eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 💠 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: به زودى زمانى بر امّتم فرا می‌رسد، كه از علمايشان مى‌گريزند همان‌گونه كه گوسفند از گرگ مى‌گريزد. 💢 وقتى چنين شد خداوند متعال آنها را به سه چيز گرفتار كند: 1️⃣ اول اين‌كه بركت را از اموال ايشان مى‌گيرد. 2️⃣ دوم اين‌كه پادشاهى ستمگر را بر آنان مسلّط مى‌گرداند 3️⃣ سوم اين كه بى‌ايمان از دنيا مى‌روند. 🔶 رسول الله صلى الله عليه و آله: سيأتي زَمانٌ على اُمَّتي يَفِرُّونَ مِن العُلَماءِ كما يَفِرُّ الغَنَمُ عنِ الذِّئبِ، فَإذا كانَ كذلِكَ ابتَلاهُمُ اللّه ُ تعالى بثلاثةِ أشياءَ: الأوَّلُ: يَرفَعُ البَرَكَةَ مِن أموالِهِم، و الثاني: سَلَّطَ اللّه ُ علَيهِم سُلطانا جائرا، و الثالث: يَخرُجُونَ مِن الدنيا بلا إيمانٍ. 📚 [جامع الأخبار : 356/995.] 🔗 لینک https://btid.org/fa 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 «أَیْنَ الْمُنْتَظَرُ لِإِقامَهِ الْأَمْتِ وَ الْعِوَجِ». ✍️ كجاست آن‌كه چشم‌به‌راهش هستند براى درست كردن نادرستی‌ها و كجی‌ها؟
❤قَبْلَ كُلِّ شَيءٍ لاَ تَفْقِدُ اَلأمَلَ فی اَللّٰهِ قبل از هر چیز امیدت را به خدا از دست نده ... 🤲💌خدایا‌پناهمان‌باش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•‌‌••⸾⸾🌀💙 - - شھادت‌همان‌پیچك‌سبزےاست‌ڪھ‌ جوانھ‌مۍزندبردل‌هاےعاشق‌همان‌ دل‌هایۍڪھ‌عاشق‌خداشدھ‌اند...! ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ❀͜͡🥀 خـُــــــــــدا؛ وسطِ‌غمـ‌هات‌یهـ‌گل‌مۍڪارھ[مطمئن‌باش...] •┈—┈—┈✿┈—┈—┈•
عیب ندارد کسی را که تا حالا هیئت نرفته و گریه نکرده به سوی هیئت ببریم مطمئن باش با امام حسین علیه السلام که رفیق بشه آدم درستی میشه... شهید ابراهیم هادی🕊🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5958629788707982607.mp3
6.92M
🔶 روضه حضرت زهرا سلام الله علیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازم ابوذر روحی گل کاشت دمش گرم میدان جدید ابوذر روحی
☀️ 🖌سیری در زندگی انبیاء و ائمه علیهم‌السلام ☘️ علیه‌السلام پس از توبه و هبوط از بهشتِ حضور و توجه، دوباره زندگی آغاز کرد و از حوا صاحب فرزند شد... ؛ و که هر کدام با یکی از خواهرانشان دوقلو بودند... ❇️ زراره به امام صادق علیه السلام عرض کرد: مردم عقیده دارند که قابیل، هابیل را به این دلیل به قتل رساند که آدم خواهر قابیل لوزا را که دخترى زیبا بود به هابیل داد و اقلیما را که زشت بود به قابیل تزویج نمود؛ سپس خداوند تزویج خواهر بر برادر را حرام فرمود؛ لذا این جریان سبب شد که قابیل نسبت به برادرش هابیل کینه ورزى نمود و او را به قتل رسانید. ✴️ امام صادق علیه‌السلام فرمود: این عقیده، نادرست و سخیف است که با کمال بى‌شرمى چنین نسبت ناروائى به حضرت آدم، اولین پیغمبر و خلیفه خدا می‌دهند و حال آن که ده هزار سال پیش از خلقت آدم خداوند به قلم قدرت، حوادث و امور را در لوح محفوظ نوشته و حلال‌ها و حرام‌ها‌ را تعیین نموده که از جمله محرّمات، ازدواج برادر با خواهر و فرزند با مادر است که تا روز قیامت حرام خواهد بود. 🔥...اما علت حسادت قابیل این بود که آدم علیه السلام هابیل را وصی خود نمود. 👆این داستان ادامه دارد... 📗کتاب التفسیر، ج۱، ص۳۱۲ و تفسیر نورالثقلین، ج ۱، ص۶۱۰
بیاناترهبرانقلابدرارتباطتصویریباجمعیازمداحانموسیقی.mp3
3.61M
🔹این بزرگوار از طرفی دختر عالی‌مقام پیغمبر است؛ دختری که پیغمبر دست او را میبوسد، جلوی پای او بلند میشود، در هر سفر آخرین دیدار او از خانه‌ی زهرا است و از آنجا به سفر میرود، از سفر که برمیگردد اوّلین جایی که سر میزند و سلام میکند خانه‌ی زهرا است؛ یک چنین دختری. از طرفی بانویی دارای عصمت است. ▪️بیانات در ارتباط تصویری با مداحان ۱۳۹۹/۱۱/۱۵ ‌••※[🔹∷∷※∷∷🔹]※••
هدایت شده از نسیم فقاهت و توحید
🔸 دی ماه را می‌توان ماه شهیدان دانست و البته ماه‌های دیگر هم در جمهوری اسلامی ماه شهیدان است اما ظاهراً در میان ماه‌ها شهادت در دی‌ماه جلوه پرفروغ‌تری دارد؛ 22821 شهید دی ماه گواه آن است. در این ماه شهید عظیم‌الشأن «حاج قاسم سلیمانی» به همراه شهیدان ابومهدی المهندس، حسین پورجعفری، شهیدهادی طارمی، شهید شهرود مظفری‌نیا و شهید وحید زمانیان در مصاف با کفر جهانی به شهادت رسیده‌اند و نام شهدای دیگری نیز بر تارک شهدای دی ماه می‌درخشد؛ شهید سیدمجتبی نواب صفوی، شهید آیت‌‌الله حسین غفاری، شهید احمد کاظمی، شهید اسماعیل دقایقی، شهید مسعود علی‌محمدی، شهید مصطفی احمدی‌روشن، شهید آیت‌الله نمرباقر النمر، شهید سیدمجتبی علمداری، شهید محمدرضا بیضایی، شهید اکبر خردپیشه شیرازی، شهید مهدی نوروزی، شهید محمد قربان‌خانی و شهید محمد فرومندی. شهدای دی ماه دو تجلی برجسته هم داشته‌اند؛ فراری دادن طاغوت در 26 دی ماه و قیام تاریخی نهم دی ماه. این هر دو نتیجه قیام شهیدانی است که جان خود را «مخلصانه» تقدیم کردند و جاودانی شدند و زنده فعال باقی ماندند. و این معما را البته با هیچ معیار مادی و دنیوی نمی‌توان حل کرد. چطور می‌توان «بقاء» و «ابدیت» آنچه به خدا تقدیم شده است را با معیارهای دنیایی توضیح داد؟ حضرت امام خمینی - ره - فرموده‌اند: «گمان ندارم هیچ معیاری جز عقیده به مکتب و ایثار در راه خدا و هدف معنوی قادر به حل این معما باشد (صحیفه امام، ج 16، ص 203) این چیزی نیست که بتوان حتی در قالب هنر که بازگوکننده رازها و رمزهاست؛ تصویر کرد «آن بعد الهی عرفانی و آن جلوه معنوی ربانی که جان‌ها را به سوی خدا پرواز می‌دهد و آن قلب‌های ذوب‌شده در تجلیات الهی را با چه قلم و چه هنر و چه بیانی می‌توان ترسیم کرد؟» (صحیفه امام، ج 68، ص 331 - 333). ما چطور می‌توانیم این عظمت را درک کنیم؟ رهبر معظم انقلاب اسلامی در یازدهم دی ماه 1370 فرموده‌اند «شهادت یعنی وارد شدن به «حریم خلوت الهی» و میهمان شدن بر سر سفره ضیافت الهی». واقعاً بشری که خود وارد حریم خلوت الهی نشده و معنای واقعی آن را هم نمی‌داند، چطور می‌تواند درباره واردان و واصلان آن تصوری داشته باشد؟ از آن طرف، آنکه آن‌قدر وسعت قلب پیدا کرد که وارد حریم خلوت الهی شد، چگونه دستش از اثربخشی در حریم جلوت الهی (دنیا) کوتاه می‌شود؟ کسی که وارد حریم خلوت الهی شد، در قدرت خدا حل شده است. بنابراین دست او از اثرگذاری در دنیا کوتاه نشده است. بر این اساس امام خامنه‌ای - دامت برکاته - 25 مرداد 1368 فرموده‌اند «خاصیت کشته شدن در راه خدا این است که انسانی که جان خود را صرف می‌کند برای یک هدف و مقصد الهی و خدای متعال هم در پاسخ این ایثار و گذشت بزرگ، حضور او را در ملت او تداوم می‌بخشد و یاد و فکر و آرمان او زنده می‌ماند». بر این اساس بسیاری از مردم برای حل یک مشکل دشوار خود تجربه کمک گرفتن از شهدا را دارند... کیهان @rkhanjani
🎤پیام رهبرمعظم‌انقلاب به مسیحیان و مسلمانان جهان، به مناسبت سالروز میلاد حضرت عیسی مسیح (علیه‌السلام):   ▪️اگر حضرت عیسی مسیح (علیه‌السّلام) امروز در میان ما می‌بود، لحظه‌ای را برای مبارزه با سردمداران ظلم و استکبار جهانی از دست نمی‌داد و گرسنگی و سرگردانی میلیاردها انسانی را که به‌ وسیله‌ی قدرت‌های بزرگ، استثمار و به جنگ و فساد و ستیزه‌‌خویی سوق داده می‌شوند، تحمّل نمی‌کرد. ۱۳۷۰/۱۰/۷
❇️ خطبه فدکیه 0️⃣1️⃣ ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ کیفیت ورود حضرت زهرا علیها السلام به مسجد برای ایراد خطبه فدکیه 🔆در سند این خطبه راوی قبل از پرداختن به بیانات حضرت، به چگونگی حضور ایشان در مسجد و نوع پوشش حضرت زهرا علیها السلام و نوع راه رفتن ایشان هنگام حرکت اشاره می‌کند: 🔅ورود به مسجد: 🔸«لَمّا أَجمَعَ ابوبکرٍ وَ عُمَرٍ علی مَنعِ فاطمةَ فَدَکاً وَ بَلَغَها ذلکَ»؛ زمانی که ابوبکر و عمر تصمیم گرفتند که مانع رسیدن فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها شوند و این خبر به آن حضرت رسید، 🔸 «لاثَت خِمارَها عَلی رَأسِها»؛ حضرت زهرا علیها السلام برخاستند و خِمار را بستند. «لاثَ» به معنی پیچیده است. مثلاً می‌گوییم «فلانٌ لاثَ العَمَامَةَ علی رأسِهِ»؛ یعنی: فلانی عمامه را به سرش پیچید. اما «خِمار» چیزی بوده است بزرگتر از روسری‌های فعلیِ زن‌ها، به صورتی که سر و سینه و گردن را می‌پوشانده است و همان است که در آیه شریفه آمده است: «وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی جُيُوبِهِنَّ»؛[1] روسری‌هایشان را طوری روی سر بیندازند که سینه را بپوشاند. خُمُر جمع خِمار است. از لفظ خمار هم معلوم می‌شود که حضرت طوری آن روسری را به کار برده بودند که روی گردن و سینه ایشان پوشیده شده بود. 🔸«وَاشْتَمَلَتْ بِجِلْبابِها»؛ و جلباب را بر سر افکندند. «جلباب» نوعی پوشش سراسری بوده که روی لباس‌ها می‌پوشیده‌اند. شاید چیزی شبیه عبای امروز یا پیراهن بلند عربی. حضرت آن پوشش سراسری را هم طوری بر سر افکندند که محیط بر تمام بدن ایشان بود. 🔸«وَ أقْبَلَتْ فی لُمَّةٍ مِنْ حَفَدَتِها وَ نِساءِ قَوْمِها». حضرت زهرا سلام الله علیها همراه با گروهی هم سن و سال یا هماهنگ، یا از یاران، اعوان و خویشاوندان ایشان بودند حرکت کردند. تا اینجا یکی از مسائل قابل توجه، مسئله پوشش حضرت است که ایشان برای وارد شدن در مسجد که مردان در آنجا حضور داشتند، چگونه خودشان را از نظر پوشش آماده کردند. نکته دیگر توجه به جماعتی است که آن حضرت را در حرکت به سمت مسجد همراهی کردند و احتمال زیاد دارد که منظور همراهان از این کار، یاری حضرت زهرا علیها السلام باشد. همان‌طور که امروز اگر کسی برای حضور در مجلس احتجاج حرکت می‌کند، گروهی از هم‌فکرانش نیز او را همراهی می‌کنند. پس در این اقدام حضرت، دو احتمال وجود دارد. اول آنکه شخصیت ظاهری ایشان محفوظ بماند، دوم اینکه پیکره ظاهری حضرت هم در بین مردها نمایان نشود و در میان گروه زنان، پوشیده بماند. 🔸«تَطَأُ ذُیُولَها». در راه رفتن، پا روی پایین لباسش می‌گذاشت. (یا بر اثر ناراحتی با شتاب حرکت می‌کرد). در اینجا به طور مسلّم منظور این است که لباس ایشان آنقدر بلند بود که گاه زیر پا قرار می‌گرفت و چون ممکن است از این عبارت، برداشت شود که حضرت در راه رفتن عجله داشتند، در ادامه آمده است: 🔸«ما تَخْرِمُ مِشْیَتُها مِشْیَةَ رَسولِ الله»؛[2] راه رفتن حضرت، کمی از راه رفتن پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله نداشت. یعنی با همان متانت و وقار رسول اکرم حرکت می‌کرد و آن عظمت و وقار و متانت در راه رفتن او بود و همه آنچه را که شایسته یک زن است رعایت کرده بود. ✳️در این عبارت دو نکته وجود دارد: اول آنکه رفع این شبهه است که چرا حضرت تند می‌رفت و عجله داشت که پاسخ می‌گوید مشی او مثل پدرش بود؛ یعنی با همان متانت و وقار، دوم اینکه شاید به دلیل بلند بودن، لباس قهراً زیر پا قرار می‌گرفته است. سپس حضرت وارد مسجد شد در حـالی کـه گرداگـرد ابوبکر را جمـع زیادی از مهاجرین و انصار و دیگر مسلمین گرفته بودند. همین که خبردار می‌شوند دختر پیغمبر در راه مسجد است یا به محض ورود ایشان محیط را آماده می‌کننـد و برای حفظ حضرت از نگاه مـردان، پـرده‌ای بین ایشان و مهـاجرین و انصـار حاضر در مسجد نصـب می‌کنند و این روش و احترام به صورت سنّت درآمده است و امروزه نیز در مجالس مذهبی رعایت می‌شـود . 🔅آغاز سخن: حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از آغاز سخن ناله‌ای کرد و ناله‌اش آنچنان جانسوز بود که تمام مهـاجرین و انصار و زن و مردی که در مسجد بودند شروع کردند به گریه کردن، اما گریـه‌ای که معمـولی و عادی نبود... ————— [1]. نور، آیه 31. [2]. ترجمه جلد 43 بحار الأنوار. 📎 📎 📎 📎 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
171.7K
❓سؤال میخواستم اون پنج ،شش مورد،مجوز غیبت روبدونم باتشکر ✅ پاسخ بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم یک موردش این است که در مقام مشورت است؛ مثلا آمده‌اند از شما سوال می‌کنند که دوست شما آدم خوبی است یا آدم بدی است؟ آمده خواستگاری دختر ما. شما عیبهایش را می‌گویید، در مقام مشورت اشکالی ندارد. یکی در مقام قضاوت است؛ کسی که در داوری‌اش به جور حکم می‌کند، آن اشکالی ندارد می‌شود غیبتش را کر؛ بگوید که این قاضی به ستم حکم می‌کند به او مراجعه نکنید. یکی هم کم فروش است؛ کسی که کم فروشی می‌کند می‌شود غیبتش را کرد؛ به مردم بگوید که به این بقّال مراجعه نکنید چون کم فروشی می‌کند. یکی متجاهر به گناه است، یعنی گناه را آشکار می‌کند، اِبایی ندارد از این‌که گناهش آشکار بشود، یعنی گناهش را پنهان نمی‌کند. وقتی خودش پرده دری می‌کند دیگر پرده پوشی اش هیچ وجهی ندارد. درواقع خودش نمی‌خواهد که پرده پوشی بشود. این‌جا هم غیبت کردنش اشکالی ندارد. و مطلب بعدی جایی است که ممکن است مصلحت مهمی باشد، که آن مصلحت، از آن قبح غیبت، خیلی مهمتر باشد. خب این‌جا انسان باید اهمّ و مهم کند. موارد دیگری هم هست.
50.3K
❓سؤال سلام، آیا در عالم ذر ما با انتخاب خود شوهرمون رو انتخاب کردیم؟ این قسمت که میگن یعنی چی؟ ✅ پاسخ بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم نه در عالَم ذر، شما ربوبیت خدا را تصدیق کرده‌اید. [خداوند] گفته است «ألست بربکم؟»، گفته‌اید بله درست است و قبول دارم. یکی هم نبوت انبیا، یکی هم ولایت اولیا را[پذیرفته‌اید] که الآن هم در فطرت شما این‌ها هست. اما اینکه جزئیات زندگی‌تان را آنجا انتخاب کرده باشید ، نه! این غلط است.
❓سؤال سلام.چرا کسانی که ظاهر موجهی ندارند مثلا بدحجابند دائما رویای صادقانه می‌بینند، شاید أئمه اینقدر در حجابی که ما سفت و سختیم، اینقدر سخت نمی‌گیرند. مثلا تو سفر کربلا خانمی، جائیکه هیچکس آرایش نمیکرد آرایش داشت. بعد میگه حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام رو دید که براش دست تکون داد(در خواب). (سؤال خلاصه شده است) ✅ پاسخ بِسم اللّه الرَّحمنِ الرّحیم اوّلا این‌جوری نیست، رؤیای صادقه را، هم آدم‌های خوب می‌بینند و هم آدم‌های بد.؛ هم عزیز مصر یا آن پادشاه مصر که کافر بود و فاسق بود، هم او خواب درست دید، هم همسلولی حضرت یوسف و هم خود حضرت یوسف! این‌ها در قرآن آمده. بنابراین، خواب دیدن نه معیار خوب بودن انسان است نه معیار بد بودن انسان؛ رؤیایی است که انسان در عالَم رؤیا می‌بیند. و ثانیاً مطلب آنجوری که شما گفتید نیست که همیشه بدها خواب خوب می‌بینند و خوبها نمی‌بینند؛ نه! این‌جوری نیست. مطلب بعدی این‌که از کجا معلوم آن کسی که این خانم دیده حضرت اباالفضل بوده؟ آیا قبلا اباالفضل را دیده بوده که وقتی دوباره دید فهمید حضرت اباالفضل است؟! نه! این‌ها هیچ‌کدامش قابل قبول نیست! خواب غیرمعصوم، هیچ‌چیزی را ثابت نمی‌کند، هیچ حجّیّت شرعی ندارد. این‌ها خیالبافی است. نکته‌ی بعدی این‌که ما باید تابع دستور شرع باشیم؛ شرع گفته که شما باید حجاب داشته باشید، باید آرایش نکنید بین نامحرمان. نمی‌شود که ما هر کار حرامی بکنیم بعد بگوییم ما وهابیون خواب دیده‌ایم پس آدم خوبی هستیم؟! خواب حجت است یا دستور خدا و پیامبر؟ [مرگ می‌شود] ما نصّ دستور شرع را کنار بگذاریم بعد بخواهیم بگوییم خواب چنان و چنین دیده‌ایم! خب خواب دیده خیر است. اما گناه کرده و یقینا گناه کرده، بدون تردید. با خواب هم گناهش پاک نمی‌شود!