله كردند درگير نشد و تلاش نمود با كمك حضرت زهرا -سلام الله علیها- آن‌ها را هدايت نمايد. امام حسين -علیه السلام- با خانواده و يارانش روزها درگير بودند و سپاه حر آن‌ها را به طرف بيابان‌هاي كربلا سوق داد و امام تمام چهارهزار نفر سپاه حرّ را که سخت تشنه بودند آب داد و آن‌ها وقتي مهياي جنگ شدند، دشمنان اهل بيت آب را بر روي آن‌ها بستند؛ مقدار آبي كه در آن زمان به وسيله مشك‌ها نگهداري مي‌شد كامل بود و حضرت در آن گرماي طاقت‌فرسا بايد زنان و بچه‌ها را هم سيرآب مي‌نمودند و همچنين اسبان جنگي خود را. به همين جهت بعد از چند روز گرفتاري و مصرف آب، با محدوديت ذخيره آب مواجه شدند. در گرماي آن دشت خودشان و برادر و پسرشان به شريعه رفته و براي آل محمد -ص- آب مي‌آوردند وليكن كسي كه مي‌جنگد و با توجه به اين‌كه آب هم جيره‌بندي شده است، ترجيح مي‌دهد كه آب را به بچه‌ها و زن‌ها برساند از همين جهت حضرت، تشنه لب به شهادت رسيد در حالي‌كه براي آوردن آب به خيمه‌ها تلاش مي‌نمود و حتي دستور داد در پشت خيمه‌ها خندقي حفر كردند تا بوته‌ها را آتش بزنند و در موقع حمله به دشمن، از آن استفاده کنند. وقتي آن ظالمين حمله كردند حضرت به وسيله آتش در خندق از آل رسول -ص- دفاع نمود. نكته: اگر خداوند غيب مي‌داند چرا براي هدايت مسلمانان بعد از پيامبر -ص- خليفه‌اي معين نكرد تا بين اهل بيت و بني‌هاشم و عده‌اي از مهاجرين و انصار با گروه ديگري از انصار و سه نفر از مهاجرين اختلاف نيفتد و تاكنون مسلمانان به دو گروه شيعه و سني تقسيم نشوند؟ چرا ابوبكر از خداوند و پيامبر -ص- عاقبت‌انديش‌تر و دلسوزتر بود و براي بعد از خودش به خلافت عمر وصيت كرد اما خداوند سكوت نمود و پيامبر -ص- هم وصيتي نكرد؟! 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و پنجم. ۲۲ شهریور ۹۹ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 اطاعت از خداوند، تنها راه رسیدن به سعادت 🥀 بررسی رابطه ی بی تقوایی و بلایای طبیعی 🌺 ارتباط تقوا با نزول برکات و افزایش روزی 💐 تفاوت مؤمن و متّقی در مواجهه با سنن الهی 🌷حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌼 رستگاری در گروی انتخاب حقّ، نه منفعت و لذّت شخصی 🥀 تفاوت تربیت اسلامی، با تربیت های امروزی 🌻حقّ محوری، اساس پرورش و تربیت دینی 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📣 🌹حضرت امام (ره): قال الله تعالی قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله مثنی و فرادا 🔻خودخواهی و برای خدا ما را به این روزگار سیاه رسانده و همه جهانیان را بر ما چیره کرده و کشورهای اسلامی را زیر نفوذ دیگران درآورده. 🔻قیام برای نفس است که بیش از دهها میلیون جمعیت شیعه را به طوری از هم متفرق و جدا کرده که طعمه مشتی پشت میزنشین شدند. 🔻قیام برای شخص است که یک نفر مازندرانی بیسواد را بر یک گروه چندین میلیونی چیره می کند که حرث و نسل آنها را دستخوش خود کند. 🔻قیام برای نفع شخصی است که الان هم چند نفر کودک خیابانگرد را در تمام کشور بر اموال و نفوس و اعراض مسلمانان حکومت داده. 🔻قیام برای نفس اماره است که مدارس علم و دانش را تسلیم مشتی کودک ساده کرده و مراکز علم قرآن را کرده. 🔻قیام برای خود است که موقوفات مدارس و محافل دینی را به رایگان تسلیم مشتی بی شرف کرده و نفس از هیچ کس در نمی آید. 🔻قیام برای نفس است که را از سر زن های عفیف مسلمان برداشت و الان هم این امر خلاف دین و قانون در مملکت جاری است و کسی بر علیه آن سخن نمی گوید. 🔻قیام برای نفع های شخصی است که روزنامه ها که کالای پخش است، امروز هم همان نقشه ها را که از مغز خشک رضاخان تراوش کرده تعقیب می کنند و در میان توده پخش می کنند. 🔻قیام برای خود است که مجال به بعضی از این وکلای داده که در پارلمان بر علیه دین و روحانیت هر چه می خواهند بگویند و کسی نفس نکشد. 🔴 هان ای روحانیین اسلامی! ای علماء ربانی! ای دانشمندان دیندار! ای گویندگان آیین دوست! ای دینداران خداخواه! ای خداخواهان حق پرست! ای حق پرستان شرافتمند! ای شرافتمندان وطنخواه! ای وطنخواهان باناموس! 🔻موعظت خدای جهان را بخوانید و یگانه راه اصلاحی را که پیشنهاد فرموده بپذیرید و ترک نفع های شخصی کرده تا به همه سعادت های دو جهان نائل شوید... 🔻امروز روزی است که نسیم روحانی الهی وزیدن گرفته و برای بهترین روز است، اگر مجال را از دست بدهید و قیام برای خدا نکنید و مراسم دینی را عودت ندهید، فرداست که مشتی هرزه گرد شهوتران بر شما چیره شوند و تمام آئین و شرف شما را دستخوش اغراض باطله خود کنند. امروز شماها در پیشگاه خدای عالم چه عذری دارید؟ 🔻همه دیدید کتاب های یک نفر تبریزی بی سروپا را که تمام آیین شماها را دستخوش کرد و در مرکز تشیع به امام صادق و امام غایب روحی له الفدا آن همه جسارت ها کرد و هیچ کلمه از شماها صادر نشد. امروز چه عذری در محکمه خدا دارید؟ این چه ضعف و بیچارگی است که شماها را فرا گرفته؟ 🔻شماها که به حق مشروع خود قیام نکردید، خیره سران بیدین از جای برخاستند و در گوشه زمزمه بیدینی را آغاز کردند، به همین زودی بر شما تفرقه زده ها چنان چیره شوند که از زمان رضاخان روزگارتان سخت تر شود. 📚صحیفه نور، جلد ۱، ص ۳ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و ششم. ۲۶ شهریور ۹۹ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 / ببینید: 🔴 حساب متدیّنین، با مسئولین جمهوری اسلامی، واگذار به قیامت 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۳ ♻️ شيعيان چند شرطي براي امام گذاشته‌اند يكي اين‌كه از همه پسران پدرش بزرگ‌تر باشد و او را كسي جز امام غسل ندهد و زره پيامبر بر او درست درآيد و بايد از همه مردم عالم‌تر باشد و جنب نشود و احتلام نگردد و اين‌كه او غيب مي‌داند... اما اين شرايط آن‌ها را در مضيقه قرار مي‌دهد!! زيرا مي‌بينيم كه بعضي از ائمه از همه برادرانشان بزرگتر نبوده‌اند مانند موسي كاظم و حسن عسكري و بعضي را امامي غسل نداده است مانند علي‌الرضا كه پسرش محمدجواد او را غسل نداد چون در آن وقت امام جواد هشت سال بيش‌تر سن نداشت و همچنين موسي‌كاظم را پسرش علي‌الرضا غسل نداد زيرا در آن وقت آن‌جا نبود و حسين‌بن‌علي را زين‌العابدين غسل نداد چون بر فراش مرض بود و لشكريان ابن‌زياد اجازه نمي‌دادند و زره پيامبر با بعضي برابر درنمي‌آيد مثل امام جواد كه به هنگام وفات پدرش هشت‌ساله بود و پسرش علي امام هادي در حالي پدرش را از دست داد كه كوچك بود و بعضي از ائمه عالم‌ترين فرد نبودند مانند آنان كه در كودكي به امامت رسيده‌اند و در مورد بعضي در روايات شيعه تصريح شده كه احتلام و جنب مي‌شده‌اند و روايت كرده‌اند كه پيامبر -ص- گفت: «براي هيچ كس جايز نيست كه در اين مسجد جنب شود به جز من و علي و فاطمه و حسن و حسين». اما دانستن علم غيب دروغي است كه نيازي به ردكردن ندارد؛ زيرا خداوند در قرآن آن را رد كرده است. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۴۳ ۱. شرايط امامت به علم و عصمت الهي برمي‌گردد و هر كس كه آن دو را داشته باشد امام است. و نصوص شيعه از زمان پيامبر -صلی الله علیه و آله- مثل حديث جابر آن را بيان مي‌كند. اما علائمي كه ذكر شده است براي راهنمايي بيش‌تر است و اگر براي بعضي صحيح نباشد، خللي ايجاد نمي‌كند؛ زيرا در اصول فرموده‌اند كه (ما مِن عامٍ الّا و قد خُصّ) هيچ عمومي نيست مگر اين‌كه مواردي استثناء شده است. ۲. در مورد تمام امامان -علیهم السلام- به گواهي تاريخ اهل سنت –حتي امام جواد (ع)– علمِ استثنايي آن‌ها و تقدس و پاكي‌شان معروف بوده است و يگانه‌هاي زمان بوده‌اند. چنان‌كه از مناظره امام رضا -ع- و همچنین مجلس امام جواد -ع- مشخص و روشن است. ۳. اما درباره غسل امام، آن‌ها با قدرت طي‌الارض به وظيفه خود عمل نموده‌اند. قدرت خارق‌العاده امري محال نيست. مثل امام جواد -ع- براي امام رضا -ع- و امام زين‌العابدين -ع- براي امام حسين (ع). ۴. در مورد جنب‌نشدن امامان، استثناء، منقطع مي‌باشد و استثناءِ منقطع به معني اين است كه آن‌ها اساساً محتلم نمي‌شوند به سبب طهارت الهي كه خداوند به آن‌ها داده؛ زيرا خداوند در قرآن مي‌فرمايد: وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا و اين تطهير به صورت مطلق ذكر شده و نشان مي‌دهد از همه ناپاكي‌ها، پاك و منزه هستند. ۵. داشتن علم غيب در قرآن رد نشده است و متأسفانه اين‌ها «لااله» را مي‌خوانند ولي «الّا الله» را فراموش مي‌كنند! قرآن آيه ۲۶ سوره جن مي‌فرمايد: عَالِمُ الْغَيْبِ فَلَا يُظْهِرُ عَلَىٰ غَيْبِهِ أَحَدًا إِلَّا مَنِ ارْتَضَىٰ مِن رَّسُولٍ... «داناي غيب است و كسي را بر غيب خود آگاه نمي‌كند مگر پيامبري را كه بپسندد...». و رسول اكرم -صلی الله علیه و آله- از كساني است كه مرضي خداست و همچنين اهل بيت پيامبر؛ و در روايات داريم كه حضرت رسول -صلی الله علیه و آله- فرمودند آن‌چه من مي‌بينم تو [حضرت علی (ع)] نیز مي‌بيني و آن‌چه من مي‌شنوم تو مي‌شنويي... . 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🥀🥀🥀🥀🥀 🥀 اَىّ شَىْ‏ءٍ كُنْتُمْ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَ اللّهُ عَزّوَجَلّ آدَمَ (ع)؟ قَالَ كُنّا اَشْبَاحَ نُورٍ نَدُورُ حَوْلَ عَرْشِ الرّحْمنِ فَنُعَلّمُ لِلْمَلاَئِكَةِ التّسْبِيحَ وَ التّهْلِيلَ وَ التّحْمِيدَ. 🥀 از حضرت امام حسين -علیه السلام- پرسيده شد: «قبل از اين‏كه خداوند عزّوجل آدم -ع- را خلق كند، شما چه چيزى بوديد؟» فرمود: ما شبح‏هايى از نور بوديم كه بر گرد عرش خدا میچرخيديم و به ملائكه درس تسبيح و توحيد و ستايش خدا را می آموختيم. 📚بحار الانوار، ج ۵۷ ص ۳۱۱ ح۱ 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📿 توحید و تایتانیک 🌸 داستان کشتی تایتانیک و خداشناسی 🌷حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و هفتم. ۲۸ شهریور ۹۹ 🆔 @bayyenat110
13.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 📽/ 🔴 پاسخ دندان شکن به اظهارات سخیف "حسن آقامیری" در کلیپ «آغوش باران» 🔥حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه هشتاد و هشتم. غدیر ۱۴۴۱ 🆔 @bayyenat110
🔰 اسلامی بودن 🌹حضرت امام (ره): مجرد اینکه ما ادعا بکنیم که جمهوری ما اسلامی است این ادعا پذیرفته نیست. آن وقت‌ جمهوری ما اسلامی می‌شود و به کمال خودش می‌رسد که خدای تبارک و تعالی در این ملت و در این کشور حاکم باشد؛ یعنی از آن نقطه اولی‌ تا آن آخر حکومت، حکومت الهی باشد 📅 ۱۸ دی ۱۳۵۹ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
📚 ﷽ «فضل قرآن» یازدهمین کتاب حضرت آیت الله وفسی، که در سال ۱۳۹۹ توسط پایگاه مردمی بیّنات به زینت طبع درآمد، به دنبال تحلیل و بررسی جایگاه حقیقت قرآن در نظام واقع و نظام اندیشه ی دینی است. اندیشمند محترم، در این اثر به مقایسه ی ارزش و منزلت حقیقت قرآن کریم و حقیقت اهل بیت -سلام الله علیهم- که در قرون متمادی، موضوع بحث متکلّمین بوده پرداخته، با این تفاوت که تلاش شده براهین قاطع و ادلّه ای بدون مناقشه و زَیغ، در این زمینه ارائه شود و همچنین ضعف و قوّت ادلّه ی مأثوره ی مشهور، مورد بررسی قرار گیرد. این اثر وزین، در سه بخش و از سه منظر، به بررسی مسئله پرداخته: ۱- درون فقهی و عرفی ۲- درون دینی و کلامی ۳- فلسفی و عرفانی مؤلّف بارع، بعد از تبیین منظور از حقیقت قرآن و اهل بیت -سلام الله علیهم- در بخش ابتدایی به تزییف برخی از ادلّه ی اقامه شده بر افضلیت اهل بیت -علیهم السلام- و در ادامه به بخش جایگاه قانون، قانون گذار، مجری قانون و مفسّرقانون پرداخته است. در بخش میانیِ اثر از سه دلیل هدایت، شرافت و فضیلت ذاتی علم و اعجاز جاودانی، برای اثبات افضلیّت بهره جسته و به سؤالاتی در مورد قرآن پاسخ داده شده است. بخش پایانی که شاید تخصّصی تر و ثقیل تر از مباحث پیشین باشد، پس از بیان برخی مقدّمات فلسفی و عرفانی، عهده دار تحقیق پیرامون مسئله، در دو مشرب فلسفی و عرفانی گشته است. این اثر کم نظیر و شاید بی نظیر این عالم جلیل القدر را باید از آثار به اصطلاح کلامی و فلسفی ایشان برشمرد. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتقاد شدید استاد اخلاق تهران به سکوت و محافظه کاری برخی علماء و بزرگان حوزه های علمیه: 🔻سکوت روحانیت، عامل انتشار ویروس منحوس بی دینی در جامعه ⚠️ نابودی کامل دینِ امام زمان -ع- ، فاجعه ای بنیان شکن، در صورت عدم تغییر روند برخی حوزه ها 🔥حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
❌❌📣 فوری ومهم 📣❌❌ 🔴همایش"استیضاح به نفع مردم"🔴 📌در ⬅️🔸"مشهد مقدس"🔸 🌪💥💥🌪 🔲📝 🔊 با سخنرانی: 🔹سردار سعید قاسمی، 🔹استاد کامران غضنفری، 🔹 آیت الله وفسی 🔹حاج خلیل موحدی 🔹تعدادی دیگر از اساتید و نخبگان جبهه انقلاب 🗓زمان: امروز (پنجشنبه) 3 مهر 99 ⏰ساعت 14 الی 17:30 ⭕️📱برای مشاهده پخش زنده تصویری مراسم به آدرس زیر در پیام رسان های روبیکا، سروش، گپ مراجعه کنید : @jebheh رسانه باشید‌...
💐 فرق روش امام حسن -علیه السلام- با روش برخی از آقایان به اصطلاح علما 🌸حامد وفسی 🆔 @bayyenat110