🎯چگونه روشهای شیطانی برنیز در تبلیغات و استفاده از ناخودآگاه برای تحمیل انتخابها، جامعه ما را آلوده میکند؟
#تبلیغات
#پروپاگاندا
@beandazeenghelab
41.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بخش اول جلسه دوم
📌"تبیین مسئله معماری نظام ساختاری و ظرف سکو"
👈ارائه: برادر امیراحمد حبیبی
@beandazeenghelab
41.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥"معماری نظام ساختاری و ظرف سکو"
📌 قسمت اول
تشریح عناصر معماری و معرفی الگوی مشبک تار عنکبوت و مسدس کندوی زنبور عسل
➖فیلم کامل با کیفیت در آپارات:
https://aparat.com/v/kta52jk
@beandazeenghelab
52.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥"معماری نظام ساختاری و ظرف سکو"
📌 قسمت دوم
تشریح عنصر ارتباط در معماری سکو
➖فیلم کامل با کیفیت در آپارات:
https://aparat.com/v/kta52jk
@beandazeenghelab
52.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥"معماری نظام ساختاری و ظرف سکو"
📌 قسمت سوم
تشریح عنصر فرد و مورد تبادل در معماری سکو
➖فیلم کامل با کیفیت در آپارات:
https://aparat.com/v/kta52jk
@beandazeenghelab
معماری نظام ساختاری ظرف و سکو - بخش اول.mp3
18.97M
معماری نظام ساختاری و ظرف سکو - بخش اول
صوت جلسه سوم بخش اول.mp3
21.68M
🔺تکمله معماری نظام ساختاری و ظرف سکو
➖بخش آخر
🗓۹خرداد ۱۴۰۳
@beandazeenghelab
صوت جلسه سوم بخش دوم.mp3
32.91M
🔺الگوی توزیع و معیارهای الگوریتمها
🗓۹خرداد ۱۴۰۳
@beandazeenghelab
51.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 معماری نظام ساختاری و ظرف سکو
📌قسمت چهارم
➖فیلم کامل آپارات
https://aparat.com/v/vov1v66
@beandazeenghelab
51.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥معماری نظام ساختاری و ظرف سکو
📌قسمت پنجم
➖فیلم کامل آپارات
https://aparat.com/v/vov1v66
@beandazeenghelab
49.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥الگوی توزیع و معیارهای الگوریتمها
📌قسمت اول
➖فیلم کامل در آپارات
https://aparat.com/v/sctgy6v
@beandazeenghelab
49.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥الگوی توزیع و معیارهای الگوریتمها
📌قسمت دوم
➖فیلم کامل در آپارات:
https://aparat.com/v/sctgy6v
@beandazeenghelab
45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥الگوی توزیع و معیارهای الگوریتمها
📌قسمت سوم
➖فیلم کامل در آپارات:
https://aparat.com/v/sctgy6v
@beandazeenghelab
84.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تولید و توزیع محتوا در پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی
📌ارائه برادر مجید لسانی
➖لینک فیلم در آپارات:
https://aparat.com/v/opuvqk2
@beandazeenghelab
81.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چگونگی بازنمایی فضا در پیامرسان ها و شبکه های اجتماعی
📌ارائه برادر امیراحمد حبیبی
➖فیلم با کیفیت در آپارات:
https://aparat.com/v/wqt6s7h
@beandazeenghelab
هدایت شده از رضا سامان
-318890237_1325599751.pdf
820.1K
با سلام مجدد خدمت عزیزان. جهت یادآوری سیر مباحث، آنچه در فایل فوق می بینید مسائل طراحی دینی سکوها است.
جلسات چهارشنبه ها برای بررسی 15 مسئله از مسائل فوق است که با حضور دوستانی از سکوها، مرکز ملی و محققین این عرصه تشکیل می شود.
هدایت شده از رضا سامان
اما تشریح مسائل 15 گانه به این صورت است که این هفته انشاالله مسئله سوم جمع بندی می شود:
1. ابزارهای مصرف، تولید و ارتباطات کاربران با چه منطقی و چگونه باید تنظیم گردد؟
این سؤال از پایههای اساسی طراحی از زاویه دغدغه¬های دینی و فرهنگی-اجتماعی است، باید به این سؤال پاسخ داد که وضعیت موجود در غرب آیا ایجاد فرهنگ کار و گسترش تولید است یا ایجاد فرهنگ مصرف و گسترش توزیع؟ در حالت دوم برنامه اصلی استفاده از نقاط ضعف انسان جهت ذائقهسازی، جذب مشتری و افزایش مصرفکننده است برای ایجاد بازار بزرگتر از طریق الگوی عنکبوتی و گسترش اتصالات و اثر شبکهای. آنگاه ادبیات دینی جایگزین تولید، مصرف و توزیع چیست؟ و چگونه و با چه الگوی طراحی می¬توان فرهنگ تعاون، تعارف، کار و معنویت را ایجاد کرد؟ آیا الگوی مسدس الگوی مناسبی است؟ و با کدام ایده محوری و با کدام منابع انسانی و نظام اجتماعی و نهایتاً با چه نظام ساختاری در تنظیم الگوریتم¬ها، قالبها و فیچرها قابل پیاده سازی است؟
مبتنی بر مبنایی که در سؤال اول برای طراحی پایه¬گذاری می¬شود، در سؤالات بعد نوبت آن می رسد که مشخصاً تکلیف برخی مسائل جزئی و تعیین¬کننده نیز روشن گردد؛ به طور مثال 1-سوال دوم در رابطه با منطق توزیع و الگوی ارتباطی مبتنی بر مبنای اخذ شده در سوال اول است.2- سوال سوم در رابطه با تعیین تکلیف قالب پیج¬محور است که در دو الگوی یادشده تفاوت جدی رقم می زند. 3- از سویی الگوی عنکبوتی و عددی Fallow با الگوی روابط درجه¬مند و عمق دار و آثار اجتماعی و تربیتی آن در مسئله چهارم در امتداد مسئله اول است. 4- از آنجا که فرهنگ مصرف پیوند وثیقی با اصالت دادن به سرگرمی دارد، مسئله پنجم به الگوی سرگرمی صحیح و طراحی متناسب با آن می پردازد.
2. قدرت برودکست و عمومیسازی محتواها و کنشها در سکو چگونه باید تنظیم گردد؟ شبکه ارتباطی و تعداد مشاهده گران محتواهای یک کاربر در مواضع مختلف چه میزان باید وسعت یا محدودیت داشته باشد؟
3. چینش محتوا در هر کدام از قالب موضوعمحور یا شخص محور چه آثار و تبعاتی دارد؟ الگوهای کنونی و الگوی مطلوب چیست؟
4. ابزارهای تعاملی و جذب دنبالکننده (Fallow) بر اساس مبانی و پیامدهای اجتماعی و تربیتی آن، چگونه باید تنظیم گردد؟
5. ظرفیتهای نگاه دینی نسبت به نیاز سرگرمی و تفریح در طراحی و اداره رسانههای تعاملی چیست؟ دیدگاه دین دررابطهبا نظریات و ایدههای بازیوارسازی چیست؟
6. مهندسی اجتماعی در سکوها در جهت تحتتأثیر قرار دادن نگرشها و رفتار اجتماعی در مقیاس بزرگ برای ایجاد ویژگیهای خاص در جامعه کاربران چگونه صورت می گیرد؟ نقش مالکان و مدیران سکو در مهندسی اجتماعی چیست؟ معیارهای دینی در مهندسی اجتماعی سکوها چیست؟
7. دیدگاههای اسلامی در مدیریت محتوا چیست؟ مدیریت محتوا چه میزان با تعهد سکوها سازگار است؟ ابزارهای مدیریت محتوا توسط سکو چیست؟ آیا بدون تولید اولیه محتوا میتوان به اهداف سکو نائل شد؟ ارتباط صاحبان سکو با مراکز تولید محتوا چگونه باید باشد؟
هدایت شده از رضا سامان
8. ضامن بقای سکو و مسیر تثبیت کاربران و بالا رفتن مشارکت جامعه، پذیرش و چسبندگی جامعه چیست؟ روشهای صحیح جذب و تثبیت کاربر بر خلاف ترفندها و حیلههای شیطانی غربی چیست؟
9. نسبت اعمال کنترل با رشد کاربران چیست؟ معیارها و محدوده مجاز کنترل بیرونی کاربران در سکو چیست؟ نقش نظام امتیازدهی و رتبهبندی کاربران در این رابطه چیست؟ چه میزان و چگونه در طراحی و مدیریت سکو از مشوقها و سائقهای درونی در جهت رشد کاربران باید استفاده کرد؟
10. سلوک هنجاری سکوهای بومی و دینی و قوانین داخلی آن و نوع برخورد با ناهنجاریها چگونه است؟
نوع مواجهه با ناهنجاریها و محتواهای مجرمانه در سکوهای خارجی تا حدودی در سکوهای داخلی عیناً تکرار شده است. درحالیکه با الگوی مردمی امر به معروف و بازنمایی کارشناسیهای دینی و علمی، و اصولی همچون تبیین و ارشاد و صبر و شدت عمل در شرایط خاص و نیز الگوی مدارای دینی و سایر اصول دینی در برابر تولرانس غربی و الگوی متفاوت هنجارسازی غربی ذیل ایده بازار؛ روال متفاوتی در رفتار سکو و طراحی ساختار سکو پدید میآید که در این مسئله بحث خواهد شد.
11.نسبت اقتصاد و طراحی چیست؟ ایرادات زیربنائی و روبنایی نظریه خلق ارزش از منظر اسلام چیست؟
سکوها فارغ از انگیزههای فرهنگی و سیاسی، بیشتر خودشان را یک بیزینس و کسبوکار می¬بینند و در کتاب «انقلاب پلتفرم ها»، مسئله اصلی آن است که «چگونه با الگوی پلتفرمی و بازارهای شبکهای می توان اقتصاد را متحول کرد؟». همه مباحث حول جذب مشتری بوده و همه نکات روانشناسی طراحی برای این هدف به کار گرفته می شود. آنچه در این مسئله بدان پرداخته می شود، نقد نظریه اقتصادی پشتیبان برای طراحیهای پلتفرمی و مدل کسبوکار استارتاپ ها است.
12.بازنمایی خطوط اساسی همچون خانواده، اسلام و خطوط انقلاب و... با چه ترکیبی از ویژگیهای عملکردی و غیرعملکردی، ایده محوری و ایدههای پیرامونی باید طراحی شود؟
آنچه در روش های پیادهسازی الگوها و ایدههای دینی در ایده محوری و نظام ساختاری سکو (ویژگیهای کارکردی و غیرکارکردی) باید پیگیری شود، ظرفیتسنجی و جایابی حدود 20 ایده دینی جمع آوری شده و بررسی وجوه تکمیل ایده ها از ترکیب یا تجزیه ایده ها است.
13.جایگاه صاحبان سکو چیست و بهتبع آن حد مسئولیت و تعهد آنها و منشا اعتبار قوانین و مداخلات سکو چیست؟
از مباحث اساسی در طراحی سکو و تعیین محدوده مجاز مداخلات سکو، موضوعشناسی فقهی و حقوقی شأن صاحبان سکو و احکام آن است. نزاعی که همیشه بر سر محدوده مسئولیت و تعهد سکوها وجود دارد، ضرورت پرداختن به این مسئله را روشن می کند. مالکان سکو کار خود را در تهیه وسیله حملونقل یا ایجاد فروشگاه یا تولید محتوا دنبال نمیکنند و در یک پله بالاتر خود را تعریف میکنند؛ یعنی بستر ارتباطی مسافران و رانندگان، فروشندگان و خریداران، تولیدکنندگان محتوا و مصرفکنندگان را طراحی کرده و آن را تنظیم گری می کنند. مسئله این است که این چه شأن و جایگاهی است که تأثیرات شگرف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی را در پی¬ دارد؟ آیا تقلیل آن به یک کسبوکار صحیح است؟ از جمله مباحث اثرگذار در این مسئله، مبحث مالکیت داده و نیز تعیین نسبت اقتصاد و سکو است.
14.مسیر صحیح میان تضاد رمانتیسم افراطی شبکه اجتماعی اینستاگرام و واقعگرایی افراطی شبکه اجتماعی بی-رئال(BeReal) چیست؟
مبتنی بر مسئله اول، در سرشت جامعه مصرفی -که هم خاستگاه و هم ماموریت سکوهای مطرح جهانی است-اخلاق کار با منشهای رمانتیک، لذت گرایانه و تظاهری جایگزین می شود. در چنین فضائی شاهد برجستهسازی خصوصیات فردی برابر مشابهتهای اجتماعی و ترجیح حس بر دانستن و عقلانیت، ترجیح تخیل بر واقعیت و ترجیح دنیای درونی بر دنیای خارج و رهاشدن از هر قید واقعی برای ارائه خود واقعی هستیم. شبکه اجتماعی اینستاگرام یک نمونه روشن این وضعیت است. اما در مقابل یک رویکرد افراطی دیگری وجود دارد که با ازبینبردن حس، تخیل و جلوه¬های هنری به دنبال برجستهسازی واقعیت است. اما آیا در الگوی اسلامی این دو افراط پذیرفته شده است یا مسیر دیگری وجود دارد؟
15.در مدیریت سکو وضعیت مطلوب نقشههای شرکت برای ایجاد سکوهای مطلوب چگونه است؟ با توجه به اهمیت باور و اعتقاد مدیران، طراحان و بازیگران کلیدی سکو و محیط و اتمسفر فرهنگی و فکری ادارهکنندگان سکو، در وضعیت فعلی این امر چگونه قابلتحقق است؟
جلسه پنجم.mp3
64.47M
🎙صوت جلسه پنجم
📍با موضوع: معیارهای معماری قالبهای انتشار در سکو
🎥فیلم جلسه پنجم با موضوع معیارهای معماری قالبهای انتشار در سکو
🔗لینک فیلم در آپارات:
https://aparat.com/v/euw9b4w
72.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥معیارهای معماری قالبهای انتشار در سکو
🔺بخش اول
🔗لینک فیلم کامل در آپارات:
https://aparat.com/v/euw9b4w
@beandazeenghelab
79.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 معیارهای معماری قالبهای انتشار در سکو
🔺بخش دوم
🔗لینک فیلم کامل در آپارات:
https://aparat.com/v/euw9b4w
@beandazeenghelab
71.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥معیارهای معماری قالبهای انتشار در سکو
🔺بخش سوم
🔗لینک فیلم کامل در آپارات:
https://aparat.com/v/euw9b4w
@beandazeenghelab
60.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥معیارهای معماری قالبهای انتشار در سکو
🔺بخش چهارم
🔗لینک فیلم کامل در آپارات:
https://aparat.com/v/euw9b4w
@beandazeenghelab
صوت جلسه ششم.mp3
67.37M
🎙 صوت جلسه ششم، ادامه مبحث معیارهای معماری قالبهای انتشار در سکو
🔺تصویرمحور یا متن محور بودن قالبهای انتشار
🔺پیشفرض بودن بلندگو به دست بودن و رسانه داشتن در قالبهای انتشار
🔺آگاهی از دستهبندیها
🔺محدودیت کاراکتر متنی و محدودیت زمان فیلم
🔺امکان ذخیره یا عدم ذخیره محتواها
@beandazeenghelab