eitaa logo
بیّنات
11.8هزار دنبال‌کننده
683 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد آیت الله وفسی ۹۵ .mp3
4.16M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و پنجم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🥀 معنای امکان شناخت اهل بیت (علیهم السّلام) 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۸ ♻️ جعفر برادر حسن عسكري [علیه السلام] پدر امام غائب مي‌گويد كه برادرش فرزندي نداشته است. شيعه سخن او را قبول نمي‌كنند چون - به گفته آن‌ها - او معصوم نيست. ♻️ سپس ادعاي عثمان‌بن‌سعيد را كه مي‌گويد حسن فرزندي داشته است قبول مي‌كنند با اين‌كه عثمان هم معصوم نيست! اين تناقض چه توجيهي دارد؟! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۴۸ ۱. عثمان‌بن‌سعيد و جعفر هر دو معصوم نيستند. ۲. عثمان‌بن‌سعيد از وكلاي حضرت هادي -علیه السلام- و امام حسن عسكري -علیه السلام- است و به عدالت مشهور بوده است و بارها از طرف هر دو امام به عنوان نماينده امام معرفي شده است. ۳. جعفر با خليفه وقت رابطه داشت و سابقه خوبي در شيعه نداشته و امامان قبلي او را تأييد نكرده‌اند. نتيجه: قول فرد عادل در برابر غيرعادل و غيرثقه راجح و مورد قبول است. ۴. بهترين حجت و دليل برای امکان شیء، وقوع آن مي‌باشد. وقتي شيعيان براي اقامه نماز بر جنازه مقدس امام حسن عسكري -سلام الله علیه- حاضر شدند و جعفر به عنوان امام جماعت ايستاده بود، خود حضرت مهدي -عج- حاضر شده و تمام شيعيان او را ديدند و فهميدند كه حق چيست و جعفر سربازان خليفه را براي دستگيري خبر كرد و آن‌ها امام -علیه السلام- را تعقيب نمودند و حضرت در سرداب مقدس، از نظر آن‌ها غايب گشت. به همين سبب به جعفر لقب كذّاب دادند. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و سی و نهم ( ۹۹.۷.۱ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و هشتم» ⚪️ ویژه ی بحث در مورد امتحان الهی برای روحانیّت – فزونی و کاستی های روحانیّت ♦️سیاسی 🔻ضرورت و وجوبِ حفاظت از نظام ولایت فقیه و نظام روحانیّت 🔻تبیین سه مقامِ تعامل مأمونین و مؤمنین، با امام و ولیّ جامعه ی اسلامی ( مقام بحث علمی و نظری، مقام انشاء و صدور حکم، مقام تبعیّت و اجرای حکم ) 🔻توجیه درستیِ جلوتر بودنِ از امامِ جامعه ی اسلامی ( ضرورت حفظ سنگر امام ) 🔻قلیل بودن روحانیّت اصیل ( اسلام شناس عادل مجاهد زمانه شناس ) 🔻بیان اقسام روحانیّت و معمّمین 🔻تبیین اسلام رفسنجانی یا اسلام بنی امیّه 🔻مسابقه ی زنان در فحشاء، نتیجه ی اسلام اشرافی گرای رفسنجانی 🔻سکوت زجرآور و خطرناک بخش گسترده ای از روحانیّت، در برابر فحشاء و منکر ( سکوت مرگبار در مواجهه با فساد برخی مسئولین و مردم، اعمّ از معمّم یا غیر معمّم ) 🔻بخشی از روحانیّت، توجیه گر اسلام اشرافی رفسنجانی ( عمّامه بر سرانِ زینت کننده ی مفسدین و فواحش ) 🔻مردان فاسد و زنان فاحشه، زمینه ساز پرورش قاتلان اولیاء الهی 🔻روحانیّتِ توجیه کننده ی ظلم و خیانت برخی مسئولین، بستر ساز دین گریزی و دین ستیزی مردم ( ارتباط روحانیّت توجیه گر، و ریزش های انقلاب ) 🔻عملکرد ویرانگر و مأیوس کننده ی مسئولین و دولتمردان، در سال های اخیر 🔻تبیین وظیفه ی امروزی روحانیّت ( سبک زندگی روحانیّت اصیل ) 🔻دین، علّت محدثه و مبقیّه ی انقلاب سال پنجاه و هفت 🔻منکر تلقّی شدن امر به معروف و نهی از منکر، در بین مسئولین جمهوری اسلامی و بخشی از روحانیّت ( سکوت روحانیّت، موجب وارونه شدن دین ) 🔻ضرورت حضور حوزه و روحانیّت، در خطّ مقدّم امر به معروف و نهی از منکر 🔻فاصله ی چشم گیر بخش عظیمی از روحانیّت، با سربازی حضرت امام زمان ( سلام الله علیه ) 🔻تلفات فرهنگی، بیشتر و هولناک تر از جان باختگان کرونا ( غیر قابل مقایسه ) 🔻ضرورت تلاش مضاعف قوّه قضائیّه، و برخورد شدیدتر و گسترده تر با منکرات علنی 🔻واماندگی و وادادگی نهاد ها و سازمان های مرتبط با امر به معروف و نهی از منکر .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۷.۱.mp3
15.08M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و هشتم ( ۹۹.۷.۱ ) 🎥| نمایش فیلم کامل: 🆔 https://m.aparat.com/v/V1baO@bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹شرح آیت الله وفسی بر خطبه ۱۲۷ نهج البلاغه: 🌸 فَإِنَّ يَدَ اللّٰهِ مَعَ الْجَمَاعَةِ، وَ إِيَّاكُمْ وَ الْفُرْقَةَ، فَإِنَّ الشَّاذَّ مِنَ النَّاسِ لِلشَّيْطَانِ كَمَا أَنَّ الشَّاذَّ مِنَ الْغَنَمِ لِلذِّئْبِ... ⚠️ تفرقه افکنی بین مسلمین، از بزرگترین محرّمات 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۹۶ .mp3
4.87M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و ششم 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۴۹ ♻️ فرقه قادياني به خاطر ادعاي نبوت براي رهبرشان كافر هستند؛ پس آن‌ها با شيعه كه مي‌گويند ائمه‌شان داراي ويژگي‌هاي پيامبران و حتي بيش‌تر از آن هستند چه فرقي دارند؟ ♻️ آيا چنين ادعايي كفر نيست؟! و يا اين‌كه بايد شيعه براي ما فرق‌هاي اساسي امام و پيامبر را بيان كند؟! و آيا پيامبر آمده است تا ما را به آمدن دوازده امام مژده دهد؟ اماماني كه گفته‌هايشان همانند گفته‌هاي اوست و كارهايشان همانند كارهاي اوست و كاملا مانند او معصومند...؟ 🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید... 🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۴۹ ۱. قرآن در سوره بقره آيه ۱۲۴ مي‌فرمايد: وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ و هنگامي كه خدا ابراهيم پيامبر بزرگ الهي را با كلماتي بيازمود و او همه را به اتمام رسانيد گفت من تو را امام و پيشواي مردم قرار دادم، ابراهيم گفت از خاندانم چطور؟ فرمود: عهد من به ستمكاران نمي‌رسد. سوره انبياء آيه ۷۳ درباره ابراهيم اسحاق و يعقوب...: وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءَ الزَّكَاةِ وَكَانُوا لنا عابدین و آن‌ها را امام قرار دادیم كه به فرمان ما هدايت مي‌كردند و به آن‌ها انجام كارهاي نيك و برپاداشتن نماز و اداي زكوة را وحي كرديم و آنان پرستندگان ما بودند. سوره قصص، آيه ۵: وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ و مي‌خواستيم بر كساني كه در زمين به زبوني كشيده شده‌اند منّت نهيم و آن‌ها را پيشوايان مردم گردانيديم و ايشان را وارثان [زمين] كنيم. سوره سجده، آيه ۲۴: وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ و نظر به اين‌كه شكيبايي كردند و به آيات ما يقين داشتند از آن‌ها پيشواياني گمارديم كه به فرمان ما [ مردم را ] هدايت مي‌كردند. با تدبر در آيات، مُفاد آن را بررسي مي‌نماييم : الف. حضرت ابراهيم -ع- به وسيله خداوند آزمايش شد و پس از پيروزي در امتحانات الهي و اتمام آن‌ها بعد از مقام نبوت و رسالت، به مقام امامت نائل گشت. (زيرا ابراهيم بعد از نبوتش داراي فرزند شد) ب. مقام امامت الهي بالاتر از مقام رسالت مي‌باشد و هر رسولي از طرف خداوند به مقام امامت نرسيده است. ج. حضرت ابراهيم مقام امامت را براي ذريه خودش از خداوند درخواست فرمود و خداوند تبارك و تعالي آن را به صورت مشروط براي فرزندانش پذيرفت. د. امامت عهدي الهي است و عهد الهي مانند نبوت به وسيله خداوند به برگزيدگان الهي اعطا مي‌شود و مردم در آن نقشي ندارند. ه . مقام امامت به كسي كه ظالم باشد نمي‌رسد؛ الف و لام (ال)، در كلمه الظالمين، استغراق است و بايد به هيچ وجه ظالم نباشد. و. حضرت علي و امام حسن و امام حسين -علیهم السلام- بنا به آيه تطهير پاك هستند و دعاي حضرت ابراهيم -ع- در حق آن‌ها مستجاب شده است؛ زيرا دعاي ابراهيم -ع- و اعطاي مقام امامت به هر كسي كه از ذريه‌اش باشد و ظالم نباشد مي‌رسد. ۲. ما مي‌گوييم پيامبر -ص- حضرت علي -ع- را به اسناد شيعه و سنّي به عنوان هارون امت در نزد موسي قرار داد، به نحوي كه بعد از او پيامبري نمي‌آيد؛ پس تمام مقامات نبي‌مكرم اسلام -ص- به جز نبوت در حضرت علي -ع- مي‌باشد. ۳. هر پيامبري مژده پيامبران بعد از خود را به مردم مي‌دهد و هرگز خداوند زمين را از يك حجت معصوم خالي نمي‌گذارد. ۴. بايد امامان مانند پيامبر معصوم باشند وگرنه اطاعت آن‌ها اطاعت از خدا نيست، بلكه اطاعت از طاغوت مي‌باشد؛ زيرا هركس بدون اذن الهي كسي را به رهبري قبول كند اطاعت او، اطاعت از طاغوت مي‌باشد؛ خداوند در قرآن سوره نساء آيه ۵۹ و ۶۰ مي‌فرمايد: «اي كساني كه ايمان آورده‌ايد! خدا را اطاعت كنيد و از پيامبر و كارداراني كه از شما هستند فرمان بريد پس هرگاه در چيزي اختلاف كرديد آن را به خدا و پيامبر ارجاع دهيد اگر به خدا و روز واپسين ايمان داريد كه اين بهترين و نيكوترين رجوع است. آيا نديدي كساني را كه مي‌پندارند به آن‌چه به سوي تو نازل شده و آن‌چه پيش تو نازل گشته ايمان دارند؟ [اما] مي‌خواهند داوري را پيش طاغوت برند، حال آن‌كه دستور يافته‌اند كه به آن كافر شوند ولي شيطان مي‌خواهد آن‌ها را به گمراهي دوري دراندازد. ۵. اگر اولي‌الامر معصوم نباشد نمي‌تواند هم عرض اطاعت خدا و اطاعت رسول، واجب‌الاطاعه گردد و با توجه به اين‌كه اهل بيت -ع- مطهر هستند و همچنين آن‌ها ثقل كبير در كنار ثقل اكبر (قرآن) هستند، پس هم‌چنان كه قرآن عصمت دارد بايد ثقل عديل آن هم معصوم باشد وگرنه در كنار آن نمي‌تواند قرار گيرد. نتيجه: به فرمايش قرآن امامت بالاتر از نبوت مي‌باشد و بعضي از رسولان حق به اين مقام رسيده‌اند نه همه آن‌ها و هم‌چنين لازمه مقام نبوت و امامت و اولي‌الامر عصمت مي‌باشد؛ پس فرمايش‌های عِدل قرآن مانند قرآن از عصمت برخوردار است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی وحدت .mp3
13.82M
🔈|بشنوید: ❇️ سخنرانی با موضوعات: 💠 معیارهای هیئت تراز انقلاب ✴️ عظمت موضوع اتحاد شیعه و سنی 🌸 زیارت حضرت حجت (عج) 🌷حامد وفسی 🎥| نمایش فیلم کامل: 🆔 https://m.aparat.com/v/ACUFJ @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣📣📣 ☄ ⚠️ داعیان به تفرقه، واجب القتل اند❗️ 🌸 أَلَا مَنْ دَعَا إِلَى هَذَا الشِّعَارِ فَاقْتُلُوهُ، وَ لَوْ كَانَ تَحْتَ عِمَامَتِي هَذِهِ...(خطبه ۱۲۷ نهج البلاغه) 🌹حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣📣📣 💢 ریشه ی وقاحت غربی ها، نسبت به رسول اکرم -ص- چیست؟ 💯 فاصله ی عجیب صلابت حضرت امام -ره- با مسئولین ج.ا.ا ❗️صبر برخی دولتمردان، از روی قداست است یا ذلّت ⁉️ 🌹حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و چهلم ( ۹۹.۷.۸ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و نهم» 🔹بسته بودن درب معنویّت، برای کفّار ( تکبّر و خود پرستی، سخت ترین مجازات دنیوی کفّار ) 🔹ابتلاء و مصائب دنیوی، موجب ارتقاء درجه ی اولیاء الهی ( غیر از چهارده معصوم ( سلام الله علیهم ) ) 🔹مصائب چهارده معصوم ( سلام الله علیهم )، بستری برای ظهور و تجلّی کمالات ایشان ( سلام الله علیهم ) 🔹اشاره ای به تفاوت رجعت و معاد ( حقیقت قیامت و معاد جسمانی ) 🔹غیر ممکن بودن خلود و بقاء، در دنیا و برزخ ♦️سیاسی 🔻ورود گرگ صفتانه ی برخی مسئولین، به عرصه ی سیاست 🔹تفسیری جالب، برای سجن بودن دنیا ی مؤمن ( الدّنیا سجن المؤمن و جنّة الکافر ) 🔹ضرورت مراقبت روحانیّت از دین سازی و دین بافی 🔹تقویت خوف و رجاء توأمان مردم، از دیگر وظایف روحانیّت 🔹عذاب و شکنجه ی الهی، غیر قابل مقایسه با شکنجه های داعش ( بی نظیر بودنِ کیفر و عقوبت الهی ) 🔹حجاب و خِدر طبیعت، مانع از فهم حقیقت عذاب ( البتّه برای مجرمین ) ♦️سیاسی 🔻امتحان سخت این روز های امّت حزب الله 🔻خطر سنگر گرفتن و مخفی شدن حزب الله در پشت ولیّ فقیه و امام جامعه ( کوتاهی نخبگان حزب اللّه، در مطالبه گری و پاسخگو کردن مسئولین، موجب آماجِ اعتراضات واقع شدن رهبری ) 🔻عقلایی نبودنِ قرار دادن رهبری در تیررس و معرض انتقادات، به بهانه ی ولایت مداری 🔻وجوب پرهیز حزب الله، از نسبت دادن سلائق و مقاصد خود به رهبری انقلاب 🔻نمونه هایی از کوتاهی یا خیانت مسئولین، در اطاعت از فرامین منصوص رهبر معظّم انقلاب .
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۷.۸.mp3
12.58M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و نهم ( ۹۹.۷.۸ ) 🎥| نمایش فیلم کامل: 🆔 https://m.aparat.com/v/nSQzW@bayyenat_media
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 🌺 عَنِ الْمُفَضَّلِ عَنْ جَابِرِ بْنِ یَزِیدَ قَالَ: قَالَ لِی أَبُو جَعْفَرٍ ع یَا جَابِرُ إِنَّ اللَّهَ أَوَّلَ مَا خَلَقَ خَلَقَ مُحَمَّداً ص وَ عِتْرَتَهُ الْهُدَاةَ الْمُهْتَدِین 🌺 امام باقر -علیه السلام- فرمودند: 🌺 همانا اولین موجودی که خداوند خلق کرد، حقیقت محمد -ص- و آل محمد -ع- بودند که هدایتگران هدایت شده اند. 📚اصول کافی، جلد۱، ص ۴۴۲ 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۹۷ .mp3
5.86M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و هفتم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اعلام موضع آیت الله وفسی، در خصوص انتساب دروغ به امام خامنه ای و تحریف و تقطیع سخنان ایشان... 🔴👈 صدا و سیما و هیچ نهاد دیگری، حق ندارند بیانات ایشان را تقطیع و تحریف کنند !! ⭕️👈 انتساب حرف های در گوشی بر خلاف مواضع علنی رهبری، دروغ و گناه کبیره است !! 🚫👈اشتباه می کنند که در یا با ادعا می کنند که رهبری در گوشی چیزی فرموده است !! 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۹۸ .mp3
5.19M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و هشتم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| 🌺 قرآن و بیان اهمّیّتِ حفظِ وحدتِ امّت اسلام 🔻رابطه ی تربیت تک بعدی افراد در محافل مذهبی، با درک نکردن اهمّیّت مسئله ی وحدت، و بستر ساز شدن برای بر هم زدن وحدت امّت اسلامی 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌹رهبر معظّم انقلاب: 🔸این [رهبری] مسئولیتِ بسیار سنگینی است. این مسئولیت، مسئولیت اجرائی نیست؛ دخالت در کارها هم نیست. 🔸حالا بعضیها دوست میدارند همین طور بگویند؛ فلان تصمیمها بدون نظر رهبری گرفته نمیشود. نه، اینطور نیست. مسئولین در بخشهای مختلف، مسئولیتهای مشخصی دارند. در بخش اقتصادی، در بخش سیاسی، در بخش دیپلماسی، نمایندگان مجلس در بخشهای خودشان، مسئولان قوه‌ی قضائیه در بخش خودشان، مسئولیتهای مشخصی دارند. 🔸در همه‌ی اینها رهبری نه میتواند دخالت کند، نه حق دارد دخالت کند، نه قادر است دخالت کند؛ اصلاً امکان ندارد. خیلی از تصمیمهای اقتصادی ممکن است گرفته شود، رهبری قبول هم نداشته باشد، اما دخالت نمیکند؛ مسئولینی دارد، مسئولینش باید عمل کنند. 🔸بله، آنجائی که اتخاذ یک سیاستی منتهی خواهد شد به کج شدن راه انقلاب، رهبری مسئولیت پیدا میکند. 📅 1390/07/24 - بیانات در دیدار دانشجویان کرمانشاه 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥🔥🔥🔥🔥 🗣 استاد آیت الله وفسی: ⚠️نفاق یعنی در لباس اسلام، به اسلام ضربه بزنی! 🚫 وقتی به نیروی منافق انتقاد می‌کنی می‌گوید همه چیز خوب است و شما آدم‌های کثیف و خبیثی هستید... ☄ 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۹۹ .mp3
4.63M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و نهم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💰💰💰💰💰 📽|ببینید: 💵 سرمایه داری، برده داری نوین از نگاه مارکس ❌ اشاره ای به برده داری در آمریکا 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۰ ♻️ قسمت اول/خليفه بر حق بعد از پيامبر ابوبكر صديق بود و دليل آن امور ذيل است: ♻️ اصحاب همه بر اطاعت از او اجماع كردند و با او مخالفت ننمودند و اگر او خليفه بر حق نمي‌بود قطعاً با او مخالفت مي‌كردند و از او پيروي نمي‌كردند؛ زيرا پرهيزگاري و تدين و زهد والايي داشتند و در راه خدا از سرزنش هيچ سرزنش كننده‌اي هراسي نداشتند. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷بخش اول به ۵۰ ۱. آن‌طور كه در منابع اهل سنت به صورت متواتر آمده است عده‌اي از انصار در سقيفه، زماني كه اهل بيت -علیهم السلام- و بسياري از مهاجرین و انصار مشغول عزاداري و كفن و دفن پيامبر -ص- بودند جمع شدند و تلاش كردند كه اميري براي مسلمانان از خودشان يعني سعد بن عباده را انتخاب كنند. ۲. فقط سه نفر از مهاجرين يعني ابوبكر و عمر و ابوعبيده جرّاح در اين جلسه ی تقسيم قدرت شركت نموده، آن‌ها را قانع نمودند كه ابوبكر امارت را به دست بگيرد و انصار وزارت را. ۳. بني‌هاشم و عده‌اي از انصار و عده‌اي از مهاجرين و اصحاب بسيار مقدس، چون سلمان و مقداد و ابوذر و عمار ياسر و افراد سرشناس ديگري چون ابوسفيان و عباس عموي پيامبر و سعد ابن عباده و... بيعت نكردند و حتي عده‌اي از انصار در سقيفه بيعت با ابوبكر را قبول نكرده با صداي بلند فرياد مي‌زدند: «جز علي با كس ديگري بيعت نمي‌كنيم». ۴. علي -علیه السلام- در رأس اهل بيت و فاطمه -سلام الله علیها- بيعت نكردند. ۵. براي چه ابوبكر در آخر عمر از اين‌كه بيت فاطمه -س- را گشوده بود اظهار مي‌نمود دوست داشتم اين كار را انجام نمي‌دادم؟ ۶. عايشه مي‌گويد تا شش‌ماه كه فاطمه -س- زنده بود علي و بني‌هاشم بيعت نكردند (تاريخ طبري ، ج۲ ، ص ۴۴۸). ۷. اجماع مسلمانان حجت نيست؛ زيرا قرآن مي‌فرمايد اگر تنازع داشتيد به خدا و رسول خدا مراجعه كنيد. نه به اجماع مسلمانان و هیچ دليلي از قرآن بر عصمت اصحاب و حجّیّت اجماع نداريم. ۸. همه صحابه پرهيزگار نبوده و زهد والايي نداشتند و اين مطلب از تاريخ اسلام و آيات قرآن روشن مي‌شود كه قبلا هم ذكر نموديم و در كنار پيامبر -ص- و در ميان مسلمانان، منافقين هم بودند. خلاصه: اجماع صحابه به گواهي تاريخ اهل سنت وجود نداشته است؛ بر فرض اجماع صحابه، خداوند اجماع صحابه را حجت قرار نداده است. بلكه قرآن و سنت پيامبر -ص- در منازعات حجت است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و چهل و یکم ( ۹۹.۷.۱۵ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتادم» ⚪️ آغاز شرح حدیث شانزدهم، با موضوع صبر 🔹دوائر متداخل اخلاق ( اخلاق انسانی، اخلاق حرّیّت و جوانمردی، اخلاق الهی ) 🔹اخلاق انسانی، نقطه ی مقابل توحّش 🔹راز دادگر و عادل خواندن برخی از پادشاهان طول تاریخ 🔹مبهم بودن اخلاق انسانی و اخلاق جوانمردی 🔹اشاره ای به معنای حرّیّت علمی 🔹مکتب تشیّع، مکتب برهان محور، و مروّج حرّیّت در تعقّل و تحقیق 🔹جایگاه تعقّل و تحقیق علمی، در کتب یهود و مسیحیّت 🔹نقد نظریّه ی بی ارزش بودن یک مطلب، به بهانه ی باطل بودن صاحب و منشاء آن 🔹منظورِ از اسلامی خواندن برخی از علوم پایه و علوم پایین دستی ( توضیح قید اسلامیِ برخی از علوم ) 🔹عدم تلازم ِاشتراکِ مکاتب در تدبیر و نتیجه، با اشتراک و وحدت در مبانی ( وحدت در نتیجه، غیر از وحدت در مبانی ) 🔹اشاره ای به معنای برنامه نداشتن اسلام، در اموری مانند سیاست و اقتصاد 🔹تبیین مصداقی حرّیّت سیاسی 🔹حرّیّت سیاسی، از مکارم اسلام 🔹عملکرد اصحاب مکاتب، غیر از اصول مکاتب ( ضرورت تفکیک بین عملکرد مسلمین و آموزه های اسلام ناب ) ♦️سیاسی 🔻نقدی بر تصمیمات و عملکرد های دوگانه ی مسئولین نظام ( نقدی بر استاندارد دوگانه، در برخورد با مسئله ی دستور العمل های بهداشتی و مسئله ی فحشاء و منکر ) 🔻نمایان شدنِ عدم صداقت برخی از مسئولین سه قوّه، در اجرای دستورات الهی، و همچنین در مواجهه ی با دین داری مردم 🔻مسئول بودن همه ی بزرگان دینی و سیاسی، در مسئله ی هولناک گسترش فحشاء و منکر 🔻تبیین بی ارتباطیِ مؤمن بودن و متعلّق بودن دل ها به نظام، با لزوم مصونیّت افراد از فحشاء و منکر ( وجوب برخورد قاطع، با مجرمینِ مؤمنِ دارای دل های متعلّق ) 🔻عذر خواهی مسئولین نظام، از امّت مظلوم شهید پرور، لازمه ی حرّیّت سیاسی.