✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۵۰
♻️ قسمت اول/خليفه بر حق بعد از پيامبر ابوبكر صديق بود و دليل آن امور ذيل است:
♻️ اصحاب همه بر اطاعت از او اجماع كردند و با او مخالفت ننمودند و اگر او خليفه بر حق نميبود قطعاً با او مخالفت ميكردند و از او پيروي نميكردند؛ زيرا پرهيزگاري و تدين و زهد والايي داشتند و در راه خدا از سرزنش هيچ سرزنش كنندهاي هراسي نداشتند.
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🌷بخش اول #پاسخ به #شبهه ۵۰
۱. آنطور كه در منابع اهل سنت به صورت متواتر آمده است عدهاي از انصار در سقيفه، زماني كه اهل بيت -علیهم السلام- و بسياري از مهاجرین و انصار مشغول عزاداري و كفن و دفن پيامبر -ص- بودند جمع شدند و تلاش كردند كه اميري براي مسلمانان از خودشان يعني سعد بن عباده را انتخاب كنند.
۲. فقط سه نفر از مهاجرين يعني ابوبكر و عمر و ابوعبيده جرّاح در اين جلسه ی تقسيم قدرت شركت نموده، آنها را قانع نمودند كه ابوبكر امارت را به دست بگيرد و انصار وزارت را.
۳. بنيهاشم و عدهاي از انصار و عدهاي از مهاجرين و اصحاب بسيار مقدس، چون سلمان و مقداد و ابوذر و عمار ياسر و افراد سرشناس ديگري چون ابوسفيان و عباس عموي پيامبر و سعد ابن عباده و... بيعت نكردند و حتي عدهاي از انصار در سقيفه بيعت با ابوبكر را قبول نكرده با صداي بلند فرياد ميزدند: «جز علي با كس ديگري بيعت نميكنيم».
۴. علي -علیه السلام- در رأس اهل بيت و فاطمه -سلام الله علیها- بيعت نكردند.
۵. براي چه ابوبكر در آخر عمر از اينكه بيت فاطمه -س- را گشوده بود اظهار مينمود دوست داشتم اين كار را انجام نميدادم؟
۶. عايشه ميگويد تا ششماه كه فاطمه -س- زنده بود علي و بنيهاشم بيعت نكردند (تاريخ طبري ، ج۲ ، ص ۴۴۸).
۷. اجماع مسلمانان حجت نيست؛ زيرا قرآن ميفرمايد اگر تنازع داشتيد به خدا و رسول خدا مراجعه كنيد. نه به اجماع مسلمانان و هیچ دليلي از قرآن بر عصمت اصحاب و حجّیّت اجماع نداريم.
۸. همه صحابه پرهيزگار نبوده و زهد والايي نداشتند و اين مطلب از تاريخ اسلام و آيات قرآن روشن ميشود كه قبلا هم ذكر نموديم و در كنار پيامبر -ص- و در ميان مسلمانان، منافقين هم بودند.
خلاصه: اجماع صحابه به گواهي تاريخ اهل سنت وجود نداشته است؛ بر فرض اجماع صحابه، خداوند اجماع صحابه را حجت قرار نداده است. بلكه قرآن و سنت پيامبر -ص- در منازعات حجت است.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و چهل و یکم ( ۹۹.۷.۱۵ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتادم»
⚪️ آغاز شرح حدیث شانزدهم، با موضوع صبر
🔹دوائر متداخل اخلاق ( اخلاق انسانی، اخلاق حرّیّت و جوانمردی، اخلاق الهی )
🔹اخلاق انسانی، نقطه ی مقابل توحّش
🔹راز دادگر و عادل خواندن برخی از پادشاهان طول تاریخ
🔹مبهم بودن اخلاق انسانی و اخلاق جوانمردی
🔹اشاره ای به معنای حرّیّت علمی
🔹مکتب تشیّع، مکتب برهان محور، و مروّج حرّیّت در تعقّل و تحقیق
🔹جایگاه تعقّل و تحقیق علمی، در کتب یهود و مسیحیّت
🔹نقد نظریّه ی بی ارزش بودن یک مطلب، به بهانه ی باطل بودن صاحب و منشاء آن
🔹منظورِ از اسلامی خواندن برخی از علوم پایه و علوم پایین دستی ( توضیح قید اسلامیِ برخی از علوم )
🔹عدم تلازم ِاشتراکِ مکاتب در تدبیر و نتیجه، با اشتراک و وحدت در مبانی ( وحدت در نتیجه، غیر از وحدت در مبانی )
🔹اشاره ای به معنای برنامه نداشتن اسلام، در اموری مانند سیاست و اقتصاد
🔹تبیین مصداقی حرّیّت سیاسی
🔹حرّیّت سیاسی، از مکارم اسلام
🔹عملکرد اصحاب مکاتب، غیر از اصول مکاتب ( ضرورت تفکیک بین عملکرد مسلمین و آموزه های اسلام ناب )
♦️سیاسی
🔻نقدی بر تصمیمات و عملکرد های دوگانه ی مسئولین نظام ( نقدی بر استاندارد دوگانه، در برخورد با مسئله ی دستور العمل های بهداشتی و مسئله ی فحشاء و منکر )
🔻نمایان شدنِ عدم صداقت برخی از مسئولین سه قوّه، در اجرای دستورات الهی، و همچنین در مواجهه ی با دین داری مردم
🔻مسئول بودن همه ی بزرگان دینی و سیاسی، در مسئله ی هولناک گسترش فحشاء و منکر
🔻تبیین بی ارتباطیِ مؤمن بودن و متعلّق بودن دل ها به نظام، با لزوم مصونیّت افراد از فحشاء و منکر ( وجوب برخورد قاطع، با مجرمینِ مؤمنِ دارای دل های متعلّق )
🔻عذر خواهی مسئولین نظام، از امّت مظلوم شهید پرور، لازمه ی حرّیّت سیاسی.
هدایت شده از بیّنات مدیا
99.7.15.mp3
14.24M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حامد وفسی
🗓جلسه هفتادم ( ۹۹.۷.۱۵ )
🎥| نمایش فیلم کامل:
🆔 https://m.aparat.com/v/1z4eV
✅ @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🎥| ببینید:
☘ معنای تکفیری بودن بعضی اعمال
🌿 واهی بودن دل بستن به شفاعت اهل بیت -علیهم السلام- بدون ایمان و عمل صالح
🍃 حامد وفسی
#هیئت_تراز_انقلاب
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🥀🥀🥀🥀🥀
💐 تفاوت تقوا و وَرَع
🍂 دلیل عدم تقدّس برخی بزرگان صاحب فتوا
🌸 وحدت اصولیّون و اخباریّون در مقام امتثال و عمل
🌷حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی معاد .mp3
3.23M
🔈/ بشنوید:
☘ اشاره ای به تفاوت رجعت و معاد
🍃حقیقت قیامت و معاد جسمانی
🍀 غیر ممکن بودن خلود و بقاء، در دنیا و برزخ
❌ تبیین مسئله ی توبه ی جناب ملّاصدرا از #فلسفه
🎙حامد وفسی
🎥| نمایش فیلم کامل:
🆔 https://m.aparat.com/v/nSQzW
✅ @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| ببینید:
🔻آیا انتقاد به منصوبان رهبری، به معنی ضدیت با رهبری است⁉️
🌹امام خامنه ای:
اگر ملاک این باشد، به هیچ کس نباید اعتراض کرد
🗣خود من به #صداوسیما، اعتراض دارم
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۵۰
♻️قسمت دوم/خليفه بر حق بعد از پيامبر ابوبكر صديق بود و دليل آن امور ذيل است:
♻️ علي با ابوبكر مخالفت نكرد و با او نجنگيد؛ پس علي يا به خاطر ترس از فتنه و شرّ و يا به علت ضعف و ناتواني و يا به سبب آنكه حق با ابوبكر بود با او نجنگيد و نميتوان گفت كه علي به خاطر ترس از فتنه و شرّ با ابوبكر نجنگيده است؛ چون علي با معاويه جنگيد و افراد زيادي در آن جنگ كشته شدند و علي با طلحه و زبير و عايشه جنگيد؛ چون در همه اين موارد ميدانست كه حق با اوست؛ بنابراين از ترس فتنه آن را رها نكرد! و نميتوان گفت كه علي به علت ضعف و ناتواني با ابوبكر نجنگيد؛ چون كساني كه در زمان معاويه علي را ياري كردند در روز سقيفه و روزي كه عمر جانشين ابوبكر شد و روزي كه شورا براي تعيين خليفه ی بعد از عمر تشكيل شد همه بودند و اگر آنها ميدانستند كه حق از آن علي است، او را در برابر ابوبكر ياري ميكردند؛ چون او با غصب كردن حق خلافت از معاويه سزاوارتر به جنگ بود.
♻️پس ثابت شد كه علي چون ميدانست كه حق با ابوبكر است با او نجنگيد.
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🌷بخش دوم #پاسخ به #شبهه ۵۰
(از تاريخ طبري، ج ۲ ص ۴۴۸)
۱. اگر حضرت علي -علیه السلام- حق را به ابوبكر ميداد و با او بيعت ميكرد، چرا به قول عايشه تا شش ماه بعد آن هم وقتي كه حضرت فاطمه -سلام الله علیها- به شهادت رسید، به همراه بنيهاشم و اشخاصي مانند مقداد، سلمان و ابوذر و عمار ياسر بيعت كردند؛ علت اين تأخير شش ماه چه بود؟
۲. حضرت علي -علیه السلام- به ابوبكر فرمود: «اما بعد، پس همانا منع نكرد ما را از بيعتكردن با تو اي ابوبكر، انكاري بر فضيلت تو... وليكن ما ميبينيم كه در اين امر براي ما حقي است؛ پس شما به سبب اين امر بر ما استبداد كرديد».
۳. در صفحه ۴۴۹، همان كتاب (ج ۲ تاريخ طبري) مينويسد: «ابوسفيان وقتي پيشنهاد داد كه با علي -علیه السلام- بيعت كند حضرت او را فتنهجو دانست و حاضر به بيعت نشد».
آنچه از مفاد تاريخ اهل سنت برميآيد، حضرت علي -علیه السلام- ابوبكر را به حق نميدانست اما براي حفظ وحدت مسلمين و عدم وجود ياران و شهادت حضرت زهرا -سلام الله علیها- شش ماه بعد از رحلت رسول اكرم -ص- بيعت نمود.
اما اينكه چرا در آن زمان با ابوبكر نجنگيد و در زمان خلافت خود با معاويه و طلحه و زبير و عايشه و خوارج جنگيد؟
شرايط كاملاً متفاوت بود؛ زيرا در آن زمان ابوسفيان و طرفدارانش آماده فعاليت و ايجاد تفرقه و نابودي اسلام بودند و اسلام تازه به عالم عرضه شده –باسابقه ده ساله– و همچنين مصيبت بزرگ رحلت پيامبر -ص- اتفاق افتاده بود و مسئله رحلت پيامبر به قدري مؤثر بود كه شايعه آن در جنگ احد موجب شكست و تفرقه سپاه اسلام شد و در زمان رحلت پيامبر -ص- حتي عمر اعلان نمود كه هر كس بگويد پيامبر مُرده است او را ميكشد. اما ۲۵ سال بعد در زمانيكه مردمِ شورشي از عملكرد بنياميه به شدت ناراحت بودند، حتي عايشه به قتل او (عثمان) ابراز خرسندي كرده بود و مهاجر و انصار هم عموماً ناراضي بودند، به عنوان خليفه چهارم با حضرت بيعت كردند (و حضرت علي -ع- با اينكه راضي نبودند و ميخواستند مثل گذشته به عنوان مشاور همكاري كنند، به اصرار مردم قبول نمودند) و عمْر اسلام به ۳۵ سال رسيده بود. در مرحله اول طلحه و زبير با حضرت بيعت كردند و بعد براي حفظ ثروت و عدم اعطاي مقام از سوي علي -ع- پيمان شكستند و بعد بنياميه از آنها حمايت نمودند و در حقيقت يك گروهي نبودند كه به سبب آنها اسلام نابود شود؛ اگر چه حضرت براي صلح بسيار تلاش نمود. در مرحله بعد معاويه كه در حقيقت يك استاندار بود به عنوان خونخواهي عثمان وارد جنگ شد و ادعايي ظاهري براي نابودي اسلام نداشت، بلكه خود را حامي اسلام معرفي ميكرد و حضرت براي صلح تلاش كردند وليكن آنها حاضر به مصالحه نبودند. اما خوارج كه ظاهراً اول جزء سپاه حضرت بودند، چون درك صحيحي از دين نداشتند و خود را بسيار متدين به اسلام ميشمردند و هر كس از مسلمانان خلاف نظر آنان را ميگفت او را مشرك خوانده حكم اعدام او را صادر ميكردند.
خلاصه: حضرت علي -علیه السلام- به علت فراموشي غدير از طرف صحابه و سستي آنها در ياري حضرت و بيم فتنه و ايجاد تفرقه و انهدام و ريشهكن شدن اسلام و قدرت منافقين و گشودن بيت فاطمه -سلام الله علیها- و از دست دادن حامي اصلي خود، با ابوبكر بعد از شش ماه، به قول اهل سنّت بيعت نمود.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۰ .mp3
5.79M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه صدم
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥اعتراض شدید آیت الله وفسی به عملکرد ویرانگر برخی دولتمردان:
⚠️به خاک سیاه نشستن مردم در سالهای اخیر، به دست مسئولین ج.ا.ا
❌ماندگاری ننگ نامه ی #برجام در تاریخ، همانند #ترکمانچای
💥 #نشر_حداکثری
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷🌷🌷
🌷🌷
🌷
📽| ببینید:
🌼 ساده زیستی و تواضع بسیار عجیب حضرت علّامه طباطبایی
🌻حامد وفسی
#کانال_ما_را_به_دوستان_انقلابیِ_خود_معرّفی_نمایید
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و چهل و دوّم ( ۹۹.۷.۲۲ ):
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و یکم»
🔹تفاوت حرّیّت و آزادی ( آزادگی ) در عرفان، با آزادی مذکور در افواه سیاسیّون
🔹اشاره ای به آزادیِ یاد شده در حکومت کوروش
🔹سوء استفاده ی سیاسیّون از واژگانی با معانی مطلوب
🔹اشاره ای به برده داری در آمریکا
🔹سرمایه داری، برده داری نوین از نگاه مارکس
🔹نگاهی گذرا به برده داری در اسلام
🔹توضیحی در معنای عبد و پاسخ به شبهه ی نام گذاری کفرآمیز شیعیان
🔹بیان نمونه هایی از مطیع بودن و بردگی ( نمونه هایی از عبد بودن برای غیر خدا )
🔹عبد مقام و منصب بودنِ بسیاری از سیاسیّون، موجب چاپلوسی و دادن وعده های دروغین به مردم ( عبدالشّیطان بودن بسیاری از سیاسیّون )
🔹آثار حرّیّت و عبودیّت حقیقی خداوند
🔹نمونه هایی از عبدان و احرار حقیقی عالم
🔹تبیینِ احسن القصص بودن قصّه ی حضرت یوسف ( سلام الله علیه )
🔹امام حسین ( سلام الله علیه ) و مصائب ایشان، در منظر عارف ( نگاه عرفانی به مواجهه ی انبیاء و اولیای الهی ( سلام الله علیهم )، با مصائبشان )
🔹اشاره ای به سرورِ آزادگانِ جهان بودن، و همچنین مصباح هدایت و سفینه ی نجات بودن امام حسین ( سلام الله علیه ) ( احتمالی در مورد معنای أوسعیّت و أسرعیّت سفینه ی امام حسین ( سلام الله علیه ) .
هدایت شده از بیّنات مدیا
99.7.22.mp3
14.19M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حامد وفسی
🗓جلسه هفتاد و یکم ( ۹۹.۷.۲۲ )
🎥| نمایش فیلم کامل:
🆔 https://m.aparat.com/v/sSw4m
✅ @bayyenat_media
کار به جایی رسیده که برای کسب مقام، عناوین جدیدی که در هیچ رساله سنّی و شیعه و دکّان هیچ عطاری پیدا نمی شود، جعل و ابداع می شود مانند واژه «بد حجاب»! سؤال: بدحجاب چیست؟ خانمی که سر تا پای بدنش باید پوشیده باشد اگر مقداری از موی سر یا بازو و ساعد و یا پاهایش، برهنه است، می گویند حجاب دارد امّا بد حجاب است...
این یعنی همان فرهنگ فحشاء در زمان پیامبر اسلام -صلی الله علیه و آله- و غرب امروز امّا به نام اسلام و قرآن!
أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَٰهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَىٰ عِلْمٍ وَخَتَمَ عَلَىٰ سَمْعِهِ وَقَلْبِهِ وَجَعَلَ عَلَىٰ بَصَرِهِ غِشَاوَةً
📚 بر گرفته از کتاب حجاب قرآنی، ص ۳
✍ حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۱ .mp3
1.62M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه صد و یکم
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐💐💐
💐💐
💐
🌺 آیاتی برای بی نیازی همه ی مردم
❌ عوامل روزی منحصر در امور مادی نیست
🌹حامد وفسی
#کانال_ما_را_به_دوستان_انقلابیِ_خود_معرّفی_نمایید
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹رهبر معظّم انقلاب:
این کسانی که دم از مذاکره با آمریکا میزنند یا #الفبای_سیاست را بلد نیستند، یا #الفبای_غیرت را بلد نیستند... سعی میکنند یک رنگ و لعابی از فهم سیاسی به کارشان بدهند؛ نه این درست ضد فهم سیاسی است.
#امام_خامنه_ای
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی استدراج .mp3
3.8M
🔈/بشنوید:
🍂 توضیح معنای سنّت استدراج
🍁 روبرو شدن افراد مکّار، با مکر الهی
🎙حامد وفسی
🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻
✅ https://m.aparat.com/v/kEpYu
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷🌷🌷
🌷🌷
🌷
📽| ببینید:
⚠️تنبیه و ایقاظ، یکی از حکمت های بلایای دنیوی مؤمنِ غیر مکّار
🌹نصیحت جالب پدر محترم حضرت استاد
🌸حامد وفسی
#کانال_ما_را_به_دوستان_انقلابیِ_خود_معرّفی_نمایید
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۵۱
♻️ قسمت اول/ شيعيان ادعا ميكنند كه معاويه كافر و مرتد بوده است! اما آنها با چنين ادعايي، در واقع به علي و فرزندش حسن توهين ميكنند؛ چون علي وقتي در برابر معاويه شكست خورد يعني اينكه مرتدان او را شكست دادند و حسن وقتي امر زمامداري مسلمين را به معاويه سپرد پس اوامر خلافت را به مرتدان سپرده است و ميبينيم كه خالدبنوليد در زمان ابوبكر با مرتدان جنگيد و آنها را شكست داد؛ پس خداوند خالد را در برابر مرتدان بيش از علي ياري كرده است! و حال آنكه خداوند بر هيچكس ستم نميكند و لشكريان ابوبكر و عمر و عثمان و نمايندههايشان در برابر كفار پيروز ميشدند در حالي كه علي توان مقاومت در برابر مرتدان را نداشت! و همچنين خداوند ميگويد: «و سست نشويد! و غمگين نگرديد! و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد» (آل عمران، ۱۳۹ )
🔘 پاسخ به شبهه را در پست بعدی ملاحظه نمایید...
🆔 @bayyenat110
🌹🌹🌹🌹🌹
🌷بخش اول #پاسخ به #شبهه ۵۱
۱. خداوند به كافر و مسلمان ستم نميكند و اين جمله (خداوند به هیچکس ستم نمیکند) ربطي به موضوع ندارد.
۲. شكست و پيروزي در جنگهاي دنيايي بين كفر و اسلام و يا مرتدين با مسلمانان و... به معني حقانيت يك گروه نميباشد و به معني ياري خداوند هم نيست؛ زيرا خداوند به هر دو گروه در دنيا كمك ميرساند؛ سوره اسراء آيه ۲۰
كُلًّا نُّمِدُّ هَٰؤُلَاءِ وَهَٰؤُلَاءِ مِنْ عَطَاءِ رَبِّكَ ...
همه را این و آن گروه را [یعنی هر يك از دو گروه مؤمن و كافر را] از عطاي پروردگارت مدد ميبخشيم و عطاي پروردگارت از كسي منع نشده است».
۳. پيامبر -صلی الله علیه و آله- در مكه به سبب اينكه ميخواستند ايشان را به قتل برسانند به مدينه هجرت كردند. همچنين مهاجرين از ترس كشتهشدن از مكه به حبشه فرار كردند و نيز در جنگ احد، پيامبر -ص- شكست خوردند و حمزه عموي پيامبر و هفتاد نفر از اصحاب به شهادت رسيدند؛ پس آیا خداوند به آنها كمك نكرد و باطل بودند؟!
۴. ارزش های شما بايد قرب و اخلاص افراد و تقوا باشد؛ زيرا قرآن ملاك ارزش را به تقوا ميدهد نه به پيروزي ظاهري؛ ان اكرمكم عندالله اتقئكم و آيه احد الحسنين نشان ميدهد شكست و پيروزي براي كسي كه تقوا داشته باشد سعادت و ارزش است.
۵. براي درك مقام ابوبكر بايد به علم و تقوايش نگاه كرد، در حاليكه بيت فاطمه -سلام الله علیها- را گشود و آيات قرآن را كه حضرت زهرا -س- درباره ارث خواند، قبول نكرد و با يك روايت كه خودش از پيامبر -ص- شنيده بود آيات الهي را نپذيرفت؛ اما خالد؛ وقتي مهمان مالكبن نويره شد، او را غافلگير كرده به قتل رساند و با زنش همبستر شد. وقتي عمر نگهباني را قرار داده بود تا او نتواند رضايت ابوبكر را جلب كند و اولين رشوه در اسلام را خالد به او پرداخت نمود، و خالد به عنوان اينكه سردار نظامي است و خليفه به او نياز دارد، ابوبکر از گناه قتل و زناي او گذشت. در این قضیه ميزان تقواي ابوبكر روشن ميشود.
۶. ما معاويه را مسلمان ميدانيم و حضرت رسولاكرم -ص- با عبدالله بنابيابنابيسلول كه مسلمان بود، در شوراي خود با او مشورت كرد و این نشان ميدهد كه او را مسلمان حساب مينمود و مسلمان محترم است، هرچند جزو منافقین باشد.
۷. شكست حضرت علي -علیه السلام- مانند شكست حضرت رسول -صلی الله علیه و آله- در احد، به سبب سستي و ضعف ياران بوده است نه حقانيت معاويه و يا عدم كمك خداوند.
۸. امام حسن -علیه السلام- با معاويه صلح كرد و او متعهد شد كه بر اساس قرآن و سنت پيامبر عمل كند و مواردي را كه در آنجا متعهد شد به آنها عمل نكرد و بعد از بدستگرفتن قدرت، صلحنامه و تعهد خود را پاره كرد.
۹. ابوبكر و عمر و عثمان كه در برابر كفار پيروز شدند و حضرت علی -ع- هم در برابر كفار هميشه پيروز بودند هم در زمان رسولاكرم -ص- و هم در زمان خلافت که در تاريخ ثبت شده است. مثل شكست دختر يزدگرد و اسارتش و آوردن او به كوفه (تاريخ طوال دينوري). اما آيهاي كه ذكر كرديد: سست نشويد و غمگين نگرديد و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد. توجه به اين آيه روشن ميكند كه قرآن ميخواهد مردم مسلمان را تقويت نموده ملاك تعالي را بيان كند که: اگر كسي ايمان داشته باشد به مراتب ايمان، مقامش بالاتر است، اما منظور از اين كه علي -ع- توان مقاومت با مرتدين را نداشت، آنها مرتد نبودند بلكه مسلماناني بودند كه معاويه آنها را فريب داده بود؛ زيرا زماني كه به شام خبر رسيد که علي -ع- در محراب مسجد در نماز صبح كشته شده است مردم شام تعجب نموده و سؤال ميكردند مگر علي نماز ميخواند؟! و همچنين حضرت علي -ع- وقتي ميتوانست پيروز شود كه مردم مطيع او باشند. اما هارون -ع- را چه ميگوييد كه خليفه حضرت موسي -ع- بود ولي مردم به فرمايش قرآن او را به استضعاف كشاندند و كنار زده شد، آيا هارون را خدا ياري نكرد و پيروزي و غلبه سامري بر هارون دليل بر حقانيت اوست؟!
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥🔥🔥🔥🔥
📽| خطاب به برخی مسئولینِ روحانینما:
✊ ساختار شکن شما هستید نه آقای #رحیم_پور_ازغدی
❌ سکوت زجرآور و مرگبار برخی از روحانیّت، در مواجهه با فسادِ برخی مسئولین
🎙حامد وفسی
💥 #نشر_حداکثری
#کانال_ما_را_به_دوستان_انقلابیِ_خود_معرّفی_نمایید
🆔 @bayyenat110
🌺🌺🌺🌺🌺
🌺 حضرت امام حسن عسکری -علیه السلام- فرمودند:
🌺 إِنَّ الْوُصُولَ إِلَي اللّهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا يُدْرَكُ إِلاّ بِامْتِطاءِ اللَّيْلِ:
🌺 همانا وصول به خداوند عزّوجلّ، سفري است كه جز با عبادت در شب حاصل نگردد.
📚مسند الامام العسكري، ص290
🌹ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسکری -سلام الله علیه- تبریک و تهنیت باد.
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۲ .mp3
1.82M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه صد و دوم
🆔 @bayyenat110
🌸 اميرُالمؤمِنينَ -عليه السلام- قالَ: وَ غَيْرُ كُلِّ شَيْءٍ لاَ بِمُزَايَلَهٍ
🌸 یعنی جدایی و بیگانگی خدا غیر از همهی موجودات است بدون دوری و گسیختگی، امتیاز او از جمیع ماهیات به ذات است نه به فصول و تشخّصات که هر دو تحت جنس واحد یا نوعی مندرج باشند و به وسیلهی فصلی امتیاز پیدا کنند.
🌸 پس «هیچ موجودی خدا نیست اگرچه هیچ موجودی از خدا جدا نیست.»
🌸 او هستی مطلق غیرمتناهی است، او حقیقت هستی است. هست فقط اوست. موجودات دیگر که سهمی از هستی دارند، به این جهت جدایی و دوگانگی و گسیختگی در آنها راه ندارد و دیگر جنبه ماهوی آنهاست که هر کدام حدّ دارند و محدودند، این همان نقص امکانی و محدودیت آنهاست، از این لحاظ ممکن محدود غیر از واجب نامحدود است.
📚 برگرفته از کتاب «حقیقت» ص ۲۳۲ (نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه)
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110