eitaa logo
بنیاد علم و فناوری بهیار صنعت
930 دنبال‌کننده
80 عکس
34 ویدیو
8 فایل
خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه‌] در یک میدانی که از جنگ نظامی سخت‌تر است. البتّه ویرانی‌های جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختی‌اش بیشتر است. آدرس سایت: www.behyaarstf.ir راه ارتباط @masoudasad74
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🎙مرور و شرحِ بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان در رمضان ۱۴۴۵ قمری 👤با حضور حجت‌الاسلام‌ امیر‌ نجات بخش 📆 سه شنبه، ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ امشب بعد از نماز مغرب و عشا 📍مکان: سها (سرای هنر و اندیشه) @forsat_soha @behyaarstf_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 🔹مرور و گفت و گو بر بیانات رهبر انقلاب با دانشجویان ١٤٠٣ 👤با حضور حجت‌الاسلام‌ امیر‌ نجات بخش 🔸جلسه اول ⏱زمان: ۹۶ دقیقه 📆 سه شنبه ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۳ @behyaarstf_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹جلسه گفت و گو محور جلسه اول 🔹*آینده ی علم* 🔹با حضور حجت الاسلام امیر نجات بخش 🔹پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه @behyaarstf_ir
*آینده ی علم* 🔹دیدن آینده نیازمند یک نوع نگاه است، به عبارتی ما باید واجد یک نوعی نگاهی بشویم که در آن نگاه، آینده آشکار است. اگر ما نتوانیم به سمت این تحول نگاه حرکت کنیم و صرفا بخواهیم بر اساس آنچه که اکنون می بینیم از آینده خبر بگیریم شاید آن آینده دیگر، آینده نباشد. در واقع صورتش همین چیز هایی می شود که همین الان هم به آن مشغول هستیم. 🔹چون توجهی به آینده نداریم خیلی از فرصت های امروزی را می سوزانیم و چیزی از آینده نمی بینیم. اگر توجه به آینده باشد امکان های ما خودشان را ظاهر می کنند و قدر این فرصت ها و امکان ها دانسته می شود. 🔹ما امروز در مرحله ی اول درگیری که داریم این توجه به آینده پیش می آید. خیلی وقت ها پرسشی که داریم این است، آینده چگونه آینده ای است و در جواب به این سوال به دنبال ظاهر آن آینده هستیم. مثلا بیاییم حرف بزنیم که بیست سال دیگر چه محصولی در بازار است، شکل آن ابزار چگونه است و خودمان را اینجا نگه می داریم و چالش های ما حول این است. اینها مباحثی است که بیشتر در آینده پژوهی مطرح می شود، در آینده پژوهی چنین بحث هایی مطرح می شود که تکنولوژی های آینده چه می توان باشد که البته جایگاه خودش را دارد، ولی آنچه که بیشتر می شود بهش توجه کرد، درکی است که می تواند توجه به آینده داشته باشد، نه اینکه نقطه ی محصلی را برای خودش ترسیم کند و تمام درگیری را به سمت آن معطوف کند. مثلا چه چیزی ساخته خواهد شد. فلسفه تفاوتش با آینده پژوهی این است که فلسفه یک نگاه به آینده می دهد و ما می توانیم به یک آینده توجه کنیم. حجت الاسلام نجات بخش در جلسه ی *آینده ی علم* @behyaarstf_ir
امام خامنه‌ای: 🔹برای دانش‌آموزان پیشرفت‌ها را توضیح بدهید، نقاط مثبت را توضیح بدهید، چشم‌اندازهای شوق‌انگیز را توضیح دهید. 🔹سعی کنید او را امیدوار کنید به آینده. این امید است که او را به حرکت خواهد درآورد در راه درست، پیش خواهد برد. این خدمت به آینده‌ کشور است. @behyaarstf_ir
*چشم اندازهای شوق انگیز، امید و حرکت* در *نگاه ملی* همانطور که رهبری مکرر می گویند، آیا می شود ما دعوت به یک حضور داشته باشیم؟ و بیشتر از آنکه بخواهیم یک مسئله را تمام شده بدانیم و بگوییم چه اتفاقاتی افتاده است و صرفا دست آورد ها را نشان دهیم، بگوییم: یک جایی باید باشید. اساس این نسبت انسانی همین جا است که باید در روایتمان، *دعوت به حضور انسان ها* کنیم. یعنی آنها متوجه شوند کسی آن ها را می خواهد و طلب می کند که جایی باشند. و خب این تفاوت دارد با فهم رایج که من نیازی به تو دارم که تو می توانی این نیاز را برطرف کنی. این دعوت به حضور و نگاه، غیر از این است. در یک استغنایی از همدیگر اما یک نسبتی را می خواهیم با یکدیگر برقرار کنیم. این همان عهد تاریخی است. خیلی نمی خواهیم درباره ی اینکه چگونه این را گفت بگویم. چرا که این در نگاه شما پیش می آید. چیزی است که وقتی شما آن ها را می بینید، کامل متوجه می شوند که مسئله چیز دیگری است. در آن نگاه ها قضیه حاصل می شود. آنچه که از کار فکری مدام داریم صحبت می کنیم، کجا بروز پیدا می کند و کجا دیده می شود؟ آن در محتوا بروز پیدا نمی کند. در نگاه های ما بروز پیدا می کند. به تعبیری شما یک مسیری را می روید با این مباحث مأنوس هستید و یک حرف هایی با هم می زنید و حاصل آن یک نگاه است. همان که می گوییم: *تفکر یک نگاه است*. همین می شود یک نگاه و چیزی بیرون از آن نیست. تجسم این تفکر در این نگاه است و آن نگاه را دانش آموز می بیند و این نیست که در چه محتوایی این حرف را بزنم این را بگویم یا آن را بگویم‌. ☘حجت الاسلام نجات بخش @behyaarstf_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
*دعوت به حضور* حجت الاسلام نجات بخش در جمع راویان پیشرفت. @behyaarstf_ir
✍ رهبر انقلاب: به دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید تا خودش را جزئی از اجزای حرکت‌دهنده مجموعه‌ کشور بداند ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار معلمان: معلّم فقط آموزنده‌ی علم نیست بلکه پرورنده‌ی هویّت دانش‌آموز است. شما دارید شخصیّت این جوان و نوجوان را میسازید. شما هویّت‌ساز هستید. باید به او، هم علم بیاموزید که خب در درجه‌ی اوّل هست،‌ هم اعتمادبه‌نفس بدهید، هم همّت و انگیزه بدهید، هم شوق به کار و به درس بدهید، تا بتواند این ظرفیّتهایی که در او هست اینها را استخراج کند. ✏️ شما به این دانش‌آموزتان نگاه ملّی بدهید. این دانش‌آموز خودش را جزئی از یک مجموعه، از یک کل احساس کند. این را به دانش‌آموز باید القا کرد. کلاس شما یک نقطه‌ی جداافتاده‌ی از مجموعه نیست. این یکی از اجزای مجموعه است که دارد با حرکت خود این ماشین عظیم را، که اسمش کشور است، اسمش جامعه است، اسمش نظام است، این حرکت دارد میدهد و پیش میبرد. ۱۴۰۳/۲/۱۲ @behyaarstf_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار معلمان. ۱۴۰۳/۲/۱۲ @behyaarstf_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 💠 برادری، تنها راه پیشرفت ایران 🎙 حجت‌الاسلام نجات بخش ⏱ دوازده دقیقه @behyaarstf_ir
‌ ‌به نام خدا آرشیو گزیده ای از جلسات مرتبط با علم، فناوری و اقتصاد که در مجموعه ی سها برگزار گردید. 💠 شماره 1 [جلسات گفتگو] 🔻 سال ۱۳۹۹: ▪️ مینوتار جهانی (20 جلسه): https://soha-sima.ir/3530 🔻 سال ۱۴۰۰: ▪️ سیر تجدد و علم جدید در ایران (6 جلسه): https://soha-sima.ir/3555 ▪️ علم در دهه های اخیر (2 جلسه): https://soha-sima.ir/3559 ▪️ زنده باد جهاد (4 جلسه): https://soha-sima.ir/3563 ▪️ راه قدس از کربلا می گذرد (2 جلسه): https://soha-sima.ir/3571 🔻 سال ۱۴۰۱: ▪️ مبانی حکمی اقتصاد و معیشت (4 جلسه): https://soha-sima.ir/3623 ▪️ سه قدم از معلمی (5 جلسه): https://soha-sima.ir/3609 ▪️ عدالت و دانش بنیان (6 جلسه): https://soha-sima.ir/3614 ▪️ روایت مهندسی و جهاد (۷ جلسه): https://soha-sima.ir/3604 🔻 سال ۱۴۰۲: ▪️ تفکر گمشده تشکل های دانشجویی: https://soha-sima.ir/3786 ▪️ گفتمان پیشرفت (4 جلسه): https://soha-sima.ir/3745 🔻 سال ۱۴۰۳: ▪️ تاملی بر مساله اقتصاد: https://soha-sima.ir/3768 @behyaarstf_ir
‌ ‌ 💠 شماره 2 [تک جلسه‌ای‌ها] 🔻 سال ۱۴۰۰ ▪️ گفتگو پیرامون دیدار رهبری با تولیدکنندگان https://soha-sima.ir/3593 ▪️ گفتگو درباره فیلم منصور https://soha-sima.ir/3590 ▪️ گفتگو به بهانه روز مهندس https://soha-sima.ir/3587 🔻 سال ۱۴۰۱ ▪️ تولید دانش بنیان (اردوگاه درچه): https://soha-sima.ir/3809 ▪️ انسان خلیفه الله بر زمین (اقتصاد دانش بنیان): https://soha-sima.ir/3814 ▪️ اقتصاد دانش بنیان اقتصاد آینده https://soha-sima.ir/3811 ▪️ با علوم انسانی در تاسیس شرکت های دانش بنیان https://soha-sima.ir/3817 ▪️ خاستگاه مساله خصوصی سازی چیست؟ https://soha-sima.ir/3822 ▪️ دانش بنیان با حفظ عالم صفا و رفاقت و صداقت نوجوانی https://soha-sima.ir/3826 ▪️ دانش بنیان، صبر استقامت و برادری https://soha-sima.ir/3829 ▪️ جایگاه علم و فلسفه در دنیای امروز https://soha-sima.ir/3832 ▪️ سنگر مهم کار، سنگر حفظ هویت https://soha-sima.ir/3835 ▪️شرایط انتقال تکنولوژی در ایران https://soha-sima.ir/3838 ▪️ ایجاد گروه های مقاومت اقتصادی در منطقه https://soha-sima.ir/3841 ▪️جلسه مهندس نجات بخش با اهالی کرمان https://soha-sima.ir/3845 ▪️نظری به اقتصاد دانش بنیان در عالم طلبگی https://soha-sima.ir/3849 ▪️ نگاه با صفا و زلال به انسان ها، راه پیشرفت و آبادانی https://soha-sima.ir/3852 ▪️ وقتی راه گشوده شود... https://soha-sima.ir/3855 ▪️ چه نیاز به قصه؟ چه نیاز به روایت؟ https://soha-sima.ir/3858 ▪️تاملی در بی عالمی بشر در جهان امروز https://soha-sima.ir/3866 ▪️مروری بر سخنان نوروزی رهبر انقلاب (1401) https://soha-sima.ir/3887 ▪️نسبت فلسفه و علم؛ جایگاه علم در جهان امروز https://soha-sima.ir/3894 ▪️کار، عامل بسط انسانیت انسان https://soha-sima.ir/3900 ▪️ گفتگو با محوریت بیانات امام خمینی به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه https://soha-sima.ir/3903 ▪️ گفتگو با محوریت بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان https://soha-sima.ir/3907 ▪️ گفتگو با محوریت بیانات رهبر انقلاب در دیدار با کارآفرینان https://soha-sima.ir/3910 ▪️ گفتگو درباره فیلم موقعیت مهدی https://soha-sima.ir/3913 ▪️گفتگو؛ مسیر عقلانیت و خرد https://soha-sima.ir/3919 ‌ ‌ ‌ ‌@behyaarstf_ir
15.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
... بخشی از سخنرانی حاج قاسم درباره شهدای رفسنجان او آن روز بهانه نیاورد او نگفت این فرمانده تدبیر دارد یا ندارد او به من اشکال نگرفت او به خاطر اشکال به من، جنگ را و عملیات را دچار بحران نکرد! و رفت از میدان عبور کرد روی لبه ی دژ شهید شد اینها غم دارد! @behyaarstf_ir
45.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘خلاصه گفت و گو با مهندس نکویی، مدیر تولید بهیار صنعت (۱۲ دقیقه) دست تقدیر مهدی نکویی را به راهی می رساند که در این راه می توان به نگاهی دیگر نسبت به آینده فکر کرد. نگاهی که در آن آینده از جهتی «هیچی» است. آینده «هیچی» را نخواستن است و این مزیت آینده است. اگر شما چیزی را بخواهید، نمی توانید راهی را بروید. «هیچی» را باید خواست. نقطه ای که به یک امری توجه کردید و امر متعینی را معین کردید برای رسیدن، همان جا نقطه فریب است، نقطه ای است که شما را از رسیدن به آن وعید می دهند و وعده های دیگر به شما می دهند. این چنین می شود که شما راه را نمی توانید بروید. ما تلاش کردن را در خواستن چیزی می بینیم، در حالی که تلاش کردن در خواستن «هیچی» است؛ مسئله این جا است؛ آیا ما می توانیم «هیچی» را بخواهیم؟ شاید بتوان گفت این گفت و گو از جنس آینده است و به همین جهت ماندگار است. مشاهده ی کامل این گفت و گو (به مدت حدود یک ساعت) لینک آپارات: https://www.aparat.com/v/phtTw @behyaarstf_ir
🔹چرا امروز وقتی می خواهید وارد یک کار اقتصادی شوید می بینید مجال حرکت برای آن کار اقتصادی نیست؟ 🔹یک راهی است که وقتی انسان بتواند در این راه قرار بگیرد، آینده می تواند برایش آشکار شود و آینده را ببیند و امیدوار به آینده شود، در واقع مناسباتی است که در آن انسان آینده برایش آشکار می شود و می تواند حرکت جدی انجام دهد. ... نمایشگاه روایت پیشرفت ... 🔻با حضور مجموعه‌ی دانش‌بنیان بهیارصنعت سپاهان 📆 22 لغایت 24 اردیبهشت ماه 1403 تهران- دانشگاه امیر کبیر @behyaarstf_ir
☘مستند بهیار صنعت؛ *راهیان کربلا* (٢٧ دقیقه) 📽 لینک مشاهده: https://www.aparat.com/v/iaquq3l 🔹شهید آوینی: در نظام اسلامی کار هر کس مستقیماً بر اعتقادات و تمایزات کیفی و روحی افراد بنا می‌شود و آنچه انسان‌ها را به کار وا می‌دارد نه پول، که عشق است. مؤمن تابع اعتقاد خویش است نه اقتصاد، و عمل او مستقیماً بر نیت اوست که بنا می‌شود. در سیستم کارخانه‌ای، کارگر و کارمند پیوند اعتقادی خویش با کارش را از دست می‌دهد و بالاجبار، فقط برای امرار معاش دست به‌کار می‌زند و از آنجا که همه‌ی احتیاجات او با پول برآورده می‌شود، این پول است که غایت آمال و مبدأ و میزان همه‌ی ارزش‌ها می‌شود. 🔹در این بینش خشک و غیر انسانی، تنها انگیزه‌ای که آدم‌ها را به‌کار وا می‌دارد «کسب پول بیشتر» است و «پیوند اعتقادی» انسان‌ها با «کار»شان کاملاً منقطع شده است. اگر بخواهیم با همین بینش راهیان کربلا را، آنچنان‌که عادت غربی‌هاست، به مثابه یک «پدیده» مورد بررسی قرار دهیم، گرایش وسیع مردم برای شرکت در صفوف راهیان کربلا و جانبازی برای اسلام اصلاً قابل ادراک نیست، چرا که هیچ «توجیه اقتصادی» ندارد. @behyaarstf_ir
☘ارائه ی حجت الاسلام نجات بخش پیرامون مسئله ی گفتمان پیشرف ☘۲۴ اردیبهشت دانشگاه صنعتی شریف ساعت ۱۵ 📍مکان: دانشگاه صنعتی شریف، همکف ساختمان ابن‌سینا، دفتر بسیج دانشجویی @behyaarstf_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
*امر نامرئی بهیار، حیات بهیار...* ☘دو روز پیش جمعی از خواهران مجموعه ی سها که در مدارس با دانش آموزان پیرامون مسئله ی پیشرفت صحبت می کنند، مجموعه ی بهیارصنعت، با آقای مهندس نکویی، گفت و گویی داشتند. در این صحبت آقای مهندس نکویی قصه ی بهیار را می گویند. با وجود آنکه قبلا هم صحبت های ایشان را شنیده بودیم، به نظرمان آنقدر آن صحبت ها گرم و مهم آمد که تصمیم گرفتیم گزیده هایی از آن را در بنیاد بهیار صنعت منتشر کنیم. 🔹از کسانی که این صوت ها را گوش می کنند درخواست داریم، در صورتی که این نگاه را برای پیشرفت و گفتمان پیشرفت و کسانی که می خواهند کاری را شروع کنند، مفید می دانند، لطفا در نشر آن سهیم باشند. ☘به راستی علت آنکه کار و فعالیت و شغل ما نمی تواند حیاتی داشته باشد و رشد و پیشرفت کند چیست؟ هزار امکان و تدبیر فراهم می آوریم، اما به آن امر نامرئی که حیات نام دارد، توجه نداریم. ☘گیاه را دیده ای وقتی سر از خاک بیرون می آورد و آرام آرام قد می کشد؟ آن عامل نامرئی که در بذر آن گیاه وجود دارد و *حیات* نام دارد را توجه داری؟ مسلما آن عامل نامرئی تحمیل اراده ی ما به آن گیاه نیست، چیزی خارج از توانایی ما است چرا که اراده ی ما نمی تواند گیاهی که حیات را از دست می دهد و خشک می شود را زنده کند. حیات از هیچی بوجود می آید و به تعبیری هیچ امر محسوس و ملموسی نیست اما از جهتی همه چیز است. آیا فکر کردن به این صحبت های مهندس نکویی نمی تواند چشم ما را به دیدن آن حیات و آن امر نامرئی باز کند؟ @behyaarstf_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما و تکنولوژی ☘امروزه توسعه، توسعه ی تکنولوژی است و در دنیای امروز، تکنولوژی دیگر ابزار نیست. بلکه خود، غایت شده است و توسعه زمانی محقق می شود که تکنولوژی توسعه پیدا کرده باشد و نمی توان گفت ما یک ابزاری در توسعه داریم که آن ابزار "تکنولوژی" است و این در دنیای ما مسئله است. ☘همه ی فعالیت ها و کار ها غایتش توسعه ی تکنولوژی است و همه ی تلاش ها در دنیا برای توسعه ی فناوری و توسعه ی تکنولوژی است و اینطور نیست که بخواهند تکنولوژی را در خدمت کاری، به طور مثال امر انسانی قرار دهند. اما چگونه می شود ما تکنولوژی را یک ابزار ببینیم؟ ☘آیا می شود ما راه و افقی پیدا کنیم که در این افق یک نسبت ابزاری با تکنولوژی بگیریم؟ و تکنولوژی از آن ساحت غایت به ابزار تبدیل شود. این مسئله را با شهید آوینی ببینیم، مسئله روشن تر می شود. گویا تکنیک و سینما در اختیار شهید آوینی است و آوینی راهی را با سینما طی کرده است که می تواند آن واقعیتی را که می بیند انعکاس دهد. در واقع سینما به مثابه یک تکنیک و تکنولوژی غلبه نکرده تا غایت خودش را در کار نشان دهد. اینجا چنین چیزی پیش آمده است. گویا در افق خودمان می توانیم یک نسبت دیگری با تکنولوژی برقرار کنیم. ☘ ارائه ی حجت السلام نجات بخش دانشگاه صنعتی شریف ٢٤ اردیبهشت ١٤٠٣ @behyaarstf_ir
در مسیر انکشاف یا مصرف در قضیه ی سامری؛ به سامری می گویند که این گوساله را چگونه درست کردی که توانسته توجه همه را به خود جلب کند؟ سامری می گوید من این را از اثر رسول درست کردم. رسول فرشته ای است که با حضرت موسی(ع) گفت و گو می کرده و سامری به اثر این رسول، جای پای این رسول، توجه می کند. و از خاک پای این استفاده می کند و گوساله را می سازد. اینجا دو تا آدم داریم، موسی(ع) و سامری. موسی(ع) محو رسول است، ولی سامری به اثر رسول توجه می کند. به جای آنکه به خود انکشاف الهی توجه کند، به اثر آن انکشاف نگاه می کند و آن را استفاده می کند و گوساله ی سامری را ایجاد کرد. می شود به این فکر کرد که در ساحت علم جدید که علم فناورانه است، در واقع دو نسبت می شود داشت. در یک نسبت در انکشاف هستی و در نسبت دیگر می خواهی از اثر آن انکشاف استفاده کنی. علم جدید و علم فناورانه آنقدر اثرش مهم و مورد توجه بوده، خودش مورد توجه نبوده است. رهبری می گویند همه این قوانین مهم به هدایت الهی کشف شده، ولو خودشان نمی دانند. این بشر غربی در نسبت با این علم و انکشاف آنچه برایش مطرح شده کاربرد است و نتوانسته به خود آن توجه کند. علم جدید علم محض نیست و کاربردی است. مسئله این است در توجه به این علم جدید و علم فناورانه همت و عزم ما کجاست و ما به چه می خواهیم توجه کنیم؟ یکبار همت و عزم این است که در جهت کاربردی سازی اتفاق می افتد و یکبار یک همت دیگر داری که این انکشاف مورد همت ماست و در توجه به این، اثراتی هم است. ارائه ی حجت الاسلام نجات بخش دانشگاه‌‌ صنعتی شریف @behyaarstf_ir
باسمه تعالی در جریان جلسه ی امروز جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر در نمایشگاه روایت پیشرفت، از مهندس نجات بخش درباره ی مهاجرت سوال پرسیده شده. بیان مهندس نجات بخش در پاسخ به این سوال خواهد آمد. روایت پیشرفت سها دانشگاه صنعتی امیر کبیر ۲۵ اردیبهشت دانشگاه صنعتی امیر کبیر @behyaarstf_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانی پیرامون مسئله ی مهاجرت در کشور به بیان مهندس نوید نجات بخش دانشگاه صنعتی امیر کبیر 25 اردیبهشت 1403 @behyaarstf_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘افق نگاه ما؛ تعریف کار برای انسان ها یا یافتن نسبت ها؟ مسئله این است. ☘چیزی که ما را گرفتار کرده است، مفهوم توسعه است. توسعه یک نوع همگانی کردن است و با مردمی کردن تفاوت دارد. در توسعه می گوییم من چه کاری انجام دهم که قابل تکرار باشد. اینجا چه اتفاقی می افتد؟ اولین اتفاقش این است که من باید یک کاری کنم که قابل تکرار باشد. و همین جا مسئله ی تکثیر پیش می آید. ☘یک نگاه دنبال تعریف کار برای دیگران است و آدم ها را نیروی کار می بیند و فقط نگاه به محصول دارد، ولی یک نگاه این است آدم ها خودشان را پیدا کنند و همدیگر را پیدا کنند و راهی بروند و کارهای ما فوق تصور پیش می آید. ☘گفت و گوی حجت الاسلام نجات بخش پیرامون مسئله ی مشارکت مردم در اداره ی کشور و نسبت دولت و مردم @behyaarstf_ir