eitaa logo
بیّنات
10.3هزار دنبال‌کننده
654 عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹🌹🌹🌹 🌷 به ۴۹ ۱. قرآن در سوره بقره آيه ۱۲۴ مي‌فرمايد: وَإِذِ ابْتَلَىٰ إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِن ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ و هنگامي كه خدا ابراهيم پيامبر بزرگ الهي را با كلماتي بيازمود و او همه را به اتمام رسانيد گفت من تو را امام و پيشواي مردم قرار دادم، ابراهيم گفت از خاندانم چطور؟ فرمود: عهد من به ستمكاران نمي‌رسد. سوره انبياء آيه ۷۳ درباره ابراهيم اسحاق و يعقوب...: وَجَعَلْنَاهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا وَأَوْحَيْنَا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْرَاتِ وَإِقَامَ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءَ الزَّكَاةِ وَكَانُوا لنا عابدین و آن‌ها را امام قرار دادیم كه به فرمان ما هدايت مي‌كردند و به آن‌ها انجام كارهاي نيك و برپاداشتن نماز و اداي زكوة را وحي كرديم و آنان پرستندگان ما بودند. سوره قصص، آيه ۵: وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ و مي‌خواستيم بر كساني كه در زمين به زبوني كشيده شده‌اند منّت نهيم و آن‌ها را پيشوايان مردم گردانيديم و ايشان را وارثان [زمين] كنيم. سوره سجده، آيه ۲۴: وَجَعَلْنَا مِنْهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنَا لَمَّا صَبَرُوا وَكَانُوا بِآيَاتِنَا يُوقِنُونَ و نظر به اين‌كه شكيبايي كردند و به آيات ما يقين داشتند از آن‌ها پيشواياني گمارديم كه به فرمان ما [ مردم را ] هدايت مي‌كردند. با تدبر در آيات، مُفاد آن را بررسي مي‌نماييم : الف. حضرت ابراهيم -ع- به وسيله خداوند آزمايش شد و پس از پيروزي در امتحانات الهي و اتمام آن‌ها بعد از مقام نبوت و رسالت، به مقام امامت نائل گشت. (زيرا ابراهيم بعد از نبوتش داراي فرزند شد) ب. مقام امامت الهي بالاتر از مقام رسالت مي‌باشد و هر رسولي از طرف خداوند به مقام امامت نرسيده است. ج. حضرت ابراهيم مقام امامت را براي ذريه خودش از خداوند درخواست فرمود و خداوند تبارك و تعالي آن را به صورت مشروط براي فرزندانش پذيرفت. د. امامت عهدي الهي است و عهد الهي مانند نبوت به وسيله خداوند به برگزيدگان الهي اعطا مي‌شود و مردم در آن نقشي ندارند. ه . مقام امامت به كسي كه ظالم باشد نمي‌رسد؛ الف و لام (ال)، در كلمه الظالمين، استغراق است و بايد به هيچ وجه ظالم نباشد. و. حضرت علي و امام حسن و امام حسين -علیهم السلام- بنا به آيه تطهير پاك هستند و دعاي حضرت ابراهيم -ع- در حق آن‌ها مستجاب شده است؛ زيرا دعاي ابراهيم -ع- و اعطاي مقام امامت به هر كسي كه از ذريه‌اش باشد و ظالم نباشد مي‌رسد. ۲. ما مي‌گوييم پيامبر -ص- حضرت علي -ع- را به اسناد شيعه و سنّي به عنوان هارون امت در نزد موسي قرار داد، به نحوي كه بعد از او پيامبري نمي‌آيد؛ پس تمام مقامات نبي‌مكرم اسلام -ص- به جز نبوت در حضرت علي -ع- مي‌باشد. ۳. هر پيامبري مژده پيامبران بعد از خود را به مردم مي‌دهد و هرگز خداوند زمين را از يك حجت معصوم خالي نمي‌گذارد. ۴. بايد امامان مانند پيامبر معصوم باشند وگرنه اطاعت آن‌ها اطاعت از خدا نيست، بلكه اطاعت از طاغوت مي‌باشد؛ زيرا هركس بدون اذن الهي كسي را به رهبري قبول كند اطاعت او، اطاعت از طاغوت مي‌باشد؛ خداوند در قرآن سوره نساء آيه ۵۹ و ۶۰ مي‌فرمايد: «اي كساني كه ايمان آورده‌ايد! خدا را اطاعت كنيد و از پيامبر و كارداراني كه از شما هستند فرمان بريد پس هرگاه در چيزي اختلاف كرديد آن را به خدا و پيامبر ارجاع دهيد اگر به خدا و روز واپسين ايمان داريد كه اين بهترين و نيكوترين رجوع است. آيا نديدي كساني را كه مي‌پندارند به آن‌چه به سوي تو نازل شده و آن‌چه پيش تو نازل گشته ايمان دارند؟ [اما] مي‌خواهند داوري را پيش طاغوت برند، حال آن‌كه دستور يافته‌اند كه به آن كافر شوند ولي شيطان مي‌خواهد آن‌ها را به گمراهي دوري دراندازد. ۵. اگر اولي‌الامر معصوم نباشد نمي‌تواند هم عرض اطاعت خدا و اطاعت رسول، واجب‌الاطاعه گردد و با توجه به اين‌كه اهل بيت -ع- مطهر هستند و همچنين آن‌ها ثقل كبير در كنار ثقل اكبر (قرآن) هستند، پس هم‌چنان كه قرآن عصمت دارد بايد ثقل عديل آن هم معصوم باشد وگرنه در كنار آن نمي‌تواند قرار گيرد. نتيجه: به فرمايش قرآن امامت بالاتر از نبوت مي‌باشد و بعضي از رسولان حق به اين مقام رسيده‌اند نه همه آن‌ها و هم‌چنين لازمه مقام نبوت و امامت و اولي‌الامر عصمت مي‌باشد؛ پس فرمايش‌های عِدل قرآن مانند قرآن از عصمت برخوردار است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈|بشنوید: ❇️ سخنرانی با موضوعات: 💠 معیارهای هیئت تراز انقلاب ✴️ عظمت موضوع اتحاد شیعه و سنی 🌸 زیارت حضرت حجت (عج) 🌷حامد وفسی 🎥| نمایش فیلم کامل: 🆔 https://m.aparat.com/v/ACUFJ @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣📣📣 ☄ ⚠️ داعیان به تفرقه، واجب القتل اند❗️ 🌸 أَلَا مَنْ دَعَا إِلَى هَذَا الشِّعَارِ فَاقْتُلُوهُ، وَ لَوْ كَانَ تَحْتَ عِمَامَتِي هَذِهِ...(خطبه ۱۲۷ نهج البلاغه) 🌹حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣📣📣📣📣 💢 ریشه ی وقاحت غربی ها، نسبت به رسول اکرم -ص- چیست؟ 💯 فاصله ی عجیب صلابت حضرت امام -ره- با مسئولین ج.ا.ا ❗️صبر برخی دولتمردان، از روی قداست است یا ذلّت ⁉️ 🌹حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🔵 جلسه صد و چهلم ( ۹۹.۷.۸ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه شصت و نهم» 🔹بسته بودن درب معنویّت، برای کفّار ( تکبّر و خود پرستی، سخت ترین مجازات دنیوی کفّار ) 🔹ابتلاء و مصائب دنیوی، موجب ارتقاء درجه ی اولیاء الهی ( غیر از چهارده معصوم ( سلام الله علیهم ) ) 🔹مصائب چهارده معصوم ( سلام الله علیهم )، بستری برای ظهور و تجلّی کمالات ایشان ( سلام الله علیهم ) 🔹اشاره ای به تفاوت رجعت و معاد ( حقیقت قیامت و معاد جسمانی ) 🔹غیر ممکن بودن خلود و بقاء، در دنیا و برزخ ♦️سیاسی 🔻ورود گرگ صفتانه ی برخی مسئولین، به عرصه ی سیاست 🔹تفسیری جالب، برای سجن بودن دنیا ی مؤمن ( الدّنیا سجن المؤمن و جنّة الکافر ) 🔹ضرورت مراقبت روحانیّت از دین سازی و دین بافی 🔹تقویت خوف و رجاء توأمان مردم، از دیگر وظایف روحانیّت 🔹عذاب و شکنجه ی الهی، غیر قابل مقایسه با شکنجه های داعش ( بی نظیر بودنِ کیفر و عقوبت الهی ) 🔹حجاب و خِدر طبیعت، مانع از فهم حقیقت عذاب ( البتّه برای مجرمین ) ♦️سیاسی 🔻امتحان سخت این روز های امّت حزب الله 🔻خطر سنگر گرفتن و مخفی شدن حزب الله در پشت ولیّ فقیه و امام جامعه ( کوتاهی نخبگان حزب اللّه، در مطالبه گری و پاسخگو کردن مسئولین، موجب آماجِ اعتراضات واقع شدن رهبری ) 🔻عقلایی نبودنِ قرار دادن رهبری در تیررس و معرض انتقادات، به بهانه ی ولایت مداری 🔻وجوب پرهیز حزب الله، از نسبت دادن سلائق و مقاصد خود به رهبری انقلاب 🔻نمونه هایی از کوتاهی یا خیانت مسئولین، در اطاعت از فرامین منصوص رهبر معظّم انقلاب .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه شصت و نهم ( ۹۹.۷.۸ ) 🎥| نمایش فیلم کامل: 🆔 https://m.aparat.com/v/nSQzW@bayyenat_media
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 🌺 عَنِ الْمُفَضَّلِ عَنْ جَابِرِ بْنِ یَزِیدَ قَالَ: قَالَ لِی أَبُو جَعْفَرٍ ع یَا جَابِرُ إِنَّ اللَّهَ أَوَّلَ مَا خَلَقَ خَلَقَ مُحَمَّداً ص وَ عِتْرَتَهُ الْهُدَاةَ الْمُهْتَدِین 🌺 امام باقر -علیه السلام- فرمودند: 🌺 همانا اولین موجودی که خداوند خلق کرد، حقیقت محمد -ص- و آل محمد -ع- بودند که هدایتگران هدایت شده اند. 📚اصول کافی، جلد۱، ص ۴۴۲ 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و هفتم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰اعلام موضع آیت الله وفسی، در خصوص انتساب دروغ به امام خامنه ای و تحریف و تقطیع سخنان ایشان... 🔴👈 صدا و سیما و هیچ نهاد دیگری، حق ندارند بیانات ایشان را تقطیع و تحریف کنند !! ⭕️👈 انتساب حرف های در گوشی بر خلاف مواضع علنی رهبری، دروغ و گناه کبیره است !! 🚫👈اشتباه می کنند که در یا با ادعا می کنند که رهبری در گوشی چیزی فرموده است !! 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و هشتم 🆔 @bayyenat110
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥| 🌺 قرآن و بیان اهمّیّتِ حفظِ وحدتِ امّت اسلام 🔻رابطه ی تربیت تک بعدی افراد در محافل مذهبی، با درک نکردن اهمّیّت مسئله ی وحدت، و بستر ساز شدن برای بر هم زدن وحدت امّت اسلامی 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌹رهبر معظّم انقلاب: 🔸این [رهبری] مسئولیتِ بسیار سنگینی است. این مسئولیت، مسئولیت اجرائی نیست؛ دخالت در کارها هم نیست. 🔸حالا بعضیها دوست میدارند همین طور بگویند؛ فلان تصمیمها بدون نظر رهبری گرفته نمیشود. نه، اینطور نیست. مسئولین در بخشهای مختلف، مسئولیتهای مشخصی دارند. در بخش اقتصادی، در بخش سیاسی، در بخش دیپلماسی، نمایندگان مجلس در بخشهای خودشان، مسئولان قوه‌ی قضائیه در بخش خودشان، مسئولیتهای مشخصی دارند. 🔸در همه‌ی اینها رهبری نه میتواند دخالت کند، نه حق دارد دخالت کند، نه قادر است دخالت کند؛ اصلاً امکان ندارد. خیلی از تصمیمهای اقتصادی ممکن است گرفته شود، رهبری قبول هم نداشته باشد، اما دخالت نمیکند؛ مسئولینی دارد، مسئولینش باید عمل کنند. 🔸بله، آنجائی که اتخاذ یک سیاستی منتهی خواهد شد به کج شدن راه انقلاب، رهبری مسئولیت پیدا میکند. 📅 1390/07/24 - بیانات در دیدار دانشجویان کرمانشاه 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥🔥🔥🔥🔥 🗣 استاد آیت الله وفسی: ⚠️نفاق یعنی در لباس اسلام، به اسلام ضربه بزنی! 🚫 وقتی به نیروی منافق انتقاد می‌کنی می‌گوید همه چیز خوب است و شما آدم‌های کثیف و خبیثی هستید... ☄ 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه نود و نهم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💰💰💰💰💰 📽|ببینید: 💵 سرمایه داری، برده داری نوین از نگاه مارکس ❌ اشاره ای به برده داری در آمریکا 🎤حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۰ ♻️ قسمت اول/خليفه بر حق بعد از پيامبر ابوبكر صديق بود و دليل آن امور ذيل است: ♻️ اصحاب همه بر اطاعت از او اجماع كردند و با او مخالفت ننمودند و اگر او خليفه بر حق نمي‌بود قطعاً با او مخالفت مي‌كردند و از او پيروي نمي‌كردند؛ زيرا پرهيزگاري و تدين و زهد والايي داشتند و در راه خدا از سرزنش هيچ سرزنش كننده‌اي هراسي نداشتند. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷بخش اول به ۵۰ ۱. آن‌طور كه در منابع اهل سنت به صورت متواتر آمده است عده‌اي از انصار در سقيفه، زماني كه اهل بيت -علیهم السلام- و بسياري از مهاجرین و انصار مشغول عزاداري و كفن و دفن پيامبر -ص- بودند جمع شدند و تلاش كردند كه اميري براي مسلمانان از خودشان يعني سعد بن عباده را انتخاب كنند. ۲. فقط سه نفر از مهاجرين يعني ابوبكر و عمر و ابوعبيده جرّاح در اين جلسه ی تقسيم قدرت شركت نموده، آن‌ها را قانع نمودند كه ابوبكر امارت را به دست بگيرد و انصار وزارت را. ۳. بني‌هاشم و عده‌اي از انصار و عده‌اي از مهاجرين و اصحاب بسيار مقدس، چون سلمان و مقداد و ابوذر و عمار ياسر و افراد سرشناس ديگري چون ابوسفيان و عباس عموي پيامبر و سعد ابن عباده و... بيعت نكردند و حتي عده‌اي از انصار در سقيفه بيعت با ابوبكر را قبول نكرده با صداي بلند فرياد مي‌زدند: «جز علي با كس ديگري بيعت نمي‌كنيم». ۴. علي -علیه السلام- در رأس اهل بيت و فاطمه -سلام الله علیها- بيعت نكردند. ۵. براي چه ابوبكر در آخر عمر از اين‌كه بيت فاطمه -س- را گشوده بود اظهار مي‌نمود دوست داشتم اين كار را انجام نمي‌دادم؟ ۶. عايشه مي‌گويد تا شش‌ماه كه فاطمه -س- زنده بود علي و بني‌هاشم بيعت نكردند (تاريخ طبري ، ج۲ ، ص ۴۴۸). ۷. اجماع مسلمانان حجت نيست؛ زيرا قرآن مي‌فرمايد اگر تنازع داشتيد به خدا و رسول خدا مراجعه كنيد. نه به اجماع مسلمانان و هیچ دليلي از قرآن بر عصمت اصحاب و حجّیّت اجماع نداريم. ۸. همه صحابه پرهيزگار نبوده و زهد والايي نداشتند و اين مطلب از تاريخ اسلام و آيات قرآن روشن مي‌شود كه قبلا هم ذكر نموديم و در كنار پيامبر -ص- و در ميان مسلمانان، منافقين هم بودند. خلاصه: اجماع صحابه به گواهي تاريخ اهل سنت وجود نداشته است؛ بر فرض اجماع صحابه، خداوند اجماع صحابه را حجت قرار نداده است. بلكه قرآن و سنت پيامبر -ص- در منازعات حجت است. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🔵 جلسه صد و چهل و یکم ( ۹۹.۷.۱۵ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتادم» ⚪️ آغاز شرح حدیث شانزدهم، با موضوع صبر 🔹دوائر متداخل اخلاق ( اخلاق انسانی، اخلاق حرّیّت و جوانمردی، اخلاق الهی ) 🔹اخلاق انسانی، نقطه ی مقابل توحّش 🔹راز دادگر و عادل خواندن برخی از پادشاهان طول تاریخ 🔹مبهم بودن اخلاق انسانی و اخلاق جوانمردی 🔹اشاره ای به معنای حرّیّت علمی 🔹مکتب تشیّع، مکتب برهان محور، و مروّج حرّیّت در تعقّل و تحقیق 🔹جایگاه تعقّل و تحقیق علمی، در کتب یهود و مسیحیّت 🔹نقد نظریّه ی بی ارزش بودن یک مطلب، به بهانه ی باطل بودن صاحب و منشاء آن 🔹منظورِ از اسلامی خواندن برخی از علوم پایه و علوم پایین دستی ( توضیح قید اسلامیِ برخی از علوم ) 🔹عدم تلازم ِاشتراکِ مکاتب در تدبیر و نتیجه، با اشتراک و وحدت در مبانی ( وحدت در نتیجه، غیر از وحدت در مبانی ) 🔹اشاره ای به معنای برنامه نداشتن اسلام، در اموری مانند سیاست و اقتصاد 🔹تبیین مصداقی حرّیّت سیاسی 🔹حرّیّت سیاسی، از مکارم اسلام 🔹عملکرد اصحاب مکاتب، غیر از اصول مکاتب ( ضرورت تفکیک بین عملکرد مسلمین و آموزه های اسلام ناب ) ♦️سیاسی 🔻نقدی بر تصمیمات و عملکرد های دوگانه ی مسئولین نظام ( نقدی بر استاندارد دوگانه، در برخورد با مسئله ی دستور العمل های بهداشتی و مسئله ی فحشاء و منکر ) 🔻نمایان شدنِ عدم صداقت برخی از مسئولین سه قوّه، در اجرای دستورات الهی، و همچنین در مواجهه ی با دین داری مردم 🔻مسئول بودن همه ی بزرگان دینی و سیاسی، در مسئله ی هولناک گسترش فحشاء و منکر 🔻تبیین بی ارتباطیِ مؤمن بودن و متعلّق بودن دل ها به نظام، با لزوم مصونیّت افراد از فحشاء و منکر ( وجوب برخورد قاطع، با مجرمینِ مؤمنِ دارای دل های متعلّق ) 🔻عذر خواهی مسئولین نظام، از امّت مظلوم شهید پرور، لازمه ی حرّیّت سیاسی.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتادم ( ۹۹.۷.۱۵ ) 🎥| نمایش فیلم کامل: 🆔 https://m.aparat.com/v/1z4eV@bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🎥| ببینید: ☘ معنای تکفیری بودن بعضی اعمال 🌿 واهی بودن دل بستن به شفاعت اهل بیت -علیهم السلام- بدون ایمان و عمل صالح 🍃 حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀🥀🥀 💐 تفاوت تقوا و وَرَع 🍂 دلیل عدم تقدّس برخی بزرگان صاحب فتوا 🌸 وحدت اصولیّون و اخباریّون در مقام امتثال و عمل 🌷حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈/ بشنوید: ☘ اشاره ای به تفاوت رجعت و معاد 🍃حقیقت قیامت و معاد جسمانی 🍀 غیر ممکن بودن خلود و بقاء، در دنیا و برزخ ❌ تبیین مسئله ی توبه ی جناب ملّاصدرا از 🎙حامد وفسی 🎥| نمایش فیلم کامل: 🆔 https://m.aparat.com/v/nSQzW@bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| ببینید: 🔻آیا انتقاد به منصوبان رهبری، به معنی ضدیت با رهبری است⁉️ 🌹امام خامنه ای: اگر ملاک این باشد، به هیچ کس نباید اعتراض کرد 🗣خود من به ، اعتراض دارم 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۰ ♻️قسمت دوم/خليفه بر حق بعد از پيامبر ابوبكر صديق بود و دليل آن امور ذيل است: ♻️ علي با ابوبكر مخالفت نكرد و با او نجنگيد؛ پس علي يا به خاطر ترس از فتنه و شرّ و يا به علت ضعف و ناتواني و يا به سبب آن‌كه حق با ابوبكر بود با او نجنگيد و نمي‌توان گفت كه علي به خاطر ترس از فتنه و شرّ با ابوبكر نجنگيده است؛ چون علي با معاويه جنگيد و افراد زيادي در آن جنگ كشته شدند و علي با طلحه و زبير و عايشه جنگيد؛ چون در همه اين موارد مي‌دانست كه حق با اوست؛ بنابراين از ترس فتنه آن را رها نكرد! و نمي‌توان گفت كه علي به علت ضعف و ناتواني با ابوبكر نجنگيد؛ چون كساني كه در زمان معاويه علي را ياري كردند در روز سقيفه و روزي كه عمر جانشين ابوبكر شد و روزي كه شورا براي تعيين خليفه ی بعد از عمر تشكيل شد همه بودند و اگر آن‌ها مي‌دانستند كه حق از آن علي است، او را در برابر ابوبكر ياري مي‌كردند؛ چون او با غصب كردن حق خلافت از معاويه سزاوارتر به جنگ بود. ♻️پس ثابت شد كه علي چون مي‌دانست كه حق با ابوبكر است با او نجنگيد. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷بخش دوم به ۵۰ (از تاريخ طبري، ج ۲ ص ۴۴۸) ۱. اگر حضرت علي -علیه السلام- حق را به ابوبكر مي‌داد و با او بيعت مي‌كرد، چرا به قول عايشه تا شش ماه بعد آن هم وقتي كه حضرت فاطمه -سلام الله علیها- به شهادت رسید، به همراه بني‌هاشم و اشخاصي مانند مقداد، سلمان و ابوذر و عمار ياسر بيعت كردند؛ علت اين تأخير شش ماه چه بود؟ ۲. حضرت علي -علیه السلام- به ابوبكر فرمود: «اما بعد، پس همانا منع نكرد ما را از بيعت‌كردن با تو اي ابوبكر، انكاري بر فضيلت تو... وليكن ما مي‌بينيم كه در اين امر براي ما حقي است؛ پس شما به سبب اين امر بر ما استبداد كرديد». ۳. در صفحه ۴۴۹، همان كتاب (ج ۲ تاريخ طبري) مي‌نويسد: «ابوسفيان وقتي پيشنهاد داد كه با علي -علیه السلام- بيعت كند حضرت او را فتنه‌جو دانست و حاضر به بيعت نشد». آن‌چه از مفاد تاريخ اهل سنت برمي‌آيد، حضرت علي -علیه السلام- ابوبكر را به حق نمي‌دانست اما براي حفظ وحدت مسلمين و عدم وجود ياران و شهادت حضرت زهرا -سلام الله علیها- شش ماه بعد از رحلت رسول اكرم -ص- بيعت نمود. اما اين‌كه چرا در آن زمان با ابوبكر نجنگيد و در زمان خلافت خود با معاويه و طلحه و زبير و عايشه و خوارج جنگيد؟ شرايط كاملاً متفاوت بود؛ زيرا در آن زمان ابوسفيان و طرفدارانش آماده فعاليت و ايجاد تفرقه و نابودي اسلام بودند و اسلام تازه به عالم عرضه شده –باسابقه ده ساله– و همچنين مصيبت بزرگ رحلت پيامبر -ص- اتفاق افتاده بود و مسئله رحلت پيامبر به قدري مؤثر بود كه شايعه آن در جنگ احد موجب شكست و تفرقه سپاه اسلام شد و در زمان رحلت پيامبر -ص- حتي عمر اعلان نمود كه هر كس بگويد پيامبر مُرده است او را مي‌كشد. اما ۲۵ سال بعد در زماني‌كه مردمِ شورشي از عملكرد بني‌اميه به شدت ناراحت بودند، حتي عايشه به قتل او (عثمان) ابراز خرسندي كرده بود و مهاجر و انصار هم عموماً ناراضي بودند، به عنوان خليفه چهارم با حضرت بيعت كردند (و حضرت علي -ع- با اين‌كه راضي نبودند و مي‌خواستند مثل گذشته به عنوان مشاور همكاري كنند، به اصرار مردم قبول نمودند) و عمْر اسلام به ۳۵ سال رسيده بود. در مرحله اول طلحه و زبير با حضرت بيعت كردند و بعد براي حفظ ثروت و عدم اعطاي مقام از سوي علي -ع- پيمان شكستند و بعد بني‌اميه از آن‌ها حمايت نمودند و در حقيقت يك گروهي نبودند كه به سبب آن‌ها اسلام نابود شود؛ اگر چه حضرت براي صلح بسيار تلاش نمود. در مرحله بعد معاويه كه در حقيقت يك استاندار بود به عنوان خونخواهي عثمان وارد جنگ شد و ادعايي ظاهري براي نابودي اسلام نداشت، بلكه خود را حامي اسلام معرفي مي‌كرد و حضرت براي صلح تلاش كردند وليكن آن‌ها حاضر به مصالحه نبودند. اما خوارج كه ظاهراً اول جزء سپاه حضرت بودند، چون درك صحيحي از دين نداشتند و خود را بسيار متدين به اسلام مي‌شمردند و هر كس از مسلمانان خلاف نظر آنان را مي‌گفت او را مشرك خوانده حكم اعدام او را صادر مي‌كردند. خلاصه: حضرت علي -علیه السلام- به علت فراموشي غدير از طرف صحابه و سستي آن‌ها در ياري حضرت و بيم فتنه و ايجاد تفرقه و انهدام و ريشه‌كن شدن اسلام و قدرت منافقين و گشودن بيت فاطمه -سلام الله علیها- و از دست دادن حامي اصلي خود، با ابوبكر بعد از شش ماه، به قول اهل سنّت بيعت نمود. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صدم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥اعتراض شدید آیت الله وفسی به عملکرد ویرانگر برخی دولتمردان: ⚠️به خاک سیاه نشستن مردم در سالهای اخیر، به دست مسئولین ج.ا.ا ❌ماندگاری ننگ نامه ی در تاریخ، همانند 💥 🆔 @bayyenat110