eitaa logo
به سوی تو...
157 دنبال‌کننده
518 عکس
231 ویدیو
4 فایل
اگر مبنای فکری درست و مطابق با خلقت و هستی ات نداشته باشی برایت مبنای دروغین می سازند. 🌹با ما همراه باش با: ✅مبناسازی فکری و ✅ دست یافتن به حقیقت و معنای زندگی واقعی. ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/mpazoki
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از MESBAHYAZDI.IR
سه وظیفه دانشجو در عصر جدید.mp3
6.21M
🎧 بشنوید | وظیفه دانشجو در عصر جدید 🔺️سه وظیفه مهم دانشجو در بیانات آیت‌الله مصباح یزدی(قدس سره)، ۱۳۹۱/۰۱/۲۴ 📱 @mesbahyazdi_ir
🔸️وظایف دانشجو در بیان علامه مصباح رحمه الله علیه
دیگر آن "حالا چرا " معنی ندارد شهریار هر زمان برگردد او جان را فدایش میکنم ☆رضا جهانی
🔰غلط گفته‌های ملکیان در باب اصل علیت 🔸️آقای ملکیان در ضمن بیان نکاتی از اصل علیت در ۴ محور؛ تقریر دقیق اصل علیت، مقوله علت و معلول، همزمانی علت و معلول، نفی حکم معلولیت برای کل عالم، تلاش می کند علیت را به امور جزئی و شخصی تقلیل دهد. که در ادامه به صورت جداگانه ادعای ایشان مطرح و به اشکالات آن پرداخته می شود. 1️⃣ او در "تقریر دقیق اصل علیت" بیان می دارد؛ ما از تقریر اصل علیت صرف نظر می کنیم زیرا "هر معلولی نیازمند علت است" یک قضیه تحلیلی است و ارزشی ندارد. اشکالات؛ ۱- تقریر "دقیق" ایشان از اصل علیت این بود که از تقریر آن صرف نظر می کنیم. ۲- قضایای تحلیلی، قضایای است که مفهوم محمول درون مفهوم موضوع وجود دارد و همه مفاهیم با علم حضوری نزد ما حاضر است، بنابراین قضایای یقینی و ارزشمند است. ۳- قضیه "هر معلولی علت دارد" یک قضیه بدیهی و اولی است که پایه علوم بشری است و همه قوانین علمی و استدلال ها به پشتوانه آن شکل می گیرد. ۴- در قضیه "هر معلولی علت دارد" حاکی و محکی هر دو در نفس حاضر است و با علم حضوری از مقایسه رابطه بین "نفس و اراده" درک و تصدیق می گردد. 2️⃣وی در بند دوم به "مقوله علت و معلول" می پردازد. به این معنا که علت و معلول جزء کدام یک از مقولات ارسطوی، کانتی و هایدگری و .... است. او ابتدا به اختلافات در تعداد مقولات اشاره می کند و در نهایت با اجماعی مورد قبول خود، مقولات را در ۵ قسم؛ جوهر، خاصه، نسبت ها و مجموعه ها و رویدادها معرفی می کند. این روشنفکر دینی با استناد به فهم عرفی (عرفی گرایی) و با استناد به زندگی روزمره، جواهر را بی نیاز از علت می داند و قائل است علیت برای رویدادها و فرایندهاست. اشکال؛ ۱- وی به دلیل عدم تقریر صحیح از اصل علیت و فهم عرفی از علت و معلول در تلاش است از راه حواس پنج گانه علت و معلول را در یکی از مقولات جای دهد؛ در حالی که مفهوم علت و معلول از راه حس بدست نمی آید و از مفاهیم ماهوی نیست. بلکه مفهومی انتزاعی است که از مقایسه دو موجود با هم که یکی را وابسته به دیگری می یابیم، حاصل می شود. 3️⃣در نکته سوم اصل علیت، ملکیان با استناد به عدم تخلف معلول از علت به عامل "همزمانی علت و معلول" می پردازد که نتیجه آن، همزمانی وجود خدا با وجود معالیل است یعنی همان زمان که خدا به وجود آمد همه معالیل هم با هم به وجود آمدند این یعنی من و پدرم و نوه ام با هم به وجود می آییم در حالی که در زندگی خود میابیم که تا من نروم، نوه ام نمی آید. و به این صورت علت و معلول را بی اساس تعبیر می کند. اشکالات؛ ۱- "همزمانی" فقط مربوط به علت قریب است نه در علت های بعید آن معلول، که با واسطه و غیر مستقیم بر معلول اثر می گذارد. ۲- تخلف معلول از علت در جای است که علت تامه باشد به این صورت که با وجود علت تامه، معلول ضروری الوجود می گردد و وجود معلول، واجب می گردد. یعنی توقف وجودی معلول بر علت نه توقف زمانی معلول بر علت که نتیجه آن همزمانی علت و معلول باشد. ۳- در همزمانی علت و معلول هر دو باید زمانمند باشند و این در خصوص همه علت ها جاری نیست. ۴- خلق و خالقیت صفت فعل الهی است نه صفت ذات که لازم باشد با وجود خدا، همه معالیل با هم حاضر باشند بلکه باید قابلیت قابل برای موجود شدن فراهم گردد تا خلق صورت پذیرد. 4️⃣در بند چهارم وی معتقد است؛ کل عالم هستی حکم جدایی غیر از اجزایش ندارد، یعنی اینگونه نیست که بگوئیم عالم از کجا آمد؟ زیرا هر جزئی از عالم، علت مخصوص به خود دارد و همین اجزا با علت خود، کل عالم هستی را تشکیل می دهد. اشکال؛ آنچه معلول است، اصل عالم است. نشئه عالم ماده از هیولای اولی یا ماده اولی است که با صور جسمیه، اجسام و با صور نوعیه انواع را پدید می آورد. کثرات، زمان، مکان، تغییر، تبدیل، حرکت همه ذاتی ماده است آنچه معلول و جعل بسیط باری تعالی است اصل ذات ماده است که عالم از آن پدید می آید. ✍🏻پازکی با ما همراه باشید👇 @besooyetoo
▪️اگر نفس رام نشود، کار درست نمی شود. @besooyetoo
🔰نکته ای تامل برانگیز از استاد قرائتی یک بار کسی متلکی به من گفت که اذیت شدم؛ گفت: شما آخوندا به اندازه زلیخا عرضه ندارید! گفتم چطور؟ گفت: زلیخا یوسف را به زنها نشان داد و آنها دستشان را بریدند اما شماها عرضه نداشتید یوسف دین را به نسل نو نشان دهید! پناه بر خدا از نفسی که معیوب است. @besooyetoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باتو از دریا عبور خواهیم کرد باتو می میریم و زنده خواهیم شد ای موسای زمان بیا تا با عصای تو از دریا عبور کنیم..... عالم پر است از تو و خالیست جای تو.....
D.A14020912.mp3
7.26M
🎙بشنوید| صوت کامل جلسه دهم درس اخلاق با ما همراه باشید👇 @besooyetoo
🔰پاسخ به شبهه شرور در دنیا 🔸️خدا بنا بر اصل سنخیت علت و معلول، که هر چه معلول دارد علتش همان را به نحو برتر و کاملتر دارد کامل مطلق است. اگر ما مهربانیم، مهربانی ما از اوست و او مافوق تصور ما مهربان تر است. ⁉️پس چرا بیماری، نقص، شرور شاید بشه چند جواب بهش داد 1️⃣ممکنه علت طبیعی داشته باشد که این شر (که می تونه هر چی باشه، مثل بیماری، نقص بدنی و...) معلول اون علت طبیعی و مادیه. مثل اختلالات ژنتیکی که در ازدواج پسر عمو و دختر عمو برای بچه دار شدن پیش میاد یا جنبه ارثی و.... که باید پیشگیری کرد و تحت نظر بود و مانع تحقق علت شد. 2️⃣ نتیجه عملکرد و تصمیم و رفتار اشتباه خود فرد. مثلا فقر نتیجه بی درایتی، تنبلی، بیفکری فرد باشه یا مثلا آتش سوزی نتیجه بی احتیاطی فرد باشه و مواردی از این دست 3️⃣ برای دفع ضرر بیشتر یعنی این شر مانع شر بزرگتر شد. مثلا در ماجرای یوسف نبی، اونوقت که یوسف کوچیک بود و برادراش اون رو به چاه انداختن، برای یوسف یک شر بود چرا خدا بهش کمک نکرد، چرا دو شب یا سه روز تو چاه بود و وقتی پدرش به دنبالش اومد اون لحظه خواب بود و صدای پدر رو نشنید چرا؟ خدا نامهربان بود نه از مهربانی خدا بود که برای حفظ جان یوسف، نباید پیش پدرش برمیگشت خب چرا ۳۰ سال ندیدن پدر طول کشید خدا ظلم نکرد؟ خدا برای همه بندگانش مهربان است و این مهربانی به همه بندگان می رسد و در جایی که تزاحم کند خدا از بنده دیگرش دلجویی می کند. برادران یوسف باید توبه می کردند( مهربانی خدا برای برادران یوسف) اما یوسف در خانه عزیزمصر، عزیز و دوست داشتنی بود (مهربانی خدا برای یوسف) 4️⃣ برای رشد انسان، کسب فضایل اخلاقی مثل صبر، گذشت، توکل، امید به خدا و ..... برای اینکه بنده به خدا توجه پیدا کند و از غفلت بیدار شود. ✍🏻پازکی با ما همراه باشید👇 @besooyetoo
✨🌙✨ علامه حسن زاده آملی ( ره ) دلداده عشق دلداده ی عشقم و نرفتم بیراه  راهی به جز این نیست خدایست گواه در هر چه نظر کنم نبینم جز عشق لا حول و لا قوّة الا بالله دیوان اشعار، ص 221.
⁉️چطور خدایی رو که فارغ از مادیت و تجرد است، تصور کنیم؟ 🔰پاسخ 🔸️درک مجرد؛ از درکِ ماده منزه شده از ویژگی های ماده است. ❓مجرد رو چی تعریف می کنیم؛ میگیم ذاتا مجرد از ماده است. یعنی ذاتا ویژگی های ماده را ندارد. ❓پس مفهوم مجرد رو چطور درک کردیم؟ با منزه کردن مفهوم از ویژگی های ماده ⁉️خدا را چطور درک می کنیم؟ با منزه کردن مفهوم از ویژگی های مجرد و مادی. 🔸️مفهومی که نه ویژگی محدود ماده را دارد(مثل محصوریت در زمان و مکان، تقسیم پذیری و ...) و نه ویژگی ماهیت مجرد را دارد( مثل حد داشتن، قالب داشتن، محدود بودن) مفهوم منزه از تمام این محدودیت ها و محصوریت ها، مفهوم خداوند متعال است. ▫️مثل اینکه شما ابتدا مهربانی مادر را درک می کنید (معنای جزئی) بعد خود مهربانی را درک می کنید (معنای کلی) بعد ذهن می تواند مهربانی نامحدود و مطلق را درک کند.(درک معنای مطلق) این در مورد درک خدا.👆🏻 ⁉️اما آیا این چنین مفهومی، مصداق خارجی هم دارد؟ 🔸️شرط وجود داشتن، منشا اثر بودن است. اگر چیزی منشا اثر بود، وجود دارد. خب، اثرات وجود خدا چیه؟ این همه مخلوقات، از ستاره و کیهان و زمین و دریا و انسان و چرنده و پرنده و .... همه موجودات عالم هستی آیات وجود پروردگارند. ✍🏻پازکی @besooyetoo
🔰زیربنای دینداری و انسانیت، شناخت خداست. 🔸️امیرالمؤمنین علی علیه السلام می‌فرماید: «آغاز و پایۀ اول دین، شناختن خداست». دین‌داری اگر بخواهد به‌صورت صحیح و معقول و منطقی برای کسی پیدا شود، باید از پایهٔ توحید و خداشناسی آغاز گردد. تا این اصل در روح و دل تأسیس نشود، سایر قسمت‌ها اساسی نخواهد داشت. ✅خداشناسی نه فقط اولِ دین است، اولْ پایه و مایۀ انسانیت است. اگر انسانیت بخواهد روی اصل پایداری بنا شود، باید روی اصل توحید ساخته گردد. شهید مطهری با ما همراه باشید👇 @besooyetoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ کمال مطلق ✅ انسان به دنبال کمال مطلق است و هر چه را کمال بداند تا انتهایش می رود. ⚠️پس در انتخاب کمال خود دقت کنید زیرا ممکن است در انتخاب مصداق کمال دچار اشتباه شده و تا قهقرا پیش روید. با ما همراه باشید👇 @besooyetoo
▪️رسم دلدادگی آن است که در شهادت هر یک از اولیای الهی، دل برای همان مظلوم شهید بسوزد و برایش ناله از دل سر دهد. ▪️اما عجیب است که در شهادت بی بی مظلومه حضرت زهرای مرضیه، دلم بیشتر برای علی میسوزد. @besooyetoo
در سطح شهر بیرق و پرچم علم کنید آری، عزای مادرمان آمده ز راه @besooyetoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خودم را قاصر می دانم که ذکری از حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بکنم.... امام خمینی @besooyetoo
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖كسانى كه در اين عالم مطالب عقلانى و فضايل كسب كردند، راه برزخى‌شان كوتاه است و زود به عالم تجرد عقلانى مى‌رسند و سير برزخى آنها كمتر مى‌باشد و حركت جوهرى برزخيه تندتر و سريعتر مى‌گردد، چون به معاونت كسب فضايل عقلانى براى نيل به خلعت تجرد عقلانى مستعدتر هستند؛ و همچنين آنهايى كه كسب رذايل كرده‌اند، دوزخ تجردى كامل زودتر نصيبشان مى‌شود و در دوزخ برزخى آنقدر معطلى ندارند. امام خمینی با ما همراه باشید👇 @besooyetoo
بس که جستم تا بیابم من از آن دلبر نشان تا گمان اندر یقین گم شد یقین اندر گمان تا که می‌جستم ندیدم تا بدیدم گم شدم گم شده گم کرده را هرگز کجا یابد نشان @besooyetoo
🔻اشکالات طرح پیشنهادی ازدواج موقت مصطفی ملکیان 🔸️مصطفی ملکیان، روشنفکر دینی اصلاح طلب، مروج اخلاق سکولار، فیلسوف نمایی سکولار که تلاش می کند تمام مفاهیم را حتی عقلی و کلی را در قالب ماده و تجربه و عرف تفسیر کند، پایبند به نسبی گرایی است و با همین مبنا تمام گزاره های اخلاقی و حقوقی و فاجعه بارتر؛ گزاره های اعتقادی را نیز معنا و باز تعریف می کند. جدیدترین بازتعریف او از گزاره ای حقوقی؛ قراردادهای ازدواج است اما خود او مدعی است بحث من اخلاقی است نه حقوقی. 🔸️او معتقد است؛ قوام ازدواج به احساسات، هیجان و عواطف است و احساسات و هیجان و عاطفه غیر اختیاری ترین بخش وجود ما هستند و براساس آن، پیشنهاد بر ازدواج موقت و کوتاه مدت (۳ ساله) دارد چرا که بر اساس نظر او بعد از سه سال، هیجان و احساس و عواطف فروکش می کند و انسان متمایل به فرد دیگری می شود. 🔸️او ۴ شرط را برای ورود به زندگی مشترک پیشنهاد می کند و تاکید می کند اگر هر یک از دو نفر شک کردند که یکی از این چهار شرط زیر پا گذاشته شد، زندکی را کات کند. در ادامه به ۴ شرط پرداخته و رد آنها بیان می کنیم. 🔰شروط پیشنهادی مصطفی ملکیان برای ورود به زندگی مشترک؛ ۱- شرط اول این است که؛ هر یک از زن و مرد وقتی وارد قرارداد جدید می شوند، این قراداد جدید به معنای فسخ قرارداد با همسر قبلی نباشد. ۲- در گفتار و رفتار فریبکاری نکنند. ۳- این ارتباط به حال یا آینده طرفین زیان نرساند. ۴- طرف مقابل را شخص تلقی کند نه شی و عقلانیت و آزادی او محترم بشمارد. ✍🏻پازکی با ما همراه باشید👇 @besooyetoo
🔰اشکالات؛ ۱- او مدعی است بحثش صرفا اخلاقی است اما قانون و حقوق بحث را تعیین می کند. ۲- او مبنای این شروط را بر تجربه می گذارد در حالی که تجربه قابلیت سرایت و شمولیت به همه مصادیق را ندارد. ۳- ضمانت اجرایی این شروط چه چیزی است؟! ضمانت اجرایی؛ هم قبل از قرارداد و هم بعد از قرارداد. مثل اینکه می گوید: "هریک از زن و مرد صادق باشند و فریبکاری نکنند"، ولی ممکن است صادق نباشند و فریبکاری کنند... هم در اول آشنایی و هم در مدت ارتباط ۴- چه ضمانتی است که این ارتباط براساس هیجان و احساس و عاطفه است نه تامین منافع یا هدف دیگر ۵- او قوام ازدواج را هیجان و احساس می داند اما مدت آن را به اندازه شک می داند که حتی اگر مطابق با واقع هم نبود، زندگی را کات کند. ۶- تناقض بین ازدواج و فرد گرایی. این چگونه ازدواج و زوجیتی است که با شک یک نفر از بین می رود، سهم و حقوق فرد دیگر در این ازدواج چیست؟! ۷- نسخه کات کردن زندگی با شک، یعنی طرف مقابلش را شی فرض کرده نه شخص، زیرا آزادی و اختیار نفر دوم را در ادامه زندگی سلب کرده است و احساس و خواست عاطفی او را نادیده گرفته است. ۸- او معتقد است طرفین شرط کنند که این ارتباط به حال و آینده آنان آسیب نزند. اما آیا صرف شرط، ضمانت آور است؟؟ چه ضمانتی است که فردی که در این ارتباط آسیب دیده است و احساسش نادیده گرفته شده به خودش و این فرد آسیب نرساند. ▪️در پایان به نظر می رسد؛ این طرح پیشنهادی ازدواج موقت، بیشتر بر مبنای تجربه شخصی بوده است نه تجربه عرفی، زیرا عرف انسانی از آن جهت که انسان است بالفطره گریزان از آن است که احساسات و عواطفش دستاویز شروطی گردد که ضمانتی برای آن متصور نیست. ✍🏻پازکی با ما همراه باشید👇 @besooyetoo
تنها و تنها خدا.mp3
375K
💠 نصرت و پیروزی "تنها و تنها" به دست خداست! حضرت آیت الله مصباح یزدی(ره): 🔹 خدا می‌فرماید اگر پایداری کردید و آنچه در توان دارید را در راه خدا دادید آن گاه لیاقت مددهای الهی را پیدا می‌کنید. شما آزموده می‌شوید؛ خدا تنبلی را دوست نمی‌دارد؛ خدا به مردم بیکار، ولگرد، خوش‌گذران و راحت طلب عنایتی ندارد؛ خدا بندگان سخت‌کوش، فداکار و جانباز را دوست می‌دارد. به چنین کسانی کمک‌های غیبی می‌کند آن گاه که دستشان از اسباب عادی تهی بماند و دست به سوی "خدا" دراز کنند. 🔸البته باز از آن طرف هم ما نباید به نیروهای خودمان مغرور شویم؛ دل همیشه باید متوجه "خدا" باشد. اعتماد و توکل ما باید بر "خدا" باشد؛ چه اسباب ظاهری در اختیار ما باشد و چه نباشد؛ وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ؛ ✅نصرت و پیروزی تنها و تنها به دست خداست.
▫️یکی شدن "ایران دستخوش حاکمیتی شده که ترکیبی از ایدئولوژی با نادانی و ناپاکی است که نتیجه اش دو چیز است؛ فریبکاری و خشونت." مصطفی ملکیان در تاریخ ۱۴۰۲/۱/۲۰ انتشار سحام نیوز. 🔸️اولین بار که این جمله را خواندم، قلبم به تپش افتاد و نفسم کوتاه شد، به فهمم اعتماد نکردم و دوباره خواندم، "ترکیب ایدئولوژی با ناپاکی و نادانی"، اخم هایم را توی هم کرده و گفتم "این کیه که اینجوری حرف زده" و همین نقطه آغاز آشنایی من با شخصیت ملکیان شد. کانال، سایت، پیچ، گروه در هر کدام از اینها میشد ردپای از ملکیان پیدا کرد، آرام و متین حرف می زد از خوبی و مهربانی صحبت می کرد از دغدغه مردم و عرف صحبت می کرد، او را نمی شناختی منجی بشریت می شمردیش. اما همان یک جمله کافی بود برای اینکه باورش نکنم آخرین مطلب در کانال تلگرامی اش"زندگی پس از مرگ" بود، فایل صوتی از صحبت ملکیان در فلان نشستی با دانشجویان بود، با شنیدن جمله "هیچ راهی نداریم به دانستن آنچه بعد از مرگ خواهد آمد یا نخواهد آمد، علاوه بر آن سودی بر دانستن آن متصور نیست و هیچ تاثیری در مقام عمل ندارد و مصداق علم غیرنافع است." مغزم سوت کشید. 🔸️خودکار رو برداشتم و آنچه از دوران تحصیل طلبگی ام خوانده بودم و برای ما واضح بود را در رد نظراتش نوشتم، نوشته بدی نشد، برای ادمین کانال ملکیان فرستادم او هم در کانال "ناقد ملکیان" گذاشت. چند روزی نگذشت که من را هم، عضو گروه "ناقد ملکیان" کردند، گروهی تقریبا با ۳۵۰ عضو از دانشجویان فلسفه غرب و البته متعصب به غرب، گروه را بالا و پائین کردم از همه چیز حرف می زدند؛ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصاد و هر کدام از آنها که بیشتر از این دولت و حکومت ایراد می گرفت، بیشتر تشویق میشد، معلوم بود اسم گروه" گروه ناقد ملکیان" است اما پر واضح بود که بیشتر اعضای گروه، شاگردان خود ملکیان هستند بعضی از صحبت های استادشان را میگذاشتند و خودشان هم تائید می کردند، باور کردنی نبود مسائلی که برای ما واضح بود و حتی در علم منطق بدیهی و یقینی شمرده میشد، آنها به آن شک داشتند گویا آنچه آموخته بودند برای رسیدن به شک بود نه یقین. 🔸️یکی از پیام ها را بهانه کرده و شروع کردم، اما قبلش با خودم چند عهد کردم؛ ۱- مسائل را فقط بر محور عقل و عقلانی جلو ببرم. ۲- در هیچ بحثی، غیر از بحث علمی مرتبط دخالت نکنم. ۳- به پیام های غیر علمی خصوصا سیاسی واکنش نشان ندهم. ۴- احترام اعضای گروه و استادشان( آقای ملکیان) را حفظ کنم. ۵- اگر به من بی احترامی کردند، نادیده بگیرم. ۶- بر اعتقادات و باور و انقلابی بودنم صراحت داشته باشم. ۷- در موضوع علمی که بحث میکنم، باسواد باشم. ۸- در گفته هایم دقت میکردم، حتی در به کار بردن درست کلمات تا غلط نگفته باشم و اعتمادسازی علمی کنم. ۹- تحکیم عقیده نکنم و آزادی آنان را در عقیده شان محترم بشمارم. ۱۰- فقط مسائل عقیدتی و به طور خاص توحید را بحث کنم نه هر بحث علمی. 🔸️طولی نکشید که باورم کردند و همراه شدند، حرف هایم را با دقت می خواندند، سوال می پرسیدند و حتی جواب من را با صحبت ملکیان تطبیق می دادند، به خواست خودشان بحث علمی می کردیم و قدم قدم مسائل هستی شناسانه را با ابزار عقل به جلو پیش می بردیم. وقتی که خیلی خوب و محترم و علمی با هم تعامل می کردیم یاد حرف امام در "وحدت حوزه و دانشگاه" افتادم. با خود گفتم، وحدت حوزه و دانشگاه همین است؛ یکی شدن و هم راستا شدن در مسائلی که ما را به خدا می رساند. و من الله توفیق ✍🏻پازکی
⚠️ خطری که متوجه حوزه و دانشگاه است. 🔸در حوزه تهاجم فرهنگی و اعتقادی دشمن، آنچه به ما مربوط می‌شود، توجه به آن خطری است که جامعه‌ی هدفش تحصیل کرده‌های ما، دانشگاهیان و حوزویان ما هستند. 🔸️اگر آنها موفق شوند در این قشر اثرگذار باشند، خیالشان راحت می‌شود و برنامه‌هایشان را سریع‌تر و بهتر دنبال می‌کنند و ایادی‌ای هم پیدا می‌کنند که به کمک آنها کارها را از داخل کشور بهتر دنبال کنند. علامه مصباح یزدی ۹۸/۹/۴ @besooyetoo