eitaa logo
بیّنات
13.1هزار دنبال‌کننده
705 عکس
1.4هزار ویدیو
35 فایل
﷽ وَلَقَدْ أَنزَلْنا إِلَيْكَ آياتٍ بَيِّنَاتٍ وَما يَكْفُرُ بِهَا إِلَّا الْفاسِقُون | ۹۹ بقره پایگاه مردمی تنظیم و نشر آثار حضرت آیت الله وفسی استاد اخلاق تهران http://www.vafsi-bayyenat.ir ارتباط با مدیر @bayyenat110_admin بخش صوت @bayyenat_media
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ سؤالاتی که باعث هدایت جوانان شیعه شد‼️ 🔴 ۹۵ ♻️ شيعيان معتقدند كه علم و دانش نزد ائمه آن‌ها انبار شده است و آن‌ها كتاب‌ها و دانشي را به ارث برده‌اند كه به ديگران نرسيده است مانند صحيفه جامعه و كتاب علي و... و در اين صحيفه‌هاي خيالي همه چيزهايي كه مردم بدان نياز دارند هست. ۱. به آن‌ها مي‌گوييم از زمان غيبت مهدي تا به امروز فايده حقيقي اين صحيفه‌ها چيست؟ ۲. اين صحيفه‌ها و منابع امروز كجا هستند؟ ۳. چرا امام منتظر آن‌ها اين صحيفه‌ها را براي مردم بيرون نمي‌آورد؟ ۴. آيا مردم در مورد دين خود به اين‌ها نياز دارند؟ ۵. اگر نياز دارند پس چرا امت از زمان غيبت امام خيالي كه بيش از يازده قرن از آن مي‌گذرد از منبع هدايت دور شده‌اند؟ و اين همه نسل‌ها كه گذشته‌اند به چه گناهي از اين گنجينه‌ها محروم شده‌اند؟ ۶. و اگر امت به اين كتاب‌ها نيازي ندارد پس اين همه ادعا براي چه؟ ۷. و چرا شيعيان از منبع حقيقي هدايت‌شان كه كتاب خدا و سنت پيامبرش -ص- مي‌باشد دور كرده مي‌شوند؟ 🍃🍂🍃🍂🌹🍂🍃🍂🍃 🌷 به ۹۶ جواب سؤال ۷ اين است كه همان‌طور كه در آغاز كتاب گفتيم، شيعه كتاب خدا و سنت پيامبر -صلی الله علیه و آله- را حجت قطعي مي‌داند. كسي مثل عمربن‌خطاب كه در محضر پيامبر -صلی الله علیه و آله- وقتي ایشان فرمود: براي من قلم و كاغذي حاضر كنيد تا براي شما چيزي املاء كنم كه هرگز گمراه نشويد. او گفت: «اين مرد هذيان مي‌گويد» و بعد گفت «كتاب خدا براي ما كافي است»، محكوم است؛ زيرا كتاب خدا حكم به اطاعت از رسول داده است و مي‌گويد كه «وَمَا يَنطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْيٌ يُوحَىٰ» و «...وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانتَهُوا...». ۲. بعد از اين‌كه عمر اين را گفت بين طرفداران او و مخالفينش نزاع درگرفت و برخلاف دستور قرآن كه مي‌گويد: «هرگاه در چيزي نزاع داشتيد، آن را به خدا و پيامبر بازگردانيد...»؛ به جاي آن‌كه براي حل اختلاف نزاع را پيش پيامبر -صلی الله علیه و آله- بياورند تا او فصل‌الخطاب باشد و نزاع تمام شود، عمربن‌خطاب و طرفدارانش بر سر قول پيامبر -صلی الله علیه و آله- نزاع كردند. نتيجه: در اسلام پايه شومي گذاشته شد مبني بر اين‌كه كتاب خدا آن‌طور كه ما مي‌فهميم و تفسير مي‌كنيم براي ما كافي است. از آن زمان طرفداران اين نظريه قابليت استفاده از دانش پيامبر و تفسير و تبيين قرآن را آن‌طور كه پيامبر -صلی الله علیه و آله- مي‌فهميد كنار گذاشتند. براي مثال وقتي بچه‌اي را كه نياز به دارو دارد به نزد طبيب ببرند، او آن‌طور كه دوست دارد نسخه طبیب را بخواند و براي خود دارو بنويسد و طبيب را هذيان‌گو معرفي كند، معلوم است كه چه مي‌شود. پس جواب شما اين است: مردم به علم خداوند كه به وسيله انبياء و جانشينان حقيقي او تعليم داده مي‌شود، نياز دارند اما بايد قابليت را هم داشته باشند. طبيب عشق مسيحا دم است و مشفق ليك چو درد در تو نبيند كه را دوا بكند حافظ هر كس مانند علامه بحرالعلوم و ديگر بزرگان علم و تقوا، كه قابليت داشتند از اين علم استفاده نمودند و هر زمان جامعه بشري لياقت پيدا كند، از جانب خداوند و از جانب مهدي موعود -عج- منع فيضي نيست. 📚برگرفته از کتاب 📌نقد و بررسی شبهات وهابیت آل سعود ✍🏻حضرت آیت الله وفسی 🆔 @bayyenat110
12.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈ 👩🏻‍🎓👩🏻‍🎨 آیا بی دین ندانستن ضعیف الحجاب ها توسط حضرت آقا، به معنای امضاء عمل آنان است؟ 💡 آیا رویکرد رهبر معظّم انقلاب نسبت به افراد ضعیف الحجاب، مطابق با شریعت اسلام است ؟ 🎙 استاد آیت الله وفسی ╔═.🍃🕊.══🌷═╗ @bayyenat110 ╚═🌷══.🍃🕊.═╝
🔵 جلسه ۲۱۳ حکمت عملی ( ۱۴۰۱.۱۱.۲۵ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و چهل و دوم» 🔹نگاه اسلام ناب، به بی حجاب ( قابل جمع بودن دینداری ظاهری، با ارتکاب بعض حرام، یا فسق، و یا فحشاء ) 🔹وظیفه ی عموم مؤمنین، در مواجهه ی با بی حجاب ها و دیگرِ از مرتکبین حرام 🔹اشاره ای به بی لیاقتی برخی از مسئولین دولت فعلی 🔹وظیفه ی حکومت ما ( نهاد های حکومتی، از جمله صدا و سیما )، در برابر بی حجابی و دیگر ارتکاب های حرام ) 🔹اشاره ای به غیر اسلامی بودن صدا و سیمای جمهوری اسلامی 🔹افتخار نبودنِ مورد حمایت قرار گرفتنِ جمهوری اسلامی، توسّط مرتکبِ فسق و فحشاء ( تقبیح و مذمّت برجسته کردن حمایت بی حجاب ها از نظام، توسّط صدا و سیما ) 🔹عملکرد رسانه ی ملّی، در تقابل با کار فرهنگی و جهاد تبیین ( عملکرد صدا و سیما، دُم خروسِ ادّعای کار فرهنگی توسّط سران نظام ) 🔹اشاره ای به تفاوت ناهنجاری، با ارتکاب حرام، فسق و فحشاء ( مغالطه ی مسئولین ارشد، در استفاده از واژه ی ناهنجاری ) 🔹اشاره ای ضمنی به رفتار منافقانه ی برخی مسئولین 🔹ضرورت هماهنگی باورها و رفتارهای افراد، با ادّعای ارادتشان نسبت به مقدّسات 🔹أمر به معروف و نهی از منکر، وظیفه ی آحاد مردم و مسئولین 🔹افتخار نبودنِ صرف گذشت سال های بیشتر، از سالِ فجر انقلاب اسلامی ( شرط بالیدن به چهل و چهار سالگی انقلاب ) 🔹ضرورت استعفای دولت کنونی، در صورت بی لیاقتی و ناکارآمدی ⚪️ ادامه ی شرح حدیث 🔹لایوصَف بودن مؤمن حقیقی 🔹ارزش مصافحه ی دو مؤمن 🔹ضرورت إحیاء رسوم اسلامی 🔹ترویج فرهنگ غیر اسلامی، در صدا و سیما 🔹ضرورت حفظ استقلال فرهنگی ( فرهنگ اسلامی ) 🔹عظمت و ارزش عمل سجده 🔹لایوصَف بودن عملِ محبوب و ممدوحِ نزدِ حضرت حقّ، و همچنین عامل آن 🔹تفویض أمر دین، به حضرات چهارده معصوم -سلام الله علیهم-، بیانگر برتری شأن و مقام ایشان -سلام الله علیهم- 🔹معنای صحیحِ تفویض مذکور 🔹ولایت حضرات أهل بیت -سلام الله علیهم-، در تشریع 🔹اشاره ای به قول أشاعره و معتزله در باب جبر و اختیار 🔹بیان تفاوت تفویض مذکور، با تفویضِ موردِ قبولِ معتزله ( تفویض مذکور، مستلزم عصمت، و مستظهَر به آن ).
هدایت شده از بیّنات مدیا
1401.11.25 - استاد آیت الله وفسی.mp3
11.36M
💐سلسله مباحث شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی (ره) 🌷حضرت استاد وفسی 🗓جلسه صد و چهل و دوم ( ۱۴۰۱.۱۱.۲۵ ) 🎥| نمایش فیلم کامل👇🏻 https://aparat.com/v/dZ6Yn 🆔 @bayyenat_media
12.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹شهید حضرت آیت الله بهشتی: 🔸آقای من! ما با اسم کاری نداریم، شما میخوای اسمت را لیبرال بگذار، میخوای غیر لیبرال بگذار 🔸فقط از تو می‌خواهیم که در برابر حساسیت داشته باشی... 🔸کافی نیست که با سخن و نوشته بنویسیم و بگوییم که بله! محرمات و را قبول داریم؛ این کافی نیست؛ 🔸اگر با حساسیت میکوشی که [ جامعه را ] به راه خدا و و راه پاکدامنی و راه تقوا و راه عدالت و راه راستی و راه درستی بیاری، بالای چشم ما [ هستی ] ما با اسمت کاری نداریم... 🔴 در کانال عضو شوید👇🏻👇🏻👇🏻 http://eitaa.com/joinchat/4261150720Cf2cf74b668
172 - استاد آیت الله وفسی.mp3
6.42M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حضرت استاد وفسی 📆 جلسه صد و هفتاد و دوم 🆔 @bayyenat110
32.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞| ✂️ پاسخ به شبهات یکی از مشاهیر فضای مجازی، درباره حضرت امیرالمؤمنین -سلام الله علیه- در ماجرای لیلة المَبیت 🌅 راز عظمت عمل و نیّت حضرت -سلام الله علیه- در لیلة المَبیت ؟؟ 🌼 حضرت آیت الله وفسی ╭━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╯
7.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌بررسی رسوماتی چون ، چهارشنبه سوری و سیزده به در 🌹استاد آیت الله وفسی 🌷 ╭━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╮ @bayyenat110 ╰━⊰•❀🍃🌹🍃❀•⊱━╯
173 - استاد آیت الله وفسی.mp3
7.4M
🌸🌸🌸 🌸🌸 🌸 🌷پند های پیامبر اکرم -ص- به ابوذر ●━━━━━━────── ⇆ㅤ       ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ  ↻ 🌹حضرت استاد وفسی 📆 جلسه صد و هفتاد و سوم 🆔 @bayyenat110
29.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
┈••✾•🍃🌹🍃•✾••┈ 📽|ببینید: 🎁 پندی از حاج آقای مجتهدی برای کسبه بازار و سردمداران کشور 📐 ملاک تشخیص مسئول منافق از مسئول طراز انقلاب اسلامی 🌻 استاد آیت الله وفسی ┏━✨🌹✨💐✨━┓ 💐 @bayyenat110 💐 ┗━✨💐✨🌹✨━┛
🔵 جلسه ۲۱۴ حکمت عملی ( ۱۴۰۱.۱۲.۲ ) 🔷 شرح عرفانی کتاب حضرت امام خمینی -ره- «جلسه صد و چهل و سوم» 🔵 آغاز شرح حدیث سی و دوّم، با موضوع صحّتِ یقین 🔹راهی برای ارزیابیِ ادّعای یقین به معارف والای دین 🔹اشاره ای به راز عصمت معصومین -سلام الله علیهم- ( منشاء عصمت ) 🔹آثار یقین به معارف عقیدتی دین 🔹اشاره ای به عظمت عمل و نیّت حضرت أمیرالمؤمنین -سلام الله علیه- در ماجرای لیلة المَبیت، و راز آن 🔹اشاره ای به تفاوت مخلَص و مخلِص ( مقام مخلَصین ) 🔹نگاه غیر توحیدی در تدبیر امور دنیوی و کسب روزی مادّی، و آثار این نگاه 🔹اشاره ای به موهوم بودن مبنای ملّی گراها 🔹تفاوت تعامل افراد در جامعه ی ایمانی، با تعامل افراد در جامعه ی کفر ( ترجیح رضایت الهی بر رضایت مردم، یا بالعکس؟ ) 🔹مسئولین امروزی ما، خدا محور یا مردم محور؟ 🔹اشاره ای ضمنی به أسفناکتر بودن وضعیّت فرهنگی ما، نسبت به آمریکا و برخی از کشور های غربی 🔹ضرورت هزینه ی بیت المال در ترویج فرهنگ دینی ( بویژه تقویت غیرت دینی مردم، و همچنین مبارزه ی با فحشاء ) 🔹لزوم پرهیز مسئولین، از کار های نمایشی و صوری 🔹به دست خدا بودن روزی، عزّت و ذلّت 🔹در عِداد مردگان بودنِ ساکتینِ در مقابل منکر و فحشاء 🔹أمر به معروف و نهی از منکر، وظیفه ی همه ی مردم، و تمامیِ مقامات دینی و سیاسی 🔹تأسّف از سیاسی بازیِ مسئولین، به جای سیاست ورزی و دفاع از دین 🔹ضرورت رعایت حُسن فاعلی، در انجام أعمال ( شمول عقوبت الهی، نسبت به نیّات غیر الهی، و عملِ نیکِ همراه با این نیّات ).