استاد آیت الله وفسی.mp3
3.74M
🥀🥀🥀
🥀🥀
🥀
🔈/بشنوید:
🌺 ظهورِ صبرِ اعظمِ انبیاء عظام -سلام الله علیهم- در سفر سوّم و چهارم از اسفار اربعه ی اهل عرفان ( من الحقّ مع الحق الی الخلق و مع الحق فی الخلق)
🌹حامد وفسی
🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻
✅ https://m.aparat.com/v/jtu72
🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و چهل و پنجم ( ۹۹.۸.۲۷ )
🔷 شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و چهارم»
⚪️ آغاز شرح حدیث هفدهم، با موضوع توبه
🔹دلیل برخی از بزرگان بر تقدّم مقام یقظه، بر مقام توبه
🔹بررسی نسبت انواع نفوس، با توبه ( نسبت نفس مرده، بیمار و خواب، با توبه )
♦️سیاسی
🔻دشواری تنبّه، تیّقظ و توبه ی برخی از بزرگان نظام و مسئولین ارشد جمهوری اسلامی
🔻نقد محتوایی برخی از فیلم های سینمایی ( لوث کردن توبه و رزمندگان توّاب )
🔹توبه مقامی والا و ارجمند، برای همه ی مراتب نفس
🔹تفاوت نفوس تائب، به حسب متعلّق توبه
🔹توضیحی در مورد مقام یقظه و مراحل آن
♦️سیاسی
🔻ضرورت اقدام همه ی نهاد های فرهنگی بویژه صدا و سیما، در جهت ایقاظ علمی مردم
🔻عادی شدن فساد و فحشاء در کشور، به سبب عدم ترویج فرهنگ اسلام ناب
🔻عجیب بودن آرامش مسئولین ارشد جمهوری اسلامی، با وجود این میزان از بی دینی و بی عدالتی در حکومت و جامعه ی دینی
🔻روند وارونه شدن دین و ملاک های دین داری، در کشور
🔻عدم تلازم بین معیّت با حضرت امام (ره) به حسب ظاهر، و معیّت با ایشان (ره)، به حسب عقیده و باور قلبی
🔻غیر مطّلع و جاهل نگهداشتن مردم، زمینه ساز تحریف ( تعمّد برخی از مسئولین، در ناآگاه و غیر بصیر نگهداشتن مردم )
🔹توبه، انقلاب و تحوّل در همه ی ابعاد وجودی فرد ( ضرورت تحوّل در همه ی ابعاد، در توبه )
♦️سیاسی
🔻ارزیابی توبه، تحوّل و انقلاب مردم مصر و مردم ایران ( لزوم توبه و تحوّل در همه ی ابعاد مردم و مسئولین )
🔹فریبکاری شیطان و شیطانیان، تحت نقاب و عنوان زیبا.
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۸.۲۷ .mp3
12.3M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب #چهل_حدیث حضرت امام خمینی (ره)
🌷حامد وفسی
🗓جلسه هفتاد و چهارم ( ۹۹.۸.۲۷ )
🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻
✅ https://m.aparat.com/v/SQmDw
🆔 @bayyenat_media
6.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🍃🍃
🍃🍃
🍃
📽|ببینید:
🌼 توضیحی در معنای عبد و پاسخ به #شبهه ی نام گذاری کفرآمیز شیعیان
🌻 بیان تفاوت معنای لغوی با معنای اصطلاحی "عبد"
🌸 حامد وفسی
#کانال_ما_را_به_دوستان_انقلابیِ_خود_معرّفی_نمایید
🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣
☄ واکنش طوفانی آیت الله وفسی به هتّاکی اخیر آقای محمود امجد
🔴 عبرت از تاریخ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه
۱. در اوائل انقلاب وقتی به بزرگان انقلاب برای استاد اخلاق مراجعه میکردیم، بالاتفاق فردی به نام شیخ علی تهرانی و کتاب ایشان را معرفی میکردند؛ ولی عاقبت به سبب حسادت به نصب آیتالله خامنهای برای امامت جمعه تهران به وسیله حضرت امام -ره- تدریجاً متمایل به شیطان گشت تا آنجا که به «صدام» پناهنده شد و تحت ولایت طاغوت در رادیو عراق به همه بزرگان انقلاب، با کلمات بسیار مستهجن فحاشی نموده و تهمت میزد. بالاخره در سال ۱۳۷۴ با ذلّت به ایران تحویل داده شد.
۲. در اواخر عمر شریف حضرت امام -ره-، شیخ منتظری به سبب ساده لوحی شدید و عدم بصیرت و تحت تأثیر اطرافیان مغرض، با استاد و ولی خودش –که او را اعلم و اتقیٰ از خویشتن میدانست– مخالفت کرد و حتی بعد از بخشش امام، تا آنجا در معارضه با نظام الهی پیش رفت که همگام با رسانههای دشمنان و شیطان بزرگ، بلندگوی آنان گشت.
اگرچه هر دو نفر مورد بخشش و مشمول اخلاق کریمهٔ حضرت آقا قرار گرفتند، امّا به هرحال در دنیا و آخرت عاقبت به خیر نشدند.
امّا وضعیت امروز
یکی از بزرگترین عوامل معاند و جاسوسی با اسناد تصویری و رسانه و مشوّق و رهبر علنی حرکتهای مسلّحانه و آشوب که منجر به کشته شدن افراد بیگناه و نابودی اموال اشخاص و اموال عمومی شد و مجرم به این خیانتها اعتراف و اقرار کرده، با این حال دشمنان بشریت اشک تمساح ریخته و دم از حقوق بشر میزنند.
یک عملهٔ رسانه وهابی او را مانند صدّام شهید مینامد.
پدر معلوم الحال وی، بجای عذرخواهی و ندامت، تصویری از او میسازد که هرکه نداند گمان میکند او یک قدّیس بوده است!
پس جای شگفتی و تعجّب نیست فردی که متأسّفانه لباس مقدّس پیامبر به تن نموده و عنوان استاد اخلاق داشته، با کمال بی اخلاقی یاوه گویی کرده، زبان به تهمت و هتّاکی باز کند؛
علّت این گناه بزرگ شاید شبهات فکری و سیاسی باشد یا اطرافیان نفوذی یا شاید از ساده لوحی و شاید از خباثت های باطنی.
به هر صورت در عمل مرتکب گناهی بزرگتر از جنایت گشته و با تحریف حقیقت، ظالم را شهید و امام کریم و مظلوم انقلاب را مستبد مینامد.
مه فشاند نور و سگ عوعو کند
هر کسی بر طینت خود میتند
کی شود دریا ز پوز سگ نجس
کی شود خورشید از پف منطمس(ناپدید)
والسّلام علی من اتّبع الهدیٰ
حامد وفسی
۲۸ آذر ۹۹
#نشر_حداکثری
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
💐💐💐💐💐
💐 حضرت امام سجاد -سلام الله علیها- خطاب به حضرت زینب سلام الله علیها:
💐 أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَةٍ
💐 تو، بحمداللَّه، عالمي هستي كه نزد كسي تعليم نديدي و فهیمی هستي كه نزد كسي تفهیم نشدی
📚بحارالانوار - ج ۴۵، صفحه ۱۶۴
🌹ولادت با سعادت عمّه سادات، حضرت زینب کبری -سلام الله علیها- تبریک و تهنیت باد.
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی.mp3
1.83M
🌺🌺🌺
🌺🌺
🌺
🔉/بشنوید:
🌹تفسیری از فرمایش "ما رأیتُ الّا جمیلاً"
🥀 نگاه عرفانی به مواجهٔ اولیاء الهی -علیهم السلام- با مصائبشان
💐 حامد وفسی
🌺
🌺🌺
🌺🌺🌺
#حضرت_زینب
🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️
🔴 #شبهه ۵۴
♻️قسمت اول/شيعه ميگويد ابوبكر و عمر خلافت را از علي غصب كردند و عليه او توطئه نمودند تا او را از رسيدن به خلافت باز دارند...
♻️ ميگوييم اگر آنچه شما ميگوييد درست است پس چرا عمر علي را جزء افراد شورا قرار داد؟ اگر او را از شورا بيرون ميكرد، چنانكه سعيدبنزيد را بيرون كرد، يا كسي ديگر غير از او را تعيين ميكرد، هيچ كس اعتراض نميكرد؟!
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
🌷بخش اول #پاسخ به #شبهه ۵۴
۱. ما نميدانيم چرا و به چه نيتي عمر اينچنين كرد اما توجه به چند نكته خوب است:
يكي اينكه انتخاب ابوبكر در سقيفه همانطور كه عمر بعدها گفت كار شتابزدهاي بود و خيلي قابل دفاع نبود، همانطور كه اهل سنت و وهابيها الاَن هم براي ساختن اجماع مسلمين و جريان سقيفه دچار مشكل هستند. عمربنخطاب گفت اين كار يك فلته است و فلته در لغت به معني كار شتابزده و نااستوار و بدون فكر ميباشد. عمربنخطاب درباره انتخاب ابوبكر در سقيفه گفت: «كانت بيعهالناس لابيبكر فلته من فلتات الجاهليه وقيالله المسلمين شرَّها فمن عاد اليها فاقتُلوه».
ترجمه: بيعت مردم با ابوبكر قضيهاي با شتاب و بدون تفكر اساسي (فلته) به شيوه جاهليت بود. خداوند مسلمانان را از شرّ اين قضيه حفظ كرد و هر كه اينگونه از اين به بعد رفتار كند او را بكشيد¹».
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
¹. اسناد: «صحيح بخاري»، ج 8 ص 208؛ «سيره ابنهشام»، ج 4 ص 308؛ «صواعق» ابنحجر، ص 8؛ «ملل ونحل» شهرستاني، ج1 ص 30؛ «تذكرهالخواص»، ص 61؛ «نهايه» ابناثير، ج 3 ص 238؛ «مسند احمد»، ج،1ص 55؛ «كنزالعمّال»، ج3 ص 139؛ «كامل» ابناثير، ج2 ص 135؛ «سيره حلبي»، ج3 ص 388؛ «انساب»بلاذري، ج5 ص 15؛ «شرح ابنابيالحديد»، ج2 ص 23 و ج6 ص 20؛ «تاريخ ابنكثير»، ج 5 ص 246؛ «تاريخ طبري»، ج3 ص .200
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
۲. ابوبكر در پايان عمر از اينكه بيت فاطمه -س- را گشوده است و اينكه چرا خلافت را به آن دو نفر واگذار نكرده راضي نبود و ميگفت دوست داشتم بيت فاطمه -س- را نميگشودم و خلافت را به آن دو نفر ميدادم.
۳. انتخاب عمر به وسيله وصيتنامه ابوبكر كار را براي طرفداران خليفه و اثبات مقام او سختتر كرده است. اهل سنت نصب و وصيت ابوبكر را براي خلافت عمر، چگونه ميتوانند توجيه كنند؟! در حاليكه او مريض بود و وقتي وصيت كرد در اثناء آن بيهوش شد و عثمان اسم عمر را نوشت و وقتي ابوبكر به هوش آمد و عثمان آن وصيت را براي ابوبكر خواند در اين جا عمر اعتراضي نكرد كه ابوبكر هذيان ميگويد اما همين عمر در زمان رحلت پيامبر، وقتي حضرت رسول -ص- فرمود براي اينكه هرگز گمراه نشويد قلم و كاغذ بياوريد تا چيزي املاء كنم، عمر نه تنها دستور پيامبر را اطاعت نكرد بلكه گفت اين مرد هذيان ميگويد و بين صحابه نزاعي درگرفت و پيامبر -ص- همه را از محضر خود اخراج كرد.
۴. در زمان آخر كار عمر، ابوعبيده جراح از دنيا رفته بود و ديگر عمر نميتوانست خلافت را به شخصيت سوم سقيفه بدهد .
۵. قوانيني كه عمر براي شورا قرار داده بود به نحوي بود كه هم نشان بدهد به شخصيت علي -علیه السلام- به عنوان اهل بيت و... اهميت داده است و هم خلافت را به عثمان واگذار كند؛ زيرا گفت اگر يك نفر بود و با پنج نفر ديگر مخالفت كرد آن يك نفر را بكشيد و اگر دو نفر و چهار نفر بود، آن دو را بكشيد و اگر سه نفر با سه نفر شد آن طرف كه عبدالرحمن بن عوف باشد حجت است؛ حال بفرماييد كه اين شخصيت نسبت به پنج نفر ديگر چه مزيتي داشت كه طرف او حاكم باشد و آن طرف ديگر محكوم. در حالی که معلوم نيست چرا شخص عبدالرحمنبنعوف اين فضيلت را يافت كه گروه او حق باشد و او فرقان اسلام قرار گرفت با اين كه افرادي چون طلحه و زبير و عثمان هم بودند.
📚برگرفته از کتاب #پاسخ
📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
🌸 داخل فی الاشیاء لا کدخول شیء فی شیء، خارج عن الاشیاء لا کخروج شیء عن شیء
🌸 او داخل در اشیا است، نه مثل دخول چیزی در چیز دیگر و خارج از اشیاء است، امّا نه مثل خارج شدن یک چیز از چیز دیگر.
🌸 و گاه می فرماید: «لَه بَیْنُونَهُ صِفَهٍ لَا بَیْنُونَهُ عُزْلَه»
حق تعالی در صفات از اشیاء جداست، ولی نه به این معنی که دور از اشیاء باشد.
🌸 و گاه می فرماید: «هو فی کلّ مکان و لا فی شیء من المکان»
خدا در عالم و عالمیان داخل است، اما نه مانند دخول چیزی در دیگر چیزها یا دخول کسی در مکان، و خارج است نه مانند خروج چیزی از دیگر چیزها و مکان ها.
خداوند سبحان منزّه از آن است که با موجود مادّی بیامیزد و حکم مادّه و مادّی را بپذیرد.
اگر با این موجودات نباشد محدود خواهد بود و اگر با آنها بیامیزد و در آنها حلول کند، باز محدود خواهد بود؛ لذا لازمه اصلی ازلیّت و نامحدود بودن حقّ و اطلاق ذاتی خدای متعال آن است که با هر موجودی موجود باشد، ولی در آن نیامیزد و خارج از هر چیزی باشد اما نه جدا.
🌸 و خارج از آن است یعنی با آن آمیخته نیست ولی بر آن محیط است نه اینکه جدا و بیگانه از آن باشد.
🌸 خداوند متعال حقیقتی مطلق و بیکران و بی حد است که « مع کل شیء لا بمقارنه و غیر کل شیء لا بمزایلة»
این حقیقت مطلق در همه جا و با همه چیز هست بی آنکه موضوع یا محمول چیزی قرار گیرد.
📚برگرفته از کتاب حقیقت، ص ۲۳۳ و ۲۳۴ (نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه)
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۸ .mp3
2.2M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
🌹حامد وفسی
📆 جلسه صد و هشتم
🆔 @bayyenat110
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📹|ببینید:
💞اندیشه ای در حال شهدای دفاع مقدّس
❣خاطره ای تأمّل برانگیز از رزمندگان جبهه های دفاع مقدّس
🌹حامد وفسی
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
#کانال_ما_را_به_دوستان_انقلابیِ_خود_معرّفی_نمایید
🆔 @bayyenat110