eitaa logo
بسوی خدا
2هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
49 فایل
دراین کانال میتوانید ازبیانات متفکران و شخصیتهای طراز اول انقلاب اسلامی,حضرت امام"ره" مقام معظم رهبری ؛استاد شهیدمطهری،شهید بهشتی علامه جوادی آملی،آیت الله مصباح یزدی آیت الله بهجت و دیگر علما بهره مند شدید ارتباط با مدیر @samenolhojajjj
مشاهده در ایتا
دانلود
عمل تغییر جنسیت در افراد دو جنسه !!!! 🤔 : ❓شبهه ای درمورد آیه ۱۱۹ سوره نساء مطرح کردن که درمورد دگرگونی (دست بردن) در آفرینش خداوند ... که از زبان شیطان بیان شده ... یکی دوتا از بچه ها مشکل دارن و گواهی پزشکی دارن مبنی براینکه ترنس هستند متاسفانه و میگن اینایی که خلقتشون اینطور هست و مراجع هم اجازه جراحی میدن پس این آیه چی میگه؟ ❗️❗️❗️ 💠💠 👌آیه مورد اشاره که مورد استناد برخی در ممنوعیت جراحی های مربوط به جنسیت نیز قرار گرفته است , آیه 134 سوره نساء است که در آیه مذکور خداوند از زبان شیطان نقل می کند که پس از رانده شدن از درگاه الهی می گفت ؛ « لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّه‏ » « ( بندگانت )را امر می کنم تا آفرینش خدا را تغییر دهند » ❕افراد مورد اشاره استدلال می کنند که تغییر در آفرینش اولیه الهی و انجام جراحی ها و ... از وسوسه ها و نفوذات شیطان محسوب می شود و تغییر خلقت خداوند بوده و حرام است . ❕این استدلال مورد تایید روایات نیست , چنان که برخی محققین در این رابطه می گویند : "ما می گوییم در اين صورت ( که استدلال فوق صحیح باشد ) از خيلى از كارها بايد جلوگيرى كنيد مانند جرّاحى براى جداسازى انگشت ششم و يا جدا كردن دوقلوهاى به هم چسبيده و يا تركيب انواع گياهان با هم و توليد گياهان جديد یا حتی کوتاه کردن موهای بدن ، کشیدن دندان و ... كه اينها همه تصرّف در خلق اللَّه است و بايد بگوئيد همه حرام است، در حالى كه هيچ كدام حرام نيست. ❕آیه مذکور اشاره به آن دارد كه خداوند در نهاد اولى انسان توحيد و يكتاپرستى و هر گونه صفت و خوى پسنديده ‏اى را قرار داده است ولى وسوسه‏ هاى شيطانى و هوى و هوسها، انسان را از اين مسير صحيح منحرف ميسازد و به بيراهه‏ ها مى ‏كشاند و خلقت اولیه انسانی را تغییر می دهد ، شاهد اين سخن آيه 30 سوره روم است. «فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها لا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ‏ « روى خود را متوجه آئين خالص توحيد كن همان سرشتى كه خداوند از آغاز، مردم را بر آن قرار داده و اين آفرينشى است كه نبايد تبديل گردد اين است دين صاف و مستقيم » 👌از امام باقر و امام صادق علیهما السلام نيز نقل شده كه منظور از آن تغيير فطرت توحيد و فرمان خدا است (تفسیر تبیان ج3 ص334 ) ❕بنابراین آیه فوق اشاره به فطرت اللَّه است، يعنى من اينها را وسوسه مى‏ كنم تا فطرت اللَّه را تبديل به كفر كنم‏ ، . پس آيه مربوط به توحيد و شرك است و ربطى به جرّاحى و شبيه‏ سازى و ... ندارد. " 📚کتاب النکاح ، مکارم شیرازی ج 2 ص 133 _ تفسیر نمونه ج 4 ص 137 ❕در روایاتی با صراحت تصریح شده است که مقصود آیه از تغییر در خلقت خداوند , تغییر دین و دستورات خداوند و مخالفت با اوامر الهی و ایجاد بدعت در دین به دستور شیطان توسط افراد گمراه شده توسط شیطان است و آیه ارتباطی با مسائل مربوط به جراحی و ... ندارد : "عن جابر، عن أبي جعفر (عليه السلام)، في قول الله وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ، قال: «أمر الله بما أمر به» - عن جابر، عن أبي جعفر (عليه السلام)، في قول الله: وَ لَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ، قال: «دين الله». " 📚البرهان في تفسير القرآن، ج‏2، ص: 175 ❕در مورد عمل تغییر جنسیت گفتنی است که متاسفانه امروزه عمل های تغییر جنسیتی که واقع می شود و افراد به تصور اینکه گمان می کنند از افراد جنس مخالف خود هستند , دست به عمل تغییر جنسیت می زنند , چنین عملکردی مورد تایید دین نیست , زیرا چنین نیست که در واقع این افراد دو جنسه باشند که مثلا در واقع زن باشند اما آلت مردانه داشته باشند یا در واقع مرد باشند اما آلت زنانه داشته باشند . 👌معمولا افراد مذکور به واسطه تربیت ناصحیح یا تزریق برخی هورمنها به صورت کاذب تمایلات جنس مخالف را پیدا میکنند نه آنکه در واقع و حقیقت از افراد جنس مخالف خود محسوب شوند , بنابراین عملهای تغییر جنسیتی که هم اکنون رواج پیدا کرده است , نمی تواند به صورت مطلق مورد تایید دین باشد . ▫️ادامه 👇
▫️ادامه 👇 ❕برخی مشروعیت عمل تغییر جنسیت را برای دو گروه جایز می دانند و می نویسند : " بعضى افراد برحسب ظاهر، هويّت دو جنسى دارند. اينان دوگونه‏اند: 1. اشخاصى كه يك جنسيت در آنان پنهان و جنسيت ديگر آشكار است، مانند كسى كه در آغاز تولّد به ظاهر پسر بوده، ليكن با گذشت زمان، نشانه‏هاى زن بودن در او نمايان گشته است؛ به‏گونه‏اى كه متخصّصان فن بر زن بودن وى گواهى داده و وجود آلت تناسلى را در او همچون قطعه گوشتى زايد شبيه آلت دانسته‏اند. عكس آن نيز ممكن است. 2. اشخاصى كه آلت تناسلى مرد و زن، هر دو را دارند. در فقه از چنين كسى به خنثى تعبير شده است و از ديرباز در كلمات فقها به تبعيّت روايات، مطرح است. ❕خنثى بر دو گونه است: مشكل و غير مشكل. جنسيت خنثاى مشكل- به دليل عدم وجود علائم شرعى در وى كه بتوان به يكى از دو جنس زن و مرد ملحق كرد- معلوم نيست. به همين دليل احكام ذكر شده در فقه درباره او مبتنى بر احتياط است؛ برخلاف خنثاى غير مشكل كه جنسيت وى به دليل وجود علائم شرعى، شناخته شده است و در نتيجه به يكى از دو جنس مرد يا زن ملحق مى‏شود. " 📚فرهنگ فقه مطابق مذهب اهل بيت عليهم السلام، ج‏2، ص: 553 ❕این قضیه با شرح و تفصیل بیشتری مورد بیان برخی دیگر قرار گرفته و می گویند : "گاه انسانهاى دو جنسى يافت مى‏شود كه واجد دو جنس مذكّر و مؤنّثند! كه خداوند متعال آنها را به عنوان نمونه و عبرت ديگران آفريده است. ❕اين افراد استثنايى بر دو دسته‏اند: 1. كسانى كه يك جنس آنها اصلى و جنسيّت ديگرشان فرعى است. مثل اينكه جنسيتّ اصلى زن و جنسيّت مرد فرعى است، يا بالعكس. چنين افرادى با يك عمل جرّاحى، جنسيّت فرعى خود را از بين برده و با تقويت جنسيّت اصلى بوسيله هورمونها ومانند آن يك جنسى كامل العيار مى‏شوند. به اين عمليّات جراحى، تغيير جنسيّت گفته مى‏شود. 2. كسانى كه هر دو جنسيّت آنها اصلى است، كه البتّه اين دسته بسيار كم و نادرند و در برخى از روايات آمده كه يك نمونه از اين دسته در عصر حضرت على عليه السلام وجود داشت. زنى كه از همسرش بچّه‏دار شد، و بر اثر آميزش با كنيزش او را بچّه‏دار كرد! 👌در چنين فرضى نيز مى‏توان يك جنسيّت را با عمل جرّاحى از بين برد، و جنسيّت دوم را تقويت كرد و يك جنسى شد . ❕تغيير جنسيّت در دو صورت بالا شرعاً نيز اشكالى ندارد ، ولى در غير اين دو مورد مشروع نيست؛ زيرا تغيير جنسيّت حقيقى صورت نمى‏گيرد. و متأسفانه اين نوع تغيير جنسيّت‏ها در غرب عموماً و در آمريكا بالخصوص فراوان است. مردان كامل العيارى كه با تغييرى ظاهرى خود را به شكل زنان در مى‏آورند! و زنان كامل العيارى كه با تغييرى ظاهرى خود را به شكل مردان در مى‏آورند! اين كار نوعى بيمارى محسوب مى‏شود، و سرچشمه‏هاى مختلفى دارد، كه به برخى از آنها بصورت خلاصه اشاره مى‏شود: 1. استفاده بى‏جا از هورمونهاى جنس مخالف؛ زنان از هورمونهايى كه ويژگيهاى مردانه ايجاد مى‏كند، و مردان از هورمونهايى كه ويژگيهاى زنان ايجاد مى‏كند، استفاده مى‏نمايند. 2. رفتار نامناسب پدر و مادر، در طرز لباس پوشانيدن بچّه‏ها، و نوع تربيت آنها، و حتّى شكل نوازش فرزندان، در چنين واكنشهاى غير طبيعى مؤثّر است. ❕در هر حال، تغيير جنسيّتهاى كاذب يكى از مفاسد دنياى امروز به شمار مى‏رود، كه البتّه بخشى از آن جنبه تفنّنى و خوشگذرانى دارد!" 📚سوگندهای پربار قرآن , مکارم شیرازی , ص 305
سوال⁉️ خداوند متعال در قرآن مي فرمايد: خداوند كسي را نمي دهد مگر اينكه خودش بخواهد اما در جايي ديگري آمده است: خداوند نمي خواهد آنها شوند رابطه اين چيست؟ آيه اي که مورد استناد اين پرسش بود چنين است «انّ الله لا يُغيِّرُ ما بقوم حتّي يغيّرو ما بانفسهم»[1] خداوند سرنوشت هيچ قومي و «ملّتي» را تغيير نمي دهد مگر آنكه آنها خود تغيير دهند، كه در دو مورد از قرآن با تفاوت مختصري آمده است[2]، يك قانون كلي و عمومي را بيان مي كند، قانوني سرنوشت ساز و حركت آفرين و هشدار دهنده! اين قانون كه يكي از پايه هاي اساسي جهان بيني و جامعه شناسي در اسلام است، به ما مي گويد: مقدرات شما قبل از هر چيز و هر كسي در دست خود شما است و هرگونه تغيير و دگرگوني در خوشبختي و بدبختي اقوام در درجه اوّل به خود آنها بازگشت مي كند.[3] و اين يك سنّت تغيير ناپذير الهي است. فيض و رحمت خدا بيكران و عمومي و همگاني است، ولي به تناسب شايستگي ها و لياقت ها به مردم مي رسد. در ابتدا خدا نعمتهاي مادّي و معنوي خويش را شامل حال اقوام مي كند. چنانچه نعمتهاي الهي را وسيله اي براي تكامل خويش ساختند و از آن در مسير حق مدد گرفتند و شكر آن را كه همان استفادة صحيح است بجا آوردند، نعمتش را پايدار، بلكه افزون مي سازد؛ امّا هنگامي كه اين مواهب وسيله اي براي طغيان و سركشي و ظلم و بيدادگري و تبعيض و ناسپاسي و غرور و آلودگي گردد، در اين هنگام نعمت ها را مي گيرد و يا آن را تبديل به بلا و مصيبت مي كند. بنابراين دگرگونيها همواره از ناحية ما است وگرنه مواهب الهي زوال ناپذير است.[4] پس آنچه كه اين آية شريفه در مقام بيان آن است اين است كه سعادت و خوشبختي و شقاوت و بدبختي همة انسان ها و سرنوشت دنيوي و اخروي آنها را خودشان رقم مي زنند. و خود راه ضلالت و گمراهي و يا هدايت و رستگاري را بر مي گزينند. در مقابل اين آيات، آيات ديگري وجود دارد كه هدايت و ضلالت را به دست خداوند مي داند: «من يهد الله فهو المهتدي و مَن يُضلِل فأولئك هم الخاسرون»[5] آن كس را كه خدا هدايت كند هدايت يافته «واقعي» اوست و آن ها را كه گمراه سازد زيانكاران آنهايند. يا در آية 213 سورة بقره مي خوانيم «و الله يهدي من يشاء الي صراط المستقيم» خداوند كسي را كه بخواهد به راه راست هدايت مي كند. و در آيه 93 سورة نحل آمده است: «ولكن يضلّ من يشاء و يهدي من يشاء» ولي او هر كسي را بخواهد هدايت مي كند و هر كسي را بخواهد گمراه. و شبيه اين تعبير كه هدايت و ضلالت را فعل خداوند مي شمرد و هر دو را به او نسبت مي دهد در بسياري از آيات قرآن مجيد به چشم مي خورد.[6] در مورد اين كه رابطه بين اين دو دسته از آيات و نحوة جمع آنها چگونه بايد باشد، تفاسير مختلفي[7] ارائه شده است. و ما در اين جا دقيق ترين تعبيري كه با همة آيات هدايت و ضلالت سازگار است و همة آنها را به خوبي تعبير مي كند، بي آنكه كمترين خلاف ظاهري در آن باشد را، بيان مي كنيم. هدايت در لغت به معناي دلالت و راهنمائي تؤام با لطف و دقت است[8] و آن را به دو شعبه تقسيم كرده اند: «ارائه طريق» و «ايصال به مطلوب» و به تعبير ديگر «هدايت تشريعي» و «هدايت تكويني». با اين توضيح كه: گاه انسان راه را به كسي كه طالب آن است، با دقت تمام و لطف و عنايت نشان مي دهد، اما پيمودن راه و رسيدن به مقصود به عهدة خود اوست. «هدايت تشريعي، ارائه طريق». ولي گاه دست طالب را مي گيرد و علاوه بر ارائه طريق او را به مقصد مي رساند «هدايت تكويني، ايصال به مطلوب». هدايت تشريعي به معناي ارائه طريق جنبة عمومي و همگاني دارد و هيچ قيد و شرطي در آن نيست. چنانكه در آية 3 سورة دهر آمده «انّا هديناه السبيل اما شاكراً و اما كفوراً» ما راه را به انسان نشان داديم خواه شكر گذاري كند يا كفران. و در آية 51 آل عمران مي خوانيم. و انك لتهدي الي صراط مستقيم: تو همة انسان را به صراط مستقيم دعوت مي كني.[9] 👇👇
اما هدايت تكويني به معناي ايصال به مقصود و گرفتن دست بندگان و گذراندن آنها از تمام پيچ و خم هاي راه و حفظ و حمايت از آنها تا رساندن به ساحل نجات، كه موضوع بسياري ديگر از آيات قرآن است، هرگز بي قيد و شرط نمي باشد. اين هدايت مخصوص گروهي است كه اوصاف آنها در قرآن بيان شده، و اضلال كه نقطه مقابل آن است نيز، مخصوص گروهي است كه اوصاف آنان نيز بيان گشته است. گرچه بعضي از آيات مطلق است، ولي بسياري ديگر از آيات قيد و شرط آن را دقيقاً بيان كرده و هنگامي كه اين آيات «مطلق» و «مقيد» را كنار هم مي چينيم مطلب كاملاً روشن مي شود و هيچ ابهام و ترديدي در معني آيات باقي نمي ماند و نه تنها با مسأله اختيار و آزادي ارادة انسان نسبت به سرنوشت خويش مخالف نيست بلكه آن را دقيقاً تأكيد مي كند. قرآن مجيد در يكي از آيات مي گويد «يضلّ به كثيراً و يهدي به كثيراً و ما يضل به الّا الفاسقين»[10] بوسيلة آن ضرب المثل، که قبل از اين آيه بيان فرموده گروهي را گمراه و گروهي را هدايت مي كند، اما جز فاسقان را گمراه نمي سازد. كه در اينجا سرچمشة ظلالت فسق و خروج از طاعت و فرمان الهي شمرده شده است. و در جاي ديگر مي گويد: الله لايهدي القوم الظالمين،[11] خداوند قوم ستمگر را هدايت نمي كند. در اين جا تكيه روي مسأله ظلم شده است و آن را زمينه ساز ظلالت معرفي كرده است. و در جاي ديگر مي خوانيم: «والله لايهدي القوم الكافرينِ»[12]  خداوند قوم كافر را هدايت نمي كند. در اين جا كفر به عنوان زمينه ساز گمراهي ذكر شده است. باز در آية ديگر مي خوانيم: «انّ الله لايهدي من هو كاذب كفّار»[13] خداوند هدايت نمي كند كسي را كه دروغگو و كفران كننده است. كه در اين جا نيز دروغگويي و كفران را مقدمة ضلالت شمرده است. و آيات ديگر از اين قبيل كه ضلالت الهي را مخصوص كسي مي شمرد كه داراي اين اوصافند «كفر، ظلم، فسق، دروغ، اسراف، كفران» و تمام آيات ديگري كه به صورت مطلق ظلالت به خداوند متعال نسبت داده شده است مقيّد به اين اوصاف مي شود و ظلالت الهي هرگز بدون قيد و شرط نمي باشد. اما اين اسناد ظلالت به خدا عين اختيار بندگان و آزادي اراده آنها در متصّف شدن به چنين اوصافي است.[14] در مورد هدايت نيز شرط و اوصافي در قرآن آمده كه نشان مي دهد آن هم بدون علّت و بر خلاف حكمت الهي نيست. به هر حال مشيت الهي كه در آيات هدايت و ظلالت روي آن تكيه شده، هرگز به معناي مشيت بي دليل و خالي از حكمت نيست؛ بلكه در هر مورد شرايط خاصي دارد كه آن را هماهنگ با حكيم بودن او مي کنی.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فانی شدن در جاذبه‌های خداوند آیت الله رحمة‌الله‌‌علیه: 💌 وَاجعَل قَلبی بِحُبِّکَ مُتَیماً «و دل مرا سرگشته و دیوانه عشق و محبت خود قرار ده»، نفی موضوع است، ☀️و اینکه پروانه بشود و به نور رسد و نور شود. از خدا بخواهیم با او از خود فارق شویم و بی‌خود گردیم تا نفهمیم و خود را در برابر عظمتش گم کنیم. 📚جرعه‌ وصال، ص٩۵
🔸🔸🔸🔸🔸🔸 ✅ حتمی ظهور ⁉️ خسف بیداء به چه معناست؟ جریان آن چیست؟ «» یعنی زمین را با آنچه برآن بود فرو برد. «» به معنای بیابانی بین مکه و مدینه که در زمان ظهور حضرت مهدی علیه‌السلام فرو می‌رود و اکنون نیز به همین اسم وجود دارد. (مجمع‌البحرین، لسان‌العرب) ⚡️بر پایه روایتی از امام محمد باقر علیه‌السلام، سفیانی گروهی را به مدینه روانه می‌کند و حضرت مهدی علیه‌السلام از آنجا به مکه می‌رود. خبر به فرمانده سپاه سفیانی می‌رسد و لشکری را به تعقیب وی می‌فرستد. هنگامی که سپاه سفیانی وارد سرزمین بیداء می‌شوند، ندایی از آسمان بلند می‌شود: ☄«ای دشت، آن قوم را نابود ساز.» در این هنگام، زمین لشکر سفیانی را در خود فرو می‌برد و همگی به‌جز سه نفر، از بین می‌روند. (فرهنگنامه مهدویت، ص۲۱۱) ⬇️ تطبیق حادثه با آیات قرآن بر اساس روایاتی که از امامان شیعه نقل شده است، آیات ۵۱ تا ۵۳ سوره سبأ به فرورفتن لشکر در بیداء اشاره دارد: 🔅«وَ لَوْ تَری إِذْ فَزِعُوا فَلا فَوْتَ وَ أُخِذُوا مِنْ مَکانٍ قَرِیبٍ وَقَالُوا آمَنَّا بِهِ وَأَنَّىٰ لَهُمُ التَّنَاوُشُ مِنْ مَكَانٍ بَعِيدٍ؛ اگر ببینی هنگامی که فریادشان بلند می‌شود، امّا نمی‌توانند (از عذاب الهی) بگریزند، و آن‌ها را از جای نزدیکی (که حتّی انتظارش را ندارند) می‌گیرند و (در آن حال) می‌گویند: «به حقّ ایمان آوردیم ولی چگونه می‌توانند از فاصله دور به آن دسترسی پیدا کنند. 📙 الغیبة نعمانی، ص٣٠۵
🔻 ابو+لهب = پدر آتش تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ،دو دست ابولهب، ناکار آمد باد و خود اوتباه باد.(تبّت، آیه ۱) 🔽 او است پدر آتش؛ خدا اورا با این نام یاد کرده چون آتشِ دشمنیِ خدا همیشه در قلب او روشن است. او با دودست یعنی تمام توان علیه حقیقت، آتش افروزی می‌کند. 🔸اما خداوند با بیانی کوتاه، بر ناکارآمدی اقدامات دشمنانه و تباهی شخصیت ابولهب تاکید می‌کند. ⚜ هم دو دست او که منظور همان مال و قدرت است را به ناکارآمدی و هلاکت محکوم می‌کند وهم شخصیت او را که نماد فتنه است؛ به نفرین الهی گرفتار می‌کند . 📘 تدبر در کلام وحی
بالاتر از نماز شب🔻 آیت الله مظاهری: ✴️ از فواید تشکیل خانواده این است که خانه و تشکیل،(در اینکه محل عبادت است، مثل)مسجد است بلکه بالاتر.زیرا ثواب های 🔹 یک زن، 🔹 یک مرد 🔹 و اولاد از هر نماز مستحبی بالاتر است حتی از نماز شب. نماز شب بسیار اهمیت دارد و به قول قرآن، مقام محمود دارد. 📘 اخلاق در خانه،ص١٩١
📜 سیره عملی و اخلاقی آیت‌الله شیخ محمد 💠 اخلاق و کرامات آیت‌الله شیخ محمد بهاری 🔸 آیت الله شیخ محمد بهاری، در تأثیر نفس همانند استاد گرانقدرش بود و گاه با نگاهی عمیق یا وعظی کوتاه، خفته‌ای را بیدار می‌کرد و در همان برخورد اول، طرف مقابل را مجذوب و شیفته‌ی خود می‌‌ساخت. 🔹روزی در نجف اشرف، در حالی که با جمعی از طلاب در محوطه‌ی حیاط مدرسه ایستاده بود‌، رهگذری به طلاب جسارتی می‌نماید. طلبه‌ها در صدد پاسخ به توهین او بر می‌آیند؛ اما مرحوم بهاری می‌گوید: "او را به من واگذارید." آن گاه پشت سر او می‌رود و می‌گوید: ⏰ «ای غافل‌! آیا نخواهی مرد؟ آیا وقت آن نرسیده است که از خواب غفلت بیدار شوی؟» ✅ آن مرد نگاهی به پشت سر خود می‌‌کند و خطاب به مرحوم بهاری می‌گوید :"چرا‌،چرا، اتفاقا موقعش فرا رسیده است." 🔸او در حضور آن مرد الهی توبه می‌کند و با تحول و انقلابی درونی که در او پیدا می‌شود، از زهاد و عباد زمان خود‌ می‌گردد. 📚کتاب قله‌نشینان معرفت، ص ۷۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طرف میره زنش رو تو حمام میکشه، اصلا به روی خودمون نمیاریم!😐😐 پ.ن:مناظره دیشب خانم خزعلی و معصومه ابتکار
💠🌺پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله 🔹رجَبٌ شَهْرُ الِاسْتِغْفَارِ لِأُمَّتِی أَکْثِرُوا فِیهِ مِنَ الِاسْتِغْفَارِ فَإِنَّهُ غَفُورٌ رَحِیمٌ 🔸ماه برای امت من ماه است در این ماه استغفار کنید که بخشنده و مهربان است 📗بحار الأنوار ، ج 94
💢 بی حجابی💢 ⁉️آیا بی حجابی است؟ 🖍بی حجابی مغایر با انسان است و انسان به صورت طبیعی دنبال حجاب و پوشش می باشد. لذا آدم ع و حوا ؛وقتی متوجه شدند –ولو نامحرمی نبود-دنبال ستر عورت برآمدند. فَبَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما وَ طَفِقا يَخْصِفانِ عَلَيْهِما مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ 📖طه121 و برهنگى آنان برايشان نمايان شد و شروع كردند به چسبانيدن برگهاى بهشت بر خود برهنگی در واقع سیره و روش حیوانات است و البته اگر حیوان نیز متوجه شود و برای او آشکار شود و تعقل کند خود را خواهد پوشاند. اصلا وجه تمایز انسان و حیوان همین عقل است . که کنترلش کرده و باید و نبایدهایی برای او تعریف می کند. حیوان چون ندارد، نیز ندارد و قبح بی حیایی را درک نمی کند. 👈و و افتخار انسان به عقل اوست. اگر با بی حجابی و و برهنگی خود را در ردیف حیوانات قرار دهد در واقع رتبه پیدا کرده و نه تنها افتخار نیست بلکه مایه سرافکندگی اوست... 👌حجاب پوششی است که او را از گرما و سرما حفظ و مایه زینت او میشود. زیبایی ندارد . و انسانهای و زیبایی قابل عرضه ندارند. 👈طاووسِ لخت و بی پر، ندارد. همچنین انسان بی لباس.... البته برای حجاب تعریف خاصی ارائه کرده و بی حجاب و بد حجاب در عمل؛ضد قرآن اقدام میکند. و معاند که سبک زندگی خودش را دارد؛⚠️ این است که معتقد به قرآن که در ، قرآن می گیرد و به قرآن می خورد و آنرا مقدس و محترم و کلام خدا می داند؛چگونه آیات قرآن را می گذارد . و به قرآن می کند؟!!! 📖نور31 📖احزاب59 ❌👌پس شدن هنر نیست وگرنه هنرمندتر از بی حجابهای بشر می باشند.چون هم سابق اند و هم در بی حجابی و بی حیایی شان کاملتر است. ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮       
کمک نیروهای سپاه و ارتش در مناطق زلزله‌زده چرا اینجا و... که خودشون رو از مردم میدونن نمیبینم ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮       
🌺🍃پیامبر خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله):🤲 پروردگارا که خود را نگه می دارند مشمول و غفران خود بگردان. مستدرک الوسائل ج۳ ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وقتی ، فرهنگ تشریفاتی امروز را به چالش می‌کشد!☝️ 👌پیشنــــهاد ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮
♨️اهمیت در اسلام 🔸ازدواج امر مهمی در دین اسلام می‌باشد و اهتمام زیادی به آن شده است که با صیغه عقد منعقد می‌گردد و در پی آن، زن و مرد بر همدیگر محرم می‌شوند. شرع، بدون عقد، این ازدواج را مشروع نمی‌شمارد؛ زیرا تعهدات و الزامات ازدواج مانند سایر امور بزرگ و خطیر در سایه عقد محقق می‌شوند. 🔹صیغه عقد از جمله امور حقوقی، اعتباری و قراردادی است. زندگی اجتماعی و روابط حقوقی نیز بر اساس همین الفاظ و کلمات شکل می‌گیرد. 🖇🔰نبایستی نقش و اعتبارات را اندک شمرد. صیغه ازدواج یک نوع است، با همه مشخصات دیگر که حتی در ضمن آن می‌توان شروطی را نیز قرار داد که الزام‌آور نیز هستند. پذیرش زوجیت به واسطه عقد در حقیقت الزام طرفین به رعایت احکام و ضوابط شرعی و اعلام وفاداری به آن است و این، کم چیزی نیست. ✔️🌺کارهای بزرگ و خطیر نیاز به و مسئولیت دارند. نیز یکی از کارهای بزرگی است که نیازمند تعهد و مسئولیت است. عقلاء، در کارهای بزرگ مثل انجام معاملات بزرگ از عقد استفاده می‌کنند و البته فقط رضایت دو‌ طرف معامله کافی نیست. صرف رضایت دو طرف، تأمین کننده تعهد و مسئولیت مورد نیاز در این گونه امور مهم نیست و تثبیت این تعهدات در قالب عقد، تحقق می‌یابد. ‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎ ╭═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╮