eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا غَوْثَ الْمَلْهُوفينَ... 💠سلام بر تو ای دلهای رنجور💔 تنها آرزوی توست که امید را در این قلب های خسته زنده نگاه می دارد. با سلام به محضر سپهسالار هستی و امیر آفرینش حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، برای تعجیل در فرج آن امام مهربان 5 صلوات می فرستیم 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔺 یک 📔 یک داستان وَمَن يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِم مِّنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا 🔸 ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ، ﺩﺭ ﺯﻣﺮﻩ ﻛﺴﺎنی ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻭ ﺻﺪﻳﻘﺎﻥ ﻭ ﺷﻬﻴﺪﺍﻥ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﮕﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻌﻤﺖ [ ، ] ﺩﺍﺩﻩ؛ ﻭ ﺍﻳﻨﺎﻥ ﻧﻴﻜﻮ ﺭﻓﻴﻘﺎنی ﻫﺴﺘﻨﺪ. 📚 نساء، ۶۹. ◻️🔸◻️🔸◻️ ◻️ برده‌ای بود که نبی اکرم(صلی الله علیه و آله) او را آزاد کرده بودند ولی آن‌قدر نسبت به حضرت محبت داشت که اگر ایشان را نمی‌دید، مضطرب می‌شد. 🔸 روزی حضرت او را دیدند؛ در حالی که لاغر شده و رنگش تغییر پیدا کرده بود. به او فرمودند چه شده است؟ عرض کرد: هیچ بیماری‌ای ندارم؛ فقط دوری شما من را گرفتار کرده است. در این دنیا امیدی دارم که اگر امروز از شما جدا می‌شوم، فردا شما را دوباره می‌بینم؛ اما همه‌ نگرانی من این است که بعد از مرگ، دیگر راهی به شما ندارم. شما در عوالم بالا هستید و ما در عالم پایین. ⏮ این آیه نازل شد: «وَمَنْ یطِعِ اللهَ وَالرَّسُولَ فَأُولئِک مَعَ الَّذِینَ أَنْعَمَ اللهُ عَلَیهِمْ...» 🔴 پس ، است. 📚 مقام محمود، ص ۱۹۱. 👤 آیت الله سیدمحمدمهدی ميرباقری 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: تفاوت علم و حکمت چيست؟ 🌼 پاسخ: در ابتدا بايد گفت:"حكمت" رسيدن به حق و واقع به واسطه علم و عقل است.(1)و از ماده "حكم"، به معناى بازداشتن و منع است و اولين معنا از آن، حكم كردن است كه باعث جلوگيرى از ظلم مى‏شود. از ويژگى‏هاى حكمت آن است كه جهل و نادانى را از انسان باز مى‏دارد.(2) اما "علم" يا همان معرفت به معناى دانستن، دانش،(3) درك كردن و فهميدن حقيقت و اساسِ چيزى است.(4) كه بر آثارى دلالت مى‏نمايد كه در اشيا وجود دارد و به واسطه آن از غير خود تمييز داده مى‏شود.(5) علم داراى مراتب است و از مرتبه عاليه هستى (بارى تعالى) تا انسان و حتى موجودات غير ذوي العقول (موجودات دارای عقل) نيز داراى علم هستند و بين همه موجودات عالم هستى و علم مى‏توان به تناسب خودشان و ظرف وجوديشان نسبت برقرار كرد. بر خلاف حكمت، كه فقط از ويژگى‏ها و صفات ذوي العقول است. نكته ديگر اين كه حكمت و علم، دو عنوان عام هستند كه در ابعاد و جنبه هاي گوناگوني قابل تطبيق و مقايسه هستند. به نظر مي رسد تبيين دقيق معناي حكمت در اصطلاح ديني و قرآني، به درك تفاوت هاي اين واژه با علم بينجامد. حكمت، اتقان در امور، فهم و عقل، نبوت و ... گفته شده است. در مجموع، حكمت، علمي است كه انسان را از از انجام كار زشت بازدارد. (5) بر اين اساس، مي توان گفت حكمت، نوعي معرفت ويژه و خاص است كه بر همه انواع و اقسام علم منطبق نيست. به عبارت روشن تر، حكمت به معناى رسيدن به حقيقت به وسيله علم و عقل است. علامه طباطبايى درباره معناى واژه "حكمت" مى‏گويد: حكمت نوعى از محكم كارى يا كار محكمى كه سستى و رخنه‏اى در آن راه ندارد و غالبا در معلومات عقلى واقعى كه ابدا قابل بطلان و كذب نيست، استعمال مى‏شود. (6) از اين ‏رو، مى‏شود گفت چون دين با واقعيت و حقيقت مطابقت دارد، پس اصول و قواعدى كه با دين آمده، در واقع حكمت اند و پيامبر مأمور است تا اين حكمت را به مردم بياموزد. برخى نيز گفته اند: با مراجعه به اصل معناى حكمت مى‏توان به دست آورد كه حكمت، يك حالت و خصيصه درك و تشخيص است كه شخص به وسيله آن مى‏تواند حق و واقعيت را درك كند و مانع از فساد شود و كار را متقن و محكم انجام دهد. بنابراين، حكمت نوعى حالت نفسانى و صفت روحى است، نه شى‏ء خارجى؛ بلكه شى‏ء محكم خارجى، از نتايج حكمت است. نتيجه اين كه به روشني پيدا است كه علم و معرفت انساني، چيزي اعم از حكمت است و موارد عديده اي از علوم و معارف و دانش هاي بشري وجود دارند كه در مقوله حكمت قرار نمي گيرند. علم ومعرفت كه(شناخت) از نظر مفهوم عام‌تر از حكمت است و حكمت نوع خاصي از علم. علم از نظر مصداق شامل‌تر از حكمت است و حكمت يكي از مصداق‌هاي علم. علم به ادراكات غيريقيني نيز گفته مي‌شود، ولي حكمت مربوط به يقينيات است. علم اعم از ذات و صفت و فعل است، ولي حكمت مربوط به فعل است و وصف فاعل.(7) پي نوشت ها: 1. راغب، مفردات نشر دار الاحيا التراث العربي بيروت، ماده "حكم"، ص123. 2. ابن ظهير، معجم مقاييس اللغة، نشر نشر الاعلام الاسلامي، قم ماده "حكم"، ج1، ص 123. 3. قرشى، قاموس قرآن، نشر دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1371 ش، ج 5، ص 32، ماده "حكم". 4. مفردات راغب، ماده "حكم"، ص123. 5. طريحى فخر الدين، مجمع البحرين، كتابفروشى مرتضوى‏، تهران، 1375 ش، ج 6، ص 45. 6. علامه طباطبايى، تفسير الميزان، دفتر انتشارات اسلامى جامعه مدرسين حوزه علميه قم، قم، 1417 ق. ج 3، ص 395. 7. قرشى، سيد على‏اكبر، قاموس قرآن، ج 2، نشر دارالكتب الاسلاميه، تهران، 1371 ش، ص 163. 🔺🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⦃ ظاهࢪت‌هست‌چنانےڪه‌خجالت‌نڪشے؟! باطنت‌هست‌پسندیـده‌ی‌صـاحب‌نظࢪی؟! خانه‌ات‌لایق‌اوهست‌ڪه‌مھمان‌گردد؟! میتوان‌گفت‌توࢪاشیعـه‌ی‌اثنیٰ‌عشـری؟!💔 ⦄ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 رجب، ماه خدا ⚪️ به منظور بررسی ارتباط ماه رجب با (که در روایات به ماه خدا شهرت دارد) تصمیم گرفته‌ایم تا در مجموعه پیام‌هایی به شرح این ارتباط بپردازیم: 1⃣ دست در دستِ ولیّ 🌙 در ماهی که به ماه خدا شهرت دارد، ارتباط با ولیّ خدا، بهترین راه ارتباط با خداوند است چراکه در روایات آمده، امام «خلیفة الله»*۱، «باب الله»*۲، «وجه الله»*۳ و «صراط‌الله»*۴ است 🔰 بنابراین اگر در ماه رجب با خدا کار داریم و می‌خواهیم به او نزدیک شویم باید در مسیر صحیح آن یعنی ارتباط با امام عصر قرار گیریم چنانکه در دعای شریف ندبه می‌خوانیم: «اَيْنَ وَجْهُ اللهِ الَّذى اِلَيْهِ يَتَوَجَّهُ الاَوْلِياءُ؛ كجاست آن وجه الهى كه دوستان خدا به جانب او روى مى‌آورند»، این یعنی برای رسیدن به مقام قُرب و ارتباط با خداوند، باید دستمان را در دست ولیّ خدا قرار دهیم و همراه او باشیم. 📚 ۱.كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثنى عشر، ص۱۵۱ ۲.الإحتجاج على أهل اللجاج، ج‏۲، ص ۴۹۳ ۳.معجم الأحاديث الإمام‌المهدي(عليه‌السلام)، ج‏۷، ص ۲۱ ۴.بحار الأنوار، ج‏۳۹، ص ۸۹ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
📌 مهندس مهدوی 📋 دست به قلم می‌شوم تا بکِشم نقشه‌ای جدید. فاصله‌ها تا رسیدن به شما دور به نظر می‌رسد. اندازه‌ها تراز نیست. 📐 شاید خط‌کشی نو، شاید گونیایی راست‌تر اما دست از تلاش بر نخواهم داشت... 📏 مهندسین منتظر روزتان مبارک. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کجایید مهندسینی که خدا را دیدند و دنیا را رها کردند و رفتند برای شادی روح شهید باکری ها صلوات 🌷🌷🌷🌷🌷🌷 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره بقره آیات ۲۱۶ تا ۲۲۰ ترجمه استاد حسین انصاریان 🌸🍃🌸🍃 6⃣1⃣2⃣ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الْقِتَالُ وَهُوَ كُرْهٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ وَعَسَى أَنْ تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ جنگ [با دشمن] بر شما مقرّر و لازم شده، و حال آنکه برایتان ناخوشایند است. و بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما خیر است، وبسا چیزی را دوست دارید و آن برای شما بد است؛ وخدا [مصلحت شما را در همه امور] می داند و شما نمی دانید. 7⃣1⃣2⃣ يَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِيهِ قُلْ قِتَالٌ فِيهِ كَبِيرٌ وَصَدٌّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِنْدَ اللَّهِ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّى يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا وَمَنْ يَرْتَدِدْ مِنْكُمْ عَنْ دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُون
از تو درباره جنگ در ماه حرام می پرسند. بگو: هر جنگی در آن [گناهی] بزرگ است، ولی هر نوع بازداشتن [مردم] از راه خدا و کفرورزی به او و [بازداشتن مردم از] مسجد الحرام و بیرون راندن اهلش از آن، نزد خدا بزرگ تر [از جنگ در ماه حرام] است؛ و فتنه [شرک و بت پرستی] از کشتار بزرگ تر است. و مشرکان همواره با شما می جنگند تا شما را اگر بتوانند از دینتان برگردانند. و از شما کسانی که از دینشان برگردند و در حال کفر بمیرند، همه اعمال خوبشان در دنیا و آخرت تباه و بی اثر می شود، و آنان اهل آتش اند و در آن جاودانه اند. 8⃣1⃣2⃣ إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَالَّذِينَ هَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَئِكَ يَرْجُونَ رَحْمَتَ اللَّهِ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ یقیناً کسانی که ایمان آورده، و آنان که هجرت کرده و در راه خدا به جهاد برخاستند، به رحمت خدا امید دارند؛ و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است. 9⃣1⃣2⃣ يَسْأَلُونَكَ عَنِ الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمَا وَيَسْأَلُونَكَ مَاذَا يُنْفِقُونَ قُلِ الْعَفْوَ كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَتَفَكَّرُونَ درباره شراب و قمار از تو می پرسند، بگو: در آن دو، گناهی بزرگ و سودهایی برای مردم است، و گناه هر دو از سودشان بیشتر است. و از تو می پرسند: چه چیز انفاق کنند؟ بگو: از آنچه افزون بر نیاز است. خدا این گونه آیاتش را برای شما بیان می کند تا بیندیشید
0⃣2⃣2⃣في الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْيَتَامَى قُلْ إِصْلَاحٌ لَهُمْ خَيْرٌ وَإِنْ تُخَالِطُوهُمْ فَإِخْوَانُكُمْ وَاللَّهُ يَعْلَمُ الْمُفْسِدَ مِنَ الْمُصْلِحِ وَلَوْ شَاءَ اللَّهُ لَأَعْنَتَكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ [آری، تا] درباره [آنچه به صلاح] دنیا و آخرت [است] بیندیشید. و از تو درباره یتیمان می پرسند، بگو: اصلاح امور آنان بهتر است، و اگر با آنان معاشرت کنید و امورتان را با امورشان بیامیزید [کاری خداپسندانه است] آنان برادر دینی شما هستند، و خدا افسادگر [در امور یتیم] را از اصلاح گر بازمی شناسد. و اگر خدا می خواست شما را [در تکلیف و مسؤولیت نسبت به مال و جان یتیم] به زحمت می انداخت؛ مسلماً خدا توانای شکست ناپذیر و حکیم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و روز بخیر به عزیزان همراه در آخرین روز از معرفی کتاب «۱۰۰۱فضیلت از امیرالمومنین علیه‌السلام» در کنار شما هستیم. 🌹🌴🌹🌴🌹 فصل چهارم این کتاب اختصاص دارد به بیان «حدیث غدیر در کتب اهل سنت». باهم بخشی از آن را می‌خوانیم: در مسند خود جلد۴ ص۲۱۸؛ سلسله راویان خود را به «براء بن عازب» رسانده و می‌گوید: براء بن عازب روایت می‌کند که در سفر با رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بودیم. چون به رسیدیم، زمان نماز را اعلام کردند و زیر دو درخت را نظافت کردند و نماز ظهر را به جای آورد و سپس دست علیه‌السلام را گرفته و فرمود: آیا نمی‌دانید که من نسبت به از خود آنها سزاوارترم؟ حاضرین پاسخ دادند: بلی. آنگاه دست حضرت علی را بلند کرد و فرمود: هرکس من و او هستم این علی مولا و سرپرست اوست. خدایا! هر که علی را دوست دارد، دوستش بدار و هرکه علی را دشمن دارد، دشمنش بدار. براء بن عازب گفت: در این هنگام عمر، حضرت علی علیه‌السلام را ملاقات کرد و گفت: خوشا به حال تو ای پسر که صبح و شام کردی در حالی که مولا و سرپرست تمام مومنین و مومنان گردیدی. 🌹🌴🌹🌴🌹 تهیه اینترنتی کتاب اپلیکیشن طاقچه https://taaghche.com 🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 شفای دختر سنی شیخ عبدالغنی مصری استاد دانشگاه الازهر مصر هنگامی که کتاب را دید، تمام کتابهایش را کنار گذاشت و مشغول خواندن کتاب علامه شد. بعد از خواندن کتاب آن قدر به وجد آمده بود که نتوانست شعف بوجود آمده از زیبائی کتاب را کتمان کند و شروع به نوشتن شعری در وصف علامه امینی(ره) کرد. نامه به علامه رسید و بعد از خواندن،جواب نامه را اینگونه نوشت: "آقای شیخ عبدالغنی با سلام. من آن کتاب را برای آقایم نوشتم.اگر میخواهی تعریف کنی از آقایم بنویس". نامه به دست شیخ رسید. با تامل به دست خط علامه نگاه می‌کرد وبا خود گفت: نوکر واقعی این است که سنگ آقایش را به سینه می‌زند. نامه بعدی را شعر در وصف امیر المومنین(ع) نوشت و پائین آن نوشت علامه: ☄شما که همچنین آقائی داری، به ایشان بگو من دختر مریضی دارم که همه دکترها جوابش کرده‌اند اگر می-شود برایش دعا کن. نوشته اند نامه تا به دست علامه رسید معطل نکرد وبدون قبا و ردا، عبایش را بردوش انداخت و خود را به حرم امیرالمومنین(ع) رساند. 🌔 حال علامه عوض شده بود و شعر را روبروی ضریح برای آقا خواند. و در پایان عرض کرد آقا، شیخ دختر مریضی دارد و التماس دعا دارد. 💥علامه منقلب شده بود وشروع به گریه کردن کرد وبا زبان بی‌زبانی درخواست می‌کرد. 🌪نامه بعدی از شیخ به علامه رسید و نوشته بود : علامه سلام من را به آقایت برسان و بگو ممنونم. هرچه از دخترم سوال می‌کنم می‌گوید: شفاء للعلی٬شفاء للعلی و..... 💫کسی در وجودمان هست که دروغ نمی گوید. آیا ما سنگ خودمان را به سینه می زنیم یا .......؟ علی(ع)امام من است و منم غلام علی(ع) هزار جان گرامی فدای نام علی(ع) 🔸🔹🔸🔹 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0