هدایت شده از خبر فوری
♦️اعلام میزان کفاره و فطریه از سوی مراجع تقلید
برای عضویت در کانال حتما #پیوستن را لمس کنید
آیت الله جوادی آملی:
🔹فطریه برای هر نفر برمبنای قوت غالب منطقه ،سه کیلو گندم ،برنج و مانند آنها و یا معادل قیمت اینها به قیمت روز پرداخت گردد.
🔹کفاره غیرعمد، به ازای هر روز ۱۲ هزار تومان و کفاره عمدی روزه به ازای هر روز ۷۲۰ هزار تومان تعیین شده است.
آیت الله سیستانی:
🔹میزان زکات فطره برای هر فرد سه کیلوگرم بدل از آرد ۶۰ هزار تومان و برای فطریه بدل از برنج ایرانی ۳۶۰ هزار تومان و فطریه بدل از برنج غیر ایرانی، ۱۰۵ هزار تومان تعیین شده است.
آیت الله مکارم شیرازی:
🔹زکات فطره امسال بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ ۶۰ هزار تومان و بر مبنای قوت غالب برنج، مبلغ ۲۴۰ هزار تومان اعلام شده است.
🔹کفاره روزه غیر عمد مبلغ دوازده هزار تومان است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، همچنین کفاره روزه عمد مبلغ ۷۲۰ هزار تومان است.
برای دریافت اخبار مهم سیاسی حتما عضو شوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/927006720Cef22c84c5c
http://eitaa.com/joinchat/927006720Cef22c84c5c
هدایت شده از نــــــــــورنــما
مفهوم غیبت(۱)
۱. مفهوم لغوی
۱. فراهیدی می نویسد: «الغیبة من الاغتیاب و الغیبة من الغیبویة»(کتاب العین ج ۴ ص ۴۵۴) غیبت با فتح غین به معنای پنهان و پوشیده بودن است و وقتی با کسره خوانده شود به معنای پشت سر کسی سخن گفتن است.
۲. ابن فارس معنای غیبت را پوشیدگی از از چشم می داند: «الغین و الیاء و الباء أصل صحیح یدل علی تستر الشیء عن العیون»(معجم مقیاس اللغة ج ۸ ص ۱۸۳) غین و یاء و باء(غیبت) یک ریشه دارد و صحیح است(معتل نیست) که دلالت می کند بر پنهان بودن چیزی از چشم.
۳. ازهری گوید: «و الغیب ما غاب عن العیون و إن کان محصلا فی القلوب»(تهذیب اللغة ج ۸ ص ۱۸۳) غیبت به چیزی می گویند که از چشم پنهان است، اگر چه در قلب ها حاصل است
پس آنچه از اهل لغت فهمیده می شود این است که در لغت هر آنچه از چشم پوشیده باشد غیب نامیده می شود هر چند در دل حاضر باشد.
۲. در اصطلاح(غیبت امام مهدی علیه السلام):
- مفهوم افراط گرایانه ۱:
شیخ احمد احساسی معتقد است: «هورقلیا فی الأقلین الثامن... و الحجة فی غیبة تحت هورقلیا فی تلک الدنیا... و أما إذا أراد أن یدخل فی هذه الأقالیم السبعة لبس صورة من صور أهل هذه الأقالیم و لا يعرفه أحد... فاعلم أن الدنیا هذه قد خاف فیها من الأعداء فلما فر من هذه المسماة بالدنیا إنتقل إلی الأولی»(الرسالة الشرتیة، جوامع الکلم ج ۸ ص ۴۲۱ و ۴۲۲) هورقلیا در اقلیم هشتم است... و حضرت حجت در دوران غیبت، در عالم هورقلیا در آن دنیا است و... و اما هر گاه بخواهد به اقالیم سبعه وارد شود، صورتی از صورت های اهل این اقالیم را می پوشد و کسی او را نمی شناسند... بدان این دنیا[حضرت حجت] در آن از دشمنان بیمناک شد و هنگامی که از اینجا که «دنيا» نامیده شده فرار کرد به «اولی» منتقل شد.
این سخن و اعتقاد شیخ احمد احسائی از عجز وی نسبت به این سوال نشأت می گیرد که از او پرسیدند: چگونه حضرت حجت صد ها سال زنده مانده است و در طی این سال ها تغییری نکرده است؟ و او در پاسخ می گوید: حضرت حجت در کره ی خاکی زندگی نمی کند و ایشان در عالم عنصر حضور ندارند، حال آنکه تغییر خاصیت عالم عنصر و موجودات عنصری(ماده) است. بر همین اساس شیخ احمد احسایی معتقد است حضرت در عالم دیگری بنام «هورقلیا» یعنی عالم مثال حضور دارد که شیخ احمد احسائی با این سخن اعتقاد به مرگ حضرت پیدا کرده است. در ادامه از شیخ احمد احسائی می پرسند: پس آیا زمین بدون حجت الهی رها شده است؟ اینجا است که وی اعتقاد جدیدی بنام «رکن رابع» می آفریند، به این معنا که رکن رابع نماینده ی زمینی امام زمانی است که اکنون در کره ی خاکی حضور ندارد و این رکن رابع بعنوان اصول مذهب این جریان پذیرفته می شود. بعد آنکه شیخ احمد احسائی از دنیا می رود، شاگرد وی بنام سید رشتی در میان شاگردان خویش مدعی می شود که رکن رابع اکنون در میان شما است که با این سخن سید علی محمد باب که فرد زیبارویی بوده مدعی رکن رابع می شود و آغازگر بابیت شد.
توضیح آنکه فلاسفه می گویند: موجودات و عوالم سه گونه هستند:
۱. عالم ماده: عالم ماده دارای دو ویژگی است: اول آنکه دارای شکل و رنگ است و دوم آنکه ماده دارد و بنابراین چون ماده دارد باعث می شود که شکل و رنگ آن تغییر کند
۲. عالم مثال: عالم مثال ویژگی دوم عالم ماده را ندارد، اما شکل و رنگ دارد و بنابراین موجودات مثالی مانند موجودات مادی هستند با این تفاوت که هرگز تغییر نمی کنند
۳. عالم عقل: عالم عقل هیچ یک از ویژگی های عالم ماده را ندارد و موجوداتی که هیچ رنگ و شکل و ماده ای نداشته باشند موجودات عقلانی هستد
موجودات عقلانی و مثالی می توانند برای خود بدن مثالی بسازند که به آن «تمثل یافتن» می گویند.
این اعتقاد خلاف روایات است:
۱. راوی از امام صادق علیه السلام می پرسد: «تکون الأرض لیس فیها إمام؟» زمین بدون آنکه امام در آن باشد باقی می ماند. امام صادق در جواب فرمود: «قال: لا» نه(کافی ج ۱ ص ۱۷۸)
۲. امام باقر علیه السلام فرمود: «لو أن الإمام رفع من الأرض ساعة لماجت بأهلها کما یموج البحر بأهله» اگر امام لحضه ای از زمین برداشته شود، زمین نسبت به ساکنانش، همانند دریا ناآرام می گردد(کافی ج ۱ ص ۱۷۹)
هدایت شده از نــــــــــورنــما
- مفهوم افراط گرایانه ۲:
تصور اهل سنت چنین است: شیعه بر این باور است که امام در دنیا است اما به دور از جامعه و در سرداب بصورت انفرادی زندگی می کند. حال آنکه هیچ یک از شیعیان چنین اعتقادی را ندارد و این سخن خلاف روایات شیعه است:
۱. امیرالمؤمنین علیه السلام می فرماید: «مَاشِيَةٌ فِي طُرُقِهَا دَاخِلَةٌ فِي دُورِهَا وَ قُصُورِهَا جَوَّالَةٌ فِي شَرْقِ هَذِهِ اَلْأَرْضِ وَ غَرْبِهَا تَسْمَعُ اَلْكَلاَمَ وَ تُسَلِّمَ عَلَى اَلْجَمَاعَةِ تَرَى وَ لاَ تُرَى إِلَى اَلْوَقْتِ وَ اَلْوَعْدِ» به خانهها و كاخهايش داخل مىشود،در شرق و غرب زمين در گردش است،گفتهها را مىشنود و بر جماعت سلام مىكند؛او مىبيند امّا ديده نمىشود تا زمان و وعدهاش فرا رسد(الغیبه نعمانی ج ۱ ص ۱۴۲)
۲. امام صادق علیه السلام می فرماید: «إن فی القائم سنة من یوسف... فما تنکر هذه الأمة أن یکون الله عزوجل یفعل بحجته ما فعل بیوسف أن یکون یسیر فیما بینهم و یمشی فی أسواقهم و یطأ بسطهم و هم لا يعرفونه حتی یأذن الله عزوجل له أن یعرفهم نفسه کما أذن لیوسف حین قال لهم: «قَالَ هَلْ عَلِمْتُمْ مَا فَعَلْتُمْ بِيُوسُفَ وَأَخِيهِ إِذْ أَنْتُمْ جَاهِلُونَ - قَالُوا أَإِنَّكَ لَأَنْتَ يُوسُفُ ۖ قَالَ أَنَا يُوسُفُ وَهَٰذَا أَخِي»
ضمن آنکه سردآب(سرد + آب) به جایی می گفته اند که آب در آن سرد باقی می مانده و از آن جهت که خنک بوده جای مناسبی برای عبادت محسوب می شده است و قداست سرداب به همین علت است که سه امام معصوم در آن عبادت کرده اند، زیرا اگر خانه ای می خواهد تقدس پیدا کند، نیاز دارد که در آن یاد خدا بُرده شود: «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ يُسَبِّحُ لَهُ فِيهَا» و این اذن و اجازه از سوی خداوند داده شده، یعنی هر کجا به ذات خودش مقدس نیست و برای اینکه تقدس پیدا کند نیاز به اجازه خدای سبحان دارد و این همان معنای "اذن" است.
- معنای تفریط جویانه(۱):
این اعتقاد ملاقات گرایان است. سید حسن ابطحی دو جلد کتاب بنام ملاقات با امام زمان دارد و در این کتاب می گوید: همه امام زمان را دیده اند و فقط چند نفری که انکار کرده اند ندیده اند.
این عقیده نیز با روایات منافات دارد:
۱. رسول الله صلی الله علیه و آله می فرماید: «یا علی و اعلم أن أعحب الناس إیمانا و أعظمهم یقینا قوم یکون و فی آخر الزمان لم یلحقوا النبی، و حجب عنهم الحجة، فآمنوا بسواد علی بیاض» ای علی بدان که شگفت انگیز ترین مردم از جهت ایمان و عظیم ترین آنها از روی یقین، مردمی هستند که در آخرالزمان خواهند بود پیامبر را ندیده اند و از امام نیز محجوبند، اما به سوادی که بر بیاضی رقم خورده است ایمان دارند(کمال الدین ج ۱ ب ۲۵ ص ۵۳۸)
۲. امام موسی کاظم علیه السلام می فرماید: «إنه لابد لصاحب هذا الأمر من غیبة حتی یرجع عن هذا الأمر من کان یقول به، إنما هی محنة من الله عزوجل امتحان بها خلقه» به ناچار صاحب الأمر غیبتی دارد تا به غایتی که معتقدان به این امر از آن بازگرداند، این محنتی است که خدای تعالی خلقش را به واسطه ی آن بیازماید(کمال الدین ج ۲ ب ۳۴ ح ۱ ص ۴۲)
- معنی تفریط جویانه(۲)
و در نظر و اعتقاد دیگری، بسیاری از شیعیان امام زمان را دیده اند و اندکی از آنها که به صفت عدالت متصف نیستند از این فیض عظیم محروم مانده اند.
این نظریه از بیان شیخ طوسی نیز متبادر می شود که وی می گوید:
ما یقین نداریم که امام علیه السلام از همه ی دوستدارانش مخفی شده است؛ بلکه ممکن است برای بیشتر آنها ظاهر شده باشد و هر انسانی فقط به وضع و حال خودش آگاه است(و از حال دیگران بیخبر) بنابراین، اگر امام علیه السلام برای کسی ظاهر نشود، آن شخص بی شک خواهد دانست که علت این امر به عمل او برمی گردد(الغیبه ص 99)
و علامه مجلسی در پاسخ به شیخ طوسی گفته است:
این بیان مستلزم آن است که در زمان غیبت(غیر از معدودی از افراد ناشناخته که با حضرت در ارتباط هستند) هیچ کس از فرقه ی حقه ناجیه(شیعه اثنی عشری) متصف به صفت عدالت نیست، زیرا گناهی که مانع ظهور امام شده یا کبیره است یا صغیره که به انجام دادن آن اصرار شده است و در هر دو صورت با عدالت منافات دارد. با این وجود، چگونه می توان به عدالت راویان و ائمه جماعات حکم کرد و شهادت آنان را پذیرفت، در حالی که در هر عصری از اعصار، جماعتی از اخیار وجود داشته و دارند که لحضه ای در اقرار به امامت و اطاعت از امام توقف نکرده اند(بحار ج 51 ص 214)
💠به کانال ما بپیوندید و به دوستانتون معرفی کنید 💠
🔹@noornama
🔹@noornama
💠 برترین عبادت
🔸 كسی که مریض دارد و دعا می كند با چه حال #دعا می كند؟ كسی که قرض دارد و دعا می كند، كسی که در حال خطر است و دعا می كند، با چه وضع دعا می كند؟ در حال دعا، بی تابی دارد، گرایش دارد، كشش دارد و با تمام وجود، حاجت خود را لمس كرده است.
كسی كه مریض است یا مریض دارد و بیمار او را می خواهند به اتاق عمل ببرند، با تمام وجود، نیاز خود را یافت و با تمام وجود یافت كه غنی، دیگری است و با تمام وجود با آن غنی دارد گفتگو می كند و از او می خواهد.
🔸 این حال را ما داشته باشیم كه در تمام لحظات ما در معرض آفت هستیم! هیچ كسی اطمینان ندارد كه همیشه حیات او هست یا سلامت او هست یا حیثیت او هست یا احترام و آبروی او هست؛ همه این شئون در تمام حالات در معرض خطر است؛ این را انسان باید درك كند! كسی هست كه پاسخ مثبت به انسان بدهد و آن خداست كه همه اینها به دست اوست. در قرآن كریم هم دعا را عبادت معرفی كرد
فرمود: ﴿الَّذینَ یسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبادَتی سَیدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرینَ﴾ _ عبادتی كه در این آیه آمده است به دعا تفسیر شده است _ فرمود كسانی كه از دعا كردن صرف نظر می كنند و مستكبرانه برخورد می كنند، داخل جهنم می شوند. #بهترین_عبادت، دعا کردن است.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#جام_معرفت
#پادکست
#ضیافت_الهی
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1385/08/04
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📖 دعای روز بیست و نهم ماه مبارک رمضان
🌷 بسم الله الرحمن الرحیم
🔹️ "اللَّهُمَّ غَشِّنِي فِيهِ بِالرَّحْمَةِ وَ ارْزُقْنِي فِيهِ التَّوْفِيقَ وَ الْعِصْمَةَ وَ طَهِّرْ قَلْبِي مِنْ غَيَاهِبِ التُّهَمَةِ يَا رَحِيما بِعِبَادِهِ الْمُؤْمِنِينَ؛
🔸️ خدایا! در این روز مرا با رحمتت بپوشان و یاریات و دوری از گناهان را روزیام فرما و دلم را از تاریکی اوهام باطل، پاک کن. ای مهربان به بندگان مؤمن خویش".
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻کدام آزادی؟
✅کلام زیبا و پرمعنا از آزادی
🔴مرحوم استاد مهندسی رحمت الله علیه .
▪️▫️🔹️▪️▫️🔹️▪️▫️🔹️▪️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اثرات نماز
استاد مهندسی رحمت الله علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خطبه اول نماز عید سعید فطر توسط حضرت آیتالله خامنهای
35.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خطبه دوم نماز عید سعید فطر توسط حضرت آیتالله خامنهای (مدظله العالی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سوال دختری از استاد رحیم پور: شما که میگید به قانون حجاب احترام بذارید، اگه یه روزی قانون عوض بشه و داشتن حجاب خلاف قانون بشه، خود شما بهش احترام میذارید؟!
•┈┈••✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرحوم آیت الله مشکینی
میان ماه من تا ماه گردون
تفاوت از زمین تا آسمان است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دعاهای ایت الله سلیمانی در شب قدر!
🔹صبح امروز این روحانی در بانک ملی مازندران مورد سوءقصد قرار گرفت!
🔴 #بیداری_ملت 👇
http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:
موضوع:👇
👥مجازات معاشرت با اهل گناه!
⚜️زمان:۰:۵۹
#رفیعی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#کلیپ_مهدوی
🎙استاد #شجاعی
🔸امام زمان کاری با گذشته تو نداره!!فقط کافیه بهش ملحق بشی...
#امام_زمان (روحی وارواح العالمین له الفداء)
🟣فاتحه کبیره چیست؟
یکی از علمای شیعه به نام شیخ مهدی فقیهی جهت استخاره و رفع گرفتاری نزد آیت الله بهجت می رود.
آیت الله بهجت به ایشان می فرماید:
چرا فاتحه کبیره نمی خوانید؟ هرکس برای میتی اینگونه فاتحه بخواند هر رفع گرفتاری از خودش می شود و هم گنجی است برای میت.
شیخ مهدی فقیهی می پرسد: فاتحه کبیره چیست؟
آیت الله بهجت می فرماید :
⭕️سوره حمد یک مرتبه
⭕️سوره های(توحید، کافرون، ناس و فلق) هر کدام یک مرتبه
⭕️سوره قدر هفت مرتبه
⭕️آیت الکرسی سه مرتبه
🌹شیخ مهدی فقیهی می گوید:
به روستای خودمان رفتم و بر سر قبر پدر و مادرم فاتحه کبیره را خواندم و به قم بازگشتم. شب عمه ام خواب پدر و مادرم را میبیند که خمره ای از طلا و جواهرات در مقابل شان است.
عمه ام از من پرسید:چه خیراتی برای پدر و مادرت فرستادی؟
گفتم: فاتحه کبیره را خواندم.
مشخص شد روزی که من فاتحه ی کبیره را برای پدر و مادرم خواندم، رحمت واسعه ای از طرف خداوند شامل حالشان شده است.
در ضمن به برکت خواندن فاتحه کبیره، گشایشی نیز در زندگی ام مشاهده کردم .
https://eitaa.com/joinchat/2751201558C6f855e825f
🌷 رهبر انقلاب اسلامی شهادت حجتالاسلام عباسعلی سلیمانی را تسلیت گفتند؛
👈 شهید حجتالاسلام سلیمانی؛ شخصیتی همواره در خدمت نظام
📝 حضرت آیتالله خامنهای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی شهادت حجتالاسلام عباسعلی سلیمانی را در حادثه سوء قصد به وی تسلیت گفتند.
✏️ متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
حادثهی سوء قصد به مرحوم حجتالاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی رحمةالله علیه را که به شهادت ایشان منتهی شد به خانوادهی گرامی و دوستان و علاقمندان آن مرحوم تسلیت عرض میکنم. ایشان عضو مجلس خبرگان و سالها امام جمعهی زاهدان و کاشان و همواره در خدمت نظام جمهوری اسلامی بودند. از خداوند متعال علوّ درجات و قبول خدمات آن مرحوم را مسألت میکنم.
سیّدعلی خامنهای
۴۰۲/۰۲/۰۷
📸 عکس: دیدار اعضای ستاد کنگره ملی شهدای استان سیستان و بلوچستان | ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#درساخلاق
🎙 حجتالاسلام فرحزاد
💢 با این ذکر میزان حسناتت رو زیاد کن!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گریه ممنوع
سینه زدن ممنوع
دعا ممنوع
روضه ممنوع
در بقیع
فقط
باید مرد...
🏴 ۸ شوال؛ سالروز تخریب قبور مطهر ائمه بقیع🍃💐🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طلبگی از دیدگاه علامه جوادی آملی(حفظه الله تعالی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصل ولایت فقیه است
تولید محتوا از طرف مربی طرح امین.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در آخرالزمان نبرد نهایی تاریخ اتفاق می افتد
در این بخش،توصیه به استغاثه و دعا می شود
همه تو خانه های خود صحیفه جامعه داشته باشید.
توصیه استاد شجاعی به دعا و استغاثه و صحیفه جامعه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️پاسخ یک انگلیسی تازه مسلمان شده به این سوال که چرا بچههای ما بجای الگو قراردادن پیامبر و یارانش، اَبَر قهرمانهای غربی رو الگو قرار میدهند
https://eitaa.com/women92
♦️این خانم از مخدر خطرناکی صحبت میکنه که مادر پدرها در اختیار فرزندانشان قرار میدهند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صدبار ببینید و بشنوید !
خصوصا مدیران و مسئولان محترم !
در جنگ نرم، همانند یک شطرنج باز ماهر عمل کنید...
✾═┅┄┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷مثل شهیدان زندگی کنید ولی فعلا خداکنه شهید نشید!
🌷@IslamlifeStyles
#شیوه نگارش طرح تحقيق (پایان نامه،رساله علمی)
از مباحث مهم رسالهنويسي، «طرح تحقيق» است.
طرح تحقيق، نقشه انجام تحقيق است. تحقيق علمي و تدوين رساله، بدون طرح تحقيق به مقصد مناسبي نميرسد؛ همانطور که ساختمانسازي بدون نقشه سرانجامي نخواهد داشت. تهيه رساله علمي يک فرايند نسبتاً طولاني است و بدون طرح تحقيق، محقّق دچار سردرگمي و انحراف از روند تحقيق ميشود.طرح رساله علمی داراي محورها و عناويني است که محقّق بايستي با کمک اساتيد راهنما و مشاور، اين محورها را تبيين کند که عبارتند از:
الف) تبيين مسئله و محدوده آن و بيان جهات بحث)
ب) سابقه و پيشينه بحث و بيان نقاط امتياز اين رساله )
ج)تبيين سؤال اصلي
د) بيان و طرح سؤالات فرعي
هـ) بيان اهميت و ضرورت تحقيق
و) طرح فرضيه تحقيق
ز) بيان روش تحقيق (توصيفي، تحليلي، ميداني و…)
ح) تنظيم بخشها و فصول رساله و عناوين زيرمجموعه با توضيح اجمالي
ادامه دارد...
#طلبه#اسماءالحسنی#پژوهشگر#تحلیل بیانات مقام معظم رهبری#تبیین بیانیه گام دوم انقلاب