eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
50 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼 پرسش: اين درسته که امام زمان ميتونن آدما رو ببينن و ناظر بر اعمال و افراد هستن پس چرا در صورتي که از اعمال ما آگاهي دارند دوشنبه و جمعه ها نامه اعمالمان دست حضرت ميرسد و چگونه اين امر ممکن است که کسي حتي امام باشد بتواند در يک لحظه مکان هاي مختلف را ببيند و به نوعي در يک لحظه کل جهان را ببيند اين کار فقط خدا ميتواند انجام دهد نه يک انسان 🌼 پاسخ: در متون دینی ما آمده است که همه کس و همه چیز نزد امام زمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف حاضر است و امام بر احوال مردم آگاه است. خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید: « وَقُلِ اعْمَلُواْ فَسَیَرَى اللهُ عَمَلَکُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُۆْمِنُونَ ؛ بگو عمل کنید، خداوند و فرستادة او و مومنان اعمال شما را می‌بینند.» (1) درباره این آیه شریفه، روایات بسیاری نقل شده و شاید به حد تواتر برسد(2) که علاوه بر خداوند متعال، پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم و امامان علیهم السلام از اعمال همة امت آگاه می‌شوند. در باب «عرضه اعمال» کتاب اصول کافی روایات متعددی در ذیل همین آیه شریفه ذکر شده است که مراد از «مومنون»، ائمه اطهار علیهم السلام هستند، از جمله این روایت: شخصی خدمت امام رضا علیه السلام آمد و عرض کرد: برای من و خانواده‌ام دعا کنید. امام علیه السلام فرمودند: «مگر دعا نمی‌کنم؛ وَاللهِ إنَّ أعمالَکُم لَتَعرضُ علَیَّ فی کلِّ یَوم وَ لَیلَة؛ به خدا سوگند، اعمال شما هر شب و روز بر من عرضه می‌شود.» راوی می‌گوید: این سخن بر من گران آمد، امام علیه السلام متوجه شدند و به من فرمودند: «أمَا تَقرَأُ کِتابَ اللهِ عزَّوجلَّ:
(وَ قُل اعْمَلُوا فَسَیَرَی اللهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُومِنُونَ)، و هُوَ وَاللهِ علیُّ بنَ أبی‌طالِب؛ آیا کتاب خداوند عزوجل را نمی‌خوانی که می‌فرماید‌: عمل کنید خدا و پیامبرش و مومنان، عمل شما را می‌بینند. به خدا سوگند! منظور از مومنان علی بن ابی‌طالب (و امامان دیگر از فرزندان او) هستند.» (3) امام علی علیه السلام هم می‌فرمایند: «لیسَ یَغیبُ عَنّا مومنٌ فی شَرقِ الأرضِ و لا فی غَربِها؛ هیچ مومنی در شرق و غرب زمین از ما غایب نیست.» (4) امام صادق علیه السلام هم می‌فرمایند: «إنَّ الدُّنیا لَتَمَثَّلَ لِلإمامِ مِثل فَلقَةِ الجَوز فَلایَعزُبُ عَنهُ شَیءٌ… ؛ دنیا (آسمان و زمین) در نزد امام چون پاره گردویی حاضر و نمایان است و چیزی از او پوشیده نیست.» (5) یک چشم زدن غافل از آن ماه نباشید شاید که نگاهی کند آگاه نباشید روشن است که اعمال، اعم از جوارحی (بدنی) و جوانحی (قلبی) است، لذا امام از هر نوع نیت و عملی که در کارنامه انسان ثبت شود، آگاه است. امام مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف هم در این زمان، چشم خدا در میان خلایق است(6) و بر احوال و اعمال ما آگاهی دارد. نکته قابل توجه در این باره آن است که علم امام همانند علم ما نیست؛ زیرا انسان‌ها معمولاً علومشان از راه تحصیل به دست می‌آید و در محدودة عالم شهود و مادی است، در حالی که علم امام منحصر به عالم شهود نیست، بلکه عالم به غیب نیز هست. لذا به راحتی و در کم‌ترین زمان از دعاها و خواسته‌های ما اطلاع پیدا می‌کند؛ مثلاً سید بن طاووس نقل می‌کند که شخصی طی نامه‌ای از امام رضا علیه السلام سوال می‌کند: «ما وقتی به شما احتیاج داریم چه کنیم؟» حضرت در جواب فرمودند: «اگر حاجتی داری لب‌هایت را تکان بده، جوابت می‌رسد؛»(7) یعنی اگر تنها زمزمه کنی و صدایت را هم کسی نشنود، من می‌شنوم. برای توضیح این مطلب لازم است نکاتی را متذکر شویم: 1. مأموریت امام از لحاظ زمان و مکان، بسیار گسترده است. او تنها امام زمین و زمان نیست، بلکه امام ملک و ملکوت است. 2. مأموریت و تسلط امام تنها به ظاهر عالم ختم نمی‌شود، بلکه در برگیرندة ظاهر و باطن اجتماع و انسان‌ها نیز هست. 3. علم امام حضوری است، نه کسبی و از راه تحصیل؛ یعنی ما به دلایل متعدد (مذکور در کتب کلامی شیعه) معتقدیم که علم امام موهبتی الهی و علم لدنّی است.(8) 4. علم الهی نیز از ویژگی‌های خاصی برخوردار است که آن را در مقایسه با سایر علوم ممتاز می‌کند: الف) علم الهی روشن است و هیچ نقطة تاریکی در آن نیست. لذا در آن اختلافی نیست و چیزی به نام واضح و واضح‌تر در آن وجود ندارد؛ ب) علم الهی نزد ائمه اطهار علیهم السلام حاضر است، لذا آنان در هیچ پرسشی نگفتند بعداً جواب می‌دهیم و یا نیاز به تأمل و تفکر داریم؛ ج) علم الهی نیازمند مقدمه چینی نیست؛ چون در آن اختلافی دیده نمی‌شود، لذا بین انبیا و امامان علیهم السلام در هیچ امری اختلاف نیست؛ د) علم الهی نیاز به تجدید نظر ندارد، بلکه به قوّت و ظهور آغازین خود باقی است؛(9) 5. روایات به کیفیت علوم ائمه اطهار علیهم السلام اشاره دارند: الف) امام نسبت به هرچه دربارة آسمان و زمین و بهشت و جهنم (تا قیامت) واقع می‌شود، عالم است و چیزی نیست که ائمه اطهار علیهم السلام نسبت به آن علم نداشته باشند؛(10) ب) جمیع علوم ملائکه و انبیا، نزد ائمه اطهار علیهم السلام موجود است و هر امامی جمیع علوم امام قبل از خود را داراست؛(11) ج) روایاتی داریم که دلالت بر این دارند که ائمه اطهار علیهم السلام بر همة احتیاجات و اعمال بشر و بر احوال شیعیان آگاهی دارند، و حتی اگر بلا یا مصیبتی به آنان برسد آگاهند؛ یعنی به همة بلایا و منایا، (زمان و کیفیت‌ آنها) آگاهی دارند؛ همچنین به آن چه در دل انسان‌ها می‌گذرد، آگاهی دارند؛(12) در این زمینه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در توقیعی که برای شیخ مفید فرستادند، فرمودند: «انّا نحیط علماً بانبائکم و لمایعزب عنّا شیءٌ من اخبارکم؛ به همه خبرهای شما آگاهیم و چیزی از اخبار شما بر ما پوشیده نیست.» نکتة آخر این که، اگرچه علم امام از ناحیه خداوند است، ولی بین علم خداوند و علم امام تفاوت وجود دارد؛ زیرا علوم الهی برای خداوند ذاتی و استقلالی است (علم بر اموری که بر ما غیب است، ذاتی خداوند است). به عبارت دیگر، تنها کسی که ذاتاً و به خودی خود بر همه امور آگاه است، خدای سبحان است و این بدان معنا نیست که پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلم، ائمه علیهم السلام یا ملائکه به غیب علم نداشته باشند؛ بلکه علم دارند، اما علم آنها ذاتی نیست، بلکه تبعی است و به خواست پروردگار، عالِم‌اند.(13) مرحوم علامه طباطبائي(ره) مي گويد: «به دليل عقلي و نقلي، امام ـ عليه السلام ـ انسان كامل و داراي مقام نورانيت، بلكه كامل ترين انسان هاي عصر خويش و مظهر تام همه اسماء و صفات و داراي اسم اعظم الهي است لذا (عالم بماكان و م
ا يكون و ما هو كائن) تا روز قيامت مي باشد. و به محض توجه به مقام نورانيت خود. بالفعل به همه جهان و جهانيان و به همه امور عالم و به هر حادثه (خواه شخصي و خواه اجتماعي) كه پيش آمده و در حال وقوع است و يا رخ خواهد داد، آشنا و با خبر مي گردد. و بدين ترتيب همه اشياء براي امام ـ عليه السلام ـ روشن و هيچ چيز از نظر و ديده باطني او پوشيده نيست. هر چند در رفتار و كردار مانند ساير مردم، به علل و اسباب ظاهري روي مي آورد». اما این که امام زمان به احوال همه آگاه است و در عین حال دو شنبه و پنج شنبه هم نامه اعمال به ایشان ارائه می شود درست است که امام آگاه از اعمال است اما ثبت اعمال به صورت کامل در دو روز انجام می شود این اعمال ثبت شده ای است . چه بسا کسی عملی انجام دهد و با تبعات و پیامد های آن عملش را توسط استفار رفع می کند که این را هم امام زمان می بیند. پی نوشت ها: 1 . سوره توبه/105. 2 . تفسیر نمونه، ج8، ص125. 3 . کافی، ج1، ص171. 4 . الزام الناصب، ص6، روزگار رهایی، ص648. 5 . شیخ مفید، اختصاص، ص217. 6 . «السلام علیک یا عین الله فی خلقه»، (مفاتیح الجنان، دعای روز جمعه). 7 . علامه مجلسی، بحارالانوار، ج50، ص155، ح42. 8 . حبیب‌الله طاهری، تحقیقی پیرامون امامت عامه وخاصه، ص76-85. 9 . محسن خرازی، بدایة المعارف، بحث صفات امام (علم امام). 10 . علامه مجلسی، بحارالانوار، ج26، ص109، (حدود22 روایت نقل شده است). 11 . همان، باب 12، ص159 به بعد. 12 . همان، باب 8و9، ص132، 154. 13 . مهدویت، پرسش‌ها و پاسخ‌های، معاونت پژوهش موسسه آینده روشن.
بهترین دعا.mp3
4.48M
صوت دو دقیقه دعای واقعی حاج آقا عالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلاااام امام زمانم✋😊 شب تون بخیر😍 💚🍃یا ایهاالعزیز دلم مبتلایتان دارد دوباره این دل تنگم هوایتان از حال ما اگر که بپرسی ملال نیست جز دوری شما و فراق صدایتان💚🍃
▪️ ذکر صالحین ▪️ 🍂🍃انسان باید در گدایی از خدا سماجت کند🍃🍂 ✅ هیچ دعایی را کوچک نشمارید، شاید استجابت در همان دعا باشد. هر کس بعد از نماز، یک دعا پیش خدا محل دارد که حاجت بگیرد، آن وقت بلند می شود و می رود. تا نماز را خواندی بلند نشو و نرو ، تعقیبات بخوان، دعا بخوان. همانطور که بادبادک بدون دنباله بالا نمی رود، نماز هم بدون تعقیبات بالا نمی رود. بعد از نماز حتما تعقیبات بخوان. بنشین در خانه خدا و گدایی کن و حاجت بخواه. شاید همین امشب دعایت گرفت.انسان باید در گدایی از خدا سماجت کند. خود خدا می فرماید:شما بخوانید مرا، من مستجاب می کنم دعایتان را. 📚« آیت الله مجتهدی تهرانی رحمة الله علیه »
🌼 پرسش: در قرآن کريم داريم که هر پيامبري از جنس خودتان فرستاده مي شود ‌پس چرا براي اجنه پيامبري از جنس خودشان نيست و بايد از پيامبر ما تبعيت کنند 🌼 پاسخ: همیشه یک انسان برای جنیان وظیفه پیامبری را انجام نداده است. بلکه جنیان از جنس خودشان نیز پیامبر داشته اند. سَأَلَهُ هَلْ بَعَثَ اللَّهُ نَبِیّاً إِلَى الْجِنِّ فَقَالَ نَعَمْ بَعَثَ إِلَیْهِمْ نَبِیّاً یُقَالُ لَهُ یُوسُفُ فَدَعَاهُمْ إِلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَتَلُوهُ؛[۱] از حضرت علی(ع) پرسیدند: آیا خدا پیغمبرى بر جنیان فرستاده؟ فرمود: آرى، پیغمبرى بنام یوسف بر آنها فرستاد و آنها را بخدا عزّ و جلّ خواند و او را كشتند. اما روشن است که رسالت پیامبر خدا حضرت محمد (ص) مبعوث به سوی جن و انس بوده اند. در سوره جن حکایت ایمان طایفه ای از جن را بیان می کند: قُلْ أُوحِیَ إِلَیَّ أَنَّهُ اسْتَمَعَ نَفَرٌ مِنَ الْجِنِّ فَقالُوا إِنَّا سَمِعْنا قُرْآناً عَجَباً؛[۲] بگو: به من وحى شده است كه گروهى از جن گوش فرا دادند، و گفتند كه ما قرآنى شگفت شنیدیم. وَ أَنَّا لَمَّا سَمِعْنَا الْهُدى‏ آمَنَّا بِهِ فَمَنْ یُؤْمِنْ بِرَبِّهِ فَلا یَخافُ بَخْساً وَ لا رَهَقاً؛[۳] و چون سخن هدایت شنیدیم، بدان ایمان آوردیم. و هر كه به پروردگارش ایمان آورد نه از نقصان مى‌‏ترسد و نه از ستم. همچنین آنجا که قرآن برای نشان دادن اعجاز خود تحدی می کند، هر دو طایفه را خطاب قرار می دهد:
قُلْ لَئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنْسُ وَ الْجِنُّ عَلى‏ أَنْ یَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ لا یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ كانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهیراً؛[۴] بگو: اگر جن و انس گرد آیند تا همانند این قرآن را بیاورند نمى‌‏توانند همانند آن را بیاورند، هر چند كه یكدیگر را یارى دهند. و البته وضوح این مساله (رسالت پیامبر ص برای اجنه) ما را از بیان دلائل بیشتر بی نیاز می کند. اما چرا یک انسان برای اجنه وظیفه رسالت را انجام داده است؟ در حالی که ظاهرا باید در پیامبر یک گروه، از جنس خود آنها کسی ماموریت بیابد: لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الْمُؤْمِنینَ إِذْ بَعَثَ فیهِمْ رَسُولاً مِنْ أَنْفُسِهِمْ؛[۵] خدا بر مؤمنان انعام فرمود، آن گاه كه از خودشان به میان خودشان پیامبرى مبعوث كرد در جواب به این سوال باید دقت کنیم که رمز مساله نیاز به هم جنس بودن در پیامبر چیست؟ چون جنس ها را به شکل های متفاوتی می توانیم دسته بندی کنیم. آیا زن و مرد دو جنس متفاوت نیستند؟ آیا برای زنان باید پیامبری از زنان داشته باشیم؟ آیا سفید پوست و سیاه پوست از یکدیگر متفاوت نیستند؟ آیا هر کدام پیامبری خاص خویش می خواهند؟ و ... اگر بناست که پیامبر از جنس بشر باشد، تا دستورات و وظایف او مشابه باقی مردم باشد و او اسوه ای برای آن ها قرار بگیرد: لَقَدْ كانَ لَكُمْ فی‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَه؛[۶] یقیناً براى شما در [روش و رفتار] پیامبر خدا الگوى نیكویى است. در این جهت فرقی بین جن و انس نیست و هر دو برای عبادت خدا خلق شده اند و بین کفر و ایمان نیز مخیر هستند: وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ؛[۷] و جن و انس را جز براى اینكه مرا بپرستند نیافریدیم. و تدبر در سایر آیات قرآن مشخص می کند که چگونه در موراد متعدد جن و انس یکسان دیده شده و با هم مورد خطاب قرار گرفته اند. که نشان می دهد: پیامبر (ص) همانگونه که برای انسان ها اسوه هستند برای جنیان نیز اسوه هستند. و البته مساله دیگر این است که پیامبر باید در فضایی به دعوت بپردازد که غیب همچنان غیب باشد و پرده ها کنار نرود. و به همین دلیل پیامبر از جنس انسان بوده و فرشتگان برای بیان سخن خدا با همه مردم سخن نگفته اند. و این در حالی است که جن به طور عادی انسان را می بیند و با او ارتباط برقرار می کند: وَ ما مَنَعَ النَّاسَ أَنْ یُؤْمِنُوا إِذْ جاءَهُمُ الْهُدى‏ إِلاَّ أَنْ قالُوا أَ بَعَثَ اللَّهُ بَشَراً رَسُولاً؛[۸] هیچ چیز مردم را از ایمان آوردن آن گاه كه هدایتشان مى‌‏كردند، باز نداشت مگر اینكه مى‌‏گفتند: آیا خدا انسانى را به رسالت مى‌‏فرستد؟ [۱]. بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار،ج‏۶۰، ص۴۲. [۲]. جن ۱. [۳]. جن ۱۳. [۴]. اسراء ۸۸. [۵]. آل عمران ۱۶۴. [۶]. احزاب ۲۱. [۷]. ذاریات ۵۶. [۸]. اسراء ۹۴ . از امام زین‏العابدین (علیه السلام) نیز پرسیده شد: چرا به پیامبران بزرگ، اولوا العزم مى‏گویند؟ فرمود: چون به شرق و غرب عالم و به جن و انس، مبعوث بوده‏اند. هم‏چنین بر فرض آن‏ که جنّیان از خودشان، پیامبرانى داشته باشند، منافاتى ندارد با آن‏که، پیامبران اولواالعزم انسى هم براى آنها مبعوث شده باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋" وَ اِذا تُتلی' عَلَیهِ آیاتُنا....." 🔸همهء خطر در اینجاست که سرگرم شوندگان به مشغولیت ها و "لَهوَالحَدیث" ، حاضر نیستند نصیحتی را بشنوند . لذا می گوید: "وقتی که آیات و پیام های ما بر او خوانده می شود ، متکبّرانه رو برمی‌گرداند ، گویی که آیات و احکام ما را نشنیده است" 🕋وَاِذا تُتلی' عَلَیهِ آیاتُنا وَلّی' مُستَکبِرا" کَاَن لَم یَسمَعها "گویی در دو گوش او سنگینی است که نمی شنود ، پنبه در گوشهایش کرده است" 🕋کَاَنَّ فی اُذُنَیهِ وَقرا" "پس او را به عذاب دردناکی بشارت بده" 🕋 فَبَشِّرهُ بِعَذابِِ اَلیمِِ. جوهر آیهء کریمه این است که : 🔅اینان به طور کلی به آیات الهی بی اعتنا هستند و ارزشی برای آن قائل نمی باشند.🔅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🤲 🌟 الهی! در شگفتم از آن که در غربت از یاد وطن شکفته می‌شود و در دنیا از یاد آخرت گرفته. 🤲 🌟 تات
┄┅◈💠☘💠◈┅┄ آیت الله حائری شیرازی: پدر و مادر، واسطه‌ی روزی انسان در بچگی بودند. خدا این واسطه‌ها را سبک نمی‌کند، تا ابد این‌ها واسطه هستند. خدا می‌گوید: من تا کنون از راه پدر و مادرت به تو روزی دادم و الآن آن‌ها را سبک نمی‌کنم. حال که آن‌ها از دنیا رفتند یا فرتوت هستند، باز هم واسطه‌ی رزق تو، آن‌ها هستند. از این جهت در روایت داریم که اگر کسی حاجتی دارد، برود سر قبر مادرش یا پدرش؛ دو رکعت نماز بخواند و حاجتش را بخواهد. خدا هم باز از همین کانال به او روزی می‌دهد. چون قبلاً به مادر می‌داده تا به فرزند بدهد، حالا هم می‌گوید: من به همان مادر می‌دهم، برو و از او بگیر. رسم خدا این است. کسانی را که یک مدتی به آن‌ها کار و مأموریت داده است و واسطه‌اش بوده‌اند، سنگینی‌شان را حفظ می‌کند. این‌ها نقش اول‌اند. ┄┅◈💠☘💠◈┅┄ ╔═💠☘═════╗ ╚═════💠☘═╝
🌼 پرسش: عرفامي گويند قيامت ماالآن درهمين دنيا برپاشده است ،پس اين قيامت کبري که مي گويند درصوردميده مي شود براي کيست؟ومنظورازدمين درصورچيست؟ 🌼 پاسخ: عرفا با توجه به برخي از آيات و روايات معتقد اند که دو عالم برزخ و قيامت در بطن همين عالم موجود هستند نه اول عالم دنيا باشد و تمام شود بعد برزخ باشد و تمام شود و بعد قيامت بر پا شود . آنها معتقد اند هر کس در اين عالم کاري انجام مي دهد در واقع صورت ملکوتي اين عمل در عالم قيامت ظاهر مي شود و براي اين مساله بحث معراج پيامبر را دليل مي آوردند که پيامبر بهشت و جهنم را ديد و ديد که ملائک براي افرادي که ذکر مي گفتند باغهاي بهشتي غرس مي کردند و يا آتشي مي آمد آن را مي سوزاند. و اين مساله را دليل مي گيرند بر اين که در باطن اين دنيا قيامت وجود دارد اما از ظاهر آيات و روايات متعدد اين برداشت مي شود که بعد از تمام شدن عالم دنيا با صور اول همه مي ميرند و با صور دوم همه زنده مي شوند و قيامت بر پا مي شود . در واقع بين اين دو صور هيچ موجودي از بين نمي رود بلکه همه موجودات براي تغيير نشئه (از دنيا به قيامت و يا از برزخ به قيامت) از جنبه خلق اللهي خود خالي شده و به جنبه وجه اللهي خود در مي آيند که در آن وقت هيچ موجودي نيست که مقابل خدا وجود داشته باشد چرا که هر چه هست وجه الله است و اين جاست که خدا مي فرمايد : «لمن الملک » و خود جواب مي دهد «لله الواحد القهار» چون نشئه و مرتبه عالم تغيير مي کند و موجودات از قالب خلقي خود خارج مي شوند و از اثر (به معناي خلقي خود ) مي افتند به مردن از آن تعبير شده است.
مراد از قیامت همانطور که از آیات قرآن استفاده می شود برپایی روز واپسین برای رسیدگی به اعمال انسانها وتعیین جایگاه آنها بر اساس اعمالشان می باشد. خداوند متعال در سوره روم می فرماید: ویوم تقوم الساعة(روم/12)، روز ی که قیامت بر پا می شود. یا در در سوره مطففین می فرماید: یوم یقوم الناس لرب العالمین(مطففین/6) روزی که مردم در پیشگاه پروردگار جهانیان بپا می ایستند. اگر به این آیات نگاه کنیم این گونه برداشت می شود که قیامت بعد از دنیا بر پا می شود وجه جمع این دو مطلب: این است که در واقع حقیقت قیامت و برزخ در همین دنیا وجود دارد و باطن این دنیا است اما ظهور و بروز آن برای افراد عالم ماده ک برزخ نشینان ، بعد از نفخ صور است . و در واقع قیامت ، کنار زدن پرده های جهل و غفلت از پیش چشمان افراد دنیا و برزخ است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♥ سلام زیباترین آرزوی من تو چقدر معطری که نامت دهانم را پر از بوی نرگس می کند و یادت قلبم را سرشار از شمیم یاس می سازد و مهرت جانم را مملو از عطر رازقی می کند ... 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا