eitaa logo
بِرکه 🍃
323 دنبال‌کننده
354 عکس
40 ویدیو
2 فایل
خانم ف.میم روایت های ساده از زندگی یک مامان، معمار، داستان نویس.🍂 اینجا می‌توانیم گپ بزنیم https://eitaa.com/Fmazhari
مشاهده در ایتا
دانلود
یادداشتم را برای کتاب خانبوم در بهخوان بخوانید: https://behkhaan.ir/reviews/fb1e3ffd-1abe-482c-ba99-320051acec32?inviteCode=BEhh02xmVKTv @berrrke @chiiiiimeh
. و اگر بهخوان ندارید... . توی یکی از روایت‌های کتاب خانبوم یک جمله‌ی درخشان هست که از ذهنم نمی‌رود. مردی که از زنش جدا شده بود و حالا دلش می‌خواست این جمله را به همه‌ی زوج های جوان برساند "طلاق بدترین حلال خداست و وقتی زوجی از هم جدا می‌شوند عرش خدا به لرزه در می‌آید." شاید هر نویسنده‌‌ی امروزی غیر از فاطمه‌موسوی بود برای این جمله یک‌منبر چند صفحه‌ایی می‌رفت و کتاب را به یک جلسه‌ مشاور مذهبی زوجین تبدیل می‌کرد. ولی این سکوت این سردی و دور ایستادن نویسنده از ماجراها فقط از سبک همینگوی طور بر می‌آید. بدون دخالت بدون اینکه نقطه نظری به متن اضافه کند حرفش را زده و تاثیر عمیق مطلب را با تصویر و دیالوگ درخشان نشان داده است. این نخ تسبیح خانه توی روایت‌ها سطح کتاب را چند لول بالا برده البته من دلم می‌خواست خانه لمس‌شدنی تر می‌شد. توی بعضی از روایت‌ها انگار نقش کمرنگ‌تری داشت. اگر یادتان باشد برای کتاب چیزهای کوچکی مثل این گفتم این کتاب پر از حرف و کلمه است و انگار با بیل کلمه ریخته اند تویش. حالا در مورد کتاب خانبوم باید بگویم انگار یک جعبه‌ی چوبی کنده‌کاری شده‌‌ی قدیمی‌ست که برای هرکسی از هر طیفی یک تجربه‌ی ناب دارد. انگار شانزده‌تا که نه هزارتا زندگی و درس را تویش جا داده باشند. به همه توصیه می‌کنم خواندن خانوم را. @berrrke @chiiiiimeh
. در دلتنگ‌ترین روزهایی که عطش زیارت دارم و هی نمی‌شود بروم مشهد، خبر رسید که خونه‌ی پدرم شهید میا‌رن. با سر دویدم و اومدم خونه‌ شهید صادقی و دلتنگیم رو سپردم به خودش و رفقاش❤️🖤 @berrrke
هدایت شده از حُفره
مدت‌هاست که تو خونه‌ای؟ حس می‌کنی شدی مثل یه تابلویی که روی دیواره و دیگه کسی نگاهش نمی‌کنه؟ گرد و خاک نشسته روت. رفت و آمد آدم‌ها رو می‌بینی اما تو ثابتی. خورشید طلوع می‌کنه و غروب می‌کنه و تو همون‌جایی؟ روزها و فصل‌ها می‌گذره و تو با کوچولویی که کنارته ساکنی. به آرزوهای دور و درازت فکر می‌کنی. به کارهایی که قبل مادری می‌کردی. چقدر ارزش داشتی. ذهنت میره به فرمول‌ها و درس‌ها و خط‌هایی که تو مغزت فرو کردی و هیچ فایده‌ای برات نداشتن؟ انگار تو یه جزیره‌ی متروک و بدون آدمی؟ تنهایی؟ اونقدر که وقتی بچه‌ت می‌خوابه با خودت صحبت می‌کنی؟ با خودت میگی این روزا کی تموم میشه؟ کی می‌گذره؟ عاشق بچه‌ت هستی اما خسته‌ای! فقط می‌تونم بهت بگم خداقوت مادر. تو بی‌ارزش نیستی! دیدی رزمنده‌ها چطور قبل از عملیات اسلحه‌هاشونو تمیز می‌کنن؟ با جزئیات و دقیق سر هم‌بندیش می‌کنن. تو شلوغی جنگ چرا باید برای این کار اهمیت قائل بشن؟ چون جون‌شون رو نجات میده! چون حتی یک نفر بیشتر می‌تونه نتیجه یه جنگو تغییر بده. تو هم تو این مرحله‌ای! به زودی با اسلحه‌ای پُر می‌زنی به اونجا که باید. اون‌موقعست که همه می‌فهمن توی این مدت چه کارهایی که نکردی! چقدر باارزش بودی و اونا نفهمیدن! روزت مبارک مامان قشنگ :) https://daigo.ir/secret/41456395944 @hofreee
. یادداشتم برای کتاب باریلوچه را در بهخوان بخوانید: https://behkhaan.ir/reviews/83b72e48-b6dc-4a34-8e16-de6d68f444de?inviteCode=BEhh02xmVKTv
... صبح وقتی در خونه‌ی ننو رو زدم، صداش به‌جای آیفون از تو حیاط اومد. داشت نظارت می‌کرد که حیاط حسابی برق‌ بیوفته. امسال مهمونا خیلی کم‌تر شدن به خاطر ناخوشی اخير ننو مراعات حالش رو کردن و گرنه باید مثل هرسال اینجا پر از خبرنگار و بیا برو باشه. گفتن ننو امسال که اسکان نمی‌دی دیگه چرا حیاط رو آب‌و جارو می‌کنی؟ گفت کجای کاری قطابم پختم با عمه‌ها؛ بلاخره که مهمون میاد. زائرا بیان خونه میبا دسته گل باشه. اصلا دلش آروم نداره که امسال خونه‌اش خلوته... ممنون می‌شم اگر برای سلامتیشون حمد یا صلوات بفرستید 💚 @berrrke
. دو‌سه روزی می‌شود که توی اینستا‌گرام فاز حال بدی دارد و بازار فعالیت‌نکردن و استوری روزمرگی نگذاشتن داغ شده. همان عده‌ایی که عقب می‌ایستند و از پشت بام خانه به خیابان و اتفاقات نگاه می‌کنند و فاز حال بد بر‌می‌د‌ارند‌. بقیه را می‌کوبند و از دور سنگ می‌پرانند. زیر پست‌ها فحش و بدو بیراه می‌نویسند. این‌ها را من نمی‌فهمم. خصوصا آن دسته‌ی بوک‌بلاگرش را. طرف آمده استوری کرده که من فعالیت ندارم به احترام این روزها! بعد دوساعت نگذشته می‌گوید من اگر فعالیت نکنم پیج ریزش پیدا می‌کند بی‌زحمت حمایت کنید از این حماقت من😒 حتی حاضر نیست برای ایدئولوژی دوهزاریش یکم درد کم فالوری بکشد! همین آدم زیر پست یکی از انتشارات که از فالورها خواسته بود، بگویند این روزها درحال خواندن چه کتابی هستند؛ کلی کامنت منفی گذاشته فرهيخته‌ی محترم. این سروصداها؛ اغتشاش‌ها نه، اعتراض‌ها؛ که هیچ ما توی جنگ دوازده‌روزه هم کتاب می‌خواندیم و از کتاب حرف می‌زدیم. چرا نباید بخوانیم چرا روزمرگی نداشته باشیم؟ حضرت‌آقا هم همیشه در هر شرایطی روتین کتاب خوانی خود را ادامه دادند. پس این ادا و اطوار را کنار بگذارید و بخوانید و زندگی کنید. خود من یک هفته‌ایی می‌شود که درگیر زمین‌سوخته‌ی احمد محمود هستم. شاید خیلی از شما خوانده باشید زمین سوخته حال و هوای اهواز روزهای اول جنگ است. ماجرای پسرهای یک خانواده در گیرودار بمباران‌های آن موقع. انقدر سخت تصویر درهم کوبیده شدن شهر و مردم را روایت می‌کند که با تک‌تک کلمات تن و بدن آدم می‌لرزد. هر انفجاری را که روایت می‌کند یاد احسان کرمی و امثال این آدم های کثیف می‌افتم که از ترامپ می‌خواهد که به ایران و هم‌وطن‌هاشان حمله کنند. بعد طرفدارهایشان توی خیابان به نیروهای امنیت می‌گویند بی‌شرف! بی‌شرف کسانی هستند که می‌خواهد روی خرابه‌ها و ویرانی‌های این خاک کاخ برای خودشان علم کنند ولی کور خوانده‌اند. فعلا که مردم هم زندگی می‌کنند‌ هم روزمرگی دارند. هم کتاب می‌خوانند. و از همه مهم‌تر گلفروشی‌ها و جوراب فروشی‌ها و لباس مردانه‌ فروشی‌ها همه امروز خالی خالی شدند. حالا شما برو فاز حال بد بردارو نگران ریزش فالورت باش! کتاب هم نخوان استوری هم نگذار. فعالیت‌ هم نکن! والا که! @berrrke
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌷 رهبر انقلاب: ان‌شاء‌الله به زودیِ زود، خداوند احساس پیروزی را در دلهای همه‌ی مردم ایران رواج بدهد. ۱۴۰۴/۱۰/۱۹ 📥 نسخه قابل چاپ | استوری 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
بیانات امروز رهبر معظم انقلاب درباره عملکرد مسئولان کشور در ایام اخیر و توصیه مؤکد به آنان 💬 رهبر انقلاب، صبح امروز: ✏️ مطلب آخر من: در این حادثه، در مبارزه‌ی با این فتنه‌ی آمریکایی و صهیونی مسئولان انتظامی و امنیّتی و سپاه و بسیج حقیقتاً‌ جان‌فشانی کردند، واقعاً جان‌فشانی کردند، شب و روز نداشتند تا توانستند فتنه را که با مقدّمات فراوان، با هزینه‌ی فراوان دشمن به وجود آمده بود، فتنه را بکلّی پاک کنند، از بین ببرند. ✏️ مسئولین کشور هم همه همکاری کردند. ملّت ایران هم حرف آخر را زد، به طور قاطع قضیّه را تمام کرد امّا با وحدت! من توصیه‌ی همیشگی را میخواهم عرض بکنم. اوّلاً وحدت بین مردم حفظ بشود؛ دعواهای جناحی و سیاسی و خطّی و غیره بین مردم رواج پیدا نکند؛ با هم یکی باشیم؛ همه با هم در دفاع از نظام اسلامی، در دفاع از کشور ایران، ایران عزیز، همه با هم باشند در کنار هم باشند. ✏️ مسئولین هم، مسئولین ذی‌ربط در بخشهای مختلف هم، حقیقتاً کار کردند. رئیس‌جمهور محترم، دیگر رؤسای کشور فعّالیّت کردند، وسط میدان بودند و کار کردند. این‌جور نباشد که چون بنده خبر ندارم از کاری که دیگری کرده، همین‌طور هی ایراد کنم که «آقا چرا چنین؟ چرا فلان؟» نه، همه کار کردند. ✏️ من از اینکه به رؤسای کشور، به رئیس‌جمهور و دیگران در یک‌چنین شرایط مهمّ بین‌المللی و داخلی اهانت بشود بشدّت پرهیز میکنم و نمی‌گذارم و منع میکنم، نهی میکنم کسانی را؛ حالا ممکن است در مجلس باشد، ممکن است بیرون مجلس باشد، ممکن است هر جا باشد. قدر اینها را بدانیم ما، قدر مسئولینی که وقتی یک‌چنین حادثه‌ای برای کشور پیش می‌آید، از مردم کناره نمی‌گیرند. گاهی داشتیم ما در گذشته، مردم وسط میدان بودند، مسئولین تماشا میکردند، گاهی هم علیه مردم یک حرفی میزدند. این دفعه، نخیر، مسئولین در کنار مردم بودند، توی مردم بودند، با مردم حرکت کردند، با همان هدف تلاش کردند، کار کردند. این قدرشناسی باید بشود. این خیلی مهم است. ✏️ من توصیه‌ی مؤکّدم نسبت به شخص رئیس‌جمهور و مسئولین قوا، رؤسای دیگر قوا و رؤسای فعّال کشور است: بگذارید اینها کارشان را بکنند، تلاششان را بکنند، خدمت بزرگی را که بر عهده دارند انجام بدهند. البتّه وضع اقتصادی وضع خوبی نیست، معیشت مردم حقیقتاً مشکل دارد. بنده میدانم این را. باید آنها هم در این زمینه‌ها بایستی دو برابر کار کنند. برای کالای اساسی، برای نهاده‌های دامی، برای ارزاق لازم، برای نیازهای عمومی مردم مسئولین دولتی باید دو برابر همیشه کار کنند، با جدّیّت بیشتری باید کار کنند. در این تردیدی نیست. هم آنها وظایفی دارند، هم ما مردم وظایفی داریم. باید به وظایفمان عمل کنیم. اگر ما به وظایف عمل کردیم خدای متعال به کار ما برکت خواهد داد. پروردگارا این برکت را به کار ما عنایت بفرما. ۱۴۰۴/۱۰/۲۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir
12.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ نمایش شکوه و اقتدار خودجوش خودرویی مردم ولایی کرمان 🔴 لینک کانال خبرگزاری فارس استان کرمان: https://eitaa.com/joinchat/688586757C1a28371537
🇮🇷🇮🇷
.یک. دی‌ماه چهارصدویک بود روز اختتامیه جشنواره جلال. زنی جوان که کتابش جز آثار برگزیده و حتی تقریظ گرفته بود بچه به بغل از پله‌های جایگاه رفت بالا. وسط تشویق جمعیت دعوت شد پشت تریبون. با یک دست بچه‌اش‌ را بغل کرده بود و سعی می‌کرد چادرش را هم مرتب نگه‌دارد. با دست آزادش میکروفون را با ولع گرفت و تقریبا تویش داد زد من مخصوصا با بچه‌ام آمده‌ام اختتامیه که به همه مادر‌ها ثابت کنم با بچه‌ی کوچک هم می‌شود نوشت و کار کرد و مطرح بود. سالن برایش ایستاده دست زد. .دو. چند روز قبل از قطع شدن نت، توی اینستا‌گرام پست یک خانم جوان را دیدم که می‌گفت من دارم با بچه مدرکم فوقم را می‌گیرم باشگاه می‌روم و به تفریحاتمم می‌رسم.کی گفته بچه‌دوم بیاری اسیر میشی؟ که همه‌جور ناسزا و برو بابا و... بود که از کامنت‌ها سرازیر می‌شد‌. بیشتر کامنت‌ها این مضمون بود که این را هم بگو که کی بچه‌هایت را بزرگ‌ می‌کند. .سه. سال‌ قبل از کرونا جشن‌یلدای مهد حسین بود و تقریبا همه‌ی مامان‌ها هم آمده بودند. زنی کنار من نشسته بود که پسرش از بغلش تکان نمی‌خورد. مدیر که برای خوش‌وبش آمد رو به زن کناری‌م گفت:" خانم فلانی چه عجب ما شما رو دیدیم این بچه شما رو دید. چی شده که تشریف اوردین مهد؟" زن لبخندی زد و با تکان سر از زیر جواب دادن در رفت. من که علامت سوال‌ها توی مغزم ویر‌ویر می‌کرد بعد از مدیر پرسیدم چرا؟ کاشف به عمل آمد که مادر این بچه هم سرکار می‌رفت و هم دانشجوی ارشد بود آن‌هم یک شهر دیگر و بچه‌ها کلا خانه‌ی مادربزرگ بودند. .چهار. چند روز پیش همسرم تلفنی با کسی صحبت می‌کرد فهمیدم مادربزرگ یکی از شاگردهایش است که پی‌گیر درس و کلاس کنکور نوه‌اش شده. می‌گفت پدرومادرش هردو توی شهرستان پزشک هستند و سرشلوغ! اینه که مادربزرگش تمام کلاس‌کنکور‌ها و درصد آزمون‌های بچه را مدیریت می‌کرد. این چند موقعیت را خواندید؟ اولین چیزی که به ذهنتان رسید چه بود؟ بیایید کمی گپ بزنیم تا محمد‌هادی خواب است.😊 https://eitaa.com/Fmazhari @berrrke