قیمت دلار دست چه کسانی است؟
خردسالان عرصه اقتصادی که بدون داشتن اطلاعات و سواد کافی اقتصادی خود و با بهرهگیری از کم آگاهی مردم قیمت ارز کشور را دچار نوسان میکنند
اگر تا دیروز تلگرام محل قیمتگذاری ارز بود حالا در ایتا نیز شاهد حضور این افراد هستیم.
لطفا با اعلام هرز نامه از ایتا بخواهیم جلوی آنانیکه به دنبال منافع شخصی خود هستند را بگیرد.
#آموزش_مستند_سازی_اربعین1420
مستند و زمان:
مستند معمولا به زمان حال ⏪( مجموعه مستند ۷ قصه از بلوچستان شهید مرتضی آوینی) و گذشته ⏪( آخرین روزهای زمستان محمدحسین مهدویان) میپردازدداما گاه به آینده نیز نقب میزند فیلم بازی جنگ ساخته شده در سال ۱۹۶۵ اثر پیتر واتکینز از ماجرای بمباران شهرهایی درسن، هیروشیما و ناکازاکی در جنگ جهانی دوم برای طرح حمله فرضیه هستهای به لندن استفاده کرد.
و یا ⏪مستند "روزهای صفر" به کارگردانی الکس گیبنی در سال ۲۰۱۶ منتشر شد و به موضوع حملات سایبری آمریکا و اسراییل به برنامه اتمی ایران می پردازد نمونه ای دیگر از مستند آینده نگر است.
در ساخت فیلم مستند اگر به دلایل موجه و یا ساختاری که مستند ساز برای ساخت فیلم خود انتخاب می کند و یا به دلیل دسترسی به مواد و مصالح واقعی برای اجرای طرح واقعیت را نداشته باشد گاه از بازیگر هم استفاده میکند.
در فیلم مستند با تارا دختری از مانیل ( که در حال ساخت در سال 1402است) کارگردانان این فیلم( مجیدمرادی و رضوان کاظمنژاد اهوازی) سعی کردند با استفاده از بازیگر مراحل زندگی او را به تصویر درآورند.
2️⃣
#مجیدمرادی
25فروردین1402
بلاگرها
#آموزش_مستند_سازی_اربعین1420 مستند و زمان: مستند معمولا به زمان حال ⏪( مجموعه مستند ۷ قصه از بلوچ
#آموزش_مستند_سازی_اربعین1420
در حوزه فیلمسازی دو شکل از فیلم وجود دارد
الف: #فیلمداستانی:
که بر پایه یک قصه و یا یک داستان شکل میگیرد. («آبی و رابی» اولین فیلم سینمای ایران به کارگردانی اوانس اوگانیانس1309) کارگردان در بیان داستان یا قصه خود تا حدودی می تواند از تخیل نیز استفاده کند و حتی دست به اغراق بزنند.
ب:#فیلممستند
(فیلم خانه خدا ساخته ابوالقاسم رضایی و جلال مقدم 1345)
به نظر بنده در فیلم مستند نیز داستان نقش مهمی دارد و وقایع روی داده در طول فیلم براساس یک داستان برای مخاطب تعریف می شود اما این داستان براساس واقعیت و اسناد واقعی و حقیقی بوسیله دستور زبان و ادبیات سینمایی تعریف میشود. ( مجموعه مستند روایت فتح شهید مرتضی آوینی)
در فیلم مستند کارگردان برای بیان داستان خود اجازه ندارد از تخیل یا تحریف واقعیت استفاده کند. اگرچه امروزه (1402_2023) نقش رسانهها در تحریف واقعیتها بر اساس سطح سواد و فرهنگ رسانهای هر کشوری بسیار پر رنگ شده است. ( مستندرضاشاه بیبیسی فارسی) اما باز این کارگردان فیلم مستند است که اخلاق حرفهای خود را چگونه و تا چه حدی در اختیار اینگونه رسانهها برای تحریف یک واقعیت قرار میدهد.
خلاصه:
انواع فیلم:
فیلم داستانی که موضوع فیلم براساس یک داستان چه واقعی چه غیرواقعی برای مخاطب خود تعریف میشود
فیلم مستند که موضوع فیلم که دارای داستان است و بر اساس اسناد و مدارک واقعی برای مخاطب تعریف میشود.
نقش رسانهها در ساخت فیلم مستند تعریف یا تحریف واقعیت.
رعایت اصول اخلاقی و حرفهای یک کارگردان در تعریف یا تحریف واقعیت در فیلم مستند
3️⃣
#مجیدمرادی