eitaa logo
بیّنات
12.2هزار دنبال‌کننده
700 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
✊🏻 اینها که آدم نیستند که ما از آنها بترسیم. ما را به چه تهدید‏‎ ‎‏می کنند اینها؟‏ 💐 حضرت امام -قدس سره- : ❣روحانیت نباید از چیزی بترسد، روحانیت نباید از عربده‌کشی‌ها، وحشیگری‌ها و غوغای مشتی رجاله و اراذل وحشت کند. ❣علما و روحانیان باید تا آخرین قطره خون خود را در راه اسلام، در راه قرآن و در راه اعلای کلمة الله نثار کنند. ❣اگر بناست ـ خدای‏‎ ‎‏نخواسته ـ اسلام نباشد، احکام قرآن نباشد، مذهب جعفری در کشور از رسمیت بیفتد،‏‎ ‎‏روحانیت اصلاً نمی خواهیم باشد، (در آن صورت) حوزه های علمیه نمی خواهیم وجود‏‎ ‎‏داشته باشد. ما حوزه های علمیه را می خواهیم برای حفظ اسلام، ترویج احکام الهی و‏‎ ‎‏قوانین قرآنی. 📚 صحیفه امام، ج ۱، ص ۱۵۸ و ۱۵۹ 🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🔵 جلسه ۱۹۷ حکمت عملی ( ۱۴۰۱.۷.۱۹ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و بیست و ششم» ♦️سیاسی 🔻مسئله ی وحدت و انسجام نیروهای حقّ، علیه باطل 🔻ضرورت تربیت عقلانیِ ( با محوریّت رشد عقلی ) افراد جامعه ( خطرِ تربیتِ صرفاً احساسی و عاطفی ) 🔻ارتباط حوادث اخیر، با عدم تربیت عقلانی و رشد عقول 🔻جایگاه وحدت در جامعه و حکومت اسلامی ( هدف از برقراری وحدت، و تک قطبی سازی جامعه ) 🔻وحدت برای حفظ اسلام، یا حفظ سوئیس؟ 🔻فرق بین وحدت مقدّس، با وحدت مخلّ و مضرّ ( وحدت ممدوح و وحدت مذموم ) 🔻وحدت با اهل فحشاء و منکر، خلاف نصّ قرآن کریم 🔻ضرورت وجود دشمنی و بغض، بین اهل حقّ و اهل باطل 🔻وحدت ممدوح، غیرمضرِّ به وظایف اصلی حکومت اسلامی ( ضرر وحدت نامقدّس، برای وظایف اصلی حکومت اسلامی ) 🔻تلاش برای وحدت مذموم، نابود کننده ی قداست و مشروعیّتِ نظام جمهوری اسلامی 🔻تعامل نادرست و ناروای برخی از مدّعیان حزب الله، با ستاد امر به معروف و نهی از منکر 🔻روش و عملکرد غلط، و همچنین کوتاهی یا خیانت مسئولین، موجب آزاد شدن فحشاء و منکر در تهران 🔻ضرورت استعفای مسئولین بی لیاقت 🔻عادی شدن برهنگی در برخی از محلّات تهران 🔻عدم استفاده ی به هنگام حاکمیّت از نیروی متدیّن جامعه، موجب تحمیل هزینه های سنگین، بر دین و حکومت دینی 🔻ترویج علنی ضدّیّت با دین، در اغتشاشات اخیر 🔻هشدار در مورد نزدیک شدن حکومت اسلامی به تهی شدن از اسلام، و باقی ماندن یک نام 🔻دشمنان اسلام، به دنبال ایجاد وحدت مذموم و نامقدّس در جامعه 🔻افتخار بودن بسیاری از دوقطبی ها ( دو قطبی های ممدوح و مطلوب، از منظر دین الهی ) 🔻وجوب و ضرورتِ برخورد متفاوت حکومت اسلامی، با "اهل منکر"، "اهل فحشاء"، و "اهل بَغی" 🔻لزوم سرکوب شدید فواحش و بُغات ( ضرورت سرکوب زنان و مردان مروّج فحشاء و بی حجابی ) ⚪️ ادامه ی شرح حدیث 🔹وسیع بودن معنای "امانتداریِ" توصیّه شده در متن دین 🔹توضیحی در مورد آیه ی عَرضه ی امانت بر آسمان ها و زمین، و انسان 🔹تفسیری برای صفات ظَلوم و جَهولِ منسوب به انسان، در قرآن کریم 🔹رابطه ی عظمت مقام حضرت امام علیّ "سلام الله علیه"، با دو صفت صدق و امانتداری 🔹تأثیر صدق و امانتداری در اصلاح جامعه و روند حکومت 🔹نمونه هایی از ظهور صفت امانتداری، در شئون مختلف حیات بشری 🔹اشاره به خطر خطبای مشهورِ "غیر أمینِ" نسبت به دین 🔹اشاره ای به خطر انکار فلسفه و عرفان اسلامی 🔹راه اصلی و حقیقیِ حلّ مشکلات عظیم امروز جامعه ی ما.
هدایت شده از بیّنات مدیا
1401.7.19 - استاد آیت الله وفسی.mp3
14.07M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓جلسه صد و بیست و ششم ( ۱۴۰۱.۷.۱۹ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://aparat.com/v/Orvqx 🆔 @bayyenat_media
15.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💐🍃🌻💐🍃🌻 📱 فعالان فضای مجازی 📰 دروغِ راست‌نما، از گناهان مخفی 🗣 نقل یک مطلب بدون تحقیق یا ذکر منبع، از مصادیق دروغگویی 💐 حضرت آیت الله وفسی ╭━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌸🍃❀•⊱━╯
┈••✾•💕🍃🌼🍃💕•✾••┈ 📣📣📣 🌹 سلسله دروس حکمت عملی با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- 💐توسط حضرت استاد آیت الله وفسی -حفظه الله- 🕌 میعاد: تهران - خیابان هلال احمر - خیابان ابراهیمی(عباسی) جنوبی - کوچه شهید ذوالفقاری - مسجد پنج تن آل عبا -علیهم السلام- حوزه علمیه حضرت آیت الله العظمیٰ رشاد زنجانی -ره- 🗓 موعود: ╔═.🍃⏰.══📆═╗ سه شنبه ها ، ساعت ۱۶ ╚═📆══.🍃⏰.═╝ 🔻مجلس برای خواهران نیز، برقرار می‌باشد. 🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
1401.7.16 - نشست حکمرانی فرهنگی در جمهوری اسلامی - حضرت علامه وفسی و دکتر جلیل محبی.mp3
23.33M
👥 نشست "حکمرانی فرهنگی در جمهوری اسلامی" ✅با حضور: 💐 حضرت آیت الله وفسی . نویسنده کتب "حجاب قرآنی" و "تبرّج، گناه آشکار" 💐 دکتر جلیل محبی . دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر ♻️ با موضوع: 🦋 عفاف و حجاب ( وضعیت شناسی، ظرفیت شناسی و آسیب شناسی ) 🕌 مدرسه علمیه آیت الله ایروانی 📅 ۱۴۰۱.۷.۱۶ 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://aparat.com/v/Du2sr 🌷بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥| 📍 پاسخ حضرت امام -ره- به طرفداران اسلام رحمانی 👈 برخی مدام از آیات رحمت می‌گویند در حالی که این رحمت مخالفت با خداست! 👈 چرا آیات قتال را نمی‌خوانید؟! این‌ها هم رحمت است. 🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۹۲ ♻️ [امام] الحسن‌بن‌علي رضي‌الله عنه با اين‌كه ياوران و لشكرياني داشت و مي‌توانست جنگ را ادامه دهد اما با معاويه صلح كرد و در مقابل برادرش [امام] حسين رضي‌الله عنه با اينکه افرادش كم بودند و مي‌توانست صلح كند و جنگ را رها كند عليه يزيد قيام كرد. پس يكي از دو برادر كارش درست بوده و ديگري كارش اشتباه بوده است. زيرا اگر دست‌كشيدن [امام] الحسن و صلح كردن او با اين‌كه توانايي جنگيدن را داشت بجا بوده است، قيام [امام] حسين بدون اين‌كه قدرتي داشته باشد با اين‌كه مي‌توانست صلح كند اشتباه است و اگر قيام [امام] حسين با اين‌كه توانايي نداشت بحق و بجا بوده است صلح كردن [امام] الحسن و دست‌كشيدن او از جنگ با اين‌كه قدرت داشت اشتباه بوده است! 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۹۲ ( تناقض در زماني است كه طرف آن‌ها يعني معاويه و شرايط‌شان كاملا يكسان باشد مثل داشتن ياران صالح و مقبوليت اجتماعي ). امام حسن -سلام الله علیه- در مقابل معاويه قرار داشت و حضرت امام حسين -سلام الله علیه- هم ده سال كه در مقابله معاويه بود در صلح بسر برد پس تضادي در عمل اين دو امام نيست. امام حسن -علیه السلام- ظاهراً لشكري داشت وليكن در نهان، آن‌ها به او خيانت كردند، نامه‌هايي براي معاويه نوشتند و اطاعت خود را به او اظهار كردند. وقتي امام ديد ياري ندارد و مردم به خاطر ايمان ضعيف و حبّ دنيا طرفدار معاويه هستند، حضرت با او ناچار به صلح شد. البته صلح به شرطي كه قوانين قرآن و سنت پيامبر را حفظ نماید و ياران حضرت علي -سلام الله علیه- را تحت تعقيب و آزار و شكنجه قرار ندهد. البته معاويه به عهدش خيانت كرد و.... اما در زمان يزيد، او واقعيت ذاتي و باطن خبيث خود را آشكار كرد و علناً فسق مي‌كرد. فاجعه حرّه گواه بر خباثت اوست. امام براي حفظ كيان اسلام و امر به معروف و نهي از منكر بايد قيام مي‌نمود. نتيجه: اگر امام حسين -علیه السلام- در موقعيت امام حسن -علیه السلام- بود صلح مي‌نمود و اگر امام حسن -ع- در موقعيت امام حسين -ع- بود مي‌جنگيد. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حضرت آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
28.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🍃🌹🍃•✾••┈ ⚠️ خطر سخنرانِ خودْ عالمْ پندار ❌ انکار فلسفه و عرفان اسلامی، موجب محرومیت از معارف الهی 💐 حضرت آیت الله وفسی ╭━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╯
💐 رهبر معظّم انقلاب: 🔻 از این خجالت نکشیم که آنچه را که نیست، اعلان کنیم و نپسندیم. 🗓۱۳۷۱/۷/۱۲ 🟡 بیّنات | نشر بیانات استاد وفسی👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
┈••✾•💕🍃🌼🍃💕•✾••┈ 📣📣📣 🌹 سلسله دروس حکمت عملی با محوریت: 🌸 شرح عرفانی کتاب چهل حدیث حضرت امام خمینی -رضوان الله تعالیٰ علیه- 💐توسط حضرت استاد آیت الله وفسی -حفظه الله- 🗓 موعود: ╔═.🍃⏰.══📆═╗ سه شنبه ها ، ساعت ۱۶ ╚═📆══.🍃⏰.═╝ 🔻مجلس برای خواهران نیز، برقرار می‌باشد. 🟡 بیّنات | پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار استاد اخلاق تهران 🆔 @bayyenat110
🔵 جلسه ۱۹۸ حکمت عملی ( ۱۴۰۱.۷.۲۶ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و بیست و هفتم» 🔹وسعت دایره ی امانتداری، و همچنین گستره ی أمانات الهیِ نزد انسان 🔹اشاره ای به معنای أدای أمانات الهی 🔹تبیین مسئله ی امانتداریِ نسبت به "حبِّ لله" و "بغض فی الله" ( امانت تولّی و تبرّی ) 🔹هشدار در مورد خطر معکوس شدنِ تدریجیِ تولّی و تبرّی ( خطر محبوب شدنِ مبغوض الهی و مبغوض شدنِ محبوب الهی ) ♦️سیاسی 🔻خطر اداره ی جامعه، به دست مسئولین نالایقِ دارای تولّی و تبرّی معکوس 🔻خطر مُهلکِ محبوب بودن اشرافیّت در نزد مسئولین جمهوری اسلامی 🔻بیان عدم تناسبِ بین کاشت بذر "فحشاء" در جامعه، و برداشت محصول "جامعه ی دیندارِ با تقوا" 🔹ضرورت مراقبت از قلب، در مسئله ی تولّی و تبرّی ( لزوم برقراری حکومت الهی، در سرزمین قلب ( نفس ) ) 🔹بیان رابطه ی عذاب برزخی، با قلبِ غیرِ سلیم ( قلب مُلَوَّثِ به حبّ دنیا و حبّ غیر حقّ ) 🔹اشاره ای به عدم شَفاعت حضرات اهل بیت "سلام الله علیهم"، در برزخ 🔹اشاره ای به آسانتر بودن تحمّل توبه ی در دنیا، نسبت به تحمّل عذاب برزخی ( بلکه غیر قابل قیاس ) 🔹اشاره ای به صورت برزخیِ هولناکِ اعمالِ سیّئه 🔹وجوبِ تأدیب قلب، و پیش گیری از نفوذ و رسوخِ نرمِ نفاق ( اشاره ای به روش تأدیب و پیش گیری ).