eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥️رهبر معظم انقلاب : بنده صد در صد با عید نوروز و با جشن گرفتن این ایام موافقم. ۷ / ۱۲ / ۱۳۷۰ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 کسانی کھ برای هدایت دیگران تلاش می‌کنند؛ بھ جای مُردن، می‌شوند...! 💡 ____❁_________________ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
پیشنهاد دادم که بیاید با خودم باجناق شود. و همین مقدمه ای برای ازدواجش شد. به مادر خانمم گفتم: این رفیق ما، جعفر آقا، از مال دنیا چیزی غیر از یک دوربین عکاسی نداره. گفت: مادر، اینها مال دنیاست؛ بگو ببینم از دین و ایمان چی داره؟ گفتم: از این جهت که هر چی بگم کم گفتم! ما که به گرد پای او هم نمی رسیم. گفت: خدا حفظش کنه. من هم دنبال همچین دامادی بودم. 🌹شهیدسرتیپ حاج محمدجعفر نصر اصفهانی🌹 📗جانم فدای اسلام، ص42 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐❅᪥•﷽•᪥❅࿐ 🎬کلیپ 📝 صدقه رو به نیت عج بده 👤 استاد عالی أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ هر چند دیدگانم از دیدار روے دلربایت محروم است اما لحظه لحظه‌ے بودنم تک تک نفس هایم ذره ذره ے وجودم مدیون عنایت توست ... من با تو زنده ام و دلخوشم به نگاه گرمت به دعاے ڪریمانه ات به تشعشع پر مهر یادت... من با تو زنده ام... 🌤 ✋سلام حضرت زندگی صبحت بخیر https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
•『🌱』• . إِلٰهِى‌وَأَنَاعَبْدُكَ‌وَابْنُ‌عَبْدِكَ‌قائِمٌ‌بَيْنَ‌يَدَيْكَ ! خدایا،ومن‌بنده‌تووفرزندبنده‌توأم، دربرابرت‌ایستاده‌ام.. من‌همینم ، همان‌کہ‌مخلوقِ‌توست ، پرورش‌اوباتوبود ، رزق‌وروزی‌اش‌راتو‌داده‌ای ببین‌کم‌وکسرم‌فراوان‌است بیاوبسازم.. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺امام سجاد عليه السلام فرمودند: ✍سه حالت و خصلت در هر يک از مؤمنين باشد در پناه خداوند خواهد بود و روز قيامت در سايه رحمت عرش الهی می باشد و از سختی ها و شدايد صحرای محشر در امان است ؛ 🔸اول آن كه در و كمک به نيازمندان و درخواست كنندگان دريغ ننمايد. 🔹دوم آن كه قبل از هر نوع حركتی كه كاری را كه می خواهد انجام دهد يا هر سخنی را كه می خواهد بگويد آيا رضايت و خوشنودی خداوند در آن است يا مورد غضب و سخط او می باشد !! 🔸سوم قبل از عيب جوئی و بازگوئی عيب ديگران، سعی كند های خود را برطرف نمايد. 📚بحارالأنوار، ج۷۵، ص۱۴۱ 🌸🍃 🌸🍃 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: لطفا بفرمائيد معني صفات عظيم و اعلي خداوند که در رکوع و سجده نماز ها ميخوانيم چيست ؟ معناي لغوي اين کلمات را ميدانم ولي کمي توضيح ميخواهم 🌼 پاسخ: علت اصلی به کار بردن ذکر «سبحان ربی الاعلی و بحمده» و نیز «سبحان ربی العظیم و بحمده» در سجده و رکوع بر اساس دستورات رسیده از سوی شرع مقدس است؛ در احادیث به ذکر این دو عبارت شریف در رکوع و سجده توصیه شده است با این بیان که؛ «همانا در رکوع سبحان ربی العظیم و بحمده و در سجده سبحان ربی الاعلی و بحمده گفته می شود؛ زیرا زمانی که خداوند تبارک و تعالی "فسبح باسم ربک العظیم" را نازل کرد پیغمبر (ص) فرمودند این ذکر را در رکوع خود بگویید و زمانی که خداوند "سبح اسم ربک الاعلی" را نازل کرد، پیامبر (ص) فرمود این ذکر را در سجده های خود قرار دهید(1)». البته می توان با دقت در معنا و محتوای این دو ذکر به تفاوت های معنای آن دو و نیز حکمت به کار رفتن آن در رکوع و سجده اشاره داشت. ترجمه ذکر رکوع: "پروردگار بزرگ من از هر عیب و نقصی پاک و منزه است و من مشغول ستایش او هستم". و ترجمه ذکر سجده: "پروردگار از همه کس بالاتر می باشد و از هر عیب و نقصی پاک و منزه است و من مشغول ستایش او هستم". این که چرا در رکوع از صفت "عظیم" و در سجده از لغت "اعلی" استفاده می کنیم؟ در جواب این پرسش باید گفت؛ رکوع در نماز تعظیمی بر خداوند است و ما با هر رکوع تعظیمی را در مقابل خداوند انجام می دهیم. تعظیم در مقابل چیزی به این معنا است که ما معتقد به عظمت آن هستیم و در مقابل این عظمت سر تعظیم در مقابل او خم می کنیم. حال در رکوع، ما در حال تعظیم بر خداوند بوده و اذعان به عظمت خداوند می کنیم و این اذعان توسط بیان صفت عظیم برای خداوند شکل می گیرد و این تناسب بین ذکر رکوع و اصل رکوع را نشان می دهد. سجده نیز به عنوان عالی ترین و بهترین حالت یک شخص در عبادت خداوند، از فلسفه بسیاری برخوردار است. ما در سجده هفت عضو حساس خود را بر روی زمین می گذاریم و در مقابل خداوند به خاک می افتیم و کوچکی خود را در برابر او اعلام می کنیم. حال اگر در این حالت خاضعانه و خاشعانه با ذکر صفت «اعلی» برای خداوند، به بلندی مرتبه او از هر موجودی اذعان کنیم و اقرار نماییم که خداوندا تو از همه کس و همه چیز بالاتری، حالت بندگی بسیار بالایی به وجود می آید، و این حالت بهترین حالت انسان برای بندگی خداوند است. نماز به عنوان وسیله ای برای گفت و گوی ما و خداوند متعال، باید با توجهات بسیاری همراه باشد و ما برای عالی بودن نمازمان باید علاوه بر ذکر های دیگر به ذکر رکوع و سجود نیز توجه داشته باشیم و در رکوع بدانیم در حال تعظیم به عظمت خداوند اذعان کرده ایم و در حال سجده و به خاک افتادن در مقابل خداوند بر بالاترین بودن او اقرار می کنیم. به عبارت دیگر، صفت عظیم، دلالت بر بزرگی و عظمت چیزی یا کسی دارد و ممکن است شامل افراد زیادی شود؛ ولی صفت «اعلی» اشاره به بالاترین فرد از لحاظ کمالات دارد که دیگر بالاتر از آن وجود ندارد. منابع: 1). شیخ صدوق، من‏لایحضره‏الفقیه، ج 1، ص 31، انتشارات جامعه مدرسین، قم، 1413 هـ. ق. https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
✋ 💖 💐 💚 🌤 صبح یعنی که گل از غنچه تو وا بشود 🌹 فَلـق از شرق تو را محوِ تماشا بشود 🌤 صبح یعنی تو بخندی و از آن لبخندت 🌺 پسته از حسرتِ لبخندِ تو رُسوا بشود 🌤 صبح یعنی که توچشمت بجهان بازشود ☀ ناگهان تابشِ خورشید هویدا بشود 🥀 ظُلمت آنست که پِلکَت برسانی برهم 🌙 ماه از دوریِ تو غرقِ تمنّا بشود 🌤 صبح یعنی که توبیدارشوی وقت طلوع 🌹 گُل و دشت و دَمَن و مزرعه زیبا بشود 🍂اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج🍂 🔶✨🔶✨🔶✍🔶✨🔶✨🔶 https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🦋امام عليه السلام: ارزش هر كس به اندازه خوبى هاى اوست. نهج البلاغه https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔸فضيل عياض، يكى از عارفان نامى، قبل از تحوّل درونى و ، به دزدى و راهزنى مشغول بود. شبى كاروانى مى‏ گذشت، در ميان كاروان فردى قرآن تلاوت مى‏ كرد، در اين هنگام اين آيه به گوش فضيل رسيد: «أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ ءَامَنُواْ أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ» آيا براى كسانى كه ايمان آورده‏ اند هنگام آن نرسيده كه دل‏هايشان به ياد خدا نرم [و فروتن] گردد. 🔸 اين آيه، تيرى بود كه بر جان فضيل نشست و پاسخ داد: آرى، وقت آن رسيده است! و از آن پس، تحوّلى شگرف در جان وى پديد آمد و شروع به جبران گذشته‏ ى خويش نمود. منم غريب ديار و تويى غريبْ نواز دمى به حال غريبِ ديارِ خود پرداز درون سينه، دلم چون كبوتران بطپيد چه آتشى است كه بر جان ما نهادى باز http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
امروز در گلزار شهدای رامسر با قبر مطهر این شهید بزرگوار مواجه شدیم طلبه پانزده ساله ای که درشلمچه عروج کرد برخاسته از حوزه علمیه و از رویش های انقلاب پای انقلاب ما چنین خونهایی ریخته شده و تکلیف ما که امانت دار این انقلابیم بسی سنگین ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
~🕊 نامشان در دنیــا " است و در آخرت " بہ امیـد شفاعت‌شــان.. ╭─┅─🍃🌸🍃─┅─╮ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 ╰─┅─🍃🌸🍃─┅─╯
‌‎شهید آوینی: کسانی به امام زمان شان خواهند رسید که اهل سرعت باشند... و اِلّا تاریخ کربلا نشان داده که قافله حسینی معطل کسی نمی‌ماند https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼 پرسش: چرا برخي پيامبران عليهم السلام در رجعت بر ميگردند و برخي نه احتمالا؟ 🌼 پاسخ: با توجّه به آنچه از روایات اسلامى استفاده مى ‏شود، رجعت، جنبه همگانى ندارد، بلكه اختصاص به مؤمنان صالح العملى دارد كه در یك مرحله عالى از ایمان قرار دارند، و همچنین كفار و طاغیان ستمگرى كه در مرحله منحطّى از كفر و ظلم قرار دارند، چنین به نظر مى ‏رسد كه بازگشت مجدد این دو گروه به زندگى دنیا به منظور تكمیل یك حلقه تكاملى گروه اول و چشیدن كیفر دنیوى گروه دوم است. به تعبیر دیگر گروهى از مؤمنان خالص كه در مسیر تكامل معنوى با موانع و عوائقى در زندگى خود روبرو شده ‏اند و تكامل آنها ناتمام مانده است حكمت الهى ایجاب مى ‏كند كه سیر تكاملى خود را از طریق بازگشت مجدد به این جهان ادامه دهند، شاهد و ناظر حكومت جهانى حق و عدالت باشند و در بناى این حكومت شركت جویند، چرا كه شركت در تشكیل چنین حكومتى از بزرگترین افتخارات است. و بعكس گروهى از منافقان و جباران سرسخت علاوه بر كیفر خاص خود در رستاخیز باید مجازاتهائى در این جهان، نظیر آنچه اقوام سركشى مانند فرعونیان و عاد و ثمود و قوم لوط دیدند ببینند، و تنها راه آن رجعت است. امام صادق علیه السلام در حدیثى مى ‏فرماید، «ان الرجعة لیست بعامة، و هى خاصة، لا یرجع الامن محض الایمان محضاً، أو محض الشرك محضاً:[۱] رجعت عمومى نیست بلكه جنبه خصوصى دارد، تنها گروهى بازگشت مى‏كنند كه ایمان خالص یا شرك خالص دارند»"(1) « آنچه از اخبار ... استفاده میشود پیغمبر اكرم صلى الله علیه و آله و ائمه طاهرین همگى رجوع می نمایند و اول كسى كه رجعت میكند حضرت حسین علیه السّلام با اصحابش میباشند و بعضى اخبار دلالت دارد كه ائمه دو رجعت دارند یكى انفرادى و دیگر اجتماعى، بلكه چنانچه مجلسى از كلینى و صفار از حضرت باقر«ع» روایت كرده امیر المؤمنین علیه السّلام داراى رجعت هاى متعدد خواهد بود. و همچنین رجعت بعضى از انبیاء سلف و سابقین و برخى از اصحاب ائمه و كسانى كه در انتظار حضرت مهدى بوده‏اند و جمعى كه داراى ایمان محض یا كفر محض باشند وعده از ظلمه آل محمد و قاتلان حضرت ابى عبد الله علیه السّلام از اخبار استفاده می شود ولى چون بعضى از این اخبار قطعى الصدور نیست باید تصدیق اجمالى به رجعت عده ای داشت و خصوصیات دیگر آن معلوم نیست. و مدت رجعت را نیز جز خدا نمی داند زیرا منتهى به قیامت می شود.»(2) پیامبر اعظم (ص) فرمودند: زمانى که قائم آل محمد (عج) خروج نماید و سلطنت بدست او برسد، در آن زمان نبى اکرم (ص) و امیر المؤمنین خروج خواهند نمود در حالى که امیرالمؤمنین صاحب عصا و میسم است. که نقش آن بسم اللَّه است و با آن بر پیشانى افراد نقش مى‏زند که این فرد مؤمن است و نیز نقش میسم بسم الکافر است که با آن بر پیشانى کافران نقش مى‏ زند تا افراد کافر از مؤمن باز شناخته شوند، در آن زمان همه ائمه علیهم السلام رجعت خواهند نمود تا امیر المؤمنین (ع) و مهدى صلوات اللَّه علیه را یارى کنند، خصوصا انبیائى که در راه خدا آزار فراوان دیده‏ اند، نظیر زکریّا و یحیى و حزقیل و سایر انبیائى که بدست کافران کشته یا مجروح گشته ‏اند و همانا اخبار فراوان مستفیضى در باره رجوع ایشان به دنیا و انتقام کشیدن از قاتلین آنها و انتقام از خون حسین (ع) وجود دارد.(3) بنابراین یکی از فلسفه های رجعت انبیاء و اولیاء، تکامل آنها و جبران آزارهایی است که به آنها رسیده است؛ پس دلیلی ندارد که همه آن بزرگواران دوباره به این دنیا بازگشت داده شوند. پی نوشت: ۱. یكصد و هشتاد پرسش و پاسخ،آیت الله مکارم، ص: ۵۶۳. ۲. كلم الطیب در تقریر عقاید اسلام،سید عبدالحسین طیب، ص: ۶۰۱. ۳. مجلسی،محمد باقر، بحارالانوار، ترجمه جلد سیزدهم، دوانی،ص۱۱۶۵ https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا