eitaa logo
بسوی خدا
2.1هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
┄┅◈⭐️❄️⭐️◈┅┄ یا صاحب‌الزمان (عج) از پنجره‌ی روح‌افزای صبح، به خورشید نورانی وجودتان سلام می‌کنم، به امید پرتوی نگاه کریمانه‌تان! مهربان مولای من! فیض نگاه هدایت‌گرتان، طعم حیات طیبه را به ذائقه‌ی خشکیده‌ام می‌چشاند. مستفیضم بگردان! 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
آیت الله قاضی رحمةالله علیه 🔻تعبيري كه آیت الله سید عبد الکریم کشمیری در مورد مرحوم آیت الله قاضی به کار می بردند این بود که مي ‏فرمودند مرحوم قاضی هميشه متوجه بود و بالا بود؛ پائين نمي ‏آمد و اين را امتياز مرحوم قاضي مي ‏دانستند. 🔸اين حال در خود ايشان هم محسوس بود؛ يعني زياد مي شد جمعي شش هفت نفره، مخصوصا بعضي از دوستان در نقل مطالب شيرين بودند و سعی می کردند در ايشان يك مقدار تأثير كنند و نشاطی ایجاد کنند؛ ولي گاهي اصلاً جائي ديگر بودند؛ نگاه مي‏ كردند ولي قسمت حساس سخن را گويا اصلا متوجه نشده بودند و عمق توجه ايشان بسيار بالا بود. ‌ ‌ 🖤 ششم ربیع الاول، سالروز رحلت استاد العرفا آیت الحق و العرفان علامه سید علی قاضی طباطبایی تسلیت باد. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
✅پرسش: براي اصلاح آدم کينه اي ولجباز چکاري انجام بديم؟ پاسخ: يک جمله مشهور وجود داد که” کينه ورزيدن نسبت به ديگري مانند اين است که جرعه اي زهر بنوشيم و توقع داشته باشيم که طرف مقابل بميرد.” تنها کسي که آزار مي بيند خودمان هستيم. وقتي ما جواب بدي را با بدي مي دهيم درونمان به هم مي ريزد و از نظر روحي و رواني نيز دچارغم و اندوه مي شويم.اين مشکل ديگران است و نه شمادر واقع رفتار منفي مردم بازتاب درونشان است که نمود خارجي پيدا مي کند و شما هم بر حسب اتفاق در برابرشان قرار مي گيريد. اين رفتار، شخصي نيست پس چرا ما به دل مي گيريم؟ پاسخ اين است که نفس ما مشکلات و کشمکش ها را دوست دارد. اغلب زندگي مردم آنقدر خسته کننده و بي روح است که مي خواهند ديگران را نيز در آن سهيم کنند.خيلي وقت ها پيش آمده که شخصي عمدا نظر ناراحت کننده اي در سايت مي گذارد و مرتب چک مي کند که ببيند که آيا کسي جواب آن را داده و اگر کسي نظري داده جواب منفي تري بدهد.جدال با نفسزماني که ما بي اراده واکنش نشان مي دهيم اين واکنش طبيعي و صادقانه است. اما آيا عاقلانه است؟ با اين کار چه چيزي حل مي شود؟ پاسخ اين است هيچ چيز. گرچه که نياز نفس ما را براي جدال ارضا مي کند.آيا متوجه شده ايد که وقتي ما به مقابله برمي خيزيم در ذهنمان احساس رضايت مي کنيم؟ اما روحمان آزرده است؟ قلبمان سخت مي شود و به سراغ افکار خشونت آميز مي رويم؟خشم، خشم را مي پروراندخيلي به ندرت پيش مي آيد که عکس العمل در مقابل شخصي منفي نتيجه خوبي داشته باشد. اين کار فقط آتش خشم را شعله ور مي کند .
و واکنش منفي تر شخص را به دنبال دارد. اگر ما بدون درنگ واکنش نشان دهيم انرژي خود را صرف دفاع از خود کرده ايم و از نظر رواني احساس مي کنيم که بايد براي دفاع از خود دست به مقابله بزنيم.تا حالا توجه کرده ايد هرچه انديشه هاي ما خشمناک تر مي شود ما عصباني تر مي شويم؟ اين يک مارپيچ منفي روحي است.هدر رفتن انرژي“به هرچه توجه کنيم انرژي ما نيز صرف آن مي شود.” به هرچه که توجه کنيم پرورش ميابد. از آنجا که ما در يک زمان فقط مي توانيم روي يک مسئله تمرکز کنيم، مي توانيم به جاي صرف انرژي روي مسائل منفي آن را صرف خوشبختي خود کنيم.بعضي افراد توانايي کافي براي بيان منظورشان را ندارند و ممکن است گاهي گفتارشان اهانت آميزبه نظر برسد اما باز هم حق بيان ديدگاهشان را دارند. آنها حق دارند که نظراتشان را بگويند و ما اين حق و اراده را داريم که واکنش مان را انتخاب کنيم. ما مي توانيم سکوت و آرامش پيشه کنيم و يا به مبارزه برخيزيمانرژي منفي به سرعت منتشر ميشودمن دريافته ام که هرگاه به يک قسمت از زندگي ديد منفي داشته ام کم کم اين ديد منفي به قسمت هاي ديگر زندگي ام نيز نفوذ کرده است. وقتي ما در يک موقعيت منفي هستيم يا از کسي کينه به دل ميگيريم احساس خيلي خوبي پيدا نمي کنيم و اين انرژي منفي را در طول روز با خودمان به دوش مي کشيم. وقتي احساس خيلي خوبي نداشته باشيم نمي توانيم به درستي فکر کنيم و افکار روشني داشته باشيم واين مسئله ممکن است ناخوداگاه مسائل مختلف زندگي را تحت تاثير قرار دهد.آزادي بيانعقايد مردم نيز همانند شما سزاوار توجه است. بگذاريد احساساتشان را بيان کنند. به ياد داشته باشيد که همه اينها نسبي است و نتيجه ديدگاه و نقطه نظر هر شخص است. آنچه که ما مثبت فرض مي کنيم مي تواند براي ديگري منفي باشد. وقتي ما عکس العمل نشان مي دهيم. اين مسئله باعث تقابل طرفين و جدال بر سر حقانيت مي شود.بعضي افراد توانايي کافي براي بيان منظورشان را ندارند و ممکن است گاهي گفتارشان اهانت آميزبه نظر برسد اما باز هم حق بيان ديدگاهشان را دارند. آنها حق دارند که نظراتشان را بگويند و ما اين حق و اراده را داريم که واکنش مان را انتخاب کنيم. ما مي توانيم سکوت و آرامش پيشه کنيم و يا به مبارزه برخيزيم.نکات و راهکارهاي مهمي که بايد در مقابله با اين افراد از آن بهره ببريد: 1- اعتماد بنفس خود را از دست ندهيد.2- به خاطر داشته باشيد که واکنش شديد تنها کارها را بغرنج تر و وخيم تر ميکند.3- انتظارات واقع بينانه داشته باشيد. کاري از فرد نخواهيد که قادر به انجامش نباشد.4- از تغيير دادن فرد خودداري ورزيد. بپذيريد که قادر به تغيير دادن وي نمي باشيد اما مي توانيد واکنش خود را نسبت به رفتار وي تغيير دهيد.5- اجازه ندهيد شما را بازي دهد. ممکن است با برانگيختن احساس گناه و يا مسئوليت از شما سوء استفاده کند. از بازيهاي احساسي وي بر حذر باشيد.6- خود را برده او نکنيد. با خود صادق باشيد و بياموزيد که چگونه ”‌ نه”‌ بگوييد.7- روحيه و رويه مناسب خود را حفظ کنيد. حفظ آبرو و اعتبار از دشوارترين کارها مي باشد. اجازه ندهيد خشم، نفرت و تلخکامي ريشه بدوانند.ارتباط موفق8- بيدرنگ با فرد مقابله کنيد.با به تعويق انداختن مقابله با فرد،تنها مسئله را وخيم تر ميگردانيد.9- رحم و شفقت جوانمردانه اي را از خود نشان دهيد.اما براي مقابله با ديگران بايد به نکات زير نيز توجه کافي مبذول داريد: 1- مقابله شما در خلوت و خصوصي باشد نه در انظار عمومي.2- به محض برخورد نامناسب با فرد مقابله کنيد. مقابله را به تاخير نيندازيد.3- تنها در مورد يک موضوع در آن واحد بحث و گفتگو کنيد.4- هنگامي که نظر خود را بيان کرديد ديگر آن را مرتبا تکرار نکنيد.5- تنها به رفتار فرد اشاره کنيد نه خود فرد.6- از طعنه زدن بپرهيزيد.7- از بکارگيري واژه هاي”‌هميشه”‌ و “هيچ وقت”‌ بپرهيزيد.8- انتقاد خود را در قالب پيشنهاد و يا پرسش مطرح سازيد.9- از آنکه با فرد مقابله کرده ايد پوزش نخواهيد.10-تعريف و تمجيد را فراموش نکنيد. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔴به روز باشیم این تصویر در رسانه‌ها و فضای مجازی با عنوانِ کوچکترین شهید مسجد ولایت منتشر شده و بر دل هر آزاده‌ای داغ گذاشته است. مسجد شیعیان که توسط عوامل داعش منفجر شد و چندصد کشته و زخمی بجا ماند! عامل این اقدام تروریستی، ‏یک داعشی ‎ به نام محمد اویغوری بود که جنایت کشتار شیعیان قندوز را رقم زد! عکس دوم را ببینید: ‏سمت راستی، ربیعه غدیر، رهبر اویغورهای ‎ که دنبال تجزیه‌طلبی‌اند در حال سخنرانی در همایش سازمان مجاهدین خلق(منافقین)، در سال ۲۰۱۶ و سمت چپی، محمد الایغوری عامل حمله انتحاری ‎ به مسجد قندوز! برخی مسلمانان اویغور، گرایش تکفیری پیدا کرده و با حمایت آمریکا و ‎ بدنبال تجزیه‌طلبی در چین هم هستند! (برای همین هم مسلمانان یمن و سوریه و ... رو تکه تکه می کردند ولی اشک تمساح واسه مسلمونای چین میریختن) ❇️ پ.ن: تامین امنیت عموم مردم افغانستان و شیعیان بعهده گروه طا.لبان است که کنترل این کشور را بدست گرفته. تا حالا درگیری‌های زیادی با د‌.اعش داشتند اما باید هرچه سریعتر با تشکیل دولت فراگیر و متشکل از همه جریانات درون افغانستان، در تامین امنیت و حذف این غده چرکین از مملکت افغانستان اقدام فوری نمایند. ✍داود مدرسی‌یان 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔴 آفتی به نام سریالهای ترکیه ای 🔴 1⃣ﺩﺭ اکثر ﺳﺮﯾﺎﻟها ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻋﺎﺩﯼ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻫﻢ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﻣﺮﺗﮑﺐ ﻗﺘﻞ ﯾﺎ ﺗﺠﺎﻭﺯ ﺑﻪ ﺩﯾﮕرﺍﻥ ﻣﯽ ﺷﻮﻧﺪ❗️ 2⃣ ﺩﺭ اڪثر ﺳﺮﯾﺎﻟﻬﺎ ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﺯﻥ ﻣﺘﺎﻫﻞﺍﺯ ﻣﺮﺩ ﺩﯾﮕﺮﯼ ﺣﺎﻣﻠﻪ ﺍﺳﺖ❗️ 3⃣ ﺍﮐﺜﺮﺍ ﻋﺪﻩ ﺍﯼ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺷﯿﺎﺩﯼ، ﺍﺧﺎﺫﯼ، ﺗﺠﺎﻭﺯ، ﻗﺘﻞ ﻭ ﯾﺎﻏﯽﮔﺮﯼ ﻫﺴﺘﻨﺪ❗️ 4⃣ﺣﺪﺍﻗﻞ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﺣﺮﺍﻣﺰﺍﺩﻩ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﮐﻪ ﭘﺪﺭ ﻭﺍﻗﻌﯿﺶ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﯿﺴﺖ❗️ 5⃣ﻫﻤﻪ ﺑﻪ ﻫﻤﺪﯾﮕﺮ ﺩﺭﻭﻍ ﻣﯿ‌‌ﮕﻮﯾﻨﺪ ﻭ ﮐﻤﺘﺮ ﻓﺮﺩﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺘﻮﺍﻥ ﭘﯿﺪﺍ ﮐﺮﺩ ﮐﻪ ﯾﮏ ﮐﻼﻡ ﺳﺨﻦ ﺭﺍﺳﺖ ﺑﮕﻮﯾﺪ❗️ ♦️ﺧﻮﺩمان ﻭ ﮐﻮﺩﮐﺎﻧمان ﺭﺍ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽﺗﻤﺎﺷﺎﯼ ﺍﯾﻦ سریال های ﻏﯿﺮﺍﺧﻼﻗﯽ ﻭ ﻏﯿﺮ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﻗﺮﺍﺭ ﻧﺪﻫﯿم ﺯﻳﺮﺍ ﺩﺭ ﺑﻠﻨﺪﻣﺪﺕقطعا اثرات ویرانگری بر اخلاق خانواده خواهد داشت. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
▪️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ يَا أَبا مُحَمَّدٍالْحَسَنِ بْنَ عَلِيٍّ الْهادِي الْمُهْتَدِي وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ ▪️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَ لِيَّ اللّٰهِ وَابْنَ أَوْ لِيَائِهِ ▪️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَابْنَ حُجَجِهِ ▪️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَفِيَّ اللّٰهِ وَابْنَ أَصْفِيَائِهِ ▪️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللّٰهِ وَابْنَ خُلَفائِهِ وَأَبا خَلِيفَتِهِ ▪️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ خاتَمِ النَّبِيِّينَ ▪️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ سَيِّدِ الْوَصِيِّينَ ▪️السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ 🍂 از زهر کینه کشتند امام عسگری را 🍂 از نو خزان نمودند، گلزار حیدری را . . . 🍂 زهرا زند به سینه، دنبال آن جنازه 🍂 بعد از مه صفر شد، داغش دوباره تازه 🏴🕊شهادت یازدهمین امام شیعیان و نشستن گرد یتیمی بر چهره ی مولایمان صاحب الزمان، تسلیت عرض می نماییم. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
Akbari-ShahadatImamHasanAskari1390[02].mp3
5.98M
🖤 شال عزا رو دوش صاحب الزمونه امشب خود آقا داره روضه میخونه 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
⁉️ رحلت یا شهادت امام حسن عسکری(ع)؟ ✍️ پاسخ اجمالی: در این باره که آیا امام حسن عسكري(ع) به مرگ طبیعی بدرود حیات گفته و یا به شهادت رسیده؟ اختلاف نظر وجود دارد. برخی از علمای شیعه با استناد به این سخن امام صادق(ع) که فرمود: «مَا مِنَّا اِلَّا مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ»؛ حتی درباره امامانی که روایتی درباره شهادتشان در دست نیست، بر این باورند که خلفای جور، آنان را به شهادت رسانده اند. سوابق بازداشت امام حسن(ع)، وجود خطر از طرف حكومت، رحلت در سنین جوانی و این که حضرت یک شخصیت مخالف سیاسی به حساب می آمد، همگی می تواند مؤید شهادت ايشان باشد. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
رحلت یا شهادت امام حسن عسکری(ع)؟ ⁉️ پرسش :👇👇 گزارشات تاريخی دليل و نحوه رحلت امام حسن عسکری(علیه السّلام) را چگونه منعکس نموده است؟ ✅ پاسخ تفصیلی: 👇👇 رحلت امام عسکری(علیه السّلام) در هشتم ربیع الاول سال 260 بوده است. در این باره که آیا امام(عليه السلام) به مرگ طبیعی بدرود حیات گفته و یا به شهادت رسیده است؟ کماکان اختلاف نظر وجود دارد؛ گرچه بنا به نقل «طبرسی»، برخی از علمای شیعه با استناد به این سخن امام صادق(علیه السّلام) که فرمود: «مَا مِنَّا اِلَّا مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ»(1)؛ حتی درباره امامانی که روایتی درباره شهادتشان در دست نیست، بر این باورند که خلفای جور، آنان را به شهادت رسانده‌ اند. البته روایتی درباره شهادت امام عسکری(علیه السّلام) در یکی از منابع تاریخی قرن ششم وجود دارد.(2) از این روی شهادت آن حضرت امری کاملاً محتمل است. سوابق بازداشت و خطری که همواره از طرف دستگاه حاکم متوجه جان حضرتش بود و این که حضرت یک شخصیت مخالف سیاسی به حساب می‌ آمد و نیز رحلت آن حضرت در سنین جوانی، همگی می‌ تواند مؤید شهادت باشد. از آنجا که امام یک چهره کاملاً شناخته شده در سامرا بود، هنگام رحلتش هاله‌ ای از غم و بهت‌ زدگی فضای «سامرا» را فرا گرفت. «احمد بن عبیدالله» در روایتی، این صحنه را چنین وصف کرده است: «وقتی امام عسکری(علیه السّلام) رحلت کرد، صدای شیون و فریاد همه جا را فرا گرفت. مردم فریاد می‌ زدند: «ابن الرضا» رحلت کرد. آنگاه برای تدفین آماده شدند، بازار به حال تعطیل درآمد. پدر من [وزیر معتمد عباسی]، بنی هاشم، شخصیت‌ های نظامی و قضایی و منشیان و مردم به سوی جنازه هجوم آوردند، آن روز در «سامرا» قیامتی برپا بود.(3) با حضور امام(علیه السّلام) و پدرش - به مدت حداقل 17 سال - در سامرا، نه تنها مردم جذب آنان شده بودند؛ بلکه بسیاری از شیعیان نیز بدین شهر هجوم آورده بودند. در چنین وضعیتی، طبیعی بود که هنگام رحلت آن حضرت، «سامرا» یکپارچه در ماتم فرو رود و در سوگ از دست دادن فرزند رسول خدا(صلّی اللّه علیه و آله) بی‌ تابی کند و عزا بگیرد.(4)
ادامه پست بالا 👆🔻👇👇 1- ذهبی در تاریخ خود چنین نوشته است: و اما فرزندش (فرزند امام حسن عسکری) محمد بن الحسن کسی است که رافضی ها (شیعیان) او را قائم خلف حجت می خوانند ، در سال 258 یا طبق قولی دیگر در سال 256 متولد شد و دو سال بعد از پدرش زندگی کرد سپس ناپدید شد... .[7] البته او این روایت را بدون این که در سندش مناقشه ای داشته باشد قبول نکرده و مورد تمسخر قرار داده است اما این موضع گیری از شخصی همانند او که غرق در تعصب است بعید به نظر نمی رسد. 2- ابن اثیر در الکامل خود در توصیف امام حسن عسکری نوشته است: او پدر محمد است که (شیعیان) معتقد هستند در سرداب سامرا غیبت کرد و منتظر ظهور او هستند.[8] اما پاسخ قسمت دوم سؤال شما را از روایت احمد بن ابراهیم نقل می کنیم . در این روایت آمده است: در سال 262 (2 سال بعد از شهادت امام حسن عسکری(ع) ) وارد بر حکیمه خاتون (دختر امام جواد و خواهر امام هادی (ع)) شدم ...عرض کردم شیعیان به سوی چه کسی استغاثه کنند؟ فرمود: به سوی جده یعنی مادر امام حسن عسکری (ع)، گفتم : به کسی که به زنی وصیت کرده است اقتدا کنم؟ فرمود: بلی همانند حسین بن علی (ع). حسین بن علی (ع) در ظاهر به خواهرش زینب دختر علی (ع) وصیت کرد و آن علمی که از علی بن حسین (ع) صادر می شد به جهت مخفی ماندن علی بن حسین (ع) به زینب (س) نسبت داده می شد.[9] چند نکته از این روایت در جواب سؤال مورد بحث قابل توجه است: 1- امام حسن عسکری (ع) شیعیان را به مادرشان ارجاع دادند. 2- دلیل مخفی ماندن امر امام زمان (عج) مسائل امنیتی و حفاظتی برای حفظ خانواده امام از اذیت و آزار عباسیان یا جان امام زمان (ع) بوده است. 3-وصیت اموال امام (علیه السلام) به مادرشان در این روایت مطرح نیست بلکه گفته شده که امام (ع)به صورت کلی مادر خود را وصی خود قرار دادند. 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نسیم فقاهت و توحید
1_1226422024.mp3
3.35M
🔊 انسان ۲۵۰ ساله | امام حسن عسکری علیه‌السلام و تحسین دوست و دشمن 🔁 بازنشر به مناسبت شهادت امام عسکری علیه‌السلام 💻 @Khamenei_ir @rkhanjani
@rkhanjani 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
⚫️ توصیف ظهور در بیان امام حسن عسکری 🔵 امام حسن عسکری علیه السلام خطاب به فرزند نازنین خود حضرت مهدی علیه السلام می‌فرمایند: 🔺 فرزندم، گویا می‌بینم آن لحظه‌ای را که نصرت خدا نازل شده و فرجت فرا رسیده است... 🔹 آن روز دوستانت مثل رشته‌ای از مروارید در دو سوی گردنبند، پیرامون تو صف می‌کشند، 🔹 انگار صدای دست‌ها را که در کنار حجرالاسود با تو بیعت می‌کنند می‌شنوم... 🔹 آن هنگام است که صبح حقیقت می‌دمد، 🔹 و شب باطل به پایان می‌رسد، 🔹 و خداوند به دستان تو کمر طغیان را در هم می‌شکند، 🔹 و راه و رسم ایمان را اعاده می‌کند... 🔹 حتی کودک در گهواره آرزو می‌کند که برخیزد و نزد تو بیاید، 🔹 حتی وحوش صحرا مایلند که راهی به جوار تو داشته باشند، 🔹 دنیا با دستان تو از بهجت و شادمانی به تپش می‌افتد، 🔹 و شاخه‌های درخت عزّت با تو خرّم و سرسبز می‌شود، 🔹 پایه‌های حق در جایگاه خود مستقر می‌شوند، و تَئُوبُ شَوَارِدُ الدِّينِ إِلَى أَوْكَارِهَا 🔹 و آنها که از دین گریخته‌اند به آشیانه خود باز می‌گردند، 🔹 ابرهای پیروزی، سیل‌آسا بر تو می‌بارند، 🔹 همه دشمنان هلاک و همه دوستان پیروز می‌شوند، 🔹 و در روى زمين هیچ جبّار ستمگر و هیچ منكر ناسپاس و هیچ دشمن كينه‏‌توز و هیچ معاند بدخواهی باقى نخواهد ماند... 📚 کمال الدین ج ۲ ص ۴۴۹ 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلِ عاشقم شعر وغزل داره میخونه❤️🌸 شروعِ امامت آقا صاحب زمونِ❤️🌸 سالروز آغاز امامت و ولایت گل سرسبد عالم هستی، حضرت مهدی موعود (عج) مبارک باد❤️💐🎊🎉🎊🎉❤️💐 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر صریح رهبری درمورد توهین به عقاید اهل‌سنت... در ایران انقلاب اسلامی است و شیعه و سنی در کنار هم هستند! @rkhanjani 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
📷 تصویری تاثرانگیز از حمله تروریستی امروز داعش به مسجد شیعیان قندهار 🔹رسانه های افغانستانی گزارش داده‌اند که انفجار تروریستی امروز در نماز جمعه مسجد شیعیان قندهار تاکنون حداقل ۳۳ شهید و ۵۷ مجروح برجای گذاشته است. اللهم عجل لولیک الفرج😔 🔺🔸 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
27.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 (عج) 💐اگه بیایی دردا درمون میشه 💐اگه بیایی دنیا گلستون میشه 🎤 🔺🔸🔹 ⇝ پرسمان اعتقادی https://eitaa.com/joinchat/3397320738C0c4c71fad0 🔺فقط به اشتراک بذارید👌 ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐ ࿐🌸❒○🌼○❒🌸࿐
🌼 پرسش: با توجه به بهشت و جهنم آخرت بصورت عقلي و مختصر بفرماييد لزوم عدالت جهاني در اين دنيا براي چيست؟ و علت لزوم رجعات يک معصوم چندمرتبه? براي چيست؟ علت لزوم رجعت چيست؟ در حاليکه پاسخ دشمنان در برزخ و قيامت شديدتر و کافيست. 🌼 پاسخ: قرآن کريم در مورد عالم قيامت تعبيرات مختلفي دارد و هر تعبيري بابي از معرفت و شناخت است، يکي از آن تعبير ها «اليوم الاخر» است قرآن کريم با اين تعبير خود دو نکته را براي ما يادآوري مي کند: الف: اين که زندگي انسان مجموعا به دو دوره تقسيم مي شود و هر دوره را به عنوان يک «روز» بايد شناخت: يکي روز و دوره اي که اول و ابتدا است و پايان مي پذيرد (دوره ي دنيا) ديگر روز و دوره اي که آخر است و پايان ناپذير (دوره آخرت) همچنان که در برخي تعبيرات ديگر قرآن از حيات دنيوي به «اولي» و از زندگي اخروي به «اخري» ياد شده است مثل: «و ان لنا للاخره و الاولي»[1] و «للاخره خير لک من الاولي»[2] ب: هم اکنون که دوره اول و نخستين حيات را طي مي کنيم و به دوره دوم و روز دوم نرسيده ايم و از ما پنهان است، سعادت ما در اين است که به دوره دوم و روز دوم «ايمان» پيدا کنيم و اين بدان جهت است که ما را متوجه عکس العمل اعمال ما مي کند و مي فهميم که اعمال و رفتار ما از کوچک ترين انديشه ها و گفتار ها و کردار ها و خلق و خوي ها گرفته تا بزرگترين آن ها مانند خود ما روز اول و روز آخر دارند. چنين نيست که در روز اول پايان يابند و نابود گردند، بلکه باقي ميماند و در روز ديگر به حساب آن ها رسيدگي مي شود.
ترديدي نيست که هر کدام از دو دوران ياد شده بخشي از زندگاني و حيات بشر محسوب مي شود با اين تفاوت که پايان يکي آغاز ديگري است و دوران ظهور امام زمان ـ عليه السلام ـ همان نقطه پايان دوره و مرحله آغازين زندگاني بشر مي باشد. همانگونه که قيامت و تحول عظيم آن نقطه آغاز و شروع دوره زندگاني بي پايان خواهد بود. به عبارت ديگر دوران ظهور امام زمان ـ عليه السلام ـ ظرف تحقق و عده هاي الهي مبني بر پيروزي نهائي صالحان و دين داران و حاکميت بي چون و چراي آنان بر زمين دوران شکوفايي دين و حاکميت آن توسط بندگان صالح خدا است چنان چه خداوند متعال در قرآن فرموده است: «و ما در زبور ـ پس از تورات ـ نوشته ايم: بندگان شايسته ام وارث (حکومت) زمين خواهند شد»[3] و قيامت که آغاز دوره جديدي از حيات است ظرف تحقق وعده هاي الهي مبني بر ظهور حاکميت مطلق خداوند و پادشاهي تام او مي باشد و به تعبيري روز ظهور اسلام و پياده کردن کامل آن توسط ذات احديت است همانگونه که زمان ظهور امام زمان ـ عليه السلام ـ دوران ظهور عدالت اسلامي و پياده کردن آن توسط صالحان مي باشد. چنان چه خداوند در قرآن مي فرمايد: «در آن روز که اين زمين به زمين ديگر و آسمان ها (به آسمان هاي ديگر) مبدل مي شود، و آنان در پيشگاه خداوند واحد قهار ظاهر مي گردند»[4] و به همين جهت از هر دو پديده مي توان تعبير به قيامت کرد، «از پديده ظهور به قيامت صغرا و وقعه صغرا از پديده دوم به قيامت کبرا،[5] و هر کدام داراي جايگاه خاص خودش در مسير تدريجي تکامل حيات بشر است به گونه اي که تحقق يکي از اهميت و ارزش ديگري نمي کاهد، بلکه هم چنان که «در قرآن و سنت آمده است رستاخير و قيامت داراي مقدمات و نشانه هايي پي در پي است که در زمين و آسمان و جامعه بشري پديد مي آيد حکومت مهدي ـ عليه السلام ـ آخرين و بزگترين مرحله حرکت جهان مادي قبل از برپايي رستاخير الهي است... به نظر مي رسد که دست يابي به جهان بالايي که (در زمان ظهور) روايات از آن سخن مي گويد و در زمان حضرت مهدي ـ عليه السلام ـ عملي مي گردد. مقدمه بر راه يابي به سوي جهان آخرت، (قيامت) و بهشت است، بنا بر اين رواياتي که درباره رجعت و بازگشت عده اي از پيامبران و امامان ـ عليهم السلام ـ به زمين و حکمراني آن ها بعد از مهدي ـ عليه السلام ـ سخن گفته و نيز آن چه در آيات متعدد تفسير به «رجعت» شده، مراد همين مرحله است»[6] و به بيان ديگر، قيامت و دوران ظهور امام زمان ـ عليه السلام ـ با اين که دو پديده هماهنگ و داراي ارتباط نزديک و تنگاتنگ مي باشند و هر کدام نقطه اوجي در مسير حرکت انسان به سوي ابدي شدن است، داراي امتيازاتي و تمايزاتي است که نقطه افتراق و جدايي هر کدام از ديگر محسوب مي شود: 1. در زمان ظهور اگر چه عدالت و قسط در زمين به وجود ميايد و به کمال مي رسند اما همگاني نيست بلکه فقط در زمين و براي افرادي که در آن روزگار وجود دارند و نهايتاً براي عده اي که رجعت خواهند کرد، در حالي که تحول بزرگ قيامت که يک حرکت همگاني و بازگشت انسان به سوي خدا و رويارويي با قدرت او و قرار گرفتن در برابر محکمه عدل الهي است و به گونه اي عموميت دارد که بر اساس بعضي از آيات قرآن شامل همه موجودات از انسان و حيوانات مي گردد آن هم همه بشريت از ابتداء خلقت تا پايان آن. بنابر اين چگونه ممکن است ظهور و رجعت و حوادثي که در آن به وجود ميايند و با تمام عظمتي که دارد نسبت به تحول بزرگ قيامت يک پديده ويک تحول محدود محسوب مي شود، جايگزين قيامت بشود به طوري که ديگر نياز به تحقق قيامت نباشد؟! گذشته از اين ، اين نکته را هم نبايد از نظر دور داشت که دنيا ظرفيت پاداش ها و عقوبت هاي الهي را به طور کامل ندارد. 2. اگر هم فرض کنيم که دوران ظهور و تحکيم عدالت و قسط در آن فراگير و عمومي باشد باز هم با وجود وجوه مشترک آن با قيامت يک فرق عمده ماهيتي با هم دارند زيرا ظهور پديده است که خداوند متعال در آن حاکميت دين و گسترش عدالت را به عنوان يک برنامه موقت براي دوره موقت در نشئه موقت و پايان پذير قرار داده که ابديت در آن قابل تصور نيست، بر خلاف قيامت و احکام و قوانين حاکم در آن که گذشته از فراگير بودنش، جاويدانگي از ويژه گي هاي آن مي باشد و در واقع تفاوت قيامت با دوران ظهور، تفاوت دو مرحله از حيات با يکديگر و يا به عبارت ديگر تفاوت دنيا و آخرت است که همانند تفاوت حيات و زندگي در رحم مادر و دنياي بيرون از آن بلکه به مراتب بالاتر خواهد بود و همانگونه که کودک براي پيمودن مسير رشد و تکامل اش نمي تواند براي هميشه در رحم مادر بماند و خود را بي نياز از عالم بيرون بداند، انسان و انسانيت نيز نمي تواند در مسير تکامل خودش زندگي دنيا و خصوصاً دوران ظهور را که اوج شکوفايي انسانيت و حاکميت قوانين انساني و الهي در دنيا مي باشد، براي هميشه برگزيند و خود را بي نياز از رسيدن به غايتي که در انتظار اوست بپندارد. بنابر اين دوران ظهور با تما