eitaa logo
بیّنات
11.1هزار دنبال‌کننده
668 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹حضرت امام (ره): هیأت نمایندگی ایران اظهار می کند که وضع اقتصادی ایران کمال مطلوب است و هیچ عیب و نقصی ندارد. آیا وضع اقتصادی انگلستان بد است ایران خوب است؟! وضع اقتصادی هندوستان بعد از آنهمه پیشرفت بد است ایران خوب است؟! همین طور ژاپن وضع اقتصادیش بد است ایران خوب است؟! آقایان در کاخ های خود نشسته اند می گویند ملت مترقی، ملت مترقی از گرسنگی می میرد؟! امیراسلام علی -علیه السلام- نان جو می خورد. برای مهمانی یی که به افتخار اربابان خود ترتیب می دهند، پانصد هزار تومان، یک میلیون تومان یا بیشتر خرج می کنند و مرتب دم از برنامه مترقی می زنند، می گویند کشور ما در ردیف کشورهای طراز اول است مگر با رفتن چند زن به مجلس مملکت مترقی می شود؟ مملکت با برنامه های اسرائیل درست نخواهد شد. اسلام برای تمام زندگی انسان از روزی که متولد می شود تا موقعی که وارد در قبر شود، دستور و حکم دارد. صحبت نزاع با شخص نیست، بعد از اینکه دولت قبلی رفت، یک نفر در زندان آمد پیش من و از دولت گذشته بد گوئی کرد و گفت این دولت برنامه های مترقی دارد، گفتم ما با کسی غرض شخصی نداریم، ما با عمل اشخاص کار داریم، ملت فقیر را نجات دهید. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌺 اکبریّت صبر حضرت حجّت -عج- و دشواری کار ایشان در دعوت بشریّت به دین 🌷طبیب عشق مسیحا دم است و مُشفِق لیک 🌷چو درد در تو نبیند که را دواء بکند ⁉️ سؤال بر انگیز بودن مماشات علماء صاحب نام حوزه، با رفتار مفسدانه ی برخی مسئولین ج.ا.ا 🌹حامد وفسی 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۶ .mp3
1.68M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و ششم 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۳ ♻️ شيعه مي‌گويد علي از همه مردم به امامت سزاوارتر بوده است چون از همه اصحاب برتر بوده و داراي فضايل بيش‌تري بوده است؛ مي‌گوييم قبول داريم شما فضايل مشخص براي علي مانند پيشگام‌بودن در پذيرفتن اسلام و جهاد همراه پيامبر و دانش فراوان و زهد را يافته‌ايد آيا مي‌توانيد چنين فضايلي براي حسن و حسين در مقابل سعدبن‌ابي وقاص و عبدالرحمن بن عوف و عبدالله‌بن‌عمر و ديگر مهاجرين و انصار ارائه دهيد؟!... 🌷بخش اول به ۵۳ بله مي‌توانيم زيرا آن‌ها كه نام برديد مشمول آيه تطهير نمي‌شوند، وليكن حسن و حسين -سلام الله علیهما- جزء اهل بيت هستند؛ پس پاك و مقدس مي‌باشند. پيامبر -صلی الله علیه و آله- اهل بيت -علیهم السلام- را ثقل كبير در كنار ثقل اكبر يعني قرآن قرار داده است و همان‌طور كه ثقل اكبر عصمت دارد و هادي است حسن و حسين -علیهماالسلام- هم عصمت دارند و عِدل قرآن هستند. 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🔻 ادامه ۵۳ ♻️ كسي نمي‌تواند ادعا كند كه در اين زمينه‌ها حسن و حسين از ديگر اصحاب برتر بوده‌اند پس چيزي جز اين‌كه شيعه ادعا كنند كه نصوص قرآن و حديث آن‌ها را برتر قرار داده است باقي نمي‌ماند اما بايد گفت هر كس مي‌تواند چنين ادعايي بكند مثلا اموي‌ها هم مي‌توانند به دروغ بگويند كه نص قرآني معاويه را تأييد مي‌كند زيرا خداوند مي‌فرمايد(اسراء ۳۳) : (...وَمَن قُتِلَ مَظْلُومًا فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِيِّهِ سُلْطَانًا فَلَا يُسْرِف فِّي الْقَتْلِ إِنَّهُ كَانَ مَنصُورًا: هركس به ستم كشته شود به وارث او تسلطي داده‌ايم پس او نبايد در [مكافات] قتل زياده‌روي كند، همانا او حمايت شده است» از اين‌رو اموي‌ها خواهند گفت: مظلوم عثمان بن عفان است و خداوند معاويه را به خاطر گرفتن خون عثمان ادا مي‌كرد! 🌷بخش دوم به ۵۳ اولاً آيه قرآن مي‌گويد براي وليِ مقتول مظلوم سلطان مي‌باشد. آيا مگر معاويه پسر يا پدر يا وارث عثمان بود كه چنين حقي را پيدا كند؟ ثانياً قرآن مي‌فرمايد در قتل اسراف نكنيد پس اگر يك نفر قاتل باشد بايد يك نفر كشته شود و اگر قاتل چند نفر باشند خانواده مقتول بايد به تعداد افراد اضافه بر يك نفر، ديه ديگران را پرداخت كند، مثلا اگر دو قاتل باشد خانواده مقتول بر هر يك از خانواده و ورثه قاتل نصف ديه را مي‌دهد بعد مي‌تواند هر دو را قصاص كند. ثالثاً بايد قاتلين را دقيقاً بشناسند و اگر جمعي كه معلوم نيستند كسي را بكشند بايد از طرف بيت‌المال ديه مقتول پرداخت شود. رابعاً سلطان عليه قاتل است نه عليه خليفه مسلمانان. خامساً همان‌طور كه از تاريخ و عملكرد معاويه بعدها به وضوح روشن شد و خودش در سخنراني كوفه گفت، هدفش حكومت بوده است و لاغير. و در مورد يزيد و خلفاي بني‌اميه و بني‌مروان و بني‌عباس كه اصلا مسئله قابل بحث نيست؛ چون تاريخ جنايات آن‌ها را روشن نموده است و محل اختلاف شيعه با سني نمي‌باشد. سادساً نتيجه جنگ صفين كشته‌شدن بيش از ده هزار مسلمان بود و اين اسرافي بود كه به سبب قصاص قاتلين عثمان نبود بلكه براي كسب قدرت و حاكميت بود. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
📃 بیانیه حضرت برای دعوت مردم به پویش شکایت از حسن روحانی بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین ملّت شریف و شهید پرور ایران اسلامی ➖با عنایت به ضعف اکثریت نمایندگان مجلس شورا و خصوصاً هیئت رئیسه آن، که توانائی های نظارتی بر قوّه مجریه را از دست داده و در مقابل، دولت و رئیس آن برای چنین مجلسی و مصوباتش ارزشی قائل نیست و نمایندگان ملّت در مقام عمل نشان دادند نه تنها توان استیضاح ندارند، بلکه به اندازه وکیل الدّوله های قبلی، قدرت سؤال از رئیس جمهور را هم ندارند؛ ➖آنان همانند برخی از دولتمردان که ذلّت خود را تعامل با جامعه جهانی می‌نامند، ذلّت در برابر متکبران پر مدعا را تعامل با دولت نامیده اند. ➖در این وضعیت، صبر بی نظیر مردم ستودنی است و بر اساس فرمایش گهربار قرآن کریم 《قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَى》 ➖وظیفه ما است برای اقامه حقّ و عدل قیام کرده و همه با هم از مسبّب اصلی وضعیت شرم آور امروز، آقای «حسن روحانی» که موجب ناامیدی مردم از کارآمدی نظام اسلامی گشته، به پویش شکایت به کمیسیون اصل نود بپیوندیم. ➖بی تدبیری مستمر وی به علت عدم اطاعت از رهنمودها و فرامین حکیمانه رهبری و بی توجهی به انتقادات دلسوزان و ایمان به خیرخواهی شیطان بزرگ و اذناب داخلی اوست. ➖ان شاءالله شاهد محاکمه این فرد در یک دادگاه صالحه باشیم تا دیگر هیچ کسی جرئت چنین رفتارهایی را با مردم عزیزمان نداشته باشد. 《إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنفُسِهِمْ》 ✍ حامد وفسی جهت امضای شکایت 👇 http://asle90.24on.ir 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| 🌹حضرت امام خمینی (ره) ♨️ ملت اگر دولتی را دید که خلاف می‌کند، باید به او تودهنی بزند. 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| ببینید: 🇮🇷 جمهوری اسلامی، مرز، خاکریز و سنگر امروز اسلام ⚠️ مسئول بودن همه ی افراد در قبال جمهوری اسلامی، به اندازه وسعشان 🎙حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۷ .mp3
1.98M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و هفتم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 ☘ عدم ملازمه بین رنج، شکنجه و ناخشنودی، با رشد و تکامل 🌿 حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌸 وَلَا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجَاهِلِيَّةِ الْأُولَىٰ 🌸 یعنی خود نمایی نکنید و برتری طلبی و جلوه گری و کشاندن نفوس [مردان نامحرم] را مانند دوران جاهلیت نشان ندهید. 🌸 آنچه معلوم است این است که خودنمایی و تبرّج در هر نوعی برحسب وجود آن نوع است و در زن به واسطهٔ آراستن در مقابل بیگانگان و نامحرمان است که می تواند در گفتار، رفتار، راه رفتن، نگاه کردن و حتی در نگاه با گوشهٔ چشم، پدیدار شود. 🌸 پس هر حرکت و سکونی از جانب زن که نگاه و توجّه نامحرم را جلب کند و تأثیر در او را داشته باشد و موجب خودنمایی و جلوه گری و برجسته شدن در مقابل بیگانه و نامحرم گردد، همان تبرّج نهی شده در قرآن کریم است و انجام دهندهٔ آن، مخالفت کننده با امر خداوند متعال و از اهل جاهلیّت می باشد. 🌸 تبرّج گناهی بزرگ است و طیف گسترده ای را پوشش میدهد به شکلی که پیرزن ها هم می‌توانند تبرّج و خودنمایی جنسی داشته باشند.(آیه ۶۰ سوره نور) یا حتی زنان پیامبر -صلی الله علیه و آله- (آیه ۳۲ و ۳۳ سوره احزاب) 🌸 بنابراین حتی خانم‌های چادری با نحوه آرایش خود یا نوع چادر و رنگ چادر یا مقنعه و... یا با نوع رفتار و گفتار می‌توانند مشمول گناه تبرّج گردند. از همین جهت می‌توان گفت که برخی از زنان به ظاهر مؤمن در واقع فاسق هستند. 📚برگرفته از کتاب تبرّج، ص ۱۸ و ۱۹ ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
📣📣📣📣📣 ⁉️ یکی از مخاطبین با نام "Ali" از محضر معظّم له با سلام خدمت شما یک سوالی من از حاج آقای وفسی دارم: با توجه به اینکه ایشان فرمودند: نمایندگان مجلسی که در قبال مسئولین بی کفایت، اقدامی نمی کنند، و در انتخاب و تایید آنها مؤثر هستند، آنها هم در خسارات و اشتباهات آن مسئول سهیم اند؛ آیا شخص رهبری هم، به دلیل تنفیذ حکم یک رئیس جمهوری که یا جاهلانه و یا خائنانه، اقداماتی علیه قرآن و سنت اهل بیت -علیهم السلام- و قانون اساسی انجام می دهد، آیا به خاطر تنفیذ ایشان، مقصر هستند یا خیر ⁉️ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 سلام علیکم و رحمة الله بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه در پاسخ به پرسش برادر گرامی نکاتی را عرض میکنم: ۱. كُلُّكُمْ رَاعٍ وَ كُلُّكُمْ مَسْئُولٌ عَنْ رَعِيَّتِهِ همه مسلمانان باید در برابر خداوند متعال و مردم، مسئول و پاسخگو باشند و هر کسی مقامش بالاتر است، قطعا مسئولیتش بیشتر است. ۲. تخلّف در مناصب دوگونه میباشد: الف) جرائم ب) عدم تدابیر لازم ۳. از مقام رهبری و روسای قوا گرفته تا مدیران و کارمندان عادی، همگی مسئولند و این امر مستلزم حقّ دفاع از خود میباشد؛ یعنی به صِرف اتّهام به یک شخصیت نمیتوان وی را مجرم یا خطاکار دانست. پس باید دفاعیات متّهم را استماع و سپس حکم نمود. ۴. وظیفه مستقیم مقام رهبری، حفظ اسلام و نظام اسلامی و آرمانهای انقلاب است، که اصل ۱۱۰ قانون اساسی آنرا بیان کرده است بنابراین شخص ایشان در مسائل مربوط به این موارد باید پاسخگو باشند. ۵. درباره منصب ریاست جمهوری، اولاً پس از احراز شرایط و تایید صلاحیت به وسیله ۶ نفر فقیه عادل و ۶ حقوقدان، بعد از پیروزی در انتخابات، وظیفه رهبری تنها تنفیذ این مقام است؛ بنابراین مانند زمان صدر اسلام، مسئولیتی متوجه حاکم اسلامی در تنفیذ نیست؛ مسئولیت صلاحیّت وی فقط با شورای نگهبان میباشد. اما نظارت بر عملکرد ایشان، مستقیما بعهده نمایندگان مجلس است؛ اگر پس از بررسی و استماع دفاعیات رئیس جمهور، عدم کفایت وی برای نمایندگان محرز شد، از مقام رهبری عزل او را تقاضا میکنند؛ همچنین اگر مرتکب جرمی شده باشد قوه قضائیه پس از بررسی و استماع دفاعیات وی در یک محکمه صالحه، عزل او را از رهبری درخواست مینماید. نتیجه اگر رییس جمهور مرتکب جرم بَیّنی شود یا عدم کفایتش آشکار باشد و در عزل وی مفسده بزرگتری حادث نشود، وظیفه رهبری برکناری فوری اوست و اگر اقدام نکند، مسئول میباشد؛ ولی در موارد عدم کفایت و جرائم غیر بَیّن، وظیفه رهبری نیست و باید قوای مقنّنه و قضائیه پاسخگو باشند. حامد وفسی ۲۶ آذر ۱۳۹۹ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی.mp3
3.74M
🥀🥀🥀 🥀🥀 🥀 🔈/بشنوید: 🌺 ظهورِ صبرِ اعظمِ انبیاء عظام -سلام الله علیهم- در سفر سوّم و چهارم از اسفار اربعه ی اهل عرفان ( من الحقّ مع الحق الی الخلق و مع الحق فی الخلق) 🌹حامد وفسی 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/jtu72 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و چهل و پنجم ( ۹۹.۸.۲۷ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و چهارم» ⚪️ آغاز شرح حدیث هفدهم، با موضوع توبه 🔹دلیل برخی از بزرگان بر تقدّم مقام یقظه، بر مقام توبه 🔹بررسی نسبت انواع نفوس، با توبه ( نسبت نفس مرده، بیمار و خواب، با توبه ) ♦️سیاسی 🔻دشواری تنبّه، تیّقظ و توبه ی برخی از بزرگان نظام و مسئولین ارشد جمهوری اسلامی 🔻نقد محتوایی برخی از فیلم های سینمایی ( لوث کردن توبه و رزمندگان توّاب ) 🔹توبه مقامی والا و ارجمند، برای همه ی مراتب نفس 🔹تفاوت نفوس تائب، به حسب متعلّق توبه 🔹توضیحی در مورد مقام یقظه و مراحل آن ♦️سیاسی 🔻ضرورت اقدام همه ی نهاد های فرهنگی بویژه صدا و سیما، در جهت ایقاظ علمی مردم 🔻عادی شدن فساد و فحشاء در کشور، به سبب عدم ترویج فرهنگ اسلام ناب 🔻عجیب بودن آرامش مسئولین ارشد جمهوری اسلامی، با وجود این میزان از بی دینی و بی عدالتی در حکومت و جامعه ی دینی 🔻روند وارونه شدن دین و ملاک های دین داری، در کشور 🔻عدم تلازم بین معیّت با حضرت امام (ره) به حسب ظاهر، و معیّت با ایشان (ره)، به حسب عقیده و باور قلبی 🔻غیر مطّلع و جاهل نگهداشتن مردم، زمینه ساز تحریف ( تعمّد برخی از مسئولین، در ناآگاه و غیر بصیر نگهداشتن مردم ) 🔹توبه، انقلاب و تحوّل در همه ی ابعاد وجودی فرد ( ضرورت تحوّل در همه ی ابعاد، در توبه ) ♦️سیاسی 🔻ارزیابی توبه، تحوّل و انقلاب مردم مصر و مردم ایران ( لزوم توبه و تحوّل در همه ی ابعاد مردم و مسئولین ) 🔹فریبکاری شیطان و شیطانیان، تحت نقاب و عنوان زیبا.
هدایت شده از بیّنات مدیا
استاد آیت الله وفسی ۹۹.۸.۲۷ .mp3
12.3M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتاد و چهارم ( ۹۹.۸.۲۷ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/SQmDw 🆔 @bayyenat_media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍃🍃 🍃🍃 🍃 📽|ببینید: 🌼 توضیحی در معنای عبد و پاسخ به ی نام گذاری کفرآمیز شیعیان 🌻 بیان تفاوت معنای لغوی با معنای اصطلاحی "عبد" 🌸 حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣📣📣📣📣 ☄ واکنش طوفانی آیت الله وفسی به هتّاکی اخیر آقای محمود امجد 🔴 عبرت از تاریخ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا محمد و آله الطّیّبین الطّاهرین المعصومین سیّما بقیة الله عجّل الله تعالیٰ فرجه و سهّل الله مخرجه ۱. در اوائل انقلاب وقتی به بزرگان انقلاب برای استاد اخلاق مراجعه میکردیم، بالاتفاق فردی به نام شیخ علی تهرانی و کتاب ایشان را معرفی میکردند؛ ولی عاقبت به سبب حسادت به نصب آیت‌الله خامنه‌ای برای امامت جمعه تهران به وسیله حضرت امام -ره- تدریجاً متمایل به شیطان گشت تا آنجا که به «صدام» پناهنده شد و تحت ولایت طاغوت در رادیو عراق به همه بزرگان انقلاب، با کلمات بسیار مستهجن فحاشی نموده و تهمت میزد. بالاخره در سال ۱۳۷۴ با ذلّت به ایران تحویل داده شد. ۲. در اواخر عمر شریف حضرت امام -ره-، شیخ منتظری به سبب ساده لوحی شدید و عدم بصیرت و تحت تأثیر اطرافیان مغرض، با استاد و ولی خودش –که او را اعلم و اتقیٰ از خویشتن میدانست– مخالفت کرد و حتی بعد از بخشش امام، تا آنجا در معارضه با نظام الهی پیش رفت که همگام با رسانه‌های دشمنان و شیطان بزرگ، بلندگوی آنان گشت. اگرچه هر دو نفر مورد بخشش و مشمول اخلاق کریمهٔ حضرت آقا قرار گرفتند، امّا به هرحال در دنیا و آخرت عاقبت به خیر نشدند. امّا وضعیت امروز یکی از بزرگترین عوامل معاند و جاسوسی با اسناد تصویری و رسانه و مشوّق و رهبر علنی حرکتهای مسلّحانه و آشوب که منجر به کشته شدن افراد بیگناه و نابودی اموال اشخاص و اموال عمومی شد و مجرم به این خیانتها اعتراف و اقرار کرده، با این حال دشمنان بشریت اشک تمساح ریخته و دم از حقوق بشر میزنند. یک عملهٔ رسانه وهابی او را مانند صدّام شهید می‌نامد. پدر معلوم الحال وی، بجای عذرخواهی و ندامت، تصویری از او میسازد که هرکه نداند گمان میکند او یک قدّیس بوده است! پس جای شگفتی و تعجّب نیست فردی که متأسّفانه لباس مقدّس پیامبر به تن نموده و عنوان استاد اخلاق داشته، با کمال بی اخلاقی یاوه گویی کرده، زبان به تهمت و هتّاکی باز کند؛ علّت این گناه بزرگ شاید شبهات فکری و سیاسی باشد یا اطرافیان نفوذی یا شاید از ساده لوحی و شاید از خباثت های باطنی. به هر صورت در عمل مرتکب گناهی بزرگتر از جنایت گشته و با تحریف حقیقت، ظالم را شهید و امام کریم و مظلوم انقلاب را مستبد می‌نامد. مه فشاند نور و سگ عوعو کند هر کسی بر طینت خود میتند کی شود دریا ز پوز سگ نجس کی شود خورشید از پف منطمس(ناپدید) والسّلام علی من اتّبع الهدیٰ حامد وفسی ۲۸ آذر ۹۹ 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
💐💐💐💐💐 💐 حضرت امام سجاد -سلام الله علیها- خطاب به حضرت زینب سلام الله علیها: 💐 أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَةٍ 💐 تو، بحمداللَّه، عالمي هستي كه نزد كسي تعليم نديدي و فهیمی هستي كه نزد كسي تفهیم نشدی 📚بحارالانوار - ج ۴۵، صفحه ۱۶۴ 🌹ولادت با سعادت عمّه سادات، حضرت زینب کبری -سلام الله علیها- تبریک و تهنیت باد. 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی.mp3
1.83M
🌺🌺🌺 🌺🌺 🌺 🔉/بشنوید: 🌹تفسیری از فرمایش "ما رأیتُ الّا جمیلاً" 🥀 نگاه عرفانی به مواجهٔ اولیاء الهی -علیهم السلام- با مصائبشان 💐 حامد وفسی 🌺 🌺🌺 🌺🌺🌺 🆔 @bayyenat110
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۵۴ ♻️قسمت اول/شيعه مي‌گويد ابوبكر و عمر خلافت را از علي غصب كردند و عليه او توطئه نمودند تا او را از رسيدن به خلافت باز دارند... ♻️ مي‌گوييم اگر آن‌چه شما مي‌گوييد درست است پس چرا عمر علي را جزء افراد شورا قرار داد؟ اگر او را از شورا بيرون مي‌كرد، چنان‌كه سعيدبن‌زيد را بيرون كرد، يا كسي ديگر غير از او را تعيين مي‌كرد، هيچ كس اعتراض نمي‌كرد؟! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷بخش اول به ۵۴ ۱. ما نمي‌دانيم چرا و به چه نيتي عمر اين‌چنين كرد اما توجه به چند نكته خوب است: يكي اين‌كه انتخاب ابوبكر در سقيفه همان‌طور كه عمر بعدها گفت كار شتاب‌زده‌اي بود و خيلي قابل دفاع نبود، همان‌طور كه اهل سنت و وهابي‌ها الاَن هم براي ساختن اجماع مسلمين و جريان سقيفه دچار مشكل هستند. عمربن‌خطاب گفت اين كار يك فلته است و فلته در لغت به معني كار شتابزده و نااستوار و بدون فكر مي‌باشد. عمربن‌خطاب درباره انتخاب ابوبكر در سقيفه گفت: «كانت بيعه‌الناس لابي‌بكر فلته من فلتات الجاهليه وقي‌الله المسلمين شرَّها فمن عاد اليها فاقتُلوه». ترجمه: بيعت مردم با ابوبكر قضيه‌اي با شتاب و بدون تفكر اساسي (فلته) به شيوه جاهليت بود. خداوند مسلمانان را از شرّ اين قضيه حفظ كرد و هر كه اين‌گونه از اين به بعد رفتار كند او را بكشيد¹». ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ¹. اسناد: «صحيح بخاري»، ج 8 ص 208؛ «سيره ابن‌هشام»، ج 4 ص 308؛ «صواعق» ابن‌حجر، ص 8؛ «ملل ونحل» شهرستاني، ج1 ص 30؛ «تذكره‌الخواص»، ص 61؛ «نهايه» ابن‌اثير، ج 3 ص 238؛ «مسند احمد»، ج،1ص 55؛ «كنزالعمّال»، ج3 ص 139؛ «كامل» ابن‌اثير، ج2 ص 135؛ «سيره حلبي»، ج3 ص 388؛ «انساب»بلاذري، ج5 ص 15؛ «شرح ابن‌ابي‌الحديد»، ج2 ص 23 و ج6 ص 20؛ «تاريخ ابن‌كثير»، ج 5 ص 246؛ «تاريخ طبري»، ج3 ص .200 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ۲. ابوبكر در پايان عمر از اين‌كه بيت فاطمه -س- را گشوده است و اين‌كه چرا خلافت را به آن دو نفر واگذار نكرده راضي نبود و مي‌گفت دوست داشتم بيت فاطمه -س- را نمي‌گشودم و خلافت را به آن دو نفر مي‌دادم. ۳. انتخاب عمر به وسيله وصيت‌نامه ابوبكر كار را براي طرفداران خليفه و اثبات مقام او سخت‌تر كرده است. اهل سنت نصب و وصيت ابوبكر را براي خلافت عمر، چگونه مي‌توانند توجيه كنند؟! در حالي‌كه او مريض بود و وقتي وصيت كرد در اثناء آن بيهوش شد و عثمان اسم عمر را نوشت و وقتي ابوبكر به هوش آمد و عثمان آن وصيت را براي ابوبكر خواند در اين جا عمر اعتراضي نكرد كه ابوبكر هذيان مي‌گويد اما همين عمر در زمان رحلت پيامبر، وقتي حضرت رسول -ص- فرمود براي اين‌كه هرگز گمراه نشويد قلم و كاغذ بياوريد تا چيزي املاء كنم، عمر نه تنها دستور پيامبر را اطاعت نكرد بلكه گفت اين مرد هذيان مي‌گويد و بين صحابه نزاعي درگرفت و پيامبر -ص- همه را از محضر خود اخراج كرد. ۴. در زمان آخر كار عمر، ابوعبيده جراح از دنيا رفته بود و ديگر عمر نمي‌توانست خلافت را به شخصيت سوم سقيفه بدهد . ۵. قوانيني كه عمر براي شورا قرار داده بود به نحوي بود كه هم نشان بدهد به شخصيت علي -علیه السلام- به عنوان اهل بيت و... اهميت داده است و هم خلافت را به عثمان واگذار كند؛ زيرا گفت اگر يك نفر بود و با پنج نفر ديگر مخالفت كرد آن يك نفر را بكشيد و اگر دو نفر و چهار نفر بود، آن دو را بكشيد و اگر سه نفر با سه نفر شد آن طرف كه عبدالرحمن بن عوف باشد حجت است؛ حال بفرماييد كه اين شخصيت نسبت به پنج نفر ديگر چه مزيتي داشت كه طرف او حاكم باشد و آن طرف ديگر محكوم. در حالی که معلوم نيست چرا شخص عبدالرحمن‌بن‌عوف اين فضيلت را يافت كه گروه او حق باشد و او فرقان اسلام قرار گرفت با اين كه افرادي چون طلحه و زبير و عثمان هم بودند. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
🌸 داخل فی الاشیاء لا کدخول شیء فی شیء، خارج عن الاشیاء لا کخروج شیء عن شیء 🌸 او داخل در اشیا است، نه مثل دخول چیزی در چیز دیگر و خارج از اشیاء است، امّا نه مثل خارج شدن یک چیز از چیز دیگر. 🌸 و گاه می فرماید: «لَه بَیْنُونَهُ صِفَهٍ لَا بَیْنُونَهُ عُزْلَه» حق تعالی در صفات از اشیاء جداست، ولی نه به این معنی که دور از اشیاء باشد. 🌸 و گاه می فرماید: «هو فی کلّ مکان و لا فی شیء من المکان» خدا در عالم و عالمیان داخل است، اما نه مانند دخول چیزی در دیگر چیزها یا دخول کسی در مکان، و خارج است نه مانند خروج چیزی از دیگر چیزها و مکان ها. خداوند سبحان منزّه از آن است که با موجود مادّی بیامیزد و حکم مادّه و مادّی را بپذیرد. اگر با این موجودات نباشد محدود خواهد بود و اگر با آنها بیامیزد و در آنها حلول کند، باز محدود خواهد بود؛ لذا لازمه اصلی ازلیّت و نامحدود بودن حقّ و اطلاق ذاتی خدای متعال آن است که با هر موجودی موجود باشد، ولی در آن نیامیزد و خارج از هر چیزی باشد اما نه جدا. 🌸 و خارج از آن است یعنی با آن آمیخته نیست ولی بر آن محیط است نه اینکه جدا و بیگانه از آن باشد. 🌸 خداوند متعال حقیقتی مطلق و بیکران و بی حد است که « مع کل شیء لا بمقارنه و غیر کل شیء لا بمزایلة» این حقیقت مطلق در همه جا و با همه چیز هست بی آنکه موضوع یا محمول چیزی قرار گیرد. 📚برگرفته از کتاب حقیقت، ص ۲۳۳ و ۲۳۴ (نقد و بررسی مکتب فراتر از عرفان و فلسفه) ✍🏻حامد وفسی 🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۰۸ .mp3
2.2M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر 🌹حامد وفسی 📆 جلسه صد و هشتم 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 📹|ببینید: 💞اندیشه ای در حال شهدای دفاع مقدّس ❣خاطره ای تأمّل برانگیز از رزمندگان جبهه های دفاع مقدّس 🌹حامد وفسی 🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 🆔 @bayyenat110
هدایت شده از بیّنات مدیا
🔵 جلسه صد و چهل و ششم (۹۹.۹.۱۸) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) «جلسه هفتاد و پنجم» 🔹توبه، انقلاب الی الله 🔹بررسی وجوه مختلف توبه ( توبه در عرفان عملی و تخلّق به اخلاق الله – توبه در احکام شرعی ظاهری ) 🔹توّاب از صفات و مقامات الهی 🔹وجهی از توبه ی اولیای الهی ( سلام الله علیهم ) ( توبه ی اولیای الهی، مظهر اسم توّاب حضرت حقّ ) 🔹توبه کردن، سخت تر از تقوا و پرهیز از گناه ( ترک گناه، آسان تر از توبه ) 🔹توبه، مقامی بین یقظه و إنابه 🔹مراتب توبه، مبتنی بر مراتب معرفت ( معنای تشکیکی توبه ) 🔹مراقبت دقیق و ریزبینانه ی اهل تقوا، بر رفتار خویش 🔹مزیّت توبه ( توبه، موجب قرار گرفتن در مسیر ) 🔹توضیح توبه ی نصوح ♦️سیاسی 🔻تغییر ملاک های ارزش گذاری، در اوائل انقلاب، بواسطه ی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و توبه ی مردم از طاغوت 🔻بازگشت ملاک های ارزش گذاری به ملاک های طاغوتی، بعد از اتمام دهه شصت. 🔹ملاک هایی برای شناخت توبه حقیقی و تائب حقیقی .
هدایت شده از بیّنات مدیا
99.9.18.mp3
10.65M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حامد وفسی 🗓جلسه هفتاد و پنجم ( ۹۹.۹.۱۸ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 ✅ https://m.aparat.com/v/F51Il 🆔 @bayyenat_media