فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
☄#نشر_حداکثری
🛑 نطق کوبنده حضرت آیت الله وفسی در پی خلع لباس شدن محمد علی زم:
✅تنها کار خوبِ منافقین در کل عمرشان، همین است...!
╔═.🍃🕊.══♥️═╗
@bayyenat110
╚═♥️══.🍃🕊.═╝
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۳
جناب علامه مجلسی -ره- به روش اهل حدیث و اخباری ها در کتاب شریف بحارالانوار، درباره این اخبار و رفع تعارض، توجیهی را فرموده و در آخر از حلّ آن اظهار عجز می نمایند:
و بالجمله فهذه المسالة مما قد تحیّر فیه العقول و ارتاب به الفحول والکف عن الخوض فیها اسلم ولا نری فیها شیئاً احسن من ان یقال: «الله اعلم».
ترجمه: جناب علامه مجلسی می فرمایند:
حاصل مطلب: این مسئله از آن چیزهایی است که عقول در آن متحیر و بزرگان دو دل شده اند و خودداری از ورود در این امور بهتر است و ما در این مسئله چیزی بهتر از گفتن: «الله اعلم» خدا داناتر است ندیدیم.
روشن است که روش های اهل حدیث و اخباری ها، قادر به پاسخگویی به این گونه شبهات و مسائل کلامی نیست؛ زیرا برای حل شبهات هم متّکی به روایت هستند در حالیکه بسیاری از سوالات و شبهات امروز از اهل بیت -علیهم السلام- سوال نشده و روایتی در این زمینه وجود ندارد؛ به همین سبب ما به روش حکمت متعالیه و علم کلامی که متکی بر آن باشد تحقیق و پاسخ را جویا می شویم.
در اینجا دو نکته را متذکر می شویم:
نکته اول: مذهب اهل بیت -علیهم السلام- بر پایه مبادی و مبانی مبرهن و مستدل است که در حکمت متعالیه و حکمای معاصرِ پیرو آن مفصلاً تدوین شده است.
نکته دوم: در روایت طولانی در کافی شریف درباره ارزش و حجیت عقل و وحی چنین آمده است:
(...یا هشام ان لله حجتین حجة ظاهره و حجة باطنة فاما الظاهرة فالرسول و الانبیاء و الائمة و اما الباطنة فالعقول...)
بنابر این روش، دست آورد های عقل قطعی هرگز با نصوص قرانی و مفاد قطعی روایی معارضه نمیکند؛ زیرا هر دو حجت حضرت حق متعال می باشد.
در بخش اول، احادیث و روایات را بررسی می نماییم و در بخش دوم، چارچوب و اصول تحقیق را بیان کرده به صورت ریشه ای شبهات را پاسخ می دهیم. در بخش سوم، روایات فقهی را بررسی میکنیم و در پایان به صورت خلاصه نتیجه تحقیق ارائه می شود.
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┊ ┊ ┊ ┊
┊ ┊ ┊ 🌹
┊ ┊ 🌹
┊ 🌹
🌹
🎞|#فاطمیه
🕊ظهور مقام فرقانیّت حضرت فاطمه زهراء -سلام الله علیها-
🌷حضرت آیت الله وفسی
╭━━🍃❀🦋❀🍃━━╮
@bayyenat110
╰━━🍃❀🦋❀🍃━━╯
1400.9.23.mp3
3.33M
╭━━⊰•❀❀•⊱━━╮
🦋فاطمیه🦋
╰━━⊰•❀❀•⊱━━╯
🔉/ #ویژه
🏴 سخنرانی حضرت آیت الله وفسی با موضوع:
📌راز پیدایش دو جریان "مدرسه اهل بیت" -علیهم السلام- و "مدرسه سقیفه"
⚠️رخنه #نفاق_اکبر، در میان صحابه نبی گرامی اسلام -ص-
📆 ۱۴۰۰.۹.۲۳ - فاطمیه اول
🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃
#سخنرانی
╔═.🍃🕊.══🖤═╗
@bayyenat110
╚═🖤══.🍃🕊.═╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
╭━━⊰•❀❀•⊱━━╮
عفاف و حجاب
╰━━⊰•❀❀•⊱━━╯
❌ وخامت اوضاع حجاب در این روزها، #کشف_حجاب رضاخانی را روسفید کرد❗️
⚠️حلال شدن گناه کبیره ی "تبرّج" در صداوسیما
🌹استاد آیت الله وفسی
#فاطمیه
#ورزش_بانوان
📆 عاشوراء ۱۴۴۳
╔═.🍃🕊.══🖤═╗
@bayyenat110
╚═🖤══.🍃🕊.═╝
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۴
احادیث و روایات در این مساله را به چند دسته تقسیم میکنیم. بنابراین به غیر از احادیث فقهی - که در آخر آن را بررسی میکنیم - این روایات چند بخش است:
۱. احادیثی که فضیلت شیعیان و محبان اهل بیت -علیهم السلام- را به نعمت طیب الولادة مژده میدهد و یا بیان میکنند که از برخی گناهان و عیب ها به دور هستند.
۲. روایاتی می فرماید بهشت طاهر است و فقط اختصاص به حلال زاده ها دارد.
۳. طرح شبهه بدون پاسخ امام.
۴. مقصود و مراد امامان از عنوان «ولد الزنا» افراد خاصی بوده است.
۵. یکسان شمردن ولد الزنا با منافقان و مشرکان و صاحبان گناهان کبیره و شرکت شیطان در اموال و اولاد.
۶. ولد الزنا مانند سایر افراد است.
۷.روایاتی که علایم ولد الزنا را بیان میکند.
بخش اول
بررسی روایات
۱. احادیث درباره ی نعمت #طیب_الولادة برای محبان اهل بیت -علیهم السلام- :
در عدالت، مبنا این است که اگر مُعطِی بر اساس حکمت خود به برخی از افراد نعمت و کمال بیشتری عنایت کند این اعطاء، مخلّ به عدالت نیست و می گویند: در بخشش، عدل و ظلم معنا ندارد و از طرفی نظام احسن بر پایه تفاوت است و در تفاوت ظلم نیست، بلکه در تبعیض ظلم مطرح می باشد.
مثال مطلب اول: ماننده فروشندهای که به تعدادی از مشتریان کالایی را ارزان تر یا مجانی اعطاء کند.
مثال مطلب دوم: مانند مهندسی که می خواهد خودرو بسازد، نمیتواند همه قطعات را به صورت مثلا فرمان بسازد یا بنّایی که بخواهد مسجدی بسازد، نمی تواند همه ساختمان را به صورت محراب بسازد.
خداوند متعال عالم هستی را بر اساس نظام احسن آفریده است و هیچ ذاتی از خودش، در برابر خدای هستی بخش، چیزی ندارد و همه ی موجودات در هستی و بقاء و کمالات، مستفیضِ صِرف هستند. پس هیچ ذاتی بر خداوند حقی ندارد و همه صرفاً مرهون (لطف) کریم مطلق اند. پس در اعطاءِ نعمت، حقّی نیست و همه لطف است. اما در سوال از نعمت، عدالت مطرح است و هر کس از نعمت بیشتر برخوردار است، مسولیتش بیشتر است. عکس آن هم صحیح است (یعنی نعمت کمتر مسولیت کمتر).
حضرت کریم، نعمت #طیب_الولادة را به اولیاء خود، شیعیان و محبان اهل بیت -علیهم السلام- عنایت فرموده است.
در زیارت وارث آمده است:
...يَا مَوْلاَيَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ أَشْهَدُ أَنَّكَ كُنْتَ نُوراً فِي الأَْصْلاَبِ الشَّامِخَهِ وَ الأَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَهِ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجَاهِلِيَّهُ بِأَنْجَاسِهَا وَ لَمْ تُلْبِسْكَ مِنْ مُدْلَهِمَّاتِ ثِيَابِهَا...
و درباره حضرت مریم -سلام الله علیها- قرآن می فرماید:
وَأُمُّهُ صِدِّيقَة(75-مائده)
وَإِذْ قَالَتِ الْمَلَائِكَةُ يَا مَرْيَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفَاكِ وَطَهَّرَكِ وَاصْطَفَاكِ عَلَىٰ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ
(آل عمران-42)
وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَنَفَخْنَا فِيهِ مِن رُّوحِنَا...
(12-تحریم66)
درباره ی نعمت طیب الولادة به ذکر یک روایت اکتفاء مینماییم و روایات در این زمینه بسیار زیاد و در حد تواتر است.
قال رسول الله - صل الله علیه و آله و سلم - : من احبنا اهل البیت فلیحمدلله علی اول النعم، قیل و ما اول النعم؟ قال -ص-: #طیب_الولادة و لا یحبنا علی من طابت ولادته.⁴
۲.روایاتی که اینچنین می فرمایند: بهشت طاهر است و فقط اختصاص به حلال زاده ها دارد:
قال ابو جعفر -علیه السلام- : من طهرت ولادته دخل الجنه.⁵
قال ابو عبدالله -علیه السلام- : خلق الله الجنة طاهرة مطهرة لا یدخلها الا من طابت ولادته.⁶
(توجیه این روایت را در مطلب پنجم عرض خواهیم کرد.)
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍃☘🍃☘🎍☘🍃☘🍃
📽|#پیشنهاد_دانلود
🗯منظور از جاهلیّت در لسان قرآن و روایات
⚖بحثی پیرامون عصر جاهلیّت ایران و روم
💚حضرت آیت الله وفسی
╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۵
۳. روایاتی که فقط شبهه و مشکل را مطرح کرده است:
برخی از روایات، فقط بیان شبهه است و طوری مسئله مطرح شده که خداوند، ولدالزنا را بدون هیچ گناهی مجازات می کند! صرف نظر از ضعف سند این گونه روایات، فقط میتوان گفت که اگر بر فرض از ناحیه معصوم صادر شده باشد، خواسته اند شبهه را بیان نمایند و در مقام پاسخ به آن نبوده اند.
بحار به نقل از علل الشرایع آورده است:
ولدالزنا میگوید: ای پروردگار من! گناه من چیست؟ و برای من در خلقتم چه نقشی بوده؟
[یعنی من در حرام زاده بودن، گناهی و نقشی نداشته ام]
پس ندا کننده ای ندا میکند: تو بدترین فرد از میان سه نفر هستی!
پدر و مادرت مرتکب گناهی شدند، پس تو بر آنها برگشت داده شدی و تو پلیدی و هرگز به بهشت وارد نمیشوند مگر [افراد] پاک و طاهر⁷ [در این روایت، ندا از طرف خداوند نیست.]
در روایت دیگری چنین آمده است:
اگر یک نفر از ولدالزنا نجات پیدا کرده بود، سائح بنی اسرائیل هم نجات پیدا کرده بود. او عابدی بود، پس به او گفته شد که قطعا ولدالزنا هرگز پاک نمیشود و خداوند از او هیچ عملی را نمیپذیرد. پس وی از قوم خود بیرون رفت و میان کوه ها میگشت و میگفت: گناه من چیست؟⁸
بیان:
اینگونه روایات، فقط ممکن است به عنوان طرح مسئله از ناحیه معصوم صادر شده باشد و آنچه در متن آنها مشاهده میشود، این است که از ناحیه خداوند یا اولیاء الهی، مطلبی نقل نشده است، بلکه به صورت فعل مجهول آمده و نشان میدهد که افرادی این مطلب غلط را به آنها گفته اند. در غیر اینصورت این دست روایات مجعول میباشد؛ زیرا با عقل، و روایات دیگر معارض اند.
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
استاد آیت الله وفسی ۱۴۳.mp3
6.27M
🌸🌸🌸
🌸🌸
🌸
🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر
●━━━━━━──────
⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻
🌹حضرت استاد وفسی
📆 جلسه صد و چهل و سوم
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌷🎍🌷🍃•✾••┈
📽|ببینید:
💝 اهل تقوا، کریمان راستین
💞دوستداران حقیقی مردم و بشریّت چه کسانی هستند؟!
🌹حضرت آیت الله وفسی
╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۶
۴. مقصود و مراد امامان از عنوان «ولدالزنا» افراد خاصی بوده اند:
تعدادی حدیث داریم که نقش بسیار کلیدی در فهم احادیث دیگر دارند؛ زیرا نشان میدهند که مقصود آنها، عنوان کلی نبوده، بلکه ائمه -علیهم السلام- به سبب وحدت جامعه اسلامی، تقیه میکردند و با وصف کلی، افراد و اشخاص مورد نظرشان را معرفی کرده و صفات آنها را بیان می فرمودند.
الف- ... و قالوا یا صالح ائتنا بآیة ان کنت من الصادقین فجاءهم بناقة فعقروها کان الذی عقرها ازرق احمر ولدالزنا.⁹
واضح است که حضرت امام -علیه السلام- خصوصیات قاتل ناقه صالح را بیان می فرمایند که فردی: دارای چشم آبی یا کبود و سرخ پوست و حرام زاده بوده است و معنای آن هرگز این نیست که هر چشم آبی یا هر سرخ پوستی، دشمن پیامبران بوده است و ذکر ولدالزنا هم در همین ردیف می باشد.
ب- در روایت دیگری هم به وجه روشن تری، به صورت منصوص می فرمایند که عنوان ولدالزنا به شکل عام آن مطرح نیست، پس از آن که قول ابلیس را ذکر میکنند:
...وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ | اسراء - ۶۶
حضرت رسول اکرم -صل الله علیه وآله وسلم- فرمودند :
... [ابلیس] راست گفت. ای علی. تو را دشمنی نمیکند از قریش، مگر سفاحی (کسی که زنا کار است) و از انصار، مگر یهودی و از عرب، مگر دعی ¹⁰ و از سایر مردم، مگر شقی و از زنان، مگر سلقلقیه¹¹ و آن زنی است که از مجرای پشتش، حائض می شود. سپس سر خود را بلند کردند و فرمودند: ای گروه انصار، اولاد خودتان را بر محبت علی -ع- عرضه کنید. جابر بن عبدالله گفت: پس ما اولاد خود را بر حب علی -ع- عرضه می کردیم، پس هر کس علی -ع- را دوست میداشت، میفهمیدیم که از اولاد ماست و هر کس علی -ع- را دشمن می داشت او را نفی می کردیم.¹²
این روایت نشان میدهد که مقصود حضرت -صل الله علیه و آله و سلم- اشخاص و افراد معلوم الحالی بوده اند که آن ها را، به صفاتشان مشخص فرموده اند اما درباره ی سایر مردم میفرمایند که افراد «شقی» دشمن حضرت علی -ع- و اهل بیت -علیهم السلام- هستند. و آنچه در آخر روایت آمده است، برداشت جابر است و احتمال دارد معنای فرمایش حضرت -ص- چیز دیگری باشد که حالا موضوع بحث ما نیست.
از این دو روایت، به خوبی استفاده می شود که قانون کلی این نیست که هرکس ولدالزنا باشد الزاماً دشمن اهل بیت -ع- است، بلکه این قانون حاصل می گردد که هر کس شقی باشد، دشمن اهل بیت -ع- است و این مطلب با برهان عقلی و نقلی قطعی، تایید شده است؛ زیرا در فطرت هر انسانی عشق به کمال مطلق است و هنگامی که با مصادیق اتمّ آن یعنی اهل بیت -ع- و انبیاء عظام -ع- مواجه می شود با عشق به آنها می تواند راه کمال و سعادت را طی کند، و هر کسی با آنها دشمنی بورزد، از راه حق منحرف شده به وادی شقاوت سقوط خواهد کرد.
ج- در روایت دیگری از حضرت امام باقر -علیه السلام- نقل شده است: فقط از عرب و عجم ما را دوست میدارند، آن کسانی که خانواده دار و صاحب شرف هستند و هر مولودی که صحیح است.
و فقط از عرب و عجم با ما دشمنی میکنند، هر آن کسی که مدنّس (زشت خو) و مطرد (رانده شده - دور از حق - منحرف) باشد.¹³
این روایت هم میرساند که دوستی و دشمنی با اهل بیت -علیهم السلام- که مظهر صفات جمال و جلال حضرت حق هستند، بر پایه فطرت و اصالت خانوادگی است و افراد فاسد الاخلاق با ایشان دشمنی می کنند.
اما درباره ی شرکت شیطان در تولد افراد، به نحوی که دایره ی شمول ولدالزنا را، به امری ماوراء طبیعی و غیر از ازدواج رسمی و قانونی در مسلمانان و غیر مسلمانان نسبت میدهد، در بخش بعد توضیح داده خواهد شد.
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👥گفتگویی با اهل تسنّن، بر سر مدّعیان خلافت رسول الله
🔍 اشکالی جالب به قانون اساسی مشروطه
💐حضرت آیت الله وفسی
╭━━🍃❀🔹❀🍃━━╮
@bayyenat110
╰━━🍃❀🔹❀🍃━━╯
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۷
۵- یکسان شمردن ولدالزنا با منافقان و مشرکان:
حضرت رسول اکرم -صل الله علیه و آله و سلم- فرمودند: هر کس عترت مرا دوست ندارد، پس او یکی از گروه های سه گانه است: یا منافق است، یا از زن زناکار است یا مادرش در غیر ایام طهر به او حامله شده است.¹⁴
همچنین فرمودند:
تو [حضرت علی] را دوست نمی دارد مگر طاهرالولاده و تو را دشمن نمی دارد مگر خبیث الولاده.¹⁵
روایاتی که درباره ی ولدالزنا و شرکت شیطان در اولاد آمده است (آیه ۶۶ سوره اسراء) نشان میدهد مقصود از ولدالزنا، کسانی هستند که شیطان در وجودشان از زمان انعقاد نطفه شرکت داشته است. اگر چه مطابق قانون اسلام یا قانون قبیله ای و دین خودشان ازدواج رسمی انجام گرفته است و از نظر فقهی، حلال زاده محسوب می گردند.
در روایتی دیگر آمده است:
راوی گفت: مردی به محضر حضرت علی -علیه السلام- آمد و گفت: خدا مرا فدای تو قرار دهد، قطعا من، شما اهل بیت را دوست می دارم... تا آنجا که حضرت وی را تکذیب نمودند و فرمودند: مخنث (ملوط) و دیوث و ولدالزنا و ولدحیض، محب ما نیستند و بعدها این مردِ مدعی دوستی با حضرت امیرالمومنین -ع- در صفین به همراهی لشگر معاویه کشته شد.¹⁶
از این جمله، روایاتی هستند که می فرماید بهشت، مخصوص پاکان است، که در روایات قبلی متذکر شدیم.
قال: قال لی ابوعبدالله -علیه السلام-: ان الله - عزوجل - خلق الجنة طاهرة مطهرة فلا یدخلها الا من طابت ولادته
و قال ابو عبدالله -علیه السلام-: طوبی لمن کانت امه عفیفة.¹⁷
برای فهم درست اینگونه روایات که وسعت آن فراتر از ازدواج های شرعی و رسمی است و درباره ی تصرف شیطان و شرط ورود در بهشتِ قیامتی سخن میگویند، روایات جالبی داریم که می فرماید:
... انه سمع علی بن الحسین -علیه السلام- یقول: لایدخل الجنة الا خلص من آدم.¹⁸
قال ابو جعفر -علیه السلام-: من طهرت ولادته دخل الجنة.¹⁹
عن ابی عبدالله -علیه السلام- قال: خلق الله الجنة طاهرة مطهرة لا یدخلها الا من طابت ولادته.
یا در بخشی از روایت حضرت رسول اکرم -صل الله علیه و آله و سلم- آمده است:
...ولا یوالیک الا مومن و لا یعادیک الا کافر.²⁰
اگر به این روایات توجه نماییم، موضوع درباره عالم قیامت است و آن عالم، عالم حقیقت است نه عوالم ظاهری و اعتبارات دنیوی؛ به همین سبب مراد از طیب الولادة، تولد پاک در عالم قیامت است، یعنی خالص بودن وجود آنها از شرکت شیطان و خالص بودن جنس آدم و یا همان مومن حقیقی است و مراد از ولدالزنا یا شرکت شیطان، تولد در عالم قیامت بصورت تولدی ناپاک و خباثت بار است، که مشرک، منافق، مخنث، دیوث، کافر و...است. در نتیجه هر کس در راه محبت اهل بیت -علیهم السلام- که مظهر جمال و جلال حق هستند، باشد، بهشتی است و طاهر مطهر در قیامت متولد میشوند و هرکس نسبت به آن ها دشمن باشد، راه دشمنی با حق را انتخاب کرده است که مصداق عناوین منافق، مشرک و کافر و... میباشد. پس در برزخ و قیامت، ناپاک متولد می شود.
اما اگر کسی از این روایت این گونه برداشت ظاهری کند که هر ولدالزنا - که دایره شمولش خیلی از حلال زاده ها، از مسلمانان و غیر مسلمانان، را هم در بر میگیرد - جهنمی و دشمن اهل بیت است این برداشت با عقل و نقل و عقاید متکلمان شیعه معارض است، خصوصاً باید توجه داشت که منافق و مشرک و ناصبی و صاحبان گناهان کبیره، همگی پس از توبه، نجات می یابند اما ولدالزنا امکان توبه ندارد. پس عدم دخول این افراد در قیامت به بهشت، به سبب خباثت باطنی آنهاست و معنای شرکت شیطان هم حتی در حلال زاده ها به همین معنا باز می گردد و اگر نه، چگونه می توان این تناقض را پاسخ گفت که بر اساس روایات، حلال زاده قطعاً به بهشت میرود و در عین حال اگر شیطان در نطفه همین شخص حلال زاده شرکت کرده باشد، حرام زاده می شود و نمیتواند به بهشت رود؟!
اما درباره توجیه جناب علامه مجلسی -ره- در بحارالانوار، برای جمع میان اخباری که بهشت را مخصوص حلال زاده می داند و روایاتی که میفرماید حرام زاده اگر ایمان و عمل صالح داشته باشد، پاداش داده میشود، در بخش بعدی توضیح خواهیم داد.
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌷🎍🌷🍃•✾••┈
📽|ببینید:
🔥قاتلین پنهانِ امام حسین -ع-‼️
⚠️برخی از اعمال ما، زمینه ساز جنایات بزرگ عالم
🌹حضرت آیت الله وفسی
#فاطمیه
╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
🛑🛑🛑🛑🛑🛑
☄#نشر_حداکثری
⚠️باطلاق فحشاء و منکر
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین والصلاة والسلام علی سیدنا محمد و آله الطیبین الطاهرین المعصومین سیما بقیة الله فی الأرضین
حضرت امام خامنه ای - مد ظله العالی - :
" سیاست امروز [ استکبار جهانی ] سیاست اندلسی کردن ایران است."
حرکت خبیث و منحوس اندلسی کردن ایران اسلامی در دوران قاجار به وسیله " طاهره قرة العین " ( معصومه صالحی ) از بزرگان دین بهائیت با کشف حجاب ( ۱۲۶۴ ه.ق. ) آشکار گشت، وی پس از یک مباحثه علمی ساختگی بر خصم خود ( محمدعلی بار فروشی ) غالب شد و عقیده بهائیان را مبنی بر اینکه: " احکام و شریعت اسلام ملغی شده است " مطرح کرد. پرچم فساد و فحشایی را که او بلند کرد دگر باره به واسطه " اشرف پهلوی " در دوره ستم شاهی برافراشته شد. امروزه در خارج کشور " مسی علینژاد آمریکایی " با افتخار از زنا زاده بودن فرزندش، همچنان پرچمدار جنبش فحشا و منکر است.
هم اکنون پس از یکصد و هشتاد سال با نشیب و فراز ها، شیطان بزرگ و اذنابش برای نابود کردن غیرت دینی جوانان و اشاعه بی عفتی با تحریف اسلام ناب به وطن پرستی و ملی گرایی یا به واسطه برخی علمای دینی و اساتید دانشگاهی با القاء شبهات و نظریه تعطیلی احکام قضایی، اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و یا با قدرت رسانه و پول بیت المال، امر به منکر و نهی از معروف مینمایند. متاسفانه آن چه در واقع الآن مشاهده میکنیم تحقق تدریجی سبک زندگی آمریکایی است.
به هرصورت برای مبارزه با این پرچمداران فحشاء و منکر نباید فقط توجه خود را معطوف به زنان خیابانی کنيم که هر روزه درحال شکستن مرزهای عفت و حیا هستند و در این میدان خالی از شیرانی چون " بهشتی " جولان میدهند، خطر بزرگتر، پرچمداران داخلی این جنبشِ روسپی هاست که یا اصلا دیده نمیشوند یا در قالب و لباس زنان محجبه یا معممین و... فعالیت میکنند و اسلام بدلی را بجای اسلام علوی عرضه مینمایند.
رهبر معظم انقلاب امام خامنهای در سال ۱۳۸۱ فرمودند:
" ...عده ایی وقتی در خیابان نگاه می کنند و زنانی را می بینند که حجابشان قدری ناجور است دلشان خون میشود، بله کار بدی است اما کار بد اصلی این نیست، کار بد اصلی آن است که شما در کوچه و خیابان نمی بینید...صدای فرو ریختن ایمان و اعتقاد ناشی از تهاجم پنهانی و زیر زیرکی دشمن - اگر شما ملت و عناصر فرهنگی بیدار نباشید - خدای نخواسته، آن وقتی در میآید که قابل علاج نیست..."
حضرت امام خمینی - ره - در نامه به شاه ( ۱۳۴۱.۷.۱۷ در مصوبه انجمن های ایالتی و همچنین انقلاب سفید شاه ) با نگاه عمیق و خردمندانه خود، عملاً نشان دادند که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نمیتواند با شعارهای بشر دوستانه، فریبنده و زیبا مثل حق رای به زنان - که قطعا فی نفسه، حق و امری مطلوب است - ايشان را فریب دهد. هرگز آن بزرگ مرد فرزانه در زمین دشمن حرکت نکرد و این بصیرت دینی، سیاسی و اقدام شجاعانه و بهنگام، باید برای همه رهبران و سردمداران، مشعل هدایت باشد تا خدای ناکرده مانند آن #مغروق با سیاست های نابخردانه و غیر اسلامی مثل " فرزند کمتر زندگی بهتر " جمعیت مسلمین و قدرت آنان را کاهش ندهیم، یا اسم ساده زیستی را زهد فروشی نگذاریم و یا به اسم رفاه عمومی و عدالت، برای برخی آقازاده ها و نور چشمی ها، اشرافیت نسازیم.
یا مانند آن فریب خورده ی مدهوش فرهنگ غرب نباشیم تا با شعار قرائت های مختلف از اسلام، اسلام را از ریشه بر کنیم. چه بسا که فردی با شعار تکریم مردم و تعجیل فرج، آب در آسياب دشمنان آن حضرت بریزد و شاید شخص دیگری با شعار زیبای صلح امام حسن - ع - به امام جامعه خیانت نماید و سنگرهای پیروزی را به آسانی به دشمنان تسلیم کند.
خصم نامرئی در جنگ فرهنگی بسیار زیرکانه عمل میکند یعنی زهر را در جام عسل به مالک اشتر میدهند. همیشه شعارهای زیبای عدالتخواهی، آزادی، مبارزه با ظلم و فساد هر انسانی را جذب میکند، اما خردمندان تسلیم جوسازی و تبلیغات نمی گردند همیشه عاقل، عاقبت اندیش است. به قول مولانا: " مرد آخربين مبارک بنده ایست "
زنانی به ظاهر محجبه و حتی وابسته به بیوت صاحبان قدرت، چند صباحی در اریکه قدرت قرار گرفتند و به عنوان احقاق حقوق زنان، با شعار ناشایسته ایی، هماهنگ با رسانه هاي غربی اعلان کردند:
" دغدغه زنان ایران، ورود به ورزشگاه است "
آری ورزش و سلامتی و استفاده از امکانات، حق همه ی افراد جامعه از زن و مرد است. اما فرو رفتن در باطلاق نسخه های سازمان های بین المللی تکرار همان فریب نسخه جان. اف. کندی در انقلاب سفید شاه - پذیرش شرایط بانک جهانی به وسیله آموزگار در زمان رفسنجانی - پذیرش عملی سند ۲۰۳۰ و ساده لوحی یا خیانت در برجام نافرجام است.
🔘ادامه در پست بعدی...
🆔 @bayyenat110
🛑🛑🛑🛑🛑🛑
📝 ۲
اعتماد به نهادهای جهانی، قبول قوانین آنها، طلب رضایت و پیروی از هوای نفس کفار - در صورتی که بسیاری از مبانی آنان ضدیت با اسلام ناب است - در حقيقت یک خطای راهبردی است.
واضح است که هرگز مؤمنان حقیقی در دام زیبای شیطان نمیافتند.
این شعارهای " احقاق حقوق زنان " حرف تازهای نیست، مسئولان باید که عاقل باشند و از گذشته درس بگیرند.
آنچه امروزه در مقام عمل مشهود میباشد این واقعیتِ تلخ است که برخی ورزش های زنان به لحاظ لباس، محل ورزش، شرکت در مسابقات و... همراه با تبرج، اختلاط با نامحرم، فساد و...است.
دغدغه اصلی دولت باید بر هدایت و تربیت اسلامی ملت خصوصاً نوجوانان و جوانان، مساله اشتغال و مسکن جوانان، امکان ازدواج آسان و دهها مساله حیاتی دیگر باشد اما اینکه کورکورانه از فرامین مکتب فمینیسم اطاعت نموده و احکام الهی را فراموش کرده یا توجیه کنیم قطعا گامی در راستای تحقق اندلسی کردن ایران اسلامی است. فرستادن چند زن به مسابقات ورزشی خارج کشور با هزینه های گزاف یا شرکت زنان در محیط استادیوم های مردان - که در برخی موارد برای آقایان هم مناسب نیست تا چه رسد به خانمها - صرفاً کاری نمایشی برای فریب مردم است و در شان رهبران نظام اسلامی نبوده و #لکه_ننگ آن در تاریخ ثبت شده و از اذهان مؤمنان زدوده نمیگردد.
باری مبنای امامین انقلاب حفظ کیان خانواده، عفاف، الزام به حجاب، عدم تبرج و اجتناب جدی از فساد حتی احتمال و شبهه فساد میباشد و این مطلب ضرورتاً اصل اساسی در تصمیم سازی و تصمیم گیری هاست.
قدم برداشتن در همان راههای غلط دولتهای قبلی، مستلزم همان صدمات به اسلام عزیز و ملت گرامی است و همان ننگ و #روسیاهی در دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت. بعلاوه تاریخ نشان میدهد بدست آوردن رضایت سازمان های بین المللی نقطه ضعف جدی و بزرگ مسؤلان ج.ا.ا. بوده، و هرگاه مسئولان از آنها پیروی کردند #ذلت و سرافکندگی در پی داشته و آنگاه که خالصانه به دنبال رضایت حضرت حق متعال و تبعیت از تعالیم نجات بخش اسلام ناب بودند، پیروزی و برکت نصیب ملت شده است.
امید است ان شاءالله دولت مردان و عزیزان ملت، تقوا پیشه کرده و با غیرت دینی به دستورات اسلام علوی عمل نمایند تا همگان از ثمرات نورانی و پر برکت آن مستفیض گردیم و واقعاً اسلام و اهل اسلام عزیز و نفاق و اهل آن ذلیل گردد والسلام.
یاعلی
حامد وفسی
📆 ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
☄#نشر_حداکثری
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉بشنوید | #قرائت_بیانیه
⛔️باطلاق فحشاء و منکر
⚠️هشدار های ناصحانه حضرت آیت الله وفسی به مسئولین ج.ا.ا
📣#نشر_حداکثری
╭━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╯
🌹سالروز رحلت عالم ربّانی، خار چشم منافقین داخلی و خارجی، عارف نزیه، آزاده انقلابی، حضرت علامه مصباح یزدی -ره- را خدمت حضرت بقیةالله -ارواحنا فداه- تسلیت عرض میکنیم.🌹
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈••✾•🍃🌷🎍🌷🍃•✾••┈
💓علّامه مصباح یزدی، بزرگترین سردار سپاه اسلام در جمهوری اسلامی
❣چرایی افضلیّت علماءِ ربّانی بر شهداء
💔مظلومیّت شدید علّامه مصباح در ج.ا.ا
💗حضرت آیت الله وفسی
#فاطمیه
╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮
@bayyenat110
╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓❓#پرسش
🤝قرآن و بیان اهمّیّتِ حفظِ وحدتِ امّت اسلام
✂️چرایی حرمت ایجاد #تفرقه در دنیای اسلام، به بهانه عزاداری اهل بیت -علیهم السلام-
💐حضرت آیت الله وفسی
┏━✨🌹✨🌸✨━┓
🌸 @bayyenat110 🌸
┗━✨🌸✨🌹✨━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞|ببینید:
🌹مصباحِ عزیز، مطهّری دوران
اگر خدای متعال به نسل کنونی ما این توفیق را نداد که از شخصیتهایی مثل مرحوم #علّامه_طباطبایی، یا مرحوم شهید مطهّری استفاده کند، بحمداللَّه این شخصیت عزیز و عظیم، خلاءِ آن عزیزان را در زمان ما پر میکنند.
💐#امام_خامنه_ای
🗓 سالگرد درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیتالله مصباح یزدی
💻 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️فوق #جنجالی
❌ شیطنت برخی مسئولین در تحریف شهید حاج قاسم سلیمانی
❓مکتب سلیمانی، مخالف با نهی از منکر؟!!
🌹استاد آیت الله وفسی
☄#نشر_حداکثری
╔═.🍃🕊.══♥️═╗
@bayyenat110
╚═♥️══.🍃🕊.═╝
بیّنات
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸 📖 ۷ ۵- یکسان شمردن ولدالزنا با منافقان و مشرکان: حضرت رسول اکرم -صل الله علیه و آله و سلم
🌸🌷🌸🌷🌸🌷🌸
📖 ۸
۶- ولدالزنا مانند سایر افراد است:
به روایت صحیحی از کافی شریف که مطابق عقاید مشهور متکلمان شیعه است توجه فرمایید:
قال ابوعبدالله -علیه السلام-: ان ولدالزنا یستعمل ان عمل خیرا جزی به و ان عمل شرا جزی به.
در ذیل این روایت علامه مجلسی -ره- در بحار میفرمایند:
این خبر موافق قول مشهور میان امامیه است که ولدالزنا مانند سایر مردم، مکلف به اصول دین و فروع آن میباشد و احکام مسلمانان -اگر اظهار اسلام کند- ، بر او جاری است و بر طاعات پاداش میگیرد و بر معاصی عقوبت می شود.
جنابان شیخ صدوق و سید مرتضی و ابن ادریس – رحمهم الله – قائل شده اند که اگر اظهار اسلام نکنند «کافر» است و این قول، مخالف اصول اهل عدل [شیعه و معتزلیان از اهل سنت] است؛ زیرا هنگامی که به اختیارش کاری نکرده، استحقاق عقاب را ندارد. پس عذابش، جور و ظلم است و خداوند به بندگانش ظلم نمیکند وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّامٍ لِّلْعَبِيدِ
در ادامه میفرمایند که می توان این اخبار درباره ولدالزنا را، چنین توجیه کرد که با قانون عدالت، موافق باشد به این که گفته شود: ولدالزنا به بهشت نمیرود، لکن فقط در صورتی عقوبت می شود که آن چه استحقاق آن را داشته باشد از او آشکار گردد. پس به انجام طاعت و عدم ارتکاب آنچه حبط اطاعت میکند، در صدر جهنم پاداش داده می شود و الزامی بر خداوند نیست که حتما پاداش همه ی مردم، در بهشت باشد و بنابر اینتوجیه، میان روایت عبدالله بن عجلان با روایت ابی یعفور، منافات از بین میرود؛ زیرا در این روایت، تصریح نشده است که پاداش حتماً در بهشت خواهد بود [ بلکه فرموده که به ایشان پاداش داده میشود ]
اما عمومات [ آیات قرآن ] که دلالت میکند که هر کس ایمان به خداوند بیاورد و عمل صالح انجام دهد، خداوند او را به بهشت می برد، امکان دارد به واسطه این اخبار تخصیص زده شود.
خلاصه، این مسئله از آن چیزهایی است که قطعاً عقول در آن متحیرند و بزرگان دو دل گشته اند و خودداری از ورود در این امور بهتر است و ما در این مسئله، چیزی بهتر از گفتن: «الله اعلم» ندیدیم. پایان سخن علامه مجلسی در بحارالانوار.²¹
🔻نقد پاسخ جناب علامه مجلسی -ره- :
فرمایش ایشان ناظر به این است که ولدالزنا بر اساس جمع میان روایت [ ابن ابی یعفور ²² ، که مانند سایر مردم مکلف بوده و ثواب و عقاب می بیند، با خبر عبدالله بن مجلان ²³ که میگوید ولدالزنا به بهشت نمیرود، اما اگر مومن و صالح باشد، در بالای جهنم خانه ای برای او ساخته میشود و از سوزش آتش جهنم، حفظ شده و در آن جا روزی داده می شود ] می باشد و فقط جواب شبهه شماره (4) است و در واقع فقط میان دو روایت جمع اخبار انجام شده است.
اشکال اول بر این روش اهل حدیث، این است که اگر در پاسخ روایت مناسب نداشته باشیم، قادر به جواب گویی شبهات نخواهیم بود.
اشکال دوم این است که با وجود یک روایت، نمیتوان این همه عمومات آیات قرآنی را تخصیص زد؛ اگرچه عبارت جناب علامه به صورت یک احتمال مطرح شده است و می فرمایند:«... یمکن مخصصه بتلک الاخبار »
زیرا پدر و مادر زناکار و حتی مشرکان، در حالی که شرک، اکبر کبائر است، با توبه به بهشت می روند، چگونه است که ولدالزنا که هیچ مسئولیتی در این عمل ندارد به بهشت نمی رود؟!
پس بهتر است به دنبال دلیلی بهتر باشیم، اگر چه میتوان گفت که وضعیت ولدالزنا، یک کمبود و نقصی است مانند جاهل قاصر و یا معلول ذهنی، که از جهت نقصش، امکان ورود به بهشت را ندارد حتی اگر ایمان و عمل صالح داشته باشد. اگرچه این وجه #مستبعد است.
🔘 ادامه دارد...
📋 مقاله #طیب_الولادة (مقام و منزلت شیعیان و مخالفین تشیع و پاسخگویی به شبهات مربوط به عدالت الهی)
🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران
🆔 @bayyenat110
🏴🔥🏴🔥🏴🔥🏴
📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
۱. ابوبکر بن ابی شیبه (۱۵۹- ۲۳۵) مؤلف کتاب «المصنّف» به سند صحیح:
هنگامی که مردم با ابی بکر بیعت کردند، علی و زبیر در خانه فاطمه به گفتگو و مشاوره میپرداختند و این مطلب به عمر بن خطاب رسید. او به خانه فاطمه آمد و گفت: ای دختر رسول خدا محبوب ترین فرد برای ما پدر توست و بعد از پدر تو خودت، ولی سوگند به خدا این محبت مانع از آن نیست که اگر این افراد در خانه تو جمع شوند من دستور دهم خانه را بر آن ها #بسوزانند. این جمله را گفت و بیرون رفت، وقتی علی و زبیر به خانه برگشتند. دختر پیامبر به علی و زبیر گفت: عمر نزد من آمد و سوگند یاد کرد که اگر اجتماع شما تکرار شود خانه را بر شما بسوزاند. به خدا سوگند آنچه را قسم خورده است انجام میدهد.
۲. احمد بن یحیی جابر بغدادی بلاذری (متوفای ۲۷۰) مولف کتاب تاریخی «انساب الاشراف»:
ابوبکر به دنبال علی فرستاد تا بیعت کند ولی علی از بیعت امتناع کرد. سپس عمر همراه با فتیله (آتشزا) حرکت کرد و با فاطمه در مقابل باب خانه رو به رو شد. فاطمه گفت: «ای فرزند خطاب میبینم درصدد سوزاندن خانه من هستی؟» عمر گفت: «بله این کار کمک به چیزی است که پدرت برای آن مبعوث شده است»
۳. عبدالله بن مسلم بن قتیبیه دینوری (۲۱۲ – ۲۷۶) تاریخ دان و ادیب بزرگ اهل سنت در کتابش «الامامه والسیاسه»:
ابوبکر از کسانی که از بیعت با او سر برتافتند و در خانه علی گرد آمده بودند، سراغ گرفت و عمر را به دنبال آنان فرستاد. او به در خانه علی آمد و همگان را صدا زد که بیرون بیایند و آنان از خروج از خانه امتناع کردند. در این موقع عمر #هیزم طلبید و گفت: «به خدایی که جان عمر در دست اوست بیرون بیایید یا خانه را بر سرتان آتش میزنم» مردی به عمر گفت: «ای اباحفص در این خانه دختر پیامبر است» گفت: باشد.
ابن قتیبیه در دنباله این مطلب نوشته است (صفحه ۱۳):
عمر به همراه گروهی به در خانه فاطمه آمدند، در خانه را زدند. هنگامی که فاطمه صدای آنان را شنید با صدای بلند گفت: «ای رسول خدا پس از تو چه مصیبت هایی به ما از فرزند خطاب و ابی قحافه رسید» وقتی مردم که همراه عمر بودند صدای زهرا و #گریه او را شنیدند برگشتند ولی عمر با گروهی باقی ماند و علی را از خانه بیرون آوردند نزد ابی بکر بردند و به او گفتند: بیعت کن. علی گفت: «اگر بیعت نکنم چه میشود؟» گفتند: به خدایی که جز او خدایی نیست گردن تو را میزنیم...
[حضرت هارون -ع- به حضرت موسی -ع- گفت: قال ابن امّ ان القوم استضعفونی و کادوا یقتلوننی ... «۱۵۰ اعراف»]
۴. تاریخ طبری: أتی عمر بن الخطاب منزل علی و فیه طلحه و الزبیر و رجال من المهاجرین فقال: «والله لاحرقن علیکم او لتخرجن الی بیعة» فخرج علیه الزبیر مصلتاً بالسیف فعثر فسقط السیف من یده فوثبوا علیه فاخذوه.
عمر بن خطاب به خانه علی آمد در حالی که گروهی از مهاجران در آنجا گرد آمده بودند. وی رو به آنان کرد و گفت: «به خدا سوگند خانه را به آتش میکشم مگر اینکه برای بیعت بیرون بیایید» زبیر از خانه بیرون آمد در حالی که شمشیر کشیده بود، ناگهان پای او لغزید و شمشیر از دستش افتاد. در این موقع افراد دیگر بر او هجوم آوردند و شمشیر را از دست او گرفتند. بایع الناس و استشبتوا للبیعة و تخلف علی و الزبیر و اخترط الزبیر سیفه و قال اَعمدُه حتی یبایع علیَّ فبلغ ذلک ابابکر و عمر. فقال عمر: خذوا سیف الزبیر فاضربوا به الحجر .
۵. ابوالقاسم طبرانی (۲۶۰ – ۳۶۰) که ذهبی در میزان الاعتدال درباره او میگوید فردی معتبر است، در کتاب «المعجم الکبیر» درباره جناب ابوبکر در زمان مرگش میگوید:
ابوبکر در هنگام مرگ اموری را آرزو میکرد: «اما الثلاث اللائی وددت انی لا افعلهن فوددت انی لم أکن اکشف بیت فاطمه و ترکته» ای کاش سه چیز را انجام نمیدادم... ای کاش هتک حرمت خانه فاطمه نمیکردم و آن را به حال خود واگذار میکردم.
۶. ابن عبدربه در عقد الفرید (متوفای ۴۶۳) از عبد الرحمن بن عوف نقل میکند:
من در بیماری ابی بکر بر او وارد شدم تا از او عیادت کنم، او گفت، قال ابوبکر: «و ودت انی لم اکشف بیت فاطمه عن شیءٍ و ان کانوا اغلقوه علی الحرب» آرزو میکنم که ای کاش سه چیز را انجام نمیدادم... ای کاش خانه فاطمه را نمیگشودم هر چند آنان برای نبرد، در خانه را بسته بودند.
🔘 ادامه مطلب را در پست بعدی مطالعه نمایید...
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110
📚🔥📚🔥📚🔥📚
📖 منابع اهل سنت درباره حمله به خانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
۷. نظّام از علمای بزرگ کلام (اصول عقاید) اهل سنت در کتاب الوافی بالوفیات (۱۶۰ – ۲۳۱):
احمد شهرستانی در الملل و النحل به نقل از نظّام مینویسد:
از جمله از عقاید نظّام آن بود که میگفت: عمر به خانه فاطمه حمله ور شده و فریاد میزد: خانه را با اهلش به آتش بکشید در حالی که در خانه نبود مگر علی و فاطمه و حسن و حسین. او در ادامه میگوید: «ان عمر ضرب بطن فاطمه یوم البیعه حتی القت المحسن من بطنها»
عمر در روز اخذ بیعت برای ابی بکر بر شکم فاطمه زد، او فرزندی که در رحم داشت و نام او را #محسن نهاده بودند #سقط کرد.
۸. مقاتل بن عطیه در کتاب الامامه و الخلافه:
«ان ابابکر بعد ما اخذ البیعه لنفسه من الناس بالارهاب و السیف و القوه ارسل عمر و قنفذاً و جماعه الی دار علی و فاطمه و جمع عمر الحطب علی دار فاطمه و احرق باب الدار...»
هنگامی که ابوبکر از مردم با تهدید و شمشیر و زور بیعت گرفت عمر، قنفذ و جماعتی را به سوی خانه علی و فاطمه فرستاد و عمر هیزم جمع کرد و در خانه را آتش زد...
۹. ابن ابی دارم در کتاب «میزان الاعتدال» احمد بن محمد معروف به ابن ابی دارم محدث کوفی (متوفای ۳۵۷) کسی که محمد بن حماد کوفی درباره او میگوید: «کان مستقیم الامر عامة دهره» یعنی او در سراسر عمر خود پوینده راه راست بود.
وی نقل میکند که در محضر او این خبر خوانده شد: «ان عمر رفس فاطمه حتی اسقطت بمحسن » عمر لگدی بر فاطمه زد و او فرزندی که در رحم به نام محسن داشت سقط کرد.
۱۰.امام الحرمین جوینی استاد ذهبی از رسول خدا -ص- این گونه روایت میکند:
زمانی که فاطمه را دیدم به یاد صحنهای افتادم که پس از من برای او رخ خواهد داد، گویا میبینم ذلّت وارد خانه او شده، حرمتش پایمال گشته، حقّش غصب شده، از ارث خود ممنوع گشته، پهلوی او شکسته و فرزندی را که در رحم دارد سقط شده در حالی که پیوسته فریاد میزند: «وا محمداه» ولی کسی به او پاسخ نمیدهد، کمک میخواهد اما کسی به فریادش نمیرسد. او اول کسی است که از خاندانم به من ملحق میشود و در حالی بر من وارد میشود که محزون، گرفتار، غمگین و شهید شده است و من در اینجا میگویم: خدایا لعنت کن هر که به او ظلم کرده، کیفر ده هر که حقّش را غصب کرده، خوار کن هر که خوارش کرده و در دوزخ مخلّد کن هر که به پهلویش زده تا فرزندش را سقط کرده و ملائکه «امین» گویند. از کتاب فرائد السمطین جوینی حموئی.
📚برگرفته از کتاب #هارون
📌 بررسی و تحقیق درباره مقام و منزلت حضرت امام علی ابن ابی طالب علیه السلام
✍🏻حامد وفسی
🆔 @bayyenat110