چه باید گفت ...
اصلا چه میشود گفت
من اشک
من بغض،
من تماما آه از این مصیبت
لالایی رویِ نیزه
لالایی گلم خوابه😭😭😭😭😭
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
هدایت شده از نسیم فقاهت و توحید
منبر های کوتاه حسینی جلسه ۱.mp3
4.41M
🎤منبر های کوتاه
🏴تاملی در حرکت عاشورایی امام حسین علیه السلام
جلسه اول
#استاد_خانجانی
@rkhanjani
خدایا
ما دعا میکنیم که تو این دنیا زنده بمونیم، اونم واسه اینه که محرمِ حسینت برسه گریه کنیم .. خدایا یه کاری کن فقط واسه حسینت گریه کنیم! چون هیچی ارزش گریه کردن نداره تو این دنیا ..
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی حسین علیهالسلام سر روی زانوی رقیه(س) گذاشت ...
🔰 #استاد_پناهیان
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
#هدف_ازتشکیل_خانواده
#مبارزه_باهوای_نفس
#استادپناهیان:
❓❓❓سؤال: مگه خارج از محیط خونه و بدون تشکیل خانواده، نمیشه مبارزه با نفس و بندگی خدا رو کرد؟؟؟🤔
اتفاقا قبل ازدواج فراغت و تمرکز بیشتری برای عبادت داشتیم اما بعد ازدواج با مشغله های همسرداری، خانه داری، تربیت فرزند و... اصلا عبادت کمرنگ میشه که❗️❗️❗️
✅جواب:
❌ عبادت که فقط نماز و روزه و... نیست.
بعضی وقتا ما فکر میکنیم عبادت خدا رو میکنیم اما در واقع کاری که هوای نفس ما میخواد انجام میدیم، که این دیگه نمیتونه عبادت باشه.
👌 بلکه عبادت اون عملی هست که 1-مطابق خواست خدای متعال باشه و 2- به همون شکلی که خدا خواسته و 3- با نیّت قربت و نزدیکی به خدا انجام بشه.
❌پس عملی که دوست داریم برای خوشی دل خودمون انجام بدیم، یه ذره هم برای خداست، عبادت نیست، هوای نفسه.
خدا هم در قرآن خطاب به پیامبر گرامی اسلام میفرماید:🌸 أفرأیت من اتّخذ إلهه هواه🌸. آیا دیده ای کسی را که هوای نفس خود را، خدای خود قرار داده است؟
عمل دل بخواهی انجام دادن یعنی پیروی از هوای نفس و خدایی کردن نفس.
پس طبق دستور خدا باید عبادت کنیم، و خدا هم عبادت فرد متأهل رو بیشتر می پسنده و فرموده: دو رکعت نماز فرد متأهل از هفتاد رکعت نماز فرد مجرد ثوابش بیشتره.😊💖
#ازدواج
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
#رهبر_معظم_انقلاب
🔹با گذشت سیزده، چهارده قرن، نام حسینبنعلی پرچم عدالت و فضیلتهای معنوی است و همین نام توانسته است این انقلاب را بهوجود آورد. این انقلاب - که از این حیث، شبیه نهضت نبىّاکرم است؛ یعنی به موفّقیت رسید و دلها و جانها و نیروها و انسانها با آن همراهی کردند و امام را تنها نگذاشتند - توانست پرچم شوکت و عزّت را سرِ پا کند. این را از حسینبنعلی الهام گرفت و مظهر تجدید حیات اسلام شد.
۱۳۸۱/۷/۱۷
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش:
درود. در روايات آمده که هر جا فساد باشد خدا به آنجا بلا نازل مي کند. چرا خدا به شهر مذهبي قم چنين بلايي نازل کرد؟
🌼 پاسخ:
اولا: اين چنين نيست که خداوند به هر شخص يا جامعه اي که فاسد شود، حتما در همين دنيا بلا و عذاب بفرستد؛ گاهي هم خداوند اين افراد و جوامع را دچار سنت استدراج مي کند تا هر چه بيشتر دچار گناه شوند، بعد ناگهان اجل آنها را مي رساند و دچار سخت ترين عذاب هاي آخرتي مي کند. بنابراين نه ابتلا دليل بر عدم حقانيت است و نه عدم ابتلا دليل بر حقانيت. چه بسا افراد با ايمان و قله هاي معنويت که مبتلا به گرفتاري هايي بودند و چه بسا افراد بي ايماني که که در کاخ هايي خوش مي زيستند. اين تفکر را خدا در سوره فجر مورد انتقاد قرار داده است «فَأَمَّا الْإِنْسَانُ إِذَا مَا ابْتَلَاهُ رَبُّهُ فَأَكْرَمَهُ وَنَعَّمَهُ فَيَقُولُ رَبِّي أَكْرَمَنِ :اما انسان هنگامى كه پروردگارش وى را مى آزمايد و عزيزش مى دارد و نعمت فراوان به او مى دهد مى گويد پروردگارم مرا گرامى داشته است و اما وقتی که او را دچار سختی ها می کنیم می گوید: پروردگار به من توهین کرد.»
ثانيا: سختي ها و بلا ها هميشه نشانه غضب الهي نيست بلکه گاهي بلا، نشانه توجه و لطف خداوند به بندگان است تا آنها را در همين دنيا از آفات گناه پاک کند و دچار عذاب آخرتي نشود و يا باعث بالا رفتن درجه معنوي و بهشتي آنها شود. و يا گاهي هم بلا ها جنبه امتحان الهي را دارد تا هم ميزان ايمان افراد مبتلا مشخص شود و هم ايمان کساني که در مورد آن بيماران به قضاوت مي نشينند و به آنها شماتت و اهانت هاي نابجا مي کنند.
ثالثا: اين بلا را خداوند بر قم نفرستاد، بلکه از چين شروع شد و توسط بي احتياطي عده اي از بندگان، به کشورها و شهرهاي مختلف از جمله ايران و قم شيوع پيدا کرد. بنابراين عامل اين بلا، بشر بوده است نه خداوند.
رابعا: اگر کسي بر اين باور باشد که آستان مطهر حضرات معصومين ع، خالي از هر گونه آفت، آسيب، بيماري و گرفتاري است و با حضور در اين آستان نبايد از هيچ گزندي بيمناک بود، در جواب بايد گفت که نه تنها دليلي عقلي و نقلي بر اين امر وجود ندارد، بلکه خود حضرات معصومين ع در طول زندگي شريفشان همواره دستخوش بيماري ها، گرفتاري ها و گزندهاي گوناگون بوده و بيشتر امامان شيعه عليهم السلام، بوسيله سمّ به شهادت رسيده اند، حال چگونه است که بارگاه ايشان دور از هر گونه گزند تلقي شده و در و ديوار آن از هر گونه ويروس و ميکروب ايزوله فرض مي شود؟! کساني که چنين ادعاهائي مي کنند، يا دين را درست نشناخته اند و يا با غرض ورزي قصد تحريف و تخريب چهره دين را دارند.
خامسا: آنچه در احاديث آمده اين است که قم محلي بابرکت هست و محل علوم آل محمد صلي الله عليه و آله مي باشد و مطابق برخي روايات، از فتنه در امان است؛ منظور از فتنه ، جنگ و آشوب نيست بلکه فتنه هاي اعتقادي و فکري هست که توصيه شده به قم رجوع شود؛ منظور هم به دانشمندان قم مي باشد. کرونا فتنه نيست، يک بيماري معمولي است که در همه جا اتفاق مي افتد.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه یک دقیقهای
🛑🎥 روضه حضرت رقیه (س)
یتیمی که از غصه دق کرد...
🎙حجت الاسلام عالی
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
محرم ۱۴۰۰ تحلیل عاشورا جلسه ۲.mp3
4.33M
🎤منبر های کوتاه
🏴تاملی در قیام عاشورایی امام حسین علیه السلام
جلسه دوم: قیام اباعبدالله ع عامل حیات دوباره جامعه و احساس شخصیت واعتماد به نفس امت اسلامی
#استاد_خانجانی
@rkhanjani
🔰آدمی درست به همان اندازهایست که...
❛❛ عینصاد
📚 #چهل_حدیث_از_امام_حسین
#️⃣ #جمله_کوتاه #محرم
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش:
خداوند در سوره زمر ايه 3 مطلبي اورده که توسل وواسطه قرار دادن امامان نزد خدا را باطل ميکند اين از شبهه سايت هاي وهابي است ....
🌼 پاسخ:
اصل این شبهه از محمد بن عبد الوهاب است و سایت های وهابی حرف جدیدی ندارند و دائم بافته های محمد بن عبد الوهاب را تکرار می کنند و محمد بن عبد الوهاب هم از خود چیزی ندارد غالبا حرف های ابن تیمیه را تکرار می کند:
خداوند در این آیه می فرماید: ﴿أَلا لِلَّهِ الدِّينُ الْخالِصُ وَ الَّذينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ أَوْلِياءَ ما نَعْبُدُهُمْ إِلاَّ لِيُقَرِّبُونا إِلَى اللَّهِ زُلْفى إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ بَيْنَهُمْ في ما هُمْ فيهِ يَخْتَلِفُونَ إِنَّ اللَّهَ لا يَهْدي مَنْ هُوَ كاذِبٌ كَفَّارٌ﴾[1]
مشرکان مکه به مسلمانان و دیگران می گفتند که ما بت ها را عبادت می کنیم تا آنها شفیع ما در نزد خداوند باشند و ما از آنها توقع نفع و سودی نداریم فقط چون تقرب به خدا از طریق عبادت خود خدا و یا کسانی که نزد او مقرب هستند انجام می شود و این بت ها هم نزد خداوند مقرب هستند ما آنها را عبادت می کنیم تا به خدا نزدیک شویم.
ولی همان گونه که خداوند در آخر آیه ی فوق و سایر آیات می فرماید، آنها دروغ می گفتند و اعتقاد داشتند که بت ها شفعاء آنها در روز قیامت هستند و حتی قائل بودند که سرنوشتشان دست بت هاست ولی آنها آن را کتمان می کردند. بعضی از این آیات را قبلا خواندیم:
﴿وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لِيَكُونُوا لَهُمْ عِزًّا﴾[2] یعنی آنها بت ها را عبادت می کردند تا بت ها برای آنها عزت باشند.
یا اینکه معتقد بودند که در جنگ ها همین بت ها آنها را یاری می دهند از این رو لات و عزی را در جنگ احد به همراه خود آورده بودند: ﴿وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَعَلَّهُمْ يُنْصَرُونَ﴾[3]
محمد بن عبد الوهاب در کتابش به نام کشف الشبهات با آیه ی فوق و آیه ی سوره ی یونس تصمیم دارد شیعیان و سایر مسلمانان که طرفدار او نیستند را محکوم کند.
خداوند در سوره ی یونس می فرماید: ﴿وَ يَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ ما لا يَضُرُّهُمْ وَ لا يَنْفَعُهُمْ وَ يَقُولُونَ هؤُلاءِ شُفَعاؤُنا عِنْدَ اللَّهِ﴾[4]
عبارت محمد بن عبد الوهاب چنین است: قال الکفار (همه ی مسلمانان بجز طرفداران آنها کافر محسوب می شدند) یریدون من الصالحین و انا اشهد ان الله هو النافع الضار المدبر لا ارید الا منه و الصالحون لیس لهم من الامر شیء و لکن اقصدهم ارجو من الله شفعائتهم.
یعنی کفار می گویند که ما هم قبول داریم که نفع و ضرر به دست غیر خدا نیست ولی چون آنها صالح هستند ما به آنها توجه می کنیم که آنها نزد خداوند از ما شفاعت کنند.
بعد اضافه می کند که منطق اینها مانند منطق کفار زمان رسول خدا (ص) است که می گفتند اینها نفع و ضرر ندارند ولی ما فقط به دلیل اینکه آنها شفعاء ما هستند آنها را عبادت می کنیم بعد به آیه ی سوره ی زمر و آیه ی سوره ی یونس تمسک می کند.
نقول: او از دو جهت مغالطه کرده است:
اولا: مشرکان معتقد بودند که واقعا سرنوشتشان دست آنها است و واقعا اعتقاد داشتند که بت ها نفع و ضرر می رساندند. کما اینکه در سوره ی یس و مریم خواندیم که واقعا نصرت و عزت را به دست بت ها می دانستند. ولی ما ربوبیت که به معنای کارگردانی جهان است را منحصرا به دست خداوند می دانیم. بله خداوند می تواند زیرمجموعه داشته باشد مثلا ملائکه می توانند به امر خداوند تدبیر امور را به دست داشته باشند.
ثانیا: آنها بت ها را عبادت می کردند و می گفتند که آنها شفیع آنها هستند ولی ما خدا را عبادت می کنیم و بعد می گوییم که آنها شفیعان ما هستند. همه ی وهابی ها نیز رسول خدا (ص) را شفیع می دانند.
بله تکریم غیر از عبادت است کما اینکه خداوند در مورد پدر و مادر دستور به خضوع داده می فرماید: ﴿وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ﴾[5]
البته ممکن است وهابی ها بگویند که توسل به آنها علامت عبادت است بنا بر این هم عبادت است و هم انتظار شفاعت.
نقول: همه ی مسلمانان در حال حیات مأمور بودند که نزد رسول خدا (ص) روند و متوسل به او شوند تا در حق آنها دعا کند: ﴿وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيما﴾[6]
ممکن است گفته شود که این مربوط به زمان حیات رسول خدا (ص) ولی اگر رسول خدا (ص) در قید حیات نباشد عمل مزبور شرک است.
نقول: اگر ماهیّت توسل شرک است فرقی ندارد که کسی که باو متوسل می شویم زنده باشد یا نه.
بله ممکن است آنها بگویند که وقتی رسول خدا (ص) در قید حیات نیست توسل به او فایده ندارد. که البته آن را الآن بحث نمی کنیم فقط همین مقدار کافی است که این کار شرک نمی تواند باشد.
حتی مرد مؤمن هم می تواند در حق انسان دعا کند و واسطه شود که خداوند او را بیامرزد. حتی فرزندان یعقوب هم درک کرده بودند که توسل به اولیاء موجب بخشوده شدن گناهان است کما اینکه به پدرشان گفتند: ﴿قالُوا يا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا كُنَّا خاطِئينَ * قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحيمُ﴾[7]
توسل به یعقوب به معنای توسل به خداوند است کما اینکه از آیه ی فوق از جواب یعقوب فهمیده می شود.
در صحیح بخاری آمده است: وقتی که محشر برپا می شود انبیاء به ولوله می افتند و نزد آدم می روند که در حق امت شفاعت کند. او می گوید نمی توانم چون خطایی از من سر زده است. بعد به سراغ نوح، ابراهیم و سایر انبیاء رفتند و آنها هم عذرهایی آوردند و همه گفتند فقط رسول خدا (ص) می تواند این کار را انجام دهد. آنها به رسول خدا (ص) متوسل شدند و ایشان شفاعت آنها را کرد.
اگر طلب دعا و توسل شرک باشد باید همه ی انبیاء مشرک شده باشند.
این نشان می دهد که مسأله ی توسل از باب تسبیب اسباب است و هر چیزی سبب دارد و توسل یکی از آن اسباب است.
پی نوشت:
[1] زمر/سوره39، آیه3.
[2] مریم/سوره19، آیه81.
[3] یس/سوره36، آیه74.
[4] یونس/سوره10، آیه18.
[5] اسراء/سوره17، آیه24.
[6] نساء/سوره4، آیه64.
[7] یوسف/سوره12، آیه97.
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
✨بطلب تا که فقط سیر نگاهت بکنم.
#یا_حسین
🔺🔸🔹
⇝ پرسمان اعتقادی
https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0
🔺فقط #بالینک به اشتراک بذارید👌
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐